
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> Jarda/felda: revízia je tam naposledy 2012 

-> RoboSK: správně by jsi měl mít každý rok revizi (zjištění úniku plynu) a tam by se na nádrž přišlo a dát by ti ji neměl, v praxi se na to kašle jen některé STK to chcou ať si ulehčí práci a nemusí kontrolovat ještě LPG
-> King: taky dve nevyuzity mam...

-> Bukaj: Tak já doufám, že ty kalamiťáci z nejmenovanýho neratovickýho servisu konečně po 3 tejdnech dokončej hyperkomplikovanou opravu mondea, tak bych se pokusil stavit.
-> King: Tak tahle viz foto je za odvoz volná. Jedinej její problém je, že je v ní ještě půlka obsahu...
A někde možná mám jednu (původní ze 130LPG, kterou jsem měnil asi před dvěmi lety), pokud jsem ji už nevyhodil do šrotu...

A někde možná mám jednu (původní ze 130LPG, kterou jsem měnil asi před dvěmi lety), pokud jsem ji už nevyhodil do šrotu...
-> Bukaj: A nemel bys nějakou volnou válející se prošlou nádrž "za rozum " ? Mně se takhle válela na zahrádce u rodičů, přehnalo se hejno temných brouků-sběrníků a nádrž a stará vana v řiti :-)
-> Bukaj: viem že sa ráta od data výroby a nie montáže, a u nás je to na 10rokov a následne sa nedá predĺžiť životnosť ani po spravení tlakovej skúšky, myslím že na SK to ani nikto nerobí tlakovky týchto LPG nadrzi a aj keby robil tak to neni pri STK údaj podla ktorého by sa mali riadiť , proste iba 10 rokov od vyroby a nazdar, ale možno si kedtak zoženem nejakú popredu vymontovanú nádrž z auta ktorá ešte platí aspon mesiac-dva a spravím STK , lebo to auto aj tak nemá vačšiu životnosť ako dva roky, je zázrak že sa doteraz ešte dožilo 

-> RoboSK: Takhle vypadá štítek celý (z jedné nádrže, která se mi tu válí):
Výrobce: HL Propan Typ: KJ7
Výrobní číslo: 01183 Objem 45 L
Tlaková zkouška 30 BAR, určeno pro LPG
Maximální stupeň plnění 80%
Číslo schválení (evropská homologace)...
Datum výroby: březen 2005
Jinak omezení použitelnosti nádrže se neodvíjí od data montáže na vůz, ale od data výroby nádrže.
V různých zemích jsou však různá legislativní omezení použitelnosti. V některých evropských státech lze například po deseti letech udělat znovu tlakovou zkoušku (na dalších 10? let) a nádrž lze tedy dohromady používat 20? let...
Výrobce: HL Propan Typ: KJ7
Výrobní číslo: 01183 Objem 45 L
Tlaková zkouška 30 BAR, určeno pro LPG
Maximální stupeň plnění 80%
Číslo schválení (evropská homologace)...
Datum výroby: březen 2005
Jinak omezení použitelnosti nádrže se neodvíjí od data montáže na vůz, ale od data výroby nádrže.
V různých zemích jsou však různá legislativní omezení použitelnosti. V některých evropských státech lze například po deseti letech udělat znovu tlakovou zkoušku (na dalších 10? let) a nádrž lze tedy dohromady používat 20? let...
-> Bukaj: ahaa uz som si to vsimol dakujeem, uvidim, kedtak dam vedet ako to prebehlo 

-> RoboSK: Máš to napsané v papírech, co je co. Číslo nádrže je to 1185...
-> Bukaj: a prosim ta ktore je to cislo nadrze ma stitku? Ja sa z toho furt neviem vymotat 

-> Bukaj: od montážne, čiže 17 rokov s tym nikto nič nerobil a ten hrdzavy plech je tam "original", ja ako "bezny" neznaly pouzivatel som do toho určite nezasahoval, cize moj problem to neni, by som povedal asi 

-> RoboSK 28.01.21 14:05:06: Vzhledem k tomu, že montáž proběhla v květnu 2003 a v autě je podle papírů stále původní nádrž (její výrobní číslo odpovídá štítku na nádrži), tak je nádrž "propadlá" minimálně 7,5 let...

