-> minno 26.11.14 14:29:00:
Koukl jsem na ty odkazy. Příjde mi ale že to mají napojené na velkém okruhu takže to musí na sytič běžet příliš a zbytečně dlouho ne? Kdybych vzal zase teplou vodu od topení což je malej okruh a vrátil to do tý tlustý hadice co vede do vodní pumpy tak ty okruhy propojím a bude se mi déle ohřívat celý motor. Jestli se pletu tak mě prosím opravte. Je to sice koplikovaný ale mě ať na to koukám jak na to koukám příjde nejlepší zapojení do toho spojení jak je obtok topení. Tam si myslím by to nemělo ničemu vadit a fungovat nejlépe. Zase ale to je velká délka hadic a dost kolínek.
A poslední věc, ten děrovaný plech jak je pod karburátorem můžu vyhodit? Nebude se potom karburátor nějak moc ohřívat od výfuku?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr vs. Lekr
Seřídit otáčky na sytič.
Zdravím, nasadil jsem LEKR na stopětku a když nastartuju tak má strašně vysoké otáčky (dá se říct plný plyn). S volnoběhem jsem už hýbal a už ani víc snížit nejde. Není možné že je LEKR na 105 prostě velkej? Popř. co by se stím dalo ještě dělat? Děkuji
-> Jozef2: -> minno: dík , mrknem sa na to
-> Kadelus: spýtaj sa tohto člena, on to myslím šteloval doma nejako svojpomocne: skoda-virt.cz/cz/.../975-
jenik120-s120l
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: žiadne šľapanie netreba, len raz stlačiť plyn na aktiváciu sytiča. Skontroluj to, o čom písal Jozef2, pravdepodobne sa ti neaktivuje sytič (alebo aktivuje, ale nie dobre) a našľapaním do plynového pedála len výrazne obohatíš zmes pred štartom akceleračnou pumpičkou a po štarte je to zas chudobné, tak to beží asi preto všelijako.
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: žiadne šľapanie netreba, len raz stlačiť plyn na aktiváciu sytiča. Skontroluj to, o čom písal Jozef2, pravdepodobne sa ti neaktivuje sytič (alebo aktivuje, ale nie dobre) a našľapaním do plynového pedála len výrazne obohatíš zmes pred štartom akceleračnou pumpičkou a po štarte je to zas chudobné, tak to beží asi preto všelijako.
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: pedál stačí stlačiť len raz. Skontroluj, či máš pred naštartovaním a jedným prešľapnutím plynového pedálu úplne uzavretú príveru (prípadne s malou medzerou).
-> minno: dotaz - favorit s karbecom - po naťahaní benzínu ručne pumpou sa mu nechce štartovať, musím pár krát našlapať pedálom a aj tak nič moc .. ty musíš tiež našlapať pedálom alebo chytá ?
-> minno: Tak karbec jsem kupoval na aukru a historii neznám je možný že si s ním už někdo hrál.. Je jasný že dotahuju šrouby s citem - tam je tušim nějakých 7 Nm.
Jo na ty opravy už jsem mu psal SZ.
Ještě mně napadlo že si od tchýně půjčím fáčko - a vyndám karbec a vyzkouším to :-)
Jo a ktomu štelování dorazu jak jsem pochopil potřebuješ tu podtlakovou serepetičku a šteluje se doraz při podtlaku. Hubou jsem cucal jako ďas - membrána se hýbala ale těch myslím 20 kPa fakt tlamou neodhadnu. Je fakt že bez toho jsem v řiti.
Nějakej nápad?
Jo na ty opravy už jsem mu psal SZ.
Ještě mně napadlo že si od tchýně půjčím fáčko - a vyndám karbec a vyzkouším to :-)
Jo a ktomu štelování dorazu jak jsem pochopil potřebuješ tu podtlakovou serepetičku a šteluje se doraz při podtlaku. Hubou jsem cucal jako ďas - membrána se hýbala ale těch myslím 20 kPa fakt tlamou neodhadnu. Je fakt že bez toho jsem v řiti.
