-> Tuner#2: nějak jsem nepostřehl, jakou konfiguraci stavěl. Každopádně palec hore oběma!
-> T: se těším, jestli mě někdy svezeš...
skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Grafy motorů
11:56:21
17.10.2019
17.10.2019
radekp
11:13:29
17.10.2019
17.10.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> kpt.Budha 17.10.19 10:35:08: to už je skoro horší poměr výkon/váha než měla Sabina u toho Tranzitu ne?
10:35:08
17.10.2019
17.10.2019
kpt.Budha
-> Tuner#2: Třeba bylo špatně to minulé měření, takže vlastně pod deset s 52kW
10:16:00
17.10.2019
17.10.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> kpt.Budha 17.10.19 06:53:00: takhle to vlastně zní dobře co? Bohužel to bylo loni a to tam byla jiná vačka a zapalování a mělo to 68kW: img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../037_2015-12-
28_21-07-47_39.jpg
jak říkám, je tam něco blbě a ty absolutní hodnoty jsou mimo, protože auto je rychlejší.
jak říkám, je tam něco blbě a ty absolutní hodnoty jsou mimo, protože auto je rychlejší.
07:54:49
17.10.2019
17.10.2019
HASTRMAN-TATRMAN
-> Tom Troll 16.10.19 21:06:07: me zase, Tom Trolle, uprimne sere, kdyz nekdo neustale druhe o necem poucuje a pritom o dane veci zjevne vi prd a pravdu nema nikdy - at uz tady, o Feldich klimatizacich anebo kdekoliv jinde.
06:53:00
17.10.2019
17.10.2019
kpt.Budha
-> Tuner#2: Já myslím, že dobrý, kolik lidí může říct, že má Nürburgring pod deset s jen tak tak 60kW?
Pardon za mou vsuvku do odborné debaty
Pardon za mou vsuvku do odborné debaty
06:48:05
17.10.2019
17.10.2019
T
-> pavucina: ti dám spatlanej, to řeknu Milanovi
jak už jsem psal, jsem spokojenej,ale otázka, jestli jeto tak namotorovaný nebo jestli je to díky tomu, že jsme před tím měl v podstatě sériovou 130
jak už jsem psal, jsem spokojenej,ale otázka, jestli jeto tak namotorovaný nebo jestli je to díky tomu, že jsme před tím měl v podstatě sériovou 130
23:15:42
16.10.2019
16.10.2019
pavucina
-> Dušan: Dovolím si citovat (ať to nemusím psát)
"Mezi hlavní výhody měření výkonu naválcové zkušebně je, že probíhábez demontáže motoru. Je to velice úsporné, rychlé a ekonomické.Naměřený výkon je však ovlivněn odporem převodového ústrojí, rotační hmotou kol a dalšími prvky, které jsou k motoru připojeny.
Ztrátový výkon změříme na válcové zkušebně. Jedna zmetodjak ztrátový výkon měřit je založena na samovolným zpomalením (doběhu).Metoda probíhá při vypnuté spojce. "
Tim mame vyreseno, ze i kdyby se tam tocili 4 valce tak ztratový výkon, tím ze se tam toci vice lozisek mame vyresenej.
Jelikož dle stránek umí měřit i statiku, tak ty valce jsou "brzdeny", to znamená, že jak to dle videa měřili, tak mají nastavenou rampu, po který se zvyšujou otáčky válce, tudíž mají více hodnot v jednotlivých otačkách... Me třeba favorita merili na rampe, kdy od začátku mereni do omezovace to bylo 45s.
"Mezi hlavní výhody měření výkonu naválcové zkušebně je, že probíhábez demontáže motoru. Je to velice úsporné, rychlé a ekonomické.Naměřený výkon je však ovlivněn odporem převodového ústrojí, rotační hmotou kol a dalšími prvky, které jsou k motoru připojeny.
Ztrátový výkon změříme na válcové zkušebně. Jedna zmetodjak ztrátový výkon měřit je založena na samovolným zpomalením (doběhu).Metoda probíhá při vypnuté spojce. "
Tim mame vyreseno, ze i kdyby se tam tocili 4 valce tak ztratový výkon, tím ze se tam toci vice lozisek mame vyresenej.
