Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18282 příspěvků (zobrazeno 3951 až 4000) od 04.01.2015 do 15.05.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
20:24:04
25.03.2021
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 25.03.21 19:37:46: Kodiaq má ty madla tragický. To vrže už nový.

Strašnej plast.
20:22:46
25.03.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
Největší vrzači byly dědova 405 s 380 000 km na hrbu a kámošův Patrol Y60. To bylo hustý :-) Jinak ty dnešní levný auta nic moc no... :(
19:56:23
25.03.2021
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Zrovna vrzací madlo u dveří byla třeba echt specialita u béčkový Vectry... tam vrzaly takhle všechny. Ale zase jí nevrzala loketka, která pro změnu umí bezvadně dělat bordel u OI. 3



A další věc je zkoumat co vrže při žmoulingu a co vrže při jízdě.



Jinak nejrozvrzanější věc na světě je můj Favorit, následuje Swift, pak Toledo a pak 120. Přitom u 120 to v podstatě dělaj snad jen clonítka.
19:37:46
25.03.2021
Jirik_Tuňák1983
Hele, tenhle pocit jsem měl z více nových aut, resp. z těch úsporných materiálů. 9

Škoda Kodiaq, vrzající interiér




Jinak nebudu zastírat, že v mém historickém hobbyšvédovi, nic při žmoulingu nevrže, ale to je 14 let staré auto. Konkrétně středová konzola s loketní opěrkou tím byla u S60 a V70 pověstná. Zbytek asi OK, občas se v zimě ozve čalounění pravých dveří rezonancí na dírách, asi vyměním špunty u tapecu.

U Karkule Fífy nevrže a neklepe v interiéru nic, je hodně poctivě a bytelně udělaný, to by se mi u toho švéckého papundeklu taky líbilo, kromě jedné věci - od montáže zámku řadicí páky, rezonuje tlačítko ruční brzdy při rozjezdu kolem 2000 rpm! Tlačítko se musí po odjištění brzdy trochu usadit / pootočit na střed. Ale nevím, jak se to tlačítko vyndavá a nebo jak ho zaaretovat na střed výřezu v páce, aby se nehýbalo. Jsem z toho ale úplně běsnej. :-(



Jinak co se týká videa, tak při tom píchání do ovládacího panelu ventilace, tam tam bude vrzat hodně aut.
upraveno 6x, naposled 25.03.2021 20:24:12
19:19:03
25.03.2021
MXMarek
Tak uz jsem doma a koukam na to, budiky uz celkem fungujou, jen obcas probliknou, predtim pry nesly vubec. Ale maxidot furt jakoby pohasina, nekdy na nem neni vubec nic a sviti jen jeho podsvetleni.
18:51:15
25.03.2021
MXMarek
-> Milan 136: Ano
18:46:33
25.03.2021
Milan 136
15:05:20
25.03.2021
MXMarek
Ted mi volala zena, ze na nasi O2 nejdou budiky. Je to nejaka klasicka zavada? Dekuji.
21:00:54
24.03.2021
King
-> Nwkt: Jo, trojka.
20:57:59
24.03.2021
Nwkt
-> King 23.03.21 20:01:45: Trojka? Tam myslím zase ukazuje jak má, ale vyzkoušený to ještě nemám
17:44:45
24.03.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Jarda/felda 24.03.21 17:16:26: pravda, jasna volba... ja si ho tam nevsiml
17:16:26
24.03.2021
Jarda/felda
-> Jarda - zrušená registrace 24.03.21 17:02:49: o ničem jiným než wahler bych ani nepřemýšlel
17:02:49
24.03.2021
Jarda - zrušená registrace
ten termostat nefunguje uplne dobre, co dat? naplno otevren uz pri 70°C