Nějakej nápad?
-> Jozef2 11.01.15 14:37:15: kontrolka činnosti palivovej pumpy.
-> Kadelus 11.01.15 23:50:21: Holt smola, vadný nový plavák :( A po výmene mebrány sytiča s tiahlom si to našteľoval, ako som písal (veľká a malá medzera prívery)? Ak si to nešteľoval, tak od toho nemôžeš očakávať, že to bude správne fungovať. Nastavuje sa to týmto šróbom, viď. obrázok. Ten karburátor predtým, než sa dostal k tebe, fungoval? Možno už predtým bol rozosratý a treba ho teraz kompletne nastaviť. Ak sa na to necítiš, tak to zver skoda-virt.cz/cz/.../1044 7-repas-serizeni-upravy-ka rburatoru
-> Kadelus 12.01.15 06:05:08: Stačí jeden otáznik. A tým to nebude, jedine ak by si mal moc dlhé šróby. A karburátor sa uťahuje s citom, nie na krv. Pozri uťahovací moment.
-> Kadelus 11.01.15 23:50:21: Holt smola, vadný nový plavák :( A po výmene mebrány sytiča s tiahlom si to našteľoval, ako som písal (veľká a malá medzera prívery)? Ak si to nešteľoval, tak od toho nemôžeš očakávať, že to bude správne fungovať. Nastavuje sa to týmto šróbom, viď. obrázok. Ten karburátor predtým, než sa dostal k tebe, fungoval? Možno už predtým bol rozosratý a treba ho teraz kompletne nastaviť. Ak sa na to necítiš, tak to zver skoda-virt.cz/cz/.../1044 7-repas-serizeni-upravy-ka rburatoru
-> Kadelus 12.01.15 06:05:08: Stačí jeden otáznik. A tým to nebude, jedine ak by si mal moc dlhé šróby. A karburátor sa uťahuje s citom, nie na krv. Pozri uťahovací moment.
Tak mně napadlo, jestli by mi takováhle brykule nemohlo dělat to jak karburátor dotáhnu 3 imbusama k tý čína podložce - tak by se mohla prohybat jak se opře ten šroub o tělo sání ....
Prostě čím víc utáhnu karbec tím víc by to mohlo přisávat jinde....
?
Prostě čím víc utáhnu karbec tím víc by to mohlo přisávat jinde....
?
Tak jsem si dneska hrál zase s kerbecem (výměna plováku jelikož ten fungl nový od KK autodíly byl plný benzínu a výměna membrány k sitiči) a běží to uplně stejně nah..no.
Nastartuju - vyletí otáčky a zdechne. Vždyť jsem to nikterak nemohl rozes.at když jsem to jen čistil.....
A v tom návodu to je fakt složitý jako prase.
Nastartuju - vyletí otáčky a zdechne. Vždyť jsem to nikterak nemohl rozes.at když jsem to jen čistil.....
A v tom návodu to je fakt složitý jako prase.
-> minno: čo to máš za svetielko nad spínačkou?
-> Peckin: A domluvíme to? Stačí zapůjčit - naskenuju a náklady na poštovné tam i zpět uhradím. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Tu příručku doma mám.
Nemáte někdo některou z těchto knížek? Klidně zaplatím poštovné, zapůjčím, naskenuju a obratem pošlu zpět a dám volně k dispozici. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nemáte někdo některou z těchto knížek? Klidně zaplatím poštovné, zapůjčím, naskenuju a obratem pošlu zpět a dám volně k dispozici. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nemáte někdo některou z těchto knížek? Klidně zaplatím poštovné, zapůjčím, naskenuju a obratem pošlu zpět a dám volně k dispozici. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nemáte někdo některou z těchto knížek? Klidně zaplatím poštovné, zapůjčím, naskenuju a obratem pošlu zpět a dám volně k dispozici. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kadelus: Tak to máš asi len návod k obsluhe od Škoda-Auto.
Inak v tej príručke od Andrta je tam toho popísaného fakt "mrtě" a dá to zabrať sa cez to prelúskať, ale ak to chce človek dobre nastaviť, inak to nejde...
