Lpg pro lpgisty

prohledat
2700 příspěvků (zobrazeno 1401 až 1450) od 09.05.2007 do 20.08.2025, založil/a spartra
řadit dle data
20:27:56
22.01.2015
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Winged_Arrow: nie hlúposť jazdiť za polovicu, ale čo sa týka životnosti hlavy.. keď už tak zainvestovať a dať tvrdé sedlá .. ale pokial sa ti chce každý rok meniť hlavu tak ok .. záleží koľko najazdíš km .. pokial 10tis za rok tak to nerieš, pár krát nastavíš ventily a cajk .. dal by som tam motor z Felície a máš navždy kľud ..
16:09:23
22.01.2015
Winged_Arrow
-> Bukaj: -> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: neviem prečo by to mala byť hlúposť, jazdiť za polovicu. Ako povedal King, ide o to, aby to bolo dobre spravené (nie len zavedená hadička do sania) Ale poriadny mix + zúženie sacieho priestoru pred filtrom na 25 mm, potom to naozaj ide ako má. A dobre spravené to je. Nie je žiadny rozdiel medzi jazdou na plyn a benzín, ide to rovnako. Vidím v tom plus aj čo sa týka toho, že motor ide za studena takisto ako za tepla, - štarty na brnk aj pri -20 čo nedávno bolo, sytič len prvých 10 metrov jazdy, potom úplne vypínam - netreba. Spotreba 7.2 - 8L plynu = 4L benzínu. Nádrž má 50L tým pádom predĺžený dojazd oproti benzínu - 600 - 700km/ nádrž. A mám tam 5q, takže sa to zas toľko netočí, čakal som že tie ventily bude treba štelovať častejšie, ale ako vidím tak ani nie.. Benzín už nechcem v živote vidieť - plytvanie peniazmi. Momentálne mám ešte diesla, ale ďalšie auto už bude jedine LPG.. nejaký 2.0 alebo niečo menšie preplnované..
13:03:23
22.01.2015
Bukaj
-> MOLSO: Jasně, ale vím i o jedné 125L, která jezdila na LPG a ventily nikdo neřešil. Skončila u mne jako zdroj dílů a motor na tom nebyl tak špatně, jako karoserie... 3
11:41:57
22.01.2015
MOLSO
-> Bukaj: je rozdiel na 120 a 130 motore 4
11:29:14
22.01.2015
Bukaj
-> Winged_Arrow 21.01.15 22:39:47: Já šteluju ventily u 130LPG při výměně oleje - tj cca po 8-10 KKm a není to taková tragédie, jak se tu píše. Dokonce když s tím autem jezdil ještě kamarád, tak jsem jednou šteloval až po 25000 a žádná katastrofa to nebyla 4
11:18:48
22.01.2015
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> King: jezdil jsem 105-ku a honit se to muselo když to byl 4Q a chtěl člověk nejak "jet" po dálnici .. jako nouzovka ok, ale dnes už bych to nedělal .. dokonce jsem zničil na plyn i sedla u hlavy ze 742.136 3 a ted kurvím hlavy na lpg na fordech 8
11:14:12
22.01.2015
King
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Kupodivu neni. Je to kus od kusu. Pokud si dobre sedne reduktor s mixerem a motorem a pouziva se rozumny nastaveni bohatosti a predstihu, hlava to muze dat. Hlava s vyssim k.p. je plus, vyplaci se pravidelne ventily zavlazovat benzinem. Naopak to neni vhodny honit po dalnici a skrtit bohatost - vyzkouseno :-)
10:51:39
22.01.2015
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Winged_Arrow: to poznáš na štartovaní za studena a chode na volnobeh..

lpg na 5-kanálovej hlave je hlupost
22:39:47
21.01.2015
Winged_Arrow
-> MVM: Zdar, tak som dnes pošteloval ventily - k mojmu prekvapeniu, po skoro 3000 km na plyn boli ventilove vole ešte väčšie, než predpísané- cca 0,3mm výfuk 0,25 sací