autodilos.cz/autodily/... /chlazeni-termostat-tesnen i?order=

dekuji
07:41:22
24.03.2021
King
-> U-Geen: 3
23:41:06
23.03.2021
dragon_cb_cz
23:05:58
23.03.2021
U-Geen
-> StepaNoFUN: u Subaru je to naštěstí OK, do nouzáku to nepadá, a tohle jsem si bohužel ověřil v praxi (ale v podstatě ještě bez nějaký vyšši polohy ručičky)
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od U-Geen vložen 23.03.2021 23:05:58
22:31:52
23.03.2021
StepaNoFUN
-> U-Geen: Neser. U transita to povýšili. Moc je o 1mm nad "akorát". Po dobu asi tak 20sec. Pak to sníží výkon motoru a do paměti zapíše - motor přehřátý... A do výkonu to nepustí, dokud motor nemá zase teplotu akorát. Kuwa ta cesta s karavanem do Bělý bylo utrpení. Vytočíš kvalt - nouzák. v půlce kopce přemejšlíš, že budeš řadit za jedna. Pak to schladne a zase jede normálně. Do pr... kdyby to začalo lízt k červenýmu, nebo něco napsalo na palubáku - OK. Ale pohybu rafičky o 1mm jsem si všimnul až když jsem měl vedle sebe noťas s diag a věděl na co koukat.
22:24:50
23.03.2021
U-Geen
-> King: j, dneska je jedno, jestli máš ručičku a nebo tříbarevnou kontrolku málo/akorát/moc...
20:57:05
23.03.2021
Milan 136
20:31:25
23.03.2021
saskyn2
-> King 23.03.21 20:01:45: To bude spíš tím že má zataženou clonku na pumpě3
20:18:13
23.03.2021
King
-> U-Geen: Tak bylo obdobi kdy automotive manazerstvo shledalo udaj o teplote motoru jako uplne zbytecnej, pak ho schovavali v nejakym x-tym menu a kdyz jsme si teplomer vydupali, tak ukazuje hausnumera hur nez ve stary skochtli :-)
20:11:37
23.03.2021
King
-> Jarda: Sorry, je to nakazlivy1
upraveno 1x, naposled 23.03.2021 20:11:55
20:11:05
23.03.2021
U-Geen
-> King: j, k Outbackoj jsem nekde videl graf rozmezi, ve kterym to ukazuje tu "konstantu" a nebyl to peknej pohled :-)
upraveno 2x, naposled 23.03.2021 20:12:28
20:09:37
23.03.2021
Jarda - zrušená registrace
-> King: to mi nedelej, pak fakt vaham, jak se to vlastne pice3

-> Nwkt 23.03.21 19:48:39: z toho mam strach, to zhaveni by melo jit i v otackach, kdyz to nejede, kdyz by nekdo slapl na plyn?

Nekdy bych urcite ten teplomer chtel poladit, oblbovani nemam rad...
upraveno 1x, naposled 23.03.2021 20:10:21
20:01:45
23.03.2021
King
-> Nwkt: Predpokladam, ze kdyz muj deaselovej Sup rano po ujeti cca 6km ukazuje "predpisovych " 90C, tak je to jenom velkorysou bulharskou konstantou v sw, kterej si vymejsli data pro ridice :-)
19:58:45
23.03.2021
Syny
-> Nwkt: Urcite budiky poladit chci, jen nevim jestli zrovna ten teplomer 3 Ono se mi libi, ze vyleze na 90°C a tam zustane - sladka nevedomost 3 Jestli to po tom tuningu pak ruzne popobiha sem a tam podle toho jak otevira termostat, tak to bych z toho byl akorat nervozni 1 Ono mam stejne na maxidotu furt zaplou teplotu oleje, takze jezdim hlavne podle toho. Jak nema olej alespon 75°C, tak to setrim.



