![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr vs. Lekr
Aha, čo som našiel na nete. Čo to sakra je? Ide o ten bazmek prišróbovaný do telesa veka sytiča, vyzerá to ako snímač teploty vody, ale prečo je to prepojené hadičkou s podtlakovým ovládačom 2. komory a k čomu to akože má slúžiť? ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Sejki: Asi špatně hledáš. Hledej "škoda favorit na díly" no a začni se těch lidí ptát co chtěji za karbec.... Neni nic jednoduššího.
-> Sejki: Stav se v Plzni, jeden ti dám, jestli to vůbec ještě najdu ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kadelus: tak to me rekni kde, bazos ani aukro nic nehlasi
-> Sejki: no prece na inzerci. Jsou jich mraky.
-> Kadelus: kde se da sehnat? asi lepsi kraj... :(
Tak ja dneska privezl "dalsi" lekr z facka co ma jit do huti a nasadil na rapida a........ heureka - ja lekriiiiiiim. Vono to funguje! Jupi!
Tak se hlasim do klubu.
Tak se hlasim do klubu.
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): to je otázka? Ak áno, tak to ja neviem, prečo si ho tam mal.
-> minno: proč jsem ho na 135/6 měl :D
-> xerox422: no je možné, že myslel ten plech, ale je to nelogické, ten plech pod LEKR nepatrí, nie je ani u favorita, a ani by tam bez prevŕtania dier nepasoval. Navyše nemá ten plech ani obdĺžnikovú dieru v strede
Ten plech slúži na prípadné "odkvapkávanie" benzínu z karburátora na rozpálené výfukové potrubie a montoval sa len do 5 kanálových motorov, kde je malé sanie. Nepatrí ani na 135/136 so SEDRom.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno:
-> xerox422:
No já pochopil že mluví o Lekru.....a napojeném sytiči na vodu
Ten popis se mi zdál divný![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> xerox422:
No já pochopil že mluví o Lekru.....a napojeném sytiči na vodu
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ten popis se mi zdál divný
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> jate-line: -> minno: Ale hoši on myslí na plech pod karburatorom skoda-katalog.eu/ekatalog
-105-120/.../20-cistic-vzd
uchu--karburator diel č.4
-> jate-line: ale tam nie je obdĺžniková diera a okraje zahnuté "nahoru".
-> Peckin: daj foto.
Je v něm taková obdélníková díra a má okraje lehce zahlé nahoru, je to první věc co je k sání přišroubovaná, na ní pak je taková bakelitová podložka a na ní až karburátor. Podle mě to má být nějaký tepelný odstínění.
-> Peckin: No s tou vodou neviem. Ja mám vodu zapojenú tak, ako mám (foto v karte auta) a som s tým spokojný, všetko funguje dobre, takže by som nemenil.
Aký dierovaný plech pod karburátorom máš na mysli? Neviem, čo myslíš.
Aký dierovaný plech pod karburátorom máš na mysli? Neviem, čo myslíš.
-> minno 26.11.14 14:29:00:
Koukl jsem na ty odkazy. Příjde mi ale že to mají napojené na velkém okruhu takže to musí na sytič běžet příliš a zbytečně dlouho ne? Kdybych vzal zase teplou vodu od topení což je malej okruh a vrátil to do tý tlustý hadice co vede do vodní pumpy tak ty okruhy propojím a bude se mi déle ohřívat celý motor. Jestli se pletu tak mě prosím opravte. Je to sice koplikovaný ale mě ať na to koukám jak na to koukám příjde nejlepší zapojení do toho spojení jak je obtok topení. Tam si myslím by to nemělo ničemu vadit a fungovat nejlépe. Zase ale to je velká délka hadic a dost kolínek.
A poslední věc, ten děrovaný plech jak je pod karburátorem můžu vyhodit? Nebude se potom karburátor nějak moc ohřívat od výfuku?
Koukl jsem na ty odkazy. Příjde mi ale že to mají napojené na velkém okruhu takže to musí na sytič běžet příliš a zbytečně dlouho ne? Kdybych vzal zase teplou vodu od topení což je malej okruh a vrátil to do tý tlustý hadice co vede do vodní pumpy tak ty okruhy propojím a bude se mi déle ohřívat celý motor. Jestli se pletu tak mě prosím opravte. Je to sice koplikovaný ale mě ať na to koukám jak na to koukám příjde nejlepší zapojení do toho spojení jak je obtok topení. Tam si myslím by to nemělo ničemu vadit a fungovat nejlépe. Zase ale to je velká délka hadic a dost kolínek.
