skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr vs. Lekr
-> ochoda: ja mám origo plynový pedál a úplne odrezaný celý doraz, na podlahe 1 cm mirelon a 3x koberec a klapky sa mi otvárajú maximálne len do cca 90%. Musím to ešte poriešiť.
Já to taky tak měl, ale pak sem to zrušil. Teď to mám jako Stepan, to znamená že hadice co byly na sání sem "přendal" na sytič.-> minno: Ty ses mě tušim ptal jak mám pořešenej pedál, já ti posílal fotku upravený pedálu z hliníku. Tak mám nové postřehy, vrátil sem tam origo pedál, má jen uřezanej doraz a otevře to klapku vpohodě douplna. Jen teda nemám koberce nic takže to de sešlápnout až na plech, ale i s kobercem si myslim by to šlo.
ale zase favo melo z nejakeho duvodu sytic a sani zvlast a ne do serie...
Já jsem to tady někde viděl takto zapojený tak jsem to podle toho udělal :-)
-> ochoda 23.12.14 21:18:37: to ale nemá vplyv na sytič, je len horší prietok vody do sania, ale to by nemalo nijak extra vadiť....
-> langi93: Hele takhle je to vyhřejvání prej blbě, řikal Nepér... Že v tom sytiči je malej průtok takže to je takový naprd.
-> minno: No to že nazpět do nádrže to je mi jasný - nejsem hňup ,ale nevěděl jsem jak:-) Tak já na to mrknu. Dík.
-> Kadelus: elektriku pripojil tak ako bola na sedri, kedže tam je tiež odpojovač voľnobehu + ostatné prkotinky, takže logika vraví, že ten istý káblik treba pripojiť :)
A vratnú hadicu z odlučovača tam, kam má ísť, čiže nazad do nádrže :-) Môžeš využiť jeden z vývodov na odvzdušňovanie nádrže na tankovacom hrdle, len si skontroluj, či ten vývod na hrdle dobre drží.
A vratnú hadicu z odlučovača tam, kam má ísť, čiže nazad do nádrže :-) Môžeš využiť jeden z vývodov na odvzdušňovanie nádrže na tankovacom hrdle, len si skontroluj, či ten vývod na hrdle dobre drží.
Chlapi , teď mně naveďte jak jste zapojili tou vratnou hadici z odlučovače.
Elektriku k tomu kontaktu jsem vypochopil že vezmu tu co mi zbyla po sedru , že?
Elektriku k tomu kontaktu jsem vypochopil že vezmu tu co mi zbyla po sedru , že?
-> langi93: Díky takhle to asi taky provedu.....
-> langi93: Ahoj, nahoď foto celýho motorovýho prostoru a hlavně jak máš vedený vyhřejvání...... Ty to máš ještě jinak.....
-> Kadelus: přesně, mám to tak udělané:) Dostal jsem ji na vrakači zadarmo
-> čert: Aha - to slyším prvně. Kouknu na to.....
-> Kadelus: od sání je průměr myslím 16mm, od sytiče je menší, ale průměr nevím. Není lepší sehnat trubku od vody z karburatorovýho favorita a uříznout z ní potřebné dvoj téčko?
Hele lidi jaký průměr trubek máte navařený na tom TT ?Já dneska jedu pro průměr 30 mm ,ale na ty malý jsem sehnal jenom 16 mm neni to hodně?
Taky si dneska vyzvednu zápustný M8 do sání skrze podložku - takže zase kousek udělám .....
Taky si dneska vyzvednu zápustný M8 do sání skrze podložku - takže zase kousek udělám .....
-> minno: Odbublinkovač šel do háje, kdysi sem tu psal někomu kdo ho tam taky neměl a řikal, že v pohodě. Tak sem ho tam taky nedal a problém nějakej nepozoruju. Ano, ovládání klapky původní, ale mám upravenej pedál (viz. foto) , původní plast je odpáranej, navařil se kousek pásoviny s dvouma závitama a z hliníku sem si naohejbal pedál inspirovanej dobovým "rychlým plynem" a našrouboval ho. S karburátorem sem spokojenej už teď, a ten automatickej sytič je boží. Keď nemáš, si stracený.
-> Kadelus: Ahoj, vyhřejvaný sání nebude (možná časem). Zapojení mám okoukaný od stepan-a. No hele vadí nevadí, i Štěpán řikal, že když je to studený tak tam pozoroval nějaký cukaní, já můžu jen souhlasit. Jak je to studený tak má tendenci se to přidušovat nebo tak něco. Až nebudu línej vyrobit si 2 téčka tak zapojim asi zase i sání, ale spíš uvidím teď co to bude dělat v zimě. I s tímto cukáním apod. je pro mě jízda mnohem příjemnější než se SEDRem (kdyby se toho chtěl někdo chytat, tak pro úplnost měl sem EDSR a třeba nebyl v super kondici, ale pro mě asi nadobro skončil, každopádně tim SEDR/EDSR nehaním, někomu může fungovat líp než LEKR, u mě je to takhle).

