Specifikace typů 742, prototypy

prohledat
534 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 04.04.2018 do 20.07.2024, založil/a michael
řadit dle data
15:56:09
08.01.2023
gred
eště výřez z jiný fotky
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od gred vložen 08.01.2023 15:56:09
15:55:52
08.01.2023
gred
no jo no, byly tam 3
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od gred vložen 08.01.2023 15:55:52
upraveno 1x, naposled 08.01.2023 15:58:06
15:16:47
08.01.2023
Tom Troll
-> Bukaj: OR66 měl na oranžový Gred
09:49:46
08.01.2023
Bukaj
Pak je ještě možnost, že ta unifikace držáku hadic se týkala jen dodávek karoserií do pobočného závodu (Vrchlabí nebo Kvasiny?) a netýkala se hlavního závodu v Bolce. Tomu by odpovídalo i to, že to tak mají auta zvláštní výbavy (zde zmiňovaná LS -> PeeterCZ 06.01.23 23:51:24: a Enggikova 105SP) - tedy vozy, které pravděpodobně nejsou z MB, ale právě z Kvasin? Drtivá většina vyrobených aut (vozy z MB) měla nadále držáky klasické na jednu hadici...

Jinak jedinou zmínku o OR66 jsem našel (kde jinde, než) na Virtu - PavelP. píše, že je viděl (bohužel bez fotky) skoda-virt.cz/cz/.../1755 96-pneumatiky-tuzemske-his torie?poffset=50

Odkaz brát s rezervou - v tom tématu je spousta nesprávných informací - včetně toho, co jsem před lety psal já...4
08:06:49
08.01.2023
David.
-> Bukaj 07.01.23 23:45:25: ty pneu nevím. OR66 mi nic neříká a OR36 také ne. Na 120tkach znám začátku OR6 pak OR34. Držáky jsem vycházel z článku, ale zbytek inovací proběhl. Madlo místo lampičky, zadní pásy,táhlo s kloubem, benzínové čerpadlo se třemi dírami a rovný vývod atd.
23:58:34
07.01.2023
PeeterCZ
-> Bukaj: Mělo to tehdy najeto fakt strašně málo, myslim do 10 000 km, absolutně netknuté auto po duchodci, takže bych to fakt považoval za jistotu, že s tím nikdo nic nedělal 6
23:48:52
07.01.2023
Bukaj
Jinak podle toho článku nesedí ani info, že u vozů s dvoupístovými brzdiči se bude používat pro hadici horní oko (což by bylo logické, vzhledem k délce hadice a umístění původního držáku dvoupístové hadice) - tedy pokud je toto auto -> PeeterCZ 06.01.23 23:51:24: opravdu původní stav, jak píše PeeterCZ...
23:45:25
07.01.2023
Bukaj
Asi tak - v AZNP bylo nějaké "novoroční předsevzetí" (či spíš zbožné přání), ale zda a jak dlouho se dodrželo, to už je věc jiná 3 Mám doma takovýto "plán AZNP" na modernizaci 1000MB skoda-virt.cz/cz/.../1113 7-skoda-1968-prehled-moder nizace-mbcek a ze zmíněných plánovaných změn se také mnohé nestaly skutečností, takže předpokládám, že SM vycházel z podobného materiálu...4

-> David. 07.01.23 20:32:18: Jinak guma OR66 bude asi překlep, ne? Předpokládám, že bylo myšleno OR36, které opravdu vycházejí z OR6 (je to "stejný dezén", jen se lehce liší kraj běhounu), ale mám dojem, že OR 36 se nikdy nedělaly v 165R13 a naopak OR6 v rozměru 155R14 (pokud nepočítám protektory). Alespoň co mi prošlo rukama, nebo jsem viděl porůznu na autech a jinde, tak OR36 byly vždy 14" a OR 6 zase 13" (beru v potaz jen škodovácké fabrické rozměry pneu - 155SR14 a 165SR13)...
22:34:53
07.01.2023
Enggik
-> PeeterCZ: 3 3
22:29:50
07.01.2023
PeeterCZ
-> Enggik: Jo no... Ono se asi vždycky najde nějaká ta výjimka potvrzující pravidlo, která nám ty naše teorie totálně nabourá 1 Takže pořád tak nejak musíme brát v potaz dobu, kdy se to delo a určitou míru bordelu v socialistickém hospodářství 1
22:13:05
07.01.2023
Enggik
-> David. 07.01.23 20:32:18: Tak ti to nedalo 3 157 Jsem rád, že jsem si to pamatoval dobře 40 , leč praxe bude skutečně tak jak píšou kluci. Dneska jsem si prolezl několik původních aut nad 87" a 105/120 klasickej malej držák.



