skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr vs. Lekr
-> Kadelus: alebo páku zo sedra
-> Kadelus: ja som mal lanko aj na sedri :)
Inak na lekri je viac možností ako to spraviť. Musíš ale rátať s tým, že u pôvodnej kladky je väčšia dráha otvorenia klapky pri použití sériového plynového pedálu, inak povedané pri plnom plyne nebude naplno otvorená klapka -> treba to prepákovať, aby to chodilo naplno.
Ja som kladku odrezal preč a nahradil som ju pridaním upravenej páčky zo SEDRa - treba prepilovať hrany otvora pre osku o 180st., pretože LEKR to má opačne a prípadne odrezať zbytočný koniec páčky.
Takto:
minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
+ som si vyrobil medzikus z plechu na uchytenie bowdenu - aby bol bowden pekne v horizontálnej polohe ako u SEDRa ( minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR ).
Aj tak som ale aj s takoutou úpravou musel odrezať doraz na plynovom pedáli, aby sa klapka otvárala naplno pri plnom plyne (asi mám veľa kobercov na podlahe :D)
Inak na lekri je viac možností ako to spraviť. Musíš ale rátať s tým, že u pôvodnej kladky je väčšia dráha otvorenia klapky pri použití sériového plynového pedálu, inak povedané pri plnom plyne nebude naplno otvorená klapka -> treba to prepákovať, aby to chodilo naplno.
Ja som kladku odrezal preč a nahradil som ju pridaním upravenej páčky zo SEDRa - treba prepilovať hrany otvora pre osku o 180st., pretože LEKR to má opačne a prípadne odrezať zbytočný koniec páčky.
Takto:
minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
+ som si vyrobil medzikus z plechu na uchytenie bowdenu - aby bol bowden pekne v horizontálnej polohe ako u SEDRa ( minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR ).
Aj tak som ale aj s takoutou úpravou musel odrezať doraz na plynovom pedáli, aby sa klapka otvárala naplno pri plnom plyne (asi mám veľa kobercov na podlahe :D)
-> Kadelus: Já to mám ovládaný normálně přes tu kladku, jenom struna vyměněná za lanko a funguje to.
Klucííí - právě mám na ponku lekr + sání a chci ho vetknout do 136 rapida. A koukám že tam máte místo struny lanko /minno - fotky na rajčeti/ to budu muset mněnit strunu za lanko?A z čeho je ta páka ovládání /ta co se mřimontuje po uříznutí té vačky z plastu na lekru....)?
no tak já to zkusim koupit někde, ale nevim kdy, budu si muset vyječet nějaký půlvolno
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 29.06.14 22:02:35: Ta dvoudílná podložka jde normálně koupit. Z tý jednodílný by to asi šlo taky, ale bude to takový horší.
-> Peťa Klíč: tak si pohľadaj PDF (www.uloz.to/hledej?q=favo
rit+...
Tá "hranatá" klapka je prívera sytiča.
Jednodielnu podložku som ešte nemal v ruke. Prilož ju k 742 saniu a ak ti tam výjde vyvŕtať diery tam kam treba, tak ju použi. Obecne je ale lepšie použiť tú dvojdielnu.
Tá "hranatá" klapka je prívera sytiča.
Jednodielnu podložku som ešte nemal v ruke. Prilož ju k 742 saniu a ak ti tam výjde vyvŕtať diery tam kam treba, tak ju použi. Obecne je ale lepšie použiť tú dvojdielnu.
-> minno: z tý jednodílný podložky mysliš to pude?
-> minno: andrta k favoritu jsem myslim daroval onďovi
no já jsem koukal a nahoře (pod filtrboxem) je jakási hranatá klapka pod takýms jakýms čímsi co nad to vede![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
no já jsem koukal a nahoře (pod filtrboxem) je jakási hranatá klapka pod takýms jakýms čímsi co nad to vede
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 29.06.14 21:43:17: myslíš príveru sytiča? Tá funguje tak...no ehm, je to tak na 3 strany popis funkcie tej prívery, naštuduj si to radšej v knihe Škoda Favorit od Andrta, je tam niekoľkostranový manuál k celému LEKRu.
