Lpg pro lpgisty

prohledat
2691 příspěvků (zobrazeno 333 až 382) od 09.05.2007 do 22.07.2025, založil/a spartra
řadit dle data
14:23:30
21.01.2022
Bukaj
-> Karel.: Předpokládám, že (jako u většiny úkonů) bude záležet na úředníkovi. někdo bude vyžadovat lejstro od plynařů, někomu bude stačit jen protokol z TK ("evidenční kontrolu" budeš potřebovat 100%).

-> dragon_cb_cz 21.01.22 14:15:14: Tak pro úředníka není nic snazšího, než do poznámky v TP napsat: "Dotčené hmotnosti (případně počet míst k sezení) se vracejí na původní hodnoty." 4
14:15:14
21.01.2022
dragon_cb_cz
-> 11mAjA11: A při tom nahlášení budou chtít papír od odborné firmy co to demontovala s potvrzením, o kolik se tím změnila pohotovostní hmotnost vozidla, aby to v TP mohli upravit. Kdysi mi to celkem přidělalo vrásky...
14:12:26
21.01.2022
11mAjA11
Demontáž = zdemonzovani celého systému - zrušení provozu na LPG ?

To si udělás sám (nevím o tom že by to nutné musel dělat certifikovaný plynar), ale musís to na úřadě nahlásit,že systém byl zdemonzovany a v TP to musí zapsat. Jinak to neprojde STK.

Nicméně není nic jednodussi zavolat na místě příslušný úřad kde LPG zapisují a na to zrušení se informovat napřímo.
upraveno 1x, naposled 21.01.2022 14:14:31
14:08:15
21.01.2022
Karel.
jak je to prosím s demontáží lpg, musí to dělat přímo lpg firma nebo je jiné řešení? Děkuji
13:05:44
21.01.2022
Venca.
Díky pánové4
12:58:55
21.01.2022
vhml
-> Venca. 21.01.22 12:51:21: na nádrži je elektroventil a ten je bez napětí zavřený. Takže jen odšroubovat trubku. A pak někde na průvanu a na vršku otevřít a nechat vybublat.
12:58:22
21.01.2022
Bukaj
-> Venca.: Na nádrži je multiventil a na něm je uzavírací šroub - ten je lepší před demontáží uzavřít, ale není podmínkou. Jinak počítej s tím, že v trubce je natlakované kapalné LPG, takže při povolení převlečné matice si "upšoukne"...*6 *
12:51:21
21.01.2022
Venca.
Ahoj, mam takovej dotaz, potrebuju vyndat z auta lpg nádrž(toroid felicie). Je tam nějaké riziko/potreba speciálniho procesu nebo prostě odšroubuju trubku a je to?
21:39:40
08.01.2022
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King: Provedu! 3 Spony tam byli, ale po té "opravě" teď nevím. Ostatně seřídili a vyladili to krásně. Akorát mi přehodili trubku toho přívodu dolů k víku ventilů, trubky do boxu zůstaly neutěsněné takže hezky přisávalo vzduch mimo filtr i s bordelem a filtr dali VIKA který byl 10 let starý a jetý... Takže z toho se servisákem byla celkem legrační konverzace a od té doby mi hapruje i zavírání okna u řidiče a mám z potrhané folie pod tapecem podezření, že ho někdo vyměnil. Auto tam bylo týden a bohužel klasika hrabal se v tom někdo jiný a servisák mi dělal jen to seřízení. Když jsem mu pak ukazoval a ptal se co to jako je tak bylo ticho. Chápu, že svoji energii nebude plýtvat na lehkou mechanickou práci, ale... Co se týká seřízení a jak to běhá tak pohoda. Jen si nerozumíme s tím startem no... A já jsem asociál a když si na něco zvyknu, tak mě to pak sere když to tak není. 3
13:43:49
08.01.2022
King
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 08.01.22 12:44:08: Je potreba bez milosti zakratit konce hadice a pokud tm nejsou, tak dat spony.
12:44:08
08.01.2022
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King: Na ten podtlak se podivam 4
12:18:30
08.01.2022
King
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 08.01.22 10:38:48: Tech promenejch, ktery rozhodujou o tom, jestli to na LPG blafne hned nebo az po chvili toceni starterem, je vic.

