-> ondie 07.05.19 08:27:30: No, co blinkr, ale:
a) to auto je obyč "L" verze (Lková palubka, potahy sedaček, nemá IPURy na dveřích ani otěrové lišty...), tudíž by tam měly být oválné světlomety...
b) pokud je to model 84 (odpovídá tomu šedý klínek gumy čelního okna a "dobastlený" blinkr), pak mi tam nesedí to čelo s dírama na chlazení brzd...
c) zadní mlhovka ("klasická" plastová PAL) v té době též nebyla standardem, ale možná pro export... (tato mlhovka je homologovaná v roce 82)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Specifikace typů 742, prototypy
15:29:13
07.05.2019
07.05.2019
Bukaj
13:27:30
07.05.2019
07.05.2019
ondie
-> Tom Troll: -> Bukaj:
Počkal bych na Enggika,ten nám spočítá mřížky na kapotě a budem vědět hned
Počkal bych na Enggika,ten nám spočítá mřížky na kapotě a budem vědět hned
13:20:23
07.05.2019
07.05.2019
ondie
-> Tom Troll: No mě konkrétně to,který jsi pak dal fotku i ty,přijde ještě hodně moc nedotažený a to právě i prvky,který s náběhem výroby úžovek už byly daný. Jakoby tvarová kupéstudie úžovky,v době kdy i úžovka se teprve formovala do seriový produkce.
11:29:40
07.05.2019
07.05.2019
Tom Troll
-> ondie: -> michael: Zajmavej detail je, že to nemá ani jedno zrcátko, který byly v ČSSR povinný už od 1.1. 1974, pochybuju že by měly nedostatek zrcátek co fláknout na prototyp - spíš to nebylo nutný... To auto má i (vybílený) značky, takže bylo i v provozu, a čekal bych že by byla blbost na prototypu nedodržovat platný, a navíc tak smysluplný vyhlášky. Ikdyž zástěrky, který byly povinný od stejnýho data, už má...
A celej tvar kastle je obecně nedodělanej... tvar oken, celej zadek, čelo s dírama ala kilo, nedodělanej interiér, budíky velký venku, malý vevnitř... vcelku bych řek že to bude o dost starší jak 79. 79 by sedlo na to druhý Garde na holejch plecháčích.
-> Bukaj: To mě včera večer (dneska ráno ) i napadlo, vypadá to jako nějakej zámeček s terasou nebo rovnou skleníkama, a na většině těch garde fotkách to vypadá že to sedí... Hledal jsem zámky na Boleslavsku ale nic kloudnýho jsem nenašel. Kvasiny ani Vrchlabí taky ne.
A celej tvar kastle je obecně nedodělanej... tvar oken, celej zadek, čelo s dírama ala kilo, nedodělanej interiér, budíky velký venku, malý vevnitř... vcelku bych řek že to bude o dost starší jak 79. 79 by sedlo na to druhý Garde na holejch plecháčích.
-> Bukaj: To mě včera večer (dneska ráno ) i napadlo, vypadá to jako nějakej zámeček s terasou nebo rovnou skleníkama, a na většině těch garde fotkách to vypadá že to sedí... Hledal jsem zámky na Boleslavsku ale nic kloudnýho jsem nenašel. Kvasiny ani Vrchlabí taky ne.
11:11:12
07.05.2019
07.05.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> sep 07.05.19 08:09:54: Hustý, žiju v tom, že M1 bez blinkru a pak už blinkr tam kde byl obvykle
08:27:30
07.05.2019
07.05.2019
ondie
-> michael 06.05.19 19:41:12: No těch Gardéček je tam víc,ale to s tím prainteriérem mi přijde starší než 79´.
Nevím jak moc zkresluje fotka,ale ta L palubka mi přijde ještě dost nedomrlá. Taky pozice stahování okna ve dveřích je úplně jinde,vzhledem k těmto detailům mi to přijde jako kupé studie z dob kdy se teprve rodily úžovky,klidně někam k 1975..
Takovýty skorohotový Gardéčka z ostatních fotek ty už budou pozdější jak píšeš.
-> Bukaj:
-> sep: Tak vzhledem k Alu a Engelmannovi tam ten blinkr flákli asi ještě na rychlo,neb to třeba vyžadovala legislativa západních zemí - že už to třeba ladili na promo pro export.
