Lpg pro lpgisty

prohledat
2672 příspěvků (zobrazeno 1351 až 1400) od 09.05.2007 do 24.09.2024, založil/a spartra
řadit dle data
12:24:37
22.02.2015
Tomaso435
-> Jarda: na karbci funguje přívod pouze teplýho vzduchu tak, že v tu chvíli to papa 12 litrů a jede jak kdyby v tom byla nějaká 1.4 :-D v podstatě při předjíždění netřeba řadit. pětka pojme vše...
10:46:32
22.02.2015
Jarda - zrušená registrace
-> mirco: prave v tom servu muze byt problem a kdyz to nahradis skrtakem, tak to taky bude fungovat, mozna i lepe4

me to po montazi do feldy taky zralo az ke 12l, plynar rikal, ze tomu moc slapu a ze vse je OK, posunul jsem cidlo polohy klikovky, vyhodil jsem z filtrboxu termoklapku, zaslepil jsem privod studeneho vzduchu a pro privod jsem pouzil puvodne privod tepleho vzduchu, aby tam nebyl napor (vyvedl jsem takove koleno za svetlo... a nakonec jsem vyhodil to servo a dal tam skrtak, auto ozilo a jezdi za 8l LPG a to nejezdim nijak usporne :)

-> darklord: s tim benzinem s tebou moc nesouhlasim, me funguji auta velmi dobre na LPG a na benzin je to kolikrat tragedie :) hlavne co se tyka pripravy smesi je na LPG uplne jedno a kdyz vyhodi to servo, tak nemusi mit ani funkcni lambdu, samozrejme zapalovani musi byt ve velmi dobrem stavu, to je citlivejsi nez na benzin
upraveno 2x, naposled 22.02.2015 11:07:16
21:07:10
19.02.2015
Tomaso435
-> mirco: pak jen hrábni na ten plyn a bude cajk, případně vyměn filtr jak LPG tak vzduchový. na LPG je to kurevsky znát
21:02:21
19.02.2015
mirco
-> darklord:

vsetky tesnenia vymenene, novy rozvod, klapka je vycistena a nastavena, nove sviecky, filtre, volnobeh na benzin je krasny
20:43:15
19.02.2015
darklord
-> mirco: v prvom rade daj doporiadku beh na benzin. Tazko budes ladit LPG ked mas napriklad mrtvu skrtiacu klapku a volnobeh kolise kvoli nej.
20:42:29
19.02.2015
mirco
-> Tomaso435:

dik, ale nemam ten prutokac, lebo to mam na vstrekovanie a od vyroby uz tam dali elektricky ventil, ktory nejde nijak zasrubovat ani vysrubovat
20:25:46
19.02.2015
Tomaso435
-> mirco: tak tim žlutým si ten volnoběh pak donastavíš ale nejdřív žlutej na max utáhnout a červenej klidně vyndej a pak pomalu zašrobovávej tak aby to šlo plynule vytočit... případně doladíš tim žlutým a tak se srovná i volnoběh. a pokud to jede docela slušně tak si trochu uber ten prutokáč co jde nad karbec. tj zašroubuj ho o pul otáčky
20:22:18
19.02.2015
mirco
-> Tomaso435: díky, ešte som zabudol mám to na felde 1.3Mpi, čiže to neviem karburátorom nastaviť
20:19:01
19.02.2015
Tomaso435
-> mirco: žlutou uplně utáhni. a červenou téměř uplně povol a utahuj dle chodu motoru. zkoušj motor plynule vytáčet do maxima. nesmí zaškobrtnout musí jit vytočit plynule. zbytek volnoběhu si nastav na karbci aby byl stejný s volnoběhem na benzín.
20:16:36
19.02.2015
mirco
Trošku by som odbočil od témy a chcel tu niekoho poprosiť, ak by mi vedel pomôcť nastaviť splynovač LOVATO - je to podtlakový, chcel by som ho nejako zakl. nastaviť, lebo čo som kúpil auto tak stále mi na voľnobeh lietajú otáčky hore-dole a auto dosť podľa mňa žerie cez 10,5 - 11l/100km . Chcel by som sa vás opýtať či niekto neviete načo sú dve skrutky na splyňovači čo mám sú na obr. jedna je hore č.1 - mosadzná a č. 2 je z boku a je plastová, neviem ktorá načo je a načo slúži a ako ňou štelovať, ako sa uberá na zmesi, prípadne šteluje voľnobeh s ktorou a s ktorou sa šteluje zmes. Ďakujem za odpovede.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od mirco vložen 19.02.2015 20:16:36
19:37:44
19.02.2015
Tomaso435
napíšu zkušenost na fávu kabci s výměnou cívky za trafo a při provozu na lpg a stále stejným stylem jízdy jsem ted v zimním období o 0,8dm3 dole :)
07:40:33
17.02.2015
Vojtisek
-> Jarda: jen pro razítko jsi jel jo?3
19:25:24
16.02.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Vojtisek: ja si ten papir zapomel vzit a zapsali mi ji podle stitku na nadrzi4 ale asi jak kde...

