skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Grafy motorů
13:06:13
24.01.2023
24.01.2023
minno
-> milanrejpid 24.01.23 12:18:04: No ja neviem, v tom videu som mu okrem "voe" nerozumel ani slovo
12:18:04
24.01.2023
24.01.2023
milanrejpid
13:07:03
21.01.2023
21.01.2023
StepaNoFUN
-> Václav Vašák: Nepřeháníš to už trochu?
To že se nemáte rádi všichni víme. Ale jsou tyhle invektivy opravdu nutné?
To že se nemáte rádi všichni víme. Ale jsou tyhle invektivy opravdu nutné?
11:31:30
21.01.2023
21.01.2023
MVM
-> Václav Vašák: Ty jsi u toho doktora ještě nebyl ..
20:25:49
20.01.2023
20.01.2023
Václav Vašák
-> Petr Urban: a já taky zapoměl říct,že na fábii motoru mám kupodivu hlavu fábii s 28mm kanály,stejně tak na feldě z videa a na mnoho dalších motorech,protože ty podle tebe špatně zahnuté kanály jsou motoru uplně u prdele a nebudu na každý motor shánět feldí hlavu s kuželovými pružinami a motor měl na brzdě asi 50km od novoty,takže jsem ho tam chtěl vyloženě utejrat k smrti,abych dosáhl nejlepších hodnot,...bože co mám dělat :-D Asi bych ti ho měl taky přeblafnout,nemyslíš?
14:17:42
15.01.2023
15.01.2023
Petr Urban
-> Eidy: A to zapomněl Miky říct, že to má upavený pouze z Fabia hlavy s zahnutými kanály
17:50:49
14.01.2023
14.01.2023
Eidy
-> darabos: Prohlídnul jsem si to a jsou to hezký průběhy.
17:12:32
14.01.2023
14.01.2023
darabos
-> czechino: je tam tá stará Chovancova 296-ka so 7,5mm zdvihmi.
14:54:36
14.01.2023
14.01.2023
czechino
-> darabos: Křivka vyhlazená úplně není, ale hezky pokračuje za 7tis.. takže si myslím že fajn.
Co je tam za vačku?
Co je tam za vačku?
12:40:13
14.01.2023
14.01.2023
darabos
-> Eidy 13.01.23 22:58:13: darabos.eu/foto
-> czechino 14.01.23 11:59:17: nemyslím si, že by tam bol veľký rozdiel, hlavne celé to bolo rozladené, preto taká blbá krivka, snažili sme sa kus stabilizovať zmes + problémy so snímaním otáčok, ktoré sme si všimli len na brzde, to je tá anomália od 6500 do 7000. Nebolo to ideálne. Viac koní tam určíte nebude, hlavne že je tam stále hlava z fábie.
-> czechino 14.01.23 11:59:17: nemyslím si, že by tam bol veľký rozdiel, hlavne celé to bolo rozladené, preto taká blbá krivka, snažili sme sa kus stabilizovať zmes + problémy so snímaním otáčok, ktoré sme si všimli len na brzde, to je tá anomália od 6500 do 7000. Nebolo to ideálne. Viac koní tam určíte nebude, hlavne že je tam stále hlava z fábie.
11:59:17
14.01.2023
14.01.2023
czechino
-> darabos: Škoda že není porovnání grafů před úpravou délky sání a po ní. Každopádně graf parádní.
22:58:13
13.01.2023
13.01.2023
Eidy
-> darabos 13.01.23 22:08:27: Můžeš to dát v lepším rozlišení? Tohle nejde přečíst.
22:08:27
13.01.2023
13.01.2023
darabos
Ahojte, tak po dlhej dobe sme sa dotrepali s autami na brzdu, vysledok vid grafy, je to vlastná tvorba s radami a nejakými prvkami od Urbiho, postavene pred osmimi rokmi asi.
Skoda 120L@1.4:
Skoda 120L@1.4:
21:26:17
09.01.2023
09.01.2023
czechino
Našel jsem akorát dyno run bez grafu, graf jsem našel nějaký na internetu.
Na tom dynu točí 10k a má 170ps, třináctka.
V komentářích:
the jcca A12/ 1303cc engines produces between 170-180hp i think and rpm set at about 9000 to have some margin, but i think they can easily rev to 10k, im friend with 2 that races these beauties in the jcca cups in Japan this blue one and the more known Hirota Tomei sunny :-) it was said to also have a estimated topspeed of 250kmh that is quite a feat for a 50 year old pushrods :-) Sincerely
Váha ojnic je 400g, komprese 15:1. Kruciš je to krásné autíčko.
Na tom dynu točí 10k a má 170ps, třináctka.
V komentářích:
the jcca A12/ 1303cc engines produces between 170-180hp i think and rpm set at about 9000 to have some margin, but i think they can easily rev to 10k, im friend with 2 that races these beauties in the jcca cups in Japan this blue one and the more known Hirota Tomei sunny :-) it was said to also have a estimated topspeed of 250kmh that is quite a feat for a 50 year old pushrods :-) Sincerely
Váha ojnic je 400g, komprese 15:1. Kruciš je to krásné autíčko.
20:59:14
09.01.2023
09.01.2023
czechino
-> Petr Urban: Jo já ty údaje našel někde na internetu, nikdy jsem se o tyhle výkony do detailu nezajímal. Mě nejvíce zajímalo jak je možné že OHV motor točí 9k. Jinak jsem rád za názory a nějakou osvětu.
U té b16 to vidět je, k 11k se to ani nedostane.
-> dragon_cb_cz: Ano máš pravdu
U té b16 to vidět je, k 11k se to ani nedostane.
-> dragon_cb_cz: Ano máš pravdu
13:28:45
09.01.2023
09.01.2023
dragon_cb_cz
-> MVM 09.01.23 13:25:11: Jo, já reagoval jen na tu trochu nešťastnou formulaci "Výkon je úměrný otáčkám především v atmo vozidle"
13:25:11
09.01.2023
09.01.2023
MVM
-> dragon_cb_cz 09.01.23 08:06:11: To je samozřejmě pravda a holý fakt. Z čehož vyplývá jen to, že pokud by oba motory (viz.níže Skoda a Nissan) měly mít shodný max vykon. Akorát Škodovka o 1000 ot "dřive". Tak to vyplývá že Škodovka je lepší. Protože každá otáčka "navíc" je pro konstruktéra přítěží.
