skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> Bukaj: mne sa na formane rozpadla membrana asi po mesiaci jazdenia nasucho... Kentus z toho bol az v nadrzi
-> darklord: Já bez benzínu jezdím a nemám s palivovým čerpadlem jiné problémy, než přehřátím uvolněné nátrubky...
Ale fotky nahraj, rád se podívám

Ale fotky nahraj, rád se podívám

-> Bukaj: odpojit privod paliva pred cerpadlom.... Niekde pohladam ako vypada rozobrate palivove cerpadlo ked sa jazdi bez benzinu 

-> Jarda: Tak teoreticky to ničemu nevadí, dát elektroventil hned za palivové čerpadlo, škodovky to tak přece mají též. Jediná výhoda toho zapojení, které popisuješ, je v tom, že palivové čerpadlo je stále ochlazováno proudícím benzínem a nehrozí tak přehřátí a v případě potřeby přepnutí z LPG na BA to eliminuje problémy, se kterými jsem se dlouho potýkal (nicméně tyto problémy jsem vyřešil montáží FA spodku čerpadla (které má vyšší zdvih), takže to asi netřeba u FA řešit.
Ideální by bylo přívod paliva odpojit před čerpadlem, aby se vyloučilo jakékoli mechanické selhání, jehož důsledkem je nekontrolovaný únik paliva pod tlakem, ale z principu funkce těchto elektroventilů to nepůjde a muselo by se to vyřešit například elektricky ovládaným dvoucestným ventilkem...
Ideální by bylo přívod paliva odpojit před čerpadlem, aby se vyloučilo jakékoli mechanické selhání, jehož důsledkem je nekontrolovaný únik paliva pod tlakem, ale z principu funkce těchto elektroventilů to nepůjde a muselo by se to vyřešit například elektricky ovládaným dvoucestným ventilkem...
-> darklord 25.05.20 13:18:21: jde to? shanel jsem origo odbublinkovac, 2 tekly...
vyhorela fungl nova auta, uz po ceste z mototechy, ze treba vylitnul natrubek
Tak jak to je zapojeny jsem s tim najel 75tis.km a problem nebyl, auto 4 roky nejelo a kdyz jsem to vytahl, tak to teklo vsude a bioslozkou zalepenej ventil volnobehu, hadicky tvrdy a rozblemcany, priruba karbu rozpadla, vse jsem povymenoval - hadicky continental, je velmi pravdepodobne, ze uz problem nebude, ale rad minimalizuji moznosti rizik, clovek nikdy nevi.
vyhorela fungl nova auta, uz po ceste z mototechy, ze treba vylitnul natrubek
Tak jak to je zapojeny jsem s tim najel 75tis.km a problem nebyl, auto 4 roky nejelo a kdyz jsem to vytahl, tak to teklo vsude a bioslozkou zalepenej ventil volnobehu, hadicky tvrdy a rozblemcany, priruba karbu rozpadla, vse jsem povymenoval - hadicky continental, je velmi pravdepodobne, ze uz problem nebude, ale rad minimalizuji moznosti rizik, clovek nikdy nevi.
-> Jarda: zaklad je mat auto v stave ze to tiect nezacne.
Jak myslite, ze je lepsi zapojit benzin u lekru? ja to mam od plynare, ze to ventil zavira az na vstupu do karbu z odbublinkovace a benzin stale koluje vratkou do nadrze.
Nebylo by lepsi to odpojit hned za AC? u te varianty od plynare mi prijde nebezpecne, kdyz nekde benzin zacne tect, auto jede na plyn a pumpa to stale pozene.
Nebylo by lepsi to odpojit hned za AC? u te varianty od plynare mi prijde nebezpecne, kdyz nekde benzin zacne tect, auto jede na plyn a pumpa to stale pozene.
-> Jarda/felda 19.11.19 18:13:36: jo, jen delka saci hadicky se muze lisit, ty stare multiventily se montovaly do roku 2000, nemely elektricke odpojeni, montazni zamena tam byla take
-> Bukaj 16.11.19 08:55:32: vyrobená je 2012 