Inak v tej príručke od Andrta je tam toho popísaného fakt "mrtě" a dá to zabrať sa cez to prelúskať, ale ak to chce človek dobre nastaviť, inak to nejde...
Paráda - stáhnu doma. Taky koukám že píšu jako tatar tak se omlouvám.
V mém vydání je 6 listů všeobecné teorie.
V mém vydání je 6 listů všeobecné teorie.
-> Kadelus: Ja mám 2. vydanie z roku 1993 a o karburátore LEKR/Pierburg je tam 32 strán - ohľadom princípu funkčnosti a ako čo nastaviť je tam naozaj všetko, neviem čo viac by si o ňom ešte chcel :-) Ale holt na určité úkony sú potrebné špeciálne prípravky, bez toho to proste nejde. Postupy na všetko tam ale sú uvedené, a dosť podrobne. Samozrejme dá sa vynájsť a urobiť si kopec vecí aj svojpomocne, ale to je už o šikovnosti každého súdruha.
Podtlakový ovládač vymeň - ale aj tak budeš musieť našteľovať tiahlo - veľká a malá medzera.
Osobne som veľkú a malú medzeru ešte nešteľoval, funguje mi to dobre "od prírody" - ono pokiaľ do toho nik nešahá, tak od fabrických nastavení sa s tým nemá čo stať.
Edit: Pre istotu dávam sem moje vydanie hnihy favorit, ak by niekto potreboval, strany 125-157:
skoda120.inetbox.sk/_temp /favorit_andrt_malina.pdf
Podtlakový ovládač vymeň - ale aj tak budeš musieť našteľovať tiahlo - veľká a malá medzera.
Osobne som veľkú a malú medzeru ešte nešteľoval, funguje mi to dobre "od prírody" - ono pokiaľ do toho nik nešahá, tak od fabrických nastavení sa s tým nemá čo stať.
Edit: Pre istotu dávam sem moje vydanie hnihy favorit, ak by niekto potreboval, strany 125-157:
skoda120.inetbox.sk/_temp /favorit_andrt_malina.pdf
Tak Andrta/Malinu jsem si stáhnul a vytisknul ,ale že by tam bylo něco jak nastavovat kdy co jsem nenašel. Je tam popsáno co na co na lekru je a co to umí a to je vše. Možná máš jiné vydání.Ve většině publikací který jsem projel je napsáno že nic z toho nastavovat nemáme a máme to svěřit odborníkovi jelikož to potřebuje spooooustu zkušeností a speciálního nářadí třeba jako chladící spray. Tohle všechno jsem četl, nebo právě čtu a přesto najdu více odpovědí tadu od vás nez z knížky. Navís ti odborníci mám posit už mizí a jakmile to nemá diagnostiku tak jsou v háji.
Tu memránku mám doma novou tak to vyměním a uvidíme.
A až budete někdo mít nějakou příručku na srychtování LEKRA podle čeho jde seřizovat tak sem s ní - budeme vděční všichni.
Tu memránku mám doma novou tak to vyměním a uvidíme.
A až budete někdo mít nějakou příručku na srychtování LEKRA podle čeho jde seřizovat tak sem s ní - budeme vděční všichni.
To sú tie vaše karburátory repasované od brucha - prečo si nenaštudujete k tomu príručku a nerobíte nastavenia podľa nej? Takto len tápate a skúšate a nikdy to nebude ono. Manuál k LEKRu nájdete v knihe Škoda Favorit od autorov Andrt / Malina. Dá sa nájsť v pdf na nete.
Sytičová prívera sa musí po prešľapnutí plynového pedálu u studeného motora plne uzavrieť. Je jedno či je vonku -20 alebo +20. Úplne uzavretá prívera slúži čisto len na naštartovanie. Po naštartovaní motora (musí chytiť okamžite a držať otáčky) sa prívera mierne pootvorí - na pootvorenie slúži ten čierny podtlakový ovládač s plastovým tiahlom z boku karburátora. Keď je poškodený alebo zlé hadičky, samozrejme to nemôže fungovať.
