Lpg pro lpgisty

prohledat
2672 příspěvků (zobrazeno 1301 až 1350) od 09.05.2007 do 24.09.2024, založil/a spartra
řadit dle data
18:01:35
01.05.2015
King
-> Bukaj: Ten jednodirovej na karbu sedi tak nejak divne a pri vetsich otackach to asi z hlediska proudeni vzduchu neni zadnej slagr. Kdyz si ten "dvouderovej" mix sedne s motorem je to imho lepsi.

U reduktoru uz klidne nemusej tesnit membrany, muzou bejt uz tvrdy jak jatra a na sedlech ventilu usady atd. atd.
17:50:13
01.05.2015
Bukaj
Co se týče věcí kolem karburátoru, tak vše mám utěsněné, nic nezpuchřelé, karbec vyčištěn, hladina seřízena a na benzín to začne zlobit tehdy, když chvíli jezdím jen na plyn (stačí 2-3 nádrže - 600-800 km)7

Co se reduktoru týče, do toho jsem zatím nehrabal (dle hesla "dokud to funguje... " 4)

Jediné, co jsem řešil na LPG soustavě, je filtr kapalné fáze LPG.

Myslím, že problémy na LPG nesouvisí s karburátorem, ale spíš s reuktorem. Ještě uvažuji nad výměnou směšovače s jednou dírou za směšovač dvoudírový - má to nějaký hlubší smysl?
14:27:09
01.05.2015
srdcar 120L
-> spartra: Nejlepší řešení, na jaké jsem po všem experimentování došel, bylo, že jsem vyhodil termoklapku z "kyje" a díru jsem trvale zaslepil. Dál to chce dotěsnit filtrbox na směšovací přírubě a samotnou přírubu na karbec, vyměnit zpuchřelé hadičky z filtrboxu pod karbec a na podtlakovou regulaci předstihu, dát pořádnou podtlakovou hadici k posilovači - největší zdroj problémů s volnoběhem. Samozřejmostí je, že jsou správně nastaveny ventily a předstih a že těsní karbec na sání, je rovné víko karbecu a karbec má přiměřené otryskování a seřízenou hladinu, včetně klapek. Pak teprve se dá začít mluvit o pořádném nastavování a dolaďování. Pokud toto vše bude v pořádku, pak teprve se může začít dolaďovat motor na plyn, jinak se s tím bude jeden jen zbytečně trápit. 4 4
07:31:20
01.05.2015
spartra
memebrány daj tak 5 let, ta vodní nebude úplně pružná po 9 letech.

9 z 10 odborníků doporučí zredukovat sací otvor k čemuž postačí izolační páska

seřízení na emisích to je kapitola , stalo se mě 1, že to seřídli dobře. ostatní se muselo přeštelovat. poslední stk se 105, borec nedokázal nalovit ani na benzín. nevěděl co s tím.
upraveno 1x, naposled 01.05.2015 07:31:56
22:32:44
30.04.2015
King
-> Bukaj: Jinak, jak rika srdcar, asi nema cenu nic podnikat dokud se neudela repase reduktoru a dotesneni airboxu. Muzes zkusit i tu fintu s castecnym zaslepenim saciho natrubku na "kyji", coz se vetsinou odrazi i na stabilnejsim volnobehu...
22:29:32
30.04.2015
King
-> srdcar 120L: Jestli ono to nebude tim, ze na emisich se jenom tupe steluje na minimum emisi ve dvou statickych rezimech4
14:58:45
30.04.2015
srdcar 120L
-> isti: Kdyř seženeš nádrž s platným datem, nepoškozenou, tak k tomu nic nepotřebuješ, měli by ji namontovat bez řečí, udělat revizi zařízení a dát razítko o výměně nádrže se záznamem čísla a data platnosti. Nic nikam nehlásíš. To potřebuješ pro sebe, až půjdeš na STK. Zástavbu LPG máš už jednou zaznamenanou ve velkém TP a měníš jen prošlé komponenty.
14:45:07
30.04.2015
srdcar 120L
-> Bukaj: Nech vyměnit membrány, za 9 let musí být jak kámen a vyčistit celý reduktor, bude plný černých usazenin z plynu. Nejvíc se to projevuje zastudena. V první řadě pořádně seřiď karbec na benzin a pak teprve dolaď plyn, ne obráceně. Když dáš sportovní filtr, nic nezískáš, jak bylo již řečeno, snížíš podtlak v sání, na to je plyn moc háklivý. Na benzinu máš chudou směs, i proto máš při přechodu do vyšších otáček díru. Na emisích mi nastavení hodnot připadá jak od debila, protože nikdy žádný škodovácký motor pořádně nešel, když se podle toho nastavil. Skoro každý jsem poté musel doladit podle sluchu a šlapal v pohodě.
upraveno 1x, naposled 30.04.2015 14:49:58
22:14:03
29.04.2015
Bukaj
-> King: Jo, termoregulátor není, místo díry záslepka. Karbec SEDR z TAZ 1500 (dif.22/24), trysky z původního 130 (tzn jeinej rozdíl by měl být chybějící opojovač volnoběhu).