-> michael: Opěrek jsem si nevšiml,což ony budou asi klasický poněvadž T613 , ale ten držák ještě jaksi nevykrystalizoval
Nevím jak moc zkresluje fotka,ale ta L palubka mi přijde ještě dost nedomrlá. Taky pozice stahování okna ve dveřích je úplně jinde,vzhledem k těmto detailům mi to přijde jako kupé studie z dob kdy se teprve rodily úžovky,klidně někam k 1975..
Takovýty skorohotový Gardéčka z ostatních fotek ty už budou pozdější jak píšeš.
-> Bukaj:
-> sep: Tak vzhledem k Alu a Engelmannovi tam ten blinkr flákli asi ještě na rychlo,neb to třeba vyžadovala legislativa západních zemí - že už to třeba ladili na promo pro export.
-> michael: Opěrek jsem si nevšiml,což ony budou asi klasický poněvadž T613 , ale ten držák ještě jaksi nevykrystalizoval
07:37:22
07.05.2019
07.05.2019
Bukaj
-> ondie 06.05.19 23:45:48: Jo, jedničkové Meteory a blinkr mne praštily do očí hned, ale přijde mi divné, že to auto má už větrací otvory v předním čele...
-> Tom Troll 07.05.19 00:12:28: Mně přijde, že i letní fotky "garde" na 14" plecháčích jsou pořízeny na stejné zahradě - soudě podle těch vzrostlých pěnišníků v pozadí. Jen mi moc nejde "naroubovat" tu prosklenou verandu na ten palác ze zimních fotek...
-> Tom Troll 07.05.19 00:12:28: Mně přijde, že i letní fotky "garde" na 14" plecháčích jsou pořízeny na stejné zahradě - soudě podle těch vzrostlých pěnišníků v pozadí. Jen mi moc nejde "naroubovat" tu prosklenou verandu na ten palác ze zimních fotek...
05:20:50
07.05.2019
07.05.2019
michael
-> ondie: Ten Rapid je rok 83 a má třeba i zajímavé zadní operky hlavy a to Garde je 79 rok.
00:19:36
07.05.2019
07.05.2019
ondie
-> Tom Troll: Jo to máš recht,to bude ono
00:12:28
07.05.2019
07.05.2019
Tom Troll
-> ondie: -> michael: řekl bych, že ta fotka ve sněhu je toto "GLC" (Ikdyž se tomu tenkrát ještě neřikalo) ale zepředu, a kulatej roh okna a opěrky nahrávají tomu že i interiéru...
Když se podíváte na stopy ve sněhu, je to to samý auto na tom samym místě z druhýho úhlu.
Když se podíváte na stopy ve sněhu, je to to samý auto na tom samym místě z druhýho úhlu.
23:45:48
06.05.2019
06.05.2019
ondie
-> michael:
-červený GB eMko má ještě nefinální polohu bočního blinkru a jedničkový Meteory
-ten první "Rapid" má přední lemy blatníků snad vyklepaný na koleni a ještě 6ti děrový čelo
A ty prototypový Gardéčka taky super: Praprepreg,5.5kopři a Exactoni,př.blatník s kouskem deflektoru,ten kousek zepředu jak má ještě eRčí alu okapničky má nějaký echt oči (asi víc než 130mm)..to bude mít určitě vzadu ty divný Tatra světla.
A celej ten introš s L prapalubkou,tapcema,eRčím a sedačkama + kulatej roh zadního bočního okna.
Veliká paráda,to bude hluboko pod 1980 !
-červený GB eMko má ještě nefinální polohu bočního blinkru a jedničkový Meteory
-ten první "Rapid" má přední lemy blatníků snad vyklepaný na koleni a ještě 6ti děrový čelo
A ty prototypový Gardéčka taky super: Praprepreg,5.5kopři a Exactoni,př.blatník s kouskem deflektoru,ten kousek zepředu jak má ještě eRčí alu okapničky má nějaký echt oči (asi víc než 130mm)..to bude mít určitě vzadu ty divný Tatra světla.
A celej ten introš s L prapalubkou,tapcema,eRčím a sedačkama + kulatej roh zadního bočního okna.
Veliká paráda,to bude hluboko pod 1980 !
