Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18562 příspěvků (zobrazeno 4301 až 4350) od 04.01.2015 do 18.09.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
14:39:17
21.03.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Cumper 21.03.21 14:29:13: Stejnej nazor i zkusenosti mam, ale kdyz to tu napisu, tak se mi tu zacne vysmivat tech 5 mistnich trolu4
14:29:13
21.03.2021
Cumper
-> SO545: No to jsou kreténi... Já jel jednou k večeru od bráchy 20 km domu, pěkná cesta po okreskách, přehledné zatáčky, rád tam jezdím. Jedu s O1 1.8T 110kw, dojedu fabii 1 RS f tuningu pyčo (kola lezly tak 5 cm vedle auta, celý černý (okna, auto i světla), před ním nějakej focus, jeli ani ne 100, fabie se k předjíždění neměla tak jsem je vzal oba, dojedu do vesnice a od půlky vesnice za mnou najednou ta fabie nalepená v kufru, za vesnicí rovinka, tak na to šlápnu a rs pyčo mě prostě musí předjet, tak ve 150 mě předjede, dým jak z lokomotivy a ještě z toho lítaly sračky mě na okno a po chvíli si zase zpomalí a zdržuje mě... Ale nezbylo mi nic jinýho než si nechávat odstup protože za každou zatáčkou z toho krámu vyletěly saze a nechtěl jsem doma hned mejt předek 3 Fakt debil, jak nemám rád policejní buzeraci tak těmhle dýmovnicím bych bral techničáky hned
upraveno 3x, naposled 21.03.2021 14:30:34
14:18:54
21.03.2021
SO545
-> Cumper 20.03.21 20:33:49: to je ako ked som cca pred rokom skoro zbil pubertaka ked ma obehol a pri zaradeni sa tesne predo mna spustil ciernu dymovu clonu ze aj tank by sa hanbil...

Moja uz tusila ze je zle ...jedine co ho ochranilo boli kamery na benzinke...ale asi aj pustil do gati.... zasran jeden.



Ked chce niekto pachat tuning tak nech to ma zmysel...a vek ho neospravedlnuje.
12:09:40
21.03.2021
Alenka
-> Cumper: žádnou racionální funkci to nemá, dělá to jen bordel.
20:56:12
20.03.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Cumper 20.03.21 20:33:49: halvne APX ma kovane pisty a dalsi upravy k vykonu, kdezto to do recka je stejne jako treba moje ARX
20:33:49
20.03.2021
Cumper
-> Alenka: Má ten "popcorn" i jinou funkci než jen to, že je člověk před 99% ostatníma lidma co to slyší za dementa? 3 Zatím jsem snad nepotkal na žádný auto kde by se mi tohle líbilo..







-> ptk: Ta Octavia GT pro řecko měla 193 Hp = cca 145kw, ne 165 kw, to měla jen Audi TT
20:14:21
19.03.2021
Alenka
Popcorn u dieselu a "poprdkávanie" při decelaraci u benzínu jsou dvě úplně rozdílné věci.

Obojí je píčovina, ale "poprdkávanie" o něco menší a jde udělat i na sériovém výfuku, když se to nepřežene.
14:52:05
19.03.2021
Jirik_Tuňák1983
-> ptk 19.03.21 13:01:12: A nešlo by to naladit výfukem? Nějaký ten aktivní Klappenauspuff?
13:01:12
19.03.2021
ptk
-> Nwkt: s popcornom som mal na mysli vážne decentný efekt, nepotrebujem ohurovať plameňmi z výfuku. a s tým som ešte problémy nezachytil že by boli.

skôr býva prúser ASL - launch control, rozbehový mód - to si teraz často chalani dávajú, no je to smrť jak pre katalyzátor, tak pre spojku, nehovoriac o mechanickom namáhaní pri tak prudkom statickom rozbehu.