A poslední věc, ten děrovaný plech jak je pod karburátorem můžu vyhodit? Nebude se potom karburátor nějak moc ohřívat od výfuku?
Seřídit otáčky na sytič.
Zdravím, nasadil jsem LEKR na stopětku a když nastartuju tak má strašně vysoké otáčky (dá se říct plný plyn). S volnoběhem jsem už hýbal a už ani víc snížit nejde. Není možné že je LEKR na 105 prostě velkej? Popř. co by se stím dalo ještě dělat? Děkuji
-> Jozef2: -> minno: dík , mrknem sa na to
-> Kadelus: spýtaj sa tohto člena, on to myslím šteloval doma nejako svojpomocne: skoda-virt.cz/cz/.../975-
jenik120-s120l
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: žiadne šľapanie netreba, len raz stlačiť plyn na aktiváciu sytiča. Skontroluj to, o čom písal Jozef2, pravdepodobne sa ti neaktivuje sytič (alebo aktivuje, ale nie dobre) a našľapaním do plynového pedála len výrazne obohatíš zmes pred štartom akceleračnou pumpičkou a po štarte je to zas chudobné, tak to beží asi preto všelijako.
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: žiadne šľapanie netreba, len raz stlačiť plyn na aktiváciu sytiča. Skontroluj to, o čom písal Jozef2, pravdepodobne sa ti neaktivuje sytič (alebo aktivuje, ale nie dobre) a našľapaním do plynového pedála len výrazne obohatíš zmes pred štartom akceleračnou pumpičkou a po štarte je to zas chudobné, tak to beží asi preto všelijako.
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: pedál stačí stlačiť len raz. Skontroluj, či máš pred naštartovaním a jedným prešľapnutím plynového pedálu úplne uzavretú príveru (prípadne s malou medzerou).
-> minno: dotaz - favorit s karbecom - po naťahaní benzínu ručne pumpou sa mu nechce štartovať, musím pár krát našlapať pedálom a aj tak nič moc .. ty musíš tiež našlapať pedálom alebo chytá ?
-> minno: Tak karbec jsem kupoval na aukru a historii neznám je možný že si s ním už někdo hrál.. Je jasný že dotahuju šrouby s citem - tam je tušim nějakých 7 Nm.
Jo na ty opravy už jsem mu psal SZ.
Ještě mně napadlo že si od tchýně půjčím fáčko - a vyndám karbec a vyzkouším to :-)
Jo a ktomu štelování dorazu jak jsem pochopil potřebuješ tu podtlakovou serepetičku a šteluje se doraz při podtlaku. Hubou jsem cucal jako ďas - membrána se hýbala ale těch myslím 20 kPa fakt tlamou neodhadnu. Je fakt že bez toho jsem v řiti.
Nějakej nápad?
Jo na ty opravy už jsem mu psal SZ.
Ještě mně napadlo že si od tchýně půjčím fáčko - a vyndám karbec a vyzkouším to :-)
Jo a ktomu štelování dorazu jak jsem pochopil potřebuješ tu podtlakovou serepetičku a šteluje se doraz při podtlaku. Hubou jsem cucal jako ďas - membrána se hýbala ale těch myslím 20 kPa fakt tlamou neodhadnu. Je fakt že bez toho jsem v řiti.
Nějakej nápad?
-> Jozef2 11.01.15 14:37:15: kontrolka činnosti palivovej pumpy.
-> Kadelus 11.01.15 23:50:21: Holt smola, vadný nový plavák :( A po výmene mebrány sytiča s tiahlom si to našteľoval, ako som písal (veľká a malá medzera prívery)? Ak si to nešteľoval, tak od toho nemôžeš očakávať, že to bude správne fungovať. Nastavuje sa to týmto šróbom, viď. obrázok. Ten karburátor predtým, než sa dostal k tebe, fungoval? Možno už predtým bol rozosratý a treba ho teraz kompletne nastaviť. Ak sa na to necítiš, tak to zver skoda-virt.cz/cz/.../1044 7-repas-serizeni-upravy-ka rburatoru
-> Kadelus 12.01.15 06:05:08: Stačí jeden otáznik. A tým to nebude, jedine ak by si mal moc dlhé šróby. A karburátor sa uťahuje s citom, nie na krv. Pozri uťahovací moment.