Ďalej, keď sú mrazy, na to tam slúži ten elektrický čierny ovládač, do ktorého ide jedna hadička a kábliky - proste zabezpečí, že pri mrazoch podtlakový ovládač neotvorí príveru po naštartovaní o toľko ako v lete, ale otvorí ju menej - bohatšia zmes po naštartovaní. Po pár sekundách sa ten elektrický ovládač vypne a zmes sa tým trochu ochudobní.
Na prívere sa nastavujú tzv. veľká a malá medzera - viď. manuál.
Po naštartovaní a postupnom ohrievaní motora sa prívera už otvára za pomoci bimetalovej pružiny vo veku sytiča. Plne otvorená by mala byť pri cca 60° teploty motora.
Otáčky chodu motora na voľnobeh u studeného motora sa regulujú dorazovým šróbom z pravej strany na stupňovitej vačke. Keď je všetko v poriadku, nemal by byť problém nastaviť otáčky na sytič tak, aby motor po naštartovaní držal 1000 otáčok a aj postupným ohrievaním sa držali na tejto hodnote. Po vypnutí sytiča pri cca 60° by si stupňovitá vačka ešte mala udržiavať zvýšené otáčky voľnobehu asi do 80°C motora. Potom sa to už prepne na normálny voľnobeh.
Šrób bohatosti zmesi na voľnobeh - je to individuálne. Koľko otáčok mám nastavené ja, to presne neviem, ale dá sa o tom dočítať tiež v príručke.
Minule som sem dával video, ako to štartuje a beží s LEKRom mne u studeného motora pri -1°C:
Sytičová prívera sa musí po prešľapnutí plynového pedálu u studeného motora plne uzavrieť. Je jedno či je vonku -20 alebo +20. Úplne uzavretá prívera slúži čisto len na naštartovanie. Po naštartovaní motora (musí chytiť okamžite a držať otáčky) sa prívera mierne pootvorí - na pootvorenie slúži ten čierny podtlakový ovládač s plastovým tiahlom z boku karburátora. Keď je poškodený alebo zlé hadičky, samozrejme to nemôže fungovať.
Ďalej, keď sú mrazy, na to tam slúži ten elektrický čierny ovládač, do ktorého ide jedna hadička a kábliky - proste zabezpečí, že pri mrazoch podtlakový ovládač neotvorí príveru po naštartovaní o toľko ako v lete, ale otvorí ju menej - bohatšia zmes po naštartovaní. Po pár sekundách sa ten elektrický ovládač vypne a zmes sa tým trochu ochudobní.
Na prívere sa nastavujú tzv. veľká a malá medzera - viď. manuál.
Po naštartovaní a postupnom ohrievaní motora sa prívera už otvára za pomoci bimetalovej pružiny vo veku sytiča. Plne otvorená by mala byť pri cca 60° teploty motora.
Otáčky chodu motora na voľnobeh u studeného motora sa regulujú dorazovým šróbom z pravej strany na stupňovitej vačke. Keď je všetko v poriadku, nemal by byť problém nastaviť otáčky na sytič tak, aby motor po naštartovaní držal 1000 otáčok a aj postupným ohrievaním sa držali na tejto hodnote. Po vypnutí sytiča pri cca 60° by si stupňovitá vačka ešte mala udržiavať zvýšené otáčky voľnobehu asi do 80°C motora. Potom sa to už prepne na normálny voľnobeh.
Šrób bohatosti zmesi na voľnobeh - je to individuálne. Koľko otáčok mám nastavené ja, to presne neviem, ale dá sa o tom dočítať tiež v príručke.
Minule som sem dával video, ako to štartuje a beží s LEKRom mne u studeného motora pri -1°C:
No možná bych se měl ještě přiznat k tomu že když jsem na filtrbox dával tu pružinku tak jsem si asi "nalomil - naprasknul vlastně skoro urval" tu membránku co tahá za sitičklapku a pootevírá jí. Proto je tam filtrbox uřízlej jelikož na ní sedí bez úpravy - viz minno fotky. Je možný že mi to všechno nemaká kvůli tomu?![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
jo vono to tam už je - aha , no nevadí.
