
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Asistenti a ovládání moderních aut
-> StepaNoFUN 27.02.25 07:44:13: to nejni kvuli bordelu ale aby ti bufím neznepojízdnil auto 

-> StepaNoFUN 27.02.25 08:23:13: přesně tak
-> David29 27.02.25 07:30:37: Hele a to topí přes jiný výdechy než klasický topení? To má jinak než osobák? Nebo jak to myslíš, s tím sušením na výdechu že topení nefunguje a bufík by šel? Dle mě je celkem logický že se bufík vypne když je to ohřátý, však by jen topil a to teplo by se zase chladilo v chladiči
-> David29 27.02.25 07:30:37: Hele a to topí přes jiný výdechy než klasický topení? To má jinak než osobák? Nebo jak to myslíš, s tím sušením na výdechu že topení nefunguje a bufík by šel? Dle mě je celkem logický že se bufík vypne když je to ohřátý, však by jen topil a to teplo by se zase chladilo v chladiči

-> David29 27.02.25 07:46:23: a pak s tim pojedes do servisu, aby ti ho nahodili. Protoze se mu zavzdusni vedeni a nez to tam dozene cerpadlo, tak to bude nekolik neuspesnejch startu, po kterejch ho jednotka radeji odstavi. Jaksi nepozna, jestli je bez nafty a proto nechytnul, nebo jestli je ty nafty naopak plnej a nechytnul kvuli jiny zavade.
A nacerpani nafty se resi diagnostikou.
A nacerpani nafty se resi diagnostikou.
-> StepaNoFUN: Tak se může odstavit, až mu nafta reálně dojde? Nebo jak to bylo řešeno dřív?
-> David29 27.02.25 07:30:37: Treba proto, ze bufik ma samostatnou jehlu v nadrzi a nejde pres filtr, takze ta jehla neni az na dno kvuli bordelu?
Kazdopadne koncern Ti taky odstreli bufika, kdyz mas malo paliva.
Kazdopadne koncern Ti taky odstreli bufika, kdyz mas malo paliva.
-> Syny: Já třeba dodnes nevím kdy a jak se potkávačky zhasínají nebo rozsvěcí, protože se výrobce neobtěžuje dávat kontrolku do auta.
Hlavně že mám věčně svítící kontrolku obrysovek, který vypnout ani nejdou
At jdou s těmahle neautama do hajzlu. Nevím proč nemůžou vyrábět auta, který budou dělat to co řidič CHCE a pánem je auto
Hlavně že mám věčně svítící kontrolku obrysovek, který vypnout ani nejdou
At jdou s těmahle neautama do hajzlu. Nevím proč nemůžou vyrábět auta, který budou dělat to co řidič CHCE a pánem je auto
-> saskyn2 26.02.25 20:03:36: u nivy 2013 to bez klíče taky svítí a i hlavní světla při vypnutým motoru bez klíče, ale mlhovka se musí zapnout po každým nastartování, přitom to je taková bludička, která vůbec neoslnuje a vlastně kvůli bezpečnosti s ní jezdím pořád, jelikož v koncovém světle je 2W žárovicka z pristrojovky. Ale nemá oblbování ukazatele teploty, co se mi naopak moc nelíbí, že RJ motoru řídí větráky a z té jednotky jdou silné kabely, což mi moc dobre nepřijde, ale tak je to Bosch.
Tohle je taky komedie. Třeba Scania se chlubí tím, že dokáže jako jediná vyjet nádrž fakt do prázdna.
Ovšem pro bufik je 70l nafty (za noc spotřebuje třeba 5l) prostě málo a budeš mrznout!
To samý že prostě nejde si topit bufikem za jízdy - jak se auto rozhodne že je ohřátý, prostě to vypne. Že zrovna topení nefunguje (což se mi stalo) nebo si chceš něco na výdechu sušit, ho nezajímá. Prostě já jsem auto a rozhoduju, co a jak bude fungovat!
No a dřív sis nastavil na čas na bufíku, v kolik hodin má začít topit.
Dneska si nastavuješ v kolik přijdeš do auta a dle toho se to samo zapne - pro mě z neznámého důvodu (a nikdo neví jakého) se to občas nesepne, protože auto prostě nechce.
Zlatý časy, kdy tlačítko ovládání bylo vedle a zapnul sis to jak jsi chtěl a potřeboval.
Ovšem pro bufik je 70l nafty (za noc spotřebuje třeba 5l) prostě málo a budeš mrznout!
To samý že prostě nejde si topit bufikem za jízdy - jak se auto rozhodne že je ohřátý, prostě to vypne. Že zrovna topení nefunguje (což se mi stalo) nebo si chceš něco na výdechu sušit, ho nezajímá. Prostě já jsem auto a rozhoduju, co a jak bude fungovat!
No a dřív sis nastavil na čas na bufíku, v kolik hodin má začít topit.
Dneska si nastavuješ v kolik přijdeš do auta a dle toho se to samo zapne - pro mě z neznámého důvodu (a nikdo neví jakého) se to občas nesepne, protože auto prostě nechce.
Zlatý časy, kdy tlačítko ovládání bylo vedle a zapnul sis to jak jsi chtěl a potřeboval.
-> Syny 26.02.25 20:51:25: Leon nemá ručný spínač na svetlá?
Mne napríklad denné svetlá svietili aj v polohe "0" a teda ich nešlo vypnúť. Túto funkciu sa mi ale podarilo cez diagnostiku vypnúť. A svetlá teda ide vypnúť úplne aj za jazdy (myslím
).
Celkovo to s tými svetlami je nedomyslené, každé auto to má inak.
-> saskyn2 26.02.25 20:03:36:
Mne napríklad denné svetlá svietili aj v polohe "0" a teda ich nešlo vypnúť. Túto funkciu sa mi ale podarilo cez diagnostiku vypnúť. A svetlá teda ide vypnúť úplne aj za jazdy (myslím