E: Jen pro zajimavost, kdyz je venku kolem nuly, tak olej ma 50°C po cca 10km (1/3 mimo mesto a 2/3 dalnice - respektive rychlostka).
upraveno 4x, naposled 23.03.2021 20:02:07
19:55:16
23.03.2021
Nwkt
-> Syny: Chceš už poladit ty budíky, abys viděl reálnou teplotu? 1
19:50:34
23.03.2021
Syny
-> Jarda: Jestli te to uklidni, tak ja kdyz v zime, kdy je kolem nuly, dojedu do prace (15km), tak mam rucicku teplomeru tak na 80-85°C.
upraveno 2x, naposled 23.03.2021 19:52:52
19:48:39
23.03.2021
Nwkt
-> Jarda: Může být termostat. To žhavení se sepne až když dobíjí altík, myslím nad 2tis. otáček
19:46:40
23.03.2021
Jarda - zrušená registrace
mel bych dva dotazy k naftove PD ovci

Prijde mi, ze pri teplotach okolo 0 se to vyhoupne na budikovych 90°C (realne asi 78) az po 10km, to mi prijde hrozne dlouho, uz jak se hne raficka z 50°C je vlazna hadice k chladici, neni problem v termostatu?

Zhaveni do vody je rizene jak? (kdy to hrat ma a kdy ne?). Zhavicky jsou OK, ale kdyz nastartuju a dam na ni ruku, tak nehreji... tak jestli nebude spatne nejake rele treba. Dekuji.
13:57:56
23.03.2021
Jarda/felda
-> ptk 23.03.21 13:03:29: to samý se tvrdilo u tdi o ARL motorech že jsou kovaný a ono prd 4
13:57:52
23.03.2021
Jarda - zrušená registrace
-> ptk 23.03.21 13:03:29: hodnekrat jsem to slysel, tak ono jestli je kovanej pist nebo ne okem nepoznas, kdyby jsi mi je dal na zkousku v minule praci, tak bych rozdil poznal4
13:03:29
23.03.2021
ptk
inak páni neviem či zbytočne nerozdúcham ohnivú debatu, ale od človeka čo stavia tieto motory 132kW (ale skôr 110kW bo tie vraj majú vačší potenciál na úpravy) tvrdí, že mýtus o kovaných dieloch motora pre audi (165kW) je hlúposť.

ukazoval mi reálne spodok takého motoru z TT a že teraz to porovnaj s týmto z RS a povedz kde je rozdiel - a nebol.

nehádam sa, len vychádzam opäť z toho čo som počul a videl. môžu sa mýliť aj oni

4
06:20:38
23.03.2021
ptk
-> dragon_cb_cz: protokol môžem dodať, skúsim pred aj po. hodnoty si nepamätám z hlavy, no bolo mi to preložené ako jemne zvýšená spotreba oleja a brutálne presýtená zmes, iný problém z emisnej nenameral.

vstirky sú po ultrazvuku a podla všetkých dostupných meratelných parametrov je motor OK. tlaky OK, chvenie OK, vstriky OK,....
06:14:21
23.03.2021
ptk
-> růža: tak tak,

po včerajších meraniach na vymenenej lambde predok kolíše od 0,4 do 0,8, zadok plynule 0,8 V tak ako píše Molso...

čiže už to aspon ukazuje to čo to reálne robí. no stále sa mi zdá dosť presýtená zmes podľa výfuku.

uvidím, skúsim zbehnúť na tú emisnú na neoficiálne meranie, či bude nejaký posun...

179 193 199 201 37
16:01:33
22.03.2021
růža
-> MOLSO: Aha, tak jsem to blbě pochopil. Jsem myslel, že ta druhá je tam kvůli korekci té první a ona je tam kvůli katalyzátoru.
15:13:16
22.03.2021
MOLSO
-> růža: druha lambda musi hlasit plynule bohatu zmes nakolko v katalyzatore prebehnu reKcie spotrebujuce ten zbytkovy kyslik ktory nameria prva lambda.



Prva lambda kmita bohate/ chudobne a druha lambda si drzi suvisle bohaty signal. Ak druha lambada dava rovnaky signal ako prva rj zapise do pamati zavad chybu katalyzátor- nizka ucinnost
14:33:51
22.03.2021
dragon_cb_cz
-> ptk 22.03.21 14:18:23: Ještě jednou - koukni se které přesně hodnoty jsou v tom měření špatně. Je to CO? HC? nebo něco dalšího? Je klidně možné, že to bude hodnota, která se na lambdě nemusí projevit a tudíž to že druhá lambda ukazuje OK není nic divného. Dej sem případně fotku protokolu. Emise nejsou jedna hodnota co by se dala shrnout špatné/dobré.