v tom ja zmysel nevidím. nezdá sa mi, že by auto s 1300kg a 132kW bolo zrovna lenivé pri rozbehu. v klude pretočím aj trojku ked si nedám pozor a to už dávno nejdem 60km/h tak načo ešte takto trápiť motor/výfuk/spojku....

no páči sa mi ked si auto pri decelerácii jemne poprdkáva.
12:50:31
19.03.2021
Nwkt
-> ptk: na ty popkorny bych se vysral, zrovna nedávno jsem četl příspěvěk jak nešel někomu doštelovat předvstřik na naftě, pak zjistil že díky popcornům mu to ujebalo klínek na čerpadle
12:47:29
19.03.2021
ptk
-> Nwkt: práveže jednotku nemám. to že bola menená aj jednotka len predpokladám. motor bol menený kvoli nadmernej spotrebe oleja. to že podla diagnostiky pasuje som myslel skôr tak, že je správna jednotka ku správnemu motoru - čo býva tiež problém.

jednotka ale môže byť pôvodná. no to už som od bývalého majiteľa nezistil.

no asi by malo zmysel zohnať ešte jednu jednotku tak či tak, aj pre prípad chipovania - na jednej môže byť sériový stav pre sériový výfuk, sanie a potreby STK,EK, na druhej môže byť upravená mapa pre druhý výfuk a sanie... rád by som aj jemný popcorn pri decelerácií a teda silnejšiu mapu okolo tých sériových 165 kW...
12:42:03
19.03.2021
ptk
-> dragon_cb_cz: aha tak s tým skúsenosť nemám, ale je to možné. ja som doteraz riešil tak max podtlakové ovládanie druhej klapky....

automechanik nie som a s ,,moderným,, motorom iným ako majú naše zadomotori skúsenosť nemám - učím sa 4
12:40:22
19.03.2021
Nwkt
-> ptk: Já myslím že tam je jiná mapa, ty jejich Stage 1, 2, 3. Ani bych se nedivil že jí totálně zprasili. Nicméně vyměnit jednotku, pokud jí máš není hrozná práce a za pokus to stojí dřív než budeš řešit jiný věci
12:36:57
19.03.2021
dragon_cb_cz
-> ptk: Tomáš to myslel tak, že v anglii se občas při chiptuningu dělají strašné prasárny - což teda ale tady taky. A že to možná dostal do ruky nějakej "úpravce", co prostě zvednul všechny hodnoty co mu přišly pod ruku, aniž by se obtěžoval zjišťovat, jestli to dává smysl.
12:33:11
19.03.2021
ptk
-> Nwkt: keby mám možnosť, tak zkúsim, no ak už vylúčim všetko ostatné, a v podozrení zostane len tá jednotka, tak asi oslovím chiptuning firmu s brzdou, aby mi spravili novú mapu podla stavu auta a toho čo im tam reálne namerá. on si nastaví offsety tak aby mal na lambdách/na konci výfuku to čo treba...

ale anglikáni by mali mať to isté čo my. len do grécka išla verzia Octavia GT ktorá mala v sérií 165kW. a na ten chip by som chcel aj ja prejsť. no až ked bude všetko funkčné a OK.



akurát ako som to po sebe čítal, predsalen ma napadla ešte jedna možnost:

sekundárny vzduch funguje tak, že pri studenom motore ventilátor vháňa vzduch za výfukové ventily, čím zvyšuje horenie pred katalyzátorom,čím ho rýchlejsie zohrieva - funguje to len chvíľku.

no v podstate je to vlastne ,,diera do výfuku,, a to ešte pred lambdami.

ja som síce vyskúšal funkčnost mechanického podtlakového ventilu, aj elektroventilu na reguláciu podtlaku. aj vedenie a zapojenia, ale dokopy som to neskúšal a reálne to hlási chybu.

