skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
Twl Jardo co chceš slyšet..prostě není plynar jako plynar který tu práci udělá od montáže k vyladění perfektně..to že vstřik stojí přes dva litry, znova opakuji,vůbec nic nemusí znamenat, s ohledem na to, že je třeba s malou tryskou..prostě když to nemá plyn tak se to přepne v zátěži v rámci ochrany motoru, aby neuhořel na chudobu..buďto je tam špatný tlak, trysky, něco špatně nastavené, nebo třeba zamrzá ventil, kdo ví co se tam děje..tak si sežeň program , kabel a odlad si to sám, když to plynar není schopný naladit ,aby to fungovalo normálně..
-> 11mAjA11 13.11.21 19:11:29: todle BRCcko mi ten, co mi to montoval rikal, ze to je drahej plyn a prave to montoval jen parkrat, proto ma ten hardwarovej klic, jeden vstrik na to stoji pres 2 tis.kc, RJ je i pro CNG
Mel na strankach anketu, jestli je rozhodujici cena LPG nebo kvalita a jednoznacne to vyhrala ta cena
Ten znamej s nivou ma origo plyn v oplu corsa, tak chtel to same do nivy a Kolbabek mu rekl, ze to by urcite nezaplatil, v oplu mu to funguje na jednicku, nepozna rozdil mezi plynem a benzinem (to ja u 1.8T teda taky ne, dokud to nevlitne do benzinu) a jezdi okolo 6l lpg na 100, to se mi povedlo jen s max priskrcenou feldou 1.3 mpi, ktera sotva jela 110kmh.
Ted davam do 1.3 mpi podtlak plyn, kterej dobre fungoval v 1.6, reduktor 100Hp, taky BRC, doufam, ze to nebude moc zrat.
Mel na strankach anketu, jestli je rozhodujici cena LPG nebo kvalita a jednoznacne to vyhrala ta cena