23:33:10
06.05.2019
06.05.2019
ondie
-> michael: Tak to je hodně parádní nadílka
20:14:24
06.05.2019
06.05.2019
Šemik
Dovolím se připojit, nemáte někdo bližší info o výrobě 130L v modelovém roce 1986 (G)? Dle pramenů ke kterým jsem zatím kdy přišel se v tomhle roce 130L měla dělat pouze ve Vrchlabí a vypadat tedy alá GL, ale vzniklo pár stotřicítek i v MB které považuji za opravdové unikáty, ale nedohledal jsem k nim nikde žádné podklady (pokud kdy byly, že)..
18:54:24
06.05.2019
06.05.2019
michael
-> Jarda: Tak to nevím, ale rozhodně jich moc nebylo.
18:48:18
06.05.2019
06.05.2019
Jarda - zrušená registrace
-> michael 06.05.19 18:38:37: kolik se vlastne vyrobilo nahradnich karoserii?
18:24:18
06.05.2019
06.05.2019
michael
-> Tom Troll: Né to ne
18:20:49
06.05.2019
06.05.2019
Tom Troll
-> michael: Moc dobrý fotky. Ty jsou z kroniky?
09:29:41
24.04.2018
24.04.2018
Bukaj
-> john simple: Věř tomu, že všechny hliníkové původně černěné byly - jen to na nich moc dlouho nevydrželo...
...a leckdy to i majitelé těch aut sleštili záměrně
...a leckdy to i majitelé těch aut sleštili záměrně
09:25:47
24.04.2018
24.04.2018
john simple
-> Bukaj:
mám 120L září 1988 a byly hliníkové okapničky, nečerněné.
pak mi to nějaká kurva šlohla včetně nerezových z GLSky ...
mám 120L září 1988 a byly hliníkové okapničky, nečerněné.
pak mi to nějaká kurva šlohla včetně nerezových z GLSky ...
12:32:50
22.04.2018
22.04.2018
Bukaj
-> lokaj 16.04.18 10:55:18: Ještě pro upřesnění k těm prahovým a okapnicovým lištám:
Cca do modelového roku 86 včetně měly všechny modely nerezové lišty.
Cca od modelového roku 87 se postupně začalo přecházet na polomatně černě lakované lišty - nejprve (zřejmě kvůli "dojezdu" vyrobených zásob) byly černě lakované původní nerezové lišty, později se přešlo na hliníkové (prahové "otevřené"), včetně plastových koncovek.
Pouze modelům "nejvyšších výbav" (GL, Rapid) zůstaly do konce výroby prahové i okapnicové lišty nerezové.
Pochopitelně náběhy nových dílů do výroby mohly být pozvolné a nemusí na 100% u všech vozů odpovídat tomu, co je psáno, ale systém v tom byl
Ve výčtu výše jsem nezmiňoval rozdíly různých provedení nerezových prahových a okapnicových lišt a také to, že některé modely byly bez prahových lišt...
...pro někoho může být též matoucí, že lety provozu se u mnohých vozů z nerezových lakovaných lišt "ošoupal" původní černý polomatný nástřik (prašné prostředí, časté mytí a leštění), takže i "zaručeně původní" lišty na autě, kde mají být černé mohou být nerezové...
Cca do modelového roku 86 včetně měly všechny modely nerezové lišty.
Cca od modelového roku 87 se postupně začalo přecházet na polomatně černě lakované lišty - nejprve (zřejmě kvůli "dojezdu" vyrobených zásob) byly černě lakované původní nerezové lišty, později se přešlo na hliníkové (prahové "otevřené"), včetně plastových koncovek.
Pouze modelům "nejvyšších výbav" (GL, Rapid) zůstaly do konce výroby prahové i okapnicové lišty nerezové.
Pochopitelně náběhy nových dílů do výroby mohly být pozvolné a nemusí na 100% u všech vozů odpovídat tomu, co je psáno, ale systém v tom byl
Ve výčtu výše jsem nezmiňoval rozdíly různých provedení nerezových prahových a okapnicových lišt a také to, že některé modely byly bez prahových lišt...
...pro někoho může být též matoucí, že lety provozu se u mnohých vozů z nerezových lakovaných lišt "ošoupal" původní černý polomatný nástřik (prašné prostředí, časté mytí a leštění), takže i "zaručeně původní" lišty na autě, kde mají být černé mohou být nerezové...