no a v prípade, že mi mechanický ventil dobre nezatvára-alebo ho z dôvodu nesprávnej funkcie otvára podtlaková vetva trvale, tak vlastne výfuk (aj bez ventilátora) podtlakom nasáva dodatočný vzduch ešte pred lambdy, čím ich môže mýliť a preto lambdy stále dobohacujú....



skúsim ešte odpojiť podtlakovú vetvu ktorá otvára ventil sek. vzduchu do výfuku, prípadne vyskúšam, či na potrubí nevzniká podtlak (=chybný ventil=prisávanie falošného vzduchu do výfuku) a potom zmeriam lambdy čo ukážu.

akurát si myslím, že keby tam šiel falošný vzduch, prvá lambda by nehlásila hodnotu pre bohatú zmes ale skôr naopak.... neviem, vyskúšam...





keby s tým má niekto skúsenosť/nápad prosím o radu...
12:11:22
19.03.2021
Nwkt
-> ptk: Zkus jinou jednotku. Angláni jsou prasata a ani bych se nedivil kdyby tam bylo vše zvednutý o 30% 3
11:46:12
19.03.2021
ptk
Octavia 1.8t RS AUQ problém emisie:



páni mám problém s motorom 1.8t 132kW. emisie mimo limity - presýtená zmes

-motor by mal byť aj s výfukom sériový, cca 220tis km.

-olej ani vodu nežere, neklepe (ani podla snímačov chvenia), beží kludne a pekne.

-diagnostika hlási len sekundárny vzduch (ktorý by s bohatosťou nemal mať nič)

-pri meraní lámbd prvá ukazuje 0,8V čo je presítená zmes, zadná ukazuje 0,45V čo je ideálna zmes. reálne je auto brutálne presýtené aj podľa pachu splodín aj podla emisnej - limit 0,3 mne meral hodnotu cez 5,0....

-nechápem, ak prvá (nastavovacia) lambda hlási bohatú zmes - nemala by si RJ upraviť pomer a robiť ju chudšiu? a ked zadná sonda ukazuje ideálnu hodnotu, prečo sú emisie off-limit?

výfuk je celý nový (vrátane katalyzátora), nová je aj zadná lambda. nemenil som iba prednú, ktorá je ale vyčistená a funkčná

-čidlo teploty a termostat som preventívne vymenil, lebo chybný údaj o teplote motora by mohol spôsobovať zlý pomer.

-cvične som prehodil aj inú váhu vzduchu kde sa auto správalo rovnako.

o lambdách už viem:

-že životnosť je tých 200 až 250tis km

-že ak je zlá hlási ju diagnostika, prípadne že neposiela plynulo sa meniace hodnoty čo tiež nie je môj prípad

-že býva odpálený vstup na riadiacej jednotke od lámbd, no vtedy jednotka stabilne bud pod 0,2V alebo nad 1,5 V čo tiež nie je môj prípad.



- na aute bol menený motor z anglickej RS. kód motora sedí, riadiaca jednotka sedí (aj podla diagnostiky)

no napadá ma verzia, či nemohlo mať auto predsa upravenú jednotku (bol tam trochu iný katalyzátor, stredný tlmič výfuku nebol, sanie bolo otvorené), kde by bol natvrdo nastavený dáky offset pre hodnoty z lambdy. inak už fakt neviem,



už som na aute

- prešiel všetky odvzdušnovacie kanály motora,

- vstriky prešli ultrazvukom

- oleje nove, cievky nove, filtre, .... snimač teploty, termostat, katalyzator, stredny tlmič, zadna lambda, už je tam seriovy filterbox namiesto hrušky a dopojene je aj sekundarne vedenie vzduchu ale moc sa mu nechce fungovať (aj preto podozrievam upravenie jednotky, bo všetko je spravne zapojene a samotne členy aj vedenie su spravne a funkcne, no sekundar hlasi na ventile sek. vzduchu ,,open circuit,, čo sa zvyklo v jednotke odstavovať)





má tu s tým niekto skúsenosť? ja už neviem ako dalej.... dnes budem testovať poslednú možnosť - výmenu aj prednej lambdy.