-> Kadelus: Ahoj, vyhřejvaný sání nebude (možná časem). Zapojení mám okoukaný od stepan-a. No hele vadí nevadí, i Štěpán řikal, že když je to studený tak tam pozoroval nějaký cukaní, já můžu jen souhlasit. Jak je to studený tak má tendenci se to přidušovat nebo tak něco. Až nebudu línej vyrobit si 2 téčka tak zapojim asi zase i sání, ale spíš uvidím teď co to bude dělat v zimě. I s tímto cukáním apod. je pro mě jízda mnohem příjemnější než se SEDRem (kdyby se toho chtěl někdo chytat, tak pro úplnost měl sem EDSR a třeba nebyl v super kondici, ale pro mě asi nadobro skončil, každopádně tim SEDR/EDSR nehaním, někomu může fungovat líp než LEKR, u mě je to takhle).
-> ochoda: Ahoj, to jako že nbudeš mít vyhřejvaný sání? To mně zajímá....
Nechce se mi bastlit origo sání a to tvoje řešení je jednodušší než dělat dvojtéčko na vodu a vývod na sání.
Bude to takhle fungovat?Respektive čemu bude vadit když to sání odpojím od vody? Myslím že ničemu. Rapid je jen jarňo-letní stroj a zimu už asi nezažije tak se mi toto řešení líbí....
Nechce se mi bastlit origo sání a to tvoje řešení je jednodušší než dělat dvojtéčko na vodu a vývod na sání.
Bude to takhle fungovat?Respektive čemu bude vadit když to sání odpojím od vody? Myslím že ničemu. Rapid je jen jarňo-letní stroj a zimu už asi nezažije tak se mi toto řešení líbí....
-> ochoda: Pekne. Verím, že s tým karburátorom budeš spokojný. Odbublinkovač si dal preč? A čo ovládanie klapky? Vidím, že si ponechal pôvodné riešenie.
Tak už taky LEKŘím.
Konečně! Včera sem ho tam pasoval za světla baterky a dnes impozantní první nastartování, ještě, že se mi minno-vi slova rozležely v hlavě a nátahl sem do sytiče vodu. Sytič už nikdy.
Zatim sem s tim moc nenajel a ani nemam udelanej filtrbox, ale mam z toho fakt radost. 