00:21:05
17.04.2018
17.04.2018
ondie
-> PeeterCZ: Nijak to nepopírá tvé tvrzení,které se nechá jen podepsat. Jen doplním,že vyloženě označení "120L Five" , někdy i "120 L5" nebylo v GB používáno od začátku typu M,ale až někdy v 86+ ,když proběhla štítková evoluce,když se znaky na zadních čelech změnily z sítotiskových alu štítků na plastové viz foto. Nicméně i před touto dobou nebyl mokrý 5q na tomto trhu vyjímkou.
16:47:59
16.04.2018
16.04.2018
PeeterCZ
-> michael 04.04.18 21:46:06:
Petistupňové převodovky začaly v 8/84. V kombinaci s motorem 130 byl vždy standardně suchý 5q s převodem 3,9. U 120 LX byl standardně suchý 5q 4,22. 120 GLS měla od stejného data standardně mokrý 5q 4,22. A tato převodovka se dala od 8/84 připlatit teoreticky do jakéhokoli modelu (klidně i do 105 S) - většinou šlo tedy o exportní vozy na západ. Ale občas se to tak vyskytlo i na našem trhu (auta z Tuzexu, neodeslaný export apod.). V podstatě 120L s mokrým 5q 4,22 se vyráběla už od 8/84 - např. pro GB jako 120L Five. Škoda 125 L tedy nebyla na podzim 88 žádná novinka. Bylo to jen nové obchodní označení pro 120L s 5q, která se už stejně několik let vyráběla (i když víceméně jen pro export a Tuzex).
Jak už napsal Ondie, hřebenové řízení začalo s nástupem Garde (tj. 9/81). Do sedanů se začalo dávat alternativně od stejného data (nejprve pro Velkou Británii). Na našem trhu byl hřeben (s vyjímkou Garde) ale velkou vzácností až do ukončení výroby užovek. 99,9 % sedanů mělo pořád maticové řízení. S nástupem M1 v 8/83 se stal hřeben standardem pro celou řadu 742 - s vyjímkou 105S a 105L, tam se stal standardem až v 8/85. Pokud bych to chtěl ještě trochu zamotat, tak na prvních 120L M1 (léto a podzim 1983) se ještě občas vyskytlo taky maticové řízení... ale to byly asi nějaké problémy s náběhem výroby emka. Oficiálně měly 120 M1 už hřeben.
Posilovač brzd se stal standardem s nástupem emka v 8/83, kdy se dostal i do 105S a 105L.
Co se týče jednodílné masky, tak ta se objevila s nástupem 125L (tuším 9/88), takže na 130, která skončila už v létě, se vyskytnout už nemohla. Jinak ale až do ukončení výroby řady 742 se pořád alternativně montovaly i ty dvoudílné masky... Jednodílné šly hlavně na export, protože vypadaly modernější. A ano, i obyč. 120L mohla mít v roce 89 jednodílnou masku a často i měla :-)
Petistupňové převodovky začaly v 8/84. V kombinaci s motorem 130 byl vždy standardně suchý 5q s převodem 3,9. U 120 LX byl standardně suchý 5q 4,22. 120 GLS měla od stejného data standardně mokrý 5q 4,22. A tato převodovka se dala od 8/84 připlatit teoreticky do jakéhokoli modelu (klidně i do 105 S) - většinou šlo tedy o exportní vozy na západ. Ale občas se to tak vyskytlo i na našem trhu (auta z Tuzexu, neodeslaný export apod.). V podstatě 120L s mokrým 5q 4,22 se vyráběla už od 8/84 - např. pro GB jako 120L Five. Škoda 125 L tedy nebyla na podzim 88 žádná novinka. Bylo to jen nové obchodní označení pro 120L s 5q, která se už stejně několik let vyráběla (i když víceméně jen pro export a Tuzex).
Jak už napsal Ondie, hřebenové řízení začalo s nástupem Garde (tj. 9/81). Do sedanů se začalo dávat alternativně od stejného data (nejprve pro Velkou Británii). Na našem trhu byl hřeben (s vyjímkou Garde) ale velkou vzácností až do ukončení výroby užovek. 99,9 % sedanů mělo pořád maticové řízení. S nástupem M1 v 8/83 se stal hřeben standardem pro celou řadu 742 - s vyjímkou 105S a 105L, tam se stal standardem až v 8/85. Pokud bych to chtěl ještě trochu zamotat, tak na prvních 120L M1 (léto a podzim 1983) se ještě občas vyskytlo taky maticové řízení... ale to byly asi nějaké problémy s náběhem výroby emka. Oficiálně měly 120 M1 už hřeben.
