skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
13:39:36
19.11.2024
19.11.2024
Pavel P@nkáč
-> vhml: Taky stím nekroutím, max v létě vypínám nebo dávám klimu na minimum. Nejsem na to zvyklej a škrábe mě potom v krku, ale to jezdím stejně většinou kabrioletem:)))
13:38:12
19.11.2024
19.11.2024
vhml
-> minno 19.11.24 13:36:00: asi :-) doma si s termostatem taky hraješ nějak pravidelně? :-)
13:36:00
19.11.2024
19.11.2024
minno
-> vhml: Tak si asi teplotne stabilnejší jedinec no
13:33:41
19.11.2024
19.11.2024
Syny
-> minno 19.11.24 12:39:06: Autohold ale nezatahuje rucku - drzi to pres abs. Naopak po otevreni dveri se rucka zatahne sama, ale ne diky autoholdu.
A pokud mas climatronic, tak v zime muzes klidne nastavit cilovou, tobe prijemnou, teplotu, protoze climatronic od zacatku topi co muze dokud nedosahne pozadovane teploty. To mas zvyk ze starych aut, ze musis dat nejdriv topeni na vic a pak stahnout. U climatronicu to prave delat vubec nemusis.
E: Aha, tak vhml uz to tu napsal
A pokud mas climatronic, tak v zime muzes klidne nastavit cilovou, tobe prijemnou, teplotu, protoze climatronic od zacatku topi co muze dokud nedosahne pozadovane teploty. To mas zvyk ze starych aut, ze musis dat nejdriv topeni na vic a pak stahnout. U climatronicu to prave delat vubec nemusis.
E: Aha, tak vhml uz to tu napsal
13:30:45
19.11.2024
19.11.2024
vhml
-> minno 19.11.24 13:12:43: já jsem v březnu koupil auto, nastavil 21.5 stupně a dodnes v půlce listopadu jsem neměl potřebu to měnit :-)
13:12:43
19.11.2024
19.11.2024
minno
-> vhml 19.11.24 13:00:12: To samozrejme viem, ale na dodatočnú potrebu regulácie v priebehu jazdy to nemá vplyv.
13:02:05
19.11.2024
19.11.2024
saskyn2
-> vhml 19.11.24 13:00:12: očividně neprozradil
-> Bukaj: -> minno: jediný na co sahám je výhřev sedaček, jinak klima je na auto a fakt nevidím jediný důvod na to hrabat, když je mi zima tak je mnohem efektivnější výhřev sedačky, pak ho vypnu. Možná ještě když ráno sednu do vymrzlýho auta tak pustím výhřev okna a ofuk okna na max.
-> Bukaj: -> minno: jediný na co sahám je výhřev sedaček, jinak klima je na auto a fakt nevidím jediný důvod na to hrabat, když je mi zima tak je mnohem efektivnější výhřev sedačky, pak ho vypnu. Možná ještě když ráno sednu do vymrzlýho auta tak pustím výhřev okna a ofuk okna na max.
13:00:12
19.11.2024
19.11.2024
vhml
Hele a prozradil vám někdo, že u automatický klimy nemá nastavená koncová teplota vliv na rychlost ohřevu jo?
To je jak ženská, která zatopí v kotli a pak jde všechny termostatický hlavice otočit naplno aby měla dřív teplo a protože jí je pak hic tak jde znova a pozavírá je
To je jak ženská, která zatopí v kotli a pak jde všechny termostatický hlavice otočit naplno aby měla dřív teplo a protože jí je pak hic tak jde znova a pozavírá je
12:51:55
19.11.2024
19.11.2024
Bukaj
-> minno: Naprostý souhlas.
Topení mívám často (při jízdách do 20 km vždy) na vyšší teplotu (ve škodovce na maximum a ve Volvu, které má automatiku, na 26°C), přičemž ventilátor zapínám až po zahřátí chladicí kapaliny (u Volva se ventilátor sepne po zahřátí sám).