Jinak motor jako takový by na tohle asi moc vliv neměl, speciálně pokud jinak běží OK, to je spíš něco okolo/řízení. Vstřiky jsi nechával kontrolovat? Na diagnostice nevykazuje třeba některý válec výrazné odchylky od ostatních (nevím jak moc detailně je tenhle motor sdílný)?
upraveno 1x, naposled 22.03.2021 14:34:22
14:18:23
22.03.2021
ptk
-> růža: druhá lambda už je len info o správnej funkčnosti katalyzátora. ale ked na novom katalyzátore s novou lambdou ukazuje hodnoty OK, ale reálne sú hodnoty za katalyzátorom zlé, príde mi to ako offset v jednotke, čo ale nevysvetluje meranie prvej lambdy.



-> dragon_cb_cz: práve-že protokol z emisnej aj technik čo ho robil poukazujú na presýtenú zmes čo potvrdzuje aj typický sardinkový smrad z výfuku. keby zlú zmes/emisie riešil katalyzátor, lambda by ukazovala čo ukazuje, ale výsledok emisnej by musel byť OK.



je to zmätok, ale dnes snáď nanovo uvidím hodnoty z lámbd(moja diagnostika to nevie), potom mám cvične mimo záznam dohodnuté meranie emisií. ďalší postup bude jednotka. potom už zostáva len motor, ale to môžem rovno hodiť do kanála a ísť si kúpiť novú RS - ved by ma to vyšlo lacnejšie 30
13:53:57
22.03.2021
dragon_cb_cz
-> ptk 22.03.21 13:36:46: Doporučoval bych se do toho protokolu z emisí pořádně podívat, co je vlastně mimo. Nezapomínej, že lambda sonda měří zbytkový kyslík, ale "nevyváženého" toho tam může být víc. A kat zase hodně věcí vyřeší pokud funguje správně (proto může ta druhá lambda ukazovat "vše OK").
13:45:40
22.03.2021
růža
-> Jarda/felda 22.03.21 13:43:28: Ale to by si měla pohlídat ta druhá lambda, nebo kecám?
13:43:57
22.03.2021
růža
-> ptk: Je to dost zvláštní. Ale když píšeš "-prvá lambda - nastavovacia - meria 0,8 V = bohatá zmes (čiže motor by si mal ubrať na bohatosti ale nerobí to)."

Tak mě napadá, že jednotka z nějakého důvodu schválně neubírá bohatost, otázkou je proč.

Nicméně se nebudu pouště do dalších spekulací, protože to opravdu není můj obor. Snad ti někdo schopnější poradí a kdyžtak napiš výsledek, docela by mě to zajímalo.
13:43:28
22.03.2021
Jarda/felda
-> růža 22.03.21 13:21:33: ne nutně, pokud lambda háže nějaký hodnoty který blbě změří
13:36:46
22.03.2021
ptk
-> růža: ja som v tomto tiež panic, ale čo som sa už dočítal, tak chybnú lambdu diagnostika zaznamená. ešte býva poškodená lambda - kedy neposiela kontinuálne dáta a posledná verzia ktorá sa tiež vyskytuje - že je odpálený vstup na riadiacej jednotky z lambdy - no vtedy vraj ukazuje trvale pod 0,1 V alebo trvale nad 1,5 V .

ja nemám ani jeden problém. len nechápem tomu, čo moje lambdy merajú.

v skratke:

-výfuk vrátane tlmičov, katalyzátora, tesnení a lámbd nový, sériový,....

-motor podľa merania tlakov, diagnostiky, zvuku, chodu .... sériový v poriadku

-jednotka - teoreticky sériová (tak na 73% som si istý, že je sériová)

-podľa smradu a reálne merania na emisnej - silno presýtená bohatá zmes

lambdy: rozsah merania 0 - 1 V pod cca 0,4V= chudobná zmes, nad cca 0,6V bohatá zmes

-prvá lambda - nastavovacia - meria 0,8 V = bohatá zmes (čiže motor by si mal ubrať na bohatosti ale nerobí to)

-druhá lambda - za katalyzátorom - meria 0,45 V = ideálny pomer zmesy (ale prečo ked reálne hodnota na konci výfuku je owerflow max???)