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
jo vono to tam už je - aha , no nevadí.
Kluci, kdy má to černý plastový táhýlko od membrány hejbat s tou sitičovou klapkou? pochopil jsem že to tu klapku jen lehce přiotevře. Mně to nejak nefunguje (taky by to mohlo bejt tim že když jsem nandaval pružinku na filtrbox tak jsem se o to opřel až v tom křuplo
,ale mám doma fungl novou tak jestli by to mohlo bejt tim....
Co udělám až k tomu dneska příjdu: sundam filtrbox to je jasný. Hnu s pákou na plný plyn abych spustil sitič. Podívám se jestli se zavřela nahoře klapka /a tady je otázka - má být seštelovaná že bude zavřená úplně na doraz nebo tam má být nějaká mezera? jestli jo tak jak velká/ seřídím natočením 6hranu nebo pootočením tělesa sitiče. Zašroubuju šroub směsi na doraz a povolím /o kolik?/ (měl jsem tam 4 otočky ,ale to jsem tady všude možně dočetl že to je hodně. Dopátral jsem že to je od 1/2otočky do 1 a1/2 otočky tak nevim). Nastartuju.
Jestli jsem to pochopil dobře tak by mi mělo to černý táhlo po pár sekundách tu klapku sitičovou přiotevřít aby to nebylo moc bohatý?
Po zahřátí motoru by se klapka sitiče měla vrátit do svislé polohy tak aby nebránila vzduchu (to je asi podle teploty ta schodová vačka za tělesem sitiče co se podle teploty nastavuje sama) a pak konečně doladím volnoběžným šroubem otáčky motoru.
Jestli nejsem úplně blbej tak se vlastně všechno odvíjí od dobře nastavenýho sitiče ..... a bohatosti....
Takže co bych potřeboval vědětod někoho kdo je s Lekrem heppy - kolik je ta směs otáček a kolik mám mít mezeru v klapce sitiče když mám auto v garáži (do 20C).
Fíha to bylo ale datlováního do klávesnice .....
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Co udělám až k tomu dneska příjdu: sundam filtrbox to je jasný. Hnu s pákou na plný plyn abych spustil sitič. Podívám se jestli se zavřela nahoře klapka /a tady je otázka - má být seštelovaná že bude zavřená úplně na doraz nebo tam má být nějaká mezera? jestli jo tak jak velká/ seřídím natočením 6hranu nebo pootočením tělesa sitiče. Zašroubuju šroub směsi na doraz a povolím /o kolik?/ (měl jsem tam 4 otočky ,ale to jsem tady všude možně dočetl že to je hodně. Dopátral jsem že to je od 1/2otočky do 1 a1/2 otočky tak nevim). Nastartuju.
Jestli jsem to pochopil dobře tak by mi mělo to černý táhlo po pár sekundách tu klapku sitičovou přiotevřít aby to nebylo moc bohatý?
Po zahřátí motoru by se klapka sitiče měla vrátit do svislé polohy tak aby nebránila vzduchu (to je asi podle teploty ta schodová vačka za tělesem sitiče co se podle teploty nastavuje sama) a pak konečně doladím volnoběžným šroubem otáčky motoru.
Jestli nejsem úplně blbej tak se vlastně všechno odvíjí od dobře nastavenýho sitiče ..... a bohatosti....
Takže co bych potřeboval vědětod někoho kdo je s Lekrem heppy - kolik je ta směs otáček a kolik mám mít mezeru v klapce sitiče když mám auto v garáži (do 20C).
Fíha to bylo ale datlováního do klávesnice .....
-> Kadelus: To nemám tucha na ten sem nehrabal. Hele šteluj to na studenym, na teplym sem tam nastavil velký HO... ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> ochoda: No já s tím laboroval i při teplým motoru a furt nic moc. Vyspim se na to a uvidíme zítra. Kolik tam má bejt povolenej směsnej šroub? Ať to tu nemusim lovit - dík.