Jelikož dle stránek umí měřit i statiku, tak ty valce jsou "brzdeny", to znamená, že jak to dle videa měřili, tak mají nastavenou rampu, po který se zvyšujou otáčky válce, tudíž mají více hodnot v jednotlivých otačkách... Me třeba favorita merili na rampe, kdy od začátku mereni do omezovace to bylo 45s.
22:59:31
16.10.2019
16.10.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Dušan 16.10.19 22:49:15: Tak ještě loni jsme jeli s Vrbou časy +/- stejné, já mezi tím motor vylágroval a pochybuju, že jeho se tak pohoršil. I absolutní časy na sprintu mám o 1 - 1,5 vteřiny lepší než jsem míval.
Co se týče brzdy, je to celé divné, údajně je to spojené kardankou, dřív si totiž ten jeden válec i přibržďovali při doběhu, teď to musí nechat úplně samovolně zpomalit, což by ale mělo určit ty ztráty v hnaném ústrojí jak auta, tak snad i tý brzdy (druhého válce), ale to je právě ta otázka...
Co se týče brzdy, je to celé divné, údajně je to spojené kardankou, dřív si totiž ten jeden válec i přibržďovali při doběhu, teď to musí nechat úplně samovolně zpomalit, což by ale mělo určit ty ztráty v hnaném ústrojí jak auta, tak snad i tý brzdy (druhého válce), ale to je právě ta otázka...
22:49:15
16.10.2019
16.10.2019
Dušan
-> Tuner#2: Vrbův motor bych sem netahal. Ten je rád, že ještě jezdí a období kdy motor před smrtí jezdí nejlíp už má taky za sebou.
Je mi divný, že jste roztáčeli i druhej válec. Snad si s tím poradil sw, protože tam museli být ztráty. Podle mýho nezkušenýho odhadu tam každýmu chybí do 15k.
Celkově se ten válec roztáčí hrozně dlouho.
Je mi divný, že jste roztáčeli i druhej válec. Snad si s tím poradil sw, protože tam museli být ztráty. Podle mýho nezkušenýho odhadu tam každýmu chybí do 15k.
Celkově se ten válec roztáčí hrozně dlouho.
21:55:13
16.10.2019
16.10.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> pavucina 16.10.19 21:49:06: Však podívej se sem. -> Tuner#2 - zrušená registrace 15.10.19 23:15:56:
Třeba Vrba s 1,4 na 15" kolech je o dvě vteřiny horší a to jsem jel jen jednou ne zcela dobrou jízdu a pak lehla převodovka. A takových srovnání mám víc, nota bene slova kamaráda s tím RSem. Prostě oproti loňsku jede auto zcela jinak/lépe.
Třeba Vrba s 1,4 na 15" kolech je o dvě vteřiny horší a to jsem jel jen jednou ne zcela dobrou jízdu a pak lehla převodovka. A takových srovnání mám víc, nota bene slova kamaráda s tím RSem. Prostě oproti loňsku jede auto zcela jinak/lépe.
21:49:06
16.10.2019
16.10.2019
pavucina
-> Tom Troll: Doby kdy jsem tu presvedcoval lidi, aby upustili od zastarych myslenek a zkusili se podivat co se pouziva jinde ve svete, teda v jinem nez skodovackem svete, jsou uz davno pryc (=prestal jsem to delat tak v roce 2012).
Nechci se ti vysmivat nebo neco, jenom proste chci znat dve veci. Skutecne jsi narozenej 1999, a proc jsi napsal, ze klepani je lidove oznaceni( kde beres takovouhle jistotu) ?
Abych nebyl offtopic
-> T: Jako na to co je to za motor tak nejak spatlanej tak docela kul a na tech pidi koleckach a kraty predovoce to musi fakt docela chodit.
-> Tuner#2: Musim rict, ze jsem zklaman, a zaslouzilo by si to teda vic koni. Nebo to spis obshluha dost pokazila... No nebo mas o zub spatne rozvody
Nechci se ti vysmivat nebo neco, jenom proste chci znat dve veci. Skutecne jsi narozenej 1999, a proc jsi napsal, ze klepani je lidove oznaceni( kde beres takovouhle jistotu) ?
Abych nebyl offtopic
-> T: Jako na to co je to za motor tak nejak spatlanej tak docela kul a na tech pidi koleckach a kraty predovoce to musi fakt docela chodit.
