skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> Bukaj: Ty mi doporučoval i táta, někdy před cca 25lety mu dělali 120tku. Každopádně jsou asi jediný kdo mají fotky přestaveb a běžně dělají motor co mám.
-> Mr._Nosferatu: Auto Gas Centrum ve Strakonicích bývalo v pohodě, ale prý se před lety nějak rozštěpili na dvě firmy (majitelé se pohádali, či co) a mé reference jsou cca 15 let staré...
Neporadil by mi někdo firmu na přestavbu na LPG v okolí Příbrami, tedy Praha, Plzeň, Strakonice, Písek, Tábor, Benešov...
-> Jarda: Však píšu - jde o to, jak moc má ta jednotka rozsah přizpůsobení a jak moc z něj už ukrojila samotná přestavba.
A jak už jsem psal - pokud tam je něco špatně, tak to může na LPG detonovat úplně v klidu. Že má vysoké oktanové číslo samo o sobě nic neřeší, pokud např. vstřiky nebudou stíhat.
A jak už jsem psal - pokud tam je něco špatně, tak to může na LPG detonovat úplně v klidu. Že má vysoké oktanové číslo samo o sobě nic neřeší, pokud např. vstřiky nebudou stíhat.
-> dragon_cb_cz 12.02.21 11:35:43: jestli ma u feldy ok cidlo klepani, tak se neni ceho bat, da to predstih dolu a proste to nepojede
docilit u lpg detonaci taky neni zrovna snadne, motor, kterej klepal i na 98 benzin sel na lpg v pohode - "motorar" mi tenkrat vzal hlavu pry tak, aby na dosedacce nebyla ani tecka


-> Bukaj 12.02.21 17:00:07: Vzhledem k tomu, jaké jsem zažil různé problémy s LPG třeba na segry oktávii (kde ta zástavba stála kdysi snad přes 40 tisíc) tak mám o "vhodně zvolených" LPG systémech své pochybnosti...
-> dragon_cb_cz: No, pokud je vhodně zvolený LPG systém pro konkrétní vozidlo, tak bych předpokládal vstřikovače LPG adekvátní k vstřikovačům BA. Ale nevím, neznám, nemám s těmi moderními vozy na LPG zkušenost . pouze s podtlakem řízeným LPG systémem, který pochopitelně není nikdy ideální...
-> Evž@ 12.02.21 10:37:58: "na plyn je riziko detonací nižší" je tvrzení minimálně zavádějící a pokud je tam něco špatně, tak absolutně irelevantní.
-> Bukaj 12.02.21 10:09:26: Jaký rozsah přizpůsobení ta jednotka má, 20%? Plynařině nerozumím, ale dovedu si představit, že klidně může část toho rozsahu využít už jen na to, aby se přizpůsobila tomu alternativnímu palivu. A pokud je tam pak ještě něco špatně, tak už jí prostě nemusí stačit.
Nebo ty bys si vsadil na to, že LPG vstřiky jsou vybrané tak, aby vstřikovací poměry na benzín/plyn úplně přesně seděly?
-> Bukaj 12.02.21 10:09:26: Jaký rozsah přizpůsobení ta jednotka má, 20%? Plynařině nerozumím, ale dovedu si představit, že klidně může část toho rozsahu využít už jen na to, aby se přizpůsobila tomu alternativnímu palivu. A pokud je tam pak ještě něco špatně, tak už jí prostě nemusí stačit.
Nebo ty bys si vsadil na to, že LPG vstřiky jsou vybrané tak, aby vstřikovací poměry na benzín/plyn úplně přesně seděly?
-> Bukaj: je to divný no. Taky sem si všiml že když tomu uberu plyn na škrťáku tak aby to jelo těch 100 a bylo to zdechlý tak ta hlučnost je nižší. Měl jsem tam kdysi zvětšený předstih posunutím čidla otáček ale teď to mám zpět tak je možný že si jednotka s předstihem něco udělala..ale spíš by si ho snížila. Na plyn je nižší riziko detonací.
Možná by to chtělo kouknout na chyby a přemazat.
Možná by to chtělo kouknout na chyby a přemazat.
-> dragon_cb_cz 12.02.21 09:43:43: Tak že by to bylo natolik mimo, aby si s tím regulace neporadila, bych u MPi nečekal. Leda, že by tam LPG nebylo vstřikováno, ale přisáváno podtlakem a přívod byl přiškrcen, to pak ano...
A že by Felda vyhodila nějakou chybu při chudé směsi v diagnostice bych si nevsadil - to leda online sledovat lambdu v měřených hodnotách...

