skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: je to karbec nebo jednobod ?
Zdravím všechny.
Na Formanu mám po opravě LPG - asi půl roku - měnili se membrány a dělalo se seřízení. Na benzín to běhá jak má, ventily, předstih vše OK. Na LPG mi to špatně startuje první start a pak už je to v pohodě. Je pravda, že s tím běžně nejezdím, spíš okrajově. Po prvním startu už je pak vše v pohodě a jede to jak má. Jakmile to stojí přes noc (zima nezima) tak ten ranní start je utrpení pro baterku. Samozřejmě to teď řeším přepnutím na benzín, ale ze starého Favorita si pamatuju, že stačilo cvaknout po "sytiči" LPG a naskočilo to hned. Takhle to teď staruje jen na beznín. Sešlápnu a pustím plyn, otočím klíčkem a hned to vrčí. Co s tím? Díky.
Na Formanu mám po opravě LPG - asi půl roku - měnili se membrány a dělalo se seřízení. Na benzín to běhá jak má, ventily, předstih vše OK. Na LPG mi to špatně startuje první start a pak už je to v pohodě. Je pravda, že s tím běžně nejezdím, spíš okrajově. Po prvním startu už je pak vše v pohodě a jede to jak má. Jakmile to stojí přes noc (zima nezima) tak ten ranní start je utrpení pro baterku. Samozřejmě to teď řeším přepnutím na benzín, ale ze starého Favorita si pamatuju, že stačilo cvaknout po "sytiči" LPG a naskočilo to hned. Takhle to teď staruje jen na beznín. Sešlápnu a pustím plyn, otočím klíčkem a hned to vrčí. Co s tím? Díky.
-> palinator 05.01.22 12:15:39: Narod militantnich kolenovrtu!

Asi to cidlo v pici no. Protoze když rozpojuju hadice tak to všude natlakovany je.
Jsem myslel jak to vyřeším za 3 kila a ta svine stoji pomalu 2000
Jsem myslel jak to vyřeším za 3 kila a ta svine stoji pomalu 2000
-> vhml: potom je ještě možnost, že se ti vypne elektromagnet na přívodu před reduktorem. Nevím jak je ten systém postavenej, ale vadný vstupní elektro ventil = shodí se a jsi bez plynu. Tlakový senzor = co je za reduktorem prozměnu sleduje co je ke vstřikům. Může být sám o sobě vadný. Ten by šel teoreticky zjistit, protože pokud by to plyn vypnulo a ty bys manuálně oddělal hadici ke vstřikům tak by to bylo buď bez tlaku = ten elmg. je zavřenej a pokud pod tlakem tak snímač. Toho odfuku se není třeba bát, ale není dobrý u toho kouřit 

-> Dušan 16.12.21 14:31:10: taky z toho mám ten pocit. Chová se to prostě jak když o má prázdnou nádrž, ale je tam dost. Už minulej tejden se mi vlastně jednou bezdůvodně vypnul plyn za jízdy, ale šel hned zapnout.
To je součástí reduktoru? Ten mám snad ještě v záruce, "nedávno" se dával novej protože starej proreznul.
To je součástí reduktoru? Ten mám snad ještě v záruce, "nedávno" se dával novej protože starej proreznul.
bude v háji tlakovej senzor.. krabička napojená na sání a reduktor
-> Borderer 16.12.21 14:01:47: v návodu na G3 ale o takové funkci nic nepíšou. Já mám tenhle starší přepínač a bliká mi ta červená a modrá nad tlačítkem
-> vhml: Tady je to pro Magic 4. Bohužel máme v práci zakázáno mnoho stránek, tak nemůžu pohledat, ale třeba to bude stejný. www.lpgprofi.cz/files/...
/navod-k-pouziti-magic-g4.
pdf
-> Borderer 16.12.21 13:34:35: dokážeš mi odkázat kde to najít? zatím se mi to nepovedlo.
-> Nwkt: Nebo komoru? Německý to je, tak třeba síla zvyku...