fotku pridávam len na pritiahnutie pozornosti, nie je na nej nič konkrétne 4
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od ptk vložen 19.03.2021 11:46:12
upraveno 2x, naposled 19.03.2021 11:47:53
00:53:41
18.03.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Cumper 17.03.21 22:55:43: jj, kolegovi tam odsud prisla pokuta... ja kupodivu v praci jeste pokutu nedostal, ikdyz jsem to uz parkrat cekal (soukrome jsem u nas z techto svinaren dostal celkem 3 pokuty za celou dobu, co to je tady rozsirene) s novym kolegou tam nekdy zastavime, se sefem si tam nemohu dovolit zastavit7
23:14:03
17.03.2021
saskyn2
Tomaso myslí ty v Brandýse, je fakt že ta výhloha je hodně podobná jako v těch Všechlapech, v tom Brandýse mají myslím MBX. Jezdím tam okolo obojího celkem často a vždycky se rád podívám.
23:00:47
17.03.2021
StepaNoFUN
-> Cumper: no spis Autoservis Leos Hradil. To druhy je jen doplnek. Ale jako jo.

Ja radar ignoruju. Stejne tam vzdycky stravim par hodin, takze me usekac netrapi.

I kdyz obcas mi i lepilo. S autobusem (nebo karavanem) se zasadne vyjizdelo doprava (tereni zlom) a jezdili jsme se tocit na kruhak. A kdyz se jelo na Boleslav a spechalo se na zavody... Ale doted nic neprislo.
upraveno 1x, naposled 17.03.2021 23:05:35
22:55:43
17.03.2021
Cumper
-> StepaNoFUN: Autodíly Hradilová? 1 Tam je vždycky dostatek času prohlížet ty škodovky, kvůli tomu posranýmu radaru :D
upraveno 1x, naposled 17.03.2021 22:56:50
22:50:55
17.03.2021
StepaNoFUN
22:49:43
17.03.2021
StepaNoFUN
-> Borderer: teoreticky by v origu mohlo 60 bejt jako dodelavka. Jinak priprava tovarne myslim 5, cely asi 15. Musel by potvrdit nekodo povolanejší (treba Milan136, nebo Suri). Kdyz uz to nahodou konfiguruju ja, tak dle priorit kazdyho soudruha a vysledna cena me abych rekl pravdu uplne netrapi.

Na moji dodavce stalo fabricky tazny 7,5k. Za to bych ho jako dodelavku asi ani nekoupil. Tady je to s13P zasuvkou a funkcni stabilizaci.
19:59:55
17.03.2021
venni
-> Hurdis 11.03.21 13:39:23: a nebyla 8151 corrida a 8180 rally?
14:26:11
17.03.2021
Tomaso435
-> Hurdis 11.03.21 13:39:23: dle výlohy, to máš postavený když sjedu z d11 na boleslav? kolem něčeho jezdim a ještě sem nezměl čas zastavit :D
13:31:08
17.03.2021
Borderer
-> StepaNoFUN: Mne tvrdil cosi o 60 000 Kč za tažný. Prej by to auto mělo snad i jiný chladiče, saharu atd. Nebo se jen prodejce chtěl zbavit skladovky...nějak sem po tom nepátral.
13:42:33
11.03.2021
Nwkt
-> Hurdis: štítek v kufru nebo servisce tam je kód barvy. Případně lze zjistit podle VIN ve Škodovce
13:39:23
11.03.2021
Hurdis
Skromný dotaz pro blbý: červená O1 RS byla převážně v laku 8151 corrida, některé první modely ale prý nesly i odstín 8150 rally. Najdu to někde na označení, nebo dle VIN, r.v. apod.?