Karbec v dobrém stavu, nic nevázne, není křivé. Před týdnem na emisích nesahali ani do nastavení LPG, ani do karbu - hodnoty v limitech, i když jsem ho tam jen nahodil s tím, že se to doladí na emisích3

Na benzín sytič funguje normálně, na plyn také, ale až po zahřátí motoru na určitou teplotu (po chvíli jízdy). Jinak na benzín mám karbec asi dost rozhašený (zatím nebyl čas ladit) - má hroznou "díru v plynu" mezi volnoběhem a otáčkami. Za tepla méně výraznou, ale za studena se na benzín dá jezdit jen v otáčkách - do města to moc není3

Jinak studené starty na benzín i teplé na plyn v pohodě a s předchozími karbci (původní 130 SEDR i 120 LS EDSR) studené starty na LPG stejně nahouby, jako u tohoto karbu8
21:52:20
29.04.2015
King
-> Bukaj: Jestli to pri brzdeni ma tendenci chcipnout, pak to ukazuje na chudou smes za studena. Coz je ale dost neobvykly...Obavam, ze "sportovni" filtr tomu vubec nepomuze, spis naopak. Snizuje to uz tak dost malej podtlak v miste mixeru a to volnobehu nepomaha. Blbej dotaz - termosticka klapka vykuchana, diry v "kyji" zaslepeny, sajeme studenej vzduch? To snad musi nekde prisavat, protoze sytic proste i na zarostlym sedru musi volnobeh zvednout (je to obtok klapky).

Zatacky na volnobeh nerezeme, takze to je virtualni problem :-)
21:49:13
29.04.2015
MOLSO
-> Bukaj: radsej by som nechal povodny resp vymenil za seriovy filter.



ad startovanie - mam overeny postup - zapnem klucik pridam plny plyn, tuknem do LPG syticu, (iba tuknut, nedrzat, karburatorovy sytic disabled) pockam 2 - 3 sekundy a zastartujem. motor bezne na 2 - max 4 prevalenie (v zime) chytí a polechtám ho plynom, a vyrazím.
21:41:40
29.04.2015
Bukaj
Mám dotaz:

Jsem tak nešikovnej, nebo je na 130L něco špatně, když ji ani po půl roce neumím za studena rozumně nastartovat na plyn? Vždycky startuju na několikrát a startér dost trpí. (a v Praze si připadám jak ebil) A než se trochu zahřeje, tak neudrží volnoběh a při prudším zabrždění chcípe. Po zahřátí vše OK, volnoběh klidný (nové rozvody, ETZ z Fa), jen při řezání zatáček na jednu stranu ubírá a na druhou přidává, ale to je vlastnost LPG systémů.

Chová se to víceméně stejně už se třetím karburátorem, zajímavé je, že za studena sytič nepomůže udržet volnoběh, ale když se motor trochu ohřeje, tak vytáhnutím sytiče otáčky jdou nad 2000.

Jinak LPG je tam už 9 let, víceméně bez zásahů (jen vloni měněný filtr kapalného LPG - 7 let tam byl původní - majitel netušil, že se má měnit), membrány původní...

Svíčky Brisk Silver (myslím, že NR14S).



A ještě jeden dotaz - jak známo, LPG je velmi citlivé na filtr vzduchu - dostal se mi do ruky nějaký "sportovní" (omyvatelný) filtr včetně "oleje" a čističe...

