Motorkáři sobě

prohledat
3279 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 06.08.2009 do 01.11.2024, založil/a m8rinek
řadit dle data
07:39:25
23.10.2023
Borderer
-> charon: Ta SPZ je na tom boží.
07:30:29
23.10.2023
charon
Já jsem ted o vikendu taky popojel - konecne mam taky kloudnou fotku, kde ten kvelb neni rozebranej ...

Niicméně jsme pak jezdili s mladým po vsi a jemu se přiškvařila podrážka z novejch bot k vejfuku. On je malej, tak dycky dával nohy na kartery a tentokrát dal jenu na vejfuk ...

Boty měl poprvý na sobě a manželka nebyla zrovna šťastná. No hlavně ze si nespáli nohu ...
zvětšit Motorkáři sobě - obrázek od charon vložen 23.10.2023 07:30:29
22:54:20
22.10.2023
Bery
jezdit 20.10 v mikine a triku s dlouhým rukávem je celkem slusnej úlet. prdel mám po3,5 hodinách pekne namasirovanou, o rukách ani nemluvím. normálně sem se doma na všechno vy... a jel lítat po polích.
20:43:50
01.10.2023
MATTESS
-> Jirik_Tuňák1983 01.10.23 12:34:05: kdybych měl prostor, spíš bych měl nějaké sportovní cabrio...
20:01:19
01.10.2023
castrol
tiez som si bol prevetrat palicu ,skoda toho vetru ale inac super
19:58:55
01.10.2023
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> MVM: Africa, 93 rok, běžný servis,a stále přede jak nová
18:46:35
01.10.2023
MVM
Tak jsem byl ve čtvrtek taky babičku projet..
zvětšit Motorkáři sobě - obrázek od MVM vložen 01.10.2023 18:46:35
18:35:51
01.10.2023
MVM
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 01.10.23 17:44:16: Afrika nebo Transalp? To jsou držáky,kámoš měl taky a říkal,že ty motory najedou několikrá kolem světa když se dobře servisují.
17:44:16
01.10.2023
Apple STS Chvojkovice-Brod
Laďáček dostala holka, ještě 2tis km a máme 100000
zvětšit Motorkáři sobě - obrázek od Apple STS Chvojkovice-Brod vložen 01.10.2023 17:44:16
12:34:05
01.10.2023
Jirik_Tuňák1983
-> MATTESS 01.10.23 12:15:45: Já jsem si chtěl jen rejpnout s těmi mladými blázny. 3
12:15:45
01.10.2023
MATTESS
-> Jirik_Tuňák1983: proč? Je to super relax
11:16:08
01.10.2023
Jirik_Tuňák1983
-> MATTESS 01.10.23 00:37:36: Co na to říct, mladí blázni, no. 3
10:11:49
01.10.2023
Bery
v pondělí prohlídka 12 000. uteklo to.

kdyby někdo chtěl par referencí na forzu 300,tak jsem k dispozici.prechod od yamahy na značky od H považuji za celkem úspěšný)))



na denní nájezd 60 km+ je to 3kilo super. za 3 l/100km mě to baví moc. bez problémů to predjizdi a v kratasech,krátkém triku si trochu uvedomuju rizika letět s tím 145km/h;-)



1500 km zpet to začalo zlobit- kontrola trakce, ABS, dobíjení špičky az 16V..pak i starty, takže honda pro mě dost zklamání- co se to tak sere najednou... ale vše se vysvetlilo, bývalý majitel byl mudla a já taky než mě to trklo. povolené kontakty na baterce. na zimu ji vydával.

stačilo utáhnout a funguje.

tak ja se jdu přesunout do tématu tuning domu a jedu do stavebnin.
00:37:57
01.10.2023
MATTESS
00:37:36
01.10.2023
MATTESS
Páteční projížďka do Manětína
zvětšit Motorkáři sobě - obrázek od MATTESS vložen 01.10.2023 00:37:36
08:55:16
15.09.2023
charon
-> Borderer: Proste se to cely rozklepe, jak kdyby clovek jel po pravzdne pneumatice nebo bylo kople kolo. Ale dela to zejmena na jednu stranu. Predni kolo trochu skace ve svaru a to se mi nepovedlo docentrovat do nuly, zdani kolo je rovne. Kyvka je origo a vule nema, predni vidlice vule taky nema ale original to neni. Je z Gilery XR1, ktera ma suchejch 140 kg, shadow ma suchejch 195 kg ... Je otazka, zda ta vidle taky neni podrazena v brejlich proti originalu a ma predsunutou predni osu, takze proti originalu je jina geometrie. Coz ale stale nevysvetluje to trepani na jednu stranu.