Ten znamej s nivou ma origo plyn v oplu corsa, tak chtel to same do nivy a Kolbabek mu rekl, ze to by urcite nezaplatil, v oplu mu to funguje na jednicku, nepozna rozdil mezi plynem a benzinem (to ja u 1.8T teda taky ne, dokud to nevlitne do benzinu) a jezdi okolo 6l lpg na 100, to se mi povedlo jen s max priskrcenou feldou 1.3 mpi, ktera sotva jela 110kmh.
Ted davam do 1.3 mpi podtlak plyn, kterej dobre fungoval v 1.6, reduktor 100Hp, taky BRC, doufam, ze to nebude moc zrat.
V Supu mám Zavoli Zeta S, jednotku STAG, vstriky STAG W03, program je k tomu volně dostupný na netu, kabel stojí pár stovek, odlazeni je intuitivní a není s tím problém. To že to někdo "ladil" neznamená vůbec nic, každé auto vyžaduje velmi individuální přístup k tomu odladění a nestačí k tomu 20minut couracka.. jsou rozdíly v těch lidech co to montují a umí odladit, mnohdy velice propastné...můžeme začít u běžných tvrzení, že svítící kontrolka motoru po přestavbě je úplně v poradku, případně že na LPG není problém že tam je závada při běhu na benzín a s tím přeci plynar nic dělat nemusí/neumí atp..je to mnohdy opravdu obrovská tragédie..ale lidi chtějí levnou přestavbu a to že to potom pořádně nefunguje pak jezdí řešit od čerta k ďáblů za vysoké částky s mizernym výsledkem..pak ten plyn stojí 2-3x tolik..ale každého boj..prametry sestavy jsou důležité, lépe mít předimenzováno než poddimenzovaný nebo na hranici a pak řešit že to nejde odladit v celém spektru..
-> 11mAjA11 13.11.21 13:16:23: takze jedine Kolbabek, kdysi jsem to s nim domlouval, ale pak mi pridal pristrik ten, co mi to montoval (vlastne hardwarovej klic ma jen ten, co mi to montoval, Kolbabek, pak v Praze na Harfe a o nikom dalsim nevim :/
ale kamaradovi nivu 1.7 mpi ani Kolbabek nevyladil - mel podtlak, nakonec mu to predelal na sekvenci a pry to je stejne nic moc a pritom proti turbomotoru by to mela byt celkem hracka.
tendle mam: www.fedorauto.cz/eshop.ph p?id=538
ale kamaradovi nivu 1.7 mpi ani Kolbabek nevyladil - mel podtlak, nakonec mu to predelal na sekvenci a pry to je stejne nic moc a pritom proti turbomotoru by to mela byt celkem hracka.
tendle mam: www.fedorauto.cz/eshop.ph p?id=538
Membrána na sracku..po repasi je nutno ten tlak nastavit, jinak to nikdy fungovat nebude, to že trysky jsou největší jaké se dělají nic neznamená, na vstriky co sem osazoval teď na V6 je největší kalibrační tryska 1.8 a s ní to nešlo ani na volnoběhu nakalibrovat, provrtání na 2.3 a funguje to na jedničku, ladit sekvenční LPG bez programu je úplně k ničemu..kor u turbomotoru...to je úplná utopie..
-> 11mAjA11 10.11.21 09:50:36: pisi nastavit tak 1,3 bar na volnobeh, plati to i pro turbomotory? diky
-> 11mAjA11 10.11.21 09:50:36: uvidime - zkusim ten tlak nejak zmerit, tryska je ta nejvetsi, co se do SQ24 delala, v supu 1.8T ten plyn mel najeto par desitek tisic km a ja mam okolo 70tis.km
membrana vypadala takto, nechtelo to chytat na benzin
membrana vypadala takto, nechtelo to chytat na benzin
Tlak mezi vstřikem a reduktorem.
Resp jestli máš rail tak mezi railem a reduktorem.
BRC nemám zkušenost, takže nemůžu radit.
Hlavně jestli to má něco na ten plyn najeto tak můžou být už i ty vstriky horší, případně nejsou dimenzované (třeba by stačilo zvětšit trysku) kdo ví..ono je otázka z čeho to je jako komplet seskládané taky..a kdybys měl k tomu program a kabel tak ti to ten pracovní tlak ukáže.
Resp jestli máš rail tak mezi railem a reduktorem.
BRC nemám zkušenost, takže nemůžu radit.
Hlavně jestli to má něco na ten plyn najeto tak můžou být už i ty vstriky horší, případně nejsou dimenzované (třeba by stačilo zvětšit trysku) kdo ví..ono je otázka z čeho to je jako komplet seskládané taky..a kdybys měl k tomu program a kabel tak ti to ten pracovní tlak ukáže.
-> 11mAjA11 08.11.21 08:14:03: a tlak merit na hadici pred vstrikama? udelal jsem membrany na brc sq24 a stejne mi to, kdyz je chladno a pri plnym vykonu obcas hodi do benzinu, kdyz ten system je na turbo do 190hp a ja mam 193
Diagnostikou lpg se do toho nedostanu, protoze to chce hardwarovej klic :(, resenim by mozna bylo udelat pristrik 10% benzinu od 3500/min., co mi rikal plynar, to by mi tak nevadilo, kdyz chci usporne, tak stejne jedu pod tydle otacky, navic se tim benzinem alespon snizi teplota, coz by v te zatezi byl jen plus, ted tam benzin mam nad 5000/min. a vlitne mi to do benzinu asi jeste driv, nez zacne ten pristrik (prave kdyz je chladno, tak tesne pred tim)
Priklad - na dalnici to rozjedu plynule na 220kmh a jede krasne na plyn, ale prudkej kopec, 3 tiraky: plna 3, plna 4 - 150kmh a chci radit 5 a vlitne mi tam benzin
ono to ani necukne, ale zacne pipat, uz jsem tu zvukovou signalizaci odpojil, ale pak jsem najel mrak km na benzin, protoze LPG se tam uz nevrati, az po vypnuti motoru a novem startu (u nekterych systemu se to pry vraci...

Diagnostikou lpg se do toho nedostanu, protoze to chce hardwarovej klic :(, resenim by mozna bylo udelat pristrik 10% benzinu od 3500/min., co mi rikal plynar, to by mi tak nevadilo, kdyz chci usporne, tak stejne jedu pod tydle otacky, navic se tim benzinem alespon snizi teplota, coz by v te zatezi byl jen plus, ted tam benzin mam nad 5000/min. a vlitne mi to do benzinu asi jeste driv, nez zacne ten pristrik (prave kdyz je chladno, tak tesne pred tim)
Priklad - na dalnici to rozjedu plynule na 220kmh a jede krasne na plyn, ale prudkej kopec, 3 tiraky: plna 3, plna 4 - 150kmh a chci radit 5 a vlitne mi tam benzin

-> Bukaj: Tak aby LPG nebylo levnější, když na něm je o víc jak 10 Kč menší spotřební daň 