-> Dušan 02.11.19 00:09:44: toho jsem se vzdycky bal, tak to na fabii zkusim...
-> Jarda/felda: Měly by být kompatibilní, jen do roku cca 2002 byly multiventily staršího provedení, na které už bys dnes neměl dostat revizi...
jsou multiventily stejný ve všech nádržích ? konkrétně ted mam gzwm nádrž a nová bude nejspíš bormech
-> vhml: tyto neznam, ale predpokladam, ze staci spodek odsroubovat. Vycistit cimkol. Je to jen zelezo nebo jiny slitiny. Ja to bral klasickym cisticem na brzdy. Jedine si davat pozor na nejaky gumicky. Ale jak rikam. Je to vcelku banalni system.
Nepamatuju se akorát jestli jsou takhle v liště nebo zvlášť. Vymejvá se to předpokládám nějakým benzínem, čističem brzd apod?
-> vhml: nevim co je tam za vstriky, ale je to vicemene jednoduchej ukon. Rozeberes, vymejes a slozis. Otazka 5min vstrik. Kdyz jsi to nedelal tak 15min. A samozrejme se neleknout, ze ti odfoukne pretlak co ma na vstrikach.
-> vhml: Já to nechal na plynaři, už jen proto, že vyčistil komplet soustavu a celý to vyzkoušel přeš diagnostiku, jestli všecko pracuje jak má. Hlavně to měl za dvě hodiny hotový, řekl si tisícovku i s novejma filtrama. Já bych se s tim prcal celej den s nejistým výsledkem.
Problém toho parafinu je, že je pěkně lepivej a s teplotou měkne/tuhne. Co mi říkal, tak se v reduktoru pěkně ohřeje a dostane se v podstatě všude, kde zase s grácií ztuhne.
Po týhle anabázi sem pořídil odstředivej filtr a mam klid.

Problém toho parafinu je, že je pěkně lepivej a s teplotou měkne/tuhne. Co mi říkal, tak se v reduktoru pěkně ohřeje a dostane se v podstatě všude, kde zase s grácií ztuhne.

-> Borderer 01.11.19 08:12:43: Netuším. Ale filtry už jsou tam zas pomalu rok a půl. Ale vliv na to má fakt asi zima, protože teď první tejden mrzne a problém. A odpoledne cestou z práce se to defakto neděje. Takže vstřik rozebrat a vykoupat v benzínu? Má smysl se s tím prcat doma nebo to zadám plynaři?
-> vhml: Jakej tam máš filtr? Tohle se mi stalo, když sem natankoval LPG s bordelem a ten se dostal do vstřiků. Byly zalepený parafinama. Jak se to ohřálo, začalo to fungovat, protože parafin změkl a vstřik povolil.
LPG MagicJet mi jde na Sharanu za studena na 3 válce po přepnutí. Po pár desítkách metrů se chytí a běží jako by se nic nedělo. Podezřívám správně nějaký jeden vstřík, který zůstane viset? Mají najeto cca 130tisíc.
Kolegovia, niečo na zamyslenie: Felda 1.3LPG lovato má vysoké CO a lambdu aj na benzín aj na plyn. Na plyn dokonca ešte vyššie ako benzín (aj okolo 2-3 namiesto 0,2) LPG bolo nastavované so sondou vo výfuku-nastavilo sa na OK hodnoty, ale pri ďalšom skúšaní sa to akoby samo zblblo a CO aj lambda zas vysoké. Keďže je to aj na benzíne, je mi jasné že problém nieje v samotnom LPG, ale ako odborníci na LPG, tušíte kde hľadať príčinu prosím? Môže to byť celé len nefunkčným katalyzátorom? Nedáva mi to zmysel, CO vysoké, ale lambda hodnota tiež, čo značí chudobnú zmes? Vrelá vďaka za postrehy.
-> Jarda: Zatím ne, nějak jsem neměl nervy se v tom znova hrabat.. Jezdím teď na benzín..
-> Kocvin 27.05.19 20:51:58: divne, uz jsi na to prisel?
-> Evž@: Podtlak je funkční a průchozí..
-> Jarda: Ale po dnešních pokusech si myslím, že tam je, jinak by přece nemohl jít z trubky zkapalněný plyn, ne ? Šly by jen výpary co jsou nad hladinou..
-> Jarda: Ale po dnešních pokusech si myslím, že tam je, jinak by přece nemohl jít z trubky zkapalněný plyn, ne ? Šly by jen výpary co jsou nad hladinou..
-> Kocvin 27.05.19 17:30:17: za 800tis. km mi v ruznych plynovych autech upadla 3x