-> RoboSK 28.01.21 14:03:06: Prdlačky z té fotky přečtu, ale nemáš tam vyfocený celý štítek - část jej překrývá ten kulatý rezavý plech uprostřed (asi podložka pro uchycení toroidu ke kastli) - pod ním někde bude výrobní datum ve formátu MM/RR a platnost nádrže je v našich končinách 10 let od data výroby...

Vidite tu niekto platnost alebo nieco take preco by mi to nemali dat? Lebo ja sa v tom moc nevyznám. Dik
-> dragon_cb_cz 20.01.21 09:54:39: tak už teď plno JZD pěstuju kukuřici jen pro to, aby ji mohli nasypat do bioplynky a pak to prohnat spalovákem a vyrobit si elektriku.
-> RoboSK: Mám to stejně, toroid místo rezervy. Pokud je na tý nádrži někde štítek nebo vyraženej rok, tak je zespoda a krásně schovanej v prohlubni kastle.
Jednou to datum technik hledal a brblal, žeby mi správně neměl dát STK, když si tu nádrž nemůže ověřit. Tak se mu podával šroubovák, aby si sundal nějakej dekl od multiventilu a ať si ho najde, že nemám tušení o co vlastně jde. Zabrblal podruhý, mávnul rukou a bylo.

-> RoboSK 28.01.21 13:37:01: v papírech od montáže LPG životnost nadrze napsaná je
-> Bukaj: toto je najnovší metodický pokyn pre pracovníkov STK, o kontrole v "papieroch" tam neni písané nič, a myslím že v tom doklade o montáži LPG ani tiež životnosť neni písaná, ale nie som si istý , ešte to pre istotu pozrem, keďtak aj naskenujem aby ste to pozreli, lebo som z toho jeleň
a konkrétne na mojej bombe je jediné "vyrazené" v strede na dne toroidu a nič také som tam nezbadal, možno že len zle čítam , skúsim aj to vyfotiť, či z toho nebudete múdrejší mi poradiť .

-> RoboSK: Datum výroby nádrže je na nádrži na štítku, který by měl být na viditelném místě. Jinak rozhodně technik nebude hledat na nádrži, jestli není propadlá, ale koukne se do papírů, kde je to napsané a kde se zaznamenává každá další výměna nádrže. A namontovat doma si ji můžeš, ale pak stejně musíš na revizi k plynařům, kde to zkontrolují a novou nádrž zapíší do papírů (příloha TP)...
ahoj mam otazku - asi hlavne na slovákov . zadovážil som si feliciu na plyn, viem že nádrž je určite po "lehote" ale nikde na viditelnom mieste neni písaný rok, myslím že by mohol byť vidiet pod multiventilom ale asi mi ho na STK nebude nikdo odmontovávať
, aký je postup keď technik nenájde ten dátum ? dá mi stk alebo nie ? a keby mi ho nedal kvoli tomu , bolo by možné že by som si zohnal staršiu nádrž platnú ešte cca 1rok, premontoval by som si ju sám doma? alebo je treba odbornú montáž a zápis do tých dokladov o montáži LPG čo mám k tomu ? A nepoznáte nejakého technika v okolí NM/TN ktorý mi vedel tú zastavbu skontrolovať ? Lebo ešte som nemal doveru to pustiť, lebo viac ako rok ten plyn nebol v prevádzke . ďakujem

