Asistenti a ovládání moderních aut

prohledat
272 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 19.11.2024 do 28.02.2025, založil/a Syny
řadit dle data
08:46:23
27.02.2025
saskyn2
-> StepaNoFUN 27.02.25 08:23:13: přesně tak

-> David29 27.02.25 07:30:37: Hele a to topí přes jiný výdechy než klasický topení? To má jinak než osobák? Nebo jak to myslíš, s tím sušením na výdechu že topení nefunguje a bufík by šel? Dle mě je celkem logický že se bufík vypne když je to ohřátý, však by jen topil a to teplo by se zase chladilo v chladiči3
08:23:13
27.02.2025
StepaNoFUN
-> David29 27.02.25 07:46:23: a pak s tim pojedes do servisu, aby ti ho nahodili. Protoze se mu zavzdusni vedeni a nez to tam dozene cerpadlo, tak to bude nekolik neuspesnejch startu, po kterejch ho jednotka radeji odstavi. Jaksi nepozna, jestli je bez nafty a proto nechytnul, nebo jestli je ty nafty naopak plnej a nechytnul kvuli jiny zavade.

A nacerpani nafty se resi diagnostikou.
07:46:23
27.02.2025
David29
-> StepaNoFUN: Tak se může odstavit, až mu nafta reálně dojde? Nebo jak to bylo řešeno dřív?
07:44:13
27.02.2025
StepaNoFUN
-> David29 27.02.25 07:30:37: Treba proto, ze bufik ma samostatnou jehlu v nadrzi a nejde pres filtr, takze ta jehla neni az na dno kvuli bordelu?

Kazdopadne koncern Ti taky odstreli bufika, kdyz mas malo paliva.
07:37:29
27.02.2025
David29
-> Syny: Já třeba dodnes nevím kdy a jak se potkávačky zhasínají nebo rozsvěcí, protože se výrobce neobtěžuje dávat kontrolku do auta.

Hlavně že mám věčně svítící kontrolku obrysovek, který vypnout ani nejdou



At jdou s těmahle neautama do hajzlu. Nevím proč nemůžou vyrábět auta, který budou dělat to co řidič CHCE a pánem je auto
07:35:38
27.02.2025
ajok
-> saskyn2 26.02.25 20:03:36: u nivy 2013 to bez klíče taky svítí a i hlavní světla při vypnutým motoru bez klíče, ale mlhovka se musí zapnout po každým nastartování, přitom to je taková bludička, která vůbec neoslnuje a vlastně kvůli bezpečnosti s ní jezdím pořád, jelikož v koncovém světle je 2W žárovicka z pristrojovky. Ale nemá oblbování ukazatele teploty, co se mi naopak moc nelíbí, že RJ motoru řídí větráky a z té jednotky jdou silné kabely, což mi moc dobre nepřijde, ale tak je to Bosch.
07:30:37
27.02.2025
David29
Tohle je taky komedie. Třeba Scania se chlubí tím, že dokáže jako jediná vyjet nádrž fakt do prázdna.

Ovšem pro bufik je 70l nafty (za noc spotřebuje třeba 5l) prostě málo a budeš mrznout!



To samý že prostě nejde si topit bufikem za jízdy - jak se auto rozhodne že je ohřátý, prostě to vypne. Že zrovna topení nefunguje (což se mi stalo) nebo si chceš něco na výdechu sušit, ho nezajímá. Prostě já jsem auto a rozhoduju, co a jak bude fungovat!



No a dřív sis nastavil na čas na bufíku, v kolik hodin má začít topit.

Dneska si nastavuješ v kolik přijdeš do auta a dle toho se to samo zapne - pro mě z neznámého důvodu (a nikdo neví jakého) se to občas nesepne, protože auto prostě nechce.



Zlatý časy, kdy tlačítko ovládání bylo vedle a zapnul sis to jak jsi chtěl a potřeboval.
zvětšit Asistenti a ovládání moderních aut - obrázek od David29 vložen 27.02.2025 07:30:37
06:50:06
27.02.2025
minno
-> Syny 26.02.25 20:51:25: Leon nemá ručný spínač na svetlá?