-> Tuner#2: Musim rict, ze jsem zklaman, a zaslouzilo by si to teda vic koni. Nebo to spis obshluha dost pokazila... No nebo mas o zub spatne rozvody
21:46:58
16.10.2019
16.10.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
21:46:03
16.10.2019
16.10.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
21:20:40
16.10.2019
16.10.2019
MVM
-> Tom Troll 16.10.19 21:06:07: Samozápaly vznikají náhodně od horkých hran,karbonu nebo třeba přehřáté svíčky, a jsou neřízený/nahodilý. Detonační hoření je 10x rychlejší než běžný hoření směsi s řízeným zážehem a jeho projev je "klepání" a vznikne až následně po (předčasným) řízeným zážehu ! Není to to samý. Právě proto sem dal Petr to video níže ..
21:16:49
16.10.2019
16.10.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 16.10.19 06:23:06: nebudu opakovat to co jsem psal, myslím, že Petr to vystihnul přesně a opět to píšeš zbytečně moc tvrdě a bereš to moc profi, ale zvykám si
-> Petr Urban 16.10.19 07:39:59: je to nesmysl, auto jede zcela jinak a s motorem jsem spokojen, těžko tam může být méně než bylo. Jinak jak jsi psal, optimalizoval jsem více věcí a když zavřeme oči nad absolutní hodnotou výkonu/krouťáku, tak si myslím, že motor má hezký průběh.
-> darabos 16.10.19 12:34:08:
-> radekp 16.10.19 14:13:30: Tak bylo by smutné, kdyby neměl... Když vezmu v čem má navrch, tak 1397ccm vs. 1289ccm, udělaná hlava, větší ventily, KP pomalu o 1,5:1 více než mám já, motorkarbce. Pravda asi horší výfuk, ale jinak ve všem má navrch
-> Petr Urban 16.10.19 07:39:59: je to nesmysl, auto jede zcela jinak a s motorem jsem spokojen, těžko tam může být méně než bylo. Jinak jak jsi psal, optimalizoval jsem více věcí a když zavřeme oči nad absolutní hodnotou výkonu/krouťáku, tak si myslím, že motor má hezký průběh.
-> darabos 16.10.19 12:34:08:
-> radekp 16.10.19 14:13:30: Tak bylo by smutné, kdyby neměl... Když vezmu v čem má navrch, tak 1397ccm vs. 1289ccm, udělaná hlava, větší ventily, KP pomalu o 1,5:1 více než mám já, motorkarbce. Pravda asi horší výfuk, ale jinak ve všem má navrch
21:10:45
16.10.2019
16.10.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tom Troll 16.10.19 21:06:07: řekl bych, že zbytečně slovíčkaříte, běžně se prodává čídlo klepání na blok...
21:09:51
16.10.2019
16.10.2019
dragon_cb_cz
-> Tom Troll: Řekl bych spíš, že čistě lidové je "klepání ventilů" (protože s ventilama to nic společného nemá), ale "klepání" samo o sobě až tak špatně není - resp. nevím jak v češtině, ale v angličtině se "knock" používá naprosto běžně (i odborně).
21:06:07
16.10.2019
16.10.2019
Tom Troll
-> pavucina: Detonace aneb samozápaly jsou naprosto správnej a odbornej termín pro použití...
Klepání je čistě lidový.
Upřímě mě to sere, když někdo řekne že mu klepe motor tak se normálně bere že je přidřenej, ale ono ne .
Klepání je čistě lidový.
Upřímě mě to sere, když někdo řekne že mu klepe motor tak se normálně bere že je přidřenej, ale ono ne .
20:50:07
16.10.2019
16.10.2019
pavucina
-> Petr Urban: Nevím jak to napsat, aby tě to neurazilo... Používej spravný výraz klepání...
Pekne dlouho jsem detonaci neslyšel, tak me to lehce tahá za uši. Proto ta reakce.. vysvetleni co proc a kdy je v mém případě zbytečná snaha...
Jen pro zajímavost, jake budes pouzivat jednotky pro vstrikovani ? Klidne do SZ...
Pekne dlouho jsem detonaci neslyšel, tak me to lehce tahá za uši. Proto ta reakce.. vysvetleni co proc a kdy je v mém případě zbytečná snaha...
Jen pro zajímavost, jake budes pouzivat jednotky pro vstrikovani ? Klidne do SZ...