Muj tupej reduktor Zavolli to taky umel (velmi podobny Lovatu), ale muselo se splnit par podminek.

Musi perfektne tesnit tenka hadicka podtlaku od sacihch parohu do reduktoru. Jinak pri startu nevznikne dostatecnej podtlak pod malou membranou a do sani jde chuda smes.

A co se tyce "sytice " - setkal jsem se se dvema extremama - elektromagnet sice cvakal, ale nedonutil velkou membranu nastriknout plyn do sani, a pak i stav, kdy ten elektromagnet i v klidu drazdil velkou membranu tak, ze ventil 2. stupne lehce propoustel plyn do sani.

Mne to teda chytalo do -10C na jedno az dve steknuti starteru, ale v mrazech jsem musel nejdriv nastriknout pul vteriny "syticem ", pak par vterin pockat a startovat s nepatrne seslaplym plynem. Uplne bez plynu to startovalo dlouho a kdyz se na plyn slaplo vic, tak taky.
10:38:48
08.01.2022
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Bukaj: Tak nevim cim to bylo, ale me cerveny starik chytal hned. Dokonce i v -20. Tam to sice bylo s prodlevou a znělo to jako bych starter z feldy vymelnil za starter skody 120, ale chytil. Na benzin to jelo jednou rocne aby se vyjel a natankoval cerstvy, jinak porad LPG. Tak vidim, ze to bude asi normalni...
16:51:02
06.01.2022
Bukaj
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Já startuju taky téměř výhradně na LPG (130LPG), ale startér vždy točí poměrně dlouho, než to poprvé blafne - za studena i za tepla. Na benzín chytá hned, takže to považuju za vlastnost1
12:08:33
06.01.2022
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> 11mAjA11: Patrně mám špatný návyk ze starého Favorita, který vždycky jezdil téměř výhradně na LPG s tím, že se to dalo startovat jak jsem popsal níže. Proto mě to asi štve, že to nefugnuje jak si pamatuju z jiného auta. 71
18:58:46
05.01.2022
11mAjA11
Na školení vytloukali do hlav, že startování na LPG je pouze jako nouzové, že se to nemá furt používat. Proč to netuším nikdy to nijak dále nerozváděli.
16:05:34
05.01.2022
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Dušan: Jééé já jsem trumpeta. Je to karburátor. 4
14:26:15
05.01.2022
Dušan
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: je to karbec nebo jednobod ?
13:23:04
05.01.2022
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Zdravím všechny.



Na Formanu mám po opravě LPG - asi půl roku - měnili se membrány a dělalo se seřízení. Na benzín to běhá jak má, ventily, předstih vše OK. Na LPG mi to špatně startuje první start a pak už je to v pohodě. Je pravda, že s tím běžně nejezdím, spíš okrajově. Po prvním startu už je pak vše v pohodě a jede to jak má. Jakmile to stojí přes noc (zima nezima) tak ten ranní start je utrpení pro baterku. Samozřejmě to teď řeším přepnutím na benzín, ale ze starého Favorita si pamatuju, že stačilo cvaknout po "sytiči" LPG a naskočilo to hned. Takhle to teď staruje jen na beznín. Sešlápnu a pustím plyn, otočím klíčkem a hned to vrčí. Co s tím? Díky.
12:43:32
05.01.2022
King
-> palinator 05.01.22 12:15:39: Narod militantnich kolenovrtu!3
20:44:16
21.12.2021
vhml
Asi to cidlo v pici no. Protoze když rozpojuju hadice tak to všude natlakovany je.