no a teda jsem tam prijel uz s namontovanou :) to taky nevideli radi...3
19:45:12
15.02.2015
Vojtisek
A byl by teoreticky problem, kdyby k te nadrzi papír nebyl?
18:54:53
15.02.2015
Vojtisek
-> Mil@n: taky budu mit papír
17:11:26
15.02.2015
Mil@n
-> Vojtisek: Jen nepíšeš jestli maš k bombě i papír,ja ho měl od puvodního majitele lpg systemu6
16:08:47
15.02.2015
Vojtisek
-> Mil@n: tak to si mi udělal radost6
15:26:44
15.02.2015
Mil@n
-> Vojtisek: Stačí se domluvit s odbornou firmou lpg,tam to vymění,zapiší do přílohy k lpg a tot vše1 Na uřad nemusíš vubec chodit4
14:35:06
15.02.2015
Vojtisek
-> Tomaso435: takže si zavolám do dílny, kde dělají přestavby LPG a řeknu, že chci vyměnit nádrže? Homologace na té nádrže je stejná jak na té, co končí, tj. E20 R67-001.
14:27:39
15.02.2015
Vojtisek
-> Tomaso435: až tak legální to je jo? 3
14:26:51
15.02.2015
Tomaso435
-> Vojtisek: ten kdo ti ji namontuje ti ji taky zapíše, tj musí mít k tomuhle ukonu oprávnění. a pak na uřad za 50kč změnu udajů v tp ne?
14:20:01
15.02.2015
Vojtisek
V dubnu mi skončí tlaková zkouška na lpg nádrž, mám domluvenou jetou od stejného výrobce s homolog. E20 R67-001... s platností do 2021. Jak je to s legalizací? Děkuji
20:27:56
22.01.2015
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Winged_Arrow: nie hlúposť jazdiť za polovicu, ale čo sa týka životnosti hlavy.. keď už tak zainvestovať a dať tvrdé sedlá .. ale pokial sa ti chce každý rok meniť hlavu tak ok .. záleží koľko najazdíš km .. pokial 10tis za rok tak to nerieš, pár krát nastavíš ventily a cajk .. dal by som tam motor z Felície a máš navždy kľud ..
16:09:23
22.01.2015
Winged_Arrow
-> Bukaj: -> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: neviem prečo by to mala byť hlúposť, jazdiť za polovicu. Ako povedal King, ide o to, aby to bolo dobre spravené (nie len zavedená hadička do sania) Ale poriadny mix + zúženie sacieho priestoru pred filtrom na 25 mm, potom to naozaj ide ako má. A dobre spravené to je. Nie je žiadny rozdiel medzi jazdou na plyn a benzín, ide to rovnako. Vidím v tom plus aj čo sa týka toho, že motor ide za studena takisto ako za tepla, - štarty na brnk aj pri -20 čo nedávno bolo, sytič len prvých 10 metrov jazdy, potom úplne vypínam - netreba. Spotreba 7.2 - 8L plynu = 4L benzínu. Nádrž má 50L tým pádom predĺžený dojazd oproti benzínu - 600 - 700km/ nádrž. A mám tam 5q, takže sa to zas toľko netočí, čakal som že tie ventily bude treba štelovať častejšie, ale ako vidím tak ani nie.. Benzín už nechcem v živote vidieť - plytvanie peniazmi. Momentálne mám ešte diesla, ale ďalšie auto už bude jedine LPG.. nejaký 2.0 alebo niečo menšie preplnované..
13:03:23
22.01.2015
Bukaj
-> MOLSO: Jasně, ale vím i o jedné 125L, která jezdila na LPG a ventily nikdo neřešil. Skončila u mne jako zdroj dílů a motor na tom nebyl tak špatně, jako karoserie... 3
11:41:57
22.01.2015
MOLSO
-> Bukaj: je rozdiel na 120 a 130 motore 4
11:29:14
22.01.2015
Bukaj
-> Winged_Arrow 21.01.15 22:39:47: Já šteluju ventily u 130LPG při výměně oleje - tj cca po 8-10 KKm a není to taková tragédie, jak se tu píše. Dokonce když s tím autem jezdil ještě kamarád, tak jsem jednou šteloval až po 25000 a žádná katastrofa to nebyla 4
11:18:48
22.01.2015
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> King: jezdil jsem 105-ku a honit se to muselo když to byl 4Q a chtěl člověk nejak "jet" po dálnici .. jako nouzovka ok, ale dnes už bych to nedělal .. dokonce jsem zničil na plyn i sedla u hlavy ze 742.136 3 a ted kurvím hlavy na lpg na fordech 8
11:14:12
22.01.2015
King
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Kupodivu neni. Je to kus od kusu. Pokud si dobre sedne reduktor s mixerem a motorem a pouziva se rozumny nastaveni bohatosti a predstihu, hlava to muze dat. Hlava s vyssim k.p. je plus, vyplaci se pravidelne ventily zavlazovat benzinem. Naopak to neni vhodny honit po dalnici a skrtit bohatost - vyzkouseno :-)
10:51:39
22.01.2015
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Winged_Arrow: to poznáš na štartovaní za studena a chode na volnobeh..

