-> Bukaj: V teleskopech - no, tam vůle není, ale vidlice je z motorky co má 150 kg, todle moje ma 200.
Nicmene kdy premejslim nad tou ploskou na pneu - horsi to je, kdyz se naklonim na stranu kde je stojánek. A zadni guma je z roku 2010. Predni jsem uz vymenil. To by skoro davalo smysl a ja se mozna honim za chimerou. No, objednam si asi novou zadni gumu a uvidim ... Stejně jsem ji chtel vymenit. jen skoda, ze tendle rozmer (170/80-15) je zrovna docela drahej ... Za dobré peníze je VeeRubber, kterej ale nemá evropskou homologaci. Zvláštní je, že přední evropskou homologaci má (mám ji obutou)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motorkáři sobě
-> charon: V krku řízení nemyslím - to by nedělalo brikule při zatáčení. Myslel jsem v teleskopech nebo uložení zadní kyvky...
-> Bukaj: Vuli myslíš v ložiskách v krku řízení, případně v uložení zadní vidlice? Tam si nejsem jistej jak to je. No o víkedu jsem vyndaval zadní kolo, takže jsem s vidlicí zkoušel hejbat a krouti různe do stran a vůli jsme nepozoroval. Což teda neznamená že tam není. Přední vidlice je tam nepůvodní, přes zimu je plan to přestavět zpět do origa ale rovnou s progreivníma tlumičema. Ložiska v krku řízení těžko ríct co tam je, toho se trochu bojim. Je pravda, že bych se nedivil ničemu - třeba použití pouzder vidlice co sedí rozměrem ale absolutně nesedí druhem použití a hned se vydřou ... Ti původní majitelé byly solidní bastlíři. A to jich ani nebylo tolik. Aspoň že se všichní báli zásadní zásahů do elektroinstalace ...
-> charon: Nemáš vůli někde ve vidlici? Nebo zadní gumu vprostřed běhounu sjetou do plochy, ale to se mi nezdá. Spíš bych zkontroloval přední (případně i zadní) vidlici na vůle...
Jinak rozeta vypadá úplně v pohodě. Opotřebení poznáš buď pouhým okem (jak psali kluci), nebo když měníš řetěz a uprostřed rozety jde s novým řetězem pohybovat ve směru otáčení kola (podobně, jako když zkoušíš vytahaný řetěz jeho zvednutím ze zubů rozety)...
Jinak rozeta vypadá úplně v pohodě. Opotřebení poznáš buď pouhým okem (jak psali kluci), nebo když měníš řetěz a uprostřed rozety jde s novým řetězem pohybovat ve směru otáčení kola (podobně, jako když zkoušíš vytahaný řetěz jeho zvednutím ze zubů rozety)...
Děkuji za rady ohleně rozety.
Mpohu mít ještě technický dotaz k ložiskům? Jak se projevují vadná ližiska na motce v kolech? Kola jsem měl obě sundaná, v osach ani v ose vyvazovacky nemají vůli, když kolo ve vyvažovace roztočím, tak netiká, ale tam je to stažené kuželama proti sobě. Ale na motorce se mi zda za jízdy, že v náklonu se to celý rozklepe, nak kdyby byla prázdná pneu, ale dělá to v podstatě jen na jednu stranu. Přední pneu je nová, vyváýžená, zadní kolo se vyvážený ale tam budu pneu měnit v zimě, pakny zadního bubnu chodí volně, vnitřní plocha bubnu i plocha paken je rovná bez škrábanců a drápanců. jediný co se zdá, tak se možná nevrací úplně oprimálně jeden pístek přední brzdy, ale kotouč hned po jízdě teplej není, když ¨předek zvednu a kolo roztočím tak je slyšet že si to sem tam škrtne ale kolo nějak extra nepřibržďuje ... Nekontroloval jsem ještě ložiska v krku řízení, to ještě zkusim dotáhnout. Neměl by někdo nějak tip, co by mohlo to rozvibrování způsobit? kdyby to dělatlo na obě strany, tak řeknu že je to od motoru protože vidlicovej dvouválec, ale proč by se to projevovalo hlavně v náklonu na ješdnu stranu?
Mpohu mít ještě technický dotaz k ložiskům? Jak se projevují vadná ližiska na motce v kolech? Kola jsem měl obě sundaná, v osach ani v ose vyvazovacky nemají vůli, když kolo ve vyvažovace roztočím, tak netiká, ale tam je to stažené kuželama proti sobě. Ale na motorce se mi zda za jízdy, že v náklonu se to celý rozklepe, nak kdyby byla prázdná pneu, ale dělá to v podstatě jen na jednu stranu. Přední pneu je nová, vyváýžená, zadní kolo se vyvážený ale tam budu pneu měnit v zimě, pakny zadního bubnu chodí volně, vnitřní plocha bubnu i plocha paken je rovná bez škrábanců a drápanců. jediný co se zdá, tak se možná nevrací úplně oprimálně jeden pístek přední brzdy, ale kotouč hned po jízdě teplej není, když ¨předek zvednu a kolo roztočím tak je slyšet že si to sem tam škrtne ale kolo nějak extra nepřibržďuje ... Nekontroloval jsem ještě ložiska v krku řízení, to ještě zkusim dotáhnout. Neměl by někdo nějak tip, co by mohlo to rozvibrování způsobit? kdyby to dělatlo na obě strany, tak řeknu že je to od motoru protože vidlicovej dvouválec, ale proč by se to projevovalo hlavně v náklonu na ješdnu stranu?
-> charon: ked budu zuby jak ihlicky ostre tak uz su ko ,tieto su este ok
-> Borderer 11.09.23 07:05:48: Jojo, ani nemá pracovní obuv. 

