skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
Jo, teď sem ho měnil na Superbu, původní nádrž byla stejného rozměru a bylo na ní psáno 65l, nová v tomto rozměru dostupná má napsáno 62, ohnul sem tu tyčku plováku a natankuju 57 litrů (resp. tolik kolik natlačí čerpadlo na stanici, jakmile začnou skákat čísla líně, tak to vypínám a je tam 57l). Předtím sem natankoval do 50l do nádrže co byla psána 65.
-> 11mAjA11: to bylo u toroidu?
Já sem ohnul tyčinku plováku a do 62 natlačim v pohodě 57 což mi přijde adekvat. To měření stavu v nádrži je tak orientační že ho ani nevnimam, stačí že vím kolik najedu.
-> Tomaso435: tam kde tankuju nejčastěj musím držet tlačítko tak to asi nebudu moct praktikovat
. Jinak mě napadlo do toho vlízt a mrknout na plovák, případně ho přiohnout ale moc se mi do toho vrtat nechce.

-> Evž@: zkus houpat s autem při plnění.
Nízkotlaký benzínky no. Ja jezdil na eurooil kde to tlačilo do nádrže kdy auto zdechlo asi 39l.
Jinak je varianta ze je ten plovák nějak ohnuty
Nízkotlaký benzínky no. Ja jezdil na eurooil kde to tlačilo do nádrže kdy auto zdechlo asi 39l.
Jinak je varianta ze je ten plovák nějak ohnuty
Nevíte jestli lze upravením ventilu nacpat do toroidní nádrže víc lpg? Z nějakého důvodu mi tam vleze jen 29 litrů.
-> vhml 21.01.22 12:58:55: to už je snažší to vyject do prázdna než jen tak vyfoukat do vzduchu 

-> Tomaso435: já třeba ztratil ten papír kde se dávají razítka při revizi. Tak od té doby je to tak že přijedu na revize a dostanu protokol o zkoušce na rok. Takže žádná historie nějak nikde nefiguruje. Na stk vemu platný protokol a neřeším.
Myšleno tak, že sem neplatil nic za revizi a práci při výměně..protože revize taky není zadarmo..nádrž mi nechal za nákup. Dneska je toroid kolem minimálně 5tis a většinou už rok starý...
-> 11mAjA11: Na to není potřeba, aby to byl plynař - kamarád. Stejným způsobem jsem ji měnil párkrát sám a žádné kamarády plynaře nemám...
Já koupil nádrž za 3500,- s passportem úplně novou 3mesice od výroby, vyměnil sem si ji sám a plynař mi udělal revizi. Ocuchani, kontrola montáže, razítko do typoveho listu LPG a potvrzení že došlo k výměně po uplynutí doby.
Ano je to plynař kamarád v tom je to ušetření nákladů. Ale nádrž toroid na 62l stojí třeba v Hartu do 5tis
Ano je to plynař kamarád v tom je to ušetření nákladů. Ale nádrž toroid na 62l stojí třeba v Hartu do 5tis
Jako nemusí, ale kde to shánět po všech čertech aby to bylo zrovna v rozměru co potřebuju. Vzhledem k externímu toroidu pokud možno i neschnilá na sračku.
-> Borderer: Jistě, že nemusí být nová. Já před pár lety kupoval novou od Poláků za tuším 2700, protože sehnat v té době něco použitého na škodovku, co má platnost revize aspoň 5 let, byla utopie...
-> vhml: Flaška musí být nová? Nestačí použitá bez propadlý tlakovky?
-> 11mAjA11 24.01.22 20:49:53: ale za 3500 to asi uplne legalne neudelas kdyz nova stoji 7 a nekdo to musi udelat a vystavit revizi.
-> vhml: já koupil na dva vozy co maj každý 350tkm..jednu sem už vyměnil a Supem rovnou na STK a Golf mě čeká..
kus mě vyšel na 3500,- tak sem to vůbec neřešil..

-> Evž@ 24.01.22 13:04:01: při každé předestékáčkové revizi mi dopsal i tu loňskou :D
-> Matthes, záškodník z TechWebu 21.01.22 18:28:07: za 9.5 roku s LPG jsem na autě neměl samolepku. Na stk sem ji nalepenou na folii zasunul za těsnění skla a po STK vždy vyndal. Navíc černé víčko na černém nárazníku.... Nikdy sem tohle neřešil
No ja zrovna řeším jestli koupit novou nadrz do auta co ma 400, nebo udělat teď stk a v březnu propadne nadrz
-> Evž@: Asi tak - kdysi jsem se pokoušel každý rok, ale te´d jsem nebyl už skoro tři roky...