-> PeeterCZ 05.01.23 12:49:38: Tak ta praxe, že v MB se držák vařil prěsně dle typu, taky nesedí. 4 Moje 130 87" z MB, držák šroubovaný. navařený je na dvoupíst a ohnutý.
20:34:35
07.01.2023
David.
unifikovaný držák brzdových hadic (čtyřpístkový) na celou řadu karoserií sedanů 105/120/130 atd.
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od David. vložen 07.01.2023 20:34:35
upraveno 1x, naposled 07.01.2023 20:34:47
20:32:18
07.01.2023
David.
článek SM inovace pro modelový rok 87
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od David. vložen 07.01.2023 20:32:18
01:03:13
07.01.2023
PeeterCZ
Ono je docela možné, že se tento zlepsovak z nejakeho duvodu v praxi neuchytil a tak se třeba zase brzy vrátili k původnímu řešení, protože je fakt, že těch 105/120/125 i z pozdějších let jsem viděl kvanta a vždycky měly klasický držák na jednu hadici.
00:21:24
07.01.2023
PeeterCZ
-> Bukaj: To auto bylo před x lety na prodej v naprosto dokonalém původním stavu s pár tisíci km na tachometru, takže jediné, co můžu zaručit, je, že to takto bylo určitě už z výroby. Ale jaké tam byly trubky a hadice bohužel nevím... 10
00:13:31
07.01.2023
Bukaj
-> PeeterCZ: Zajímavé 4

A byly původně použity i čtyřpístové trubky a užovková hadice, nebo to prostě poskládali z toho, co bylo a naohybali trubky a hadice byla trochu delší (netře v rejdu o podběh?)
23:51:24
06.01.2023
PeeterCZ
-> Bukaj: Kupodivu to fakt existovalo, aneb důkaz místo slibů 1 Ale popravdě tohle je jediné auto, na kterém jsem to kdy viděl, takže jich muselo být fakt velmi málo...

Tohle konkrétně je 120 LS, model 87 s 5-kvaltem z výroby. Bohužel nevím, ze kterého závodu to vyjelo, ale vzhledem k okolnostem by to mohly být právě ty Kvasiny, protože ze stejné doby jsem viděl spoustu boleslavských 105/120 a všechny měly klasický držák na dvoupísty.
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od PeeterCZ vložen 06.01.2023 23:51:24
17:32:42
06.01.2023
Petrson
-> Bukaj: Je asi jich pár bylo protože u nás na vesnici měl dědek 120 ale 4píst držáky a zapojeno do horní díry.
22:17:13
05.01.2023
Bukaj
-> Enggik 05.01.23 15:14:13: O tom slyším (čtu) prvně 9