Celkovo to s tými svetlami je nedomyslené, každé auto to má inak.
-> saskyn2 26.02.25 20:03:36:

-> ajok 27.02.25 04:34:30: Jardo ale oni na tom ve finale voastne vydelaj. Musej sice pred likvidaci udelat vyprodej, ale vyprodat se uplne nesnazej. To co potom prokazatelne zlikvidujou (protoze to "nikdo nechtel") si odepisou jako naklady za cenu trzni.
Navic skladovani dilu, ktery tam jen lezej stoji nemaly penize. Kdyby meli drzet vsechny dily, ktery tam bejvaly, tak je Boleslav dneska 2x takova.
Navic skladovani dilu, ktery tam jen lezej stoji nemaly penize. Kdyby meli drzet vsechny dily, ktery tam bejvaly, tak je Boleslav dneska 2x takova.
-> Tomaso435 26.02.25 19:34:52: a presne za todle by ty automobilky mely dostavat pokuty... a ne cpat do aut zbytecny moturky a baterky a tim vytvaret zbytecnou ekologickou zatez, muj kamarad ekolog todle vi a proto byl odejit z TPCA, ono kdyz clovek znici (dokonce i sve) penize, tak je to take trestny cin
-> Tomaso435 26.02.25 19:34:52: jo, to tak bejvá
-> Milan 136 26.02.25 20:36:32: Jo, to jsem si myslel - denni ve dne zahasnout pri stani taky jdou. Ale to je tedy taky chujovina :) Sice tam jde nastavit kdy ma to cidlo spinat (driv, stred nebo pozde) a ja to mam na to "driv", ale parkrat se stalo (ac jinak to funguje tak jak chci), ze to potkavacky treba po vyjezdu z garazi z nejakyho duvodu nechalo zapnuty i kdyz bylo svetla dost a nejdou vypnout.
-> Syny 26.02.25 20:35:16: Za jízdy nejdou vypnout světla. Buď auto, nebo manuálně. Na místě je zhasneš komplet.
Me treba zas u Leona prekvapilo, ze kdyz automat zaplne potkavacky, tak za jizdy (nevim jestli po zastaveni to neni jinak) nejdou vypnout. Kdyz se dotknu ovladani, tak se jen vypne rezim "auto", ale potkavacky sviti "manualne". Kdyz se dotknu zas, tak svitej pres automat a tak porad dokola... To zas s tim manualnim knoflikem u Golfa slo, tedy :)
-> minno 26.02.25 19:40:36: Jo přesně tak, všemu od dvojkové Octavie jdou světla jen s klíčem. Poslední auto kde to myslím ještě jde bez klíče bude Fabia2 která přebrala více méně elektriku z 1, at má Bukaj radost, že alespon nějaké auto tohohle tisíciletí svítí bez klíče