-> Kocvin: zkus podtlak na karburátoru jak z něj vede hadička do reduktoru jestli není ucpaný. Jestli to tam teda máš.
Tak to asi bude fakt ta trubka, nebo nevím.. Oba solenoidy funkční, filtr čistý, zplyňovač v pořádku (membrány jako nové)..
Chcel by som sa opýtať, či nemá niekto skúsenosť s napojením káblika k RJ na splynovač, pre snímanie TPS hodnoty - splynovač je podtlakový, značka LOVATO, low eco 4 myslím. Lebo momentálne to nie je napojené a neviem odkiaľ by som mohol zobrať signál, skúšal som škrtiacu klapku a odtiaľ neviem, z RJ som tiež skúšal, ale nejde. Auto je Škoda Fabia 1.4 MPi 50kW, AME kod motora, EU 2 - jeden katalyzátor a 1 lambda sonda.
Na felicii to pekne bralo signál od škrtiacej klapky, ale tu netuším vôbec.
Na felicii to pekne bralo signál od škrtiacej klapky, ale tu netuším vôbec.
-> Jarda: tak tak a to isté keď sa pokazí ovládacia cievka..
-> srdcar 120L: -> Jarda: Díky za rady, vyzkouším. Filtřík ve ventilu(pokud tam nějaký je), se neměnil ani nečistil nikdy, takže je tam dvacet let.. 

-> Kocvin 25.05.19 21:41:06: presne todle mi udelala upadena saci trubicka v LPG nadrzi
zalepenej ventil - to nejelo vubec...

zalepenej ventil - to nejelo vubec...
-> Kocvin: Může být zanesený plynový filtřík nejspíš. A nebo zdechl elektromagnetický ventil na plynu nebo obojí najednou. Rozeber, vyčisti a slož, nezapomeň před tím zavřít kohout na nádrži. Změř napětí na cívce na plynovém ventilu. Mě to zdechávalo pravidelně při přejezdu nějakých nerovností a byla to zkorodovaná pojistka před přepínačem paliv, bylo nízké napětí na plynové cívce a každý otřes zavřel ventil, protože se neudržel. U tebe to bude spíš ucpané. Kdy jsi měnil plynový filtřík ve ventilu? Tvoří se tam z plynu uhlíkový prach a ten dokáže dokonale ucpat průchod přes něj. Zpravidla se mění okolo 70000 km, někdy stačí, když se nechá vyschnout a vyfouká se.
Tak se mnou asi po 7 letech provozu na LPG škodovka vypekla. Po cestě do města začala postupně slábnout a došlo to až do bodu, kdy běžela jen na volnoběh a po sešlápnutí plynu chcípla..
Kamarád mě dotáhl domů, kde jsem vyměnil zplyňovač za jiný, ale problém přetrvává. Co jiného muže mít, u takhle jednoduchého systému, vliv na otáčky ? Plynu je tam asi třičtvrtě nádrže.
Na benzín se auto chová normálně..
Kamarád mě dotáhl domů, kde jsem vyměnil zplyňovač za jiný, ale problém přetrvává. Co jiného muže mít, u takhle jednoduchého systému, vliv na otáčky ? Plynu je tam asi třičtvrtě nádrže.
Na benzín se auto chová normálně..
kolega ted koupil LPG Corsu za 350tis.kc, to jsem zvedav, jak s origo lpg bude spokojen
-> Evž@ 19.03.19 14:19:07: to do feldy problem neni, jen to nebude legalni