-> Jirik_Tuňák1983: Ten dráb jak kolem nich furt chodí... 

-> charon: Dle mne je ok a klidně bych řetěz dojezdil.
Kolegové - v sobotu jsem z motorky vyndal zadní kolo, abych se podíval na ložiska, buben a pakny, gumy kolem rozety a tak podobně.
A napadlo mě jestli nemám už špatnou rozetu. Řetěz je našponovanej na šestou čárku z deseti. rozeta vypada jako na foto, je jen očištěná čističem na brzdy. Je už na výměnu nebo ještě ne? Hranku od řetezu nemá, ale já nevím, jak to mám poznat, zda jsou zuby ještě OK nebo už KO
A napadlo mě jestli nemám už špatnou rozetu. Řetěz je našponovanej na šestou čárku z deseti. rozeta vypada jako na foto, je jen očištěná čističem na brzdy. Je už na výměnu nebo ještě ne? Hranku od řetezu nemá, ale já nevím, jak to mám poznat, zda jsou zuby ještě OK nebo už KO
-> Bery: Nejsem magor. :-D A Hořice tak maximálně TT. Ale co nejezděj auta, tak už mně to tolik nebere. Možná bych zkouknul sajdy. Teda jestli ještě jezděj.
-> StepaNoFUN: jsem celej,bylo to super. příští tok musím dát i Hořice. můžeš jet se mnou na kole

-> Bery: Jen aby jsi zase nechodil půl roku v límci. :-D
vybouram 2 okna,poklidim po sobě a skáču na husku a pole,louky směr dymokury na ty blázny co jezdí přírodní okruhy. včera jsem byl v depu a stihl jsem jen poslední 2 tréninky, ale úplně mě pohltila ta atmosféra. tak to berte i jako tip na vylet
-> MVM 21.08.23 17:49:04: ano mame u nas vela krasnych ciest.....
Vcera sa trosku zakyval moj svet.. Slubil som ze ked sa vrati vsetko do normalu predam aj motorku pripadne aj darujem. Drzte nam palce...a kto vie nech sa modli.Dakujem.
Vcera sa trosku zakyval moj svet.. Slubil som ze ked sa vrati vsetko do normalu predam aj motorku pripadne aj darujem. Drzte nam palce...a kto vie nech sa modli.Dakujem.
-> SO545 21.08.23 16:29:20: Ja jsem si u Vás po 5.letech projel Pernek - Pezinok (Babu).. Jel jsem pres Brno na Břeclav, Lanžhot, Malacky,Pernek,Pezinok,Se
nec,a dolů na Dunajská Streda na Slovakiaring. A večer raději zpět. Protože jsem na okruhu potkal hromadu známých, bylo hrozně vedro a večer by se to zase u ARC Bratislava zvrtlo na párty. A ja už jsem starej a hůř se mi vstává
Tak jsem jel zpět. No tu Babu jste opravili krásně. Top nový asfalt. Chválím. Před léty to bylo jako tankodrom.

Tiez som zbehal vsetky nase pekne cesty a priesmyky...
500km po dost dlhom case....ale dalo sa.
Dokobca som zajazdil naj ekojazdu. ZA 5,9l....a to sa pocita.
500km po dost dlhom case....ale dalo sa.
Dokobca som zajazdil naj ekojazdu. ZA 5,9l....a to sa pocita.

