A sme u toho...relativně normálně...čili nějak to jede s nějakou spotřebou, případně to jezdí s nějakými ne úplně komfortními vlastnostmi které uživatel případně neřeší.
Ale jezdí to za polovinu ceny benzínu..tak když to nebývá problém odladit tak to teda půjde odladit v pohodě.
Já si jen nedovedu představit ladit LPG pro 4bod (MPi) s jedním přívodem LPG hadici do klapky. Prostě mi to přijde poměrně složité ten proces odladění, nic víc nic míň , podle mě to nemůže nikdy fungovat na 100% s ideálním poměrem výkonu a spotřeby LPG, ale je to jen můj pocit, když to porovnávám se 4 bodem (ano VW 1.6 16v) l, ale v principu je to úplně stejný proces, 4valce, 4vstriky, lambda a MAP v sání, to že Felda nemá check engine light je irelevantní v tomto případě si myslím..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> RoboSK 07.11.21 07:08:52: ja chci podtlak do nivy mpi E4 :) protoze si to poradi s nekvalitnim LPG, stacilo letosni Rumunsko octou s BRC SQ24
-> King 07.11.21 09:44:12: s tim jsem u 1.6 problem nemel, ale protizaslehovky jsem si nechal udelat bytelne, protoze puvodni plisky nechtely tesnit
-> King 07.11.21 09:44:12: s tim jsem u 1.6 problem nemel, ale protizaslehovky jsem si nechal udelat bytelne, protoze puvodni plisky nechtely tesnit

-> Jarda - zrušená registrace 06.11.21 21:14:02: Nicmene se to asi neobejde bez emulatoru "uspokojeny " lambda sondy pro ECU, protoze ani pri sebelip naladenymu podtlaku nezarucis lamba=1 v celym rozsahu otacek a zateze. Ja to treba v 1.3 jednobodu mel a jednotka spokojena. Dalsi uskali je dylka saciho potrubi u MPI, kdy je mixer podstatne dal od hlavy a je to haklivy na zaslehy do sani. U 1.6ky to z plastovyho sani umelo udelat hromadu trsatek i s protizazehovou klapici.
-> Jarda: ja uz som videl aj v troch fabiach 1.4ohv podtlakovy plyn, lebo lakomy majitel vacsinou 

-> 11mAjA11: felicie na tom relativne normalne jazdia, a nebyva to problem naladit takze asi tak
-> Bukaj: ano ma to taku primitivnu jednotku
-> RoboSK 05.11.21 13:40:08: me plynar rekl ano do fel 1.3mpi to montujeme (sekvenci pry montovali pouze jednou na prani) protoze fel nema check engine, zato do fab. 1.4 mpi uz montuji pouze vicebod, jen kvuli te kontrolce 

-> RoboSK 05.11.21 07:18:02: Aha, a jak reduktor pozná, že má pustit plyn do motoru? Je tam nějaká primitivní jednotka? Pochopil jsem, že tam máš obyč podtlakový systém LPG?
Pokud ventil cvaká, tak pravděpodobně vadný nebude, ale...
Z nějakého důvodu nepustí reduktor plyn dál do hadice, takže koumej, proč. Kdyby byl "vadný" pouze volnoběžný systém, tak při přepnutí za jízdy by se hlavní systém měl chytit (pokud je to podtlak a ne nějaký elektronický systém)...
Pokud ventil cvaká, tak pravděpodobně vadný nebude, ale...
Z nějakého důvodu nepustí reduktor plyn dál do hadice, takže koumej, proč. Kdyby byl "vadný" pouze volnoběžný systém, tak při přepnutí za jízdy by se hlavní systém měl chytit (pokud je to podtlak a ne nějaký elektronický systém)...
o to že to bude porod nějak smysluplně odladit 

-> 11mAjA11: 95% felicii 1.3mpi na plyn jazdi s hadicou do klapky
tak neviem o co tu teraz ide 