-> Jarda: já mám právě s Lovtecem problém jet pod 9 litrů ..mám doma Lovato z karburátoru ale to mi k ničemu asi není
-> Jarda/felda 17.03.19 22:35:29: je to prace na pul hodky, nebal bych se toho, 300 za revizi a vyreseno
treba muzes narazit na nekoho, kdo to nebude chtit zapsat, ale to bych mu ani tu revizi nezaplatil 


-> Jarda - zrušená registrace 17.03.19 20:50:48: kdyby nechtěli nějakých 5-6 tisíc za výměnu dádrže která stojí +-2 tak bych to neřešil 

-> Jarda/felda 17.03.19 16:51:31: vzdy jsem si ji menil sam, soucasti revize je uvedeni dokumentace do aktualniho stavu, takze zajedes na revizi, tam v papirech uvideji neplatnou nadrz a v aute platnou, tak Ti to prepisi, jen budou nastvani, ze jsi je pripravil o praci, ale tak rikat jim nebudes, ze sis tu nadrz menil sam a ani kdo Ti ji menil, oni jen museji proverit, ze je vse OK
S montazi plynu to uz je horsi, to by ses musel s nekym hodne znamym domluvit predem, kdyz to vidim, jak je ta sekvence v octe, tak myslim, ze bych to za vikend zvladl sam a podtlak jsem jednou sam montoval - kamosovi do auta bez papiru...

S montazi plynu to uz je horsi, to by ses musel s nekym hodne znamym domluvit predem, kdyz to vidim, jak je ta sekvence v octe, tak myslim, ze bych to za vikend zvladl sam a podtlak jsem jednou sam montoval - kamosovi do auta bez papiru...
-> Jarda/felda: To si musis predjednat s konkretnim plynarem. Mne se treba jeden po dohode podepsal pod domorobo prehozeni plynu z jedny skochtle do druhy, ale co si lajzli pred pred 20 rokama, nemusi jit dneska.
jak je to s výměnou nádrže ? musí to dělat servis nebo můžu sám a pak revize že neuniká plyn ? plán je takovej že bych koupil stejnou nádrž v polsku (původní též polská) a přehodil kus za kus
-> Evž@ 16.03.19 18:13:57: to mi naopak delalo, kdyz mi u rapida upadl celej chobot :), ale pak to i mizerne jelo.
Felda 1.3mpi mi celorocne brala 7,5-8,5. Rapid tak nejak na tyto trasy pod 9 (se 185 gumama se to 9 velmi priblizilo), ale tomu jsem daval vzdy vic za usi. No octa ted 10,5 a to tam mam i nejake delsi trasy a do prace 35km na jedno nastartovani, jenze 4kola a 16ky 205 zimaky. Felda 1.6 ta je tak uprostred mezi 1.3mpi a 1.8T octou.
Jinak ten lovtec v 1.3bmm combi mi bral taky trochu vic, min mi prijde bere s origo lovato a to mam ve vetsine aut BRC, ktere mi prijde, ze s tim to bere o trochu vic, v 1.3mpi mam bingo lambda a to bez lambdy :) je snad nejuspornejsi.
Felda 1.3mpi mi celorocne brala 7,5-8,5. Rapid tak nejak na tyto trasy pod 9 (se 185 gumama se to 9 velmi priblizilo), ale tomu jsem daval vzdy vic za usi. No octa ted 10,5 a to tam mam i nejake delsi trasy a do prace 35km na jedno nastartovani, jenze 4kola a 16ky 205 zimaky. Felda 1.6 ta je tak uprostred mezi 1.3mpi a 1.8T octou.
Jinak ten lovtec v 1.3bmm combi mi bral taky trochu vic, min mi prijde bere s origo lovato a to mam ve vetsine aut BRC, ktere mi prijde, ze s tim to bere o trochu vic, v 1.3mpi mam bingo lambda a to bez lambdy :) je snad nejuspornejsi.
Nemáte někdo typ. Mám LPG ve feldě,úprava sání ve smyslu zůžení vstupní hadice do filtrboxu. Funguje to skvěle ale kolem 3000 ot to sání respektive sestava sání dělá slušný kravál. Když se to vráti k serii je to mírnější. Podtlak Lovtec
Dotaz č.2 kolik vám žere felda případně i jiný vůz v tomto období plynu? Hlavně takové popojíždění do 20-30ti km a méně na jeden start.
Dotaz č.2 kolik vám žere felda případně i jiný vůz v tomto období plynu? Hlavně takové popojíždění do 20-30ti km a méně na jeden start.
-> Borderer 16.03.19 13:33:14: ale to je pro motor lepsi, cena teda hnusna