Hlásím návrat v sobotu - 560km, krásně jsem se kochal, užíval, těšil jízdou. v církvici jsem si dal dobrej oběd, v čáslavi odbočím na chrudim a podhořanský kopec v mraku, takže déšť, pak kroupy, potok vody na silnici...za podhořanama sucho, a za zatáčkou se vracím zase z5 do toho mraku...ale po 2 km zase sluníčko a 30°. Ani jsem nezastavoval abych si vzal bundu. Pak zastávka u Lišky v chrudimi pro pár dílů a pak až do bystřice - v kraťasech a v tričku, což teda většina lidí kritizuje, ale kdo by boural, když je tak krásně...a když jedete na mopedu.
všude jsem si dojel na začátek kolony, nebo k semaforu pro zelenou..jen na cestě z5 nás na olomouckém obchvatu zastavila nehoda v zúžení a tam jsem vykysnul 1,5 hodiny. vypadalo to tam jak na moto sraze jak uličkou dojížděly motorky až dopředu.
Vesměs nejhorší, co mě potkalo bylo po tom dešti - když jsem si kejchnul do zavřený helmy...Jinak jezdim s plexi nahoře, ale kroupy, voda - to v xichtě nechceš...
A poštípaný nohy asi z autobusáku z barumky a pak z noci.
3l/100 a rychlost jsem si držel kolem 90 -110. pohoda,radost a jako bonus ta Barumka
všude jsem si dojel na začátek kolony, nebo k semaforu pro zelenou..jen na cestě z5 nás na olomouckém obchvatu zastavila nehoda v zúžení a tam jsem vykysnul 1,5 hodiny. vypadalo to tam jak na moto sraze jak uličkou dojížděly motorky až dopředu.
Vesměs nejhorší, co mě potkalo bylo po tom dešti - když jsem si kejchnul do zavřený helmy...Jinak jezdim s plexi nahoře, ale kroupy, voda - to v xichtě nechceš...
A poštípaný nohy asi z autobusáku z barumky a pak z noci.
3l/100 a rychlost jsem si držel kolem 90 -110. pohoda,radost a jako bonus ta Barumka
-> StepaNoFUN: Tohle je Stylka 640 z roku 1994 a až na to plexi to byla ve svý době příplatková výbava. Oilmaster, bezkontakt, blinkry atd. Kupoval to kamarád jako funglovku. Jediný co se měnilo bylo plexi (samodomo) a zrcátka, to je nějaká Bandaska nebo tak něco.
edit: Jo a ještě z pevnýho kotouče sem dělal plovoucí.
edit: Jo a ještě z pevnýho kotouče sem dělal plovoucí.
-> vhml: Jasně,to tady taky před r.2000 byly na venkově . Freccia, Gilera Arizona 125, AF1 myslim Aprilia... A Lucky Strike nejaka mozna Cagiva Mito.. No klukum to sice jednou za čas jelo, ale průběžně furt nekdk z nich řešil nikasil,pist,zadření. A tohle v furt dokola v jiným pořadí . Pak jsme vyrostli,šli na vojnu,motorky prodali.. Ale taková byla doba..

-> MVM 18.08.23 18:25:48: tak Mito je jinej svet. V okoli se tu hodne provozovali predchudci Mita - Freccie. 20kW, 7 kvaltu, do 7000 to jenom prskalo a nejelo. Proste ostra 125 na znackach
-> stanleyAT: Ale požadavek na kvalitu oleje určuje výrobce motoru. Oleje (teď se bavíme o 2T soudobých) jdou ruku v ruce s motory. A bohužel- jawa už v době 634 byla pozadu. [ Myšleno tim co se v ČSSR dodávalo na trhy Východního bloku]. Jawa nebyla sportovní motocykl,ale traktor a motorka co zvladne jezdit v Rusku a jde udržovat nářadím pod sedlem. Cagiva, Aprilia, Derbi( pochopitelně i Honda NSR,Yamaha, Suzuki,Kawasaki...všichni
) v době kdy jsme ladili třipade - tak měli dávno nikasil,(125 Mito tady měla holka a ometla nas v kopci tam,kde my onanovani nad tim že tripade to vyjela na 4.) , přivěru, memranovy klapky sani do kliky, atd. MY jsme s 350kou měli vánoce z bezkontaktu a že jsme kazdej meli jibej recept na našlapnutí vlažnyho motoru. Už tenkrát jsem měl indikátor na předstih na setinu. Odtrh jsem dělal ba úhel sepnutí- jebačka na sobotni dopoledne. Priprava motorek byla jak údržba vrtulníku v počtu hodin provozu v poměru na letovou hodinu. Ja po GO byl relativně v klidu, ale vyjížďka s partou končila obvykle rozborkou někde u pole s kukuřicí. A takhle jsme cestovali po ČR, Slovensku... Ale dneska na to rad vzpominam. V podstatě se člověk naučil improvizovat...
A k olejum.. Nikdo moc neřeší jaký SAE ma i 2T olej. 30, nebo 40, nebo 50.. Jednak složení a aditiva v oleji a jeho poměr s benzinem rozhoduji o rychlosti hoření. Takže ruku v ruce musi sedět typ oleje,jeho koncentrace v benzinu a potom lambda takové směsi. Nemluvě o kompresnim poměru..
A proto ladit 2T neni úplně jednoduchy. Ovšem jde se to naučit.
A k olejum.. Nikdo moc neřeší jaký SAE ma i 2T olej. 30, nebo 40, nebo 50.. Jednak složení a aditiva v oleji a jeho poměr s benzinem rozhoduji o rychlosti hoření. Takže ruku v ruce musi sedět typ oleje,jeho koncentrace v benzinu a potom lambda takové směsi. Nemluvě o kompresnim poměru..
A proto ladit 2T neni úplně jednoduchy. Ovšem jde se to naučit.
-> MVM: ja taky, ale nechci jet po dálnici,tak jsem si pár prdelí radši napsal. pak jsem zjistil že to vlastně znám
a lístek zůstal stejně na stole....