A že by Felda vyhodila nějakou chybu při chudé směsi v diagnostice bych si nevsadil - to leda online sledovat lambdu v měřených hodnotách...
-> palinator 12.02.21 09:47:22: Tak hlavně možnosti adaptace těch motorů nejsou neomezený - a pokud jede jak říkáš na náhradní hodnoty, tak možná vůbec žádný. Resp. stejně jako ty netuším, jestli dokáže jet lambdu z náhradních hodnot, ale předstih stejně přizpůsobovat. Spíš bych tipoval, že ne, prostě se přepne do tupýho režimu a nazdar.
-> dragon_cb_cz:
Kámošova 1,4 16v detonuje běžně. Ale jede mu to bez lambdy na náhradní hodnoty, takže směs je tam kdovíjaká a nevím, jestli v tomhle náhradním režimu motor neobchází čidlo klepání.
Kámošova 1,4 16v detonuje běžně. Ale jede mu to bez lambdy na náhradní hodnoty, takže směs je tam kdovíjaká a nevím, jestli v tomhle náhradním režimu motor neobchází čidlo klepání.
-> Bukaj 11.02.21 21:15:38: Proč by k detonacím u MPi nemohlo docházet? Pokud je to příliš chudý (což úprava "aby to jelo a moc nežralo" naznačuje) tak to klidně detonovat bude i u MPI. Akorát bych čekal, že i takový dinosaurus v tu chvíli vyhodí nějakou chybu...
-> Evž@: Je divné, že by se nějaká turbulence či resonance projevovala pouze při jízdě na plyn - to bych spíš tipoval na detonační spalování, ale k tomu by u MPi nemělo docházet...
...co jsem tu řešilresonanci, tak ta se projevuje nezávisle na tom, jestli auto jede na benzín, LPG nebo s vypnutým přívodem paliva - ale jakmile je otevřená klapka II. stupně karburátoru, resonuje to...
...do jara mám v plánu úpravu filtrboxu (vestavěný mix do filtrboxu), která by tento jev, doufám, měla odstranit...
...co jsem tu řešilresonanci, tak ta se projevuje nezávisle na tom, jestli auto jede na benzín, LPG nebo s vypnutým přívodem paliva - ale jakmile je otevřená klapka II. stupně karburátoru, resonuje to...
...do jara mám v plánu úpravu filtrboxu (vestavěný mix do filtrboxu), která by tento jev, doufám, měla odstranit...

Čaute. Někde jsem tu videl ze se tu řeší turbulence a hlučnost provozu na plyn. Mám takový problém u mpi. Mám tam trochu upravený filtrbox aby to nežralo a adekvátně jelo(vzduch saju z předehřevu svedeného do podběhu). Někde kolem 2700 ot.narůstá celkem slušná hlučnost a ustává to až kolem 4 000 ot. Je to jako bych tam měl nějakou 4 klapku. Když přepnu ve 3 tis. na benzín tak je ticho. Nevím jak by se to dalo vyřešit. Možná to způsobila úprava toho filtrboxu nicméně bez omezení přísunu vzdchu to žralo kolem 9 litrů jelikož mám Lovtec. Takhle kolem 7,5-8. Nelaboroval s tím někdo?
-> Jarda: super, díky
-> RoboSK 30.01.21 15:28:39: v lpg systemu nebudes muset nic menit, jen doseridit k novemu motoru

priatelia , ešte som sa chcel opýtať, to podtlakove LPG je nejak "pevne" spojené s riadiacou jednotkou alebo kludne možem prehodiť za inú ? lebo mal by som v pláne prestavať ten motor na 50kw ale neviem či tam čosi treba aj meniť na RJ motora. díky
-> Jarda/felda: revízia je tam naposledy 2012 

-> RoboSK: správně by jsi měl mít každý rok revizi (zjištění úniku plynu) a tam by se na nádrž přišlo a dát by ti ji neměl, v praxi se na to kašle jen některé STK to chcou ať si ulehčí práci a nemusí kontrolovat ještě LPG
-> King: taky dve nevyuzity mam...