-> Borderer: JJ to dělá právě ten Prins, jenže cena té přestavby už není kolem 20tis, ale kolem 60tis.
-> MB_CML: bavil jsem se na tohle téma posledně s plynařem a prej už vyvinuli vstřiky, který umí vstřikovat benzin i LPG. Jen to LPG ládujou do motoru snad kapalný, ale to už si přesně nepamatuji.
-> bouchy: Dnes je většina motorů nevhodných hlavně díky tomu, že se všude šetří, čili hliník není tak úplně hliník apod. Stačí, když se podíváš, jak vypadají sedla např. u OI a u současné, tak je rozdíl jako kovadlina a alobal...
Ale hlavní úskalí dnešních motorů je v přímém vstřikování. Kdy v podstatě nikdo kromě Prins ještě nevymyslel přestavbu, aby nebylo nutné vstřikovat i benzín při chodu na LPG, protože se jinak "zataví" benzínové vstřikovače a ende.
Ale hlavní úskalí dnešních motorů je v přímém vstřikování. Kdy v podstatě nikdo kromě Prins ještě nevymyslel přestavbu, aby nebylo nutné vstřikovat i benzín při chodu na LPG, protože se jinak "zataví" benzínové vstřikovače a ende.
K tomu článku...dnes je zřejmě většina motorů nevhodných. Sice nechápu proč (co se změnilo na nutnosti tvrzených sedel na motorech s bezolovnatým benzínem), ale co už. Jinak pech s tím palivem.
-> Bukaj 14.03.19 16:03:45: ten kolibkac dej novej, protoze vrstvicka uslechtileho kovu je uz davno pryc a med Ti todle bude delat porad dokola, ale muze byt problem sehnat kvalitni, ja s nim nikdy problem nemel... mam to takto vlastne jen u rapida
Po asii filtr total ucpanej, nekolikamilimetrovy kusy zaseknuty v nem, divil jsem se, ze to vubec jelo... A na to vypousteni zbytku bacha, ja to udelal v albanii a prostrelilo mi to okrouzek, jiny jsem nemel, tak jsem to lepil silikonem, jinak na nadrzi to zavirat neni potreba, r01 ma elektroventil a dnes uz to musi mit kazda nova nadrz davana i do r00, proto vymeny nadrzi byly tak drahe a spousta plynaru uz z ceny vymeny nepolevila, ikdyz meni jen zelezo
Po asii filtr total ucpanej, nekolikamilimetrovy kusy zaseknuty v nem, divil jsem se, ze to vubec jelo... A na to vypousteni zbytku bacha, ja to udelal v albanii a prostrelilo mi to okrouzek, jiny jsem nemel, tak jsem to lepil silikonem, jinak na nadrzi to zavirat neni potreba, r01 ma elektroventil a dnes uz to musi mit kazda nova nadrz davana i do r00, proto vymeny nadrzi byly tak drahe a spousta plynaru uz z ceny vymeny nepolevila, ikdyz meni jen zelezo
-> vhml: Filtry (kapalné fáze - filtr plynné ve 130LPG nemám) kupuju vždycky u plynaře, jednou ročně, když jedu na revizi - koupím dva, jeden vyměním hned, jak dojedu domů, druhej strčím do přihrádky v palubce "pro případ potřeby". Výměna je poměrně jednoduchá - na nádrži uzavřeš mechanicky přívod kapalného LPG k reduktoru a buďto zbytek, co je v trubce "vyvrčíš" motorem, nebo (jako já) odpustíš do atmosféry povolením baňky filtru. Až plyn dosyčí, tak doodšroubuješ baňku a vyměníš filtr, ideálně i s O-kroužky, těsnícími baňku...