-> Peckin: ten karburátor bude na 120 asi príliš veľký (veľké difuzory na veľký motor) a teda nevhodný. Kúp normálne LEKRa / Pierburg z favorita, všade je ich kopec za pár korún, diely sa na to dajú zohnať úplne v pohode.
Vodu sa inšpiruj napríklad sem: skoda-virt.cz/cz/.../7908 -discovera-skoda-105 alebo sem: skoda-virt.cz/cz/.../975- jenik120-s120l
Vodu sa inšpiruj napríklad sem: skoda-virt.cz/cz/.../7908 -discovera-skoda-105 alebo sem: skoda-virt.cz/cz/.../975- jenik120-s120l
Právě měním karburátor ve Škodě 120 a zajímá mě pár věcí které budu muset ještě doladit a zde jsem je nenašel.
První věc je, že tu nemám už žádný plonkový LEKR ale pouze několik karburátorů Pierburg 2E z 1.8 OHC fordů Sierra. Záměnné jsou, akorát nevím jak je to s dostupností náhradních dílů a z ,,repasovatelností" tohoto karburátoru a vhodnosti použití do Škodovky. Vím že na jednom začala téct akcelerační pumpička a membránka z LEKRa použít nešla, je jiná. Pan Kratochvíl co dělá karburátory mi též tvrdil že nějaké díly jsou jiné a u nás takřka nesehnatelné a doporučil mi jeho náhradu za LEKR.
Druhá věc co mě leží v hlavě je, kde vzít vodu u pětikanálu protože zde vyhřívané sání není. Jde přerušit hadice k topení a vést jí přes sytič? Popřípadě dá se sehnat sada na přestavbu na ruční sytič? Vím že jsem to kdysi někde viděl ale nevím jak je to s dostupností dneska.
První věc je, že tu nemám už žádný plonkový LEKR ale pouze několik karburátorů Pierburg 2E z 1.8 OHC fordů Sierra. Záměnné jsou, akorát nevím jak je to s dostupností náhradních dílů a z ,,repasovatelností" tohoto karburátoru a vhodnosti použití do Škodovky. Vím že na jednom začala téct akcelerační pumpička a membránka z LEKRa použít nešla, je jiná. Pan Kratochvíl co dělá karburátory mi též tvrdil že nějaké díly jsou jiné a u nás takřka nesehnatelné a doporučil mi jeho náhradu za LEKR.
Druhá věc co mě leží v hlavě je, kde vzít vodu u pětikanálu protože zde vyhřívané sání není. Jde přerušit hadice k topení a vést jí přes sytič? Popřípadě dá se sehnat sada na přestavbu na ruční sytič? Vím že jsem to kdysi někde viděl ale nevím jak je to s dostupností dneska.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: aha - a jak s tim ven? Nechat zmrznout!

-> Kadelus: Není, je to naklepnutý hliník pojištění lepícím tmelem - podobně je řešená mrazovka.
-> minno: Vono je tam to boční čůro šroubovací?
U tebe jsem viděl jak to děláš. Já měl radost že jsem na to vyzrál s Fa. sáním
No tak ne ,no.
Jak to z toho vyndat? Je to lepený nějakym lepoxmetalem?
U tebe jsem viděl jak to děláš. Já měl radost že jsem na to vyzrál s Fa. sáním

No tak ne ,no.
Jak to z toho vyndat? Je to lepený nějakym lepoxmetalem?
-> Kadelus 25.11.14 22:42:58: sa nečuduj, keď tam máš 10 redukčných podložiek.
Ten vývod na vodu by sa mal dať preskrutkovať z Favo sania.... Ale ja som to nerobil.
Ten vývod na vodu by sa mal dať preskrutkovať z Favo sania.... Ale ja som to nerobil.
koncernovej nádech je bohužel i tak dost vysokej, jak seřežeš jeho přírubu, musíš pak vařit, abys tam nějakou měl. Navíc horní díry jsou pokud vím spíš na 1body, už si nepamatuju, zda to pasuje nebo ne... chce to zkusit... Já kdysi když dělal lekra tak jsem si udělal svůj plechovej box a bylo hotovo
skoda-virt.cz/cz/.../1669 98-rucny-plyn-do-s105-rapi d?gotopost=3...
skoda-virt.cz/cz/.../1669 98-rucny-plyn-do-s105-rapi d?gotopost=3...
A co nejakej koncernovej nadech sani? neco jak prodaval Tomaso nedavno
Takže by to znamenalo udělat podle minna to čůro z boku parohů..... No asi jo no.
-> Kadelus: Polož to na origo sací 136, dej tam podložku a přechodku a upravený filtrbox ti tam vleze. Upravit se dá jak FA, tak 120.
Osobně zkušenosti s tímto typem mezipodložek na sací FA nemám.