Posilovač brzd se stal standardem s nástupem emka v 8/83, kdy se dostal i do 105S a 105L.
Co se týče jednodílné masky, tak ta se objevila s nástupem 125L (tuším 9/88), takže na 130, která skončila už v létě, se vyskytnout už nemohla. Jinak ale až do ukončení výroby řady 742 se pořád alternativně montovaly i ty dvoudílné masky... Jednodílné šly hlavně na export, protože vypadaly modernější. A ano, i obyč. 120L mohla mít v roce 89 jednodílnou masku a často i měla :-)
10:55:18
16.04.2018
16.04.2018
lokaj
Já měl Škodu 120 LS prý původně pro cizinu z Tuzexu. Měla jiný potahy,poklice, poličku na víc před spolujezdcem a příplatkový 5q. U tohoto šla, ale špatně zpátečka,tak ji prý posunuli do Mototechny a tam si ji koupil doktor a pak už já. A byl to modelový rok 1985(únor). To auto jezdilo jak drak, moc nežralo a bylo nezničitelný.
Jinak Škoda 105 S skončila už v roce 1986 a taktéž souhlasím, že ze skladů na ta auta cpali co bylo zrovna po ruce. Já měl např. Š 130L a Š 130 GL mod.rok 1987 (86) a měli dvoudílnou normální masku,eLko velký nápis vzadu vpravo dole a GLko chromovaný na spoileru. Jeden pán měl u nás Škodu 135 GL (746)rok 1987 dovezenou z Německa a měl taktéž dvoudílnou masku s nápisem Škoda 135 a vzadu chrom.nápis. Co já znal pár Škodovek 120tek z let 1988,tak v drtivé většině měli 5q a např. střešní okno,nebo celoplošné poklice,nálepky na dveřích, nebo prostě něco navíc. Přitom od roku1987(mod.rok 88) se vyráběla 125L,takto mohli klidně vydávat za ten "nový"model.Mně to přišlo jak kdyby ty dobíhající 120ky chtěli něčím zlukrativnit (125ka měla standart 5q,navíc už se v té době vědělo o brzkém příchodu novinky s předním náhonem),ale to už je pouze čistá spekulace. Stejně jako němterá auta roku 1988 měla střešní okapničky a prahové lišty už černé, nebo alespoň hliníkové, některá auta roku 1989 měla ještě normálně kovové stříbrné.
Jinak Škoda 105 S skončila už v roce 1986 a taktéž souhlasím, že ze skladů na ta auta cpali co bylo zrovna po ruce. Já měl např. Š 130L a Š 130 GL mod.rok 1987 (86) a měli dvoudílnou normální masku,eLko velký nápis vzadu vpravo dole a GLko chromovaný na spoileru. Jeden pán měl u nás Škodu 135 GL (746)rok 1987 dovezenou z Německa a měl taktéž dvoudílnou masku s nápisem Škoda 135 a vzadu chrom.nápis. Co já znal pár Škodovek 120tek z let 1988,tak v drtivé většině měli 5q a např. střešní okno,nebo celoplošné poklice,nálepky na dveřích, nebo prostě něco navíc. Přitom od roku1987(mod.rok 88) se vyráběla 125L,takto mohli klidně vydávat za ten "nový"model.Mně to přišlo jak kdyby ty dobíhající 120ky chtěli něčím zlukrativnit (125ka měla standart 5q,navíc už se v té době vědělo o brzkém příchodu novinky s předním náhonem),ale to už je pouze čistá spekulace. Stejně jako němterá auta roku 1988 měla střešní okapničky a prahové lišty už černé, nebo alespoň hliníkové, některá auta roku 1989 měla ještě normálně kovové stříbrné.
15:40:50
05.04.2018
05.04.2018
minno
-> michael: Moju prvú 5q prevodovku mi pánko vymontoval z Š120GLS ročník 84. Samozrejme prevod 4,22 a kyvka.