Pro správnou funkci LPG je velmi důležitý tlak na reduktoru udaný pro danou konfiguraci sestavy + plně fungující reduktor, tímto bych začal.
-> StepaNoFUN 07.11.21 17:51:56: Tak je to fajn, ze to funguje i v mrazech, ale u stechiometrickyho pomeru je to propan vs. butan skoro 3:4, takze nastelovani na PB smes nemusi pri cistym propanu fungovat.
-> 11mAjA11: no podla mna je to skoro to iste ako u karburatoroveho motoru, len trosku dlhsia sacia vetva, a u felicie si myslim ze nikto neriesi nejaku flexibilitu jazdy alebo co, hlavne ze to jazdi, a jazdi to za lacno, a moja felda spotrebak, s "lambdovym" stelovakom bohatosti, jazdi za priemernych 8litrov plynu na 100km,cize je mi to uplne jedno ze to ma o nieco menso vykon ako na benzin 

-> King: Tak na druhou stranu - čistej propan - co lepšího si můžeš přát?
-> StepaNoFUN 07.11.21 17:45:14: Protoze cistej propan vyzaduje trosku jiny nastaveni bohatosti, nez letni/zimni smes PB. Na podtlaku se to trosku poladi "kroutitkama " a fertig.
-> Jarda: Počkej jako proč by čistej propan měl bejt problém? Do karavanu si kupuju pouze čistej propan, kvůli čerpání za studena. Propan-butan není problém do cca 5°C (teplota plynu)....
-> 11mAjA11 07.11.21 14:51:07: bohuzel praxe byva presne opacna, s dlouhou nivou jsem jezdil asi na cistej propan, to by tezko sekvence vzala a v kazachstanu, kdyz litr lpg stal 3,5kc, tak si asi dovedes predstavit tu kvalitu
A sme u toho...relativně normálně...čili nějak to jede s nějakou spotřebou, případně to jezdí s nějakými ne úplně komfortními vlastnostmi které uživatel případně neřeší.
Ale jezdí to za polovinu ceny benzínu..tak když to nebývá problém odladit tak to teda půjde odladit v pohodě.
Já si jen nedovedu představit ladit LPG pro 4bod (MPi) s jedním přívodem LPG hadici do klapky. Prostě mi to přijde poměrně složité ten proces odladění, nic víc nic míň , podle mě to nemůže nikdy fungovat na 100% s ideálním poměrem výkonu a spotřeby LPG, ale je to jen můj pocit, když to porovnávám se 4 bodem (ano VW 1.6 16v) l, ale v principu je to úplně stejný proces, 4valce, 4vstriky, lambda a MAP v sání, to že Felda nemá check engine light je irelevantní v tomto případě si myslím..
Ale jezdí to za polovinu ceny benzínu..tak když to nebývá problém odladit tak to teda půjde odladit v pohodě.
Já si jen nedovedu představit ladit LPG pro 4bod (MPi) s jedním přívodem LPG hadici do klapky. Prostě mi to přijde poměrně složité ten proces odladění, nic víc nic míň , podle mě to nemůže nikdy fungovat na 100% s ideálním poměrem výkonu a spotřeby LPG, ale je to jen můj pocit, když to porovnávám se 4 bodem (ano VW 1.6 16v) l, ale v principu je to úplně stejný proces, 4valce, 4vstriky, lambda a MAP v sání, to že Felda nemá check engine light je irelevantní v tomto případě si myslím..
-> RoboSK 07.11.21 07:08:52: ja chci podtlak do nivy mpi E4 :) protoze si to poradi s nekvalitnim LPG, stacilo letosni Rumunsko octou s BRC SQ24
-> King 07.11.21 09:44:12: s tim jsem u 1.6 problem nemel, ale protizaslehovky jsem si nechal udelat bytelne, protoze puvodni plisky nechtely tesnit
-> King 07.11.21 09:44:12: s tim jsem u 1.6 problem nemel, ale protizaslehovky jsem si nechal udelat bytelne, protoze puvodni plisky nechtely tesnit

-> Jarda - zrušená registrace 06.11.21 21:14:02: Nicmene se to asi neobejde bez emulatoru "uspokojeny " lambda sondy pro ECU, protoze ani pri sebelip naladenymu podtlaku nezarucis lamba=1 v celym rozsahu otacek a zateze. Ja to treba v 1.3 jednobodu mel a jednotka spokojena. Dalsi uskali je dylka saciho potrubi u MPI, kdy je mixer podstatne dal od hlavy a je to haklivy na zaslehy do sani. U 1.6ky to z plastovyho sani umelo udelat hromadu trsatek i s protizazehovou klapici.
-> Jarda: ja uz som videl aj v troch fabiach 1.4ohv podtlakovy plyn, lebo lakomy majitel vacsinou 