-> Kadelus: Je tam prostě málo místa no. Můžeš kouknout ke mě do karty, mám nižší sání, vyrobenej box a jde sundat jenom když se spustí o pár cm motor.
Tak se do toho začínám pouštět a jak to tam tak skládám dohromady tak zjišťuju že potom všem tam už nezbyde moc místa na nějakej filtr či filtrbox. A to tam nemám ani žádný těsnění ještě. Vlastně se tam nevejde už nic....
Teď jsem to měřil a je tam cca 5,5 cm. Co s tim?
Teď jsem to měřil a je tam cca 5,5 cm. Co s tim?
Aha vlastně je fáčko jinak nakloněný......
-> Kadelus: Jako 136 vzadu? Samozřejmě, že potřebuješ, jinak by ten karburátor byl nakřivo.... Pokud ho teda plánuješ dát na favoriťácký sání. Pokud bys dělal redukční podložku a la minno na sání 742.136, tak ne.
Hele zeptám se.... S karburatorem LEKR,sáním favorit mi přišla i ta 10°podložka tu ale na 136 nepotřebuju,že jo?
-> Nwkt: To cukání za studena trochu asi může bejt, pokud to není něčim jinym.
-> ochoda: Neplynulý přechody, cukání za studena a tak
-> Nwkt: Co je například menší problém? 

-> ochoda: zásadní ne, menší se můžou projevit
-> ochoda: Funguje to normálně.
-> minno: To sem si myslel, ale tak na vyzkoušení by to asi použít šlo.
...a ještě k zapojení vody u stepan-a sem viděl že nemá vyhřejvaný sání, je nějakej problém pokud bych ho nevyhřejval?

-> ochoda 10.10.14 20:18:16: bez vody to samozrejme funguje, ale zbytocne to potom dlho bezi na sytic.
Jedna technická, někde sem se tu dočetl, nevim už kde, že v podstatě na vyhřejvání bimetalu nepotřebuju vodu, že by to mělo makat jen s elektrikou? Jak to teda je? Díky
Prečítal som si so záujmom toto vlákno. Je tu veľa názorov, skúseností, poznatkov, ale aj omylov a nepresností.
Netrúfol by som si povedať, ktorý karburátor je lepší a ktorý horší. Každý ma svoje špecifiká, nejaké silné stránky a nejaké slabé. Ja osobne mám karburátory DDSR/EDSR/SEDR veľmi rád a myslím, že pri vhodnom zaobchádzaní si dokážu veľmi dobre plniť svoje základné povinnosti pre bežnú prevádzku, ako aj po vhodných úpravách plniť tiež zvýšené nároky na prevádzku športovú. Pri jednom aj druhom však treba karburátorom aj motorom rozumieť a mať aspoň základné vedomosti o jednotlivých systémoch, z ktorých karburátor pozostáva. Len potom sa oplatí pustiť do nejakých úprav, inak amatérske zásahy skoro vždy neprinesú želaný pozitívny efekt, ale dosť citeľné zhoršenie. Nie som si istý, či väčšina ľudí, ktorí sa snažia karburátory amatérsky ladiť, má aspoň základné potrebné teoretické poznatky potrebné pre takúto činnosť. Dosť často sa potom dostavuje sklamanie a hľadanie vinníkov neúspechu všade naokolo len nie tam, kde treba - u seba samého.
Netrúfol by som si povedať, ktorý karburátor je lepší a ktorý horší. Každý ma svoje špecifiká, nejaké silné stránky a nejaké slabé. Ja osobne mám karburátory DDSR/EDSR/SEDR veľmi rád a myslím, že pri vhodnom zaobchádzaní si dokážu veľmi dobre plniť svoje základné povinnosti pre bežnú prevádzku, ako aj po vhodných úpravách plniť tiež zvýšené nároky na prevádzku športovú. Pri jednom aj druhom však treba karburátorom aj motorom rozumieť a mať aspoň základné vedomosti o jednotlivých systémoch, z ktorých karburátor pozostáva. Len potom sa oplatí pustiť do nejakých úprav, inak amatérske zásahy skoro vždy neprinesú želaný pozitívny efekt, ale dosť citeľné zhoršenie. Nie som si istý, či väčšina ľudí, ktorí sa snažia karburátory amatérsky ladiť, má aspoň základné potrebné teoretické poznatky potrebné pre takúto činnosť. Dosť často sa potom dostavuje sklamanie a hľadanie vinníkov neúspechu všade naokolo len nie tam, kde treba - u seba samého.
-> Peťa Klíč: Myslíš otvor. Ten je vyrezaný normálne flexkou.
-> stepan: ď
-> minno: tu velkou jamu do filtrboxu, aby tam sedlo lekří těsnění
-> minno: tu velkou jamu do filtrboxu, aby tam sedlo lekří těsnění