-> COL 30.12.20 15:12:44: Škodovácké karburátory (SEDR/EDSR), provozované na LPG, trpí především na vyklepávání závěsu plováku, tak jestli ten Tvůj problém nesouvisel s hladinou paliva.
Další možností je ztvrdlá membrána akcelerační pumpičky (jev nezávislý na provozu na plyn) případně drhnoucí osička klapky II. stupně...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> Chali 30.12.20 15:08:14: To je asi to, co mi doporučil Tomaso. Ale nakonec jsem se rozhodl, že půjdu cestou zachování původního karburátoru a filtrboxu (co nejvíce sériových dílů, kterých mám zásobu, stejně tak filtrů mám dost) a zabudování nějakého jednodírového (třeba takového, jako jsi měl Ty) směšovače do zúžení filtrboxu...
...mezitím ještě vyzkouším ten směšovač z Rapida, jestli neodstraní ty turbulence.
A fakt by mne zajímala odpověď na můj dotaz, proč se nemontuje směšovač pod karburátor?
...mezitím ještě vyzkouším ten směšovač z Rapida, jestli neodstraní ty turbulence.
A fakt by mne zajímala odpověď na můj dotaz, proč se nemontuje směšovač pod karburátor?
-> Bukaj 30.12.20 13:26:44: prave, ja tam mel ruzne karby s timdle stejnym mixem a pokazde tam byly ty diry...
-> Bukaj: No ale u mne i u otce se ta dira objevovala postupne, takze v tom bude jeste neco, co, to netusim, na to by to chtelo vic pokusu.
-> Bukaj 29.12.20 11:10:29: Já měl tento, ale zvedne filtr o cca 2,5 cm.
-> COL: Ty "díry" jsou způsobeny nějakou turbulencí mezi v karburátoru, za kterou může ten mixér...
...protože bez mixu mi karburátor funguje perfektně a po nasazení mixu se objeví na benzín "díra" a silný aerodynamický hluk (resonance) po otevření klapky II. stupně. Na LPG se díra neprojevuje, zvukové jevy ano. Dokonce se zvukový projev vyskytne i při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí s vypnutým přívodem paliva a plném sešlápnutí pedálu...
...protože bez mixu mi karburátor funguje perfektně a po nasazení mixu se objeví na benzín "díra" a silný aerodynamický hluk (resonance) po otevření klapky II. stupně. Na LPG se díra neprojevuje, zvukové jevy ano. Dokonce se zvukový projev vyskytne i při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí s vypnutým přívodem paliva a plném sešlápnutí pedálu...
-> Jarda: Ja jsem kdysi chtel ty diry resit a prijit na to, cim presne to je. Ale pak jsem presel na vetsi kubaturu a mix premistil do filtrboxu a diry se vyresily.
-> COL 29.12.20 22:25:29: jj, prave ani Bukaj nevedel, co s tim... karb mam od neho po GO plne funkcni, v Maroku neni plyn, ale trajektem jsem se tam s dlouhou LPG nivou dostal a celou dobu jsem si s sebou vozil tech 77l lpg jako zalohu, pak jsem na to jezdil az, kdyz mi zbyvalo poslednich cca 500 africkejch km
jardaj.rajce.idnes.cz/Mar oko_2016
Zlutaka jsem na Maroko pripravoval 2015 a pak mi ho u Snezneho naboril ten blb - nadrogovanej cisnik, pridana vrtule pred chladicem mi novej origo chladic prohla a vrtule to mela za sebou :/.
jardaj.rajce.idnes.cz/Mar oko_2016
Zlutaka jsem na Maroko pripravoval 2015 a pak mi ho u Snezneho naboril ten blb - nadrogovanej cisnik, pridana vrtule pred chladicem mi novej origo chladic prohla a vrtule to mela za sebou :/.
-> Jarda - zrušená registrace 29.12.20 17:57:58: Jako, že jsou takový díry, že s tim nejde skoro jezdit a v Maroku není plyn? Nebo se do Maroka nesmí s plynem?
-> Klubko_ 28.12.20 23:17:21: tady neni o cem, jasne ze LPG
ale over si ty km, vetsina lidi nedava LPG, aby jim auto stalo v garazi..., ja spis radeji kupuji auta bez lpg a lpg do toho davam, protoze 9 z 10 aut co jsou k prodeji na lpg jsou total odjety vraky a vlastne vse, co jsem koupil uz s lpg bylo takrka po smrti, naopak benzinova auta jsem vzdy kupoval velmi zachovala, pokud to teda nebylo neco zajimaveho, co jsem proste musel mit a ten stav jsem akceptoval :)
-> COL 29.12.20 11:39:10: no Bukaj Ti muze rict, jaky ja mam diry na benzin u zlutyho rapida, ale benzin je jen nouzovka a na dojeti k nejblizsi lpg cerpacce to staci, jen s tim nemohu do maroka :(
-> Bukaj: na lekru mam jednodirovej mix