-> Peckin: Můžu jen potvrdit, sám to mám hodně let, původní díru na šroub jsem jen zaslepil a dobrý, víko není namáhané šroubem filtrboxu. Divím se, proč to nedělali rovnou už ve fabrice.![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Kadelus: Sundej filtrbox a koukni jesi ta klapka prostě od sytiče (nevim jak se menuje odborně) není uplně zavřená, já to měl a nešlo to díky tomu nastartovat, tak sem pokroutil tím 6-ti hranem na víku sytiče tak aby byla majinko pootevřená a hned to frčelo. Jen teda mám stejně něco blbě asi, protože když nastartuju a neprošlápnu plyn tak ty otáčky hodně klesnou že se tomu chce skoro zdechnout, tak to dycky trošku proplynuju. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tou pružinou se to takhle upevňovalo i na SEDRu aby se nevytahalo víko. Mám to takhle na svý Škodovce od minulého majitele a známý mi říkal že se to dělalo běžně.
Tak Jsem poprvé startoval Lekr a špatný...
https://www.youtube.com/w atch?v=OBFa-IxZW2I&fea ture=youtu.be
https://www.youtube.com/w atch?v=OBFa-IxZW2I&fea ture=youtu.be
-> Kadelus: našiel som jednu fotku, kde to trochu, ale snáď dostatočne vidno. Je to pružina zo zadných pakní, tá menšia. Druhý koniec zaháknutý o držiak plynového lanka, je tam taký záhyb, tak tam.
-> minno: A mysliš že bys mi to mohl vyfotit? Lámu si hlavu jak to udělat co nejjednodušeji....
-> Kadelus: áno, držiak som mal spravený, ale bohužiaľ v škodovke to nešlo použiť, nakoľko je tam málo miesta nad karburátorom a filterbox by tam nešlo dostať na ten držiak zhora. Tak som to dal len na pružinku.
-> minno: aha, ja myslel že jsi tam dělal držák na ty tři šrouby co jsou navrchu karburatoru.....
-> Kadelus: LEKR som po repase nahodil a motor šľapal tak ako má, nič extra som tam nemusel ladiť, jedine doladiť otáčky voľnobehu, otáčky na sytič a hotovo. Prípadne skontrolovať, či sa pri studenom motore plne uzatvára sytičová prívera a ak nie, doladiť aj toto.
Pri čistení karburátora tam nič nerozhodíš, stačí si poznačiť v akej polohe bol šrób bohatosti, s ostatným nie je moc dôvod manipulovať do takého stavu, aby sa to rozladilo (vyberať klapky a podobne).
Jediné čo je na LEKRi "zložité" nastaviť, je nastavenie mechanizmu sytiča (veľká a malá medzera prívery). Osobne som to ešte nikdy nerobil. Ono je to nastavené z fabriky a v podstate sa na tom nemá čo rozladiť, takže ak sa do toho nešprtá, tak to funguje stále správne.
Zvyšok je u LEKRa a jeho nastavenia len samá výhoda - oproti SEDRu tu netreba nastavovať hladinu plavákovej komory - tá je u LEKRa konštantná a nemenná, netreba ani nastavovať klapku 1. komory ako u SEDRa, pretože klapkou sa zároveň nastavujú voľnobežné otáčky.
Filterbox mi drží o karburátor pružinkou zo zadných bŕzd.
Pri čistení karburátora tam nič nerozhodíš, stačí si poznačiť v akej polohe bol šrób bohatosti, s ostatným nie je moc dôvod manipulovať do takého stavu, aby sa to rozladilo (vyberať klapky a podobne).
Jediné čo je na LEKRi "zložité" nastaviť, je nastavenie mechanizmu sytiča (veľká a malá medzera prívery). Osobne som to ešte nikdy nerobil. Ono je to nastavené z fabriky a v podstate sa na tom nemá čo rozladiť, takže ak sa do toho nešprtá, tak to funguje stále správne.
