skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> MXMarek 15.11.24 12:28:31: Jo, tohle je dobrý. Tuto má jen ten čůráček na páčce s blikači.
-> Jirik_Tuňák1983: Ja mam u O3 na tempomat samostatnou packu a tam do ni staci klepnout smerem dopredu. Jak to maj ale socialnejsi verze, nevim.
Jaxe u O3 dá vypnout/pauznout obyč. tempomat, aniž bych musel šlapat na brzdu nebo spojku, když chci poté dát zase restart původní rychlosti? Je na to nějaké kombo?
-> Syny 15.11.24 11:14:04: A co teprve u Pažuta, když má nádrž na 80 litrů. 

-> palinator 15.11.24 11:03:20: No, kufr nic moc, to je pravda. A ma to i docela malou nadrz. To mi tenkrat fascinovalo u te B6. Tam kdyz jsem mel na stojanu uz 68 litru a furt to tam teklo, tak jsem se normalne koukl pod auto, jestli mi to nekde nechcije ven 

-> Syny:
No... velký SUV... je to celkem široká krabice, ale z hlediska praktičnosti to moc velký není. Rapid měl užitnou hodnotu větší.
No... velký SUV... je to celkem široká krabice, ale z hlediska praktičnosti to moc velký není. Rapid měl užitnou hodnotu větší.
-> palinator 15.11.24 10:48:40: Coz na to, ze to je velky SUV, neni zas tak zly. Tedy pokud jde o nejakou kombinovanou spotrebu. Ja kdyz jezdil ty streky mezi CZ a UK, tak jsem s Passatem B6 4motion jezdil za 7,5. Pravda, po DE jsem jezdil 160-180km/h, ale zbytek cesty dle predpisu.
-> Syny 15.11.24 10:40:23: hele třeba vcera jsme byli v Praze vyzvednou u Saskyna Passata po servisu a domu žrala litrová F4 o půllitr mín než Passat
-> Syny:
Asi tak že jede Karoq v naftě stejně za 7
Asi tak že jede Karoq v naftě stejně za 7

-> Bukaj 15.11.24 09:25:20: Lepsi obtekani vzduchu - mensi emise... Az takhle dakeko uz to doslo. Docela by me samotneho zajimalo jak moc to v praxi je znat.
-> Bukaj 15.11.24 09:32:48: Takže se jako voda a břečka s posypovou solí tomu meziprostoru vyhejbá?
-> Jirik_Tuňák1983: No, ten sajrajt se tam právě nedostane - na disk jde sajrajt se solí zvenčí a ne z vnitřní strany...
-> Bukaj 15.11.24 09:23:03: Jako že se ten sajrat s vodou a solí lépe drží mezi diskem a poklicí?
-> Syny 14.11.24 21:06:02: Hm, tyhle kola už jsem na nějakejch autech viděl, ale s tou "poklicí" jsem se zatím nesetkal. K čemu to vlastně je? To nějak zlepšuje proudění vzduchu (chlazení brzd) nebo chrání náběžné hrany disku před abrazí?
-> Pavel P.. 14.11.24 20:50:28: Tak na zimu asi dobrý, že to kolo tolik netrpí od sraček na silnici (sůl, štěrk, závěje), ale estetické to moc není 

-> Syny:
Koukám že to bez těch poklic není zas tak hnusný. Lepší, než jsem čekal. Jdu je servat
Koukám že to bez těch poklic není zas tak hnusný. Lepší, než jsem čekal. Jdu je servat

-> Pavel P.. 14.11.24 20:50:28: Strašidelný.....
-> Bukaj: tohle jsou taky poklicový hliníky... mám je na zimu

-> palinator 14.11.24 10:25:24: To je liťák s poklicí? Jak to vypadá bez té poklice?

-> palinator 14.11.24 10:25:24: Ty kryty sundej a zahoď. Odře to lak až na kov a prý je to ok. "Kolo je posuzováno jako celek a alu disk je nosič aerokrytu" 

-> kpt.Budha 13.11.24 13:53:34: Tam říká to, že v tom klášteře Dodržují přísný celibát stejně jako jejich otcové a dědové, ne? 