-> COL 29.12.20 11:39:10: no Bukaj Ti muze rict, jaky ja mam diry na benzin u zlutyho rapida, ale benzin je jen nouzovka a na dojeti k nejblizsi lpg cerpacce to staci, jen s tim nemohu do maroka :(
-> Bukaj: na lekru mam jednodirovej mix
-> Bukaj 29.12.20 11:50:19: no fotek uz asi moc nebude. Ale koukni ke me do aut na sedivyho, tam je fotka mixu a pak je to tam videt cely, ale dokumentacni fotky asi nemam. Jinak ten filtrbox je jeste prodlouzenej, na delsi filtr - ale to by se asi nemuselo delat, pokud bude seriovej filtr a nebude vadit, ze poleze mix trochu do nej.
-> Bukaj 29.12.20 11:32:26: ty jo fotku asi nikde nemám ale je to prostě jenom jedna dírka Tak jako to máš ty Na té fotce vlevo hore. Na druhou komorou jsou otvory větší nad první jsou menší funguje to s tím výborně a i s velmi malou spotřebou . Ale jak říkám už u favorita je tam kolize s kapotou byť velmi malá ale je to místo je lehce sedřené od sponky filtrboxu. Ale je to tím že filtrbox i až na tom nikoliv tak jako jsi poslal ten odkaz že filtrbox A až na tom je hozený mixér tím pádem nemáš tolik místa nad tím aby tam ten vzduch mohl v klidu kroužit.
-> COL: Nemáš někde fotku? Nebo aspoň, jak velkej by měl ten mix být? A to tedy stejně musí být filtrbox provrtán pro přívod LPG, že?
Ja asi pred 15ti lety zvetsil jednodirovej mix (asi z nejaky feldy) na nacpal do filtrboxu do sedla filtru a bylo po dirach. Funguje dodnes. Ale je to pracny.
Jinak je zajimavy, ze ty diry v plynu pri jizde na benzin, se zacly objevovat tak nejak casem a provozem - alespon mi to tehdy prislo.
Jinak je zajimavy, ze ty diry v plynu pri jizde na benzin, se zacly objevovat tak nejak casem a provozem - alespon mi to tehdy prislo.
-> Bukaj 29.12.20 10:53:10: vůz je jasnej, tady šlo o to, jestli plyn nebo naftu.
-> havlik 29.12.20 11:17:32: svezl jsem se v tom a nějak mě to oslovilo. Je to asi picovina, ale líbí se mi to. Panímámě taky, takže proč ne.
Kdyby nebylo v životě picovin, tak bych asi neměl o čem se přesvědčovat
vem si to, čím, jsem prošel: škodovka? Picovina
motorky? Picovina. Další v řadě je SAV
-> havlik 29.12.20 11:17:32: svezl jsem se v tom a nějak mě to oslovilo. Je to asi picovina, ale líbí se mi to. Panímámě taky, takže proč ne.
Kdyby nebylo v životě picovin, tak bych asi neměl o čem se přesvědčovat