Na druhou stranu pokud ta motorka dlouho stala na stojanku (coz u prechoziho majitele tak stala casto), tak bych si myslel, ze je proste otlacena pneu na boku - jak kdyby tam byla probrzdena ploska - a proto to trepe jen na jednu stranu. Ale jestli to neni jen muj myslenkovej konstrukt se uvidí, az ji vymenim.

Guma jako taková se oskákaná nezdá, ale na vzorku hrany jsou - nicmene opet na obou stranách, motorka se trepe hlavne pri náklonu doleva
08:17:12
15.09.2023
Borderer
-> charon: Nemůžeš mít tu gumu nějakým způsobem oskákanou od nefunkčního podvozku, když slyším o tom bastlení? Nějak si totiž nedokážu představit "vibrace" při zatáčení. Jak sem jezdil na zcela vyrajtovanejch motorkách po ty, které jsou v pořádku. KO podvozek se projevoval od různého plavání pod rozkejvání v zatáčce v příčném směru po pocit, že mi motorka hodí zadní kolo za krk.
06:48:11
15.09.2023
charon
-> SO545: Zadni guma stojí od 3000 ... Ja budu asi chtit bridgestone nebo Dunlop, coz je kole 3500 - 4000. Ale na tomhle ta guma par sezon vydrzi.

Já se na to koukam spis optikou toho, ze me ta motorka stala 30 000, cca 10 000 jsem vrazil do servosu a doplnku (kufry, brzdy, predni pneu, baterka, naplne, ...) a najezdil jsem s tim tak 500 km zatim. Gumu stejne objednam. Nicmene jsem vcera pregumickoval predni trmen a vylestil pistky a zda se trepani byt lepsi. Uvidime odpo az pojedu z prace, ja su po tme na motorce dycky priposranej a jedu pomalu.
20:30:58
14.09.2023
SO545
-> charon 13.09.23 08:24:32: pneu u motorky su zasadne....potom podvozok na ktorom to cele stoji.

Ak je pneu ako hranol tak moze padat na kazdu stranu inac.



Co je drahe pneu ? Mna stoji sada tesne pod 400e 2 na sezonu su obcas malo.

Vdrz cca 2000-3500km....
08:24:32
13.09.2023
charon
-> Bukaj: V teleskopech - no, tam vůle není, ale vidlice je z motorky co má 150 kg, todle moje ma 200.

Nicmene kdy premejslim nad tou ploskou na pneu - horsi to je, kdyz se naklonim na stranu kde je stojánek. A zadni guma je z roku 2010. Predni jsem uz vymenil. To by skoro davalo smysl a ja se mozna honim za chimerou. No, objednam si asi novou zadni gumu a uvidim ... Stejně jsem ji chtel vymenit. jen skoda, ze tendle rozmer (170/80-15) je zrovna docela drahej ... Za dobré peníze je VeeRubber, kterej ale nemá evropskou homologaci. Zvláštní je, že přední evropskou homologaci má (mám ji obutou)
upraveno 2x, naposled 14.09.2023 06:58:16
07:37:02
13.09.2023
Bukaj
-> charon: V krku řízení nemyslím - to by nedělalo brikule při zatáčení. Myslel jsem v teleskopech nebo uložení zadní kyvky...
06:15:13
13.09.2023
charon
-> Bukaj: Vuli myslíš v ložiskách v krku řízení, případně v uložení zadní vidlice? Tam si nejsem jistej jak to je. No o víkedu jsem vyndaval zadní kolo, takže jsem s vidlicí zkoušel hejbat a krouti různe do stran a vůli jsme nepozoroval. Což teda neznamená že tam není. Přední vidlice je tam nepůvodní, přes zimu je plan to přestavět zpět do origa ale rovnou s progreivníma tlumičema. Ložiska v krku řízení těžko ríct co tam je, toho se trochu bojim. Je pravda, že bych se nedivil ničemu - třeba použití pouzder vidlice co sedí rozměrem ale absolutně nesedí druhem použití a hned se vydřou ... Ti původní majitelé byly solidní bastlíři. A to jich ani nebylo tolik. Aspoň že se všichní báli zásadní zásahů do elektroinstalace ...
upraveno 1x, naposled 13.09.2023 06:16:41
10:53:49
12.09.2023
Bukaj
-> charon: Nemáš vůli někde ve vidlici? Nebo zadní gumu vprostřed běhounu sjetou do plochy, ale to se mi nezdá. Spíš bych zkontroloval přední (případně i zadní) vidlici na vůle...