Jsem myslel jak to vyřeším za 3 kila a ta svine stoji pomalu 2000
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od vhml vložen 21.12.2021 20:44:16
16:23:52
16.12.2021
Dušan
-> vhml: potom je ještě možnost, že se ti vypne elektromagnet na přívodu před reduktorem. Nevím jak je ten systém postavenej, ale vadný vstupní elektro ventil = shodí se a jsi bez plynu. Tlakový senzor = co je za reduktorem prozměnu sleduje co je ke vstřikům. Může být sám o sobě vadný. Ten by šel teoreticky zjistit, protože pokud by to plyn vypnulo a ty bys manuálně oddělal hadici ke vstřikům tak by to bylo buď bez tlaku = ten elmg. je zavřenej a pokud pod tlakem tak snímač. Toho odfuku se není třeba bát, ale není dobrý u toho kouřit 3
14:53:51
16.12.2021
vhml
-> Dušan 16.12.21 14:31:10: taky z toho mám ten pocit. Chová se to prostě jak když o má prázdnou nádrž, ale je tam dost. Už minulej tejden se mi vlastně jednou bezdůvodně vypnul plyn za jízdy, ale šel hned zapnout.



To je součástí reduktoru? Ten mám snad ještě v záruce, "nedávno" se dával novej protože starej proreznul.
14:31:10
16.12.2021
Dušan
bude v háji tlakovej senzor.. krabička napojená na sání a reduktor
upraveno 1x, naposled 16.12.2021 14:31:28
14:09:17
16.12.2021
vhml
-> Borderer 16.12.21 14:01:47: v návodu na G3 ale o takové funkci nic nepíšou. Já mám tenhle starší přepínač a bliká mi ta červená a modrá nad tlačítkem
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od vhml vložen 16.12.2021 14:09:17
upraveno 1x, naposled 16.12.2021 14:09:29
14:01:47
16.12.2021
Borderer
-> vhml: Tady je to pro Magic 4. Bohužel máme v práci zakázáno mnoho stránek, tak nemůžu pohledat, ale třeba to bude stejný. www.lpgprofi.cz/files/... /navod-k-pouziti-magic-g4. pdf
13:47:43
16.12.2021
vhml
-> Borderer 16.12.21 13:34:35: dokážeš mi odkázat kde to najít? zatím se mi to nepovedlo.
13:36:29
16.12.2021
Borderer
-> Nwkt: Nebo komoru? Německý to je, tak třeba síla zvyku... 3 3
13:34:35
16.12.2021
Borderer
-> vhml: Právě. Počet a návaznost blikajících diod a počet tónů ti říká chybu. Jejich soupis je sepsanej v manuálu.
13:11:40
16.12.2021
Nwkt
-> vhml: Transformace v plynovou lokomotivu zahájena? 3
12:43:57
16.12.2021
vhml
-> Borderer 16.12.21 12:41:54: kouknu na to. Ale řve to souvislým tonem a bliká jak semafor na přejezdu.
12:41:54
16.12.2021
Borderer
-> vhml: Stáhni si návod, počet pípnutí a blikání diod na přepínači ti hlásí druh závady. Od toho bych se odpíchnul.
12:34:18
16.12.2021
vhml
Začal mi včera kravnout plyn na Sharanu, LPG Magic 3. Cvaknou elektroventily na nádrži a na reduktoru a pak to hned začně pískat. Podobně jako když třeba dojde plyn.



Nějaký tipy kde začít hledat? Dávalo by mi smysl, že v reduktoru není tlak podobně jako při prázdné nádrži.