17:05:34
16.10.2019
16.10.2019
Petr Urban
-> Bery: mé práce ?
detonation - klepání :
Velmi by jste se někteří divili kdo všechno s renomovaných úpravců i těch nás "garážníků" absolutně postrádá vědomí o tom v jakých režimech jízdy a podmínkách má být jaký předstih, tvar spal., velikost komprese, bohatost atd. aby detonace nenastávali a vidívám polovinu motorů s nějakými destrukcemi zaviněné právě jen jejich nesprávným nastavením.
detonation - klepání :
Velmi by jste se někteří divili kdo všechno s renomovaných úpravců i těch nás "garážníků" absolutně postrádá vědomí o tom v jakých režimech jízdy a podmínkách má být jaký předstih, tvar spal., velikost komprese, bohatost atd. aby detonace nenastávali a vidívám polovinu motorů s nějakými destrukcemi zaviněné právě jen jejich nesprávným nastavením.
16:48:48
16.10.2019
16.10.2019
Bery
k tomu ladění- byl jsem svědkem rozdilu výkonu o cca 30% po měření a směrem nahoru to rostlo;-) cca 4 hodiny práce mezi tím.
16:45:53
16.10.2019
16.10.2019
Petr Urban
-> pavucina: Už mám doma jednotky na vstřiky, klapky, všechny snímače, perfektní vstřiky s perfektním rozprachem, vlastní veliké trumpety, vše potřebné a zrovna s tím začínám a už mám dělat tři vstřikové motory- rally, autocross, vrchy na SK scénu. Sbíral jsem info 2 roky a chci to hned od prvopočátku dělat na co nejvyšší úrovni, nespokojím se s průměrem a tomu předchází taky porozumění dané věci, nejen ... hele tak to zkusím - to není můj styl, tak to dělají jiní, nabízí i zde a nemají ani páru co dělají, výsledky práce tomu odpovídají.
Nechápu otázku s detonacemi. Já se přece snažím všemožně tomu předcházet, ale stačí komukoliv nedodržení provozních podmínek, teplot, oktanového čísla atd. a mohou v určitých ikriminovaných otáčkách a podmínkách nastat, velmi vážně však veškeré lidi varuji. Jsou pak písty, které to moc nesnáší ani krátkodobě, např. i fabiové, naopak fav./fel. těžké kopyto píst toho vydrží fůru. Vždy však hrozí poškození min. těsnění pod hlavou. Prakticky jsem nabyl přesvědčení po letech, že těsnění pod hlavou foukne pouze špatným set up předstihu a bohatosti, beru však za samozřejmost přesné přesahy minimálně dle hodnot dílenské příručky Felicia, dělám si však jiné k různým druhům těsnění, jejich výšek atd.
Detonování motoru je jedna z nejhorších věcí vůbec a na nových i moderně řízených turbomotorech je to také problémem, ale zvláště když prodejci nejsou kvalitně vyškoleni k tomu, aby zákazníky poučovali-přesvědčovali aby nevěřili ukazateli přeřazení, že nemají benzínové turbomotry tahat z nízkých ot. pod větším plynem viz :
www.autoforum.cz/zivot-ri dice/motory-modernich-aut- nejvic-nici-zachazeni-kter e-lide-povazuji-za-citlive
Nechápu otázku s detonacemi. Já se přece snažím všemožně tomu předcházet, ale stačí komukoliv nedodržení provozních podmínek, teplot, oktanového čísla atd. a mohou v určitých ikriminovaných otáčkách a podmínkách nastat, velmi vážně však veškeré lidi varuji. Jsou pak písty, které to moc nesnáší ani krátkodobě, např. i fabiové, naopak fav./fel. těžké kopyto píst toho vydrží fůru. Vždy však hrozí poškození min. těsnění pod hlavou. Prakticky jsem nabyl přesvědčení po letech, že těsnění pod hlavou foukne pouze špatným set up předstihu a bohatosti, beru však za samozřejmost přesné přesahy minimálně dle hodnot dílenské příručky Felicia, dělám si však jiné k různým druhům těsnění, jejich výšek atd.