Ale otázka prvotně byla jak je možné že Nissan "točí" 9tis. Podle mě je to diky motorovým dílům TOMEI. Což neni to samy jako Nismo továrna.
A kdyby dělal třeba Cosworth svůj vyvoj na Škodovce, tak by to třeba taky vypadalo jinak.
Ale otázka prvotně byla jak je možné že Nissan "točí" 9tis. Podle mě je to diky motorovým dílům TOMEI. Což neni to samy jako Nismo továrna.
A kdyby dělal třeba Cosworth svůj vyvoj na Škodovce, tak by to třeba taky vypadalo jinak.
11:49:00
09.01.2023
09.01.2023
Petr Urban
-> czechino: Jak jsem již jednou řekl, ten výkon v kitu nikdy takový jak ty píšeš škodovka neměla, né s 13kou, papír nebo kec někde do článku či časopisu snese hodně... Něco jak naposledy motor Z. Bešty, který u Ertla nechal udělat "A 1400" a byl tam zcela sériový karb. bez úpravy a zcela sériový rozdělovač bez úpravy, k motoru graf na více jak 135 HP ! Na reálné brzdě bylo 104HP s otřesným průběhem a Ertl přestal jakkoliv komunikovat při konfrontaci nad tímto faktem a zcela předraženou věcí. A nemyslete si, že tyto optimistická čísla do éteru nevypouštěla i škodovka, samozřejmě že ano, potřebujete fascinavot veřejnost a především zákazníka, tak jako klamavě dnes láká většina úpravců v ČR.
Jak naznačil dobře MVM, rozměry dílů a váhy rozvodů u Sunny budou na lepší úrovni, stejně jako zdvih 70mm dělá své, protože maximální střední pístová rychlost bude vždy max. 25m/s ... Více ani není možné, protože rychlost hoření je také taková, další věcí je že ztráty extrémně začnou převládat nad užitečným výkonem a jak sám z videa s motorem B16 vidíš, nad 10 jak to borec i na 2jku držel, už se motoru nechtělo, takže sice psaných 11, ale reálně bude výkonová křivka na maxu kolem 9500-10 000. Ty hodně vysoké otáčky (nad 10) jsou výsadou hodně krátkozdvižných motorů (převážně motorkových) a to řada B16 s zdvihem 77,4mm už prostě není. A poslední věc, 9000 je zase jen v videu u Sunnyho, kde je věrohodný graf, že tam jsou reálně koně ... To že někam jde motor vytočit, neznamená že tam má maximální výkonnost.
Držel bych si do provozu co největší zvýšení plnící účinnosti v co nejširším pásmu otáček (vždy to bude hlavně o hlava, vačka, sání, výfuk), snížení třecích ztrát a perfektnímu finálnímu naladění směsi a zapalování... A to ať bude motor jakýkoliv, nejen OHV.
Jak naznačil dobře MVM, rozměry dílů a váhy rozvodů u Sunny budou na lepší úrovni, stejně jako zdvih 70mm dělá své, protože maximální střední pístová rychlost bude vždy max. 25m/s ... Více ani není možné, protože rychlost hoření je také taková, další věcí je že ztráty extrémně začnou převládat nad užitečným výkonem a jak sám z videa s motorem B16 vidíš, nad 10 jak to borec i na 2jku držel, už se motoru nechtělo, takže sice psaných 11, ale reálně bude výkonová křivka na maxu kolem 9500-10 000. Ty hodně vysoké otáčky (nad 10) jsou výsadou hodně krátkozdvižných motorů (převážně motorkových) a to řada B16 s zdvihem 77,4mm už prostě není. A poslední věc, 9000 je zase jen v videu u Sunnyho, kde je věrohodný graf, že tam jsou reálně koně ... To že někam jde motor vytočit, neznamená že tam má maximální výkonnost.
Držel bych si do provozu co největší zvýšení plnící účinnosti v co nejširším pásmu otáček (vždy to bude hlavně o hlava, vačka, sání, výfuk), snížení třecích ztrát a perfektnímu finálnímu naladění směsi a zapalování... A to ať bude motor jakýkoliv, nejen OHV.
08:06:11
09.01.2023
09.01.2023
dragon_cb_cz
-> czechino: Výkon je úměrný otáčkám v libovolném vozidle, atmo, turbo - jakékoliv, protože je funkcí otáček a krouťáku...
00:16:43
09.01.2023
09.01.2023
czechino
-> Petr Urban: Ano, chápu to. Výkon je úměrný otáčkám především v atmo vozidle. Krouťák se posouvá také a auto je nepoužitelné krom závodních účelů. Honda to měla řešené hezky. Integru jsem měl a vlastně stock motor byl fascinující. Jeden motor skrýval vlastně dva, hodného a zlého. Krouťák ale chyběl, hold furt 1.8 n/a o tom to ale nebylo. Opět přidám poučné video kde strejda (ředitel spoonu) dost věcí vysvětluje i pro ostatní členy které tohle zajímá.
Hlavně nechci dělat rozumbradu, většinu věcí vím právě zde z virtu kde študuji úpravy už pomalu 15let, následně po pár letech to začalo stavbou turbem v mých 18 a s tebou jsem na hajzlech, na praxích tenkrát řešil rozdělovač na turbo motor ten setup jezdí dodnes:
skoda-virt.cz/cz/.../1212 2-aviatik93-skoda-130t
Graf máš hezký, teda i V. Vašák ho má hezký pokud se bavíme o průběhu, jsem nezaujatý. Pro mě je hranice co z toho jde dostat zkrátka kitová felicie. Fabrické věci jsou posvátné a moc nevěřím že se přes to někdo dostane i když ty jsi blízko ne-li u toho vezmu v potaz karburátory. Ale je tu právě problém s rozvodem OHV, už to bude záviset na niancích o kterých jsou ty zkoušky a laborace co asi většinu času děláš.
