Specifikace typů 742, prototypy

prohledat
525 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 04.04.2018 do 19.02.2024, založil/a michael
řadit dle data
11:54:47
19.02.2024
Bukaj
-> minno: Stržená asfaltovo-filcovo-koženko vá izolace z mezistěny mezi příručním zavazadelníkem a motorovým prostorem...
07:53:18
19.02.2024
minno
-> Tom Troll 18.02.24 16:19:17: A čo je to na fotke? Neviem sa v tom zorientovať1
21:46:44
18.02.2024
Bukaj
-> Tom Troll: Ona není "ipa" jako "ipa". Zatímco vodorovné odhlučňovací asfaltové panely (na "vaničkách" podlahy, pod zadními sedáky) byly natavené před olakováním karoserie, tak asfaltovo-hadrorecyklátov é (střecha vzadu) a asfaltovo-hadrorecykláto- koženkové (příruční zavazadlový prostor) odhlučňovací panely byly samolepící a instalovaly se až při nastrojování karoserie.4
16:19:17
18.02.2024
Tom Troll
Kdyby to někoho zajímalo, tak v pobočních závodech dávali ipu až po laku a dokonce ele svazku 1
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od Tom Troll vložen 18.02.2024 16:19:17
14:04:24
05.02.2024
minno
13:07:55
05.02.2024
john simple
-> minno: ty větší symboly na horním přístrojovém štítu mi taky příjdou jako užovkové.
12:53:55
05.02.2024
john simple
u šipek ( ukazatelů směru ) je to asi nejvíce nápadné.
u mě leden 1985 malé šipky, viz foto.
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od john simple vložen 05.02.2024 12:53:55
12:53:05
05.02.2024
gim
užovka 4/83
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od gim vložen 05.02.2024 12:53:05
11:39:51
05.02.2024
minno
Nejde len o šípky, ale o všetky kontrolky. A veľké mali určite aj eMká.
Rozdiel vidieť na fotke v -> minno 31.01.24 13:52:37: . Na hornom obrázku (moja prístrojovka z aute) mám veľké symboly (okrem kontrolky sahary, to je homemade) a na spodnom obrázku sú malé symboly.
09:47:06
05.02.2024
Bukaj
-> john simple: Možné to je. Já jen vím, že v autě z února 86 mám větší symboly, ale tu přístrojovku jsem v minulosti několikrát předělával (naposledy snad 2006) a už si to nepamatuju, co tam bylo původně. Je možné, že v ní nakonec skončily kontrolky z naší M1 120L, kterou jsem upravoval nějak souběžně...
...a ve 130LPG (konec prosince 86) už byly na 100% malé symboly.

Tohle je první evoluce tuningu budíků v mé první škodovce krátce po koupi (prosinec 2003) - tam byly ještě určitě původní kontrolky, ale nepoznám, jestli je to malá nebo velká šipka (spíš mi přijde, že velká, ale jist si nejsem):
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2024 09:47:06
09:14:58
05.02.2024
john simple
-> Bukaj: leden 1985 už menší rozměr šipek.
09:03:40
05.02.2024
Bukaj
-> minno: Tohle je zrovna věc, ve které vůbec nemám jasno, protože těch změn bylo tolik - navíc budíky byly často měněný díl - že jsem se v tom nikdy nezorientoval.
Větší symboly jsou každopádně starší provedení - od užovek až po Mka, myslím, že menší symboly přišly v průběhu roku 86, ale jist si tím nejsem - ani na jedné škodovce už nemám panel s kontrolkami v původní konfiguraci...
08:39:44
05.02.2024
john simple
-> minno: příjde mi, že větší šipky byly na užovkovém přístrojovém štítu. Původní užovkové symboly byly jiné a byly změněny k 2.10. 1978.
upraveno 1x, naposled 05.02.2024 09:02:34
20:58:13
02.02.2024
minno
Že existujú 2 veľkostné verzie symbolov všetkých kontroliek viem, ale vie niekto, kedy došlo k zmene? Obidva typy by mali byť eMkové, resp. po r. 83/84...
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od minno vložen 02.02.2024 20:58:13
20:42:38
02.02.2024
minno
Trubičkové matice kontroliek "štvorhran" sú z úžovky? Prvý raz som to dnes mal v ruke.
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od minno vložen 02.02.2024 20:42:38
13:52:37
31.01.2024
minno
Dnes som dokončil renováciu "záložnej" prístrojovej dosky. Teplomer a palivomer som vyskladal z viacerých kusov (strojčeky bez zásahu, výmena len sklíčok a obrúč). Ručičky som lakoval, pred ich demontážou som si neznačil ich polohu.
Nakalibroval som ich podľa budíkov v aute (ukazujú dobre). Palivomer pri plnej nádrži a teplomer len v zapnutom stave, aby bola ručička v rovnakej polohe. Čiže obidva "nové" budíky ukazujú v zapnutomn stave to isté, čo prístrojovka z auta.