-> Bukaj: Tak já doufám, že ty kalamiťáci z nejmenovanýho neratovickýho servisu konečně po 3 tejdnech dokončej hyperkomplikovanou opravu mondea, tak bych se pokusil stavit.
-> King: Tak tahle viz foto je za odvoz volná. Jedinej její problém je, že je v ní ještě půlka obsahu...
A někde možná mám jednu (původní ze 130LPG, kterou jsem měnil asi před dvěmi lety), pokud jsem ji už nevyhodil do šrotu...

A někde možná mám jednu (původní ze 130LPG, kterou jsem měnil asi před dvěmi lety), pokud jsem ji už nevyhodil do šrotu...
-> Bukaj: A nemel bys nějakou volnou válející se prošlou nádrž "za rozum " ? Mně se takhle válela na zahrádce u rodičů, přehnalo se hejno temných brouků-sběrníků a nádrž a stará vana v řiti :-)
-> Bukaj: viem že sa ráta od data výroby a nie montáže, a u nás je to na 10rokov a následne sa nedá predĺžiť životnosť ani po spravení tlakovej skúšky, myslím že na SK to ani nikto nerobí tlakovky týchto LPG nadrzi a aj keby robil tak to neni pri STK údaj podla ktorého by sa mali riadiť , proste iba 10 rokov od vyroby a nazdar, ale možno si kedtak zoženem nejakú popredu vymontovanú nádrž z auta ktorá ešte platí aspon mesiac-dva a spravím STK , lebo to auto aj tak nemá vačšiu životnosť ako dva roky, je zázrak že sa doteraz ešte dožilo 

-> RoboSK: Takhle vypadá štítek celý (z jedné nádrže, která se mi tu válí):
Výrobce: HL Propan Typ: KJ7
Výrobní číslo: 01183 Objem 45 L
Tlaková zkouška 30 BAR, určeno pro LPG
Maximální stupeň plnění 80%
Číslo schválení (evropská homologace)...
Datum výroby: březen 2005
Jinak omezení použitelnosti nádrže se neodvíjí od data montáže na vůz, ale od data výroby nádrže.
V různých zemích jsou však různá legislativní omezení použitelnosti. V některých evropských státech lze například po deseti letech udělat znovu tlakovou zkoušku (na dalších 10? let) a nádrž lze tedy dohromady používat 20? let...
Výrobce: HL Propan Typ: KJ7
Výrobní číslo: 01183 Objem 45 L
Tlaková zkouška 30 BAR, určeno pro LPG
Maximální stupeň plnění 80%
Číslo schválení (evropská homologace)...
Datum výroby: březen 2005
Jinak omezení použitelnosti nádrže se neodvíjí od data montáže na vůz, ale od data výroby nádrže.
V různých zemích jsou však různá legislativní omezení použitelnosti. V některých evropských státech lze například po deseti letech udělat znovu tlakovou zkoušku (na dalších 10? let) a nádrž lze tedy dohromady používat 20? let...
-> Bukaj: ahaa uz som si to vsimol dakujeem, uvidim, kedtak dam vedet ako to prebehlo 

-> RoboSK: Máš to napsané v papírech, co je co. Číslo nádrže je to 1185...
-> Bukaj: a prosim ta ktore je to cislo nadrze ma stitku? Ja sa z toho furt neviem vymotat 

-> Bukaj: od montážne, čiže 17 rokov s tym nikto nič nerobil a ten hrdzavy plech je tam "original", ja ako "bezny" neznaly pouzivatel som do toho určite nezasahoval, cize moj problem to neni, by som povedal asi 

-> RoboSK 28.01.21 14:05:06: Vzhledem k tomu, že montáž proběhla v květnu 2003 a v autě je podle papírů stále původní nádrž (její výrobní číslo odpovídá štítku na nádrži), tak je nádrž "propadlá" minimálně 7,5 let...

-> RoboSK 28.01.21 14:03:06: Prdlačky z té fotky přečtu, ale nemáš tam vyfocený celý štítek - část jej překrývá ten kulatý rezavý plech uprostřed (asi podložka pro uchycení toroidu ke kastli) - pod ním někde bude výrobní datum ve formátu MM/RR a platnost nádrže je v našich končinách 10 let od data výroby...

