skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
No ja zrovna řeším jestli koupit novou nadrz do auta co ma 400, nebo udělat teď stk a v březnu propadne nadrz
-> Evž@: Asi tak - kdysi jsem se pokoušel každý rok, ale te´d jsem nebyl už skoro tři roky...

Hoj. Jezdíte pravidelně na revize ? (1x do roka). Já na to vždy zapomenu a tak nějak to udělám pár měsíců před stk.
-> Bukaj: já chtèl napsat t-34 

-> Bukaj: njn, je fakt ze pri vyberu pneu v tom rozmeru me to nabizi gumy na nakladak / dodavku :-)
-> U-Geen: Nojo, ale málokdo jezdí do práce T148...

-> dragon_cb_cz: prej 3-4 litry... ja mam rozdil asi 6l/100km... naftovy auto mi zere o 6l vic nez nejziznivejsi benzinak :-)
-> dragon_cb_cz: No spocitany nevim... Asi ji dam kamosovi, kterej by ji dojezdil. Na prodej nemam energii bavit se s debilama. V bazaru nic nedostanu, do srotu je ji skoda a nechavat si ji taky asi nejde, zahrada neni nafukovaci a kompostuje tu uz skodovka, coz me taky sere...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak zas máš změnu. S40 to má teda spočítaný?
Jinak teda abych nebyl mimo téma - speciálně když to jsou fabrický přestavby tak mě plyn rozhodně neuráží. Kdyby v kanclech nebyla debilní garáž, tak jsem kdysi šel do citigo na CNG. má to teď na postrky brácha a z provozních nákladů je blaženej. Teda byl pár měsíců zpátky, při současnejch cenàch plynu nevím
Jinak teda abych nebyl mimo téma - speciálně když to jsou fabrický přestavby tak mě plyn rozhodně neuráží. Kdyby v kanclech nebyla debilní garáž, tak jsem kdysi šel do citigo na CNG. má to teď na postrky brácha a z provozních nákladů je blaženej. Teda byl pár měsíců zpátky, při současnejch cenàch plynu nevím

-> dragon_cb_cz: Heh, to právě nechci, aby mě bolel servis... Jinak jsem čuměl na Volvo forum a kdybych se neukvapil s fíkusem, tak se objevil tenhle pelech v mojí cenový: forum.volvoklub.cz/viewto
pic.php?t=77238&am...
Ale tak co no, budu mít levnější díly, no turbo, no fun, no problem...
Ale tak co no, budu mít levnější díly, no turbo, no fun, no problem...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jo jo, to s tím "rozebral jsem auto a potřebuju druhý, abych pro něco dojel", to se mi stává pravidelně 
Finační gramotnost je další věc, ale k tomu se raději moc nevyjadřuju. Já to totiž mám spíš tak, že rád kupuju auta za peníze, co "mě nebolí". Jenže pak začnou bolet následně právě na tom servisu
No a taky je kupuju relativně rád a často...

Finační gramotnost je další věc, ale k tomu se raději moc nevyjadřuju. Já to totiž mám spíš tak, že rád kupuju auta za peníze, co "mě nebolí". Jenže pak začnou bolet následně právě na tom servisu

-> dragon_cb_cz: No jasně... A taky je rozdíl, jestli máš nějaký záložní auto v rodině, protože není nad to se pustit do opravy auta a zjistit po rozebrání, že potřebuješ ještě dojet pro další náhradní díl :-D
Ale je to taky o nějaký tý finanční gramotnosti... Rozumnej člověk nekoupí auto za všechny peníze co má a nechá si něco na servis... Ne jak kámoš kámoše, co si koupil tu audinu na splátky v AAA nebo Esa (už jsem psal dřív, že auto mělo cenu asi 80 litrů a on zaplatí na splátkách asi 400) a na servis nemá love, přístrojovka svítí jak vánoční stromek a sám má tak volšový ruce, že nevymění ani stěrače...