Tak good luck s odladěním MPi na hadici do klapky..
-> 11mAjA11: "zostava" je obycajne lovato, "jednotka" je loveco, vstreky su tam neni, je to hadica do klapky, map senzor tam fakt neni :-D
Co to je za sestavu? Reduktor , jednotka, vstriky ?
To není jen tak najebat LPG do auta..pokud se neudělá kalibrace vstřikovačů na daném voze po instalaci, tak to nikdy fungovat nebude...třeba máš malé/velké trysky na LPG vstrikach..
Edit: pokud se jedná o vícebodové nepřímé vstřikování plynně fáze LPG mělo by tam být namontováno taky toto :
www.google.com/search?q=m ap+senz...
To není jen tak najebat LPG do auta..pokud se neudělá kalibrace vstřikovačů na daném voze po instalaci, tak to nikdy fungovat nebude...třeba máš malé/velké trysky na LPG vstrikach..
Edit: pokud se jedná o vícebodové nepřímé vstřikování plynně fáze LPG mělo by tam být namontováno taky toto :
www.google.com/search?q=m ap+senz...
-> Bukaj: mpi tu podtlakovu hadičku uz nema, to bolo len u karb motorov na plyn. A elektroventil keď na priamo pripojim tak hlasno cvaká, ale skúsim ho asi aj tak ešte vymeniť.
-> RoboSK: Tak buď je vadný elektroventil nebo něco v reduktoru.
Ještě jednu věc zkus: do reduktoru vede tenká hadička podtlaku v sání - když ji odpojíš ze sání při zapnutém zapalování (a aktivovaném sytému LPG) a vyvoláš podtlak ústy (cucnutí), tak by měl jít z reduktoru do motoru plyn (je to i slyšet). Pokud nepůjde, tak bych šel po elektroventilu...
Ještě jednu věc zkus: do reduktoru vede tenká hadička podtlaku v sání - když ji odpojíš ze sání při zapnutém zapalování (a aktivovaném sytému LPG) a vyvoláš podtlak ústy (cucnutí), tak by měl jít z reduktoru do motoru plyn (je to i slyšet). Pokud nepůjde, tak bych šel po elektroventilu...
-> Bukaj: elektroventil je iba na reduktore, na nadrzi je prehistoricky multiventil bez elektroventilu, mechanický ventil je naplno otvoreny, filter je cisty, keď povolim trubku na reduktore tak plyn z nej doslova strieka, a nejde to ani na volnobeh, aj ked to vytocim do otacok a prepnem tak to hned zhasne, skusal som to viac krat po sebe
-> RoboSK: A na volnoběh to jede nebo ani to ne?
Kolik je tam elektroventilů? 2? Jeden na nádrži a druhý na reduktoru? Nemáš přivřený mechanický ventil na nádrži? Jak je na tom filtr kapalné fáze?...
Kolik je tam elektroventilů? 2? Jeden na nádrži a druhý na reduktoru? Nemáš přivřený mechanický ventil na nádrži? Jak je na tom filtr kapalné fáze?...
-> King: nieco ohladne nastavenia som sa uz naucil aj so svojho auta, to som aplikoval aj na túto druhu feldu, jak reduktor tak skrtak na hadici, este som aj skusal rozne ine nastavenia, a za jazdy to ihned chcipne, bez snahy na beh motora, len obcas to jednu otacku "odpali" ale to tak mozno jeden valec..
-> RoboSK 01.11.21 18:24:15: No a treba nejaky nastaveni toho reduktoru neprobehlo? Ono obvykle nestaci vyhrabat z hromady bordelu LPG komponenty, namontovat a tradá. Kdyz se prepne za jizdy z benzinu na plyn, tak to hned chcipne? (nemyslim pochopitelne volnobeh)
-> Bukaj: neziadam nikoho o veštenie, iba ci sa s tym niekto nestretol, pripadne ci by niekoho nenapadol nejaky iny problem co by tam mohol byt
-> RoboSK: Rozebrat reduktor a kouknout na stav membrán snad není takový problém, ne? Věšteckou kouli tu asi nikdo nemá...

Nikto sa nevenuje takejto problematike? 

Zdravim priatelia, tak svoju feliciu uz od januara uspesne prevadzkujem na LPG , zatial s nou mam okolo 15000km a som s tym velmi spokojný, hlavne pri dnesnych cenach benzinu. Ale mal by som otázku, do druhej felicie sme montovali lovato loveco "elektronik", stylom co dom dal, cize "R00" elektromagnet iba na reduktore
stelung na hadici je nahradeny mechanickym namiesto "lambdoveho", a nastava problem, "automaticka" krabicka spravne blika,prepina , plyn dopredu k reduktoru ide, elektromagnet na reduktore spravne cvaka, ale auto proste na ten plyn nechce ist , vzdy zhasne, skusal som to aj "roztiahnut" dole kopcom na plyn ale len to par krat "odpalilo" ale stale to nechce zacat normalne jazdit, reduktor je pochybnej minulosti, nikto nevie ako su na tom membrany, je mozne ze su tak tvrde ze si cez ne podtlak nedokaze potiahnut toho plynu ? alebo co tomu este moze byt? lebo uz som z toho bezradny. diky 


-> Jarda: Pokud převezmou záruku na kastli, tak s tím nemám problém
-> Mr._Nosferatu 27.10.21 03:31:03: flexa a mas tam prostor za chvilku... :)
-> castrol 26.10.21 16:59:48: kamos rendliky vychvaluje, jednoho ma, ale proc teda jezdi jen fab. 1.2HTP LPG