-> Bukaj 26.02.25 19:21:01: však taky Volvo (S70), jedničkové Octavie a Fabie nejsou auta z tohohle tisíciletí, nejmodernější je z toho fábie a ta vyšla 1999



-> Bukaj 26.02.25 19:21:01: "30" ročné Octavie a Fabie asi ešte nemajú brzdové svetlá cez RJ.
-> vhml 26.02.25 09:58:23: tohle proběhlo asi všechno před 5 lety bazošem.. vzhledem k počtu těch Octavii... Bohužel cca 6 let zpět se i tento díl šrotoval v Boleslavy jako funglovka.
Nojo, no, elektronika. U transita zas chybi plno pojistek, napr. na potkavacky pojistky nejsou - ridici jednotka svetel kontinualne meri odebiranej prout do jednotlivych svetel a kdyz je hodnota prilis vysoka, vystup se vypne a na palubce vyskoci kontrolka.
-> saskyn2: Fakt? Nevybavuju si žádný vůz, u kterého nesvítí brzdovky bez zapnutého zapalování. Ale je fakt, že jsem to nějak moc nezkoumal...
Každopádně u Volva (S70), jedničkové Octavie a Fabie svítí kdykoli
Každopádně u Volva (S70), jedničkové Octavie a Fabie svítí kdykoli

-> Milan 136: n druhou stranu i s tím litrem to jede celkem pěkně, docela jsem čuměl.
-> Bukaj: Asi u všech z tohohle tisíciletí
-> Bukaj: Asi u všech z tohohle tisíciletí

-> Nwkt 26.02.25 19:11:23: Fakt? U kterého auta? 

-> David29 26.02.25 09:25:19: A světe div se ani brzdovky nesvítí bez kličku
-> Nwkt 26.02.25 18:37:05: Třeba s tříválcem