Detonování motoru je jedna z nejhorších věcí vůbec a na nových i moderně řízených turbomotorech je to také problémem, ale zvláště když prodejci nejsou kvalitně vyškoleni k tomu, aby zákazníky poučovali-přesvědčovali aby nevěřili ukazateli přeřazení, že nemají benzínové turbomotry tahat z nízkých ot. pod větším plynem viz :
www.autoforum.cz/zivot-ri dice/motory-modernich-aut- nejvic-nici-zachazeni-kter e-lide-povazuji-za-citlive
15:57:27
16.10.2019
16.10.2019
T
já jsem tam jel jenom si to změřit pro zajímavost, nic víc....pocitově jsem spokojenej, tedy aby ne, když tam teď byl sériovej 5-ti kanál
Každopádně nějaké ladění by určitě nebylo na škodu, bohužel jsem na tom s časem letos, jak jsem.....ale nabídka od Petra trvá doufám a pokud na to bude čas, tak si rád udělám výlet....
Jenom jsem byl překvapen z hodnot, vzhledem k tomu, kolik už tam bylo škodovek
-> radekp: měl bych mít s novým motorem
Každopádně nějaké ladění by určitě nebylo na škodu, bohužel jsem na tom s časem letos, jak jsem.....ale nabídka od Petra trvá doufám a pokud na to bude čas, tak si rád udělám výlet....
Jenom jsem byl překvapen z hodnot, vzhledem k tomu, kolik už tam bylo škodovek
-> radekp: měl bych mít s novým motorem
14:13:30
16.10.2019
16.10.2019
radekp
-> darabos: nový challenge virtu kdo bude mít nižší výkon?
Takže T má vyšší výkon než Honza?
Takže T má vyšší výkon než Honza?
12:34:08
16.10.2019
16.10.2019
darabos
-> Tuner#2 - zrušená registrace 15.10.19 21:01:03: zaujímavé, neva prehodis to na 4-klapku so vstrekovanim a bude zase o 10 menej
10:48:53
16.10.2019
16.10.2019
pavucina
-> Petr Urban: (jen pro zajímavost) Ladis i vstrikování nebo se porad patlas jenom s karburátorama ?
A ty v motoru máš detonace ?
A ty v motoru máš detonace ?
07:39:59
16.10.2019
16.10.2019
Petr Urban
-> Tuner#2: Ano co poposuješ přesně sedí k mým doměnkám... Lidský faktor obsluhy a sem rád že jsi to právě zažil... Špatnou obsluhu(vše je o lidech) a že si tam něco zkusil ladit nebylo to ode mně myšleno osobně, ale pro všechny... na co je hlavně ta brzda dobrá a MVM říká také maličko ostřeji, co si myslím také. Když jsem se zaměřil na hodnoty Nm a vím, že vačka díky úhlu i zdvihu dostane do válce více vzduchu (logická fyzika), že jsme řešili set up trysek a máš program zapal..."Tedy došlo k několika zlepšením krom tlaku ve válci, není možné(pokud motor nevydechl) mít o tolik horší hodnoty, ztrácí se jen plácnu cca 15Nm v celém pásmu stejně, což opravdu vidím na nepřesnost při nastavování hodnot v brzdě.
Tecko mohl během 5min. pohnout pulznim rotorem a zvysit nebo snizit predstih, průběh křivky je však správně, mohl ji tím posouvat víš či níž a porovmat grafy, mohl volat... Hele Ahoj, jsem tady a je to tak a tak. Mohu bez problémů poslat jen set up nastavení pro funkci a předstih si může dělat jaký chce každý sám, ale varuji, ve většině přípádů to hrozí detonacemi a snažím se destrukcím těsnění, pístů atd. vyvarovat.... Navíc je dobrým zvykem a lidi to ví, že když je někdo ke mně slušný a volá např. že pojede nebo je na brzde a ma ode mne věci, poradím mu co vím a co je v jeho možnostech zásahu, aby motor jel co nejlépe. Prakticky jak jsem psal Teckovi, muselo by nastat hodně k sobě nesedících věcí, aby motor z jeho set up jel takto "málo"
S Molsem navíc s Fabii hlavou ode mne a sedrem kde místo tvaru dif. byli dvě velké rovné díry na litinový svod jsme na valcovce Maha právě s obsluhou která o ní vi první poslední i o měření samotném, naměřili 110HP, snad je to tu i níže. Motor měl pěknou vačku, hlavu a velký tlak ve válci, lambda i předstih seděl jak má, s ohledem k fungování motoru k sobě základní věci pasovali, až na ten karb., ale jelo to.
Jsem rád že tu jak vždy neprobíhají hejty, ale normální bavení se o faktech s argumenty a budu jen rád pokud tomu tak zůstane.