...byl by pro LPG přínos, nebo naopak?
21:20:12
28.04.2015
isti
-> srdcar 120L: Tak si pre istotu vyhmatám ten štítok,obávám sa že to bude z vnútra(je to montované opačne ako bývá zvykom,ventil na nádrži je na pravej strane auta).Ináč problém s volnobehom sa vyriešil samo čomu sa teším,zrejme si tam niečo spamätalo že čo má za úlohu.

Tento nádrž je platný ešte max rok a pôl,ak by som zohnal použitý nádrž s platnosťou ešte na 2-4 roky tak mi to bez zbytočných rečí namontujú ak tomu nebudú žiadné papiere?Rozhodujú len číslá na štítku?Po výmene sa musí niečo riešiť na polícii?
16:34:55
28.04.2015
srdcar 120L
-> isti: Na nádrži je originál navařena obdélníková destička, na které je vyražen datum výroby a výrobní číslo a snad typové číslo. Na ostatních částech jsou nalepené štítky, které časem opadají. Ve velkém techničáku by měla být příloha od montáže plynového zařízení a razítko o přihlášení změny pohonu-rozšíření. Na té příloze se zaznamenávají pravidelné revize plynového zařízení razítkem a podpisem s datumem. Jestli byla provedena montáž v r.2006, tak by měla být nádrž do r. 2016, ohlídej si i měsíc. Na STK jsou na to dost hákliví, aspoň tady u nás.
00:06:00
27.04.2015
isti
-> srdcar 120L: V protokole je montovaný sistém lovato(rok 2006),reduktor je lovato,ventil na hadici benzínu je brc a nádrž netuším.Až tak som to ešte neskúmal ale akoby na tom nebol plechový štítok len nalepený papier.Ja som to dotiahol z hôr,ten človek podla mňa ani nevedel že na čo to kúpil (nemal to ani dva roky)a bohvie kedy to bolo naposledy na revízii.Vďaka za radu,skúsím pohrať s bohatosťou
23:27:21
26.04.2015
Bukaj
-> Bukaj 27.11.14 23:42:49: -> srdcar 120L 28.11.14 19:23:26:

Tak se mne jeden Virťák ptal, jestli jsem to realizoval a jak to funguje...

...tak tedy:

Z nátrubku u 4. válce vedu hadici o reduktoru a z reduktoru hadici k sací straně vodního čerpadla (mám tam 135/6 pumpu s vývodem navíc).

Zatím mám najeto sice jen pár set kilometrů, ale bez problému a krásně to topí4
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Bukaj vložen 26.04.2015 23:27:21
21:07:06
26.04.2015
srdcar 120L
-> Tomaso435: Ano, taky je to řešení.1 1
21:05:05
26.04.2015
Tomaso435
nebo je možnost koupit nádrže který sou par let na skladě... maj už třeba 3 roky za sebou a cena je kolikrát i mín než 50% nové
21:03:07
26.04.2015
srdcar 120L
-> Kocvin: 10 let má životnost, platnost tlakové zkoušky. Pak na ní můžeš nechat udělat tlakovou zkoušku, ale ta vychází pomalu na cenu nové nádrže a bývá jen na 2 roky. Takže se vyplatí dát novou nádrž a máš zase pokoj na 10 let. Aspoň já to tak dělám. Tedy pokud chceš vozítko nadále provozovat delší dobu. Nádrž lze objednat taky zde www.elpege.cz/, můžeš si vybrat buď válcovou nebo místo rezervy. Ale zase: abys ji měl zapsanou-novou-v papírech, tak se pod ní musí podepsat montážní technik, který udělá současně i revizi celého zařízení, zda systém jako celek někde neuchází.