Ale je to taky o nějaký tý finanční gramotnosti... Rozumnej člověk nekoupí auto za všechny peníze co má a nechá si něco na servis... Ne jak kámoš kámoše, co si koupil tu audinu na splátky v AAA nebo Esa (už jsem psal dřív, že auto mělo cenu asi 80 litrů a on zaplatí na splátkách asi 400) a na servis nemá love, přístrojovka svítí jak vánoční stromek a sám má tak volšový ruce, že nevymění ani stěrače...



-> Matthes, záškodník z TechWebu: To je další věc, jinak kupuješ auto pokud je možnost si na něm třeba něco udělat, jinak když jsi závislej na servisu (což je můj případ). Vrchol mojí automechaničiny za poslední roky je, že jsem vyměnil přední kotouče a desky na SX4 

-> dragon_cb_cz: No 20 Kkm jsem najezdil ročně dřív, než jsem šel do stávající firmy, kde mám služebák. Teď už je to o prdu, jen jsem chtěl k ofci ještě nějaké konby. Bohužel sehnat rozumnou V70 je tak za 80 no. Fíkus byl za 30... Je na něm práce dost, ale kdybych koupil auto za 80, tak tam ty mouchy budou taky... A kupovat auto za 200, aby mi stálo většinu času na zahradě, to jsem se nezbláznil
Takže radši jednoduchej benzín atmosféru...
Jinak máš recht. I když jsem měl chvíli Mazdu 3 benzin (než jsem to vyšmelil s kolegou za i40), tak to občas pocukalo, volnoběh lítal atd... Nechal jsem vyměnit svíčky, ale stejně to nebylo 100%.

Jinak máš recht. I když jsem měl chvíli Mazdu 3 benzin (než jsem to vyšmelil s kolegou za i40), tak to občas pocukalo, volnoběh lítal atd... Nechal jsem vyměnit svíčky, ale stejně to nebylo 100%.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 21.01.22 20:08:59: Je to o konkrétní modelu auta, já zas nemám úplně dobrou zkušenost s benzínama, většina jich bere olej, nebo to cuká, nebo něco... já i žena najedeme soukromě za rok cca 20t km, tam už ty 3-4 litry rozdílu spotřeby jsou sakra znát. Pokud najedeš málo, tak je to pochopitelně jiná.
A nejde pochopitelně o to na jakou spotřebu se "dokážeš dostat", ale za jakou reálně jezdíš... na 7 jsem se dokázal dostat i s Aerem - i níž. Ale v průměru jsem jezdil skoro za 11...
A nejde pochopitelně o to na jakou spotřebu se "dokážeš dostat", ale za jakou reálně jezdíš... na 7 jsem se dokázal dostat i s Aerem - i níž. Ale v průměru jsem jezdil skoro za 11...
-> dragon_cb_cz: Právě, nemyslím, že je to tak super, spolu s těma problémama okolo, místo na nádrž atd...
Na druhou stranu teda jsem nechtěl ojetou naftu, protože se toho bojim. Soukromě toho moc nenajezdim a nějaký výlety okolo komína nehrajou roli. Teď s focusem jsem se dostal na Jižní Spojce na 7 a to mu nefunguje termostat...
Na druhou stranu teda jsem nechtěl ojetou naftu, protože se toho bojim. Soukromě toho moc nenajezdim a nějaký výlety okolo komína nehrajou roli. Teď s focusem jsem se dostal na Jižní Spojce na 7 a to mu nefunguje termostat...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tipoval bych, že pokud by náhodou došlo na požár a to tvoje auto blaflo, tak by si na tobě pěkně smlsli... jednak finančně a v extrémním případě bych se nedivil ani pokusu to kvalifikovat jako obecný ohrožení.
Jinak občas taky něco vidím, taky přemýšlím, ale právě kvůli podzemkám to zavrhnu. Ještě jsem o tom přemýšlel pro ženu na cesty do práce, ta do podzemí musí jen výjimečně (a asi bychom si to zvládli nějak prohodit).Ale když nakonec vezmu, že u aut na který koukám beztak vychází naftovej motor většinou výrazně levněji, tak když započtu výrazně vyšší spotřebu benzínu/LPG, tak se to proti naftě stejně nevyplatí...
Jinak občas taky něco vidím, taky přemýšlím, ale právě kvůli podzemkám to zavrhnu. Ještě jsem o tom přemýšlel pro ženu na cesty do práce, ta do podzemí musí jen výjimečně (a asi bychom si to zvládli nějak prohodit).Ale když nakonec vezmu, že u aut na který koukám beztak vychází naftovej motor většinou výrazně levněji, tak když započtu výrazně vyšší spotřebu benzínu/LPG, tak se to proti naftě stejně nevyplatí...
Ale kdyby šlo do tuhýho, tak je ten vjezd asi postižitelnej ne?
Právě jsem uvažoval, kdyby se našlo něco zajímavýho CNG/LPG, jestli to kupovat nebo ne a radši jsem nebral... Využívám ty podzemky často...
Právě jsem uvažoval, kdyby se našlo něco zajímavýho CNG/LPG, jestli to kupovat nebo ne a radši jsem nebral... Využívám ty podzemky často...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 21.01.22 18:28:07: nejbližší krytou garaz mám 50km
pokud je jiná možnost, tak tam nejedu, pokud není, tak to neřeším, jen do chlivku nacouvam aby nebyla vidět lpg nálepka