Mne napríklad denné svetlá svietili aj v polohe "0" a teda ich nešlo vypnúť. Túto funkciu sa mi ale podarilo cez diagnostiku vypnúť. A svetlá teda ide vypnúť úplne aj za jazdy (myslím1).



Celkovo to s tými svetlami je nedomyslené, každé auto to má inak.



-> saskyn2 26.02.25 20:03:36: 3
06:48:16
27.02.2025
StepaNoFUN
-> ajok 27.02.25 04:34:30: Jardo ale oni na tom ve finale voastne vydelaj. Musej sice pred likvidaci udelat vyprodej, ale vyprodat se uplne nesnazej. To co potom prokazatelne zlikvidujou (protoze to "nikdo nechtel") si odepisou jako naklady za cenu trzni.

Navic skladovani dilu, ktery tam jen lezej stoji nemaly penize. Kdyby meli drzet vsechny dily, ktery tam bejvaly, tak je Boleslav dneska 2x takova.
04:34:30
27.02.2025
ajok
-> Tomaso435 26.02.25 19:34:52: a presne za todle by ty automobilky mely dostavat pokuty... a ne cpat do aut zbytecny moturky a baterky a tim vytvaret zbytecnou ekologickou zatez, muj kamarad ekolog todle vi a proto byl odejit z TPCA, ono kdyz clovek znici (dokonce i sve) penize, tak je to take trestny cin
upraveno 1x, naposled 27.02.2025 04:34:58
23:18:01
26.02.2025
vhml
20:51:25
26.02.2025
Syny
-> Milan 136 26.02.25 20:36:32: Jo, to jsem si myslel - denni ve dne zahasnout pri stani taky jdou. Ale to je tedy taky chujovina :) Sice tam jde nastavit kdy ma to cidlo spinat (driv, stred nebo pozde) a ja to mam na to "driv", ale parkrat se stalo (ac jinak to funguje tak jak chci), ze to potkavacky treba po vyjezdu z garazi z nejakyho duvodu nechalo zapnuty i kdyz bylo svetla dost a nejdou vypnout.
20:36:32
26.02.2025
Milan 136
-> Syny 26.02.25 20:35:16: Za jízdy nejdou vypnout světla. Buď auto, nebo manuálně. Na místě je zhasneš komplet.
20:35:16
26.02.2025
Syny
Me treba zas u Leona prekvapilo, ze kdyz automat zaplne potkavacky, tak za jizdy (nevim jestli po zastaveni to neni jinak) nejdou vypnout. Kdyz se dotknu ovladani, tak se jen vypne rezim "auto", ale potkavacky sviti "manualne". Kdyz se dotknu zas, tak svitej pres automat a tak porad dokola... To zas s tim manualnim knoflikem u Golfa slo, tedy :)
20:03:36
26.02.2025
saskyn2
-> minno 26.02.25 19:40:36: Jo přesně tak, všemu od dvojkové Octavie jdou světla jen s klíčem. Poslední auto kde to myslím ještě jde bez klíče bude Fabia2 která přebrala více méně elektriku z 1, at má Bukaj radost, že alespon nějaké auto tohohle tisíciletí svítí bez klíče3
19:53:55
26.02.2025
saskyn2
-> Bukaj 26.02.25 19:21:01: však taky Volvo (S70), jedničkové Octavie a Fabie nejsou auta z tohohle tisíciletí, nejmodernější je z toho fábie a ta vyšla 19993 3
19:40:36
26.02.2025
minno
-> Bukaj 26.02.25 19:21:01: "30" ročné Octavie a Fabie asi ešte nemajú brzdové svetlá cez RJ.
19:34:52
26.02.2025
Tomaso435
-> vhml 26.02.25 09:58:23: tohle proběhlo asi všechno před 5 lety bazošem.. vzhledem k počtu těch Octavii... Bohužel cca 6 let zpět se i tento díl šrotoval v Boleslavy jako funglovka.
19:21:24
26.02.2025
Matthes, záškodník z TechWebu
Nojo, no, elektronika. U transita zas chybi plno pojistek, napr. na potkavacky pojistky nejsou - ridici jednotka svetel kontinualne meri odebiranej prout do jednotlivych svetel a kdyz je hodnota prilis vysoka, vystup se vypne a na palubce vyskoci kontrolka.
19:21:01
26.02.2025
Bukaj
-> saskyn2: Fakt? Nevybavuju si žádný vůz, u kterého nesvítí brzdovky bez zapnutého zapalování. Ale je fakt, že jsem to nějak moc nezkoumal...