Hoj. Jezdíte pravidelně na revize ? (1x do roka). Já na to vždy zapomenu a tak nějak to udělám pár měsíců před stk.
-> Bukaj: já chtèl napsat t-34 

-> Bukaj: njn, je fakt ze pri vyberu pneu v tom rozmeru me to nabizi gumy na nakladak / dodavku :-)
-> U-Geen: Nojo, ale málokdo jezdí do práce T148...

-> dragon_cb_cz: prej 3-4 litry... ja mam rozdil asi 6l/100km... naftovy auto mi zere o 6l vic nez nejziznivejsi benzinak :-)
-> dragon_cb_cz: No spocitany nevim... Asi ji dam kamosovi, kterej by ji dojezdil. Na prodej nemam energii bavit se s debilama. V bazaru nic nedostanu, do srotu je ji skoda a nechavat si ji taky asi nejde, zahrada neni nafukovaci a kompostuje tu uz skodovka, coz me taky sere...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak zas máš změnu. S40 to má teda spočítaný?
Jinak teda abych nebyl mimo téma - speciálně když to jsou fabrický přestavby tak mě plyn rozhodně neuráží. Kdyby v kanclech nebyla debilní garáž, tak jsem kdysi šel do citigo na CNG. má to teď na postrky brácha a z provozních nákladů je blaženej. Teda byl pár měsíců zpátky, při současnejch cenàch plynu nevím
Jinak teda abych nebyl mimo téma - speciálně když to jsou fabrický přestavby tak mě plyn rozhodně neuráží. Kdyby v kanclech nebyla debilní garáž, tak jsem kdysi šel do citigo na CNG. má to teď na postrky brácha a z provozních nákladů je blaženej. Teda byl pár měsíců zpátky, při současnejch cenàch plynu nevím

-> dragon_cb_cz: Heh, to právě nechci, aby mě bolel servis... Jinak jsem čuměl na Volvo forum a kdybych se neukvapil s fíkusem, tak se objevil tenhle pelech v mojí cenový: forum.volvoklub.cz/viewto
pic.php?t=77238&am...
Ale tak co no, budu mít levnější díly, no turbo, no fun, no problem...
Ale tak co no, budu mít levnější díly, no turbo, no fun, no problem...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jo jo, to s tím "rozebral jsem auto a potřebuju druhý, abych pro něco dojel", to se mi stává pravidelně 
Finační gramotnost je další věc, ale k tomu se raději moc nevyjadřuju. Já to totiž mám spíš tak, že rád kupuju auta za peníze, co "mě nebolí". Jenže pak začnou bolet následně právě na tom servisu
No a taky je kupuju relativně rád a často...

Finační gramotnost je další věc, ale k tomu se raději moc nevyjadřuju. Já to totiž mám spíš tak, že rád kupuju auta za peníze, co "mě nebolí". Jenže pak začnou bolet následně právě na tom servisu

-> dragon_cb_cz: No jasně... A taky je rozdíl, jestli máš nějaký záložní auto v rodině, protože není nad to se pustit do opravy auta a zjistit po rozebrání, že potřebuješ ještě dojet pro další náhradní díl :-D
Ale je to taky o nějaký tý finanční gramotnosti... Rozumnej člověk nekoupí auto za všechny peníze co má a nechá si něco na servis... Ne jak kámoš kámoše, co si koupil tu audinu na splátky v AAA nebo Esa (už jsem psal dřív, že auto mělo cenu asi 80 litrů a on zaplatí na splátkách asi 400) a na servis nemá love, přístrojovka svítí jak vánoční stromek a sám má tak volšový ruce, že nevymění ani stěrače...

Ale je to taky o nějaký tý finanční gramotnosti... Rozumnej člověk nekoupí auto za všechny peníze co má a nechá si něco na servis... Ne jak kámoš kámoše, co si koupil tu audinu na splátky v AAA nebo Esa (už jsem psal dřív, že auto mělo cenu asi 80 litrů a on zaplatí na splátkách asi 400) a na servis nemá love, přístrojovka svítí jak vánoční stromek a sám má tak volšový ruce, že nevymění ani stěrače...