tak som ich dal na spávne hodnoty, asi to bolo aj zbytočné robiť, však by sa časom "doladili" samé nie? Čakal, som, že už tam budú takmer nulové vôle.. tak neviem ako často sa do toho treba vôbec špárať ??
20:15:31
20.01.2015
Winged_Arrow
-> MVM: OK, rozumiem, čiže štelovať ventily.. kým sa bude dať.. ako často? 1000 km?
20:11:22
20.01.2015
MVM
-> Winged_Arrow: No začne to zpočátku blbě startovat,nepravidelný chod,rapidně klesne výkon. Co se stane? - Motor ztratí kompresní tlaky a ventily přestanou těsnit protože jich část "upálíš" horkými spalinami a zrovna zničíš i sedla ventilů v hlavě. (ventil a sedlo tvoří společně těsnící párovou součástku) Dojde ke zničení dílů hlavy válců. Motor přestane jet.
20:03:24
20.01.2015
Winged_Arrow
-> MVM: Dík za radu :) Čo vlastne nastane, keď sa "podpáli ventil" ?
20:01:05
20.01.2015
MVM
-> Winged_Arrow: No jasně,vytvoří se vůle mezi sedlem a talířkem ventilu- ten se nebude chladit dotykem se sedlem a klasicky "podpálíš ventily" a v nejhorším zničíš sedla/hlavu....
19:54:29
20.01.2015
Winged_Arrow
Vie mi niekto povedať, aký následok a po akých asi kilometroch bude mať neštelovanie ventilov pri jazde na LPG ? Tak som nad tým premýšlal - ventily by mali začať chodiť nonstop opreté o vahadlá, ktoré ich už hlbšie do hlavy nepustia - ale začne sa tam tvoriť vôla? medzi ventilom a ventilovým sedlom v hlave? cez ktoru bude unikať tlak a pripadne "odpaľovať" z materialu sedla?

Díky za názor, prípadne skúsenosti. Zatial to má 2600 km bez zasahu a ako hodiny.

Motor 120 L. Spotreba 8L plynu / 100km.
upraveno 2x, naposled 20.01.2015 19:55:32
09:08:36
20.12.2014
King
-> Winged_Arrow: Jenom poznamka - to zmenseni prurezu nasavaciho otvoru pred filtrem jsem musel pouzivat taky, ale neni to kvuli "strhavani" plynu z mixeru, ale kvuli tomu, ze v dufuzorech mixu je v jistych otackach mensi podtlak, nez by bylo potreba, tim padem se nedostatecne otevira velka membrana v reduktoru a pres ventil 2. stupne reduktoru jde malo lpg.

Pouzivani svicek s malym prurezem stredni elektrody (nutnost pouzit ve vyrobe odolnejsi materialy s lepsi tepelnou vodivosti) ma fyzikalni oduvodneni - cim je płocha jiskriste mensi, pripadne elektrody spicatejsi, tim nizsi napeti je potreba na preskok vyboje. Vzhledem k vetsi el. pevnosti lpg smesi je to miste. Nicmene dobre fungujici zapalovani si poradi i s obyc. svickama.
22:04:48
18.12.2014
Winged_Arrow
Tak a je to hotovo.. celá finta bola v zúžení priemeru nasávaného vzduchu pred vzduchovým filtrom na 25mm. Dovtedy bol podtlak príliš malý a prietok vzduchu ndokázal so sebou strhávať aj plyn z reduktoru.. Takže ďakujem pánovi odborníkovi.. momentálne sa nemôžem sťažovať.. výkonovo nepozorujem žiadne zhoršenie.. chod je rovnaký ako na benzín, výkon ten istý..

Vraj, keď je dobre spravený mixér, je to to isté ako priamy vstrek plynu..

Tak uvidíme, čo povie spotreba. Pridávam pár foto.

Ešte som sa pokúšal klásť otázky ohladom sviečok na plyn a bol som zatlčený do zeme, vraj je to maximálna hovadina, tie s tenkými elektródami a najlepšie je vraj použiť NGK-čky.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Winged_Arrow vložen 18.12.2014 22:04:48
22:04:01
18.12.2014
Winged_Arrow
22:35:01
16.12.2014
Winged_Arrow
-> Tomaso435: tam sa dajú nastaviť len dve veci, bohatosť zmesi a voľnobeh a nemá to na to vôbec vplyv.. v lade 1.6 ke to šlapalo super, len tuto to robí takéto veci.
21:37:07
16.12.2014
Tomaso435
-> Winged_Arrow: v nastavení reduktoru.
21:34:46
16.12.2014
Winged_Arrow
Tak, už je to tam, všetko funguje ako má, až na jednu vec.

Pri zošľapnutí plného plynu motor stagnuje u určitých otáčkach, akoby nespaľoval.. kope, dusí sa..

pri pridaní asi do polovice motor normálne ide až do vysokých otáčok, ale pri pridaní viac ako 3/4

sa začne dusiť... pokiaľ je už vo vyšších otáčkach, nedusí sa ani s plným plynom a ťahá super...

proste sa potrebuje dostať cez určité otáčky a potom už začne ťahať...