Vidite tu niekto platnost alebo nieco take preco by mi to nemali dat? Lebo ja sa v tom moc nevyznám. Dik
-> dragon_cb_cz 20.01.21 09:54:39: tak už teď plno JZD pěstuju kukuřici jen pro to, aby ji mohli nasypat do bioplynky a pak to prohnat spalovákem a vyrobit si elektriku.
-> RoboSK: Mám to stejně, toroid místo rezervy. Pokud je na tý nádrži někde štítek nebo vyraženej rok, tak je zespoda a krásně schovanej v prohlubni kastle.
Jednou to datum technik hledal a brblal, žeby mi správně neměl dát STK, když si tu nádrž nemůže ověřit. Tak se mu podával šroubovák, aby si sundal nějakej dekl od multiventilu a ať si ho najde, že nemám tušení o co vlastně jde. Zabrblal podruhý, mávnul rukou a bylo.

-> RoboSK 28.01.21 13:37:01: v papírech od montáže LPG životnost nadrze napsaná je
-> Bukaj: toto je najnovší metodický pokyn pre pracovníkov STK, o kontrole v "papieroch" tam neni písané nič, a myslím že v tom doklade o montáži LPG ani tiež životnosť neni písaná, ale nie som si istý , ešte to pre istotu pozrem, keďtak aj naskenujem aby ste to pozreli, lebo som z toho jeleň
a konkrétne na mojej bombe je jediné "vyrazené" v strede na dne toroidu a nič také som tam nezbadal, možno že len zle čítam , skúsim aj to vyfotiť, či z toho nebudete múdrejší mi poradiť .

-> RoboSK: Datum výroby nádrže je na nádrži na štítku, který by měl být na viditelném místě. Jinak rozhodně technik nebude hledat na nádrži, jestli není propadlá, ale koukne se do papírů, kde je to napsané a kde se zaznamenává každá další výměna nádrže. A namontovat doma si ji můžeš, ale pak stejně musíš na revizi k plynařům, kde to zkontrolují a novou nádrž zapíší do papírů (příloha TP)...
ahoj mam otazku - asi hlavne na slovákov . zadovážil som si feliciu na plyn, viem že nádrž je určite po "lehote" ale nikde na viditelnom mieste neni písaný rok, myslím že by mohol byť vidiet pod multiventilom ale asi mi ho na STK nebude nikdo odmontovávať
, aký je postup keď technik nenájde ten dátum ? dá mi stk alebo nie ? a keby mi ho nedal kvoli tomu , bolo by možné že by som si zohnal staršiu nádrž platnú ešte cca 1rok, premontoval by som si ju sám doma? alebo je treba odbornú montáž a zápis do tých dokladov o montáži LPG čo mám k tomu ? A nepoznáte nejakého technika v okolí NM/TN ktorý mi vedel tú zastavbu skontrolovať ? Lebo ešte som nemal doveru to pustiť, lebo viac ako rok ten plyn nebol v prevádzke . ďakujem

-> Jarda - zrušená registrace 20.01.21 09:35:36: Jako nedělám si iluze, že by se v ČR vyhazovalo málo jídla, ale asi pořád ne dost na to, abychom na bio LPG z něj mohli všichni jezdit. Skončilo by to jako s tím biolihem - ničili bychom si krajinu, půdu a spodní vody jen kvůli pěstování něčeho, co pak nalejeme do nádrže.
Z pohledu uhlíkový stopy vychází pořád asi nejlíp nafta, ale zas je fakt, že LPG tolik nesmrdí no... kdyby se nenaskytnul ten nafťák co jsme ho koupili před Vánoci, tak jsem i přemýšlel, že bych Alče na cesty do práce nějakou plynifku pořídil.
Z pohledu uhlíkový stopy vychází pořád asi nejlíp nafta, ale zas je fakt, že LPG tolik nesmrdí no... kdyby se nenaskytnul ten nafťák co jsme ho koupili před Vánoci, tak jsem i přemýšlel, že bych Alče na cesty do práce nějakou plynifku pořídil.
-> Jarda: Daleko lepší cesta pro pár stovek lidí, jinak úplně bez šance...
www.hybrid.cz/v-cesku-se-
pomalu-rozjizdi-prodej-bio
-lpg
A zas nebude zadne zvyhodneni, protoze si kvuli tomu clovek nemusi koupit novej srac, dle me mnohem lepsi cesta, nez elektromobilita
A zas nebude zadne zvyhodneni, protoze si kvuli tomu clovek nemusi koupit novej srac, dle me mnohem lepsi cesta, nez elektromobilita

-> Jarda - zrušená registrace 19.01.21 09:40:51: BRC montováno 2009, jediný problém je propadlá nádrž 

-> Jarda/felda 18.01.21 22:28:19: co je to za system, a r01? Aby se mi to podarilo zlegalizovat...