-> Jarda - zrušená registrace 20.01.21 09:35:36: Jako nedělám si iluze, že by se v ČR vyhazovalo málo jídla, ale asi pořád ne dost na to, abychom na bio LPG z něj mohli všichni jezdit. Skončilo by to jako s tím biolihem - ničili bychom si krajinu, půdu a spodní vody jen kvůli pěstování něčeho, co pak nalejeme do nádrže.
Z pohledu uhlíkový stopy vychází pořád asi nejlíp nafta, ale zas je fakt, že LPG tolik nesmrdí no... kdyby se nenaskytnul ten nafťák co jsme ho koupili před Vánoci, tak jsem i přemýšlel, že bych Alče na cesty do práce nějakou plynifku pořídil.
Z pohledu uhlíkový stopy vychází pořád asi nejlíp nafta, ale zas je fakt, že LPG tolik nesmrdí no... kdyby se nenaskytnul ten nafťák co jsme ho koupili před Vánoci, tak jsem i přemýšlel, že bych Alče na cesty do práce nějakou plynifku pořídil.
-> Jarda: Daleko lepší cesta pro pár stovek lidí, jinak úplně bez šance...
www.hybrid.cz/v-cesku-se-
pomalu-rozjizdi-prodej-bio
-lpg
A zas nebude zadne zvyhodneni, protoze si kvuli tomu clovek nemusi koupit novej srac, dle me mnohem lepsi cesta, nez elektromobilita
A zas nebude zadne zvyhodneni, protoze si kvuli tomu clovek nemusi koupit novej srac, dle me mnohem lepsi cesta, nez elektromobilita

-> Jarda - zrušená registrace 19.01.21 09:40:51: BRC montováno 2009, jediný problém je propadlá nádrž 

-> Jarda/felda 18.01.21 22:28:19: co je to za system, a r01? Aby se mi to podarilo zlegalizovat...
-> Jarda - zrušená registrace 18.01.21 11:55:26: nechceš si kuchnout podtlak z jednobodu ? mpi mix bych taky našel chvíli jsem to i na mpi provozoval 

-> Jarda: U 1,3 MPI snad nejsou protizášlehovky "povinný ", protože případnej šleh neudělá ze sacího potrubí hromadu trsátek jako u 1.6
Z 1.6 aee asi predelam plyn do 1.3 mpi? (Neni to sekvence) myslim, ze budu potrebovat jen ten mix na klapku. Ceho se trochu bojim, ze ta 1.6 mela protizaslehovky a origo plechove se zdeformovaly, tak jsem je vyrobil z poradneho nerez materialu a tady nebudou...
-> Bukaj 31.12.20 11:30:51: to mi pred 20 lety dokonce tvrdil plynar, ze to je, jak jsi myslel.... u cervenyho MTX vubec tu hadicku nemam, je to klasickej lekr a todle (on/off) je tam elektronicky resene
-> King: Nežil jsem v bludu, jen jsem o tom prostě nepřemýšlel
Reduktor jsem měl rozebranej několikrát, princip funkce jednotlivých komponentů mi byl jasný, ale nespojil jsem si to do souvislostí jako funkční celek s motorem

Reduktor jsem měl rozebranej několikrát, princip funkce jednotlivých komponentů mi byl jasný, ale nespojil jsem si to do souvislostí jako funkční celek s motorem

-> Bukaj: Rekneme, ze jsi do tedka zil v bludu
Ta tenka hadicka slouzi jenom jako pojistka u podtlakovejch systemu, aby se prerusila dodavka plynu, kdyz se motor zastavi. Ovlada to malou membranu v reduktoru. Samotnej davkovaci ventil plynu ale ovlada ta velka membrana na zaklade podtlaku v mixu. Mala membrana je jenom "pojistka ", ktera drzi na stojicim motoru ventil zavrenej.

-> King 31.12.20 11:21:31: No, doteď jsem žil v tom, že ta hadička ze sání je tam právě pro ovládání membrány.
Takže chápu dobře, že jsem za blba?
K čemu tedy ta podtlaková hadička do sání slouží?
Takže chápu dobře, že jsem za blba?