Skúšal som už znížiť vzdialenosť elektród sviečok, rôzne upraviť zmes ale stále to isté, posledné čo ma napadá je ešte predstih. Ten sa pri LPG má posunúť smerom vpred (iskra ide skôr) alebo vzad? Ak to nepomôže, kde hľadať chybu??
upraveno 1x, naposled 16.12.2014 21:35:54
14:58:42
09.12.2014
Winged_Arrow
-> Bukaj: -> MOLSO: -> vhml: -> dragon_cb_cz:

Hlava 105L na blok 120L - aká by bola výsledná kompresia, viete niekto?

Nie je to jednoduchšia varianta ako znižovanie hlavy?

Kolega mi vravel že to tak kedysi robili..

Aké to má prípadné nevýhody?
upraveno 2x, naposled 09.12.2014 15:33:18
23:16:55
08.12.2014
Bukaj
-> Winged_Arrow:

Asi nikdo nezaručí, že to při snížení o 2 mm bude fungovat. "Bezpečné" snižování je právě max do roviny s těmi ploškami, tedy 1 mm...7
21:16:09
08.12.2014
Winged_Arrow
-> Bukaj: dakujem velmi pekne, našiel som to a je to asi 1mm, takže by mala byt bez zasahu. Ako tak na to pozerám, tá stena, kde je otvor pre vodný obeh má asi tak 5mm, takže po znížení o 2mm, sa mi už jaksi nechce veriť, že to ešte nepraskne :/

Ale asi je to vyskúšané v praxi... -> King:

Dakujem za vysvetlenie, toto som chcel počuť :)
20:53:52
08.12.2014
King
-> Winged_Arrow: Ale houby! :-) Na lpg sytic fungovat bude, ale uz to nebude sytic. LPG smes je smes dvou plynu (velice zjednodusene), ktere jsou v nasich beznych klimatickych podminkach ve stavu plynnem a tudiz neni tendence kondenzovat na stenach sani - syceni smesi je zbytecne. Problem je studeny shade motor, ktery ve spojeni s obvykle pouzivanymi lacinymi "mazuty" ma v hlubokych mrazech tendenci chcipat na volnobeh. Sytic na na Sedru se na lpg chova jako obtok skrtici klapky a diky tomu se da pouzit v roli rucniho plynu.
20:15:03
08.12.2014
Bukaj
-> Winged_Arrow: Na straně sacích a výfukových kanálů má hlava (odlitek) dvě plošky (lichoběžníkového tvaru), které udávají míru maximálního (teortického) snížení. U nové, nebo dosud nebroušené hlavy je ploška cca 1 mm pod úrovní roviny brusu...
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Bukaj vložen 08.12.2014 20:15:03
19:54:57
08.12.2014
Winged_Arrow
-> MVM: Čiže z toho vyplýva, že mi sytič fungovať nebude, ak správne rozumiem. Poradíte mi ešte, čo sa tejto hlavy týka, akú má mať sériovú výšku?

Zdá sa mi nejaká tenká spodná stena, chcem ju dať znížiť, ale neviem či s ňou už nebolo niečo niekedy robené.. chcelo by to presný rozmer seriovej 120L hlavy..
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Winged_Arrow vložen 08.12.2014 19:54:57
17:54:22
08.12.2014
MVM
-> Winged_Arrow: Jsou dva způsoby nejčastěji používaný řešení jak výrazně obohatit směs - ovšem ještě pod hranicí zápalnosti aby směs nebyla příliš bohatá. Jedna je sytič,další je přívěra. Sytič pracuje jako malý přídavný karburátor. Přívěra zvýší uměle podtlak (tím že zabrání vstupu vzduchu do karburátoru) a následkem toho si motor saje směs že všech otvorů které jsou nad i pod škrtící klapkou.
16:55:43
08.12.2014
Winged_Arrow
-> minno: -> vhml: tak neviem, podla tejto tabulky mi to vychadza, že na K.P. 10,5 by som mal ist dolu asi o 3mm ale to už je asi dosť..

Skúsil by som 2.1mm , snáď postačí sériové tesnenie a štartér :D

A aká je seriova vyska hlavy? mam doma jednu hlavu od niekial, tak len pre istotu, ci uz s nou nebolo nieco robene..

Inak, na akom princípe je vlastne na 120L karburátore riešený sytič?