Proto jsem se rozhodl dát do 130l už jiný motor než Škodu OHV, srdce s tím bojuje, ale oči ho uklidňují když vidí jaké motory tu v Česku vznikly a byly nadčasové. Hold RVHP.
No a stále tu mám Feldu kterou čekají vitamínky kde si to OHV ponechám a budu rád i za výkon kolem 100ps, nebo teda když tu vidím ty vaše grafy trošku se mi zbíhají sliny
-> MVM: hned napíšu že první auto v Japonsku kde se jezdilo na koních byla právě že Škodovka s pravostranným řízením a proto se tam začalo jezdit vpravo.
V hodně věcech jsou kopírky a co se motorek týče po válce jsme byli na vrcholu my Češi a právě k nám se Japonci učili ty motorky dělat.
Že jsme jim prodali patenty a oni to vše zdokonalili a rozšířili už byla jejich výhoda ve svobodě.
Na Jawu V4 nám chyběli právě ty kvalitní součástky což oni mít mohli a díky tomu se motor zadíral a zabil se na ní díky tomu Bill Ivy.
Ale jinak máš pravdu, neznám lepší vysokootáčkové motory než ty Japonské. Vtec, vvt-i, vvl...
Ovšem na tom sunnym mi nic extra nepřijde, je to lehký podčtverec, 120l je čtverec, převrtáním z toho teda udělali už vcelku dost podčtverec, furt je to ale OHV... asi ten matroš a váha valvetrainu v podání značky TOMEI která dodnes dělá vynikající vačky a motorové komponenty.
Hlavně nechci dělat rozumbradu, většinu věcí vím právě zde z virtu kde študuji úpravy už pomalu 15let, následně po pár letech to začalo stavbou turbem v mých 18 a s tebou jsem na hajzlech, na praxích tenkrát řešil rozdělovač na turbo motor ten setup jezdí dodnes:
skoda-virt.cz/cz/.../1212 2-aviatik93-skoda-130t
Graf máš hezký, teda i V. Vašák ho má hezký pokud se bavíme o průběhu, jsem nezaujatý. Pro mě je hranice co z toho jde dostat zkrátka kitová felicie. Fabrické věci jsou posvátné a moc nevěřím že se přes to někdo dostane i když ty jsi blízko ne-li u toho vezmu v potaz karburátory. Ale je tu právě problém s rozvodem OHV, už to bude záviset na niancích o kterých jsou ty zkoušky a laborace co asi většinu času děláš.
Proto jsem se rozhodl dát do 130l už jiný motor než Škodu OHV, srdce s tím bojuje, ale oči ho uklidňují když vidí jaké motory tu v Česku vznikly a byly nadčasové. Hold RVHP.
No a stále tu mám Feldu kterou čekají vitamínky kde si to OHV ponechám a budu rád i za výkon kolem 100ps, nebo teda když tu vidím ty vaše grafy trošku se mi zbíhají sliny
-> MVM: hned napíšu že první auto v Japonsku kde se jezdilo na koních byla právě že Škodovka s pravostranným řízením a proto se tam začalo jezdit vpravo.
V hodně věcech jsou kopírky a co se motorek týče po válce jsme byli na vrcholu my Češi a právě k nám se Japonci učili ty motorky dělat.
Že jsme jim prodali patenty a oni to vše zdokonalili a rozšířili už byla jejich výhoda ve svobodě.
Na Jawu V4 nám chyběli právě ty kvalitní součástky což oni mít mohli a díky tomu se motor zadíral a zabil se na ní díky tomu Bill Ivy.
Ale jinak máš pravdu, neznám lepší vysokootáčkové motory než ty Japonské. Vtec, vvt-i, vvl...
Ovšem na tom sunnym mi nic extra nepřijde, je to lehký podčtverec, 120l je čtverec, převrtáním z toho teda udělali už vcelku dost podčtverec, furt je to ale OHV... asi ten matroš a váha valvetrainu v podání značky TOMEI která dodnes dělá vynikající vačky a motorové komponenty.
19:13:23
08.01.2023
08.01.2023
MVM
-> czechino 08.01.23 18:23:05: Tak pokud se v tom trocha orientuješ,což vypadá že jo. Tak určitě víš,na jaký technický úrovni jsou (a hlavně byli) Japonci v podstatě po válce do teď. A tim myslim spalovací motory obecně ať už moto či auto. V podstatě jen V4 Jawa asi byla lepší než Honda. Ale co se malolitrážnich motorů týká... prostě to umí.
Hlavně je zasadni podíl v konstrukci, at uz poměr vrtani x zdvih, delka ojinic, prostě už v zakladu každý rozměr dilu motoru. A HLAVNĚ- už v zakladu bude mit stoletý Sunny krásnou hlavu. Pomer vahadel,délka tyček..všecko.
Škodovka dělala motor dělník pro lidi,na životnost.Pružný ve středních otáčkách. V dobách ČSSR, kdy na zlepšovaky nebyl prostor. A naši by to taky uměli zkonstruovat. Ale neprošlo to.
Tudíž se z dělníka upravoval motor na sprintera. Kazdym dostupným zpusobem. A tajně se přes hranice shánělo do motorů kde co - lepšího ze západu... Ale když my jsme byli vykulení z Pierburgu , Němci měli Kugelfischer,Bosch .. vstřikování. A Japonci meli MPi.. 2x DCOE se platil zlatem a jen pro vyvolený.
Kdyz ten civilni motor bude už v základu točit běžně 6,5 tis. Bude ho konstruovat vyvoj s technologiemi, nesvazaný ruce. Může tocit i 9tis. v zavodni verzi.
Ale schválně se podivej jaky vrtani x zdvih, kolik Nm a v jakym rozmezi ma ten Japonec.
Hlavně je zasadni podíl v konstrukci, at uz poměr vrtani x zdvih, delka ojinic, prostě už v zakladu každý rozměr dilu motoru. A HLAVNĚ- už v zakladu bude mit stoletý Sunny krásnou hlavu. Pomer vahadel,délka tyček..všecko.