Každopádně u Volva (S70), jedničkové Octavie a Fabie svítí kdykoli 6
19:16:30
26.02.2025
saskyn2
-> Milan 136: n druhou stranu i s tím litrem to jede celkem pěkně, docela jsem čuměl.

-> Bukaj: Asi u všech z tohohle tisíciletí3
upraveno 1x, naposled 26.02.2025 19:17:30
19:15:47
26.02.2025
Bukaj
-> Nwkt 26.02.25 19:11:23: Fakt? U kterého auta? 9
19:11:23
26.02.2025
Nwkt
-> David29 26.02.25 09:25:19: A světe div se ani brzdovky nesvítí bez kličku
upraveno 1x, naposled 26.02.2025 19:11:35
19:08:59
26.02.2025
Milan 136
-> Nwkt 26.02.25 18:37:05: Třeba s tříválcem1
18:37:05
26.02.2025
Nwkt
-> ajok 26.02.25 04:53:39: A? Mildhybrid je i čtyřková ofce
09:58:23
26.02.2025
vhml
-> ajok: -> Milan 136: Kdybyste někdo věděli o výfukových svodech na 1.4 OHV Octavii, tak koupím. Klidně i více kusů :-)
upraveno 1x, naposled 26.02.2025 09:58:50
09:43:42
26.02.2025
kpt.Budha
-> David29: Asi že bez nastartovaného stejně couvat nebudeš, tak abys neplašil ty za tebou.
09:25:19
26.02.2025
David29
Vypuštěný olej, druhej mechanik mění couvací světla. Jsou diodová, musí se zkontrolovat zda polarita je v pohodě.

Jdu do auta, zapnu zapalování. Dám R.. A ono nic. Ono to funguje jenom s nastartovaným motorem.



Tvl proč? Co tohle má za význam?
08:35:05
26.02.2025
ajok
-> Milan 136 26.02.25 06:33:41: jj, taky mi to přišlo divný s těma hydrostelama.. říkal jsem si, jestli nějaká prvotina

A teda hybrid a spotřeba prý větší, obě jsou V6 nafty
06:33:41
26.02.2025
Milan 136
-> ajok 26.02.25 04:53:39: 48V je mild hybrid.

Jinak v O1 to byl motor AMD a hydroštely samozřejmě měl.
04:53:39
26.02.2025
ajok
Včera u mě byl technik s audinou, ladili jsme jeden hroznej tvrdomer, aby prošel kalibraci a asi 3h jsme přitom kecali o autech :). On má favorita a dvě audiny, prý to měnil po 400tis.km a té jedné, že se po 420 už nezbavil, protože měl strach, koupil před 2 roky prý novou, ta má 120 a už mu prý měnili nějakej generátor, že studený auto nastartoval a teplý ne, že v tom je baterka 12V na studený start a na teplý prý 48V9 Prý to má mít nižší spotřebu oproti té staré, ale se starou 4 kola prý jezdí pod 7litru, ta že má jen 12V a u této, že je nějaký desezinky nad... Paráda, vymýšlejí se složitější min ekologicky věci :/