Jinak rozeta vypadá úplně v pohodě. Opotřebení poznáš buď pouhým okem (jak psali kluci), nebo když měníš řetěz a uprostřed rozety jde s novým řetězem pohybovat ve směru otáčení kola (podobně, jako když zkoušíš vytahaný řetěz jeho zvednutím ze zubů rozety)...
06:32:21
12.09.2023
charon
Děkuji za rady ohleně rozety.

Mpohu mít ještě technický dotaz k ložiskům? Jak se projevují vadná ližiska na motce v kolech? Kola jsem měl obě sundaná, v osach ani v ose vyvazovacky nemají vůli, když kolo ve vyvažovace roztočím, tak netiká, ale tam je to stažené kuželama proti sobě. Ale na motorce se mi zda za jízdy, že v náklonu se to celý rozklepe, nak kdyby byla prázdná pneu, ale dělá to v podstatě jen na jednu stranu. Přední pneu je nová, vyváýžená, zadní kolo se vyvážený ale tam budu pneu měnit v zimě, pakny zadního bubnu chodí volně, vnitřní plocha bubnu i plocha paken je rovná bez škrábanců a drápanců. jediný co se zdá, tak se možná nevrací úplně oprimálně jeden pístek přední brzdy, ale kotouč hned po jízdě teplej není, když ¨předek zvednu a kolo roztočím tak je slyšet že si to sem tam škrtne ale kolo nějak extra nepřibržďuje ... Nekontroloval jsem ještě ložiska v krku řízení, to ještě zkusim dotáhnout. Neměl by někdo nějak tip, co by mohlo to rozvibrování způsobit? kdyby to dělatlo na obě strany, tak řeknu že je to od motoru protože vidlicovej dvouválec, ale proč by se to projevovalo hlavně v náklonu na ješdnu stranu?
20:24:57
11.09.2023
castrol
-> charon: ked budu zuby jak ihlicky ostre tak uz su ko ,tieto su este ok
08:37:44
11.09.2023
palinator
-> Jirik_Tuňák1983 03.09.23 19:15:21:

To jako fakt zaplavili kanály vodou? 3
07:08:44
11.09.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Borderer 11.09.23 07:05:48: Jojo, ani nemá pracovní obuv. 3
07:05:48
11.09.2023
Borderer
-> Jirik_Tuňák1983: Ten dráb jak kolem nich furt chodí... 3
06:55:47
11.09.2023
Borderer
-> charon: Dle mne je ok a klidně bych řetěz dojezdil.
06:36:55
11.09.2023
charon
Kolegové - v sobotu jsem z motorky vyndal zadní kolo, abych se podíval na ložiska, buben a pakny, gumy kolem rozety a tak podobně.

A napadlo mě jestli nemám už špatnou rozetu. Řetěz je našponovanej na šestou čárku z deseti. rozeta vypada jako na foto, je jen očištěná čističem na brzdy. Je už na výměnu nebo ještě ne? Hranku od řetezu nemá, ale já nevím, jak to mám poznat, zda jsou zuby ještě OK nebo už KO
zvětšit Motorkáři sobě - obrázek od charon vložen 11.09.2023 06:36:55
upraveno 2x, naposled 11.09.2023 08:26:40
21:31:42
03.09.2023
StepaNoFUN
-> Bery: Nejsem magor. :-D A Hořice tak maximálně TT. Ale co nejezděj auta, tak už mně to tolik nebere. Možná bych zkouknul sajdy. Teda jestli ještě jezděj.
21:29:09
03.09.2023
Bery
-> StepaNoFUN: jsem celej,bylo to super. příští tok musím dát i Hořice. můžeš jet se mnou na kole2
19:15:21
03.09.2023
Jirik_Tuňák1983
Tohle je roztomilý. 6



Fast Worker Assemble a 70cc Motorcycle Engine
10:27:45
03.09.2023
StepaNoFUN
-> Bery: Jen aby jsi zase nechodil půl roku v límci. :-D
10:09:37
03.09.2023
Bery
vybouram 2 okna,poklidim po sobě a skáču na husku a pole,louky směr dymokury na ty blázny co jezdí přírodní okruhy. včera jsem byl v depu a stihl jsem jen poslední 2 tréninky, ale úplně mě pohltila ta atmosféra. tak to berte i jako tip na vylet
06:57:08
22.08.2023
SO545
-> MVM 21.08.23 17:49:04: ano mame u nas vela krasnych ciest.....