No a tu je rozdiel polohy ručičiek malých budíkov vo vypnutom stave3 To, čo som písal v -> minno 29.01.24 21:24:19: .

Hore prístrojovka z auta a dole teraz vyskladaná prístrojovka.
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od minno vložen 31.01.2024 13:52:37
22:30:30
29.01.2024
minno
-> Bukaj: 3 S tým palivomerom ma to tiež napadlo. Ale na koľko V je, to nezistím inak, ako pripojením na el. sieť. Vyskúšam. Ale myslím, že sa ku mne v minulosti dostal s celou škodováckou prístrojovkou.

A myslíš, že u tých budíkov (teplomer, palivomer) býval až tak veľký rozdiel v tolerancii súčiastok el. obvodov, aby ručičky mávali až tak moc rozdielnu kľudovú polohu (cca o 3 mm)?
21:43:08
29.01.2024
Bukaj
-> minno 29.01.24 21:24:19: Jo, kalibrovali to na těch provozních 80°C - totéž palivoměry.
Ale třeba tachometry ukazují po letech nesmysly - sice taky byly jako nové kalibrovány, ale ukazatel rychlosti je závislý na té pružince na osičce a ta je různě unavená, vyhřátá atd.
Takže málokterý tachometr ukazuje aspoň plusmínus dobře. navíc do toho ještě hází vidle provozní teplota, takže v zimě třeba při 50 km/hod ukazuje 52 a poté, co se budíky ohřejí od tunelu rozvodu (teplého) vzduchu z topení, při stejné rychlosti ukazuje třeba 60...3
Jinak různé úpravy během výroby byly běžné ve všech podnicích a PAL nebyl výjimkou. Víceméně pro každý modelový rok byly nějaké modernizace a drobné změny...
Jinak palivoměr s lakovaným rámečkem a hladkým sklem může být třeba z něčeho jiného, než ze škodovky - třeba z Avie, Desty, Zetoru atd. Není třeba na 24V? 4
21:29:16
29.01.2024
minno
A ďalšia zaujímavosť taká, že jeden eMkový palivomer s kontrolkou a brzdenou ručičkou s čierne matne lakovanou obručou (chápem - kus z konca výroby), ale k tomu lesklé sklíčko (nechápem).

Teplomer s lesklým sklíčkom a vrúbkovanou obručou je asi Ok a je z úžovky, že.
21:27:35
29.01.2024
Milan 136
21:24:19
29.01.2024
minno
Budíky Š120 sa pri výrobe kalibrovali, alebo tam tie ručičky osadzovali, ako im prišlo pod ruku? 3
Dnes som rozobral 2 teplomery chladiacej kvapaliny (predtým boli bez zásahu) a každý mal ručičku v dosť odlišnej kľudovej polohe. A ten, čo mám v aute, má polohu ručičky niekde medzi. Čiže 3 kusy a každý ručičku inde3
Tak ja len že či je to tak nakalibrované a pod šťavou to ukazuje dobre (neskúšal som), alebo každý ukazuje inak.

Rozobral som aj 2 palivomery, porovnané s tretím kusom v aute a situácia s ručičkami rovnaká.
10:12:19
29.01.2024
john simple
-> minno: z netu
10:07:31
29.01.2024
minno
-> john simple: To je tvoj štít, alebo fotka z netu?
Skôr podľa dátumu OTK.
10:01:06
29.01.2024
john simple
možná podle čísla na nálepce
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od john simple vložen 29.01.2024 10:01:06
08:12:42
29.01.2024
minno
Neviete niekto, odkedy bola zavedená táto úprava?

Každopádne aj na prístrojovke s výstuhami som to mal v strede prasknuté na klasickom mieste.
08:09:32
29.01.2024
minno
A iná prístrojovka bez výstuh:
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od minno vložen 29.01.2024 08:09:32
08:08:53
29.01.2024
minno
Výstuha medzi krajnými budíkmi (moje dodatočné výstuhy a úpravy si nevšímajte):
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od minno vložen 29.01.2024 08:08:53
08:07:37
29.01.2024
minno
Dostali sa teraz ku mne dve 120GLS/Rapid prístrojovky a zistil som zaujímavý detail.