Ale podle mne je to blbost - zatím jsem neviděl žádné auto s dvoupístovými brzdiči a držáky na hadice čtyřpístů. Navíc je to hloupost i konstrukčně - držák hadice na dvoupísty je umístěn asi o 6 cm dozadu oproti držáku čtyřpístových hadic - je to kvůli rozdílnému způsobu uchycení hadic k brzdiči, aby hadice nikde s ničím nekolidovaly při zatáčení (především v krajních rejdech).
20:32:57
05.01.2023
Enggik
-> Tom Troll: Hele, jak jsem psal, tahle informace fakt někde psaná byla, a realitu nemám ověřenou :-D poslední eMka už mě nikdy moc nebrala, takže nemám pořádně nasledováno :-D Ale teda na tom SP mě to samotnýho teď zajímá 1 Jestli se za ní o víkendu pojedu podívat, tak mrknu co tam fakt je.
19:52:20
05.01.2023
Tom Troll
-> Enggik: To sjednocení pokulhává na tom že jsem to ještě na jediný 125 neviděl, všude normální 2p držáky až do konce (vč mojí 9/89) . A pro nezúčastněné přidávám foto dané řezničiny. 47



-> PeeterCZ: Ty tabulkový hodnoty jsou super, s nima ještě obrázky, ale psané slovo mě moc nenadchlo, to nedůležitý se tam opakuje stokrát, to co všichni vědí tam je zběžně, a to zajimavý tam není. 3
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od Tom Troll vložen 05.01.2023 19:52:20
17:23:18
05.01.2023
Enggik
-> David.: 157 Tak si to pamatuji dobře 40 No jo, těmhle ,,výběhovým" ročníkům už jsem nikdy nevěnoval takovou pozornost 3 3
17:04:07
05.01.2023
David.
-> Enggik: ano od modelu 87
15:14:13
05.01.2023
Enggik
-> Bukaj 04.01.23 20:49:24: A nepamatuješ si zhruba ročníkově jak ti vychází ty Vrchlabské vs. mladoboleslavské? 4 matně si vybavuju článek pravděpodobně v SM, kde se uvádělo že právě pro usnadnění výroby se jednotně přechází na montáž toho držáku na čtyřpístový brzdy. S tím že na dvoupíst nebude jedna pozice využita 4 Tuším že od modelu 87"?

A kdybych si teď vzpoměl, co mám na SPčku za ty držáky. Tam už si právě myslím, že je ten čtyřpíst držák a nabodovaný.
13:04:13
05.01.2023
PeeterCZ
-> Tom Troll: Ty plastové x lepené lišty myslím primárně na 135/136 GL, kdy vrchlabské byly plastové s navrtáním dveří, kvasinské byly jen nalepené... Na starších autech jsem lepené taky neviděl... Ono totiž v těch Kvasinách byla v 80. letech několikaletá pauza, kdy se tam sedany vůbec nevyráběly a dělaly se jen rapidy... Z hlavy ty roky nevím, musel bych si to doma dohledat, ale mám pocit, že se tam ty sedany vyráběly v rozmezí cca 1979-83 a pak cca 1987-90 4

A L/LS z Kvasin není domněnka. Už jsem se s tou informací setkal vícekrát a myslím, že to píše i p. Tuček v té nové knize Legendární Š105/120, kde je mimochodem hodně zajímavý přehled jednotlivých provedení vyrobených v každém roce...

Kdysi dávno jsem viděl užovku LS, vyrobenou v Kvasinách (tuším r. 82) a zajímavostí bylo, že měla z výroby spojku s talířovou pružinou, která se běžně dávala tehdy jen na Garde 4
12:49:38
05.01.2023
PeeterCZ
-> Bukaj: O těch rozdílech v držácích hadic jsem už taky slyšel a mám na to teorii, která souvisí s tím, co píše -> Tom Troll: Z toho, co vím, tak v Boleslavi svařovali karoserie už podle předem připraveného plánu, v jakém provedení by mělo které auto být, takže na kastle, které měly být v provedení 13x, vařili držáky na 4p, kdežto do Vrchlabí nejspíš jen poslali určený počet čtyřveřových karoserií a teprve tam si dodatečně naplánovali, co z toho bude nastrojeno jako 120 GL/GLS a co 13x GL. Nemám tedy dobový zdroj informací z AZV, takže je to jen moje teorie, ale myslím si, že dost pravděpodobná 1
21:21:17
04.01.2023
Tom Troll
-> Bukaj: Mám zapamatovánu informací, že všechny sedan kastle byly vařený v MB a pak vozený do pobočních závodů. Mimo jenom kupé. Ostatně číslo kastle a přiřazení vín se dělalo až po kompletaci karoserie a lakování. Někdy se holt s těmi držáky netrefili, vždyť to je jediný rozdíl či mezi nimi je.