06:18:25
05.04.2018
05.04.2018
john simple
mokrý 5Q mám standartně v 120GLS 1985, táta měl ve 105S 1985 standartně hřebenové řízení. A vím o 105L 1988 s mokrým 5Q od výroby.
03:40:58
05.04.2018
05.04.2018
ondie
-> michael:
-Mokrý 4.22 5ti kvalty určitě byly dříve než v 125L,tudíž klidně i v 120L za příplatek (jsou zaznamenaný i extrémy v 105L) .. od roku 86 je to určitě reálný..
-Ad šnek: Kromě Garde mohl být hřeben i v posledních úžovkách 82/83 (mezityp),většinou vývoz,aby to mohlo trochu konkurovat,zkrátka úzkej hřeben začíná v sedanech od té doby co v Garde,a širokej šnek končí s M1,ve 105 trochu déle.
-posilovač brzd má podle mě vše od roku 82/83´ (od oužího mezitypu vejš)
-o jednodílný masce si tu rád přečtu..
Tolik mám vypozorováno já.
-Mokrý 4.22 5ti kvalty určitě byly dříve než v 125L,tudíž klidně i v 120L za příplatek (jsou zaznamenaný i extrémy v 105L) .. od roku 86 je to určitě reálný..
-Ad šnek: Kromě Garde mohl být hřeben i v posledních úžovkách 82/83 (mezityp),většinou vývoz,aby to mohlo trochu konkurovat,zkrátka úzkej hřeben začíná v sedanech od té doby co v Garde,a širokej šnek končí s M1,ve 105 trochu déle.
-posilovač brzd má podle mě vše od roku 82/83´ (od oužího mezitypu vejš)
-o jednodílný masce si tu rád přečtu..
Tolik mám vypozorováno já.
00:12:52
05.04.2018
05.04.2018
Bukaj
-> michael: Víceméně je to tak, jak píše -> Tom Troll 04.04.18 22:17:21:
jen 120LX měla stálý převod 4,22 - převodovka pro LX byla jediná pětistupňová převodovka pro vlečenou nápravu s tímto převodem. Všechny "mokré" pětikvalty měly též 4,22. "Suché" pětikvalty pro Rapidy, 130ky (a 135/6) měly s.p. 3,9...
jen 120LX měla stálý převod 4,22 - převodovka pro LX byla jediná pětistupňová převodovka pro vlečenou nápravu s tímto převodem. Všechny "mokré" pětikvalty měly též 4,22. "Suché" pětikvalty pro Rapidy, 130ky (a 135/6) měly s.p. 3,9...
22:46:23
04.04.2018
04.04.2018
Kocvin
-> michael: Tuším, že na tvé dotazy by nejlépe uměli odpovědět -> David.: a -> Bukaj: ..
Každopádně nad tím vším bude vždy viset velký otazník, kdy se montovalo právě to, co padlo zrovna pod ruku, jako píše tom.. Zase pak i záleží na tom, kdy si kdejaký jouda nakonfiguroval netovárně vůz dle libosti a pak tvrdil, že jde o originál.. Pravdu se asi tedy dozví jen málokdo..
Každopádně nad tím vším bude vždy viset velký otazník, kdy se montovalo právě to, co padlo zrovna pod ruku, jako píše tom.. Zase pak i záleží na tom, kdy si kdejaký jouda nakonfiguroval netovárně vůz dle libosti a pak tvrdil, že jde o originál.. Pravdu se asi tedy dozví jen málokdo..
22:20:40
04.04.2018
04.04.2018
Pavel P..
-> michael: 5q na kyvný nápravě byl za příplatek už v LS/GLS
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../3286_2007-03 -30_22-28-45_18.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../3286_2007-03 -30_22-28-45_18.jpg
22:17:21
04.04.2018
04.04.2018
Tom Troll
120 pěti kvalty byli většinou mokré, za příplatek, 4,22, vpodstatě jako 125 ale jsou i vyjímky kde auta byla osazována vlečnými nápravami se suchým 5q, viz
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../10374_2013-1 2-17_16-19-06_22.jpg
ale zde se na stálý převod musíš zeptat tonyho, uveden nikde není. A toto je taky veliká vzácnost, slyšel jsem ještě o jedné 105L s tovární vlečkou a to je vše.