-> 11mAjA11: felicie na tom relativne normalne jazdia, a nebyva to problem naladit takze asi tak
-> Bukaj: ano ma to taku primitivnu jednotku
-> RoboSK 05.11.21 13:40:08: me plynar rekl ano do fel 1.3mpi to montujeme (sekvenci pry montovali pouze jednou na prani) protoze fel nema check engine, zato do fab. 1.4 mpi uz montuji pouze vicebod, jen kvuli te kontrolce 

-> RoboSK 05.11.21 07:18:02: Aha, a jak reduktor pozná, že má pustit plyn do motoru? Je tam nějaká primitivní jednotka? Pochopil jsem, že tam máš obyč podtlakový systém LPG?
Pokud ventil cvaká, tak pravděpodobně vadný nebude, ale...
Z nějakého důvodu nepustí reduktor plyn dál do hadice, takže koumej, proč. Kdyby byl "vadný" pouze volnoběžný systém, tak při přepnutí za jízdy by se hlavní systém měl chytit (pokud je to podtlak a ne nějaký elektronický systém)...
Pokud ventil cvaká, tak pravděpodobně vadný nebude, ale...
Z nějakého důvodu nepustí reduktor plyn dál do hadice, takže koumej, proč. Kdyby byl "vadný" pouze volnoběžný systém, tak při přepnutí za jízdy by se hlavní systém měl chytit (pokud je to podtlak a ne nějaký elektronický systém)...
o to že to bude porod nějak smysluplně odladit 

-> 11mAjA11: 95% felicii 1.3mpi na plyn jazdi s hadicou do klapky
tak neviem o co tu teraz ide 


Tak good luck s odladěním MPi na hadici do klapky..
-> 11mAjA11: "zostava" je obycajne lovato, "jednotka" je loveco, vstreky su tam neni, je to hadica do klapky, map senzor tam fakt neni :-D
Co to je za sestavu? Reduktor , jednotka, vstriky ?
To není jen tak najebat LPG do auta..pokud se neudělá kalibrace vstřikovačů na daném voze po instalaci, tak to nikdy fungovat nebude...třeba máš malé/velké trysky na LPG vstrikach..
Edit: pokud se jedná o vícebodové nepřímé vstřikování plynně fáze LPG mělo by tam být namontováno taky toto :
www.google.com/search?q=m ap+senz...
To není jen tak najebat LPG do auta..pokud se neudělá kalibrace vstřikovačů na daném voze po instalaci, tak to nikdy fungovat nebude...třeba máš malé/velké trysky na LPG vstrikach..
Edit: pokud se jedná o vícebodové nepřímé vstřikování plynně fáze LPG mělo by tam být namontováno taky toto :
www.google.com/search?q=m ap+senz...
-> Bukaj: mpi tu podtlakovu hadičku uz nema, to bolo len u karb motorov na plyn. A elektroventil keď na priamo pripojim tak hlasno cvaká, ale skúsim ho asi aj tak ešte vymeniť.
-> RoboSK: Tak buď je vadný elektroventil nebo něco v reduktoru.
Ještě jednu věc zkus: do reduktoru vede tenká hadička podtlaku v sání - když ji odpojíš ze sání při zapnutém zapalování (a aktivovaném sytému LPG) a vyvoláš podtlak ústy (cucnutí), tak by měl jít z reduktoru do motoru plyn (je to i slyšet). Pokud nepůjde, tak bych šel po elektroventilu...
Ještě jednu věc zkus: do reduktoru vede tenká hadička podtlaku v sání - když ji odpojíš ze sání při zapnutém zapalování (a aktivovaném sytému LPG) a vyvoláš podtlak ústy (cucnutí), tak by měl jít z reduktoru do motoru plyn (je to i slyšet). Pokud nepůjde, tak bych šel po elektroventilu...
-> Bukaj: elektroventil je iba na reduktore, na nadrzi je prehistoricky multiventil bez elektroventilu, mechanický ventil je naplno otvoreny, filter je cisty, keď povolim trubku na reduktore tak plyn z nej doslova strieka, a nejde to ani na volnobeh, aj ked to vytocim do otacok a prepnem tak to hned zhasne, skusal som to viac krat po sebe
-> RoboSK: A na volnoběh to jede nebo ani to ne?
Kolik je tam elektroventilů? 2? Jeden na nádrži a druhý na reduktoru? Nemáš přivřený mechanický ventil na nádrži? Jak je na tom filtr kapalné fáze?...
Kolik je tam elektroventilů? 2? Jeden na nádrži a druhý na reduktoru? Nemáš přivřený mechanický ventil na nádrži? Jak je na tom filtr kapalné fáze?...
-> King: nieco ohladne nastavenia som sa uz naucil aj so svojho auta, to som aplikoval aj na túto druhu feldu, jak reduktor tak skrtak na hadici, este som aj skusal rozne ine nastavenia, a za jazdy to ihned chcipne, bez snahy na beh motora, len obcas to jednu otacku "odpali" ale to tak mozno jeden valec..
-> RoboSK 01.11.21 18:24:15: No a treba nejaky nastaveni toho reduktoru neprobehlo? Ono obvykle nestaci vyhrabat z hromady bordelu LPG komponenty, namontovat a tradá. Kdyz se prepne za jizdy z benzinu na plyn, tak to hned chcipne? (nemyslim pochopitelne volnobeh)
-> Bukaj: neziadam nikoho o veštenie, iba ci sa s tym niekto nestretol, pripadne ci by niekoho nenapadol nejaky iny problem co by tam mohol byt
-> RoboSK: Rozebrat reduktor a kouknout na stav membrán snad není takový problém, ne? Věšteckou kouli tu asi nikdo nemá...