K čemu tedy ta podtlaková hadička do sání slouží?
Tak jsem změřil pár rozměrů a vychází mi z toho, že by mělo fungovat, když zabuduji ten můj původní BRC jednodírový mix do zúžení ve filtrboxu. Vycházím z toho, že nejužší místo sériového sání vzduchu - nasávací otvor "bendža" - má průměr cca 35 mm, což je přesně průměr díry toho směšovače, nemělo by tedy jeho montáží dojít k "uškrcení" sání. Dále - nejužší místo v sériovém filtrboxu má cca 60 mm, což je vnější rozměr kulaté části odlitku toho BRC mixu. Jediné, s čím se budu muset nějak popasovat, je ta pro můj účel nevhodně tvarovaná přívodní trubka plynu do mixu, která bude bránit jeho spasování s filtrboxem. Možná se tedy vydám cestou nějakého univerzálního mixu, který stojí pár korun a má vývod přímo do boku...
...třeba něco na tento způsob: www.fedorauto.cz/eshop.ph p?id=2118
...třeba něco na tento způsob: www.fedorauto.cz/eshop.ph p?id=2118
-> Bukaj: Davka plynu je rizena podtlakem v nejuzsim miste mixeru, takze je dost nestastnej napad snimat to pod klapkou. Uz jsem se setkal s nazorem, ze davkovani plynu ridi ta hadicka mezi sacima parohama a reduktorem, ale to doufam neni tvuj pripad :-)
-> Jarda/felda 31.12.20 08:57:53: Aha, ono se to montuje přímo jako mezikus vstřikovače...
...a vysvětlí mi už konečně někdo, proč se to nedává pod klapku? Že by to při brzdění motorem podtlakem samo nasávalo plyn? Ale dávka plynu je přece řízena podtlakem v sání, takže to by vliv mít nemělo, ne?
...a vysvětlí mi už konečně někdo, proč se to nedává pod klapku? Že by to při brzdění motorem podtlakem samo nasávalo plyn? Ale dávka plynu je přece řízena podtlakem v sání, takže to by vliv mít nemělo, ne?
-> COL 30.12.20 13:07:59: To si pamatuju, zes tam bastlil Venturiho trubici primo do filtrboxu - cisty reseni, akorat se musi zjistit perfektni utesneni fitrboxu ke karbu.
-> Bukaj 30.12.20 22:35:21: jo montuje se to pod vstřik ale pořád nad klapku 

-> SO545: No, už by to chtělo, abych po téměř dvou měsících ty díly předal 

-> Bukaj 30.12.20 22:30:01: len som sa pytal... ja som to mal uz davno a bral som nove veci...ale to bol internet este v plienkach...
mam kamarata co kseftuje autodielmi...a ma aj feliciu a ine auta na LPG skusim sa popytat.
Ak by mal viem to dorucit mlademu...a snad sa v novom roku stretnete
mam kamarata co kseftuje autodielmi...a ma aj feliciu a ine auta na LPG skusim sa popytat.
Ak by mal viem to dorucit mlademu...a snad sa v novom roku stretnete
K mému (stále nezodpovězenému) dotazu:
www.fedorauto.cz/eshop.ph p?id=1446
Tohle se montuje pod Bosch vstřikovač, že? Takže přece jenom by to šlo i pod karburátor...
Popřemýšlím, jestli by nebylo nejlepší umístit mix (respektive dva malé) přímo do sání pod karburátor...
www.fedorauto.cz/eshop.ph p?id=1446
Tohle se montuje pod Bosch vstřikovač, že? Takže přece jenom by to šlo i pod karburátor...

Popřemýšlím, jestli by nebylo nejlepší umístit mix (respektive dva malé) přímo do sání pod karburátor...
-> SO545: Sehnat jde leccos, jen mi přijde rozumnější shánět zde "za dvěstě" od někoho, kdo třeba likvidoval LPG Favorita nebo Feldu, než kupovat nový mix za litr či víc...
Třeba tady mají ten z toho Favorita - použitý za 700...
www.fedorauto.cz/eshop.ph p?cat=13
... blbý je, že tam u těch mixů píšou rozměry montážní, ale nikoli průměr "díry"...
Třeba tady mají ten z toho Favorita - použitý za 700...
www.fedorauto.cz/eshop.ph p?cat=13
... blbý je, že tam u těch mixů píšou rozměry montážní, ale nikoli průměr "díry"...

-> Bukaj 30.12.20 21:43:54: to uz nejde zohnat ???
Jinak kdyby někdo měl na prodej nějaký mix na způsob tohoto:-> Chali 30.12.20 15:08:14: , případně toho vlevo nahoře -> Bukaj 29.12.20 11:28:32: s větším průměrem otvoru (alespoň 40 mm), sem s ním