Škodovka dělala motor dělník pro lidi,na životnost.Pružný ve středních otáčkách. V dobách ČSSR, kdy na zlepšovaky nebyl prostor. A naši by to taky uměli zkonstruovat. Ale neprošlo to.
Tudíž se z dělníka upravoval motor na sprintera. Kazdym dostupným zpusobem. A tajně se přes hranice shánělo do motorů kde co - lepšího ze západu... Ale když my jsme byli vykulení z Pierburgu , Němci měli Kugelfischer,Bosch .. vstřikování. A Japonci meli MPi.. 2x DCOE se platil zlatem a jen pro vyvolený.
Kdyz ten civilni motor bude už v základu točit běžně 6,5 tis. Bude ho konstruovat vyvoj s technologiemi, nesvazaný ruce. Může tocit i 9tis. v zavodni verzi.
Ale schválně se podivej jaky vrtani x zdvih, kolik Nm a v jakym rozmezi ma ten Japonec.
19:12:13
08.01.2023
08.01.2023
Petr Urban
-> cinovec: Urban je nějaký ekvivalent slova "městský"
-> czechino: Věc je bohužel složitější než jak jde na první dobrou chápat nebo popisivatm. Zrychlující a zpomalují síly-dynamické namáhání velice rychle měnící znaméko z plus do mínus každou otočku motoru v rozvodovém mechanizmu (tedy obrovský vliv geometrie palce vačky) , rezonanční frekvence kterou má každý kov a díl motoru, váhy všech pohybujících se věci atd... Takže rozhodně při milión proměnných nejde říct, tyto otáčky jsou strop, protože... A tyčky praskají jen velmi, velmi vzácně, spíše se ohnou a skáče zajíc na poli Pokud vyjde tyčka z své pozice v vahadlu, tak už několik set otáček před tím, rozvod "limituje a pohybující se věci nekopirují průběh zdvihu vačky, tyčka propružuje od sil na vzpěr do boku", vše je už špatně. Každopádně zvyšování otáček někde za 8000, kde by se měl udržet nějajý výkon nebo dokonce ještě jít nahoru, je přímo u nasich ohv cesta mimo realitu, negativní vlivy a možnost obřích selhání převyšují možný užitek... Podivej se do mého grafu, nad 150HP už začíná jít motor od 6400ot. a přitom jde točit až do 7800ot bezpečně. Zároveň však je použitelný od 4300 až do 7800. Fyzikálně čím více koní a čím v vyšších ot., tim více musí ubýt výkonnosti níže. Nejde mít oboje bez systémů jako má např. Honda Vtec, kde přepínáš vačku i tak motor jede primárně dobře jen nahoře. Tato cesta však není dobrá, pokud bychom vyjádřili procenta času v kterých se motor nejčastěji vyskutuje, tak v těch nejvyšších ot. nebude dlouho, tedy výkon - práci za čas kterou má konat, je třeba vždy brát plochou pod křivkou výkonu a to v otáčkách, které 90% času dokážeme využívat. Tato plocha tak udává práci, kterou motor odevzdává. Mít špičku výkonu nahoře a ještě obří možnosti selhání, není cesta kterou sem chtěl jít. I tak běžně zkoušíme závodní ohv do 8000, aby se vědělo, že to případně "zvládne" přežít. Osobně jsem viděl graf do 8550 ot., avšak max. výkonu byl v 7600, takže se motor vytáčel zcela zbytečně.
-> czechino: Věc je bohužel složitější než jak jde na první dobrou chápat nebo popisivatm. Zrychlující a zpomalují síly-dynamické namáhání velice rychle měnící znaméko z plus do mínus každou otočku motoru v rozvodovém mechanizmu (tedy obrovský vliv geometrie palce vačky) , rezonanční frekvence kterou má každý kov a díl motoru, váhy všech pohybujících se věci atd... Takže rozhodně při milión proměnných nejde říct, tyto otáčky jsou strop, protože... A tyčky praskají jen velmi, velmi vzácně, spíše se ohnou a skáče zajíc na poli Pokud vyjde tyčka z své pozice v vahadlu, tak už několik set otáček před tím, rozvod "limituje a pohybující se věci nekopirují průběh zdvihu vačky, tyčka propružuje od sil na vzpěr do boku", vše je už špatně. Každopádně zvyšování otáček někde za 8000, kde by se měl udržet nějajý výkon nebo dokonce ještě jít nahoru, je přímo u nasich ohv cesta mimo realitu, negativní vlivy a možnost obřích selhání převyšují možný užitek... Podivej se do mého grafu, nad 150HP už začíná jít motor od 6400ot. a přitom jde točit až do 7800ot bezpečně. Zároveň však je použitelný od 4300 až do 7800. Fyzikálně čím více koní a čím v vyšších ot., tim více musí ubýt výkonnosti níže. Nejde mít oboje bez systémů jako má např. Honda Vtec, kde přepínáš vačku i tak motor jede primárně dobře jen nahoře. Tato cesta však není dobrá, pokud bychom vyjádřili procenta času v kterých se motor nejčastěji vyskutuje, tak v těch nejvyšších ot. nebude dlouho, tedy výkon - práci za čas kterou má konat, je třeba vždy brát plochou pod křivkou výkonu a to v otáčkách, které 90% času dokážeme využívat. Tato plocha tak udává práci, kterou motor odevzdává. Mít špičku výkonu nahoře a ještě obří možnosti selhání, není cesta kterou sem chtěl jít. I tak běžně zkoušíme závodní ohv do 8000, aby se vědělo, že to případně "zvládne" přežít. Osobně jsem viděl graf do 8550 ot., avšak max. výkonu byl v 7600, takže se motor vytáčel zcela zbytečně.