-> Sita: Jako jawař naprosto se vším co jsi napsal také souhlasím. Od dob kdy na trhu nebylo nic jiného než M2T a M6AD uběhla už pěkná řádka let a kvalita 2T olejů je dnes úplně někde jinde. S normální polosyntetikou není třeba to nadměrně přemazávat tak, že olej teče z výfuků a SPZ nejde přes olejový nános ani vidět. Jinak samozřejmě je třeba brát ohled na uložení čepu (futro vs jehly). Jestli ale někdo dnes chce lít do mašiny M2T v 1:25 -30 a každou sezónu dekarbonizovat výfuky a motor tak ať. Je to každého volba.
-> Bery: Ja pojedu zítra na Slovakiaring z Brna.. a radbook si psat nemusim. Neb to znam po paměti 

-> Borderer: ono to neni jen o pomeru. Je to karbec, zalezi na bohatosti. Kdyz to budes mit chudy, mixem nezachranis... Musi to trochu pohulovat a bejt ve vyfuku mastny. M2T je prekonany, neni uz potreba aby to hulilo jak dymovnice a skoro kazdou sezonu skrabat karbon z vyfuku nebo ho vypalovat... Aspon ja to tak mam, jzatim nic nezadrel a zadny go nikdy nedelal. A i kdybys mel pravdu ze to jednou zadru, tak tech 20 spokojenych let bez karbonu za to stalo 