Jediné, co jsem vygooglil, je toto: skoda-virt.cz/cz/.../1608
66-lpg-mixer-na-karburator
-z-favorita
-> Tomaso435 29.12.20 11:20:28: Nemáš foto? Asi ten popis moc nechápu

Směšovače na SEDR/EDSR, které mám k dispozici:
(lihovkou je na nich napsána velikost "difuzorů" v mm)
1) Vlevo nahoře - původní ze systému BRC, který mám ve 130LPG. Má dvě velké nevýhody - za prvé systém uchycení k víku karburátoru (zboku provrtat víko na protilelých stanách a našroubovat šrouby se zápustnou hlavou - provozem se šrouby uvolňují, otvory ve víku i v mixu se zvětšují a vibracemi se dále ničí jak víko, tak mix (je namáhán mimojiné i velkou pákou hadice na přívodní trubku plynu) a druhou nevýhodou je nutnost zničení filtrboxu (provrtat do něj otvor pro vývod přívodní trubky plynu). Výhodami je především to, že filtrbox není vyvýšen a nekoliduje tak banjo s karoserií a také nízká váha. Také nemá přílišný vliv na turbulence mezi mixem a difuzory karburátoru, takže se neprojevuje zvýšenou hlučností.
2) Vpravo nahoře - vypadá dost "samodomo", vymontován z Rapida 136, ale zatím neotestován na 130LPG... (nevýhoda bude nutná úprava víka karburátoru a uchycení/utěsnění filtrboxu, výhody by mohly být velké otvory, které by tolik nebránily průtoku vzduchu karburátorem - nemuselo by se projevovat "dírou v plynu" a nepříjemným aerodynamickým hlukem při otevření klapky II. stupně, jako se tomu děje u typů ve spodní řadě).
3), 4) - víceméně dvě různé variace na stejné téma, v autě mám něco podobného (s otvory většími - asi těch 26/28 mm jako ten vlevo dole, ale jen s jednou vyvrtanou dírkou 10 mm jako ten vpravo dole (ale bez těch dvou malých direk). Nevýhody tohoto typu jsou popsány výše (hluk, díra v plynu, výše umístěný filtrbox koliduje s karoserií) a především to, že s nimi špatně funguje auto při provozu na benzín (škubání, díra v plynu), ale zase jsou dobře tvarovány pro uchycení k víku karburátoru a utěsnění filtrboxu...
Tak babo, raď!
(lihovkou je na nich napsána velikost "difuzorů" v mm)
1) Vlevo nahoře - původní ze systému BRC, který mám ve 130LPG. Má dvě velké nevýhody - za prvé systém uchycení k víku karburátoru (zboku provrtat víko na protilelých stanách a našroubovat šrouby se zápustnou hlavou - provozem se šrouby uvolňují, otvory ve víku i v mixu se zvětšují a vibracemi se dále ničí jak víko, tak mix (je namáhán mimojiné i velkou pákou hadice na přívodní trubku plynu) a druhou nevýhodou je nutnost zničení filtrboxu (provrtat do něj otvor pro vývod přívodní trubky plynu). Výhodami je především to, že filtrbox není vyvýšen a nekoliduje tak banjo s karoserií a také nízká váha. Také nemá přílišný vliv na turbulence mezi mixem a difuzory karburátoru, takže se neprojevuje zvýšenou hlučností.
2) Vpravo nahoře - vypadá dost "samodomo", vymontován z Rapida 136, ale zatím neotestován na 130LPG... (nevýhoda bude nutná úprava víka karburátoru a uchycení/utěsnění filtrboxu, výhody by mohly být velké otvory, které by tolik nebránily průtoku vzduchu karburátorem - nemuselo by se projevovat "dírou v plynu" a nepříjemným aerodynamickým hlukem při otevření klapky II. stupně, jako se tomu děje u typů ve spodní řadě).
3), 4) - víceméně dvě různé variace na stejné téma, v autě mám něco podobného (s otvory většími - asi těch 26/28 mm jako ten vlevo dole, ale jen s jednou vyvrtanou dírkou 10 mm jako ten vpravo dole (ale bez těch dvou malých direk). Nevýhody tohoto typu jsou popsány výše (hluk, díra v plynu, výše umístěný filtrbox koliduje s karoserií) a především to, že s nimi špatně funguje auto při provozu na benzín (škubání, díra v plynu), ale zase jsou dobře tvarovány pro uchycení k víku karburátoru a utěsnění filtrboxu...
Tak babo, raď!