18:44:28
08.01.2023
08.01.2023
cinovec
-> Petr Urban: tomu japoncovy s delal motor ty jo to ej husty,,, 0:14 v titulach pisou ,,from urban street,,,
18:23:05
08.01.2023
08.01.2023
czechino
-> Petr Urban: Právě že problém u OHV motorů jsou otáčky a přeskakující tyčky rozvodů. To ovšem lidi tady na virtu a kolem Škodovek vědí nejlépe
Mě právě udivují otáčky u toho sunnyho který to má řešeně stejně a jim to těch 9k točí.
Hodnoty Feldy jsem dal jako že poslední generace OHV motoru pro motorsport který má výkon stejný s elektornickým řízením jako ten sunny v 70’s na karbecích a rozdělovači.
Nevím jaký měly kity přesné výkony s 1.3 třeba na okruzích a kopcích. Mám jen údaj od M. Kašpara co měl kopcového kita 1.4 a 146ps/8200ot.
Kdy se říká že skáčou tyčky? 8500? Někde jsem to tady dříve četl.
Přikládám foto hlavy sunnyho a na první dobrou bych řekl že je to Škodovka.
Jinak co tady píše Václav Vašák by mohlo být zajímavé, neřeším nikoho a nebudu se s nikým hádat. Jen mít časy různě naspecifikovaných aut s spz by bylo super. Podvozky, geometrie, vlečka vs lr ramena, vs wlad ramena, aero, brzdy, hmotnost a různě naladěné motory. Hned by bylo vidět že výkon až tak neznamená. Škoda že tu není nějaký víc rozbitý okruh. Na ring se tu asi nikomu moc nechce
Já mám teď také feldu a chci s ní zaexperintovat s origo motorem než dojde chvíle na 130l kde už Škoda motor nebude. nejlepší čas je tedy 2:10.. hned to pohecuju až tu felušu zpacifikuji komponentama
Mě právě udivují otáčky u toho sunnyho který to má řešeně stejně a jim to těch 9k točí.
Hodnoty Feldy jsem dal jako že poslední generace OHV motoru pro motorsport který má výkon stejný s elektornickým řízením jako ten sunny v 70’s na karbecích a rozdělovači.
Nevím jaký měly kity přesné výkony s 1.3 třeba na okruzích a kopcích. Mám jen údaj od M. Kašpara co měl kopcového kita 1.4 a 146ps/8200ot.
Kdy se říká že skáčou tyčky? 8500? Někde jsem to tady dříve četl.
Přikládám foto hlavy sunnyho a na první dobrou bych řekl že je to Škodovka.
Jinak co tady píše Václav Vašák by mohlo být zajímavé, neřeším nikoho a nebudu se s nikým hádat. Jen mít časy různě naspecifikovaných aut s spz by bylo super. Podvozky, geometrie, vlečka vs lr ramena, vs wlad ramena, aero, brzdy, hmotnost a různě naladěné motory. Hned by bylo vidět že výkon až tak neznamená. Škoda že tu není nějaký víc rozbitý okruh. Na ring se tu asi nikomu moc nechce
Já mám teď také feldu a chci s ní zaexperintovat s origo motorem než dojde chvíle na 130l kde už Škoda motor nebude. nejlepší čas je tedy 2:10.. hned to pohecuju až tu felušu zpacifikuji komponentama
12:50:27
08.01.2023
08.01.2023
Petr Urban
-> czechino: Nevím kde si vzal tu hodnotu k kit car motoru, ale pravda či realita to není a nebyla. OHV motor limituje otáčkami "rozkmitání" a váha pohyblivých částí rozvodu, pokud to někdo oboje zvládne co nejvíce eliminovat ....
Jakýkoliv spalovací motor je vzduchová pumpa a na jeho účinnost/výkonnost (zvláště pak v vys. ot.) má vliv velmi mnoho věcí. Denně čtu a sleduji velmi mnoho věcí kolem motorů z světa, tyto věci pak zkouším už 10let na motorech, asi není úplně účelně dobře psát to tady ...každý má tu možnost. Ověřené věci se snažím dělat do jakýchkoliv věcí co pro někoho dělám, bohužel o zbytku motoru a "možností či zkušeností" toho kdo to dává dohromady už většinou netuším nic a pokud je navíc "chytrák" , pak ani neposlechne co mu chci v dobrém poradit.
Jakýkoliv spalovací motor je vzduchová pumpa a na jeho účinnost/výkonnost (zvláště pak v vys. ot.) má vliv velmi mnoho věcí. Denně čtu a sleduji velmi mnoho věcí kolem motorů z světa, tyto věci pak zkouším už 10let na motorech, asi není úplně účelně dobře psát to tady ...každý má tu možnost. Ověřené věci se snažím dělat do jakýchkoliv věcí co pro někoho dělám, bohužel o zbytku motoru a "možností či zkušeností" toho kdo to dává dohromady už většinou netuším nic a pokud je navíc "chytrák" , pak ani neposlechne co mu chci v dobrém poradit.
22:11:23
07.01.2023
07.01.2023
czechino
-> Václav Vašák: Super, alespoň něco zajímavého tady. Beru to jako výzvu v Mostě s OHV motorem
Co se výkonu a otáček týče poprosím o názory na Sunnyho B110, kde na karbecích a rozdělovači je 148PS při 9000ot. o zdvihovém objemu 1298cc a rozvodem OHV. Felicia kitcar 1.3 147PS/7800ot.
Díky.
Co se výkonu a otáček týče poprosím o názory na Sunnyho B110, kde na karbecích a rozdělovači je 148PS při 9000ot. o zdvihovém objemu 1298cc a rozvodem OHV. Felicia kitcar 1.3 147PS/7800ot.
Díky.
20:18:34
07.01.2023
07.01.2023
MVM
-> Milan 136 07.01.23 19:46:31: Lidi jsou dneska čím dál víc pacienti.
19:46:31
07.01.2023
07.01.2023
Milan 136
-> Václav Vašák 07.01.23 13:18:32: Na to, aby člověk poznal, že rozhodně nejsi v pořádku, nepotřebuje nic dokazovat.