Díky
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Hurdis vložen 11.03.2021 13:39:23
10:32:21
10.03.2021
Jura_Favorit
S dovolením oživím nezodpovězený dotaz, jelikož začíná nabývat na aktuálnosti:

-> suri 20.11.20 13:19:05:

Vieme nejakú dobrú značku pletenca výfuku ? aj drahú ale nech je nafurt

-> Jura_Favorit 20.11.20 19:03:00:

připojuji se - budu potřeboval brzy vlnovec na ASV; na ceně tak nějak nezáleží, zásadní je výdrž...



Případně jaké vlnovce používají v autorizovaných servisech při opravách? Úplně se mi nechce věřit a zkušenosti z dřívějška potvrzují, že ani tam se vždy nemění hned celek...
18:58:56
09.03.2021
StepaNoFUN
-> Jarda: kdyz stahnes jas palubky, ztlumi se podsviceni vypinace varovek? Jestli jo, tak je tam normalni. Ten pin regulace podsvetleni je totiz pak pouzitej na tu kontrolku.
13:33:36
09.03.2021
Jarda - zrušená registrace
-> StepaNoFUN 09.03.21 12:02:33: tak kontrolku bliken vleku nemam zapojenou :/ jaky tam mam prerusovac nevim
12:02:33
09.03.2021
StepaNoFUN
-> palinator 09.03.21 08:57:09: O saharách jsem na O1 v souvislosti s TZ neslyšel. Jediný co, tak se měl měnit přerušovač blinkrů a jeden drát natáhnout do budíků (kontrolka blinkrů vleku).
11:59:25
09.03.2021
StepaNoFUN
-> Borderer: Na Kodiaqu (jestli si dobře pamatuju) byla příprava za 5tis. Cenu tažnýho si nepamatuju, ale něco mi říká, že kolem 20tis. A nevím, jestli se něco nezměnilo, ale můžeš si vybrat - buď příprava, nebo tažný. Úplně bez přípravy to šlo objednat jen nějak na začátku výroby.
09:44:14
09.03.2021
Borderer
-> StepaNoFUN: Jo, řešil to kamarádův taťka, příprava pro tažný snad několik desítek tisíc....a originální tažný vyšlo na tolik, že se vyplatí pujčit do konce života párkrát do roka dodávku... :-D
09:42:50
09.03.2021
saskyn2
-> Nwkt: Tak asi jednak emise, jednak jim utíkají prachy když to někdo namontuje sám.
09:40:23
09.03.2021
saskyn2
-> StepaNoFUN: Jo já myslel že přípravou myslíš elektriku3

To chlazení se týká snad jen nějakých slabých motorizací.
09:38:09
09.03.2021
Nwkt
-> saskyn2: Hele já nevím co s tím vymejšlí za kokotiny (zřejmě emisní), ale na některý B8 to taky nejde domontovat
09:07:57
09.03.2021
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 09.03.21 08:57:09: ja mam 2 velky za chladicem a je tam mista, ze bych dal jeste dve pred chladic, jen jestli to ma smysl...
08:57:09
09.03.2021
palinator
-> StepaNoFUN:

Ale třeba ty sahary se řešej už docela dlouho ne? Jestli dokonce už ne od OI.
07:15:01
09.03.2021
StepaNoFUN
-> saskyn2: OIII to jeste nema jako Kodiaq a Karoq? Tam tvrdili, ze kdyz nemas priplacenou pripravu (a jeden cas to bez ni objednat slo), tak tazny nelze domontovat (v TP nevyplneny hmotnosti pro vlek).

Kazdopadne co jsem slysel, tak se s montazi taznyho snad mely u tehlech modernich aut menit i sahary chladice a dalsi hromada veci okolo.