Jeden štít prístrojov má výstuhy medzi otvormi na budíky a druhý štít ich nemá. Vedeli ste o tomto rozdiele vo výrobe? Ja teda nie1

Výstuha medzi strednými budíkmi:
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od minno vložen 29.01.2024 08:07:37
16:03:52
10.12.2023
Tom Troll
-> minno: Tátova první láska dostala darem k osumnáctinám nové Garde... To muselo být tehdy něco...
13:52:55
10.12.2023
minno
Neviem kde inde dať. Spomenul som si na túto fotku1 Zdena Studenková v Rapide. Kedysi dávno som to oscanoval z časopisu Stop.
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od minno vložen 10.12.2023 13:52:55
08:35:00
04.12.2023
michael
-> Tom Troll: Existoval i prospekt s kousky vzorků látky jako to bylo třeba u prospektu na 722
22:19:39
03.12.2023
Enggik
-> Tom Troll: Já, jelikož ten leták mám už pár let doma 1 1 Ono vzhledem k tomu, jak málo bylo v modelovém roce 77 těch LSek vyrobeno, tak tenhle leták byl spíš jen zbožné přání soudruhů. A jestli mě paměť neklame, tak ta látka Uljana, je přesně ta, co je typická pro GLSy/Garde/Rapid. Prostě klasická kostka. Některý předsériový LSky na fotkách maj sedačky s nízkýma opěrkama a touhle látkou 4

Jinak mě fakt udivuje, v kolika různých odstínech se tenhle typ látky vyráběl. Ať už do auto průmyslu, nebo v nábytkářství. :-)
upraveno 1x, naposled 03.12.2023 22:21:44
21:54:50
03.12.2023
Bukaj
-> Tom Troll: Že ta 105S látka je Monza, to jsem slyšel, ale Uljana ani žádné další názvy jsem neznal :)
13:04:07
03.12.2023
Tom Troll
Tak schválně, kdo tady znal názvy látek v 742, a kdo kdy viděl bílou LS s červeným čalouněním? 1
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od Tom Troll vložen 03.12.2023 13:04:07
18:25:34
23.10.2023
Tom Troll
Kniha... 1
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od Tom Troll vložen 23.10.2023 18:25:34
18:24:09
23.10.2023
Tom Troll
... Aretace
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od Tom Troll vložen 23.10.2023 18:24:09
18:23:24
23.10.2023
Tom Troll
Máte někdo vysledované od kdy se reálně začal objevovat žlábek s prolisem na svazek dozadu doprava do nosníku, a otvor pro aretaci Supre-Rolů? Protože v knize se píše od modelu 80, kastle A2133265, a já to mám připravený na 2127XXX (ještě bez A! Expedice 28.09.79), a svazek vedený ještě středem, do průchodky v podlaze zadního zavazadelníku.. 1
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od Tom Troll vložen 23.10.2023 18:23:24
upraveno 2x, naposled 23.10.2023 18:45:53
06:24:50
29.09.2023
john simple
06:24:20
29.09.2023
john simple
06:23:56
29.09.2023
john simple
06:23:10
29.09.2023
john simple
06:22:48
29.09.2023
john simple
06:22:25
29.09.2023
john simple
17:51:47
27.09.2023
SO545
Na mojej uzovke zase cislo zabudli vyrazit.

Tak ho naklepali na kus plechu a pekne pribodovali...a aby to malo styl tak rozky rozskosne zastrihli. Obcas to bola radost vysvetlit na STK.
11:06:17
22.09.2023
stepan
-> Tom Troll: A v papírech je C? Jestli jo, tak štítek stačí sundat, starší auta ho mít nemusí.
06:23:09
22.09.2023
kraska98
-> Tom Troll: Třeba je to prototypová raritní kastle zkoušena v Česaně
22:36:12
21.09.2023
Bukaj
-> Tom Troll: 3
22:14:45
21.09.2023
Tom Troll
To chceš, v dnešní době řešit, že někomu před 40 lety ujela o písmenko raznice. 3
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od Tom Troll vložen 21.09.2023 22:14:45
17:51:26
07.09.2023
Matsoft
-> Enggik: tohle je asi nejpodobnejsi tomu ve svete skodovek....
17:25:53
07.09.2023
Enggik
Fajn, takže existovala ještě jedna verze těhle ,,Praprepegů" 1 Tady evidentně třídílné.
zvětšit Specifikace typů 742, prototypy - obrázek od Enggik vložen 07.09.2023 17:25:53
Extreme Tyres