Při delších jízdách ventilátor po vytopení interiéru vypínám a teplotu nareguluju tak, aby mi bylo příjemně (pokaždé je to jiná teplota). V některých případech mám naplno topení i ventilátor na nohy a k tomu si pootevřu okýnko, abych měl svěží vzduch na dýchání a chlazení hlavy.
Ani u sebelepších aut totiž neumí automatika zařídit teplotní komfort pro celé tělo (dole teplo, nahoře chladněji).
Jinak nechápu třeba kolegu, který má u aut vždy ventilátor na druhý stupeň a jen reguluje teplotu - ten pískající vyběhaný motorek ventiláoru mi vždy drásá nervy, navíc mi je u něj horko na tělo a/nebo zima na nohy...
Topení mívám často (při jízdách do 20 km vždy) na vyšší teplotu (ve škodovce na maximum a ve Volvu, které má automatiku, na 26°C), přičemž ventilátor zapínám až po zahřátí chladicí kapaliny (u Volva se ventilátor sepne po zahřátí sám).
Při delších jízdách ventilátor po vytopení interiéru vypínám a teplotu nareguluju tak, aby mi bylo příjemně (pokaždé je to jiná teplota). V některých případech mám naplno topení i ventilátor na nohy a k tomu si pootevřu okýnko, abych měl svěží vzduch na dýchání a chlazení hlavy.
Ani u sebelepších aut totiž neumí automatika zařídit teplotní komfort pro celé tělo (dole teplo, nahoře chladněji).
Jinak nechápu třeba kolegu, který má u aut vždy ventilátor na druhý stupeň a jen reguluje teplotu - ten pískající vyběhaný motorek ventiláoru mi vždy drásá nervy, navíc mi je u něj horko na tělo a/nebo zima na nohy...
12:39:06
19.11.2024
19.11.2024
minno
-> vhml 19.11.24 09:27:09: By ma zaujímalo, kde vznikla fáma, že na ovládače v modernom aute sa nešahá. To by som musel "vypnúť" všetky svoje ľudské vnemy, aby ma nesralo to, ako tá automatika funguje.
Ad. "topení" - nešahať na to kolečko by u mňa znamenalo, že mi je často buď zima, alebo príliš horúco. Teraz v zime napríklad po štarte chcem, aby sa interiér čo najrýchlejšie ohrial, tak to mám nastavené napríklad na 22°C. Ale ak som viac naobliekaný, po čase mi už začne byť moc teplo a znižuijem kľudne na 18-19 °C, aby som sa cítil príjemne. Rovnako v lete, občas sa potrebujem "ochladiť" a po čase zas ubrať z chladu. Mať to nastavené trvalo na dajme tomu 22°C, tak mám v aute dosť veľké % času nevyhovujúcu teplotu.
Podobne autohold. Štandardne to mám vypnuté, pretože ma sere zbytočné "zaťahovanie ručky" (vrčanie motorčekov) aj v prípadoch, kedy to nie je potrebné (napríklad po vystúpení z auta a stojím na rovine pred garážou). Zabrzdím si kedy ja chcem.
Rovnako iné automaty.
Každý nech si to používa, ako mu vyhovuje.
Ad. "topení" - nešahať na to kolečko by u mňa znamenalo, že mi je často buď zima, alebo príliš horúco. Teraz v zime napríklad po štarte chcem, aby sa interiér čo najrýchlejšie ohrial, tak to mám nastavené napríklad na 22°C. Ale ak som viac naobliekaný, po čase mi už začne byť moc teplo a znižuijem kľudne na 18-19 °C, aby som sa cítil príjemne. Rovnako v lete, občas sa potrebujem "ochladiť" a po čase zas ubrať z chladu. Mať to nastavené trvalo na dajme tomu 22°C, tak mám v aute dosť veľké % času nevyhovujúcu teplotu.
Podobne autohold. Štandardne to mám vypnuté, pretože ma sere zbytočné "zaťahovanie ručky" (vrčanie motorčekov) aj v prípadoch, kedy to nie je potrebné (napríklad po vystúpení z auta a stojím na rovine pred garážou). Zabrzdím si kedy ja chcem.