Tecko mohl během 5min. pohnout pulznim rotorem a zvysit nebo snizit predstih, průběh křivky je však správně, mohl ji tím posouvat víš či níž a porovmat grafy, mohl volat... Hele Ahoj, jsem tady a je to tak a tak. Mohu bez problémů poslat jen set up nastavení pro funkci a předstih si může dělat jaký chce každý sám, ale varuji, ve většině přípádů to hrozí detonacemi a snažím se destrukcím těsnění, pístů atd. vyvarovat.... Navíc je dobrým zvykem a lidi to ví, že když je někdo ke mně slušný a volá např. že pojede nebo je na brzde a ma ode mne věci, poradím mu co vím a co je v jeho možnostech zásahu, aby motor jel co nejlépe. Prakticky jak jsem psal Teckovi, muselo by nastat hodně k sobě nesedících věcí, aby motor z jeho set up jel takto "málo"
S Molsem navíc s Fabii hlavou ode mne a sedrem kde místo tvaru dif. byli dvě velké rovné díry na litinový svod jsme na valcovce Maha právě s obsluhou která o ní vi první poslední i o měření samotném, naměřili 110HP, snad je to tu i níže. Motor měl pěknou vačku, hlavu a velký tlak ve válci, lambda i předstih seděl jak má, s ohledem k fungování motoru k sobě základní věci pasovali, až na ten karb., ale jelo to.
Jsem rád že tu jak vždy neprobíhají hejty, ale normální bavení se o faktech s argumenty a budu jen rád pokud tomu tak zůstane.
06:23:06
16.10.2019
16.10.2019
MVM
-> Tuner#2: Vidím že to měření snažíš obhájit, přiznáváš vědomě nedostatky na motoru, i ne zcela plnou důvěru v obsluhu i samotné měření. Dle mýho názoru by takovýto starý mechanicky řízený motor s karburací, navíc neseriový, měl měřit odborník a ne jen "obsluha". Jak píše Petr- valcovka je diagnostický přístroj, který primárně umožňuje zatěžovat celé hnací ústrojí, a sledovat chování motoru a jeho hodnoty. Samozřejmě s tím souvisí i možnost měření snejakou přesností. Není to slovičkaření,ale tim,že vše souvisí se vším, jsi možná hlavu zbytečně nesundal,ale stejně tak zbytečně jsi instaloval vačku (když se na to podíváš technicky). Podle mě je taky návštěva brzdy bez naměření bohatosti,a ostatních možných hodnot které jsou na místě dostupné - lehce vyhozené peníze. Jediné co lze sledovat je průběh toho grafu..
06:19:49
16.10.2019
16.10.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 16.10.19 05:57:51: No takhle to vypadá ještě hůř, když jsi to nevysvětlil.
05:57:51
16.10.2019
16.10.2019
Čokin
-> Tuner#2: Někdy Ti to povím osobně. Přes klavesnici to tady nemá smysl, vím jak by to vypadalo.
23:15:56
15.10.2019
15.10.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
Jinak abych to tady nějak objasnil a vyjádřil se:
- Petr Urban má pravdu, nechtěl jsem zatím zbytečně sundavat hlavu a zvedat kompresní poměr, takže to stále není ideál a je tam řada míst kde jsou rezervy
- Nejeli jsme tam jak tuzéři... Já jsem si zkusil dvě křivky, které jsem chtěl porovnat a jel jsem tam hlavně i jako srovnání pro Tomáše a proto, že už jsem na té brzdě byl. Tomáš možnost ladit předstih stejně nemá, protože to má zamčené.
- Brzda bohužel mezi tím prodělala změnu z jednoho na dva válce pro čtyřkolky a druhý válec je také hnaný přes kardanku i když je hnaná jen jedna náprava. Na brzdě byl bohužel kvůli nemoci jen záskok, tak je otázka co tam nastavil? Nešlo ani tak o absolutní hodnoty, protože je to pořád jen válcovka... (byť výrobce tvrdí max. odchylka do 3%) ale podle mě je to i o té obsluze a jak přesně zkalibruje otáčky. O tom jsme se dneska přesvědčili.
- Co mě napadlo až cestou domů je to, zda ten kluk přidal opravdu plný plyn, mám tam docela znát přechod 1 a 2. klapka. Blbec jsme na to neupozornil.