-> Bukaj: jeden sporák nad karbem s většíma dirkama nad 2.komorou. funguje asi nejlíp oproti dvoum sporákům . Ale bez pořádný těsnosti to nejde... A nevím jak výškově ale pod kapotu se toto už sotva vejde pac mix je asi 2.5cm vysoký
-> Klubko_: A co te vede kupovat takovou picovinu?
Jinak když už jsem zde, tak se zeptám - jak je u karburátorových favoritů řešen směšovač LPG?
Uvažuji nad montáží LEKRu do 130LPG...
Nepodařilo se mi totiž dosud sehnat bezproblémový směšovač na SEDR...
A ještě mne napadlo - nebylo by úplně nejlepší mít směšovač pod karburátorem (mezi karburátorem a sáním) a nikoli nad ním?
Uvažuji nad montáží LEKRu do 130LPG...
Nepodařilo se mi totiž dosud sehnat bezproblémový směšovač na SEDR...

A ještě mne napadlo - nebylo by úplně nejlepší mít směšovač pod karburátorem (mezi karburátorem a sáním) a nikoli nad ním?
-> Klubko_: To jo, ale možná by bylo vhodnější téma "Jaký vůz" nebo jiné podobné...

-> Bukaj:
tož ptám se, protože tady jsou kapacity i přes jiny auta a paliva 


-> Bukaj 29.12.20 09:34:28: preco nie...je tam tato hlaska...ta sama o sebe predava :
Vůz po Německém privátním majiteli, který ho uchoval v top stavu
Vůz po Německém privátním majiteli, který ho uchoval v top stavu
-> Klubko_: Když se ptáš v tomto tématu, myslíš, že Ti zde někdo doporučí naftu?

borci, chci koupit BMW X3 e83 a teď jde o to, jestli 2,5 LPG kupsiauto.cz/nabidka-vozu
/bmw-x3-25i-lpg-top-stav kde plyn byl instalován 2012, takže jestli se nepletu, výměna nádoby bude 2022 anebo 2 litra turbo naftu? kupsiauto.cz/nabidka-vozu
/bmw-x3-20d
Teď mě zajímá váš názor, jestli jít do plyňáka, u kteryho vím, že za 2 roky do toho dám +-10 na tuty za novou nádobu a mimo jiné se může vysypat cokoli
anebo do nafťáka, na kterym se může taky vysypat cokoli a může i nemusí vysypat turbo apod.
Provoz příměstský, takže málo časo na zahřátí motoru anebo pochopitelně druhej extrém, někam s rodinou na dovo anebo s vozíkem a 2ma motorkama 100+km na okruh.
Teď mě zajímá váš názor, jestli jít do plyňáka, u kteryho vím, že za 2 roky do toho dám +-10 na tuty za novou nádobu a mimo jiné se může vysypat cokoli

Provoz příměstský, takže málo časo na zahřátí motoru anebo pochopitelně druhej extrém, někam s rodinou na dovo anebo s vozíkem a 2ma motorkama 100+km na okruh.
-> King 08.12.20 17:33:21: nejnebezpecnijsi zazitek s lpg byl na pamiru, kdyz se mi uklepala privodni trubka do reduktoru a niva to ma tak blbe, ze to foukalo na vyfukove svody
Jo tenkrat jsem se taky lekl, rikam plynarovi mam pul nadrze a on normalne vyndal multiventil...
Spis vetsi pruser to rozdelat by mohl byt, kdyz mi neslo do poloprazdne nadrze natankovat, ale nastesti jsem linej a nez se to snazit upustit, tak jsem to radeji uplne vyjel a pak uz natankoval normalne.
Jo tenkrat jsem se taky lekl, rikam plynarovi mam pul nadrze a on normalne vyndal multiventil...
Spis vetsi pruser to rozdelat by mohl byt, kdyz mi neslo do poloprazdne nadrze natankovat, ale nastesti jsem linej a nez se to snazit upustit, tak jsem to radeji uplne vyjel a pak uz natankoval normalne.
-> Jarda: Tak tohle je uz "different level "