-> vhml: Právě. Počet a návaznost blikajících diod a počet tónů ti říká chybu. Jejich soupis je sepsanej v manuálu.
-> vhml: Transformace v plynovou lokomotivu zahájena? 

-> Borderer 16.12.21 12:41:54: kouknu na to. Ale řve to souvislým tonem a bliká jak semafor na přejezdu.
-> vhml: Stáhni si návod, počet pípnutí a blikání diod na přepínači ti hlásí druh závady. Od toho bych se odpíchnul.
Začal mi včera kravnout plyn na Sharanu, LPG Magic 3. Cvaknou elektroventily na nádrži a na reduktoru a pak to hned začně pískat. Podobně jako když třeba dojde plyn.
Nějaký tipy kde začít hledat? Dávalo by mi smysl, že v reduktoru není tlak podobně jako při prázdné nádrži.
Stalo se to včera. Dnes ráno to fungovalo normálně a teď zase ne.
Nějaký tipy kde začít hledat? Dávalo by mi smysl, že v reduktoru není tlak podobně jako při prázdné nádrži.
Stalo se to včera. Dnes ráno to fungovalo normálně a teď zase ne.
-> RoboSK 01.12.21 02:33:15: Tak v tom případě ,moc nechápu nad čím se pozastavuješ - prostě, nefunguje-li mi redusktor, tak ho rozeberu, zjistím, co je špatně a nebudu mudrovat nad tím, že se tam nemá co posrat 

Noo a sme tam unavená pružina kurví hodnotu tlaku..
-> King: v tych opravnych sadach su tie gumove diely vsetky nove, cize v tom nevidim problem, a s tou unavenou pruzinou uz som sa tiez stretol
-> King 30.11.21 09:19:32: ja tvrdim ak sa kutil pusti do elektrickeho auta...bude mrtvych ze covid praskne od zavisti...
-> RoboSK 27.11.21 19:27:00: Jednoduchy, ze se tam nema co pokazit...
Predstav si, ze krome membran, ktery casem ztvrdnou, jsou tam i ventily ovladane tema membranama a ty ventily maji sedla z gumy, ktera taky nevydrzi vecne. Pod nastavovacim sroubem 2. stupne je pruzina, ktera se taky umi casem unavit.

Predstav si, ze krome membran, ktery casem ztvrdnou, jsou tam i ventily ovladane tema membranama a ty ventily maji sedla z gumy, ktera taky nevydrzi vecne. Pod nastavovacim sroubem 2. stupne je pruzina, ktera se taky umi casem unavit.
-> 11mAjA11: ano revízny set existuje, je v nom komplet vsetko na repas, ten si spravim a necham reduktor do zasoby
No dobře, ale ten tlak musí být nějakým způsobem nastaveny / daný. Příliš vysoký/nízký je na škodu efektivní a správné funkčnosti systému. Tím pádem musíš přijít na to čím a jak se nastavuje, nebo čím je v systému daný. Když ten reduktor otevřeš, pravděpodobně bude zanesený bordelem, ale jestli vyčištění pomůže je otázka. Pak taky jestli je do něj ještě dostupný revizní set, tam bývá zpravidla všechno potřebné na repasi.
-> 11mAjA11: aby sme sa konecne nejak pochopili, žiadny filter tam neni, nejaky tlak tam nemáš ako nastaviť, je to absolutne predpotopný reduktor na ktorom sa nemá čo pokaziť , viď foto
je to niečo velmi obdobné čo sa používalo na karb motoroch, len to nemá cievku na plynový štart, a nemá to vývod na podtlak