čiže taký zvláštny mišmaš....
13:21:33
22.03.2021
růža
-> ptk: Ne, že bych tomu nějak extra rozumněl, ale když by byla špatná lambda, neprojevilo by se to např. chybou motoru (kontrolka/výpis závad)? Nebo nějak nesmyslnou spotřebou? Ale třeba se pletu.
12:46:49
22.03.2021
ptk
-> růža: auto funguje pekne. nechveje, neklepe, nedymí za studena aj za tepla pekný chod motora. olej ani voda sa nestráca. diagnostika hlási len chybný sekundárny ventil.

len na emisnej ma vyhodil, že limit CO2 či čo to bolo je 0,3 a mne to vystrelilo cez 5,0... že moc bohaté to mám. čo sa aj podľa smradu výfuku javí...
upraveno 1x, naposled 22.03.2021 12:47:16
12:38:52
22.03.2021
růža
-> ptk: Ještě jsem nějak nepostřehl nebo přehlédl jednu věc. To auto se chová normálně a problém je pouze v zápachu a emisních hodnotách? Nebo se to projevuje i chováním motoru?



Jinak teda moc nezávidím to množství vyměněných dílů, ale klasika u auta za pár peněz 3
11:03:05
22.03.2021
ptk
-> růža: druhou lambdou som myslel vlastne prvú =)

ja už som vymenil zadnú lambdu za katalyzatorom (ako prvu) zajedno preto že ukazovala hodnoty chudobnej zmesy a podľa EK výfuku bola zmes presýtená. plus že bola lacnejšia ako predná. takže už mi zostalo vymeniť len tú druhú (pred katalyzátorom) nastavovaciu. tvári sa sice že funguje, ale môže merať zle alebo s offsetom. ten môže byť spôsobený chybou lambdy ktorá už má teoreticky po životnosti (podľa km) ale môže byť spôsobený aj offsetom na jednotke v mape (spomínané anglické prasačinky).

obe sondy už sú dnes nové, len potrebujem aby mi to chalani tuto u nás znovu zmerali diagnostikou, či tá nová nastavovacia lambda bude ukazovať rovnako (čiže bohatú zmes). podľa pachu sa mi nezdá, ale zatial som nemal čas s tým moc laborovať. len som to v noci vymenil.

ak ano - je tam upravený program, ak nie, mala by sa zmes konečne upraviť aspoň na reálne číslo, nie 20-násobok požadovanej hodnoty...

zohnať jednotku už neni také jednoduché. prehodiť a sfunkčniť tiež nie.

samozrejme beriem to ako možnosť. no mám pocit, že zachvílu bude komplet motor postavený z nových dielov ak to takto pôjde ďalej.

a to to pôvodne malo byť ,,rozumné lacné druhé auto do rodiny,, teda aspoň tak som to prezentoval manželke aby mi to dovolila kúpiť 2
upraveno 1x, naposled 22.03.2021 11:04:43
10:30:06
22.03.2021
růža
-> dragon_cb_cz: Taky si myslím, že měnit druhou lambdu jsou jen vyhozený peníze.

Sázel bych na jednotku. Už jsem zažil pár "dobře" upravených jednotek a už nikdy více.
10:12:46
22.03.2021
dragon_cb_cz
-> ptk: Pokud ti to smrdí z výfuku jak bolavá noha, tak se s výměnou druhé lambdy vůbec nezdržuj, pokud to teda u koncernu není jinak než jsem zvyklý, tak má pokud vím jen kontrolní funkci zda kat katuje jak má - na řízení motoru jinak nemá vliv.



Nejlepší radu ti podle mě dal -> Nwkt 19.03.21 12:11:22: , sežeň pokud možno jistojistě sériovou jednotku, dej to s ní do pucu a až následně řeš cokoliv dalšího.
Extreme Tyres