-> vhml 08.12.20 13:14:57: jednou jsem ho normalne vylil do snehu, moc tam nebylo, tak 3l
-> palinator 08.12.20 13:12:42: nee, muzes to zkusit, fakt jsem se neudusil, no v tom teple jsem strach mel, pomalu jsem to odsroubovaval, ale kdyz to nic moc nedelalo...
Ono kdyz mi kdysi u rapida upadla saci trubka do nadrze, tak to plynar taky normalne rozdelal.

-> palinator 08.12.20 13:12:42: nee, muzes to zkusit, fakt jsem se neudusil, no v tom teple jsem strach mel, pomalu jsem to odsroubovaval, ale kdyz to nic moc nedelalo...
Ono kdyz mi kdysi u rapida upadla saci trubka do nadrze, tak to plynar taky normalne rozdelal.
Přelejvat vroucí kapalnej plyn je fakt nápad ty jo 

-> Jarda:
A na dejchání jsi měl vytaženou kopex hadici nad auto nebo jak? Zdá se mi, že příběh byl popsán jen napůl a chybí ještě ona pověstná třešnička na dortu.
A na dejchání jsi měl vytaženou kopex hadici nad auto nebo jak? Zdá se mi, že příběh byl popsán jen napůl a chybí ještě ona pověstná třešnička na dortu.

-> Bukaj 04.12.20 18:40:33: normalne to prelijes... ( cim bude chladneji, tim lip...) ale hlavne nekourit a neudelat jiskru, ja v chrvatsku vyndal multiventil na plne natankovane nadrzi, protoze se zasekl a jak rychle jsem to opravil... Auto jsem pak pul dne vetral.
Lidi cumeli na ta omrzla okna, nejvetsi strach jsem dostal, kdyz se na to sel podivat chlapek s cigaretou :)
Lidi cumeli na ta omrzla okna, nejvetsi strach jsem dostal, kdyz se na to sel podivat chlapek s cigaretou :)
-> Jarda/felda: Já vím..
-> Jozka 05.12.20 16:10:43: s jakoukoliv tlakovou nádobou 

-> isti 04.12.20 17:27:14: A je to.
-> Bukaj: Sere me to, takovej peknej zasobnik ke kompresoru to moh bejt :-)
-> Bukaj 04.12.20 18:40:33: Z "kovošrotu" by tě nejspíš vyprovodili i s nádrží..

-> peter13789: A beží to furt

-> isti: cerpadlo napojis miesto toho el.ventilu co ti uzatvara privod benzinu do karburatora. Cize ked prepnes na benzin, pusti sa cerpadlo a dotlaci benzin behom kratuckej chvile
-> Bukaj 04.12.20 18:40:33: ja castecne odsrouboval víko nadrze aby to zaclo uchazet a nechal ji proste vybublat. Jen to chce delat nekde, kde to nezaleze do nejaky diry.
-> King: No, nechtěl bych být obsluhou lisu v kovošrotě...
Jinak ne, že by mi bylo nějak líto toho plynu, ale spíš z hlediska té bezpečnosti - hodit to do sběru plné je dle mne prasárna a zmrazit trávník (vypouštět půlku nádrže) na zahradě taky nechci.