-> Matthes, záškodník z TechWebu 21.01.22 18:28:07: Za 7 let moji LPG kariery jsem jako vidlak nemel potrebu parkovat v podzemi, OC u nas ma garaz lpg friendly a treba na Cernaku se da parkovat na strese.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak podzemní garáže jsou téměř výhradně záležitostí center větších měst - a tam je stejně neradno autem zajíždět
Asi jediné místo, kde bych to občas (tak jednou až dvakrát ročně) využil, by bylo OC Nový Smíchov. Ale holt neparkuju zadara v garáži, ale pár kroků od tama na ulici - a zatím jsem nikdy nemusel platit odpustek městu via Eltodo...

Asi jediné místo, kde bych to občas (tak jednou až dvakrát ročně) využil, by bylo OC Nový Smíchov. Ale holt neparkuju zadara v garáži, ale pár kroků od tama na ulici - a zatím jsem nikdy nemusel platit odpustek městu via Eltodo...

Stejně nechápu jak to děláte s LPG, když se nesmí do garáží? Vždyť to má plno nákupáků, kin... Serete na zákaz nebo jezdíte parkovat někam ven?
Děkuju za odpovědi,ještě jsem nikam nevolal,jen mě to napadlo,že by to tady někdo mohl vedet

-> King: samozřejmě technicky lze všechno že :))) a nebejva tomu jinak, ale
Ofiko ale jak píšu. ;)
Ofiko ale jak píšu. ;)
-> Tomaso435 21.01.22 16:25:53: Servis ma razitko. Ja si to predjednal, premontoval z auta do auta, frajer si to prohlidnul, uznale pokyval a odborne orazitkoval :-)
-> Karel. 21.01.22 14:08:15: vždy to musí udělat servis kterej na to má oprávnění. Ten ti sebere papír od plynového zařízení( ten kam se píšou revize) kterej kamsi posílá, a dá ti papír o ofiko demontáži a jak píšou tak i změnu váhy. Jdes na úřad a lpg.se vyskrtne, Pokud jde o starší auto, vaha bude vyšší než byla, páč se dneska řeší vaha včetně řidiče ( tuším 75kg) , dostaneš novej malej tp a je to
-> Bukaj 21.01.22 15:20:00: Tak zas jako kdyby chtěl, tak do toho ZTP co má napsané na každém techničáku kouknout může bych řekl
Ale to jsme zase u toho, jestli má stát sloužit občanovi nebo občan státu...