Dyt reduktor sme psali hned, není řečeno že musí nutně být zlé membrány, klidně to může být tím nastavením tlaku...a pokud na něm je filtr jak na tom co mám na Golfu tak to může být i ucpanym filtrem..
Len pridám poznatok k mojej relativne nedávnej otázke ohladne felicie v plyne, bola závada v splynovaci ako som sa domnieval, "na skúšku" som tam nahodil nejaký druhý z mojich skladových zásob a felda hned na prvý pokus prepla na plyn a aj sa na nej dá normálne jazdiť, takže v starom splynovači asi budu zle membrany? ved tam nič iné neni čo by to mohlo ovplyvniť nie? asi ho zrepasujem a nechám do zásoby.
-> 11mAjA11 14.11.21 13:50:06: ted jsem si udelal redukci, napojil manometr (myslim, ze ukazuje o 0,2 min, nez na cerpacce) a max tlak jsem tam dokazal nastavit 1 bar, mozna trosicku nad, takze realne bych mel mit tak 1,2 baru, testoval jsem to a do benzinu se mi to dostat nepodarilo, ikdyz tesne pod 5tis./min jsem mozna citil jako male skubnuti
Bylo to zatim jen u toho, co mi to montoval, ten tvrdi, ze to chodi velmi pekne a ze mam jezdit jako clovek - coz zrovna nechci slyset, pak mi rikal, ze kdybych videl, jak nekomu podelal octavku RS, ze vubec pry neodhadl komponenty.
No zkusim Kolbabka, ten ma jiny vztah k autum :)
Bylo to zatim jen u toho, co mi to montoval, ten tvrdi, ze to chodi velmi pekne a ze mam jezdit jako clovek - coz zrovna nechci slyset, pak mi rikal, ze kdybych videl, jak nekomu podelal octavku RS, ze vubec pry neodhadl komponenty.
No zkusim Kolbabka, ten ma jiny vztah k autum :)
Teď je otázka jestli je to BRC v tom případě taková výhra mít namontované..něco co nefunguje/nikdo to pořádně neumí/nechce/není ochoten nastavit a případně jsou neochotní tu jednotku odemknout..takto odjetý posrany systém LPG s jednotkou AG Compact sem po nutné výměně vstřikovačů nebyl na nové schopen nakalibrovat a proto jednotka letěla dohajzlu, namontovala se STAG 200 GO Fast a během jednoho dne bylo auto odladeno k me plné spokojenosti a je na tom teď najeto přes 50tkm bez závad..takže znova zopakuji není to jen o tom kolik dany komponent stojí peněz..pokud ti to nefunguje tak to prostě odvez k někomu kdo ti to odladi, nebo ať ti dají teda ten klíč a udělej si to sám..ale evidentně tam je něco obecně špatně, když tvrdíš že ten a ten to umí a neumí a má klíč a nemá klíč, tak měli tam to auto na odladění nebo neměli, co na něm dělali, když něco dělali a auto nefunguje tak buď nic nedělali nebo vůbec neví co mají dělat nebo kde je problém, dám auto plynarovi , řeknu mu hele chová se to tak a tak umíš to opravit a naladit ? Nějaký důvod toho přepínání v zátěži tam být musí a nejspíš to bude chudé nebo nízký tlak a to musí kurwa normální plynar vidět, říct, umět opravit..
-> 11mAjA11 14.11.21 07:00:49: k tomudle kabel mam, ale nikam me to nepusti, chce to ten hardwarovej klic, to uz pisu ponekolikate a ten dostaly k te jednotce pouze jejich ofiko spolupracovnici - montaznici, trebas v Havl.Brode p.Hazmuka dela BRC a ten klic na to nema
Kolbabek mi tvrdil, ze ho ma. Tendle system montovali v Praze na Harfe, tak tam ho logicky maji a pak ten, co mi to montoval, ten delaval BRC, ale protoze lidi chteji nejnizsi cenu, tak ted montuje nejlevnejsi shitky
-> King 14.11.21 09:57:14: prave, kdyz dokazali podelat uz neco tak jednoducheho...


-> King 14.11.21 09:57:14: prave, kdyz dokazali podelat uz neco tak jednoducheho...