A -> PeeterCZ: ještě jsem neviděl jediný GL vůz s lepenými před 86. A L/LS s z Kvasin je pro mě taky dost pikantní domněnka.
upraveno 1x, naposled 04.01.2023 21:21:42
20:49:24
04.01.2023
Bukaj
-> PeeterCZ: Tak to je též zajímavé info 5

Jinak já si zase všiml, že snad všechny vrchlabské 13x měly karoserii s nabodovaným držákem hadic na dvoupístové brzdiče, tento držák ohnutý, aby nezavazel hadicím a držák hadic pro čtyřpístové brzdiče našroubovaný, zatímco 130L z Boleslavi měly karoserii s nabodovaným držákem pro čtyřpísty - čekal bych, že to bude přesně opačně 3
11:22:11
04.01.2023
PeeterCZ
-> Bukaj 04.01.23 08:59:20: Jo, jo... a zatímco ve Vrchlabí se dělaly celou dobu výhradně GL/GLS (když pominu 105 SP), tak v Kvasinách vznikaly kromě GL/GLS v menších počtech i sedany L/LS (asi hlavně pro export) a myslím, že s tím to všechno souvisí... Ve Vrchlabí byly karoserie už před lakováním předem připraveny pro provedení v nejvyšší výbavě (zapravené díry v zadním čele + navrtané díry pro plastové boční lišty ve dveřích), kdežto v Kvasinách to asi předem nerozlišovali a na zadních čelech tak zůstávaly i u aut v nejvyšší výbavě původní díry pro štítek a ve dveřích nebyly vyvrtané díry pro lišty. Všechny kvasinské sedany GL, které jsem viděl, měly boční lišty lepené stejně jako Rapid 6
09:13:43
04.01.2023
Bukaj
...hlava nýtu:
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od Bukaj vložen 04.01.2023 09:13:43
09:11:22
04.01.2023
Bukaj
09:10:35
04.01.2023
Bukaj
Sice už jsem někam na Virt kdysi dával fotku nýtů na mé Å (130L Vrchlabí 86), ale netuším, kam, tak jsem vyfotil jedno náhradní čelo v původním laku:
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od Bukaj vložen 04.01.2023 09:10:35
08:59:20
04.01.2023
Bukaj
-> PeeterCZ 03.01.23 17:49:22: No vidíš, to mne nenapadlo! Měl jsem vždy za to, že GL byly záležitostí Vrchlabskou a v kvasinách že dělali jen coupé... Sice jsme to párkrát někde s někým řešili, že tomu tak nebylo, ale vždy jsem to zapomněl. 3



-> Sita: Nýtováno to je tak, že hlava nýtu je zevnitř čela a po roznýtování je z lícové strany obroušen přečnívající dřík nýtu a následně přetmelen.
01:32:00
04.01.2023
Sita
a jak se to pretmeleni provadelo? Vsak nyt je dost vysokej, to nejak zalisovali/zaklepli dovnitr a pak zarovnali tmelem?
22:51:14
03.01.2023
dragon_cb_cz
-> PeeterCZ: Na moje dvě GL auta by tohle sedělo - vrchlabská 120GLS bez děr, kvasinská 136GL s dírama a záslepkama 52
17:49:22
03.01.2023
PeeterCZ
-> Bukaj: Řekl bych, že to má co dočinění s tím, kde bylo auto vyrobeno. Ty zanýtované a přetmelené otvory byly na autech z Vrchlabí, kdežto u aut z Kvasin otvory zůstaly, někdy jen tak, jindy zaslepené tou plastovou zátkou... Aspoň tak to mám vypozorováno, i když netvrdím, že to musí platit na 100 % 5
15:59:23
03.01.2023
Bukaj
-> michael 03.01.23 11:22:19: Od náběhu nového typu čela s velkoplošnými skupinovými svítilnami byly u vozů GL výbavy otvory v čele zaslepeny ocelovými nýty, zvenčí před lakováním přetmelenými, u pozdější produkce (od 88) z nějakého důvodu měly (údajně) některé vozy místo esteticky čistých nýtů (které jsou patrné pouze z vnitřní strany čela) v dirkách černé plastové zátky. Jaký typ zátky byl použit, to netuším, viděl jsem to asi na třech autech (136GL) a na každém byly zátky jiného typu...
13:05:46
03.01.2023
isti
-> minno: Čelo je zo 105-ky lebo pôvodný bol už opotrebovaný a musel som dieru trošku prepilovať aby tam vošiel.