lpg na 5-kanálovej hlave je hlupost
22:39:47
21.01.2015
Winged_Arrow
-> MVM: Zdar, tak som dnes pošteloval ventily - k mojmu prekvapeniu, po skoro 3000 km na plyn boli ventilove vole ešte väčšie, než predpísané- cca 0,3mm výfuk 0,25 sací

tak som ich dal na spávne hodnoty, asi to bolo aj zbytočné robiť, však by sa časom "doladili" samé nie? Čakal, som, že už tam budú takmer nulové vôle.. tak neviem ako často sa do toho treba vôbec špárať ??
20:15:31
20.01.2015
Winged_Arrow
-> MVM: OK, rozumiem, čiže štelovať ventily.. kým sa bude dať.. ako často? 1000 km?
20:11:22
20.01.2015
MVM
-> Winged_Arrow: No začne to zpočátku blbě startovat,nepravidelný chod,rapidně klesne výkon. Co se stane? - Motor ztratí kompresní tlaky a ventily přestanou těsnit protože jich část "upálíš" horkými spalinami a zrovna zničíš i sedla ventilů v hlavě. (ventil a sedlo tvoří společně těsnící párovou součástku) Dojde ke zničení dílů hlavy válců. Motor přestane jet.
20:03:24
20.01.2015
Winged_Arrow
-> MVM: Dík za radu :) Čo vlastne nastane, keď sa "podpáli ventil" ?
20:01:05
20.01.2015
MVM
-> Winged_Arrow: No jasně,vytvoří se vůle mezi sedlem a talířkem ventilu- ten se nebude chladit dotykem se sedlem a klasicky "podpálíš ventily" a v nejhorším zničíš sedla/hlavu....
19:54:29
20.01.2015
Winged_Arrow
Vie mi niekto povedať, aký následok a po akých asi kilometroch bude mať neštelovanie ventilov pri jazde na LPG ? Tak som nad tým premýšlal - ventily by mali začať chodiť nonstop opreté o vahadlá, ktoré ich už hlbšie do hlavy nepustia - ale začne sa tam tvoriť vôla? medzi ventilom a ventilovým sedlom v hlave? cez ktoru bude unikať tlak a pripadne "odpaľovať" z materialu sedla?