Rovnako iné automaty.
Každý nech si to používa, ako mu vyhovuje.
12:11:52
19.11.2024
19.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 19.11.24 11:41:49: Tak to hold je, no.
11:41:49
19.11.2024
19.11.2024
Syny
-> Tomaso435: Autohold ma tlacitko jiny nez parkovaci brzda. Parkovaci brzda zatahne zadni brzdy motorkama, autohold to drzi pres abs po zastaveni auta a je to funkce, ktera jde vypnout. Pravda, autohld maj jen auta s el. ruckou (vlastne ani nevim proc), ale jinak jsou to dve ruzny veci.
11:19:34
19.11.2024
19.11.2024
Tomaso435
-> Syny 19.11.24 11:00:05: ta na tlačítko asi ano,. páč jinak to prej furt jelo
11:00:05
19.11.2024
19.11.2024
Syny
-> Tomaso435: Autohold ale neni rucni brzda...
10:44:20
19.11.2024
19.11.2024
Tomaso435
-> palinator 19.11.24 10:28:09: to si mi připomněla kolegu radioamatéra. Dostal novej služebák caddy. Přijel k zákazníkovi na servis a prej 5 minut hledal na netu, jak "zatáhnout" ruční brzdu v kopci. On jakožto těžkej ruštinář, potom zjistil, že ruční brzda se v automobilovém jazyce řekne autohóld . :-D
10:28:09
19.11.2024
19.11.2024
palinator
-> vhml:
Kdyby to bylo tak krásný....
Stěrače na auto nedávám, protože jak se postupně zasere okno, tak se pak jednoho krásnýho dne stane, že to samo od sebe setře a já se leknu jak prase (poskakujou stěrače).
Na topení se sahá, pokud je člověk kolenovrt nebo ekolog a první kilometry radši přečká v zimě, než aby běželo PTC či jiné formy příhřevu. U EV je to tak nějak nutnost. Pokud by se s EV jezdilo na auto nějaké postrky s vymrzlým autem, tak ten 5kW průtokáč by baterku přeci jen vymrdal výrazně rychleji.
Dálkový (Matrix) v provedení se kterým mám zkušenost, někdy nefungují spolehlivě. Buď to praží cyklistovi/chodci do xichtu nebo je dobré je zhasnout dříve, než se auto vynoří z prudké zatáčky. Někdy naopak třeba kvůli veřejnému osvětlení souběžně vedoucí cyklostezky je nutné dálky rozsvítit ručně. Komediální je, že pokud člověk dá automatickej režim a ten dálky nerozsvítí, tak zrušení toho automatického režimu nelze provést (člověk místo toho aktivuje světelnou houkačku). Musí se buď rozsvítit dálky natvrdo a nebo volič světel přestavit z polohy AUTO na potkávačky a zpět.
Ruční brzda taky potřebuje manipulaci, protože autohold svítí lidem do xichtu brzdovkama.
Kdyby to bylo tak krásný....
Stěrače na auto nedávám, protože jak se postupně zasere okno, tak se pak jednoho krásnýho dne stane, že to samo od sebe setře a já se leknu jak prase (poskakujou stěrače).
Na topení se sahá, pokud je člověk kolenovrt nebo ekolog a první kilometry radši přečká v zimě, než aby běželo PTC či jiné formy příhřevu. U EV je to tak nějak nutnost. Pokud by se s EV jezdilo na auto nějaké postrky s vymrzlým autem, tak ten 5kW průtokáč by baterku přeci jen vymrdal výrazně rychleji.
Dálkový (Matrix) v provedení se kterým mám zkušenost, někdy nefungují spolehlivě. Buď to praží cyklistovi/chodci do xichtu nebo je dobré je zhasnout dříve, než se auto vynoří z prudké zatáčky. Někdy naopak třeba kvůli veřejnému osvětlení souběžně vedoucí cyklostezky je nutné dálky rozsvítit ručně. Komediální je, že pokud člověk dá automatickej režim a ten dálky nerozsvítí, tak zrušení toho automatického režimu nelze provést (člověk místo toho aktivuje světelnou houkačku). Musí se buď rozsvítit dálky natvrdo a nebo volič světel přestavit z polohy AUTO na potkávačky a zpět.