-> Kadelus 11.01.15 23:50:21: Holt smola, vadný nový plavák :( A po výmene mebrány sytiča s tiahlom si to našteľoval, ako som písal (veľká a malá medzera prívery)? Ak si to nešteľoval, tak od toho nemôžeš očakávať, že to bude správne fungovať. Nastavuje sa to týmto šróbom, viď. obrázok. Ten karburátor predtým, než sa dostal k tebe, fungoval? Možno už predtým bol rozosratý a treba ho teraz kompletne nastaviť. Ak sa na to necítiš, tak to zver skoda-virt.cz/cz/.../1044 7-repas-serizeni-upravy-ka rburatoru
-> Kadelus 12.01.15 06:05:08: Stačí jeden otáznik. A tým to nebude, jedine ak by si mal moc dlhé šróby. A karburátor sa uťahuje s citom, nie na krv. Pozri uťahovací moment.
Tak mně napadlo, jestli by mi takováhle brykule nemohlo dělat to jak karburátor dotáhnu 3 imbusama k tý čína podložce - tak by se mohla prohybat jak se opře ten šroub o tělo sání ....
Prostě čím víc utáhnu karbec tím víc by to mohlo přisávat jinde....
?
Prostě čím víc utáhnu karbec tím víc by to mohlo přisávat jinde....
?
Tak jsem si dneska hrál zase s kerbecem (výměna plováku jelikož ten fungl nový od KK autodíly byl plný benzínu a výměna membrány k sitiči) a běží to uplně stejně nah..no.
Nastartuju - vyletí otáčky a zdechne. Vždyť jsem to nikterak nemohl rozes.at když jsem to jen čistil.....
A v tom návodu to je fakt složitý jako prase.
Nastartuju - vyletí otáčky a zdechne. Vždyť jsem to nikterak nemohl rozes.at když jsem to jen čistil.....
A v tom návodu to je fakt složitý jako prase.
-> minno: čo to máš za svetielko nad spínačkou?
-> Peckin: A domluvíme to? Stačí zapůjčit - naskenuju a náklady na poštovné tam i zpět uhradím. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Tu příručku doma mám.
Nemáte někdo některou z těchto knížek? Klidně zaplatím poštovné, zapůjčím, naskenuju a obratem pošlu zpět a dám volně k dispozici. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nemáte někdo některou z těchto knížek? Klidně zaplatím poštovné, zapůjčím, naskenuju a obratem pošlu zpět a dám volně k dispozici. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nemáte někdo některou z těchto knížek? Klidně zaplatím poštovné, zapůjčím, naskenuju a obratem pošlu zpět a dám volně k dispozici. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nemáte někdo některou z těchto knížek? Klidně zaplatím poštovné, zapůjčím, naskenuju a obratem pošlu zpět a dám volně k dispozici. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kadelus: Tak to máš asi len návod k obsluhe od Škoda-Auto.
Inak v tej príručke od Andrta je tam toho popísaného fakt "mrtě" a dá to zabrať sa cez to prelúskať, ale ak to chce človek dobre nastaviť, inak to nejde...
Inak v tej príručke od Andrta je tam toho popísaného fakt "mrtě" a dá to zabrať sa cez to prelúskať, ale ak to chce človek dobre nastaviť, inak to nejde...
Paráda - stáhnu doma. Taky koukám že píšu jako tatar tak se omlouvám.
V mém vydání je 6 listů všeobecné teorie.
V mém vydání je 6 listů všeobecné teorie.
-> Kadelus: Ja mám 2. vydanie z roku 1993 a o karburátore LEKR/Pierburg je tam 32 strán - ohľadom princípu funkčnosti a ako čo nastaviť je tam naozaj všetko, neviem čo viac by si o ňom ešte chcel :-) Ale holt na určité úkony sú potrebné špeciálne prípravky, bez toho to proste nejde. Postupy na všetko tam ale sú uvedené, a dosť podrobne. Samozrejme dá sa vynájsť a urobiť si kopec vecí aj svojpomocne, ale to je už o šikovnosti každého súdruha.