-> ajok 26.02.25 04:53:39: A? Mildhybrid je i čtyřková ofce
-> ajok: -> Milan 136: Kdybyste někdo věděli o výfukových svodech na 1.4 OHV Octavii, tak koupím. Klidně i více kusů :-)
-> David29: Asi že bez nastartovaného stejně couvat nebudeš, tak abys neplašil ty za tebou.
Vypuštěný olej, druhej mechanik mění couvací světla. Jsou diodová, musí se zkontrolovat zda polarita je v pohodě.
Jdu do auta, zapnu zapalování. Dám R.. A ono nic. Ono to funguje jenom s nastartovaným motorem.
Tvl proč? Co tohle má za význam?
Jdu do auta, zapnu zapalování. Dám R.. A ono nic. Ono to funguje jenom s nastartovaným motorem.
Tvl proč? Co tohle má za význam?
-> Milan 136 26.02.25 06:33:41: jj, taky mi to přišlo divný s těma hydrostelama.. říkal jsem si, jestli nějaká prvotina
A teda hybrid a spotřeba prý větší, obě jsou V6 nafty
A teda hybrid a spotřeba prý větší, obě jsou V6 nafty
-> ajok 26.02.25 04:53:39: 48V je mild hybrid.
Jinak v O1 to byl motor AMD a hydroštely samozřejmě měl.
Jinak v O1 to byl motor AMD a hydroštely samozřejmě měl.
Včera u mě byl technik s audinou, ladili jsme jeden hroznej tvrdomer, aby prošel kalibraci a asi 3h jsme přitom kecali o autech :). On má favorita a dvě audiny, prý to měnil po 400tis.km a té jedné, že se po 420 už nezbavil, protože měl strach, koupil před 2 roky prý novou, ta má 120 a už mu prý měnili nějakej generátor, že studený auto nastartoval a teplý ne, že v tom je baterka 12V na studený start a na teplý prý 48V
Prý to má mít nižší spotřebu oproti té staré, ale se starou 4 kola prý jezdí pod 7litru, ta že má jen 12V a u této, že je nějaký desezinky nad... Paráda, vymýšlejí se složitější min ekologicky věci :/
Pak jsme se bavili o OHV motorech a tvrdil, že oct. 1.4mpi byla ještě dřív než fabie a že ten motor neměl hydrostely, prý pamatuje, jak na tom dělal vůle, je to pravda?

Pak jsme se bavili o OHV motorech a tvrdil, že oct. 1.4mpi byla ještě dřív než fabie a že ten motor neměl hydrostely, prý pamatuje, jak na tom dělal vůle, je to pravda?

-> Jirik_Tuňák1983: Neboj, oni v autech už nejsou klasické jednotky, ale postupně se to nahrazuje aplikačníma serverama 

-> Jirik_Tuňák1983: Ako sa to vezme. Ale tak určite ako všetko, aj toto má svoje výhody aj nevýhody. Ktosi mi spomínal, že Tesla má len jednu centrálnu RJ (?) To sa mi zas zdá ako nonsens. Napríklad ak si zoberiem len dvere vodiča, ťahať tam husím krkom osobitne kabeláž ku všetkej elektronike osobitne, to si neviem ani predstaviť. A v prípade poruchy asi tiež nič moc.
-> minno 10.02.25 18:41:29: Zrovna jsem tuhle četl, že je to spíše mor, to množství vzájemně provázaných jednotek namísto jejich minimalizace.
-> vhml 10.02.25 10:22:13: dodělej 

-> Bukaj 08.02.25 17:57:53: -> saskyn2 08.02.25 08:54:06: Takovýhle věci jde "nakódovat"? V autech už je fakt každá takováhle blbost řešená softwarově?Komplet všetko v dnešných autách už ide cez RJ
Aj ostrekovače a stierače
Ale vzhľadom k výbave dnešných áut to už inak ani nejde. To by tam bolo tej kabeláže mnohonásobne viac a aj tak by to nedokázalo obslúžiť všetko. A nik by sa v tom nevyznal. O diagnostike a oprave ani nehovorím.
V mojom Golfe je 15 RJ a to mám manuálnu prevodovku a plno asistentov a somarín tam ani nemám.


V mojom Golfe je 15 RJ a to mám manuálnu prevodovku a plno asistentov a somarín tam ani nemám.
-> Bukaj:
A nebo jsem tak nějak automaticky věděl, že je to tahle funkce, takže mě to nikdy nepřekvapilo...
Po víceproudý silnici jedu minimálně pokaždý, když jedu autem do práce (což pravda zas tak často není). A služebně zas často jezdím po dálnici.
A nebo jsem tak nějak automaticky věděl, že je to tahle funkce, takže mě to nikdy nepřekvapilo...
Po víceproudý silnici jedu minimálně pokaždý, když jedu autem do práce (což pravda zas tak často není). A služebně zas často jezdím po dálnici.
-> palinator 10.02.25 10:42:12: Tak jestli jezdíš jen po okreskách a nepředjíždíš více vozů najednou, tak pravděpodobnost, že nastane nějaká z těch úlekových situací, je velice nízká