-> dragon_cb_cz: Tak tam je nasnadě, že úředník těžko bude (ani na to nemá pravomoc) zjišťovat, jaké mají být v TP hodnoty...
-> Bukaj: No třeba v mém případě to byl první český TP, ale auto s LPG už přijelo z Itálie.
-> dragon_cb_cz: Aha, tak pokud byl vydán nový TP a sken původního nebyl k dispozici na úřadě, tak asi ano.
Takto to bylo u mého bývalého Rapida:
Takto to bylo u mého bývalého Rapida:
-> Bukaj 21.01.22 14:23:30: Což ovšem platí jen za předpokladu, že ty původní hodnoty v tom TP jsou uvedené (což právě nebyl můj případ) 
Jinak teda evidenčku jsem myslím nedělal, ale nějak zároveň s tím se dělala technická, tak možná se to sfouklo v jednom... už nevím.

Jinak teda evidenčku jsem myslím nedělal, ale nějak zároveň s tím se dělala technická, tak možná se to sfouklo v jednom... už nevím.
-> Bukaj 21.01.22 14:23:30: to bylo zbytečně jednoduché, takhle úředník nefunguje.
-> Karel.: Předpokládám, že (jako u většiny úkonů) bude záležet na úředníkovi. někdo bude vyžadovat lejstro od plynařů, někomu bude stačit jen protokol z TK ("evidenční kontrolu" budeš potřebovat 100%).
-> dragon_cb_cz 21.01.22 14:15:14: Tak pro úředníka není nic snazšího, než do poznámky v TP napsat: "Dotčené hmotnosti (případně počet míst k sezení) se vracejí na původní hodnoty."
-> dragon_cb_cz 21.01.22 14:15:14: Tak pro úředníka není nic snazšího, než do poznámky v TP napsat: "Dotčené hmotnosti (případně počet míst k sezení) se vracejí na původní hodnoty."

-> 11mAjA11: A při tom nahlášení budou chtít papír od odborné firmy co to demontovala s potvrzením, o kolik se tím změnila pohotovostní hmotnost vozidla, aby to v TP mohli upravit. Kdysi mi to celkem přidělalo vrásky...
Demontáž = zdemonzovani celého systému - zrušení provozu na LPG ?
To si udělás sám (nevím o tom že by to nutné musel dělat certifikovaný plynar), ale musís to na úřadě nahlásit,že systém byl zdemonzovany a v TP to musí zapsat. Jinak to neprojde STK.
Nicméně není nic jednodussi zavolat na místě příslušný úřad kde LPG zapisují a na to zrušení se informovat napřímo.
To si udělás sám (nevím o tom že by to nutné musel dělat certifikovaný plynar), ale musís to na úřadě nahlásit,že systém byl zdemonzovany a v TP to musí zapsat. Jinak to neprojde STK.
Nicméně není nic jednodussi zavolat na místě příslušný úřad kde LPG zapisují a na to zrušení se informovat napřímo.
jak je to prosím s demontáží lpg, musí to dělat přímo lpg firma nebo je jiné řešení? Děkuji
Díky pánové

-> Venca. 21.01.22 12:51:21: na nádrži je elektroventil a ten je bez napětí zavřený. Takže jen odšroubovat trubku. A pak někde na průvanu a na vršku otevřít a nechat vybublat.
-> Venca.: Na nádrži je multiventil a na něm je uzavírací šroub - ten je lepší před demontáží uzavřít, ale není podmínkou. Jinak počítej s tím, že v trubce je natlakované kapalné LPG, takže při povolení převlečné matice si "upšoukne"...*6
*
Ahoj, mam takovej dotaz, potrebuju vyndat z auta lpg nádrž(toroid felicie). Je tam nějaké riziko/potreba speciálniho procesu nebo prostě odšroubuju trubku a je to?
-> King: Provedu!
Spony tam byli, ale po té "opravě" teď nevím. Ostatně seřídili a vyladili to krásně. Akorát mi přehodili trubku toho přívodu dolů k víku ventilů, trubky do boxu zůstaly neutěsněné takže hezky přisávalo vzduch mimo filtr i s bordelem a filtr dali VIKA který byl 10 let starý a jetý... Takže z toho se servisákem byla celkem legrační konverzace a od té doby mi hapruje i zavírání okna u řidiče a mám z potrhané folie pod tapecem podezření, že ho někdo vyměnil. Auto tam bylo týden a bohužel klasika hrabal se v tom někdo jiný a servisák mi dělal jen to seřízení. Když jsem mu pak ukazoval a ptal se co to jako je tak bylo ticho. Chápu, že svoji energii nebude plýtvat na lehkou mechanickou práci, ale... Co se týká seřízení a jak to běhá tak pohoda. Jen si nerozumíme s tím startem no... A já jsem asociál a když si na něco zvyknu, tak mě to pak sere když to tak není. 