Podtlakový ovládač vymeň - ale aj tak budeš musieť našteľovať tiahlo - veľká a malá medzera.
Osobne som veľkú a malú medzeru ešte nešteľoval, funguje mi to dobre "od prírody" - ono pokiaľ do toho nik nešahá, tak od fabrických nastavení sa s tým nemá čo stať.
Edit: Pre istotu dávam sem moje vydanie hnihy favorit, ak by niekto potreboval, strany 125-157:
skoda120.inetbox.sk/_temp /favorit_andrt_malina.pdf
Podtlakový ovládač vymeň - ale aj tak budeš musieť našteľovať tiahlo - veľká a malá medzera.
Osobne som veľkú a malú medzeru ešte nešteľoval, funguje mi to dobre "od prírody" - ono pokiaľ do toho nik nešahá, tak od fabrických nastavení sa s tým nemá čo stať.
Edit: Pre istotu dávam sem moje vydanie hnihy favorit, ak by niekto potreboval, strany 125-157:
skoda120.inetbox.sk/_temp /favorit_andrt_malina.pdf
Tak Andrta/Malinu jsem si stáhnul a vytisknul ,ale že by tam bylo něco jak nastavovat kdy co jsem nenašel. Je tam popsáno co na co na lekru je a co to umí a to je vše. Možná máš jiné vydání.Ve většině publikací který jsem projel je napsáno že nic z toho nastavovat nemáme a máme to svěřit odborníkovi jelikož to potřebuje spooooustu zkušeností a speciálního nářadí třeba jako chladící spray. Tohle všechno jsem četl, nebo právě čtu a přesto najdu více odpovědí tadu od vás nez z knížky. Navís ti odborníci mám posit už mizí a jakmile to nemá diagnostiku tak jsou v háji.
Tu memránku mám doma novou tak to vyměním a uvidíme.
A až budete někdo mít nějakou příručku na srychtování LEKRA podle čeho jde seřizovat tak sem s ní - budeme vděční všichni.
Tu memránku mám doma novou tak to vyměním a uvidíme.
A až budete někdo mít nějakou příručku na srychtování LEKRA podle čeho jde seřizovat tak sem s ní - budeme vděční všichni.
To sú tie vaše karburátory repasované od brucha - prečo si nenaštudujete k tomu príručku a nerobíte nastavenia podľa nej? Takto len tápate a skúšate a nikdy to nebude ono. Manuál k LEKRu nájdete v knihe Škoda Favorit od autorov Andrt / Malina. Dá sa nájsť v pdf na nete.
Sytičová prívera sa musí po prešľapnutí plynového pedálu u studeného motora plne uzavrieť. Je jedno či je vonku -20 alebo +20. Úplne uzavretá prívera slúži čisto len na naštartovanie. Po naštartovaní motora (musí chytiť okamžite a držať otáčky) sa prívera mierne pootvorí - na pootvorenie slúži ten čierny podtlakový ovládač s plastovým tiahlom z boku karburátora. Keď je poškodený alebo zlé hadičky, samozrejme to nemôže fungovať.
Ďalej, keď sú mrazy, na to tam slúži ten elektrický čierny ovládač, do ktorého ide jedna hadička a kábliky - proste zabezpečí, že pri mrazoch podtlakový ovládač neotvorí príveru po naštartovaní o toľko ako v lete, ale otvorí ju menej - bohatšia zmes po naštartovaní. Po pár sekundách sa ten elektrický ovládač vypne a zmes sa tým trochu ochudobní.
Na prívere sa nastavujú tzv. veľká a malá medzera - viď. manuál.
Po naštartovaní a postupnom ohrievaní motora sa prívera už otvára za pomoci bimetalovej pružiny vo veku sytiča. Plne otvorená by mala byť pri cca 60° teploty motora.
Otáčky chodu motora na voľnobeh u studeného motora sa regulujú dorazovým šróbom z pravej strany na stupňovitej vačke. Keď je všetko v poriadku, nemal by byť problém nastaviť otáčky na sytič tak, aby motor po naštartovaní držal 1000 otáčok a aj postupným ohrievaním sa držali na tejto hodnote. Po vypnutí sytiča pri cca 60° by si stupňovitá vačka ešte mala udržiavať zvýšené otáčky voľnobehu asi do 80°C motora. Potom sa to už prepne na normálny voľnobeh.