-> Peťa Klíč: mal som motor komplet fa 136 aj zo zapalovanim a karbecom LEKR v rapide a kvoli legalite som vyskladal 130 5kanal a dal sedr karbec a sklamanie velke nastalo nech zoštelujem ako chcem predstih strobom , karbec ......ale neni to ako LEKR alebo PIERBURG :/
-> LUKAS: a proč jsi to udělal? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
prešiel som od LEKR-a v rapide opat na SEDR 22/24 (130) a som sklamany hlavne čo sa tyka pružnosti motora za studena ..šklbanie atd...![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
sem koukal na lekra a zjistil jsem že má podložku jednodílnou ,, ale upravit to pude ne?
p.s. jak funguje ta klapka divná nahoře pod tím čímsi ?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
p.s. jak funguje ta klapka divná nahoře pod tím čímsi ?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno, Peťa Klíč: ![156](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
![156](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
přesně tak!
-> Klubko_: to bude potom ono. So 742.136 saním to tam ide v pohode dostať (img2.rajce.idnes.cz/d0203
/.../94.jpg?ver=2)
-> minno: hmmm, já měl favorití sání a podložku pro vyrovnání. To bude ono, proč jsem musel upravovat filtrbox, abych to tam dostal. No už je to pár let, co jsem to tak měl, tak už si detaily nepamatuju ![132](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/132.gif)
![132](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/132.gif)
-> Klubko_: načo vršok znižovať? To vôbec nie je treba.
-> Jarinko:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ochoda: Ihlový ventil sa správa ako sprcha, ten si pri zatváraní vyrába bublinky vlastné... Skús si výko karbecu napojiť na as pumpu a pomaly zatváraj plavák (alebo použi nádobku podobnú plavákovke) Z AC pumpy bublinky nehrozia, pokial nejazdíš na dvoch litroch v nádrži... Tak že je to kurvítko a nechcel by som ten kelímok vidieť na zvodoch ![166](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/166.gif)
![166](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/166.gif)
-> minno: pružina ze zadních brzd myslím pasuje všude, kde je taková pružinka potřeba ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Peťa Klíč: filtrbox na LEKRa se dá poižít i původní modrej, díra se musí prostříhnout na větší a vršek snížit buďto převařením anebo jen potunit kladivem na hovaďáka.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Peťa Klíč: filtrbox na LEKRa se dá poižít i původní modrej, díra se musí prostříhnout na větší a vršek snížit buďto převařením anebo jen potunit kladivem na hovaďáka.
-> minno: ok ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Peťa Klíč: Medzikus (ten kruh s maticou v strede) bol len pokus. Použité to nemám, pretože je tam málo miesta nad motorom, nešlo by potom ten filterbox z karburátora zložiť, resp. naložiť
(možno u rapida by to šlo). Do dierky v strede vo filterboxe som dal záslepku a filterbox upevnil pružinkou zo zadných bŕzd.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> koště: no právěže minno má na těch fotká filtr přišrobovanej
edit -- teď koukám že von tam má mezikus ,, takže spíš budu řešit ten připérovací![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
edit -- teď koukám že von tam má mezikus ,, takže spíš budu řešit ten připérovací
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Peťa Klíč: Na LEKRA filtrbox nepřišroubuješ. Má 3 štefty po obvodu. Takže musíš pokutit ten s pružinou.
-> minno: ještě poslení dvě věci - o kolik je ten filtrbox potom vejš?
a filtrbox je s dirkou aha, takže mám shánět ten s dirkou, ne ten bez dirky ---- a v tom lekru je kam ho chytit ten šroub od filtrboxu nebo je nutná úprava? -- popř. šel by použít filtrbox bez šroubku s tím pérem zacvakávacím?
a filtrbox je s dirkou aha, takže mám shánět ten s dirkou, ne ten bez dirky ---- a v tom lekru je kam ho chytit ten šroub od filtrboxu nebo je nutná úprava? -- popř. šel by použít filtrbox bez šroubku s tím pérem zacvakávacím?