...roční nájezd mám kolem 45 tisíc, většinou na LPG (na benzín přepínám jen, když mi dojde plyn - dejme tomu 40 bude určitě jen na plyn) a v posledních 10 letech (dřív jsem na plyn nejezdil, tak nevím) jsem nezaznamenal problémy, způsobené nekvalitním LPG (mazut v reduktoru minimální, spíš jen "saze", filtr kapalné fáze zřídkakdy zanesen většími částečkami, spíš je filtrační papír jen zašedlý po těch 40 Kkm), takže buď šla kvalita paliv nahoru kvůli choulostivějším moderním LPG systémům, nebo mám kliku na kvalitní čerpačky (ale nevybírám si - v mém okolí jich moc není).
Co se týče spolehlivosti a komfortu, tak u karburátorového auta má plyn jednoznačně navrch nad benzínem - méně komponentů LPG palivové cesty, kde karburátor je jen pouhou vzduchovou přívěrou se pozitivně projevuje v kultuře chodu motoru. Ať už jde o volnoběh, ale také akceleraci a hlavně přechodové stavy, kdy v celém rozsahu otevření obou klapek v karburátoru není nikde znát zaváhání, zaškubání, "díra v plynu" apod.
Nemám sice na LPG zkušenosti s jinými karburátory, než dvoukomorovými Jikov 32 EDSR/SEDR, ale vůz s tímto typem karburátoru v sebelepším stavu se na benzín nechová tak kulturně, jako na LPG - vlastnost těchto karburátorů je, domnívám se, určitá nesynchronizovanost vstřiku paliva injektorem akcelerační pumpičky s reálnou potřebou motoru, takže v okamžiku prudšího otevření klapky druhého stupně dojde k ochuzení směsi a drobnému zaváhání - neplynulé akceleraci - tento efekt se neprojevuje při velmi pozvolném přidávání plynu, kdy injektor nevstřikuje palivo vůbec, nebo jen minimálně, nebo naopak při velmi prudkém sešlápnutí pedálu, kdy injektor vstříkne palivo v jedné dávce, nikoli ve dvou (viz tvar vačkového ovladače akcelerační pumpičky)...
...jinak samozřejmě na LPG ve škodovce s litinovou hlavou trpí ventilová sedla, pokud nejsou upravena (první hlava vydržela cca 100 tisíc km provozu na LPG, druhá nová ani ne 20 tisíc a aktuálně mám už cca 100 tisíc hlavu s tvrzenými sedly a bez problémů - ťuk, ťuk
), svíčky měním po cca 40-50 tisících (jednou za rok), výfuk mám nerezový a asi jediné, s čím "pravidelně" bojuji je opálený kontakt třípolohového přepínače LPG/-/Benzin (vždy, když přijde zima a udeří mrazy, tak začne ztrácet kontakt, což je pěkně naprd, když auto za jízdy chcípne...
Už mám dva roky na stole přepínač obrysovek z MBčka, že jej zapojím místo originál kolíbkáče, ale zatím jsem nebyl schopen vymyslet, kam s ním, tak jen vždy rozeberu a očistím kontakty v tom původním a zase rok pokoj...
Další neřestí je, když někde "nevhod" dojde LPG (v tunelu do kopce, při předjíždění apod), ale toho se většinou stíhám vyvarovat tím, že sleduji denní počitadlo a když se blíží hranici 300 Km, tak si začnu dávat bacha (na 30-32 litrů, které vždy natankuji do 45L nádrže najedu 300-350 km, u některých čerpaček LPG, které mají slabší čerpadlo, natankuji klidně do "plna" , tj přes 40 litrů, s tím, že od cca 32 L drnčí kulička v multiventilu, tam, kde mají silnější čerpadlo, tam to stopne a konec...
...s plovákem jsem dělal psí kusy a jeho poloha na to vliv nemá...