15:20:24
07.01.2023
07.01.2023
Šediváček
Takhle ta felicie vypadá za jízdy. Jen tak pro představu
https://youtube.com/short s/zH4XnFU0wcw?feature=shar e
https://youtube.com/short s/zH4XnFU0wcw?feature=shar e
13:36:15
07.01.2023
07.01.2023
Petr Urban
I když bych vůbec nemusel nikomu nic dokazovat. Dovolím si pro ty co mě neznají říci, že většina vaček co mám k dispozici jsou z posledního vývoje Škoda nebo koupeny v zahraničí od prestižních světových značek na jiná OHV nebo přímo zakázkové na tyto motory, které jsou tedy dále dělány. Může si o tom každý myslet co chce, ale ty vačky fungují a mají průběh (samozřejmě jen tehdy když na zbytku motoru nejsou chyby), zvláště ty novodobé zahraniční šlapou a stálo to nemálo peněz a úsilí ... Závist je závist, rozumím. Já lidem závidím jen zdraví, které už nemám nej.
Přikládám pro představu graf 1450 na 2x činský FAJS 45DCOE s takovou zahraniční vačkou, která jde i přebrousit na velkou sériovou vačku, kterou mi desítky závodníků chválí a desítky jich také vyhrávají amatérské závody i MČHR - Frei, Malaník,... Chápu, že to se hodně lidem s pohnojeným sebevědomím, nelíbí.
Přikládám pro představu graf 1450 na 2x činský FAJS 45DCOE s takovou zahraniční vačkou, která jde i přebrousit na velkou sériovou vačku, kterou mi desítky závodníků chválí a desítky jich také vyhrávají amatérské závody i MČHR - Frei, Malaník,... Chápu, že to se hodně lidem s pohnojeným sebevědomím, nelíbí.
13:24:11
07.01.2023
07.01.2023
Václav Vašák
13:22:51
07.01.2023
07.01.2023
Petr Urban
-> Fity: Dovolím si souhlasit v plném rozsahu. Bohužel většinou u takových egomaniaků co neustále potřebují pozornost, rozsévat chytrosti/trapnosti a urážet všechny a všechno, bylo nějaké špatné dětství + samozřejmě další poruchy s kterými se však takto v společnosti projevují. Z závisti je ego nutí... Co už s takovými.
13:18:32
07.01.2023
07.01.2023
Václav Vašák
-> Fity: a co si tady předvedl ty?
-> czechino: hele časy jsou všechny někde v tématu Most,ale těch tady je hafo.Každopádně s původní 97kw 1,3 co půjde preventivně na výměnu kliky (díky tomu se využilo odbrzdit tuhle 1,4) a po těch 4 letech nebo kolik jezdila už má nárok na nějaké motohodiny,jsem teď na podzim udělal asi 2:18 (nestíhají brzdy),když mě to Martin půjčil,nikdy jsem teda s tim autem na okruhu nejel,ale doladily jsme ho fakt dobře podvozkově a s feldou co má aktuálně 86kw ten samý den nějakých 2:12 druhou jízdu ze dvou co jsem jel,s tou teda jezdím aspoň 4x za rok někam na sraz nebo výlet.Škoda 185/60R13 a felda 165/50R15 NS-2R,na jaro chci dát něco širšího a ideálně delší převodovku a dostat se pod 2:10 a tím pádem to bude asi nejrychlejší škodovka s původním motorem,Forsio má tuším oněch 2:10 a pak tady je ještě ta asi zelená felda s 1,6 VW a motokarbecama,ale to nevím,za kolik to jezdí a teda jestli je majitel tady,ale nejezdilo to špatně,byť 1,6,ale pořád to v té feldě bylo z fabriky a myslím,že bude mít časy taky hodně dobrý.Pak už na předohrab seru a opráším svoje bílé monstrum a cíl je jasný,...méně než 2min na Mostě :-D Tuner2 a spol není už absolutně konkurence,hlavně teda máme neodlehčená auta a časy vždy ve dvou lidech s průměrnou váhou 100kg na osobu,takže by stačilo vykopnout spolujezdce,dobře si pamatuju,jak před lety jsem se nudil,tak jsem se ptal Eidyho,jestli mě sveze a odpověď byla "ne,já si teď chci zajet na čas"...ten by teda taky měl zajet na brzdu,aby věděl,jestli to má aspoň těch 1xx koní :-) Ono motory udělat umím,podvozek a pružiny jsem taky navrhoval,pak to umím i uřídit,ale jelikož nejsem řiťolez,tak se tady musíš ptát,jestli mám nějaký čas na okruhu :-) Ale já ti nemám problém odpovědět,pokud se ovšem někdo ptá jako totální pičus,tak ho maximálně pošlu do prdele.A ty co ode mě něco chtěli a pak se nechali uvrtat do "konkurence",ta k ať se sami chytnou za rypák,já je nepotřebuju a oni nemají ani v koních,to co by ode mě dostali v kW,prdel je,že na mě si každý otevírá zobák,ale že vysolí desitky tisíc za jeb,to už tomu komu to dáli nevyčtu Vlastně brzda měří špatně a já to fejkuju,že je znám
Jinak původní 1,3 motor většinou nejrychlejší atmosféra na Pohofestu,letos se pojede pro poháry asi na Výskytnou,Běšiny už sprinty nemají a zbytek je daleko nebo není čas,ale konkurence je třeba Čokin s 1,5 na řiditelném vstřikování a zapalování,já to udělám z 1,3 feldy,karbecích a rozdělovači.Prdel je,že se prostě karbeci přendaly z toho ostrýho 1,3 a to samé rozdělovač na tuhle slabší 1,4 a výsledek,který může dost lidí závidět,takže pokud bych to naladil,postavil rozdělovač k motoru a vyřezal rošt v bloku,určitě by to mělo těch 150koní jako tady taky pár aut je s podobnou úpravou Někdo se nechá oblbnout,jiný ne,podle toho máme každý svojí sortu zákazníků a já rozhodně nemám důvod někoho o něčem přesvědčovat,protože většina lidí na to není dost inteligentní,aby ten čas za to stál