-> minno: super, začínám tomu rozumět i bez LEKRa v ruce
máš svatou trpělivost
tak jo, při první příležitosti si to dovezu ,, a hurá na to
p.s. jediný čemu se chci vyhnout je jebat do 136kovýho potrubí, protože je to těžko sehnatelný a drahý artikl, chtěl jsem to řešit buď úpravou fakího, nebo podložkou a teď mám jasno, moc DÍK
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
p.s. jediný čemu se chci vyhnout je jebat do 136kovýho potrubí, protože je to těžko sehnatelný a drahý artikl, chtěl jsem to řešit buď úpravou fakího, nebo podložkou a teď mám jasno, moc DÍK
-> Peťa Klíč: áno, tá podložka je u všetkých favoritov, prípadne existuje ešte jedna verzia podložky: jednodielna. Vyvŕtaš nové diery, prípadne upravíš tvar podľa 742 sania a hotovo:
www.skoda-diely.sk/nahrad ny-diel/005129765-podlozka -karburatoru-cn-1011.html
niečo o podložkách aj sem:
skoda-virt.cz/cz/.../7582 -lekr-a-5-kanal
www.skoda-diely.sk/nahrad ny-diel/005129765-podlozka -karburatoru-cn-1011.html
niečo o podložkách aj sem:
skoda-virt.cz/cz/.../7582 -lekr-a-5-kanal
-> minno: však říkám, do série (jako ta fotka z odkazu s modrejma hadicema)
aaaaa ta podložka už tam JE jestli to dobře chápu akorát se do ní udělaj dirky? ( = mám lekra i se svodama pokopě hozenýho v krabici )
aaaaa ta podložka už tam JE jestli to dobře chápu akorát se do ní udělaj dirky? ( = mám lekra i se svodama pokopě hozenýho v krabici )
-> Peťa Klíč: na podložku výkres nemám, je to len upravená Fa podložka.
edit: bez vody som to ja osobne neskúšal, ale jazdí tak jenik120, spýtaj sa jeho (skoda-virt.cz/cz/.../)
Prípadne vodu zapoj takto, ale je potom menší prietok vody do sania, ale to by nemalo až tak vadiť:
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../3894_2013-12 -17_20-45-31_83.jpg
edit: bez vody som to ja osobne neskúšal, ale jazdí tak jenik120, spýtaj sa jeho (skoda-virt.cz/cz/.../)
Prípadne vodu zapoj takto, ale je potom menší prietok vody do sania, ale to by nemalo až tak vadiť:
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../3894_2013-12 -17_20-45-31_83.jpg
-> minno: p.s. říkáš že ta voda k sytiči není nutná? protože nechci dělat další dirku do sání, protože pravděpodobně nakonec to pude zpátky na upravenej sedr -- a pokud by se šlo do úpravy lekru tak bych to dodělal
a nedal by se ten sytič dát "do série" se sáním?
a nedal by se ten sytič dát "do série" se sáním?
-> minno: ok, tak já to zkusím zastavět no ,,
asi to udělám podle Tvých fotek (však jsem ti říkal že seš GURU) ,, nemáš prosíííím výrobní výkres tý tvojí podložky? žebych si poslal objednávku na výrobu :))
asi to udělám podle Tvých fotek (však jsem ti říkal že seš GURU) ,, nemáš prosíííím výrobní výkres tý tvojí podložky? žebych si poslal objednávku na výrobu :))
-> Peťa Klíč: Je to normálne u neohriatého motora. To je práve ten zvýšený voľnobeh, pokiaľ je to studené. Ak to robí aj u plne ohriatého motora, tak je to zle nastavené, je tam taký jeden šrób, ktorým sa to nastavuje.
no já mám ruční sytič docela rád
ale mít ho nemusim -- ( a co pak s tou páčkou?
no pokud si vzpomínám na toho favorita, ze keryho to mám - tak startoval hezky, jedil hezky, a dycky ale volnoběh spadl třeba na 1100 a po prošlápnutí plynu teprve si sedl na 700 ,, to je normální? nebo ,,,, ??? něco špatně?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
no pokud si vzpomínám na toho favorita, ze keryho to mám - tak startoval hezky, jedil hezky, a dycky ale volnoběh spadl třeba na 1100 a po prošlápnutí plynu teprve si sedl na 700 ,, to je normální? nebo ,,,, ??? něco špatně?
-> minno: oska plavaku by mala byt v smere jazdy ( tj. ako je to na SEDR) ako to je aj na LEKRi na favorite a prave kvoli tomu je SEDR otoceny o 180° na TAZ 1203/1500, ale ako pises je odskusane dlhodobo ze LEKRu to otocenie vobec nevadi, myslim si ze je to malým objemom plavakovky a teda nieje tak nachylny ten karbec na odlievanie a funguje uplne normalne
a zmysel prerobenia automatiky na manual je iba ten ze sa im ten sytcic a cely mechanizmus zda velmi zlozity ( voci SEDRu aj je
) a nechapu tomu , lenze tym sa pride o dost velku vyhodu toho karburatora
a zmysel prerobenia automatiky na manual je iba ten ze sa im ten sytcic a cely mechanizmus zda velmi zlozity ( voci SEDRu aj je
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Peťa Klíč: ešte k tomu otočenému karburátoru: lekr nemám úplne dokonale naštudovaný, ale sú tam všelijaké obohacovače na prvom aj druhom stupni, takže aj toto je taká automatika.