Stalo se to včera. Dnes ráno to fungovalo normálně a teď zase ne.
10:15:03
02.12.2021
King
-> RoboSK 01.12.21 02:33:15: Tak v tom případě ,moc nechápu nad čím se pozastavuješ - prostě, nefunguje-li mi redusktor, tak ho rozeberu, zjistím, co je špatně a nebudu mudrovat nad tím, že se tam nemá co posrat 4
06:13:13
01.12.2021
11mAjA11
Noo a sme tam unavená pružina kurví hodnotu tlaku..
02:33:15
01.12.2021
RoboSK
-> King: v tych opravnych sadach su tie gumove diely vsetky nove, cize v tom nevidim problem, a s tou unavenou pruzinou uz som sa tiez stretol
16:52:47
30.11.2021
SO545
-> King 30.11.21 09:19:32: ja tvrdim ak sa kutil pusti do elektrickeho auta...bude mrtvych ze covid praskne od zavisti...
upraveno 1x, naposled 30.11.2021 16:53:11
09:19:32
30.11.2021
King
-> RoboSK 27.11.21 19:27:00: Jednoduchy, ze se tam nema co pokazit...3

Predstav si, ze krome membran, ktery casem ztvrdnou, jsou tam i ventily ovladane tema membranama a ty ventily maji sedla z gumy, ktera taky nevydrzi vecne. Pod nastavovacim sroubem 2. stupne je pruzina, ktera se taky umi casem unavit.
17:14:45
28.11.2021
RoboSK
-> 11mAjA11: ano revízny set existuje, je v nom komplet vsetko na repas, ten si spravim a necham reduktor do zasoby
10:48:09
28.11.2021
11mAjA11
No dobře, ale ten tlak musí být nějakým způsobem nastaveny / daný. Příliš vysoký/nízký je na škodu efektivní a správné funkčnosti systému. Tím pádem musíš přijít na to čím a jak se nastavuje, nebo čím je v systému daný. Když ten reduktor otevřeš, pravděpodobně bude zanesený bordelem, ale jestli vyčištění pomůže je otázka. Pak taky jestli je do něj ještě dostupný revizní set, tam bývá zpravidla všechno potřebné na repasi.
upraveno 2x, naposled 28.11.2021 10:49:18
19:27:00
27.11.2021
RoboSK
-> 11mAjA11: aby sme sa konecne nejak pochopili, žiadny filter tam neni, nejaky tlak tam nemáš ako nastaviť, je to absolutne predpotopný reduktor na ktorom sa nemá čo pokaziť , viď foto 1 je to niečo velmi obdobné čo sa používalo na karb motoroch, len to nemá cievku na plynový štart, a nemá to vývod na podtlak
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od RoboSK vložen 27.11.2021 19:27:00
18:41:16
26.11.2021
11mAjA11
Dyt reduktor sme psali hned, není řečeno že musí nutně být zlé membrány, klidně to může být tím nastavením tlaku...a pokud na něm je filtr jak na tom co mám na Golfu tak to může být i ucpanym filtrem..
10:02:07
26.11.2021
RoboSK
Len pridám poznatok k mojej relativne nedávnej otázke ohladne felicie v plyne, bola závada v splynovaci ako som sa domnieval, "na skúšku" som tam nahodil nejaký druhý z mojich skladových zásob a felda hned na prvý pokus prepla na plyn a aj sa na nej dá normálne jazdiť, takže v starom splynovači asi budu zle membrany? ved tam nič iné neni čo by to mohlo ovplyvniť nie? asi ho zrepasujem a nechám do zásoby.
16:22:58
14.11.2021
Jarda - zrušená registrace
-> 11mAjA11 14.11.21 13:50:06: ted jsem si udelal redukci, napojil manometr (myslim, ze ukazuje o 0,2 min, nez na cerpacce) a max tlak jsem tam dokazal nastavit 1 bar, mozna trosicku nad, takze realne bych mel mit tak 1,2 baru, testoval jsem to a do benzinu se mi to dostat nepodarilo, ikdyz tesne pod 5tis./min jsem mozna citil jako male skubnuti

Bylo to zatim jen u toho, co mi to montoval, ten tvrdi, ze to chodi velmi pekne a ze mam jezdit jako clovek - coz zrovna nechci slyset, pak mi rikal, ze kdybych videl, jak nekomu podelal octavku RS, ze vubec pry neodhadl komponenty.