-> Jirik_Tuňák1983: Tohle je spíš na hranolky... 

-> palinator 14.11.24 10:25:24: Aspoň si při bezpečnostní přestávce můžeš nastrouhat mrkvičku. 

-> kpt.Budha 13.11.24 13:53:34: No, skoro. Jen, že ta kola byla menší - vešla se normálně do blatníků...
-> Jirik_Tuňák1983 13.11.24 15:57:48: hele miata to ma taky nejak zvracene ze to topi pomalu uz na dvoře. A to jeste vytapi minimalni prostor a vejfuk vede "mezi sedackama"
-> vhml 12.11.24 09:33:03: Ženy malorážka topí taky tak nějak, jak píšeš.
Zbytek za chvíli. Třeba Švéda nastartuji a vyjedu v práci z brány a už topí. Ten to má řešené asi nejlépe co jsem zatím jezdil vším možným. I v porovnání s novými auty.
Dnes jsem jel Rapidem 1.4 TDI a ten topil brzy a dobře. 278 000 namotáno.
Zbytek za chvíli. Třeba Švéda nastartuji a vyjedu v práci z brány a už topí. Ten to má řešené asi nejlépe co jsem zatím jezdil vším možným. I v porovnání s novými auty.
Dnes jsem jel Rapidem 1.4 TDI a ten topil brzy a dobře. 278 000 namotáno.
-> Syny 12.11.24 17:13:11: Mně to připomíná nějaký prehistorický video (z počátku milénia), kdy na nějaký moderní vůz nasadili loukoťová kola - vypadalo to dost podobně 

Do hup hop klipu dobrý..

-> Pavel P@nkáč 12.11.24 20:14:45: Richard Krajčo by na to složil a otextoval určitě nějakou pěknou písničku. 

-> Syny: opticky jsou nějaky přerostlé, odhadem tak 21ky
je to podle mě digitálně upravené.....