Bude funkčný aj na plyne? Lebo keď som mal ten plyn v Nive, tam je klasicka klapka a sytič normálne fungoval aj na plyne pri štartoch super..
upraveno 1x, naposled 08.12.2014 16:56:29
16:01:24
08.12.2014
Dušan
taky mam 2mm
13:32:21
08.12.2014
vhml
13:12:58
08.12.2014
minno
-> Winged_Arrow: u 120L hlavy je po znížení o 1,5 mm KP 9,5:1, viac by som už neznižoval (oslabenie hlavy a bolo by už potrebné upraviť spaľováky).
upraveno 1x, naposled 08.12.2014 13:16:45
21:18:19
07.12.2014
Winged_Arrow
-> vhml: ja viem, ale niečo vydrží, kým sa nachystá fáčkový motor..

chcem to spraviť a chcel by som len vedieť, koľko z tej hlavy musí ísť dole aby to spravilo K.P. tých 10,5:1 alebo koľko treba aby to dobre pálilo..

0,8mm? 1mm? Snáď to tu niekto vie..
20:45:51
07.12.2014
Tomaso435
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: tak vono.... pokud se smíchá zbytek benzínu s plynem kterej po přepnutí na něj má nástup ihned, tak to nehoří...
20:39:59
07.12.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Tomaso435: Jo, jezdí to tak uvidíme kolik to teď najezdí. Jinak je to zlatý auto, jen jak to vyšteloval "mistr" plynař a začalo to žrát po jeho zásahu 11l tak to je fakt extrém.



Hele a to bylo teda normální, že když mi to po přechodu na LPG chcíplo tak když jsem to prošlápl aby to nechcíplo tak to drželo už pak normálně? Nicméně po tom co jsem to ještě zašrouboval o něco tak už to po tom přechodu jen zakolísá, ale drží už samo i ten první krát co se to přepne.
20:36:43
07.12.2014
Tomaso435
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: tak nějak. ted si poměř spotřebu a případně tomu zase na hadici uber nebo přidej...
20:33:14
07.12.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Takže ventil č. 2 zcela vyšroubovaný (na pocitové maximum tak aby tam byl) - pochopil jsem že to je volnoběh?



Posléze při startu (benzín) samo vpohodě - po přepnutí na LPG (otáčky) motor chcípl (při prošlápnutí plynu pak už držel a normálně auto jezdilo a drželo volnoběh. Prostě to chcípalo vždy jen při startu), takže jsem postupně po půl otáčky šrouboval až do momentu, kdy nastartuju a při přepnutí se otáčky jen lehce zakolísají po přepnutí níž, ale volnoběh drží.



Ventil č 1. utáhnutý na maximum a pak jsem asi otáčku povolil a při jízdě a nedostatečném výkonu jsem po půl otáčce přidával, až je to normální - jak jízda, tak kopec se zatíženým autem.



Takhle je to vpořádku? Díky.
upraveno 1x, naposled 07.12.2014 20:35:52
20:30:09
07.12.2014
vhml
-> Winged_Arrow 07.12.14 20:28:08: vzhledem k tomu, že litinová hlava je pro provoz na lpg nevhodná tak bych se na to směle vysral... 3
20:28:08
07.12.2014
Winged_Arrow
-> vhml: -> MOLSO: -> dragon_cb_cz:



Prosím Radu - Š 125L o koľko treba znížiť hlavu, aby kompresný pomer dosiahol idealnu hodnotu (aká to je?) pre spalovanie LPG?

Predstih treba posúvať smerom Neskoršie/skoršie ? Dík :)
10:44:06
06.12.2014
mirco
-> King: vďaka, sorry zabudol som to tam napísať podtlakový system Lovato. Čiže tým hore sa to naladí na hrubo ako ak som dobre pochopil a tým druhým na boku sa to len doladí? Len ešte som sa chcel opýtať ak ten veľký čierny šrúb na boku utiahnutý úplne tak vtedy je to najviac ochudobnené alebo naopak, lebo z toho príspevku predtým -> spartra 04.12.14 09:46:06: som to tak pochopil alebo je to ináč?
22:20:55
05.12.2014
vhml
Zkoušel se někdo rochat v nastavení vstřikovaného LPG? Tj kabel, notebook atd.... ?