tohle mě našrěstí minulo...po pařezovy - ty mám dodnes 2 jsem v autoškole chvíli jezdil na 350, ale nevím co za typ, ale strašný kladivo těžký...doma byl pak simson a pak yamahy...za ty roky různý motorky...a ted jsem - na starý kolena - husqarňák a hondař.
mimochodem...Za pár hodin vyrážim na "mopedu" směr Bystřice p.H. za Urbim a večer na autobusák na Barumku...nemaje držák na navigaci, tak si v práci píšu roadbook. :-) 300 tam, zitra 300 z5.
mimochodem...Za pár hodin vyrážim na "mopedu" směr Bystřice p.H. za Urbim a večer na autobusák na Barumku...nemaje držák na navigaci, tak si v práci píšu roadbook. :-) 300 tam, zitra 300 z5.
-> StepaNoFUN: Ja jsem zvýšil kompresní poměr. Pistní čepy už to mělo na jehlách. Dal jsem tam nový karburátor ze 640. Vape zapalování.. Kdybych to věděl že dneska bude mit takovou hodnotu, nedal bych ji z domu.
Po Kawasaki a teď mam už 20let stejnou Suzuki. Tak na "čtverku" vzpomínám nejvic.
Po Kawasaki a teď mam už 20let stejnou Suzuki. Tak na "čtverku" vzpomínám nejvic.
-> MVM: 634/5 - to už mělo i lidský řazení jako "moderní" motorky - 1 dolů, zbytek nahoru... Taky jsem ji měl. Jen v modrým a upravenou. Takže vzadu kapotáž, vyvýšený sededlo pro spolujezdce, jiný zadní světlo, vejfuky nahoru, blinkry z 640... Taky jsem ji debil prodal. :-/
-> Borderer: Ja jsem si dělal v 17.letech kompletní celou motorku od základu. Konopnici 634 poslední verzi. Hned po GO jsem ji při zaběhu úspěšně přidřel (lehce klasicky se chytly pisty). Ačkoliv jsem lil Husqvarna 2T olej.
No ve snaze reklamovat "moc těsný" výbrus..jsem vzal oba válce a pisty a jel do strojírny. A tam mě zjebali jak malyho kluka, právě za ten olej. Potom mi to na počkání vyhonovali znova,koupil jsem nový pisty a kroužky a objednal jsem si Castrol TT. První od začátku 1:40 , výfuky čistý, svičky NGK cihlový a holka se mnou byla až do vojny. Pak jsem ji blbec prodal. Za dneska směšnou cenu.
Takže litinový válce s určitým druhem honování,poměrně vysoký pistni krouzky a dlouhý pisty jako ma 350ka, a relativně lenošnej nízkootáčkovej dvoutakt což třiapůla je, tak vyhovuje kvalitni minerál, do oilmastera meli kluci Mogul TSF myslim. Ale to byla tenkrát nova Style 640. Najezdili jsme moc tenkrát. Zlatý časy.
PS : Známý měl v závodní motokáře v 80tých letech motor ČZ 516. A tam se za minulyho režimu lil takový olej aby se to nekousalo. Buď Castrol TT a nebo ruský
Sam jsem si ho pak sháněl do 634 ale snazší bylo koupil CASTROL 
No ve snaze reklamovat "moc těsný" výbrus..jsem vzal oba válce a pisty a jel do strojírny. A tam mě zjebali jak malyho kluka, právě za ten olej. Potom mi to na počkání vyhonovali znova,koupil jsem nový pisty a kroužky a objednal jsem si Castrol TT. První od začátku 1:40 , výfuky čistý, svičky NGK cihlový a holka se mnou byla až do vojny. Pak jsem ji blbec prodal. Za dneska směšnou cenu.
Takže litinový válce s určitým druhem honování,poměrně vysoký pistni krouzky a dlouhý pisty jako ma 350ka, a relativně lenošnej nízkootáčkovej dvoutakt což třiapůla je, tak vyhovuje kvalitni minerál, do oilmastera meli kluci Mogul TSF myslim. Ale to byla tenkrát nova Style 640. Najezdili jsme moc tenkrát. Zlatý časy.
PS : Známý měl v závodní motokáře v 80tých letech motor ČZ 516. A tam se za minulyho režimu lil takový olej aby se to nekousalo. Buď Castrol TT a nebo ruský


-> Borderer 17.08.23 13:56:17: neříkám,že se čep vydřel,ale že jsem tohle najel (na stroji co jezdil po silnici a měl tachometr co počítal km) a nic se nestalo a když už mě motor padnul,tak vždycky na pístním kroužku,který ulítnul a kousnul se do kanálu a to byl třeba už 1mm a méně vysoký,někde bych asi našel i fotku.
A ano,kdo by se patlal s futrem,když se dá koupit ojnice na jehlách,...před 20-25lety to tak snadné nebylo,před 30 se prostě jezdilo na tom,co bylo
Taky nemůžeš srovnávat dachla a 350-ku,kde jsou ty rozměry krapet jinde,na CZ250 mám ještě původní kliku z roku cca 60,protože ten motor pochází z frézy a jezdí uplně v pohodě,možná i s tím origo futrem,měl jsem ho rozebraný možná před 20 lety,takže jsi to nepamatuju
A ano,kdo by se patlal s futrem,když se dá koupit ojnice na jehlách,...před 20-25lety to tak snadné nebylo,před 30 se prostě jezdilo na tom,co bylo

Taky nemůžeš srovnávat dachla a 350-ku,kde jsou ty rozměry krapet jinde,na CZ250 mám ještě původní kliku z roku cca 60,protože ten motor pochází z frézy a jezdí uplně v pohodě,možná i s tím origo futrem,měl jsem ho rozebraný možná před 20 lety,takže jsi to nepamatuju