Vcera sa trosku zakyval moj svet.. Slubil som ze ked sa vrati vsetko do normalu predam aj motorku pripadne aj darujem. Drzte nam palce...a kto vie nech sa modli.Dakujem.
17:49:04
21.08.2023
MVM
-> SO545 21.08.23 16:29:20: Ja jsem si u Vás po 5.letech projel Pernek - Pezinok (Babu).. Jel jsem pres Brno na Břeclav, Lanžhot, Malacky,Pernek,Pezinok,Se nec,a dolů na Dunajská Streda na Slovakiaring. A večer raději zpět. Protože jsem na okruhu potkal hromadu známých, bylo hrozně vedro a večer by se to zase u ARC Bratislava zvrtlo na párty. A ja už jsem starej a hůř se mi vstává 3 Tak jsem jel zpět. No tu Babu jste opravili krásně. Top nový asfalt. Chválím. Před léty to bylo jako tankodrom.
16:29:20
21.08.2023
SO545
Tiez som zbehal vsetky nase pekne cesty a priesmyky...

500km po dost dlhom case....ale dalo sa.



Dokobca som zajazdil naj ekojazdu. ZA 5,9l....a to sa pocita.1
11:08:05
21.08.2023
Bery
Hlásím návrat v sobotu - 560km, krásně jsem se kochal, užíval, těšil jízdou. v církvici jsem si dal dobrej oběd, v čáslavi odbočím na chrudim a podhořanský kopec v mraku, takže déšť, pak kroupy, potok vody na silnici...za podhořanama sucho, a za zatáčkou se vracím zase z5 do toho mraku...ale po 2 km zase sluníčko a 30°. Ani jsem nezastavoval abych si vzal bundu. Pak zastávka u Lišky v chrudimi pro pár dílů a pak až do bystřice - v kraťasech a v tričku, což teda většina lidí kritizuje, ale kdo by boural, když je tak krásně...a když jedete na mopedu.

všude jsem si dojel na začátek kolony, nebo k semaforu pro zelenou..jen na cestě z5 nás na olomouckém obchvatu zastavila nehoda v zúžení a tam jsem vykysnul 1,5 hodiny. vypadalo to tam jak na moto sraze jak uličkou dojížděly motorky až dopředu.

Vesměs nejhorší, co mě potkalo bylo po tom dešti - když jsem si kejchnul do zavřený helmy...Jinak jezdim s plexi nahoře, ale kroupy, voda - to v xichtě nechceš...

A poštípaný nohy asi z autobusáku z barumky a pak z noci.

3l/100 a rychlost jsem si držel kolem 90 -110. pohoda,radost a jako bonus ta Barumka
07:22:40
21.08.2023
Borderer
-> StepaNoFUN: Tohle je Stylka 640 z roku 1994 a až na to plexi to byla ve svý době příplatková výbava. Oilmaster, bezkontakt, blinkry atd. Kupoval to kamarád jako funglovku. Jediný co se měnilo bylo plexi (samodomo) a zrcátka, to je nějaká Bandaska nebo tak něco.



edit: Jo a ještě z pevnýho kotouče sem dělal plovoucí.
upraveno 1x, naposled 21.08.2023 07:24:09
21:38:49
18.08.2023
MVM
-> vhml: Jasně,to tady taky před r.2000 byly na venkově . Freccia, Gilera Arizona 125, AF1 myslim Aprilia... A Lucky Strike nejaka mozna Cagiva Mito.. No klukum to sice jednou za čas jelo, ale průběžně furt nekdk z nich řešil nikasil,pist,zadření. A tohle v furt dokola v jiným pořadí . Pak jsme vyrostli,šli na vojnu,motorky prodali.. Ale taková byla doba..10
19:55:27
18.08.2023
vhml
-> MVM 18.08.23 18:25:48: tak Mito je jinej svet. V okoli se tu hodne provozovali predchudci Mita - Freccie. 20kW, 7 kvaltu, do 7000 to jenom prskalo a nejelo. Proste ostra 125 na znackach
upraveno 1x, naposled 18.08.2023 19:56:08
18:25:48
18.08.2023
MVM
-> stanleyAT: Ale požadavek na kvalitu oleje určuje výrobce motoru. Oleje (teď se bavíme o 2T soudobých) jdou ruku v ruce s motory. A bohužel- jawa už v době 634 byla pozadu. [ Myšleno tim co se v ČSSR dodávalo na trhy Východního bloku]. Jawa nebyla sportovní motocykl,ale traktor a motorka co zvladne jezdit v Rusku a jde udržovat nářadím pod sedlem. Cagiva, Aprilia, Derbi( pochopitelně i Honda NSR,Yamaha, Suzuki,Kawasaki...všichni ) v době kdy jsme ladili třipade - tak měli dávno nikasil,(125 Mito tady měla holka a ometla nas v kopci tam,kde my onanovani nad tim že tripade to vyjela na 4.) , přivěru, memranovy klapky sani do kliky, atd. MY jsme s 350kou měli vánoce z bezkontaktu a že jsme kazdej meli jibej recept na našlapnutí vlažnyho motoru. Už tenkrát jsem měl indikátor na předstih na setinu. Odtrh jsem dělal ba úhel sepnutí- jebačka na sobotni dopoledne. Priprava motorek byla jak údržba vrtulníku v počtu hodin provozu v poměru na letovou hodinu. Ja po GO byl relativně v klidu, ale vyjížďka s partou končila obvykle rozborkou někde u pole s kukuřicí. A takhle jsme cestovali po ČR, Slovensku... Ale dneska na to rad vzpominam. V podstatě se člověk naučil improvizovat...