-> Mr._Nosferatu 26.10.21 08:11:34: co si si vybral to mas 

-> Bukaj: Renault, to je tak když si koupíš francouzský auto, složený v Turecku ze slovenských dílů
Rezerva je pod autem, ale v podlaze je “miska” na hever, má v průměru asi 30cm a hloubku 10cm, rezerva je z venku okolo ní. Takže se tam nádrž nevejde a do kufru jí nechci, ani nemůžu, jelikož bych se potom nedostal na rezervu, je zajištěná ze vnitř
Edit.: fotka nejde vložit

Rezerva je pod autem, ale v podlaze je “miska” na hever, má v průměru asi 30cm a hloubku 10cm, rezerva je z venku okolo ní. Takže se tam nádrž nevejde a do kufru jí nechci, ani nemůžu, jelikož bych se potom nedostal na rezervu, je zajištěná ze vnitř
Edit.: fotka nejde vložit
-> Bukaj 26.10.21 07:52:33: asi to je bezrezervove auto, ale tak valec se da dat...
Nebo existuje venkovni toroid, pod neco davaji ven i valec.
Nebo existuje venkovni toroid, pod neco davaji ven i valec.
-> Mr._Nosferatu: A na jaký vůz? Výměna podlahy kufru?

-> Bukaj: Tak mi od nich přišla taková nic neříkající nabídka, cena od 19 do 35 podle zvoleného systému, ale aby třeba napsali určitý systém, s určitou cenou to bych chtěl asi moc. Navíc jsem bohužel zjistil že bez výměny podlahy kufru je to nemožné.
-> Bukaj: Ty mi doporučoval i táta, někdy před cca 25lety mu dělali 120tku. Každopádně jsou asi jediný kdo mají fotky přestaveb a běžně dělají motor co mám.
-> Mr._Nosferatu: Auto Gas Centrum ve Strakonicích bývalo v pohodě, ale prý se před lety nějak rozštěpili na dvě firmy (majitelé se pohádali, či co) a mé reference jsou cca 15 let staré...
Neporadil by mi někdo firmu na přestavbu na LPG v okolí Příbrami, tedy Praha, Plzeň, Strakonice, Písek, Tábor, Benešov...
-> Jarda: Však píšu - jde o to, jak moc má ta jednotka rozsah přizpůsobení a jak moc z něj už ukrojila samotná přestavba.
A jak už jsem psal - pokud tam je něco špatně, tak to může na LPG detonovat úplně v klidu. Že má vysoké oktanové číslo samo o sobě nic neřeší, pokud např. vstřiky nebudou stíhat.
A jak už jsem psal - pokud tam je něco špatně, tak to může na LPG detonovat úplně v klidu. Že má vysoké oktanové číslo samo o sobě nic neřeší, pokud např. vstřiky nebudou stíhat.
-> dragon_cb_cz 12.02.21 11:35:43: jestli ma u feldy ok cidlo klepani, tak se neni ceho bat, da to predstih dolu a proste to nepojede
docilit u lpg detonaci taky neni zrovna snadne, motor, kterej klepal i na 98 benzin sel na lpg v pohode - "motorar" mi tenkrat vzal hlavu pry tak, aby na dosedacce nebyla ani tecka


-> Bukaj 12.02.21 17:00:07: Vzhledem k tomu, jaké jsem zažil různé problémy s LPG třeba na segry oktávii (kde ta zástavba stála kdysi snad přes 40 tisíc) tak mám o "vhodně zvolených" LPG systémech své pochybnosti...
-> dragon_cb_cz: No, pokud je vhodně zvolený LPG systém pro konkrétní vozidlo, tak bych předpokládal vstřikovače LPG adekvátní k vstřikovačům BA. Ale nevím, neznám, nemám s těmi moderními vozy na LPG zkušenost . pouze s podtlakem řízeným LPG systémem, který pochopitelně není nikdy ideální...
-> Evž@ 12.02.21 10:37:58: "na plyn je riziko detonací nižší" je tvrzení minimálně zavádějící a pokud je tam něco špatně, tak absolutně irelevantní.
-> Bukaj 12.02.21 10:09:26: Jaký rozsah přizpůsobení ta jednotka má, 20%? Plynařině nerozumím, ale dovedu si představit, že klidně může část toho rozsahu využít už jen na to, aby se přizpůsobila tomu alternativnímu palivu. A pokud je tam pak ještě něco špatně, tak už jí prostě nemusí stačit.
Nebo ty bys si vsadil na to, že LPG vstřiky jsou vybrané tak, aby vstřikovací poměry na benzín/plyn úplně přesně seděly?
-> Bukaj 12.02.21 10:09:26: Jaký rozsah přizpůsobení ta jednotka má, 20%? Plynařině nerozumím, ale dovedu si představit, že klidně může část toho rozsahu využít už jen na to, aby se přizpůsobila tomu alternativnímu palivu. A pokud je tam pak ještě něco špatně, tak už jí prostě nemusí stačit.
Nebo ty bys si vsadil na to, že LPG vstřiky jsou vybrané tak, aby vstřikovací poměry na benzín/plyn úplně přesně seděly?
-> Bukaj: je to divný no. Taky sem si všiml že když tomu uberu plyn na škrťáku tak aby to jelo těch 100 a bylo to zdechlý tak ta hlučnost je nižší. Měl jsem tam kdysi zvětšený předstih posunutím čidla otáček ale teď to mám zpět tak je možný že si jednotka s předstihem něco udělala..ale spíš by si ho snížila. Na plyn je nižší riziko detonací.
Možná by to chtělo kouknout na chyby a přemazat.
Možná by to chtělo kouknout na chyby a přemazat.
-> dragon_cb_cz 12.02.21 09:43:43: Tak že by to bylo natolik mimo, aby si s tím regulace neporadila, bych u MPi nečekal. Leda, že by tam LPG nebylo vstřikováno, ale přisáváno podtlakem a přívod byl přiškrcen, to pak ano...
A že by Felda vyhodila nějakou chybu při chudé směsi v diagnostice bych si nevsadil - to leda online sledovat lambdu v měřených hodnotách...