-> Matthes, záškodník z TechWebu: To je další věc, jinak kupuješ auto pokud je možnost si na něm třeba něco udělat, jinak když jsi závislej na servisu (což je můj případ). Vrchol mojí automechaničiny za poslední roky je, že jsem vyměnil přední kotouče a desky na SX4 

-> dragon_cb_cz: No 20 Kkm jsem najezdil ročně dřív, než jsem šel do stávající firmy, kde mám služebák. Teď už je to o prdu, jen jsem chtěl k ofci ještě nějaké konby. Bohužel sehnat rozumnou V70 je tak za 80 no. Fíkus byl za 30... Je na něm práce dost, ale kdybych koupil auto za 80, tak tam ty mouchy budou taky... A kupovat auto za 200, aby mi stálo většinu času na zahradě, to jsem se nezbláznil
Takže radši jednoduchej benzín atmosféru...
Jinak máš recht. I když jsem měl chvíli Mazdu 3 benzin (než jsem to vyšmelil s kolegou za i40), tak to občas pocukalo, volnoběh lítal atd... Nechal jsem vyměnit svíčky, ale stejně to nebylo 100%.

Jinak máš recht. I když jsem měl chvíli Mazdu 3 benzin (než jsem to vyšmelil s kolegou za i40), tak to občas pocukalo, volnoběh lítal atd... Nechal jsem vyměnit svíčky, ale stejně to nebylo 100%.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 21.01.22 20:08:59: Je to o konkrétní modelu auta, já zas nemám úplně dobrou zkušenost s benzínama, většina jich bere olej, nebo to cuká, nebo něco... já i žena najedeme soukromě za rok cca 20t km, tam už ty 3-4 litry rozdílu spotřeby jsou sakra znát. Pokud najedeš málo, tak je to pochopitelně jiná.
A nejde pochopitelně o to na jakou spotřebu se "dokážeš dostat", ale za jakou reálně jezdíš... na 7 jsem se dokázal dostat i s Aerem - i níž. Ale v průměru jsem jezdil skoro za 11...
A nejde pochopitelně o to na jakou spotřebu se "dokážeš dostat", ale za jakou reálně jezdíš... na 7 jsem se dokázal dostat i s Aerem - i níž. Ale v průměru jsem jezdil skoro za 11...
-> dragon_cb_cz: Právě, nemyslím, že je to tak super, spolu s těma problémama okolo, místo na nádrž atd...
Na druhou stranu teda jsem nechtěl ojetou naftu, protože se toho bojim. Soukromě toho moc nenajezdim a nějaký výlety okolo komína nehrajou roli. Teď s focusem jsem se dostal na Jižní Spojce na 7 a to mu nefunguje termostat...
Na druhou stranu teda jsem nechtěl ojetou naftu, protože se toho bojim. Soukromě toho moc nenajezdim a nějaký výlety okolo komína nehrajou roli. Teď s focusem jsem se dostal na Jižní Spojce na 7 a to mu nefunguje termostat...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tipoval bych, že pokud by náhodou došlo na požár a to tvoje auto blaflo, tak by si na tobě pěkně smlsli... jednak finančně a v extrémním případě bych se nedivil ani pokusu to kvalifikovat jako obecný ohrožení.
Jinak občas taky něco vidím, taky přemýšlím, ale právě kvůli podzemkám to zavrhnu. Ještě jsem o tom přemýšlel pro ženu na cesty do práce, ta do podzemí musí jen výjimečně (a asi bychom si to zvládli nějak prohodit).Ale když nakonec vezmu, že u aut na který koukám beztak vychází naftovej motor většinou výrazně levněji, tak když započtu výrazně vyšší spotřebu benzínu/LPG, tak se to proti naftě stejně nevyplatí...
Jinak občas taky něco vidím, taky přemýšlím, ale právě kvůli podzemkám to zavrhnu. Ještě jsem o tom přemýšlel pro ženu na cesty do práce, ta do podzemí musí jen výjimečně (a asi bychom si to zvládli nějak prohodit).Ale když nakonec vezmu, že u aut na který koukám beztak vychází naftovej motor většinou výrazně levněji, tak když započtu výrazně vyšší spotřebu benzínu/LPG, tak se to proti naftě stejně nevyplatí...
Ale kdyby šlo do tuhýho, tak je ten vjezd asi postižitelnej ne?
Právě jsem uvažoval, kdyby se našlo něco zajímavýho CNG/LPG, jestli to kupovat nebo ne a radši jsem nebral... Využívám ty podzemky často...
Právě jsem uvažoval, kdyby se našlo něco zajímavýho CNG/LPG, jestli to kupovat nebo ne a radši jsem nebral... Využívám ty podzemky často...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 21.01.22 18:28:07: nejbližší krytou garaz mám 50km
pokud je jiná možnost, tak tam nejedu, pokud není, tak to neřeším, jen do chlivku nacouvam aby nebyla vidět lpg nálepka