Pak jsme se bavili o OHV motorech a tvrdil, že oct. 1.4mpi byla ještě dřív než fabie a že ten motor neměl hydrostely, prý pamatuje, jak na tom dělal vůle, je to pravda?9
20:36:13
10.02.2025
Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983: Neboj, oni v autech už nejsou klasické jednotky, ale postupně se to nahrazuje aplikačníma serverama 1
19:38:14
10.02.2025
minno
-> Jirik_Tuňák1983: Ako sa to vezme. Ale tak určite ako všetko, aj toto má svoje výhody aj nevýhody. Ktosi mi spomínal, že Tesla má len jednu centrálnu RJ (?) To sa mi zas zdá ako nonsens. Napríklad ak si zoberiem len dvere vodiča, ťahať tam husím krkom osobitne kabeláž ku všetkej elektronike osobitne, to si neviem ani predstaviť. A v prípade poruchy asi tiež nič moc.
19:23:31
10.02.2025
Jirik_Tuňák1983
-> minno 10.02.25 18:41:29: Zrovna jsem tuhle četl, že je to spíše mor, to množství vzájemně provázaných jednotek namísto jejich minimalizace.
19:09:22
10.02.2025
Nwkt
18:41:29
10.02.2025
minno
-> Bukaj 08.02.25 17:57:53: -> saskyn2 08.02.25 08:54:06: Takovýhle věci jde "nakódovat"? V autech už je fakt každá takováhle blbost řešená softwarově?Komplet všetko v dnešných autách už ide cez RJ3 Aj ostrekovače a stierače1 Ale vzhľadom k výbave dnešných áut to už inak ani nejde. To by tam bolo tej kabeláže mnohonásobne viac a aj tak by to nedokázalo obslúžiť všetko. A nik by sa v tom nevyznal. O diagnostike a oprave ani nehovorím.

V mojom Golfe je 15 RJ a to mám manuálnu prevodovku a plno asistentov a somarín tam ani nemám.
14:58:37
10.02.2025
palinator
-> Bukaj:

A nebo jsem tak nějak automaticky věděl, že je to tahle funkce, takže mě to nikdy nepřekvapilo...



Po víceproudý silnici jedu minimálně pokaždý, když jedu autem do práce (což pravda zas tak často není). A služebně zas často jezdím po dálnici.
11:41:43
10.02.2025
Bukaj
-> palinator 10.02.25 10:42:12: Tak jestli jezdíš jen po okreskách a nepředjíždíš více vozů najednou, tak pravděpodobnost, že nastane nějaká z těch úlekových situací, je velice nízká4
11:40:20
10.02.2025
Bukaj
-> palinator 10.02.25 10:08:35: Jo, různé variace na tuto ikonku. Ale fakt hrozně záleží na intenzitě, kterou to svítí. U většiny aut to nepůsobí rušivě, ale jsou výjimky (ty Toyoty a možná další značky).

Ale pokud člověk nejezdí po víceproudových silnicích (hlavní tahy skrz velká města, dálnice) a prakticky nikdy nepředjíždí, tak si toho vůbec nevšimne.

Blbé to je hlavně, když předjíždíš několik vozů najednou nebo při souběžné jízdě ve vyšších rychlostech - to dokáže člověka slušně polekat, když ti jeden z vozů z předjížděné kolony těsně před čumákem blikne oranžově...

Navíc podmínkou je, aby člověk jel rychleji, než auto vpravo (předjíždění) a nejsem si jist, jestli se to neaktivuje až od určité rychlosti (u stojících nebo rozjíždějících se aut jsem to zatím nezaregistroval). Také si nejsem jist, jestli to mají auta na obou zrcátkách, nebo jen na levém...

...takže těch situací, kdy to může být nepříjemné, zase v provozu tolik nezažiješ (také jsem si to začal uvědomovat až letos a to už těch aut, co mají tu kontrolku, je poměrně dost a taky už to bude pár let od doby, kdy se to objevilo poprvé - a nejezdím zrovna málo), ale když už, tak to (nepříjemně) překvapí.
10:42:12
10.02.2025
palinator
-> vhml:

Mně se to leknutí právě nikdy nestalo, ale je to možná tim že moc nejezdim a možná je vlastně špatně, že mě to neleká. 3
10:23:03
10.02.2025
vhml
-> palinator 10.02.25 10:08:35: hele tady se musim bukaje zastat, uz jsem se toho taky parkrat zaleknul co se to rozsvitilo na aute vedle. Ale casem na to otupis
10:22:13
10.02.2025
vhml
-> Milan 136 09.02.25 21:47:44: jj, B8, zrovna tohle mi tam docela chybi.
10:08:35
10.02.2025
palinator
-> Bukaj:

Mluvíš o tomhle? Ta ikonka je tak malá, že snad nemůže nikoho rušit ne? 3
zvětšit Asistenti a ovládání moderních aut - obrázek od palinator vložen 10.02.2025 10:08:35
22:47:55
09.02.2025
Nwkt
-> saskyn2: B8
21:58:35
09.02.2025
saskyn2
-> Milan 136: njn máš pravdu4
21:47:44
09.02.2025
Milan 136
-> saskyn2 09.02.25 21:28:30: To určitě ne. Škodovka to není. Není to spíš B8?
21:28:30
09.02.2025
saskyn2
-> Bukaj: podle okna Enyaq
21:22:06
09.02.2025
Bukaj
-> Nwkt: Co je to za vůz?
21:02:50
09.02.2025
Nwkt
-> Bukaj:
zvětšit Asistenti a ovládání moderních aut - obrázek od Nwkt vložen 09.02.2025 21:02:50
20:25:15
09.02.2025
Bukaj
-> StepaNoFUN 08.02.25 18:43:19: To je fakt. Jen nějak furt nepočítám s tím, že v autě je už skoro všechno řízené počítadlem...6

-> Tomaso435 08.02.25 18:55:00: Taky řeším až případné krizové situace, ale takovéto drobnosti mne jednak lekají (stres, ubírající minuty či hodiny života a přidávající šedé vlasy) a jednak ruší (odpoutávají mou pozornost a nutí mne náhle změnit činnost, aniž bych chtěl)...



Jinak o víkendu jsem trochu koukal po těch zrcátkách během dvou cest do Prahy a zpět (dohromady cca 50 km po víceproudých silnicích) - vše bylo po šesté hodině odpolední - tedy za svitu pouličního osvětlení a vysledoval jsem (ze zorku předjížděných vozidel) následující:



Snad jediná značka, u níž jsem zaznamenal, že by mne ty ukazatele v zrcátkách mohly rušit, byla Toyota8. Nevím přesný model, ale potkal jsem jediné 3 vozy (2 stejný model, třetí byl jiný model, ale stejná značka), kde ten symbol byl sytě oranžový a ve srovnání s okolním osvětlením jasný a výrazný - všechno byly Toyoty.



Na druhém místě by se asi umístila Dacia (opět nevím model, ale asi Duster nebo Jogger) spolu s BMW (asi 5 různých typů) - opět oranžová barva výstrahy, ovšem méně jasná a rušivá, než u těch Toyot



Ostatní značky mají buď symbol jiné barvy (například Mercedesy mají červený) nebo oranžový, ale slabý, nepůsobící rušivě (například čtyřková Octavia, Superb či Rapid, nebo co to bylo za vůz, nebo VW T6, kde výstražné světlo v zrcátku bylo pod oranžovými sodíkovými výbojkami pouličního osvětlení sotva postřehnutelné).



Jako úplně nejlepší z hlediska (ne)matení ostatních účastníků silničního provozu mi přišlo řešení Volva, které výstrahu nemělo v zrcátku, ale (pokud jsem to dobře zahlédl) uvnitř vozu na krycím plastu A sloupku. 4

Možná (ale tím si vůbec nejsem jist - mohl to být nějaký odlesk pouliční lampy) to nějak podobně má i Kodiaq.



Za toto řešení bych dal 157



U ostatních značek a modelů jsem buď nepotkal dostatečně nový vůz nebo mají výstrahu řešenou tak, že zvenčí není postřehnutelná vůbec (třeba Fordy nebo Audi jsem potkal i novější a nevšiml jsem si ničeho).

Jinak podle těch dvou cest po Praze bych řekl, že výstrahu v zrcátku má aktuálně tak 5% vozidel v provozu a pokud to mí "vysloveně blbě" jen Toyota, tak není divu, že mne to jednou za čas někde vyleká.6



Pak ještě zůstává otázkou, zda u některých značek ta výstraha nemění intenzitu podle vnějšího osvětlení (den/noc) - musím ještě udělat nějaký denní průzkum. Zatím vždy mne to totiž vylekalo ve dne a nikdy za snížené viditelnosti...
Extreme Tyres