Ruční brzda taky potřebuje manipulaci, protože autohold svítí lidem do xichtu brzdovkama.
09:27:09
19.11.2024
19.11.2024
vhml
-> Bukaj 19.11.24 09:18:30: jenže stěrače by sis nepouštěl, protože je celoročně máš na auto. To je prostě plno věcí co v moderních autech historicky má ovládač, kterej ale nikdy nepoužiješ. Stěrače, topení, dálkový, ruční brzda atd
09:18:30
19.11.2024
19.11.2024
Bukaj
-> Syny: Jo, asi máš pravdu - jsem natolik zvyklý na škodovácké Lucasy, že si vůbec neuvědomuju, že to ostatní auta mají jinak.
Naštěstí jsem se ještě nesetkal s vozem, kde by se blinkry dávaly jiným způsobem (vyjma veteránů)...
Nicméně tohle mi moc přehledné nepřijde - je tam toho moc -> Milan 136 18.11.24 22:15:46:
I když ty symboly jsou docela názorné a když se nad tím zamyslím, tak je to vše jasné. Ale kdybych do toho přesednul za tmy, tak neumím ani spustit stěrače
Naštěstí jsem se ještě nesetkal s vozem, kde by se blinkry dávaly jiným způsobem (vyjma veteránů)...
Nicméně tohle mi moc přehledné nepřijde - je tam toho moc -> Milan 136 18.11.24 22:15:46:
I když ty symboly jsou docela názorné a když se nad tím zamyslím, tak je to vše jasné. Ale kdybych do toho přesednul za tmy, tak neumím ani spustit stěrače
09:11:30
19.11.2024
19.11.2024
Bukaj
-> Tomaso435: Jo, taky se mi to kdysi u Volva dvakrát povedlo - ten zvuk západky, která se pokouší o aretaci rotujícího dílu mi řádně zježil chlupy na zádech
přitom u starších náklaďáků bez synchronizace byly takové zvuky z převodovky úplně normální
přitom u starších náklaďáků bez synchronizace byly takové zvuky z převodovky úplně normální
09:07:13
19.11.2024
19.11.2024
Syny
-> Bukaj 19.11.24 09:03:09: Sipky ve "smeru akce" tedy nevim kdy byly "ve zvyku" ale u koncernu jsem to nevidel minimalne 1/4 stoleti.
09:05:04
19.11.2024
19.11.2024
Tomaso435
-> Milan 136 19.11.24 08:32:58: no mě to bylo jasný, ještě dřív, než sem pustil ruku z řadícího dilda..... Njn. To je tak když nekomu kdo najezdil pul mega s manuálem najednou daj automat. I když sem si levou nohu dával za krk, stejně sem si když mi vjela baba na kruháku zmáčknul "spojku" :-D
09:03:09
19.11.2024
19.11.2024
Bukaj
-> Syny 18.11.24 22:35:35: Jo, to jsem pochopil, jen viz druhý odstavec mého předchozího komentáře...
09:01:45
19.11.2024
19.11.2024
Bukaj
-> Milan 136 18.11.24 22:19:05: To jo, myslel jsem ty koncernové parkovačky, o kterých jsme se tu bavili - že svítí jen jedna strana auta - to se u koncernových vozů značí právě tím symbolem Pˇ...
...a u směrovek je zase zvykem že symboly na páčce ukazují směr manipulace s páčkou (šipka ve směru dané akce)...
...a u směrovek je zase zvykem že symboly na páčce ukazují směr manipulace s páčkou (šipka ve směru dané akce)...
08:54:31
19.11.2024
19.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 19.11.24 07:29:34: Podle mého ty senzory nejsou tak necitlivé. Položím si třeba mošničku vedle ke spolujezdci, tahám z ní klíče a už to pyskuje.
08:32:58
19.11.2024
19.11.2024
Milan 136
-> palinator 19.11.24 07:29:34: Když to pak jede větší rychlostí nevím. Nezkoušel jsem.