-> 11mAjA11 14.11.21 07:00:49: To mi vypravej! :-) Jenom blbej podtlak do 105ky. Kolega mi doporucil jednu dilnu u nich. Rano jsem tam hodil auto, odpoledne fertig. Vykonove na lpg tragedie, volnobeh napikacu, studeny starty dobrodruzstvi.
Odpornici mi pri montazi vyzkratovali napajeni volnobeznyho ventilu proti kostre kvuli prizvednuti airboxu. Ok, stane se. Po nastaveni podle Kolbabka spokojenost. Jeste mi nabizel, ze muzu prijet na "doladeni, az si to sedne " - to jsem radsi nerealizoval :-)
Odpornici mi pri montazi vyzkratovali napajeni volnobeznyho ventilu proti kostre kvuli prizvednuti airboxu. Ok, stane se. Po nastaveni podle Kolbabka spokojenost. Jeste mi nabizel, ze muzu prijet na "doladeni, az si to sedne " - to jsem radsi nerealizoval :-)
-> Jarda - zrušená registrace 13.11.21 14:00:45: Aha, a ja vzdyck myslel, ze legendarni Kolbabek byl jenom jeden z mnoha plynivkaru, kterej kdysi na lpg konfere na Pandore lidsky popsal metodu jak nastavit " podtlak ".
Twl Jardo co chceš slyšet..prostě není plynar jako plynar který tu práci udělá od montáže k vyladění perfektně..to že vstřik stojí přes dva litry, znova opakuji,vůbec nic nemusí znamenat, s ohledem na to, že je třeba s malou tryskou..prostě když to nemá plyn tak se to přepne v zátěži v rámci ochrany motoru, aby neuhořel na chudobu..buďto je tam špatný tlak, trysky, něco špatně nastavené, nebo třeba zamrzá ventil, kdo ví co se tam děje..tak si sežeň program , kabel a odlad si to sám, když to plynar není schopný naladit ,aby to fungovalo normálně..
-> 11mAjA11 13.11.21 19:11:29: todle BRCcko mi ten, co mi to montoval rikal, ze to je drahej plyn a prave to montoval jen parkrat, proto ma ten hardwarovej klic, jeden vstrik na to stoji pres 2 tis.kc, RJ je i pro CNG
Mel na strankach anketu, jestli je rozhodujici cena LPG nebo kvalita a jednoznacne to vyhrala ta cena
Ten znamej s nivou ma origo plyn v oplu corsa, tak chtel to same do nivy a Kolbabek mu rekl, ze to by urcite nezaplatil, v oplu mu to funguje na jednicku, nepozna rozdil mezi plynem a benzinem (to ja u 1.8T teda taky ne, dokud to nevlitne do benzinu) a jezdi okolo 6l lpg na 100, to se mi povedlo jen s max priskrcenou feldou 1.3 mpi, ktera sotva jela 110kmh.
Ted davam do 1.3 mpi podtlak plyn, kterej dobre fungoval v 1.6, reduktor 100Hp, taky BRC, doufam, ze to nebude moc zrat.
Mel na strankach anketu, jestli je rozhodujici cena LPG nebo kvalita a jednoznacne to vyhrala ta cena