Pokud bys chtěl vědět něco dalšího,klidně se ptej,pokud to bude mít lepší úroveň než co tady většina dokáže předvéct,tak není problém Jinak bych ti asi uměl poradit s opravou kol (měl jsem teď velký problém s vařením hliníku a vyřešil to jeden "kamarád"),což bych třeba vůbec nemusel,ale nemám problém pomoct a bylo to na hlavní stránce dost často,takže asi to nebylo tak jednoduché vyřešit Auto máš asi s turbem,pokud si to dobře spojuju (možná ne,nežiju virtuálním světem),takže s tím ti neporadím,jsem pouze na atmosféry
-> czechino: hele časy jsou všechny někde v tématu Most,ale těch tady je hafo.Každopádně s původní 97kw 1,3 co půjde preventivně na výměnu kliky (díky tomu se využilo odbrzdit tuhle 1,4) a po těch 4 letech nebo kolik jezdila už má nárok na nějaké motohodiny,jsem teď na podzim udělal asi 2:18 (nestíhají brzdy),když mě to Martin půjčil,nikdy jsem teda s tim autem na okruhu nejel,ale doladily jsme ho fakt dobře podvozkově a s feldou co má aktuálně 86kw ten samý den nějakých 2:12 druhou jízdu ze dvou co jsem jel,s tou teda jezdím aspoň 4x za rok někam na sraz nebo výlet.Škoda 185/60R13 a felda 165/50R15 NS-2R,na jaro chci dát něco širšího a ideálně delší převodovku a dostat se pod 2:10 a tím pádem to bude asi nejrychlejší škodovka s původním motorem,Forsio má tuším oněch 2:10 a pak tady je ještě ta asi zelená felda s 1,6 VW a motokarbecama,ale to nevím,za kolik to jezdí a teda jestli je majitel tady,ale nejezdilo to špatně,byť 1,6,ale pořád to v té feldě bylo z fabriky a myslím,že bude mít časy taky hodně dobrý.Pak už na předohrab seru a opráším svoje bílé monstrum a cíl je jasný,...méně než 2min na Mostě :-D Tuner2 a spol není už absolutně konkurence,hlavně teda máme neodlehčená auta a časy vždy ve dvou lidech s průměrnou váhou 100kg na osobu,takže by stačilo vykopnout spolujezdce,dobře si pamatuju,jak před lety jsem se nudil,tak jsem se ptal Eidyho,jestli mě sveze a odpověď byla "ne,já si teď chci zajet na čas"...ten by teda taky měl zajet na brzdu,aby věděl,jestli to má aspoň těch 1xx koní :-) Ono motory udělat umím,podvozek a pružiny jsem taky navrhoval,pak to umím i uřídit,ale jelikož nejsem řiťolez,tak se tady musíš ptát,jestli mám nějaký čas na okruhu :-) Ale já ti nemám problém odpovědět,pokud se ovšem někdo ptá jako totální pičus,tak ho maximálně pošlu do prdele.A ty co ode mě něco chtěli a pak se nechali uvrtat do "konkurence",ta k ať se sami chytnou za rypák,já je nepotřebuju a oni nemají ani v koních,to co by ode mě dostali v kW,prdel je,že na mě si každý otevírá zobák,ale že vysolí desitky tisíc za jeb,to už tomu komu to dáli nevyčtu Vlastně brzda měří špatně a já to fejkuju,že je znám
Jinak původní 1,3 motor většinou nejrychlejší atmosféra na Pohofestu,letos se pojede pro poháry asi na Výskytnou,Běšiny už sprinty nemají a zbytek je daleko nebo není čas,ale konkurence je třeba Čokin s 1,5 na řiditelném vstřikování a zapalování,já to udělám z 1,3 feldy,karbecích a rozdělovači.Prdel je,že se prostě karbeci přendaly z toho ostrýho 1,3 a to samé rozdělovač na tuhle slabší 1,4 a výsledek,který může dost lidí závidět,takže pokud bych to naladil,postavil rozdělovač k motoru a vyřezal rošt v bloku,určitě by to mělo těch 150koní jako tady taky pár aut je s podobnou úpravou Někdo se nechá oblbnout,jiný ne,podle toho máme každý svojí sortu zákazníků a já rozhodně nemám důvod někoho o něčem přesvědčovat,protože většina lidí na to není dost inteligentní,aby ten čas za to stál
Pokud bys chtěl vědět něco dalšího,klidně se ptej,pokud to bude mít lepší úroveň než co tady většina dokáže předvéct,tak není problém Jinak bych ti asi uměl poradit s opravou kol (měl jsem teď velký problém s vařením hliníku a vyřešil to jeden "kamarád"),což bych třeba vůbec nemusel,ale nemám problém pomoct a bylo to na hlavní stránce dost často,takže asi to nebylo tak jednoduché vyřešit Auto máš asi s turbem,pokud si to dobře spojuju (možná ne,nežiju virtuálním světem),takže s tím ti neporadím,jsem pouze na atmosféry
11:50:03
07.01.2023
07.01.2023
czechino
-> Václav Vašák: Mě by zajímal třeba čas v Mostě, nebo někde na okruhu kde se to projeví jako celek. Ale chápu téma jsou grafy motorů...
10:29:31
07.01.2023
07.01.2023
Fity
-> Václav Vašák: ... ty vole ty změň buď prášky nebo doktora
19:31:09
06.01.2023
06.01.2023
Václav Vašák
vhml: 95kw a 145Nm jako zklamání rozhodně neberu
19:29:22
06.01.2023
06.01.2023
Václav Vašák
Chceš-li výkon ve své škodě míti,
stačí fábia motor 1,4 litru vzíti.
Uprav hlavu,viz. facebook Honza Růžička,
na ní svody a příčný výfuk Václav Hlušička.
Jsem já to ale chytrá hlavička!
Rozdělovač se sáním už jsem prodal,
naštěstí to Martin kámoš dodal.
Nakonec je jeho to auto,tak ať se taky snaží,
sice pořád jenom remcá,ale pak rád kilopade smaží!
Olej už je 5 let starý,schází tomu údržba,
proč zas je tak benzín drahý,dáme plnou z ropovodu Družba.