120 LX měli suché 5q a převod 3.9 (odvozuji z max. rychlosti 150 oproti 140 sto dvacítek.)
Povídá se že model 125 byly údajně jen vozy z linky v MB co běžela souběžne s favoritem ale nebyla plně pokryta výroba favoritu. Vyvážel se jen na východ, za oponu vúbec nešel. Byl to jen způsob jak od sebe odlišit výrobu linek.
hřeben za příplatek bylo možné jen v běhu modelu M1, tudíž celozávodní dovolená 83 až dovolená 84. Je možné že auto leželo ještě rok na skladě a bylo prodáno až v roce 85.
Posilovač brzd byl v základní výbavě od modemu M1, tudíž od celozávodní dovolené 1983.
S přední maskou je to zhruba jak popisuješ. 105 skončila v roce 88, v roce 89 se vyrobyli čtyři kusy z přebytku skladových zásob.
120, 125 a výše jely od vypotřebování skladů půlených masek na střídačku, respektive co přišlo pod ruku, a pak až do 90 s jednodílnou.
Ještě přidám, všechny tyto překrývajcí se fakta, co se jak montovalo, co bylo za příplatek, záleželo na tom jak moc situace dole na lince odpovídala situaci v kartotékách, respektive linka musela jet a když se vlak s dílama zpozdil tak se jelo z toho co bylo. To se potom někdy mohlo přehlídnout, když to nebylo zapsáno jako příplatková výbava. K tomuto žádný pravidla neexistujou, a nespošet chlápků co tam tenkrát byli řikali že tam zkrátka dávali co bylo, ikdyž to zrovna nemuselo odpovídat specifikaci. Zářně známej případ tohoto je věčný řešení a honění se za emkovejma čelama na mezitypech. Holt se tam dávalo co bylo.
Ještě dodám, že se samozřejmě můžu mýlit a rád budu opraven pokud si je tímto vším někdo jistější.
edit - píšu jako prase
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../10374_2013-1 2-17_16-19-06_22.jpg
ale zde se na stálý převod musíš zeptat tonyho, uveden nikde není. A toto je taky veliká vzácnost, slyšel jsem ještě o jedné 105L s tovární vlečkou a to je vše.
120 LX měli suché 5q a převod 3.9 (odvozuji z max. rychlosti 150 oproti 140 sto dvacítek.)
Povídá se že model 125 byly údajně jen vozy z linky v MB co běžela souběžne s favoritem ale nebyla plně pokryta výroba favoritu. Vyvážel se jen na východ, za oponu vúbec nešel. Byl to jen způsob jak od sebe odlišit výrobu linek.
hřeben za příplatek bylo možné jen v běhu modelu M1, tudíž celozávodní dovolená 83 až dovolená 84. Je možné že auto leželo ještě rok na skladě a bylo prodáno až v roce 85.
Posilovač brzd byl v základní výbavě od modemu M1, tudíž od celozávodní dovolené 1983.
S přední maskou je to zhruba jak popisuješ. 105 skončila v roce 88, v roce 89 se vyrobyli čtyři kusy z přebytku skladových zásob.
120, 125 a výše jely od vypotřebování skladů půlených masek na střídačku, respektive co přišlo pod ruku, a pak až do 90 s jednodílnou.
Ještě přidám, všechny tyto překrývajcí se fakta, co se jak montovalo, co bylo za příplatek, záleželo na tom jak moc situace dole na lince odpovídala situaci v kartotékách, respektive linka musela jet a když se vlak s dílama zpozdil tak se jelo z toho co bylo. To se potom někdy mohlo přehlídnout, když to nebylo zapsáno jako příplatková výbava. K tomuto žádný pravidla neexistujou, a nespošet chlápků co tam tenkrát byli řikali že tam zkrátka dávali co bylo, ikdyž to zrovna nemuselo odpovídat specifikaci. Zářně známej případ tohoto je věčný řešení a honění se za emkovejma čelama na mezitypech. Holt se tam dávalo co bylo.
Ještě dodám, že se samozřejmě můžu mýlit a rád budu opraven pokud si je tímto vším někdo jistější.
edit - píšu jako prase
22:16:30
04.04.2018
04.04.2018
palinator
-> michael:
Jednodílná maska přeci mohla být pouze na autech s "tvarovými" světlomety jelikož alternativní maska pro malý světla neexistovala.