-> Tomaso435 19.11.24 07:47:46: Taková zlomená západka může být neopravitelná záležitost
-> Tomaso435 19.11.24 07:47:46: Taková zlomená západka může být neopravitelná záležitost
07:47:46
19.11.2024
19.11.2024
Tomaso435
-> vhml 18.11.24 22:19:10: to mě se stala lepší prasarna. jak sem zvyklej ještě za jízdy ( cca 3km/h) potáhnout ručku, a ještě za jízdy vystoupit pro něco jen skočit, tak sem si stejně tak za jízdy precvak P. Nic se nestalo, ale když sem si to uvědomil co se stát mohlo, už podle zvuku :-D
07:29:34
19.11.2024
19.11.2024
palinator
-> Milan 136 18.11.24 20:21:14:
Co se stane, kdybych si za jízdy sundával mikinu a nadzvedl se ze sesle?
Co se stane, kdybych si za jízdy sundával mikinu a nadzvedl se ze sesle?
23:34:33
18.11.2024
18.11.2024
StepaNoFUN
-> vhml 18.11.24 23:12:30: No jo, ale u trabanta řadíš tyčí od deštníku.
23:12:30
18.11.2024
18.11.2024
vhml
-> saskyn2 18.11.24 23:08:56: hele na Trabantu to bylo vždycky skvělý. řadíš jedním prstem pravý ruky. 100x lepší než to honit někde mezi sedačkama :-)
23:08:56
18.11.2024
18.11.2024
saskyn2
S tím naděláte, Avie měla taky řazení pod volantem a jak to fungovalo, správný Aviatik sedne do novýho Kodiho a cítí se jak doma
22:35:35
18.11.2024
18.11.2024
Syny
-> Milan 136 18.11.24 22:19:05: To je symbol obrysovek :) Parkovaci osvetleni je to P s carkama co mas v krouzku na fotce niz. Nicmene ty sipky nad tim P jsou ty blinkry.
-> Bukaj 18.11.24 22:16:33: Parkovacky jsou jen to P s carkama (ten symbol dole), ty sipky znaci blinkry.
-> Bukaj 18.11.24 22:16:33: Parkovacky jsou jen to P s carkama (ten symbol dole), ty sipky znaci blinkry.
22:19:10
18.11.2024
18.11.2024
vhml
-> Milan 136 18.11.24 20:21:14: hele taky už jsem se nachytal že jsem debil, šel otevřít vrata a když jsem přišel zpátky, tak jsem zjistil, že to s Déčkem stojí na autoholdu byť si to teda asi taky zatahne ručku při otevření dveří. Ale jak jsem zastavil u vrat, tak jsem od toho bez ničeho odešel.
22:19:05
18.11.2024
18.11.2024
Milan 136
-> Bukaj 18.11.24 22:16:33: Symbol parkovaček je ale úplně jiný.
22:16:33
18.11.2024
18.11.2024
Bukaj
-> Milan 136: Tohle je ale symbol těch koncernových parkovaček a nikoli směrovek...
22:15:46
18.11.2024
18.11.2024
Milan 136
-> Bukaj 18.11.24 22:12:50: Normálně vlevo. Symbol hýr
22:12:50
18.11.2024
18.11.2024
Bukaj
-> Milan 136 18.11.24 20:06:46: A blinkry jsou kde? Nevidím ani na jedné páčce symbol...
-> Syny 18.11.24 20:12:08: A přesednout z toho do škodovky, tak v marastu furt troubíš...
...tedy krom toho, že bys asi ani tu škodovku nenastartoval
-> Syny 18.11.24 20:12:08: A přesednout z toho do škodovky, tak v marastu furt troubíš...
...tedy krom toho, že bys asi ani tu škodovku nenastartoval
21:53:10
18.11.2024
18.11.2024
Milan 136
21:00:46
18.11.2024
18.11.2024
StepaNoFUN
-> Milan 136: Aby to nebylo jako u UNC (novejší verze Locust xxx)... Bejvalá přítelkyně s tím novým nemohla jezdit, protože byla moc lehká a nezmáčkla spínač, tudíž to s ní nejelo. :-D
20:50:12
18.11.2024
18.11.2024
Milan 136
-> Syny 18.11.24 20:38:32: Nedlehčíš prdel-senzor obsazení sedačky.