Zvyšok je u LEKRa a jeho nastavenia len samá výhoda - oproti SEDRu tu netreba nastavovať hladinu plavákovej komory - tá je u LEKRa konštantná a nemenná, netreba ani nastavovať klapku 1. komory ako u SEDRa, pretože klapkou sa zároveň nastavujú voľnobežné otáčky.
Filterbox mi drží o karburátor pružinkou zo zadných bŕzd.
No koukám to je dobrej materiál z toho mobila
No snad mi bylo rozumět.....
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
No snad mi bylo rozumět.....
-> minno: zeptam se , kdyz jsi dokoncil tu prestavbu tak si otocil kliskem a motor s lekrem fungoval jak ma nebonjsi musel jeste nejak ladit? Si rikam ze kdyz to je z fa. motoru na 742/136 tak by to melo fungovat,ne? Ovsem ze za predpokladu ze ten karbec nebyl predtim nejak rozhozenej ( coz byl jelikoz se cistil) ,ale melo by fungovat seriove nastaveni,ne? Jo a jeste neco - mohl by jsi sem nahodit fotku jak mas reseny upevneni filtrboxu do karburatoru? Na rajceti to neni dobde poznat. Dik
Sorry za styl ale.datluju na malym mobilu.....
Sorry za styl ale.datluju na malym mobilu.....
Dík.
-> Kadelus: je to v knihe Škoda Favorit od myslím Andrt / Malina
-> minno 11.07.14 09:51:36: Z jaký publikace to je? Kde sehnat více informací o LEKRu a jeho seřízení?
-> minno: Aha tak to je pak jasný.
Já páčku ze SEDRu nechtěl, ten půlměsíc mě přijde lepší, myslim si že zajistí plynulejší chod otvírání, ale to je jen čistě mojě domněnka.![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> ochoda: nie mm, 1 cm (namiesto pôvodných filcov), na tom origo koberec, ten je polepený novým kobercom a na ňom ešte položený koberček pod nohy :-)
Lanko mi moc našpanovať nejde, pretože potom sa to na páčke karburátora zasekáva a ostáva to visieť (páčka zo SEDRa), musí tam byť malá vôľa. Ale plánujem to upraviť ešte tak, že pod plynovým pedálom trochu zredukujem tie koberce orezaním (aspoň ten mirelon).
Lanko mi moc našpanovať nejde, pretože potom sa to na páčke karburátora zasekáva a ostáva to visieť (páčka zo SEDRa), musí tam byť malá vôľa. Ale plánujem to upraviť ešte tak, že pod plynovým pedálom trochu zredukujem tie koberce orezaním (aspoň ten mirelon).
-> minno: Ten 1cm (ne spíš mm?
) + koberec to bude asi ono + chce to mít našprunděný lanko (neska sem ho musel povolovat páč bylo moc a volnoběh byl tak 2200ot./min
).
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ochoda: ja mám origo plynový pedál a úplne odrezaný celý doraz, na podlahe 1 cm mirelon a 3x koberec a klapky sa mi otvárajú maximálne len do cca 90%. Musím to ešte poriešiť.
Já to taky tak měl, ale pak sem to zrušil. Teď to mám jako Stepan, to znamená že hadice co byly na sání sem "přendal" na sytič.-> minno: Ty ses mě tušim ptal jak mám pořešenej pedál, já ti posílal fotku upravený pedálu z hliníku. Tak mám nové postřehy, vrátil sem tam origo pedál, má jen uřezanej doraz a otevře to klapku vpohodě douplna. Jen teda nemám koberce nic takže to de sešlápnout až na plech, ale i s kobercem si myslim by to šlo.
ale zase favo melo z nejakeho duvodu sytic a sani zvlast a ne do serie...
Já jsem to tady někde viděl takto zapojený tak jsem to podle toho udělal :-)
-> ochoda 23.12.14 21:18:37: to ale nemá vplyv na sytič, je len horší prietok vody do sania, ale to by nemalo nijak extra vadiť....
-> langi93: Hele takhle je to vyhřejvání prej blbě, řikal Nepér... Že v tom sytiči je malej průtok takže to je takový naprd.