120 s příplatkovým 5q mám a je normálně mokrá 4,22. A ten 5q 4,22 mohl být od nějakýho roku kdy se začal vyrábět (1984?) kdekoliv. Viděl jsem i 105 s origo 5q a přístrojema poslední evoluce (jako třeba 136).
Jednodílná maska přeci mohla být pouze na autech s "tvarovými" světlomety jelikož alternativní maska pro malý světla neexistovala.
120 s příplatkovým 5q mám a je normálně mokrá 4,22. A ten 5q 4,22 mohl být od nějakýho roku kdy se začal vyrábět (1984?) kdekoliv. Viděl jsem i 105 s origo 5q a přístrojema poslední evoluce (jako třeba 136).
21:46:06
04.04.2018
04.04.2018
michael
Vážení pomůže mi někdo vyvrátit či potvrdit viz níže:
První pětistupňová převodovka pro model 130 v roce 1984 byla pro vlečenou
nápravu a se suchými poloosami. Pak 120 LX - také s
vlečenou nápravou a suchými poloosami. Existují však i obyčejné 120 s
příplatkovou pětistupňovou převodovkou. Jakou mají převodovku? Tu se suchými
poloosami a dlouhým převodem 3,9, nebo tu s mokrými jako 125 a
převodem 4,22? Dotaz zní, zda se pětistupňové převodovky s morkými
výkyvnými poloosami vyskytovaly i před rokem 1988, kdy přišel model 125.
Pokud ano, tak od kdy a v jakých modelech?
Šnek:
Kolega měl 105 z roku 1985, a když objevil fakturu, měl hřebenové
řízení za příplatek. Jde nějak jednoduše říci, jak to s hřebenovým řízením
bylo, kdy končil šnek?
Posilovač brzd:
Stejný dotaz - kdy naposled nebyl standardem? U 105 S až do jejího konce v
roce 1987?
Jednodílná přední maska
Dostala jí prý všechna auta v roce 1988. Měla už tedy každá 125 novou
přední masku? A co Škoda 105, která měla zapuštěná malá světla? Ta jela
ještě v roce 1988 se starou maskou a v 1989 už se nevyráběla? Lze říci, ve
kterém měsíci ta nová maska přišla? A mohla vůbec obyčejná 120 mít tu novou masku? Na trhu jí totiž v
podstatě nahradila 125, v roce 1989 už se vyrobilo jen velmi málo
obyčejných 120. Nedojela až do konce se starou maskou? Mohla mít novou
masku 130, která byla v roce 1988 nahrazena typy 135 a 136?
První pětistupňová převodovka pro model 130 v roce 1984 byla pro vlečenou
nápravu a se suchými poloosami. Pak 120 LX - také s
vlečenou nápravou a suchými poloosami. Existují však i obyčejné 120 s
příplatkovou pětistupňovou převodovkou. Jakou mají převodovku? Tu se suchými
poloosami a dlouhým převodem 3,9, nebo tu s mokrými jako 125 a
převodem 4,22? Dotaz zní, zda se pětistupňové převodovky s morkými
výkyvnými poloosami vyskytovaly i před rokem 1988, kdy přišel model 125.
Pokud ano, tak od kdy a v jakých modelech?
Šnek:
Kolega měl 105 z roku 1985, a když objevil fakturu, měl hřebenové
řízení za příplatek. Jde nějak jednoduše říci, jak to s hřebenovým řízením
bylo, kdy končil šnek?
Posilovač brzd:
Stejný dotaz - kdy naposled nebyl standardem? U 105 S až do jejího konce v
roce 1987?
Jednodílná přední maska
Dostala jí prý všechna auta v roce 1988. Měla už tedy každá 125 novou
přední masku? A co Škoda 105, která měla zapuštěná malá světla? Ta jela
ještě v roce 1988 se starou maskou a v 1989 už se nevyráběla? Lze říci, ve
kterém měsíci ta nová maska přišla? A mohla vůbec obyčejná 120 mít tu novou masku? Na trhu jí totiž v
podstatě nahradila 125, v roce 1989 už se vyrobilo jen velmi málo
obyčejných 120. Nedojela až do konce se starou maskou? Mohla mít novou
masku 130, která byla v roce 1988 nahrazena typy 135 a 136?