Díky za názor, prípadne skúsenosti. Zatial to má 2600 km bez zasahu a ako hodiny.

Motor 120 L. Spotreba 8L plynu / 100km.
upraveno 2x, naposled 20.01.2015 19:55:32
09:08:36
20.12.2014
King
-> Winged_Arrow: Jenom poznamka - to zmenseni prurezu nasavaciho otvoru pred filtrem jsem musel pouzivat taky, ale neni to kvuli "strhavani" plynu z mixeru, ale kvuli tomu, ze v dufuzorech mixu je v jistych otackach mensi podtlak, nez by bylo potreba, tim padem se nedostatecne otevira velka membrana v reduktoru a pres ventil 2. stupne reduktoru jde malo lpg.

Pouzivani svicek s malym prurezem stredni elektrody (nutnost pouzit ve vyrobe odolnejsi materialy s lepsi tepelnou vodivosti) ma fyzikalni oduvodneni - cim je płocha jiskriste mensi, pripadne elektrody spicatejsi, tim nizsi napeti je potreba na preskok vyboje. Vzhledem k vetsi el. pevnosti lpg smesi je to miste. Nicmene dobre fungujici zapalovani si poradi i s obyc. svickama.
22:04:48
18.12.2014
Winged_Arrow
Tak a je to hotovo.. celá finta bola v zúžení priemeru nasávaného vzduchu pred vzduchovým filtrom na 25mm. Dovtedy bol podtlak príliš malý a prietok vzduchu ndokázal so sebou strhávať aj plyn z reduktoru.. Takže ďakujem pánovi odborníkovi.. momentálne sa nemôžem sťažovať.. výkonovo nepozorujem žiadne zhoršenie.. chod je rovnaký ako na benzín, výkon ten istý..

Vraj, keď je dobre spravený mixér, je to to isté ako priamy vstrek plynu..

Tak uvidíme, čo povie spotreba. Pridávam pár foto.

Ešte som sa pokúšal klásť otázky ohladom sviečok na plyn a bol som zatlčený do zeme, vraj je to maximálna hovadina, tie s tenkými elektródami a najlepšie je vraj použiť NGK-čky.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Winged_Arrow vložen 18.12.2014 22:04:48
22:04:01
18.12.2014
Winged_Arrow
22:35:01
16.12.2014
Winged_Arrow
-> Tomaso435: tam sa dajú nastaviť len dve veci, bohatosť zmesi a voľnobeh a nemá to na to vôbec vplyv.. v lade 1.6 ke to šlapalo super, len tuto to robí takéto veci.
21:37:07
16.12.2014
Tomaso435
-> Winged_Arrow: v nastavení reduktoru.
21:34:46
16.12.2014
Winged_Arrow
Tak, už je to tam, všetko funguje ako má, až na jednu vec.

Pri zošľapnutí plného plynu motor stagnuje u určitých otáčkach, akoby nespaľoval.. kope, dusí sa..

pri pridaní asi do polovice motor normálne ide až do vysokých otáčok, ale pri pridaní viac ako 3/4

sa začne dusiť... pokiaľ je už vo vyšších otáčkach, nedusí sa ani s plným plynom a ťahá super...

proste sa potrebuje dostať cez určité otáčky a potom už začne ťahať...

Skúšal som už znížiť vzdialenosť elektród sviečok, rôzne upraviť zmes ale stále to isté, posledné čo ma napadá je ešte predstih. Ten sa pri LPG má posunúť smerom vpred (iskra ide skôr) alebo vzad? Ak to nepomôže, kde hľadať chybu??
upraveno 1x, naposled 16.12.2014 21:35:54
14:58:42
09.12.2014
Winged_Arrow
-> Bukaj: -> MOLSO: -> vhml: -> dragon_cb_cz:

Hlava 105L na blok 120L - aká by bola výsledná kompresia, viete niekto?