- Pokud někdo chce hodnotit ty absolutní hodnoty, tak pokud by mě opravdu chybělo 10 koní, tak proč jsem na sprintu min. o vteřinu rychlejší než dříve? Proč při vyjížďkách stačím kamarádovi s jeho O1 RS?
Ostatně Tomáš letos vyhrál na Pohofestu (číslo 88) a já byl na 4. místě (číslo 54) jen s jedním ne zcela povedeným pokusem než mě padla převodovka s časem jen půl vteřiny za špičkou s 1,4 na webrech či motorkarbcích? Řečeno jinak, nejlepší atmosférická 1289ccm.
Takže asi tak...
- Petr Urban má pravdu, nechtěl jsem zatím zbytečně sundavat hlavu a zvedat kompresní poměr, takže to stále není ideál a je tam řada míst kde jsou rezervy
- Nejeli jsme tam jak tuzéři... Já jsem si zkusil dvě křivky, které jsem chtěl porovnat a jel jsem tam hlavně i jako srovnání pro Tomáše a proto, že už jsem na té brzdě byl. Tomáš možnost ladit předstih stejně nemá, protože to má zamčené.
- Brzda bohužel mezi tím prodělala změnu z jednoho na dva válce pro čtyřkolky a druhý válec je také hnaný přes kardanku i když je hnaná jen jedna náprava. Na brzdě byl bohužel kvůli nemoci jen záskok, tak je otázka co tam nastavil? Nešlo ani tak o absolutní hodnoty, protože je to pořád jen válcovka... (byť výrobce tvrdí max. odchylka do 3%) ale podle mě je to i o té obsluze a jak přesně zkalibruje otáčky. O tom jsme se dneska přesvědčili.
- Co mě napadlo až cestou domů je to, zda ten kluk přidal opravdu plný plyn, mám tam docela znát přechod 1 a 2. klapka. Blbec jsme na to neupozornil.
- Pokud někdo chce hodnotit ty absolutní hodnoty, tak pokud by mě opravdu chybělo 10 koní, tak proč jsem na sprintu min. o vteřinu rychlejší než dříve? Proč při vyjížďkách stačím kamarádovi s jeho O1 RS?
Ostatně Tomáš letos vyhrál na Pohofestu (číslo 88) a já byl na 4. místě (číslo 54) jen s jedním ne zcela povedeným pokusem než mě padla převodovka s časem jen půl vteřiny za špičkou s 1,4 na webrech či motorkarbcích? Řečeno jinak, nejlepší atmosférická 1289ccm.
Takže asi tak...
22:58:12
15.10.2019
15.10.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 15.10.19 21:43:29: Ne to fakt nevím proč jsi jí prodal? Ostatně Tvoje věc kterou nechápu, klidně se můžeš rozepsat, kdo dělá lepší 280tku... Jinak 7000rpm je tam záměrně kvůli konfiguraci motoru.
22:07:21
15.10.2019
15.10.2019
Petr Urban
Pro hlupáky umicí tlachat zde a nemající tucha o základní fyzice motoru. S tou vačkou delám 106 HP na Lekr v 1.4 do provozu. Přes 110 na 4 klapku. Dodko a nejen on s ní vyhrává slalomy. Přes 30 motoru jsem s ní ladil, vždy velmi pěkné parametry.
T2 si neudělal kompres, což je jeden ze základních parametrů pro výkon a věděl to. Subjektivně motor jede více dle jeho sdělení i videí i dat z Mostu kde jezdí pravidelně. Když S ventil s delší vačkou zavírá později, je vždy nutné adekvátně dopocitat kompresi tak, aby dynamický tlak ve valci byl minimálně takový jako před nasazením vačky. S Teckem jsme si psali a shodně s T2 konstatuji zcela jiné poznatly tahu motoru vs. grafy. Co si myslím o kolových brzdach a hlavně lidech u jejich obsluhy jsem zde již psal.
Kluci tajeďte jinam, mějte motory na provozních hodnotách s čerstvým palivem a když už tam budete, zkoušejte min. předstihy a ladit lambdu. Jezdit tam, sjed graf a jet pryč je pouze tunerská zábava a mám snad to dobré mínění o T2 i Tecku že by mohli po letech úprav a všech informací co o tom ví, vědět že graf nemusí vypovídat realitu a že brzda byla vymyslena k ladění a to nejen výkonností motorů, né k najetí grafu a odjezdu domů.