Auto má na plyn najeto cca 220 tisíc (celkem 271000 km) a za mne dobrý
...roční nájezd mám kolem 45 tisíc, většinou na LPG (na benzín přepínám jen, když mi dojde plyn - dejme tomu 40 bude určitě jen na plyn) a v posledních 10 letech (dřív jsem na plyn nejezdil, tak nevím) jsem nezaznamenal problémy, způsobené nekvalitním LPG (mazut v reduktoru minimální, spíš jen "saze", filtr kapalné fáze zřídkakdy zanesen většími částečkami, spíš je filtrační papír jen zašedlý po těch 40 Kkm), takže buď šla kvalita paliv nahoru kvůli choulostivějším moderním LPG systémům, nebo mám kliku na kvalitní čerpačky (ale nevybírám si - v mém okolí jich moc není).
Co se týče spolehlivosti a komfortu, tak u karburátorového auta má plyn jednoznačně navrch nad benzínem - méně komponentů LPG palivové cesty, kde karburátor je jen pouhou vzduchovou přívěrou se pozitivně projevuje v kultuře chodu motoru. Ať už jde o volnoběh, ale také akceleraci a hlavně přechodové stavy, kdy v celém rozsahu otevření obou klapek v karburátoru není nikde znát zaváhání, zaškubání, "díra v plynu" apod.
Nemám sice na LPG zkušenosti s jinými karburátory, než dvoukomorovými Jikov 32 EDSR/SEDR, ale vůz s tímto typem karburátoru v sebelepším stavu se na benzín nechová tak kulturně, jako na LPG - vlastnost těchto karburátorů je, domnívám se, určitá nesynchronizovanost vstřiku paliva injektorem akcelerační pumpičky s reálnou potřebou motoru, takže v okamžiku prudšího otevření klapky druhého stupně dojde k ochuzení směsi a drobnému zaváhání - neplynulé akceleraci - tento efekt se neprojevuje při velmi pozvolném přidávání plynu, kdy injektor nevstřikuje palivo vůbec, nebo jen minimálně, nebo naopak při velmi prudkém sešlápnutí pedálu, kdy injektor vstříkne palivo v jedné dávce, nikoli ve dvou (viz tvar vačkového ovladače akcelerační pumpičky)...
...jinak samozřejmě na LPG ve škodovce s litinovou hlavou trpí ventilová sedla, pokud nejsou upravena (první hlava vydržela cca 100 tisíc km provozu na LPG, druhá nová ani ne 20 tisíc a aktuálně mám už cca 100 tisíc hlavu s tvrzenými sedly a bez problémů - ťuk, ťuk



Další neřestí je, když někde "nevhod" dojde LPG (v tunelu do kopce, při předjíždění apod), ale toho se většinou stíhám vyvarovat tím, že sleduji denní počitadlo a když se blíží hranici 300 Km, tak si začnu dávat bacha (na 30-32 litrů, které vždy natankuji do 45L nádrže najedu 300-350 km, u některých čerpaček LPG, které mají slabší čerpadlo, natankuji klidně do "plna" , tj přes 40 litrů, s tím, že od cca 32 L drnčí kulička v multiventilu, tam, kde mají silnější čerpadlo, tam to stopne a konec...
...s plovákem jsem dělal psí kusy a jeho poloha na to vliv nemá...
Auto má na plyn najeto cca 220 tisíc (celkem 271000 km) a za mne dobrý

-> vhml 14.03.19 10:04:56: kde kupuju Ti pohledam... Ja to mam u octy jednu segerovku, mam vymenou vlozku v tom valecku, nektere jsou na jedno pouziti.
Edit: jo tak tady jsem kupoval filtr na octu www.lpgprofi.cz/product/. ../962
Edit: jo tak tady jsem kupoval filtr na octu www.lpgprofi.cz/product/. ../962