-> Borderer: Co je to? Plasty a nádrž z 640, světlo kulatý... Nějakej mezityp, nebo domorobo upgrade 639?
-> Václav Vašák: Jo, těch 10 tisíc by tak mohlo odpovídat, než se ten čep při poměru 1:50 vydře. Jenže to je jaksi smutná bilance, jestliže ty motory mohou najet mnohonásobky více. Pár takových strojů a jejich majitelů znám, co lili kosmickej olej v homeopatickém poměru. Nikdy to nedopadlo dobře. My ostatní najezdili na normální poměr desítky tisíc km a procestovali půl Evropy v době, kdy se tyhle stroje dávaly za večerní útratu v hospodě. Prostě na originální futro patří max 1:33 ať je to M2T nebo super závodní "syntetika" - ten prostě toho oleje potřebuje hodně. Další debaty o kosmických materiálech na futru mi přijdou lichý, protože kdo by to dělal, když se dá koupit dobrá Taiwanská ojnice na jehlách.
Imho viz. foto: Na kliku najeto 90 tisíc km, než se rozpadla klec na středovém ložisku, válce v zámku vůle 0,8mm atd - lehce "mastněji" nastavený oilmaster po celý život.
Imho viz. foto: Na kliku najeto 90 tisíc km, než se rozpadla klec na středovém ložisku, válce v zámku vůle 0,8mm atd - lehce "mastněji" nastavený oilmaster po celý život.
-> Pavel P..: Tahle taky zahálela dlouho doma. Nejhorší byla vyrzelá nádrž, ale aspoň sem se na tom naučil pomědit nádrž zevnitř :D
-> castrol 16.08.23 14:17:07: Prostě regenace DPF :D
-> castrol 16.08.23 14:17:07: Prostě regenace DPF :D
-> Jarda/felda 16.08.23 17:26:55: jak to je teď nevím,už se nějaký čas závody na pionýru nezabývám,ale kvalitu výroby a materiálu jsem poznal na jednom motoru,který byl nejhorší co jsem kdy měl a prostě nejel a válec byl ještě 05...když jsem pak měl pocit,že jsem na louce píchnul a nebo mám zlomený rám a po otočení jsem zjistil,že za mnou na 2-ku (byť otočenou) lítají drny na mokré louce s Mitas drapákem 2,75
tak jsem si uvědomil,že to není jenom o to mít 40mm výbrus
Motor byl každý kartér jiný,klika teda dělaná a válec pořádný výbrus,KP v hlavě jsem nikdy neřešil a naopak jezdil raději 05 kůli tvaru.
-> Bukaj 16.08.23 23:15:43: karbec na dachla může být tak složitý,že se u toho bude potit i někdo jako já
Zažil jsem to a opravu to nemusí být uplně prdel aby to jelo jak má a jo,pořád mluvím o sérii motoru,protože byly zakázány všechny úpravy,pouze "stačilo" naladit to na maximum co v tom motoru z výroby bylo,některý kus měl možná 4,5Hp
No a s tou klikou máš zaděláno akorát na průser a u takového motoru to je základ,kdybys chtěl,tak ti jednu udělám.
-> Borderer 17.08.23 08:32:30: svýho času jsem najel na M2T s pouzdrem a 1:50 na jeden motor 10 000km v silničním provozu a nic se nikdy nestalo,ono taky musíš mít pouzdro z dobrého materiálu a ne z hliníku,pak se vytluče pístní čep a pouzdro je netknuté.A motor jsem provozoval tak,že mě většinu času rafička tachometru ukazovala,že se mám otočit a 100km úsek jsem byl schopen ujet za 1,5hod...pravda plyn jsem dal do polohy off jenom když jsem řadil,jinak byl vždy na plno
No ale nic se neraflo,byť dneska už bych na M2T asi jel akorát na starém motoru,aby se nezkurvila volná klika,ale na závodním mustangu s motorem napůl K.O. aktuálně vozím malou na nádrži,takže jak to je dneska nevím,ale jako u všeho to šlo nejspíš všechno do řitě 


-> Bukaj 16.08.23 23:15:43: karbec na dachla může být tak složitý,že se u toho bude potit i někdo jako já


-> Borderer 17.08.23 08:32:30: svýho času jsem najel na M2T s pouzdrem a 1:50 na jeden motor 10 000km v silničním provozu a nic se nikdy nestalo,ono taky musíš mít pouzdro z dobrého materiálu a ne z hliníku,pak se vytluče pístní čep a pouzdro je netknuté.A motor jsem provozoval tak,že mě většinu času rafička tachometru ukazovala,že se mám otočit a 100km úsek jsem byl schopen ujet za 1,5hod...pravda plyn jsem dal do polohy off jenom když jsem řadil,jinak byl vždy na plno