-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 08.01.22 12:44:08: Je potreba bez milosti zakratit konce hadice a pokud tm nejsou, tak dat spony.
-> King: Na ten podtlak se podivam 

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 08.01.22 10:38:48: Tech promenejch, ktery rozhodujou o tom, jestli to na LPG blafne hned nebo az po chvili toceni starterem, je vic.
Muj tupej reduktor Zavolli to taky umel (velmi podobny Lovatu), ale muselo se splnit par podminek.
Musi perfektne tesnit tenka hadicka podtlaku od sacihch parohu do reduktoru. Jinak pri startu nevznikne dostatecnej podtlak pod malou membranou a do sani jde chuda smes.
A co se tyce "sytice " - setkal jsem se se dvema extremama - elektromagnet sice cvakal, ale nedonutil velkou membranu nastriknout plyn do sani, a pak i stav, kdy ten elektromagnet i v klidu drazdil velkou membranu tak, ze ventil 2. stupne lehce propoustel plyn do sani.
Mne to teda chytalo do -10C na jedno az dve steknuti starteru, ale v mrazech jsem musel nejdriv nastriknout pul vteriny "syticem ", pak par vterin pockat a startovat s nepatrne seslaplym plynem. Uplne bez plynu to startovalo dlouho a kdyz se na plyn slaplo vic, tak taky.
Muj tupej reduktor Zavolli to taky umel (velmi podobny Lovatu), ale muselo se splnit par podminek.
Musi perfektne tesnit tenka hadicka podtlaku od sacihch parohu do reduktoru. Jinak pri startu nevznikne dostatecnej podtlak pod malou membranou a do sani jde chuda smes.
A co se tyce "sytice " - setkal jsem se se dvema extremama - elektromagnet sice cvakal, ale nedonutil velkou membranu nastriknout plyn do sani, a pak i stav, kdy ten elektromagnet i v klidu drazdil velkou membranu tak, ze ventil 2. stupne lehce propoustel plyn do sani.
Mne to teda chytalo do -10C na jedno az dve steknuti starteru, ale v mrazech jsem musel nejdriv nastriknout pul vteriny "syticem ", pak par vterin pockat a startovat s nepatrne seslaplym plynem. Uplne bez plynu to startovalo dlouho a kdyz se na plyn slaplo vic, tak taky.
-> Bukaj: Tak nevim cim to bylo, ale me cerveny starik chytal hned. Dokonce i v -20. Tam to sice bylo s prodlevou a znělo to jako bych starter z feldy vymelnil za starter skody 120, ale chytil. Na benzin to jelo jednou rocne aby se vyjel a natankoval cerstvy, jinak porad LPG. Tak vidim, ze to bude asi normalni...
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Já startuju taky téměř výhradně na LPG (130LPG), ale startér vždy točí poměrně dlouho, než to poprvé blafne - za studena i za tepla. Na benzín chytá hned, takže to považuju za vlastnost

-> 11mAjA11: Patrně mám špatný návyk ze starého Favorita, který vždycky jezdil téměř výhradně na LPG s tím, že se to dalo startovat jak jsem popsal níže. Proto mě to asi štve, že to nefugnuje jak si pamatuju z jiného auta. 

Na školení vytloukali do hlav, že startování na LPG je pouze jako nouzové, že se to nemá furt používat. Proč to netuším nikdy to nijak dále nerozváděli.
-> Dušan: Jééé já jsem trumpeta. Je to karburátor. 