Šrób bohatosti zmesi na voľnobeh - je to individuálne. Koľko otáčok mám nastavené ja, to presne neviem, ale dá sa o tom dočítať tiež v príručke.
Minule som sem dával video, ako to štartuje a beží s LEKRom mne u studeného motora pri -1°C:
Sytičová prívera sa musí po prešľapnutí plynového pedálu u studeného motora plne uzavrieť. Je jedno či je vonku -20 alebo +20. Úplne uzavretá prívera slúži čisto len na naštartovanie. Po naštartovaní motora (musí chytiť okamžite a držať otáčky) sa prívera mierne pootvorí - na pootvorenie slúži ten čierny podtlakový ovládač s plastovým tiahlom z boku karburátora. Keď je poškodený alebo zlé hadičky, samozrejme to nemôže fungovať.
Ďalej, keď sú mrazy, na to tam slúži ten elektrický čierny ovládač, do ktorého ide jedna hadička a kábliky - proste zabezpečí, že pri mrazoch podtlakový ovládač neotvorí príveru po naštartovaní o toľko ako v lete, ale otvorí ju menej - bohatšia zmes po naštartovaní. Po pár sekundách sa ten elektrický ovládač vypne a zmes sa tým trochu ochudobní.
Na prívere sa nastavujú tzv. veľká a malá medzera - viď. manuál.
Po naštartovaní a postupnom ohrievaní motora sa prívera už otvára za pomoci bimetalovej pružiny vo veku sytiča. Plne otvorená by mala byť pri cca 60° teploty motora.
Otáčky chodu motora na voľnobeh u studeného motora sa regulujú dorazovým šróbom z pravej strany na stupňovitej vačke. Keď je všetko v poriadku, nemal by byť problém nastaviť otáčky na sytič tak, aby motor po naštartovaní držal 1000 otáčok a aj postupným ohrievaním sa držali na tejto hodnote. Po vypnutí sytiča pri cca 60° by si stupňovitá vačka ešte mala udržiavať zvýšené otáčky voľnobehu asi do 80°C motora. Potom sa to už prepne na normálny voľnobeh.
Šrób bohatosti zmesi na voľnobeh - je to individuálne. Koľko otáčok mám nastavené ja, to presne neviem, ale dá sa o tom dočítať tiež v príručke.
Minule som sem dával video, ako to štartuje a beží s LEKRom mne u studeného motora pri -1°C:
No možná bych se měl ještě přiznat k tomu že když jsem na filtrbox dával tu pružinku tak jsem si asi "nalomil - naprasknul vlastně skoro urval" tu membránku co tahá za sitičklapku a pootevírá jí. Proto je tam filtrbox uřízlej jelikož na ní sedí bez úpravy - viz minno fotky. Je možný že mi to všechno nemaká kvůli tomu?![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
jo vono to tam už je - aha , no nevadí.
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
jo vono to tam už je - aha , no nevadí.
Kluci, kdy má to černý plastový táhýlko od membrány hejbat s tou sitičovou klapkou? pochopil jsem že to tu klapku jen lehce přiotevře. Mně to nejak nefunguje (taky by to mohlo bejt tim že když jsem nandaval pružinku na filtrbox tak jsem se o to opřel až v tom křuplo
,ale mám doma fungl novou tak jestli by to mohlo bejt tim....
Co udělám až k tomu dneska příjdu: sundam filtrbox to je jasný. Hnu s pákou na plný plyn abych spustil sitič. Podívám se jestli se zavřela nahoře klapka /a tady je otázka - má být seštelovaná že bude zavřená úplně na doraz nebo tam má být nějaká mezera? jestli jo tak jak velká/ seřídím natočením 6hranu nebo pootočením tělesa sitiče. Zašroubuju šroub směsi na doraz a povolím /o kolik?/ (měl jsem tam 4 otočky ,ale to jsem tady všude možně dočetl že to je hodně. Dopátral jsem že to je od 1/2otočky do 1 a1/2 otočky tak nevim). Nastartuju.
Jestli jsem to pochopil dobře tak by mi mělo to černý táhlo po pár sekundách tu klapku sitičovou přiotevřít aby to nebylo moc bohatý?