Minerální základ 15W40 z Tesca musí stačit,
jenom doufám,že to nebudeme muset domů tlačit!
Svíčky máme naše České,je to značka Brisk,
když se montovaly byly hezké,tak už držte pysk!
Honem,rychle jedem,ať už jsme na brzdě,
snad nebude po cestě zácpa,jinak přijedeme pozdě!
Je to zase tady,jdeme auto k zemi poutat,
vydrží,nebo bude ojnice ven z bloku koukat?
Plyn mačká se až na podlahu,je to dobré,motor běží!
7000 je tam v cuku letu,až se z toho chlupy ježí.
Kola stojí,motor zhasl,jaký bude důsledek?
Je to super,výkon taky,z dobré práce výsledek!
Jsou zde tací,co si pletou kilowatty s koni,
to náš případ ovšem není,byls tam ty,ten a oni.
Kdo se i tak rozhodne,měl by jsi vzít mokrý turban,
nejspíš hůř zde dopadne,má tam vačku „mejd-in“ Urban!
Ať jsi tedy kdo chce říká,je to práce pašáka,
než-li chodit do rizika,beru Vencu Vašáka!
stačí fábia motor 1,4 litru vzíti.
Uprav hlavu,viz. facebook Honza Růžička,
na ní svody a příčný výfuk Václav Hlušička.
Jsem já to ale chytrá hlavička!
Rozdělovač se sáním už jsem prodal,
naštěstí to Martin kámoš dodal.
Nakonec je jeho to auto,tak ať se taky snaží,
sice pořád jenom remcá,ale pak rád kilopade smaží!
Olej už je 5 let starý,schází tomu údržba,
proč zas je tak benzín drahý,dáme plnou z ropovodu Družba.
Minerální základ 15W40 z Tesca musí stačit,
jenom doufám,že to nebudeme muset domů tlačit!
Svíčky máme naše České,je to značka Brisk,
když se montovaly byly hezké,tak už držte pysk!
Honem,rychle jedem,ať už jsme na brzdě,
snad nebude po cestě zácpa,jinak přijedeme pozdě!
Je to zase tady,jdeme auto k zemi poutat,
vydrží,nebo bude ojnice ven z bloku koukat?
Plyn mačká se až na podlahu,je to dobré,motor běží!
7000 je tam v cuku letu,až se z toho chlupy ježí.
Kola stojí,motor zhasl,jaký bude důsledek?
Je to super,výkon taky,z dobré práce výsledek!
Jsou zde tací,co si pletou kilowatty s koni,
to náš případ ovšem není,byls tam ty,ten a oni.
Kdo se i tak rozhodne,měl by jsi vzít mokrý turban,
nejspíš hůř zde dopadne,má tam vačku „mejd-in“ Urban!
Ať jsi tedy kdo chce říká,je to práce pašáka,
než-li chodit do rizika,beru Vencu Vašáka!
12:26:50
06.01.2023
06.01.2023
vhml
-> Václav Vašák 06.01.23 09:28:16: Tak zase jestli ta nahovno vačka, v 1,3 objemu a se sedrem má 90 koní, tak tohle bude se stovkou docela zklamání ne?
09:28:16
06.01.2023
06.01.2023
Václav Vašák
"1,4 sport" - svýho času naštěstí už bez vačky od Urbana,jinak bych mohl zkopírovat graf s cca 90hp od nějakého místního člena a že bych si mohl vybírat Tedy musel bych tam ještě namontovat elektronické zapalování Odpoledne konečně poznám,co ta sériová fábie s vačkou,sníženou hlavou,karbecama a výfukem (nejpoužívanější recept na úpravy) reálně dokáže,ale podle jízdního projevu by to mohlo mít aspoň těch 100 koní
19:21:07
11.12.2022
11.12.2022
SO545
-> King 11.12.22 10:16:02: to skor bola groteskna realita....a krstenie ich deti to iste....
10:16:02
11.12.2022
11.12.2022
King
-> Crestik 10.12.22 12:27:28: Tak kombinace "verici komunista " je hlavne hodne slusna schíza
12:27:28
10.12.2022
10.12.2022
Crestik
-> StepaNoFUN: můj děda byl jen mistr, dál mu to režim nedovolil, protože věřící komunista je horší kombinace, než Jan Bendig (teplý cigán)
12:16:29
10.12.2022
10.12.2022
StepaNoFUN
-> Crestik: to vzdycky rikal muj deda... Mimochodem mistr, pozdeji ucitel a nakonec reditel na SPS.
12:11:21
10.12.2022
10.12.2022
Crestik
-> King: já zase slyšel: Kdo to umí, ten to dělá, kdo to neumí, ten to učí :-)
14:01:32
07.12.2022
07.12.2022
Sita
-> King: tak to je presny :D
Kluk (14let) zacina projevovat o moje skodovky zajem, a ja uz se k ladeni motoru urcite nedostanu (znalostne ani casove), takze si upravu chci koupit, ale musim rict, ze zazitkum z jednani s lidma typu pan Vasak bych se rad vyhnul. Takze ja jsem vlastne rad, ze tady tyhle prezentace probihaj
Kluk (14let) zacina projevovat o moje skodovky zajem, a ja uz se k ladeni motoru urcite nedostanu (znalostne ani casove), takze si upravu chci koupit, ale musim rict, ze zazitkum z jednani s lidma typu pan Vasak bych se rad vyhnul. Takze ja jsem vlastne rad, ze tady tyhle prezentace probihaj
20:11:31
06.12.2022
06.12.2022
King
-> Václav Vašák 05.12.22 22:25:50: Kdysi kdesi jsem videl vystiznej komentar: "Kdybys drzel hubu, mohl jsi zustat profesorem... "
23:20:39
05.12.2022
05.12.2022
dragon_cb_cz
-> U-Geen: Nestraš...
23:18:58
05.12.2022
05.12.2022
U-Geen
-> dragon_cb_cz: na druhou stranu... je spis s vetsinou spolecnosti, kdyz to tak vidim :-)