Mimochodom nemá niekto navyše taký špunt?
13:00:20
03.01.2023
minno
-> isti 03.01.23 11:40:01: Ale aj obrys, akoby tam bol niekedy štítok1
11:40:01
03.01.2023
isti
11:34:04
03.01.2023
dragon_cb_cz
-> michael 03.01.23 11:22:19: To co na fotkách mojí 136GL v kartě vypadá jen jako dva vyrezlé fleky jsou ve skutečnosti vyrezlé fleky s plastovými záslepkami uprostřed 1
11:22:19
03.01.2023
michael
-> Bukaj: Já myslel, že se před lisováním vyndal z raznice pouze razník, který děroval otvor.

Nikdy jsem si záslepek nevšiml.
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od michael vložen 03.01.2023 11:22:19
10:01:41
03.01.2023
Bukaj
-> michael 03.01.23 07:05:45: Tak třeba na předseriové vozy s novým typem zadního čela ještě neměli vymyšlené záslepky děr? Mkové čelo mělo z výroby vpravo vždy vyražené dirky na štítek a u GL výbav, kde byl štítek na spojleru kapoty, to řešili nýty a později prý jen plastovými záslepkami...
09:00:22
03.01.2023
john simple
-> michael: měl jsem M1 bez dírek v zadním čele
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od john simple vložen 03.01.2023 09:00:22
07:05:45
03.01.2023
michael
-> Bukaj: Jedná se o dobovou fotografii.Ty dírky nevím proč tam takto jsou.

Tady i když je to glska jsou také.
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od michael vložen 03.01.2023 07:05:45
00:17:22
03.01.2023
Bukaj
-> michael 02.01.23 16:34:27: Tohle je aktuální fotka nějakého vozu? Nebo jde o dobovou fotografii? Přemýšlím o původu těch dvou dírek v tom čele...

Jinak jak píší kluci - na M1 to vyloučené není, později už asi ne. A není to "rapidí čelo" - coupé (Garde, Rapid) měly čelo jiné - lišilo se ve tvaru držáku zámku víka motoru kvůli jinému úhlu tohoto víka vůči čelu, než u sedanů, ale to jistě víš... 4
22:56:07
02.01.2023
Hřib
-> michael: myslím, že Vena měl olivovou M1 GLS (nebo LS?) s tímto čelem, ale nemůžu u něj kartu toho auta najít, asi posunul dál a smazal kartu...
17:15:43
02.01.2023
Tom Troll
-> michael: Když se dostalo relativně nevybíravě na mezitypové užovky, nevidím důvod proč vy se potom nedostalo na první M1, byť už dost omezeně, nejsou tam ani zdaleka tak často.
16:34:27
02.01.2023
michael
-> Enggik: M1 tak to odpovídá.
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od michael vložen 02.01.2023 16:34:27
16:20:18
02.01.2023
Enggik
-> michael: Minimálně na pár prospektových autech bylo, hlavně M1. Takže pravděpodobnost, že nějaký takový auta i v reálu byla tu je. Já si pamatuju jedno auto známého, které ho mělo. jestli origo, to dnes nemúžu soudit, je to 25let, v tý době jsem si detailů fakt ještě nevšímal.
Extreme Tyres