Nikto sa nevenuje takejto problematike? 

Zdravim priatelia, tak svoju feliciu uz od januara uspesne prevadzkujem na LPG , zatial s nou mam okolo 15000km a som s tym velmi spokojný, hlavne pri dnesnych cenach benzinu. Ale mal by som otázku, do druhej felicie sme montovali lovato loveco "elektronik", stylom co dom dal, cize "R00" elektromagnet iba na reduktore
stelung na hadici je nahradeny mechanickym namiesto "lambdoveho", a nastava problem, "automaticka" krabicka spravne blika,prepina , plyn dopredu k reduktoru ide, elektromagnet na reduktore spravne cvaka, ale auto proste na ten plyn nechce ist , vzdy zhasne, skusal som to aj "roztiahnut" dole kopcom na plyn ale len to par krat "odpalilo" ale stale to nechce zacat normalne jazdit, reduktor je pochybnej minulosti, nikto nevie ako su na tom membrany, je mozne ze su tak tvrde ze si cez ne podtlak nedokaze potiahnut toho plynu ? alebo co tomu este moze byt? lebo uz som z toho bezradny. diky 


-> Jarda: Pokud převezmou záruku na kastli, tak s tím nemám problém
-> Mr._Nosferatu 27.10.21 03:31:03: flexa a mas tam prostor za chvilku... :)
-> castrol 26.10.21 16:59:48: kamos rendliky vychvaluje, jednoho ma, ale proc teda jezdi jen fab. 1.2HTP LPG

-> Mr._Nosferatu 26.10.21 08:11:34: co si si vybral to mas 

-> Bukaj: Renault, to je tak když si koupíš francouzský auto, složený v Turecku ze slovenských dílů
Rezerva je pod autem, ale v podlaze je “miska” na hever, má v průměru asi 30cm a hloubku 10cm, rezerva je z venku okolo ní. Takže se tam nádrž nevejde a do kufru jí nechci, ani nemůžu, jelikož bych se potom nedostal na rezervu, je zajištěná ze vnitř
Edit.: fotka nejde vložit

Rezerva je pod autem, ale v podlaze je “miska” na hever, má v průměru asi 30cm a hloubku 10cm, rezerva je z venku okolo ní. Takže se tam nádrž nevejde a do kufru jí nechci, ani nemůžu, jelikož bych se potom nedostal na rezervu, je zajištěná ze vnitř
Edit.: fotka nejde vložit
-> Bukaj 26.10.21 07:52:33: asi to je bezrezervove auto, ale tak valec se da dat...
Nebo existuje venkovni toroid, pod neco davaji ven i valec.
Nebo existuje venkovni toroid, pod neco davaji ven i valec.
-> Mr._Nosferatu: A na jaký vůz? Výměna podlahy kufru?

-> Bukaj: Tak mi od nich přišla taková nic neříkající nabídka, cena od 19 do 35 podle zvoleného systému, ale aby třeba napsali určitý systém, s určitou cenou to bych chtěl asi moc. Navíc jsem bohužel zjistil že bez výměny podlahy kufru je to nemožné.