Ten znamej s nivou ma origo plyn v oplu corsa, tak chtel to same do nivy a Kolbabek mu rekl, ze to by urcite nezaplatil, v oplu mu to funguje na jednicku, nepozna rozdil mezi plynem a benzinem (to ja u 1.8T teda taky ne, dokud to nevlitne do benzinu) a jezdi okolo 6l lpg na 100, to se mi povedlo jen s max priskrcenou feldou 1.3 mpi, ktera sotva jela 110kmh.
Ted davam do 1.3 mpi podtlak plyn, kterej dobre fungoval v 1.6, reduktor 100Hp, taky BRC, doufam, ze to nebude moc zrat.
V Supu mám Zavoli Zeta S, jednotku STAG, vstriky STAG W03, program je k tomu volně dostupný na netu, kabel stojí pár stovek, odlazeni je intuitivní a není s tím problém. To že to někdo "ladil" neznamená vůbec nic, každé auto vyžaduje velmi individuální přístup k tomu odladění a nestačí k tomu 20minut couracka.. jsou rozdíly v těch lidech co to montují a umí odladit, mnohdy velice propastné...můžeme začít u běžných tvrzení, že svítící kontrolka motoru po přestavbě je úplně v poradku, případně že na LPG není problém že tam je závada při běhu na benzín a s tím přeci plynar nic dělat nemusí/neumí atp..je to mnohdy opravdu obrovská tragédie..ale lidi chtějí levnou přestavbu a to že to potom pořádně nefunguje pak jezdí řešit od čerta k ďáblů za vysoké částky s mizernym výsledkem..pak ten plyn stojí 2-3x tolik..ale každého boj..prametry sestavy jsou důležité, lépe mít předimenzováno než poddimenzovaný nebo na hranici a pak řešit že to nejde odladit v celém spektru..
-> 11mAjA11 13.11.21 13:16:23: takze jedine Kolbabek, kdysi jsem to s nim domlouval, ale pak mi pridal pristrik ten, co mi to montoval (vlastne hardwarovej klic ma jen ten, co mi to montoval, Kolbabek, pak v Praze na Harfe a o nikom dalsim nevim :/
ale kamaradovi nivu 1.7 mpi ani Kolbabek nevyladil - mel podtlak, nakonec mu to predelal na sekvenci a pry to je stejne nic moc a pritom proti turbomotoru by to mela byt celkem hracka.
tendle mam: www.fedorauto.cz/eshop.ph p?id=538
ale kamaradovi nivu 1.7 mpi ani Kolbabek nevyladil - mel podtlak, nakonec mu to predelal na sekvenci a pry to je stejne nic moc a pritom proti turbomotoru by to mela byt celkem hracka.
tendle mam: www.fedorauto.cz/eshop.ph p?id=538
Membrána na sracku..po repasi je nutno ten tlak nastavit, jinak to nikdy fungovat nebude, to že trysky jsou největší jaké se dělají nic neznamená, na vstriky co sem osazoval teď na V6 je největší kalibrační tryska 1.8 a s ní to nešlo ani na volnoběhu nakalibrovat, provrtání na 2.3 a funguje to na jedničku, ladit sekvenční LPG bez programu je úplně k ničemu..kor u turbomotoru...to je úplná utopie..
-> 11mAjA11 10.11.21 09:50:36: pisi nastavit tak 1,3 bar na volnobeh, plati to i pro turbomotory? diky
-> 11mAjA11 10.11.21 09:50:36: uvidime - zkusim ten tlak nejak zmerit, tryska je ta nejvetsi, co se do SQ24 delala, v supu 1.8T ten plyn mel najeto par desitek tisic km a ja mam okolo 70tis.km
membrana vypadala takto, nechtelo to chytat na benzin
membrana vypadala takto, nechtelo to chytat na benzin
Tlak mezi vstřikem a reduktorem.
Resp jestli máš rail tak mezi railem a reduktorem.
BRC nemám zkušenost, takže nemůžu radit.
Hlavně jestli to má něco na ten plyn najeto tak můžou být už i ty vstriky horší, případně nejsou dimenzované (třeba by stačilo zvětšit trysku) kdo ví..ono je otázka z čeho to je jako komplet seskládané taky..a kdybys měl k tomu program a kabel tak ti to ten pracovní tlak ukáže.
Resp jestli máš rail tak mezi railem a reduktorem.
BRC nemám zkušenost, takže nemůžu radit.
Hlavně jestli to má něco na ten plyn najeto tak můžou být už i ty vstriky horší, případně nejsou dimenzované (třeba by stačilo zvětšit trysku) kdo ví..ono je otázka z čeho to je jako komplet seskládané taky..a kdybys měl k tomu program a kabel tak ti to ten pracovní tlak ukáže.
-> 11mAjA11 08.11.21 08:14:03: a tlak merit na hadici pred vstrikama? udelal jsem membrany na brc sq24 a stejne mi to, kdyz je chladno a pri plnym vykonu obcas hodi do benzinu, kdyz ten system je na turbo do 190hp a ja mam 193
Diagnostikou lpg se do toho nedostanu, protoze to chce hardwarovej klic :(, resenim by mozna bylo udelat pristrik 10% benzinu od 3500/min., co mi rikal plynar, to by mi tak nevadilo, kdyz chci usporne, tak stejne jedu pod tydle otacky, navic se tim benzinem alespon snizi teplota, coz by v te zatezi byl jen plus, ted tam benzin mam nad 5000/min. a vlitne mi to do benzinu asi jeste driv, nez zacne ten pristrik (prave kdyz je chladno, tak tesne pred tim)
Priklad - na dalnici to rozjedu plynule na 220kmh a jede krasne na plyn, ale prudkej kopec, 3 tiraky: plna 3, plna 4 - 150kmh a chci radit 5 a vlitne mi tam benzin
ono to ani necukne, ale zacne pipat, uz jsem tu zvukovou signalizaci odpojil, ale pak jsem najel mrak km na benzin, protoze LPG se tam uz nevrati, az po vypnuti motoru a novem startu (u nekterych systemu se to pry vraci...