Udělejte si výlet sem a můžeme na ověřené letité kolové brzde vykazujici s 20 let stejnou obsluhou za mrzký peníz kvalitní reálné parametry, nejen měřit graf. Každopádně prvně bychom měli sladit to, aby základní parametry fyziky odpovídali tomu co motor pro výkonnost potřebuje.
T2 si neudělal kompres, což je jeden ze základních parametrů pro výkon a věděl to. Subjektivně motor jede více dle jeho sdělení i videí i dat z Mostu kde jezdí pravidelně. Když S ventil s delší vačkou zavírá později, je vždy nutné adekvátně dopocitat kompresi tak, aby dynamický tlak ve valci byl minimálně takový jako před nasazením vačky. S Teckem jsme si psali a shodně s T2 konstatuji zcela jiné poznatly tahu motoru vs. grafy. Co si myslím o kolových brzdach a hlavně lidech u jejich obsluhy jsem zde již psal.
Kluci tajeďte jinam, mějte motory na provozních hodnotách s čerstvým palivem a když už tam budete, zkoušejte min. předstihy a ladit lambdu. Jezdit tam, sjed graf a jet pryč je pouze tunerská zábava a mám snad to dobré mínění o T2 i Tecku že by mohli po letech úprav a všech informací co o tom ví, vědět že graf nemusí vypovídat realitu a že brzda byla vymyslena k ladění a to nejen výkonností motorů, né k najetí grafu a odjezdu domů.
Udělejte si výlet sem a můžeme na ověřené letité kolové brzde vykazujici s 20 let stejnou obsluhou za mrzký peníz kvalitní reálné parametry, nejen měřit graf. Každopádně prvně bychom měli sladit to, aby základní parametry fyziky odpovídali tomu co motor pro výkonnost potřebuje.
21:56:01
15.10.2019
15.10.2019
MVM
-> Lamac: Asi běžně měří TDI - tak i malej "sportovní" benzin 4 válec zaklapnou plnič v 1500 a čekají co se bude dít.. (Vždycky je možný nastavit rozsah otáček,pohle toho která část je víc či míň důležitá k analýze). Za mě by klidně stačilo od 3000..
21:43:29
15.10.2019
15.10.2019
Čokin
-> Tuner#2: Už víš, proč jsem ji poslal do světa Proč to ještě netočil dál? U tebe to ještě nepadalo.
21:09:26
15.10.2019
15.10.2019
Lamac
-> T 15.10.19 19:54:41: Čo tá diera pri 1800ot?
21:07:14
15.10.2019
15.10.2019
T
Tak a debata je otevřena
Honza má s novou vackou a zapalkem o 10 koní méně než minule
Honza má s novou vackou a zapalkem o 10 koní méně než minule
19:54:41
15.10.2019
15.10.2019
T
Nebudu říkat,že jsem spokojený.....na druhou stranu...doufám,že se pochlubí T2
19:27:43
17.06.2018
17.06.2018
Šediváček
...stačí až takhle (Jarní Běšiny 2018)
19:19:34
17.06.2018
17.06.2018
Šediváček
tak jsem přidávám dalsí graf, není to zazračnej výkon ale stačí....
jinak 63,8kw (87 koní) při 6300ot.
115,2nM při 3900ot.
jinak 63,8kw (87 koní) při 6300ot.
115,2nM při 3900ot.
18:38:19
21.11.2017
21.11.2017
OTA-MTX
moje nebožka modrá felda už je pryč, ale motor jsme si nechal, 1497ccm vačku si napamatuju, kompřese myslím 10? větší sací i výfukové ventily, zvětšené kanály, výfuk seriový, jen svod z Octavie 1.4MPI vstrikování MPI jednotka Motor Excel, ještě mám delší sání s klapkou z 1.8T a k tomu jednotku z Česany, ale nikdy jsme do nedal dohromady:D
19:56:45
05.11.2017
05.11.2017
Petr Urban
Téma je grafy motorů... Téma videa tu je taky.
21:49:19
02.11.2017
02.11.2017
Šediváček
-> Tuner#2: jo jo z dneška, bylo hezky :-) a webery tam už nejsou :-(
21:44:45
02.11.2017
02.11.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šediváček 02.11.17 21:40:49: Podle datumu video z dneška. To už jste z toho zase vyndali webery?
21:40:49
02.11.2017
02.11.2017
Šediváček