No zkusim Kolbabka, ten ma jiny vztah k autum :)

Radek Kolbábek - Ford Sierra 4000 - XIII. Divácká 13° - MREC 2018
13:50:06
14.11.2021
11mAjA11
Teď je otázka jestli je to BRC v tom případě taková výhra mít namontované..něco co nefunguje/nikdo to pořádně neumí/nechce/není ochoten nastavit a případně jsou neochotní tu jednotku odemknout..takto odjetý posrany systém LPG s jednotkou AG Compact sem po nutné výměně vstřikovačů nebyl na nové schopen nakalibrovat a proto jednotka letěla dohajzlu, namontovala se STAG 200 GO Fast a během jednoho dne bylo auto odladeno k me plné spokojenosti a je na tom teď najeto přes 50tkm bez závad..takže znova zopakuji není to jen o tom kolik dany komponent stojí peněz..pokud ti to nefunguje tak to prostě odvez k někomu kdo ti to odladi, nebo ať ti dají teda ten klíč a udělej si to sám..ale evidentně tam je něco obecně špatně, když tvrdíš že ten a ten to umí a neumí a má klíč a nemá klíč, tak měli tam to auto na odladění nebo neměli, co na něm dělali, když něco dělali a auto nefunguje tak buď nic nedělali nebo vůbec neví co mají dělat nebo kde je problém, dám auto plynarovi , řeknu mu hele chová se to tak a tak umíš to opravit a naladit ? Nějaký důvod toho přepínání v zátěži tam být musí a nejspíš to bude chudé nebo nízký tlak a to musí kurwa normální plynar vidět, říct, umět opravit..
upraveno 1x, naposled 14.11.2021 13:50:37
11:37:31
14.11.2021
Jarda - zrušená registrace
-> 11mAjA11 14.11.21 07:00:49: k tomudle kabel mam, ale nikam me to nepusti, chce to ten hardwarovej klic, to uz pisu ponekolikate a ten dostaly k te jednotce pouze jejich ofiko spolupracovnici - montaznici, trebas v Havl.Brode p.Hazmuka dela BRC a ten klic na to nema8 Kolbabek mi tvrdil, ze ho ma. Tendle system montovali v Praze na Harfe, tak tam ho logicky maji a pak ten, co mi to montoval, ten delaval BRC, ale protoze lidi chteji nejnizsi cenu, tak ted montuje nejlevnejsi shitky7

-> King 14.11.21 09:57:14: prave, kdyz dokazali podelat uz neco tak jednoducheho...8
upraveno 1x, naposled 14.11.2021 11:40:27
09:57:14
14.11.2021
King
-> 11mAjA11 14.11.21 07:00:49: To mi vypravej! :-) Jenom blbej podtlak do 105ky. Kolega mi doporucil jednu dilnu u nich. Rano jsem tam hodil auto, odpoledne fertig. Vykonove na lpg tragedie, volnobeh napikacu, studeny starty dobrodruzstvi.

Odpornici mi pri montazi vyzkratovali napajeni volnobeznyho ventilu proti kostre kvuli prizvednuti airboxu. Ok, stane se. Po nastaveni podle Kolbabka spokojenost. Jeste mi nabizel, ze muzu prijet na "doladeni, az si to sedne " - to jsem radsi nerealizoval :-)
09:46:12
14.11.2021
King
-> Jarda - zrušená registrace 13.11.21 14:00:45: Aha, a ja vzdyck myslel, ze legendarni Kolbabek byl jenom jeden z mnoha plynivkaru, kterej kdysi na lpg konfere na Pandore lidsky popsal metodu jak nastavit " podtlak ".
Extreme Tyres