A nektery auta mely na snizeny hmotnosti pri dodatecny montazi TZ.
23:27:49
08.03.2021
saskyn2
Přípravu to určitě nemá, spíš jde o to jestli to bude nějakej polák, nebo něco kvalitního. Pro škodovky originál dělá profsvar, do 10t včetně práce se asi při troše snahy dá vejít.
22:35:55
08.03.2021
StepaNoFUN
-> Shader: tak jak to ma bejt? Ma to pripravu? Co je v technicaku o privesech? Nejhorsi varianta je ze jedine na nosic kol, nejhorsi cenovka kolem cca 20k... Pak jsou pripady mezi, kdy to bude smet tahat skoro kulovy...
21:47:56
08.03.2021
Shader
Co stojí dodělávka tažného zařízení na OIII? Díky.
20:12:35
07.03.2021
SO545
-> Jarda - zrušená registrace 07.03.21 19:08:52: vodikovu krehkost vie galvanovna poriesit ak je na urovni.
19:08:52
07.03.2021
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 07.03.21 19:00:26: tak novej zas orezne4 a kdyz jsem ty silenty menil, tak mi nejak moc vyrezlej neprisel

jinak zarovej zinek mam za slusnou cenu, takze 20,-kc za stabik me fakt nevytrhne :) u zlutyho rapida mam v galvanickym, tam jsem mel trochu strach z vodikove krehkosti, ale nepraskl zatim :)

upraveno 4x, naposled 07.03.2021 19:33:07
19:00:26
07.03.2021
palinator
-> Jarda:

Není levnější dát ten stabik novej?
18:55:47
07.03.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Jura_Favorit 06.03.21 17:57:13: nafta ma predni napravu vpoho (ikdyz nase ma uz jeden silent stabiku taky volnejsi), u 1.8T je problem s kostma (dal jsem meyle HD) a se stabikem, ty silenty tam vydrzi malo, nekdo mi tvrdil, ze odchazeji kvuli orezlemu stabiku, tak nevim, jestli polyuretany tam vydrzeji, no uvazoval jsem stabik dat do zarovyho zinku (doufam, ze 270°C ho nevyziha, zihani zacina nekde okolo 500°C, ale... ) a pak to v miste tech silentu zalestit
17:57:13
06.03.2021
Jura_Favorit
Na O1 combi 1.9 TDI, podotýkám předokolce, máme červené strongflexy na podvozku všechny, co se vyrábí, už asi šest nebo sedm let... nájezd km nedokážu takto říct, zanedbatelný nebude. Auto celoročně jezdí i celoročně parkuje na ulici... pohledově jsou stále jako nové; nikde žádná vůle, prasklina, nic. Vrzání, na které si často lidi stěžují, se ani po letech neprojevuje; je potřeba při lisování mít vše důkladně očištěno/odrezeno a nešetřit přiloženou vazelínou. Jinak je celý podvozek série, originální díly. Co se týká vlastností/přínosu, jsem v rámci možností spokojený (takto to píšu záměrně, protože koncepce podvozku O1 se všemi negativy je daná a vysloveně zázraky od toho samozřejmě také nelze očekávat) a negativní zpětná vazba nepřišla ani od panimámy (posuzující z pozice spolujezdce i řidiče) a nepřichází ani od potomstva... Ale o subjektivních vjemech se nemá cenu bavit, to si musí každý zkusit; každý má vnímání a představy jinde. Každopádně já investice/práce nelituji, příště bych do toho šel - už bez rozmyslu - zas a na v prvním příspěvku zmiňované ostřejší jezdění bych je (bez záruky 3 , ať mě pak nikdo nekamenuje, když mu to vyhovovat nebude) každopádně doporučil.

Naopak je nemohu doporučit na zavěšení/uložení agregátu a reakci - tam pouze novou originální pryž - ale to je jiný příběh a má to i svou logiku. To jen tak na okraj, když už jsem se tu rozepsal o nějakých zkušenostech...
17:03:06
06.03.2021
Milan 136
16:23:37
06.03.2021
Jarda - zrušená registrace
-> StepaNoFUN 06.03.21 14:22:00: do jakyho roku? nemam je taky? jsou kryty prachovkou? protoze ja to mam nejake pekne a naftova styrele, ta ma urcite silenty
Extreme Tyres