Diagnostikou lpg se do toho nedostanu, protoze to chce hardwarovej klic :(, resenim by mozna bylo udelat pristrik 10% benzinu od 3500/min., co mi rikal plynar, to by mi tak nevadilo, kdyz chci usporne, tak stejne jedu pod tydle otacky, navic se tim benzinem alespon snizi teplota, coz by v te zatezi byl jen plus, ted tam benzin mam nad 5000/min. a vlitne mi to do benzinu asi jeste driv, nez zacne ten pristrik (prave kdyz je chladno, tak tesne pred tim)
Priklad - na dalnici to rozjedu plynule na 220kmh a jede krasne na plyn, ale prudkej kopec, 3 tiraky: plna 3, plna 4 - 150kmh a chci radit 5 a vlitne mi tam benzin

-> Bukaj: Tak aby LPG nebylo levnější, když na něm je o víc jak 10 Kč menší spotřební daň 

Pro správnou funkci LPG je velmi důležitý tlak na reduktoru udaný pro danou konfiguraci sestavy + plně fungující reduktor, tímto bych začal.
-> StepaNoFUN 07.11.21 17:51:56: Tak je to fajn, ze to funguje i v mrazech, ale u stechiometrickyho pomeru je to propan vs. butan skoro 3:4, takze nastelovani na PB smes nemusi pri cistym propanu fungovat.
-> 11mAjA11: no podla mna je to skoro to iste ako u karburatoroveho motoru, len trosku dlhsia sacia vetva, a u felicie si myslim ze nikto neriesi nejaku flexibilitu jazdy alebo co, hlavne ze to jazdi, a jazdi to za lacno, a moja felda spotrebak, s "lambdovym" stelovakom bohatosti, jazdi za priemernych 8litrov plynu na 100km,cize je mi to uplne jedno ze to ma o nieco menso vykon ako na benzin 

-> King: Tak na druhou stranu - čistej propan - co lepšího si můžeš přát?
-> StepaNoFUN 07.11.21 17:45:14: Protoze cistej propan vyzaduje trosku jiny nastaveni bohatosti, nez letni/zimni smes PB. Na podtlaku se to trosku poladi "kroutitkama " a fertig.
-> Jarda: Počkej jako proč by čistej propan měl bejt problém? Do karavanu si kupuju pouze čistej propan, kvůli čerpání za studena. Propan-butan není problém do cca 5°C (teplota plynu)....
-> 11mAjA11 07.11.21 14:51:07: bohuzel praxe byva presne opacna, s dlouhou nivou jsem jezdil asi na cistej propan, to by tezko sekvence vzala a v kazachstanu, kdyz litr lpg stal 3,5kc, tak si asi dovedes predstavit tu kvalitu