-> Peťa Klíč: S lekrom a smerom jazdy je to tak, ako som už písal
A čiže je to tomu karburátoru šuma fuk, že je otočený o 90 st. oproti favoritu. Motor s ním funguje úplne normálne a nie je problém s odlievaním / prelievaním. Dokonca u LEKRa výšku hladiny plavákovej komory vôbec netreba riešiť - je konštantná, nedá sa nastavovať, čiže hladina je furt nastavená dobre![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
No a ak chceš riešiť ručný sytič len dočasne a to preto, že nemáš kam ako narýchlo pripojiť vodu k sytiču, tak to na dočasne ručný sytič rovno zabudni, pretože ten sytič funguje aj bez vody, bimetalová pružina je vyhrievaná aj elektrickou špirálou a zároveň sa to tak či tak ohreje na prevádzkovú teplotu od celého karburátora od tepla z motora. Voda k sytiču je len taký luxusný doplnok pre náročných
No a ručný sytič je aj preto blbosť, lebo: 1. je to zbytočne otravné, 2. automatika tam má dve funkcie: obohatenie zmesi pri štarte motora a krátko po naštartovaní (úplné vypnutie je už pri cca 60 st. teploty) + druhá funkcia je udržiavanie zvýšených otáčok voľnobehu až do plného ohriatia motora (už bez sytiča) - tzn. že motor s vypnutým sytičom na voľnobehu netrápiš zbytočne pri 400 otáčkach, ale si to udržiava cca 1000 otáčok až do plného ohriatia. Ručným sytičom o toto pekné plynulé ovládanie zbytočne prichádzaš.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
No a ak chceš riešiť ručný sytič len dočasne a to preto, že nemáš kam ako narýchlo pripojiť vodu k sytiču, tak to na dočasne ručný sytič rovno zabudni, pretože ten sytič funguje aj bez vody, bimetalová pružina je vyhrievaná aj elektrickou špirálou a zároveň sa to tak či tak ohreje na prevádzkovú teplotu od celého karburátora od tepla z motora. Voda k sytiču je len taký luxusný doplnok pre náročných
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Klubko_: no a jakto? jak říkám nemám ho v ruce ,, sedr je postavenej tak, aby při jízdě do kopce byla bohatší směs, tak jak to řeší LEKR?
-> Peťa Klíč: lekrovi je jedno, jak jede. Ten sytič prostě funguje sám a spolehlivě, takže řešit ruční mi příjde zbytečnej.
-> minno: no vida, guru je tu : )) tak jak je to s lekrem a směrem jízdy? a proč je ruční sytič hovadina? právě o tom uvažuju jako o dočasným řešení ,,,
-> Peťa Klíč: LEKRu opačný "smer jazdy" nevadí a funguje to normálne aj do prudkého kopca. A ručný sytič u LEKRa je hovadina. Tam ten sytič funguje na úplne inom princípe ako u SEDRa. Ak chceš bližšie info, tak upresním.
a ruční sytič bych tam viděl radši ,, bohužel teď nemám LEKRa u sebe, je v druhý garáži 50 km daleko ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
a ještě taková pi**vina, všici řešíte sklon LEKRu a už se někdo zamyslel i nad směrem jízdy? však ten karb bude najednou otočenej o 90° a poněkud nebude správně fungovat obohacování při jízdě do kopce ,,
-> Peťa Klíč: Moje chyba. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarinko: Promiň zas tolik tomu nerozumím, mohl bys mi to vysvětlit nějak polopaticky prosím pěkně?
-> ochoda: co? já mluvim o sedru,, když si ho postavím sytičem k sobě, tak na levý straně vzadu je jakási komůrka, do ní vede cosi na pérku a při zavřenym plynu je to zavřený ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ochoda: Aj tak pení ihlový ventil, ten tam je podobný ako na sedr
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 12.06.14 20:17:04: Teď myslíš jak je u karbece ta nádržka co je do ní přívod benzínu, odtok a pak jakože přepad? Nijak, vyhodit a na hulváta připojit hadičku benzinu rovnou na karbec. Jezdil sem to tak a nezdálo se že by bylo něco blbě a dokonce mi to tu někdo možná i radil.
-> Peťa Klíč:
Jo, jako u všech EDSR a SEDRů![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jo, jako u všech EDSR a SEDRů
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)