A že by Felda vyhodila nějakou chybu při chudé směsi v diagnostice bych si nevsadil - to leda online sledovat lambdu v měřených hodnotách...
-> palinator 12.02.21 09:47:22: Tak hlavně možnosti adaptace těch motorů nejsou neomezený - a pokud jede jak říkáš na náhradní hodnoty, tak možná vůbec žádný. Resp. stejně jako ty netuším, jestli dokáže jet lambdu z náhradních hodnot, ale předstih stejně přizpůsobovat. Spíš bych tipoval, že ne, prostě se přepne do tupýho režimu a nazdar.
-> dragon_cb_cz:
Kámošova 1,4 16v detonuje běžně. Ale jede mu to bez lambdy na náhradní hodnoty, takže směs je tam kdovíjaká a nevím, jestli v tomhle náhradním režimu motor neobchází čidlo klepání.
Kámošova 1,4 16v detonuje běžně. Ale jede mu to bez lambdy na náhradní hodnoty, takže směs je tam kdovíjaká a nevím, jestli v tomhle náhradním režimu motor neobchází čidlo klepání.
-> Bukaj 11.02.21 21:15:38: Proč by k detonacím u MPi nemohlo docházet? Pokud je to příliš chudý (což úprava "aby to jelo a moc nežralo" naznačuje) tak to klidně detonovat bude i u MPI. Akorát bych čekal, že i takový dinosaurus v tu chvíli vyhodí nějakou chybu...
-> Evž@: Je divné, že by se nějaká turbulence či resonance projevovala pouze při jízdě na plyn - to bych spíš tipoval na detonační spalování, ale k tomu by u MPi nemělo docházet...
...co jsem tu řešilresonanci, tak ta se projevuje nezávisle na tom, jestli auto jede na benzín, LPG nebo s vypnutým přívodem paliva - ale jakmile je otevřená klapka II. stupně karburátoru, resonuje to...
...do jara mám v plánu úpravu filtrboxu (vestavěný mix do filtrboxu), která by tento jev, doufám, měla odstranit...
...co jsem tu řešilresonanci, tak ta se projevuje nezávisle na tom, jestli auto jede na benzín, LPG nebo s vypnutým přívodem paliva - ale jakmile je otevřená klapka II. stupně karburátoru, resonuje to...
...do jara mám v plánu úpravu filtrboxu (vestavěný mix do filtrboxu), která by tento jev, doufám, měla odstranit...

Čaute. Někde jsem tu videl ze se tu řeší turbulence a hlučnost provozu na plyn. Mám takový problém u mpi. Mám tam trochu upravený filtrbox aby to nežralo a adekvátně jelo(vzduch saju z předehřevu svedeného do podběhu). Někde kolem 2700 ot.narůstá celkem slušná hlučnost a ustává to až kolem 4 000 ot. Je to jako bych tam měl nějakou 4 klapku. Když přepnu ve 3 tis. na benzín tak je ticho. Nevím jak by se to dalo vyřešit. Možná to způsobila úprava toho filtrboxu nicméně bez omezení přísunu vzdchu to žralo kolem 9 litrů jelikož mám Lovtec. Takhle kolem 7,5-8. Nelaboroval s tím někdo?
-> Jarda: super, díky
-> RoboSK 30.01.21 15:28:39: v lpg systemu nebudes muset nic menit, jen doseridit k novemu motoru

priatelia , ešte som sa chcel opýtať, to podtlakove LPG je nejak "pevne" spojené s riadiacou jednotkou alebo kludne možem prehodiť za inú ? lebo mal by som v pláne prestavať ten motor na 50kw ale neviem či tam čosi treba aj meniť na RJ motora. díky