-> Borderer: Žádný fichtl (a snad ani jiný ČSSR 2T stroj) neměl ložisko pístního čepu na jehlách - tuplem ne Jawa 555 z roku 1958
A filtrbox tam není - je tam drátěnkový filtr v nerozebiratelném kovovém pouzdře (pouze s přívěrou pro snadné starty za chladného počasí) www.jawa-50.cz/clanek/mon ografie-jawa-50-typ-555-pi onyr-pionier-1959.html
V karburátoru je možno částečně nastavit poměr paliva a vzduchu přesunutím zajišťovacího plíšku v drážkách na jehle, uzavírající trubici s tryskou paliva. Aktuálně jsem tu jehlu měl tak, jak byla, když se ke mně stroj dostal - na druhém "nejbohatším" zářezu (ze čtyř). Přesunul jsem ji teď o jeden zářez více do chuda a až bude čas (tak za 14 dní), tak to otestuji, případně ještě posunu...
Jinak co se směsi týče, tak zachovám doporučený poměr (v rozmezí 1:25-1:33) a budu se držet M2T - nikdy jsem s touto kombinací neměl problémy, tak nevidím důvod něco dělat jinak

A filtrbox tam není - je tam drátěnkový filtr v nerozebiratelném kovovém pouzdře (pouze s přívěrou pro snadné starty za chladného počasí) www.jawa-50.cz/clanek/mon ografie-jawa-50-typ-555-pi onyr-pionier-1959.html
V karburátoru je možno částečně nastavit poměr paliva a vzduchu přesunutím zajišťovacího plíšku v drážkách na jehle, uzavírající trubici s tryskou paliva. Aktuálně jsem tu jehlu měl tak, jak byla, když se ke mně stroj dostal - na druhém "nejbohatším" zářezu (ze čtyř). Přesunul jsem ji teď o jeden zářez více do chuda a až bude čas (tak za 14 dní), tak to otestuji, případně ještě posunu...
Jinak co se směsi týče, tak zachovám doporučený poměr (v rozmezí 1:25-1:33) a budu se držet M2T - nikdy jsem s touto kombinací neměl problémy, tak nevidím důvod něco dělat jinak

-> Bukaj: Tak to máš moc bohatý. Díky nenastavitelnosti karburátorů se směs u fichtlů často řeší navrtáváním nebo naopak ucpáváním děr ve filtrboxu. Co máš na ojnici na čepu? Bronzový pouzdro nebo jehly? Pokud tam je pouzdro, tak je obecně doložený fakt, že oleje musí být minimálně 1:33 a ne, jak tady radí kolega níže. Ono by to sice z krátkodobého hlediska fungovalo, ale vydře se to. Pokud tam máš jehly, 1:40 - 50 s rozumným olejem je na pohodu. Za rozumný považuju oleje typu Mogul TSF, Addinol MZ 406 atp. U toho M2T bych jezdil dál na 1:25. 

-> Václav Vašák 16.08.23 17:15:17: To zní zajímavě. Ale stejně bych zase musel hledat někoho, kdo mi to udělá (rozlisuje klikovku a vymění ojnici a zase klikovku slisuje, vyváží atd.) - to tam raději nechám vše původní (přece jen, je to "veterán" víceméně v původním stavu), maximálně vyměním to pouzdro pístního čepu...
Jinak píst s kroužky mi dali přímo v brusírně (podle pístu dělali výbrus), výrobce nevím. Doma mám pár originál pístů, ale na novější pionýry s větším průměrem pístního čepu...
Co se karburátoru týče, tak ten je tak jednoduchý, že tam není co řešit - jediné, co je tam ke kontrole, je tryska (ta je OK) a jediné, co tam lze nastavit, je jehla (tu jsem nechal tak, jak byla, když se ke mně motorka po dědovi dostala) - s tím zkusím ještě polaborovat...
Díky za nasměrování
Jinak píst s kroužky mi dali přímo v brusírně (podle pístu dělali výbrus), výrobce nevím. Doma mám pár originál pístů, ale na novější pionýry s větším průměrem pístního čepu...
Co se karburátoru týče, tak ten je tak jednoduchý, že tam není co řešit - jediné, co je tam ke kontrole, je tryska (ta je OK) a jediné, co tam lze nastavit, je jehla (tu jsem nechal tak, jak byla, když se ke mně motorka po dědovi dostala) - s tím zkusím ještě polaborovat...
Díky za nasměrování

-> Václav Vašák 16.08.23 17:15:17: písty se dějají i v česku
ale cenově levnější jsou maďarský nebo indický