Ne že bych to nutně potřeboval, ale spíš pro ten pocit že si s tím můžu hrát a třeba i doladit menší detaily:-)
22:02:00
04.12.2014
King
-> mirco: Bejva zvykem pri zadosti o radu aspon naznacit o jakej system se jedna. Jestli je to BRC, tak tam se imbusem na reduktoru nastavuje rekneme volnobeh "na hrubo" a rucnim sroubkem pak doladeni smesi. Plynari to ale obvykle utahujou na doraz a stelujou jenom tim "hrubym". Ten "krokovy" motorcek, ke kterymu ovsem obvykle vedou jenom dva draty je servo ventil, coz je jenom tupej elektromagnet, kterej se s pruzinou pere o clonu. Je to sice vetsinou k hovnu, ale eko-posuci to maj radi :-)
upraveno 1x, naposled 04.12.2014 22:04:27
21:04:43
04.12.2014
mirco
Chcel by som sa opýtať, mám podobný problém, čiže ten šrúb č.2 má byť skoro celý vyšrubovaný a vtedy to má chudobnejšiu zmes?, lebo ja šrub č.1 nemám, mám tam namiesto toho asi krokový motorček, ale mám hore nad šrúbom č.2 taký malý šrúb - neviete čo sa ním ešte nastavuje?
09:55:03
04.12.2014
Tomaso435
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: přesně jednička na množství prutoku. takže seřizuj jen tím jedním aby byl pokud možno co nejméně zašroubovaný...
09:46:06
04.12.2014
spartra
jenom na podtlaku byl šroubek 2 na doseřízení vlevo-ubírá/vpravo-přidáv á, mezipoloha byla ta správná

šroubek 1, myslím zátáhnout a povolit o 1 celou otáčku, pak doseřídit
22:55:12
03.12.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Tomaso435: Hele dneska mám prostě naprostý "den blbec" a jak jsem byl nasraný že to žere 11/100 a do toho nevyspaný a unavený, tak v tom momentě jsem začal točit ventilama a nic to nedělalo. Ani nemohlo, jsem zapoměl, že jsem to měl kvůli tomu že došel plyn přeplé na benzínový provoz bez LPG takže to ani nemohlo nic dělat a já tím točil tam a zpět aniž by mozek reagoval že příčina je momentální nedostupnost mozkové hmoty... 8 Takže ventily jsou rozhozené a tímpádem potřebuju začít s nějakým nastavením... vím, tohle udělá jen "debil", ale někde se ten dnešní náročný den projevit musel... 71 Takže začnu tím, že ventil č. 2 více-méně vyšrubuju na max a lehce ho vrátím zpět. Vyzkouším jak to jede na volnoběh a tak aby to nechcípalo a šlo to vytáčet do maxima bez škobrtnutí a pak budu teprve řešit potíže s ventilem č. 1. Je tak?
upraveno 1x, naposled 03.12.2014 22:56:23
22:24:13
03.12.2014
Tomaso435
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: na muj vkus máš moc velkej tlak na membránu.. č2. (nemáš tam z vrchu ještě šroub jeden?) , ale nevím v jakým stavu je. osobně bych to tam zašrouboval jen minimálně tak, aby motor na volnoběh (stejnej s benálem) nechcípal a šel vytáčet do maxima plynule bez škobrtnutí.



ale nejdřív číslem1 otoč o jednu otáčku ve směru hodinových ruriček. tím to zaškrtíš. pokud to nebude chcípat, projeď se jak to jede...

Přívod studenýho vzduchu máš až z nárazníku nebo jen z motorovýho prostoru ? čím studenější tim menší spotřeba. (takto to funguje u fa karb lpg)
21:09:33
03.12.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
A předpokládám, že taky tady na vetnilu pracovně nazvaném č. 2
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 03.12.2014 21:09:33
21:08:29
03.12.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Zdravím všechny znalé systému LPG...



Bohužel jsem v mojí nepřítomnosti svěřil péči o své auto otci, který s tím zajel na "seřízení". Překvapivě žere auto 11 litrů LPG na 100 km. Což je extrém. Chápu, že je zima a něco nahoru vyleze, ale z původních 8.5 - 9 litrů v létě podle toho jak tomu kdo šlape na krk to je prostě podle mě hodně.



Čili potřebuju rady jak to vyštelovat. Jedná se o 50kW BMM Felicii, najeto 70 tis, motor udržovaný, servisovaný jako celé auto. V motoru nový olej, nové filtry - vše kvalitní. Systém samotný starý zhruba 10 měsíců.



Svíčky Brisk - DR15YS - LPG co jste mi tady doporučili - elektrodová vzdálenost 0.6 mm.



Takže by mě asi zajímalo kolik nastavit předstih a jak na to nastavení LPG systému tak aby to jelo a nežralo. 4



Předpokládám, že to ovlivňovat budeme tímto ventilem - pracovně nazvaným č. 1
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 03.12.2014 21:08:29
upraveno 1x, naposled 03.12.2014 21:10:09
20:18:03
02.12.2014
Winged_Arrow
Náhodou sa niekomu neváľa doma mixér plynu na 120L karbec?

Inak, aká vôľa sa dáva na ventily sacie/výfukové na 120L?

Podložky by boli, už len vybrať ktorú :) Predpokladám za studena ?
20:01:17
02.12.2014
dragon_cb_cz
-> King: Njn, já jsem dehtovej kolenovrt 1
Extreme Tyres