-> palinator 10.02.25 10:08:35: Jo, různé variace na tuto ikonku. Ale fakt hrozně záleží na intenzitě, kterou to svítí. U většiny aut to nepůsobí rušivě, ale jsou výjimky (ty Toyoty a možná další značky).
Ale pokud člověk nejezdí po víceproudových silnicích (hlavní tahy skrz velká města, dálnice) a prakticky nikdy nepředjíždí, tak si toho vůbec nevšimne.
Blbé to je hlavně, když předjíždíš několik vozů najednou nebo při souběžné jízdě ve vyšších rychlostech - to dokáže člověka slušně polekat, když ti jeden z vozů z předjížděné kolony těsně před čumákem blikne oranžově...
Navíc podmínkou je, aby člověk jel rychleji, než auto vpravo (předjíždění) a nejsem si jist, jestli se to neaktivuje až od určité rychlosti (u stojících nebo rozjíždějících se aut jsem to zatím nezaregistroval). Také si nejsem jist, jestli to mají auta na obou zrcátkách, nebo jen na levém...
...takže těch situací, kdy to může být nepříjemné, zase v provozu tolik nezažiješ (také jsem si to začal uvědomovat až letos a to už těch aut, co mají tu kontrolku, je poměrně dost a taky už to bude pár let od doby, kdy se to objevilo poprvé - a nejezdím zrovna málo), ale když už, tak to (nepříjemně) překvapí.
Ale pokud člověk nejezdí po víceproudových silnicích (hlavní tahy skrz velká města, dálnice) a prakticky nikdy nepředjíždí, tak si toho vůbec nevšimne.
Blbé to je hlavně, když předjíždíš několik vozů najednou nebo při souběžné jízdě ve vyšších rychlostech - to dokáže člověka slušně polekat, když ti jeden z vozů z předjížděné kolony těsně před čumákem blikne oranžově...
Navíc podmínkou je, aby člověk jel rychleji, než auto vpravo (předjíždění) a nejsem si jist, jestli se to neaktivuje až od určité rychlosti (u stojících nebo rozjíždějících se aut jsem to zatím nezaregistroval). Také si nejsem jist, jestli to mají auta na obou zrcátkách, nebo jen na levém...
...takže těch situací, kdy to může být nepříjemné, zase v provozu tolik nezažiješ (také jsem si to začal uvědomovat až letos a to už těch aut, co mají tu kontrolku, je poměrně dost a taky už to bude pár let od doby, kdy se to objevilo poprvé - a nejezdím zrovna málo), ale když už, tak to (nepříjemně) překvapí.
-> vhml:
Mně se to leknutí právě nikdy nestalo, ale je to možná tim že moc nejezdim a možná je vlastně špatně, že mě to neleká.
Mně se to leknutí právě nikdy nestalo, ale je to možná tim že moc nejezdim a možná je vlastně špatně, že mě to neleká.

-> palinator 10.02.25 10:08:35: hele tady se musim bukaje zastat, uz jsem se toho taky parkrat zaleknul co se to rozsvitilo na aute vedle. Ale casem na to otupis
-> Milan 136 09.02.25 21:47:44: jj, B8, zrovna tohle mi tam docela chybi.
-> Bukaj:
Mluvíš o tomhle? Ta ikonka je tak malá, že snad nemůže nikoho rušit ne?
Mluvíš o tomhle? Ta ikonka je tak malá, že snad nemůže nikoho rušit ne?

-> saskyn2: B8
-> Milan 136: njn máš pravdu

-> saskyn2 09.02.25 21:28:30: To určitě ne. Škodovka to není. Není to spíš B8?
-> Bukaj: podle okna Enyaq
-> Nwkt: Co je to za vůz?