Po zahřátí motoru by se klapka sitiče měla vrátit do svislé polohy tak aby nebránila vzduchu (to je asi podle teploty ta schodová vačka za tělesem sitiče co se podle teploty nastavuje sama) a pak konečně doladím volnoběžným šroubem otáčky motoru.
Jestli nejsem úplně blbej tak se vlastně všechno odvíjí od dobře nastavenýho sitiče ..... a bohatosti....
Takže co bych potřeboval vědětod někoho kdo je s Lekrem heppy - kolik je ta směs otáček a kolik mám mít mezeru v klapce sitiče když mám auto v garáži (do 20C).
Fíha to bylo ale datlováního do klávesnice .....
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Co udělám až k tomu dneska příjdu: sundam filtrbox to je jasný. Hnu s pákou na plný plyn abych spustil sitič. Podívám se jestli se zavřela nahoře klapka /a tady je otázka - má být seštelovaná že bude zavřená úplně na doraz nebo tam má být nějaká mezera? jestli jo tak jak velká/ seřídím natočením 6hranu nebo pootočením tělesa sitiče. Zašroubuju šroub směsi na doraz a povolím /o kolik?/ (měl jsem tam 4 otočky ,ale to jsem tady všude možně dočetl že to je hodně. Dopátral jsem že to je od 1/2otočky do 1 a1/2 otočky tak nevim). Nastartuju.
Jestli jsem to pochopil dobře tak by mi mělo to černý táhlo po pár sekundách tu klapku sitičovou přiotevřít aby to nebylo moc bohatý?
Po zahřátí motoru by se klapka sitiče měla vrátit do svislé polohy tak aby nebránila vzduchu (to je asi podle teploty ta schodová vačka za tělesem sitiče co se podle teploty nastavuje sama) a pak konečně doladím volnoběžným šroubem otáčky motoru.
Jestli nejsem úplně blbej tak se vlastně všechno odvíjí od dobře nastavenýho sitiče ..... a bohatosti....
Takže co bych potřeboval vědětod někoho kdo je s Lekrem heppy - kolik je ta směs otáček a kolik mám mít mezeru v klapce sitiče když mám auto v garáži (do 20C).
Fíha to bylo ale datlováního do klávesnice .....
-> Kadelus: To nemám tucha na ten sem nehrabal. Hele šteluj to na studenym, na teplym sem tam nastavil velký HO... ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> ochoda: No já s tím laboroval i při teplým motoru a furt nic moc. Vyspim se na to a uvidíme zítra. Kolik tam má bejt povolenej směsnej šroub? Ať to tu nemusim lovit - dík.
-> Peckin: Můžu jen potvrdit, sám to mám hodně let, původní díru na šroub jsem jen zaslepil a dobrý, víko není namáhané šroubem filtrboxu. Divím se, proč to nedělali rovnou už ve fabrice.![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Kadelus: Sundej filtrbox a koukni jesi ta klapka prostě od sytiče (nevim jak se menuje odborně) není uplně zavřená, já to měl a nešlo to díky tomu nastartovat, tak sem pokroutil tím 6-ti hranem na víku sytiče tak aby byla majinko pootevřená a hned to frčelo. Jen teda mám stejně něco blbě asi, protože když nastartuju a neprošlápnu plyn tak ty otáčky hodně klesnou že se tomu chce skoro zdechnout, tak to dycky trošku proplynuju. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tou pružinou se to takhle upevňovalo i na SEDRu aby se nevytahalo víko. Mám to takhle na svý Škodovce od minulého majitele a známý mi říkal že se to dělalo běžně.
Tak Jsem poprvé startoval Lekr a špatný...
https://www.youtube.com/w atch?v=OBFa-IxZW2I&fea ture=youtu.be
https://www.youtube.com/w atch?v=OBFa-IxZW2I&fea ture=youtu.be
-> Kadelus: našiel som jednu fotku, kde to trochu, ale snáď dostatočne vidno. Je to pružina zo zadných pakní, tá menšia. Druhý koniec zaháknutý o držiak plynového lanka, je tam taký záhyb, tak tam.
-> minno: A mysliš že bys mi to mohl vyfotit? Lámu si hlavu jak to udělat co nejjednodušeji....