Prosím, nepleť si bomby ke sporáku s touto nádrží. Bombám ke sporákům se dělají tlakové zkoušky průběžně v plnírně, takže vždy, když měníš sporákovou bombu, tak má nebo prošla platnou tlakovou zkouškou. Tak na vysvětlenou. 4 4
20:17:35
26.04.2015
Kocvin
-> srdcar 120L: A jak je to ve skutečností s tou nádrží? Opravdu je po 10 letech z bezpečnostního hlediska zralá na výměnu, nebo je to přehnané? Propan-butanové bomby ke sporáku apod. taky drží spoustu let bez problému..
20:13:05
26.04.2015
srdcar 120L
-> isti: Jaký máš systém? BRC, LOVATO nebo jiný? Zkusil bych nejdříve pohnout šroubem na reduktoru na dolaďování volnoběhu, protože s ním asi nikdo nehýbal. V určitém rozmezí se dá doladit volnoběh, když jinak na benzin volnoběh chodí. No, jestli předchozí majitel jezdil na plyn sporadicky, na co ho tam pak dával? Byly měněné membrány? Problém bych pak viděl asi ve ztvrdlých membránách v reduktoru, to je to zařízení, do kterého jde kapalný plyn z nádrže a díky vodě z chladicího okruhu je měněn na plynovou bázi. Membrány byly celou dobu vyhřívány vodou, za tu dobu určitě ztvrdly. Dá se to poznat tak, že motor jde trochu váhavěji při sešlápnutí za plynem.