-> Matthes, záškodník z TechWebu 21.01.22 18:28:07: Za 7 let moji LPG kariery jsem jako vidlak nemel potrebu parkovat v podzemi, OC u nas ma garaz lpg friendly a treba na Cernaku se da parkovat na strese.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak podzemní garáže jsou téměř výhradně záležitostí center větších měst - a tam je stejně neradno autem zajíždět
Asi jediné místo, kde bych to občas (tak jednou až dvakrát ročně) využil, by bylo OC Nový Smíchov. Ale holt neparkuju zadara v garáži, ale pár kroků od tama na ulici - a zatím jsem nikdy nemusel platit odpustek městu via Eltodo...

Asi jediné místo, kde bych to občas (tak jednou až dvakrát ročně) využil, by bylo OC Nový Smíchov. Ale holt neparkuju zadara v garáži, ale pár kroků od tama na ulici - a zatím jsem nikdy nemusel platit odpustek městu via Eltodo...

Stejně nechápu jak to děláte s LPG, když se nesmí do garáží? Vždyť to má plno nákupáků, kin... Serete na zákaz nebo jezdíte parkovat někam ven?
Děkuju za odpovědi,ještě jsem nikam nevolal,jen mě to napadlo,že by to tady někdo mohl vedet

-> King: samozřejmě technicky lze všechno že :))) a nebejva tomu jinak, ale
Ofiko ale jak píšu. ;)
Ofiko ale jak píšu. ;)
-> Tomaso435 21.01.22 16:25:53: Servis ma razitko. Ja si to predjednal, premontoval z auta do auta, frajer si to prohlidnul, uznale pokyval a odborne orazitkoval :-)
-> Karel. 21.01.22 14:08:15: vždy to musí udělat servis kterej na to má oprávnění. Ten ti sebere papír od plynového zařízení( ten kam se píšou revize) kterej kamsi posílá, a dá ti papír o ofiko demontáži a jak píšou tak i změnu váhy. Jdes na úřad a lpg.se vyskrtne, Pokud jde o starší auto, vaha bude vyšší než byla, páč se dneska řeší vaha včetně řidiče ( tuším 75kg) , dostaneš novej malej tp a je to
-> Bukaj 21.01.22 15:20:00: Tak zas jako kdyby chtěl, tak do toho ZTP co má napsané na každém techničáku kouknout může bych řekl
Ale to jsme zase u toho, jestli má stát sloužit občanovi nebo občan státu...

-> dragon_cb_cz: Tak tam je nasnadě, že úředník těžko bude (ani na to nemá pravomoc) zjišťovat, jaké mají být v TP hodnoty...
-> Bukaj: No třeba v mém případě to byl první český TP, ale auto s LPG už přijelo z Itálie.
-> dragon_cb_cz: Aha, tak pokud byl vydán nový TP a sken původního nebyl k dispozici na úřadě, tak asi ano.
Takto to bylo u mého bývalého Rapida:
Takto to bylo u mého bývalého Rapida:
-> Bukaj 21.01.22 14:23:30: Což ovšem platí jen za předpokladu, že ty původní hodnoty v tom TP jsou uvedené (což právě nebyl můj případ) 
Jinak teda evidenčku jsem myslím nedělal, ale nějak zároveň s tím se dělala technická, tak možná se to sfouklo v jednom... už nevím.

Jinak teda evidenčku jsem myslím nedělal, ale nějak zároveň s tím se dělala technická, tak možná se to sfouklo v jednom... už nevím.
-> Bukaj 21.01.22 14:23:30: to bylo zbytečně jednoduché, takhle úředník nefunguje.