A k olejum.. Nikdo moc neřeší jaký SAE ma i 2T olej. 30, nebo 40, nebo 50.. Jednak složení a aditiva v oleji a jeho poměr s benzinem rozhoduji o rychlosti hoření. Takže ruku v ruce musi sedět typ oleje,jeho koncentrace v benzinu a potom lambda takové směsi. Nemluvě o kompresnim poměru..

A proto ladit 2T neni úplně jednoduchy. Ovšem jde se to naučit.
upraveno 1x, naposled 18.08.2023 18:36:29
13:17:06
18.08.2023
Bery
-> MVM: ja taky, ale nechci jet po dálnici,tak jsem si pár prdelí radši napsal. pak jsem zjistil že to vlastně znám5 a lístek zůstal stejně na stole....
12:36:49
18.08.2023
stanleyAT
-> Sita: Jako jawař naprosto se vším co jsi napsal také souhlasím. Od dob kdy na trhu nebylo nic jiného než M2T a M6AD uběhla už pěkná řádka let a kvalita 2T olejů je dnes úplně někde jinde. S normální polosyntetikou není třeba to nadměrně přemazávat tak, že olej teče z výfuků a SPZ nejde přes olejový nános ani vidět. Jinak samozřejmě je třeba brát ohled na uložení čepu (futro vs jehly). Jestli ale někdo dnes chce lít do mašiny M2T v 1:25 -30 a každou sezónu dekarbonizovat výfuky a motor tak ať. Je to každého volba.
12:28:16
18.08.2023
MVM
-> Bery: Ja pojedu zítra na Slovakiaring z Brna.. a radbook si psat nemusim. Neb to znam po paměti 3
09:17:44
18.08.2023
Sita
-> Borderer: ono to neni jen o pomeru. Je to karbec, zalezi na bohatosti. Kdyz to budes mit chudy, mixem nezachranis... Musi to trochu pohulovat a bejt ve vyfuku mastny. M2T je prekonany, neni uz potreba aby to hulilo jak dymovnice a skoro kazdou sezonu skrabat karbon z vyfuku nebo ho vypalovat... Aspon ja to tak mam, jzatim nic nezadrel a zadny go nikdy nedelal. A i kdybys mel pravdu ze to jednou zadru, tak tech 20 spokojenych let bez karbonu za to stalo 3
09:00:39
18.08.2023
Bery
tohle mě našrěstí minulo...po pařezovy - ty mám dodnes 2 jsem v autoškole chvíli jezdil na 350, ale nevím co za typ, ale strašný kladivo těžký...doma byl pak simson a pak yamahy...za ty roky různý motorky...a ted jsem - na starý kolena - husqarňák a hondař.



mimochodem...Za pár hodin vyrážim na "mopedu" směr Bystřice p.H. za Urbim a večer na autobusák na Barumku...nemaje držák na navigaci, tak si v práci píšu roadbook. :-) 300 tam, zitra 300 z5.
21:09:09
17.08.2023
MVM
-> StepaNoFUN: Ja jsem zvýšil kompresní poměr. Pistní čepy už to mělo na jehlách. Dal jsem tam nový karburátor ze 640. Vape zapalování.. Kdybych to věděl že dneska bude mit takovou hodnotu, nedal bych ji z domu.

Po Kawasaki a teď mam už 20let stejnou Suzuki. Tak na "čtverku" vzpomínám nejvic.
18:48:54
17.08.2023
StepaNoFUN
-> MVM: 634/5 - to už mělo i lidský řazení jako "moderní" motorky - 1 dolů, zbytek nahoru... Taky jsem ji měl. Jen v modrým a upravenou. Takže vzadu kapotáž, vyvýšený sededlo pro spolujezdce, jiný zadní světlo, vejfuky nahoru, blinkry z 640... Taky jsem ji debil prodal. :-/
Extreme Tyres