Nie je to jednoduchšia varianta ako znižovanie hlavy?

Kolega mi vravel že to tak kedysi robili..

Aké to má prípadné nevýhody?
upraveno 2x, naposled 09.12.2014 15:33:18
23:16:55
08.12.2014
Bukaj
-> Winged_Arrow:

Asi nikdo nezaručí, že to při snížení o 2 mm bude fungovat. "Bezpečné" snižování je právě max do roviny s těmi ploškami, tedy 1 mm...7
21:16:09
08.12.2014
Winged_Arrow
-> Bukaj: dakujem velmi pekne, našiel som to a je to asi 1mm, takže by mala byt bez zasahu. Ako tak na to pozerám, tá stena, kde je otvor pre vodný obeh má asi tak 5mm, takže po znížení o 2mm, sa mi už jaksi nechce veriť, že to ešte nepraskne :/

Ale asi je to vyskúšané v praxi... -> King:

Dakujem za vysvetlenie, toto som chcel počuť :)
20:53:52
08.12.2014
King
-> Winged_Arrow: Ale houby! :-) Na lpg sytic fungovat bude, ale uz to nebude sytic. LPG smes je smes dvou plynu (velice zjednodusene), ktere jsou v nasich beznych klimatickych podminkach ve stavu plynnem a tudiz neni tendence kondenzovat na stenach sani - syceni smesi je zbytecne. Problem je studeny shade motor, ktery ve spojeni s obvykle pouzivanymi lacinymi "mazuty" ma v hlubokych mrazech tendenci chcipat na volnobeh. Sytic na na Sedru se na lpg chova jako obtok skrtici klapky a diky tomu se da pouzit v roli rucniho plynu.
20:15:03
08.12.2014
Bukaj
-> Winged_Arrow: Na straně sacích a výfukových kanálů má hlava (odlitek) dvě plošky (lichoběžníkového tvaru), které udávají míru maximálního (teortického) snížení. U nové, nebo dosud nebroušené hlavy je ploška cca 1 mm pod úrovní roviny brusu...
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Bukaj vložen 08.12.2014 20:15:03
19:54:57
08.12.2014
Winged_Arrow
-> MVM: Čiže z toho vyplýva, že mi sytič fungovať nebude, ak správne rozumiem. Poradíte mi ešte, čo sa tejto hlavy týka, akú má mať sériovú výšku?

Zdá sa mi nejaká tenká spodná stena, chcem ju dať znížiť, ale neviem či s ňou už nebolo niečo niekedy robené.. chcelo by to presný rozmer seriovej 120L hlavy..
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Winged_Arrow vložen 08.12.2014 19:54:57
17:54:22
08.12.2014
MVM
-> Winged_Arrow: Jsou dva způsoby nejčastěji používaný řešení jak výrazně obohatit směs - ovšem ještě pod hranicí zápalnosti aby směs nebyla příliš bohatá. Jedna je sytič,další je přívěra. Sytič pracuje jako malý přídavný karburátor. Přívěra zvýší uměle podtlak (tím že zabrání vstupu vzduchu do karburátoru) a následkem toho si motor saje směs že všech otvorů které jsou nad i pod škrtící klapkou.
16:55:43
08.12.2014
Winged_Arrow
-> minno: -> vhml: tak neviem, podla tejto tabulky mi to vychadza, že na K.P. 10,5 by som mal ist dolu asi o 3mm ale to už je asi dosť..

Skúsil by som 2.1mm , snáď postačí sériové tesnenie a štartér :D

A aká je seriova vyska hlavy? mam doma jednu hlavu od niekial, tak len pre istotu, ci uz s nou nebolo nieco robene..

Inak, na akom princípe je vlastne na 120L karburátore riešený sytič?

Bude funkčný aj na plyne? Lebo keď som mal ten plyn v Nive, tam je klasicka klapka a sytič normálne fungoval aj na plyne pri štartoch super..
upraveno 1x, naposled 08.12.2014 16:56:29
Extreme Tyres