-> Bukaj 15.08.23 23:47:39: nenapíšu k tomu víc než tohle :-)
www.motomax.cz/ojnice-upl --jawa-50-550-555--ckr-s-l oz-pist-cepu--m
A že kvalitní oprava ojnice by vyšla asi na 5x tolik,protože pokud bys to dělal jo echt,musel bys udělat i jiný ložiska na čep v klice,protože to je celý vytahaný a zvlášť ten hřebík,co tam místo ojnice je v řadě 550-555...05 byla už krapet vymakanější.
A taky ber to,že máš celolitinový válec a ne vložku a bůhví co za píst z Mongolska,nebo kde se to dneska dělá.Ale s dobrýmy materiály nemá cenu mazat víc jak 1:40.A karbec bys jako jejich opravář měl mít teda v TOP stavu a ne zjišťovat,že to nějak moc žere,...teda máš asi zhruba třetinovou nádrž
Já když naposledy jel na sériový 550 a to jsem už byl určitě těžší jak ty,tak to jelo všude 3-kou,protože ten motor je dělaný na spodek a nižší otáčky jak klasická 20-ka bez ohledu na výkon.
A zvonění jsi sis odpověděl sám s klikou a není to pouzdro,to kdyby tam nebylo,motor zvonit nebude a zkontroloval sis aspoň,jestli tam máš všechny jehly a ten vryp na 3-brus nebyl právě od nějaké z nich?
Motor vadnou nesmí,neohřeješ ho na takovou teplotu,aby se zadřel a nebo zlenivěl,pokud je udělaný dobře a je to pouze o materiálech a kvalitě výroby,ale ty s tím nezávodíš jako já,takže to ber jako veterána a jako tobě to funguje dalším X-tisíc lidem,kterým to teda většinou stojí jenom v garáži
www.motomax.cz/ojnice-upl --jawa-50-550-555--ckr-s-l oz-pist-cepu--m
A že kvalitní oprava ojnice by vyšla asi na 5x tolik,protože pokud bys to dělal jo echt,musel bys udělat i jiný ložiska na čep v klice,protože to je celý vytahaný a zvlášť ten hřebík,co tam místo ojnice je v řadě 550-555...05 byla už krapet vymakanější.
A taky ber to,že máš celolitinový válec a ne vložku a bůhví co za píst z Mongolska,nebo kde se to dneska dělá.Ale s dobrýmy materiály nemá cenu mazat víc jak 1:40.A karbec bys jako jejich opravář měl mít teda v TOP stavu a ne zjišťovat,že to nějak moc žere,...teda máš asi zhruba třetinovou nádrž

Já když naposledy jel na sériový 550 a to jsem už byl určitě těžší jak ty,tak to jelo všude 3-kou,protože ten motor je dělaný na spodek a nižší otáčky jak klasická 20-ka bez ohledu na výkon.
A zvonění jsi sis odpověděl sám s klikou a není to pouzdro,to kdyby tam nebylo,motor zvonit nebude a zkontroloval sis aspoň,jestli tam máš všechny jehly a ten vryp na 3-brus nebyl právě od nějaké z nich?

Motor vadnou nesmí,neohřeješ ho na takovou teplotu,aby se zadřel a nebo zlenivěl,pokud je udělaný dobře a je to pouze o materiálech a kvalitě výroby,ale ty s tím nezávodíš jako já,takže to ber jako veterána a jako tobě to funguje dalším X-tisíc lidem,kterým to teda většinou stojí jenom v garáži

-> Don_pepe: to poznam 

-> vhml 16.08.23 09:07:18: fotřík měl taky takovou jednorychlostní
ale byla udělaná od odborníka na babety za nemálo peněz
ale ta lítala že stačila simsonům
pak ale přišel osudný den a přetr ojnici
to se opravilo ale už nikdy nejela jako tenkrát





Já už 6 let jezdím na tuhle polosyntetiku a nemůžu vynachválit. Ředím 1:40, karbon žádný. S nějakým vadnutím se taky nepotýkám. Posledně teď o víkendu jsem s tím natočil zase 300km za 2 dny a že bylo v neděli horko.... www.lavio.cz/e-shop/.../l
avio-moto-synt-2t-6.html
-> vhml: taky jsem byl prekvapenej... byla skoro nova, takze zadna bezkompresni mrtvola.

-> Pavel P.. 16.08.23 08:43:03: v případě tý Babetty si dovedu představit jak jela jako pila. Ruční pilka 

-> Don_pepe: Taky jsem před několika lety získal bábu 207, nejela asi 25let, sundavali jsme jí z půdy, vše vypadalo původně a vše jak nový. Tak jsem vše vyčistil, dal nový hadičky, kohout a svíčku... motor chytil na prošlápnutí ale nejelo to a do mírnýho kopce to zdechlo... tak jsem všechno znova několikrát prošel, zkusil jiný karbec, jiný výfuk, svíčku.... a furt nic, až pak koukám na tu šedivou hadici co spojuje rám s plastovým krytem karburátoru a v ní byl nacpanej další kus silný hadice který zmenšil průměr asi na 1cm, když jsem to vyndal tak bába najednou jela jak pila...
asi dobovej omezovač