20:43:59
18.11.2024
18.11.2024
Jarda/felda
-> Syny 18.11.24 20:38:32: kamery na mrtvý úhel ?
20:41:03
18.11.2024
18.11.2024
StepaNoFUN
-> Syny: zvednes se ze sedacky?
20:38:32
18.11.2024
18.11.2024
Syny
-> Milan 136 18.11.24 20:21:14: Jak to pozna vykloneni z okna?
20:36:30
18.11.2024
18.11.2024
StepaNoFUN
-> Milan 136: Tak to nastesti ma i ten mercedes. Kolega mel predtim Volvo a to to nemelo. A od jisty doby mame jeho naraznik obtistenej ve fasade vedle dveri do kanclu. :-D
20:21:14
18.11.2024
18.11.2024
Milan 136
A úplně nejlíp je to řešený pro nás mechaniky. Potřebuješ přesně najet na zvedák, tak si otevřeš dveře. A co se stane? To auto zatáhne ručku a vyřadí do P.
Totéž když se nakloníš z okna. Zabrzdí a vyřadí. Fakt super. Holt je to stavěný pro dnešní průměrný idioty, kteří vystoupí z auta v poloze D a ono jim ujede...
Totéž když se nakloníš z okna. Zabrzdí a vyřadí. Fakt super. Holt je to stavěný pro dnešní průměrný idioty, kteří vystoupí z auta v poloze D a ono jim ujede...
20:12:08
18.11.2024
18.11.2024
Syny
-> Milan 136 18.11.24 20:06:46: Tak do tohodle sednout z bejvalýho Golfa, tak na dálnici jen ostřikuju a pouštim zadní stěrač namísto tempomatu
19:39:05
18.11.2024
18.11.2024
Syny
-> Milan 136 18.11.24 19:01:12: Mě by docela zajímalo, jestli ten volič pod volantem je fakt lepší než na tunelu. Podle mě když někde manévruješ a třeba střídavě couváš a popojíždíš dopředu (tedy točíš volantem sem tam), tak je ten volič pod volantem dost nepraktickej. Ale nikdy jsem s tím nejel, tak nevím... Nicméně jsem myslel, že tam jen přibyla druhá páčka a né že stěrače přendali doleva
To mi připomíná, když jsem měl půjčený auto na Mauriciu. Tam nejen že se jezdí vlevo (což jsem byl už zvyklej), ale narozdíl od Anglie tam maj i prohozený páčky pod volantem (tedy blinkry vpravo a stěrače vlevo). Každý den jsem prvních pár křižovatek stíral
To mi připomíná, když jsem měl půjčený auto na Mauriciu. Tam nejen že se jezdí vlevo (což jsem byl už zvyklej), ale narozdíl od Anglie tam maj i prohozený páčky pod volantem (tedy blinkry vpravo a stěrače vlevo). Každý den jsem prvních pár křižovatek stíral
19:10:34
18.11.2024
18.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> StepaNoFUN 18.11.24 19:09:01: Ale i ten pedál může být jen tlačítko.
19:09:01
18.11.2024
18.11.2024
StepaNoFUN
-> Milan 136: To si děláš pr.. že tuhle pikačovinu "ovládání převodovky přes stěrače" už převzal i koncern. :-/ Vždycky jsem se za to mercedesům smál (a že jich v práci několik máme) a říkal jejich majitelům, že takovej sráč s touhle kravinou bych nikdy nechtěl. :-/
-> Jirik_Tuňák1983: Dneska už to dělá jenom "BZZZZ", tudíž čtvrtej (u automatu třetí) pedál netřeba.
-> Jirik_Tuňák1983: Dneska už to dělá jenom "BZZZZ", tudíž čtvrtej (u automatu třetí) pedál netřeba.