Jinak ne, že by mi bylo nějak líto toho plynu, ale spíš z hlediska té bezpečnosti - hodit to do sběru plné je dle mne prasárna a zmrazit trávník (vypouštět půlku nádrže) na zahradě taky nechci.
-> Bukaj: Kdyz jsem rozebiral skochtli, zustala mi skoro plna lpg nadrz. Pak mi na felde potichu odeslo benzinovy cerpadlo a a nasledne dosel plyn, takze smolik. Dojel jsem pro tu plnou, a pres medenou vystupni trubku jsem "dotankoval " nadrz ve felde. Nadrze byly zhruba stejne velky, takze se podelily 50:50 a zbytek se vyresil sam, protoze pres nasi zahradku se prohnalo stado "sberacu kovu "

-> King 04.12.20 17:42:33:
Jinak taky tu mám už 4 roky jednu nádrž (původem z LPG Rapida), která je poloplná a koumal jsem nad využitím toho plynu. Asi nejrozumnější varianta se mi jeví postupně "přelít" (přepustit) do prázdné 10 Kg PB lahve, ale zatím jsem nad tím nekoumal, jak moc snadno je to realizovatelné...

Jinak taky tu mám už 4 roky jednu nádrž (původem z LPG Rapida), která je poloplná a koumal jsem nad využitím toho plynu. Asi nejrozumnější varianta se mi jeví postupně "přelít" (přepustit) do prázdné 10 Kg PB lahve, ale zatím jsem nad tím nekoumal, jak moc snadno je to realizovatelné...
-> King: Čože?Nerozumiem ani slovo
Vyberať sa mi to nechce,je to plné a bolia ma kríže.

-> isti: Zavres ventily na multiventilu, vyndas nadrz, najdes co nejvetsi jamu, otevres vystupni ventil, pockas a skrtnes sirkou.
-> peter13789: Vlastne ako funguje takéto čerpadlo?Akú dobu to tlačí benzín,od čoho to súvisí?Ak sa dlhšie nejazdí na benál tak by to natlačilo na prvú šupu(počas jazdy)?
Ako vypustiť plyn z nádrže ak ja auto komplet rozobraný?Lpg je ešte kompletný.Minule som nahodil baterku a skúsil som či to nevyfučí cez hadicu u tankovacieho hrdla ale to nešlo.
Ako vypustiť plyn z nádrže ak ja auto komplet rozobraný?Lpg je ešte kompletný.Minule som nahodil baterku a skúsil som či to nevyfučí cez hadicu u tankovacieho hrdla ale to nešlo.
-> Jarda: presny model uz neviem, ktovie ci po tych 7 rokoch co je vonku bude aj zit, ale daco take ako na foto, a pred natrubkom Tcko s vratkou do nadrze
-> Bukaj: tak na blok hodit zalepku a vozit so sebou dve tesnenia a ac pumpu s podlozkou neni problem, ale pri cene tohto cerpadla cca 18€, radsej nosit nahradne cerpadlo
-> Bukaj: tak na blok hodit zalepku a vozit so sebou dve tesnenia a ac pumpu s podlozkou neni problem, ale pri cene tohto cerpadla cca 18€, radsej nosit nahradne cerpadlo
-> peter13789 25.05.20 15:08:48: jj, taky jsem uvazoval, jake mas?
-> Bukaj 25.05.20 15:18:59: tak v pripade nouze vzdy clovek muze to mechanicke nahodit, jsou to 3 sroubky
-> Bukaj 25.05.20 15:18:59: tak v pripade nouze vzdy clovek muze to mechanicke nahodit, jsou to 3 sroubky
-> peter13789: Nad tím jsem též uvažoval, ale je to další elektrická nesériová věc, která v případě poruchy bude problém. Palivových čerpadel, respektive jejich součástí mám dostatek, takže to neřeším
-> darklord 25.05.20 14:58:31: To ale asi bylo druhovýrobní nebo letitou zpuchřelou membránou, ne?

-> darklord 25.05.20 14:58:31: To ale asi bylo druhovýrobní nebo letitou zpuchřelou membránou, ne?
-> Jarda: namiesto toho ventilu som nahodil el.cerpadlo ktore sa spina len pri prepnuti na benzin a problem vyrieseny