-> palinator 12.11.24 17:33:38: No nevim, me to prijde jak kola od kocarku. Tyhle prepaprskovany kola se mi moc nelibi, ale to je asi spis muj problem :)
-> Syny:
Tak s naprosto klidným svědomím v realitě dnešních aut, a to bohužel nejen EV, ti můžu říct, že je to jak dech tradic. Když už jsou ty kola velký jak od lokomotivy, mají aspoň normální reprezentativní vzhled a ne jak "aerodynamické kryty kol Š 120 GLS"
Tak s naprosto klidným svědomím v realitě dnešních aut, a to bohužel nejen EV, ti můžu říct, že je to jak dech tradic. Když už jsou ty kola velký jak od lokomotivy, mají aspoň normální reprezentativní vzhled a ne jak "aerodynamické kryty kol Š 120 GLS"
Ted na me na FB hupla reklama na Octavii. Libi se vam ta kola? Me to prijde hnusny a zbytecne velky. K tomu autu mi to nejak nejde. Navic mi to cely prijde nejak vysoko...
-> Jirik_Tuňák1983: Nehledě na to, že těch 70 na budíku bude s bídou 60 v motoru...
-> vhml: to PTC nemá zas takový výkon. Navíc si myslím že v nějaký 1.6 v holobytě vůbec nemusí být. Alespon dvojkový 1.6 v základu to nemají.
-> palinator 12.11.24 09:06:57: to by i tak topilo elektrikou ne?
-> Jirik_Tuňák1983 12.11.24 09:06:18: passat fouká vlažnej třeba po kilometru, přitom na 90 se to ohřejvá 10km.
-> Jirik_Tuňák1983 12.11.24 09:06:18: passat fouká vlažnej třeba po kilometru, přitom na 90 se to ohřejvá 10km.
-> Jirik_Tuňák1983:
Nebude spíš ucpanej radiátor?
Nebude spíš ucpanej radiátor?
Včera jsem jezdil s O3 po městě, krátké trasy. Přestože na budíku bylo nějakých 70, tak v tom autě zima jak ve sklepě. 1.6 TDI v holobytě. Tam nebyl nějaký el. příhřev?
Jeden dotaz. Kodovani baterky Octavia III Scout. Je v tom nejakej problem, nebo je potreba si na neco dat pozor? Baterka bude origo.
-> palinator 16.05.24 12:37:47:
Achjo... od pondělka najeto 700 km a že by se mi to auto dostávalo nějak pod kůži, to teda vůbec. Nedá se s tim v defaultním režimu jezdit efektivně, oproti Rapidu spotřeba o 1,5 litru výše, ve městě a poskakování na polňačkách apod i o několik litrů. To DSG je čertův vynález. Spotřeba znatelně klesne poté, co to člověk narve do manuálu.
Startstop se chová dementně. V kolonách a stání na dlouhejch semaforech jsem ho chtěl nechat zapnutej, ať to teda na desítky vteřin zdechne. Jenže systém řekne ne! Buď to chcípne a za několik vteřin zase nastartuje a nebo to nechcípne vůbec. Jindy to chcípne ještě když auto ani nestojí a za vteřinu když se auto předemnou rozjíždí, tak to zase startuje. Takže to nemá žádný význam a je dobrý to vypnout úplně.
Jinak auto komfortní, víc než dobře vybavený, jezdí se s tím pěkně, pěkně to brzdí, s kickdownem a šlápnutím na plyn o 2 vteřiny dřív, než člověk chce vyrazit, to umí ve městě i vychytávat mezery.. ale jinak mi přijde že ne o moc lepší jízdní dynamika je vykoupena strašlivou spotřebou a nevim, jestli se timhle směrem má automotive vyvíjet. Je to auto pro padesátníky a více..
Achjo... od pondělka najeto 700 km a že by se mi to auto dostávalo nějak pod kůži, to teda vůbec. Nedá se s tim v defaultním režimu jezdit efektivně, oproti Rapidu spotřeba o 1,5 litru výše, ve městě a poskakování na polňačkách apod i o několik litrů. To DSG je čertův vynález. Spotřeba znatelně klesne poté, co to člověk narve do manuálu.
Startstop se chová dementně. V kolonách a stání na dlouhejch semaforech jsem ho chtěl nechat zapnutej, ať to teda na desítky vteřin zdechne. Jenže systém řekne ne! Buď to chcípne a za několik vteřin zase nastartuje a nebo to nechcípne vůbec. Jindy to chcípne ještě když auto ani nestojí a za vteřinu když se auto předemnou rozjíždí, tak to zase startuje. Takže to nemá žádný význam a je dobrý to vypnout úplně.
Jinak auto komfortní, víc než dobře vybavený, jezdí se s tím pěkně, pěkně to brzdí, s kickdownem a šlápnutím na plyn o 2 vteřiny dřív, než člověk chce vyrazit, to umí ve městě i vychytávat mezery.. ale jinak mi přijde že ne o moc lepší jízdní dynamika je vykoupena strašlivou spotřebou a nevim, jestli se timhle směrem má automotive vyvíjet. Je to auto pro padesátníky a více..
-> Jirik_Tuňák1983 06.11.24 17:10:04: Možná to bude někde v kódování /přizpůsobení BCM. Ale nikdy jsem to nehledal.
-> Milan 136 06.11.24 16:50:26: Dělám to automaticky nebo mi někdo zavolá. Přitom všechna auta, která mám, tak se odemknou až s klikou, jen si nastavím, jestli všechny nebo jen u řidiče. Dokonce i ten ženy Fyjat.
-> Jirik_Tuňák1983 06.11.24 14:09:50: Vytáhnout ten klíč až dohrabeš nejde?
Nedá se u O3 nějak nastavit, aby se auto neodemklo po chcípnutí a vyndání klíčku? Jako je fajn, že se dá nastavit zamknutí a nezamknutí po rozjezdu, ale já nechci, aby se to odemklo, když někde zaparkuji a ještě se hrabu v pracovních věcech.