Náhradní díly se dají sehnat zde www.elpege.cz/, ale doporučil bych, abys výměnu svěřil odborníkovi na plyn, není s tím žádná sranda, když uchází, kde nemá. Jak jsi na tom s nádrží? Má životnost 10 let od roku a měsíce vyraženého na nádrži. Tu nálepku má každý montážník plynař, musí být vylepena na zadním skle, je to i kvůli hasičům při nehodě, aby věděli,že to tam je.4 4
upraveno 1x, naposled 26.04.2015 20:16:34
15:43:41
26.04.2015
isti
Prosím o radu,skoda 130,motor favorit,karburátor bol edsr,už vymenený na sedr.Lpg sistém skoro 9 rokov starý.Na benzín drží volnobeh v poriadku ale na lpg hneď skape,kde hladať problém?Predhádzajúcí majitel to len zriedkavo jazdil na plyn,ja som to poprvíkrát natankoval v piatok,ťah má dobrý ale volnobeh žiadný,údajne to prešlo kontrolou pred pol rokom ale lpg nálepku na zadnom skle nemá.
upraveno 1x, naposled 26.04.2015 15:44:22
23:33:57
23.04.2015
srdcar 120L
-> Tibcoo: Pro začátek zkus předstih cca 7 stupňů, vyzkoušej a uvidíš. Mě běhal FÁVO motor na klasický rozdělovač na 4 stupně v pohodě, ale na bezkontakt jsem byl až na 9 stupních.
23:57:16
22.04.2015
King
...nicmene posledni slovo pri plneni nadrze ma ventil ovladanej plovakem v nadrzi. Nekdy se plneni zastavi hned, jak plovak zavre ventil, ale nekdy se to tak nejak rozkmita (to je to "rrrrrr") a nadrz se pak da natlacit i na vic jak beznych 80pct.
21:01:19
22.04.2015
Chali
-> Borderer: Každej stojan ti natankuje jiný množství LPG,zavisí to na tlaku plnění.
17:32:04
22.04.2015
Borderer
Měl bych dotázek, mám necelý týden nově LPG ve felicii a jak je to s tankováním? Ujel sem 360km na LPG a tankoval sem 22 litrů, což se mě zdá divný. Při prvním tankování to při plnění dělalo ke konci "trrrrrrrrrrrr" a teďka bylo ticho....benzinky jiný, je to o tlaku plnění? Moc mě to nejde na rozum. , jel sem 160 km s plně naloženym autem po dálnici (110-120km/h) a zbytek byly popojížděčky škola - barák cca 30km dýlka skrz město. Ačkoli zmatečný údaj, tak mě už přes 60km svítila červená dioda.
17:30:25
22.04.2015
Tibcoo
-> Tomaso435: však to mi je jasne že taky neni ale nejaky musi bit aspon 1
16:01:16
22.04.2015
Tomaso435
-> Tibcoo: taková hodnota asi neexistuje. vždy tam bude něco někde špatně
15:38:25
22.04.2015
Tibcoo
viete mi poradit na kolko stupnou mam nastavit predstih aby to šlo dobre aj na LPG aj na benzine mam 120 z motorom origo rapid 136 z novym rozdelovačom
10:55:34
27.02.2015
Vojtisek
-> Tomaso435: od včerejška i felda nemá už imo :-D
19:39:02
24.02.2015
Tomaso435
-> Vojtisek 24.02.15 11:59:37: nemít felicii co má IMO ale favorita co nemá nic 40
11:59:37
24.02.2015
Vojtisek
-> Kocvin: takže jaké je řešení? sehnat dva klíče se spínačkou a imo?
11:44:42
24.02.2015
Kocvin
-> Vojtisek: Určitě nějak ano, ale jak? To netuším.. Ono ani není proč, pokud se ti nerozpadne klíč a nevypadne ta blbina, tak s ním problémy nebývají..
upraveno 1x, naposled 24.02.2015 11:45:52
11:40:06
24.02.2015
Vojtisek
-> Kocvin: a odstranit imo by neslo?
11:07:00
24.02.2015
Kocvin
-> Vojtisek: Náhradní klíč k ní nemáš? :) Transpondér z jiných feld fungovat nebude, každý má svůj unikátní kód, musel bys to upravit v řj.
upraveno 1x, naposled 24.02.2015 11:08:08
11:05:45
24.02.2015
Vojtisek
-> Kocvin: jo ta cervena a reseni? mam ty klice z feld s kostickou uvnitr. A z meho mam vypadkou fakticky
10:55:38
24.02.2015
Kocvin
-> Vojtisek: Jestli je to ta červená co máš v kartě, tak bych řekl, že máš. V klíči je transpondér(černá kostička) a kolem spínačky je cívka. Pokud ti z klíče vypadl, tak to na benzín nenastartuješ.. To by celkem odpovídalo tomu, že po zapnutí klíčku načerpá a pak se to odpojí..
10:47:31
24.02.2015
Vojtisek
-> Kocvin: na plyn to jede luxusne. Imobilizer nemam v aute zabudovany, nastesti
10:44:02
24.02.2015
Kocvin
-> Vojtisek: Jo takhle.. :) A na plyn jede normálně? Nevypadl ti z klíče imo?
10:41:29
24.02.2015
Vojtisek
-> Kocvin: EDIT, nestartuje na benzin
upraveno 1x, naposled 24.02.2015 10:44:17
10:36:50
24.02.2015
Kocvin
-> Vojtisek: Proč píšeš o čerpadlu když ti to nestartuje na plyn.. A na benzín to jede normálně? Pokud je to druhé cvaknutí(po kterém to zdechne) automatické přepnutí na plyn, tak ti tam žádný nejde.. Takže buď máš prázdnou nádrž a nebo ti neotvírá solenoid 4
10:27:54
24.02.2015
Vojtisek
EDIT :mam felicii na lpg a nestartuje mi na benzin. Teda otocim klickem, cvakne rele a cerpadlo nacerpa. Jak motor chytne, rele zase cvakne a motor chcipne. Co tomu muze byt?
upraveno 1x, naposled 24.02.2015 10:40:34
23:34:48
22.02.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435: felda je troch tezsi nez favorit, takze tech 8 je OK
19:11:43
22.02.2015
Tomaso435
-> Jarda: čim méně vzduchu tim mi karbec více žere.. ano jede to jak svině, ale žere a to je nežádoucí, ted jsem na spotřebě kolem 7,5 což je tak akorát
19:07:43
22.02.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435: tenka mi neprijde, mam ji jeste castecne zaslepenou - potom je lepsi zatah od spodu (neco takoveho tu popisoval King), to co popisujes dela prave napor vzduchu4
18:51:14
22.02.2015
Tomaso435
-> Jarda: ta je zase moc tenká... já navopak se snažil přivíst víc vzduchu bez náporu, jelikož když třeba ve stovce vyřadím a plachtím, tak motor má tendenci dos chcípat, v 50ti to už nedělá...
18:45:43
22.02.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435: tak nevim, proc by tam nekdo poustel teplej vzduch1 ja pouzil tu hadici co privadi teplej vzduch a vyvedl jsem ji za svetlo4
18:17:03
22.02.2015
Tomaso435
no když odstranim nápor vzduchu studenýcho a nechám ten teplej a vdzchu z motorovýho prostoru, tak v tu chvíly ........
17:43:29
22.02.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435: ted nevim, jak to myslis...

ja zrusil privod vzduchu zepredu, protoze tam je napor a pro privod studenyho vzduchu jsem pouzil ten puvodni privod pro teply vzduch 4
Extreme Tyres