Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18487 příspěvků (zobrazeno 4751 až 4800) od 04.01.2015 do 02.09.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
11:54:01
13.01.2021
palinator
Jinak problém u PD je ten, že běžný mechanici jsou rádi když dobře vyměněj rozvody, natož celý vymrdaný PD po 250 tkm udělat do funkčního stavu.
11:52:03
13.01.2021
palinator
-> Alenka 13.01.21 11:34:43:

Já myslel že CR má tlak v railu plovoucí podle nějaký mapy.
11:51:32
13.01.2021
Alenka
-> Jarda/felda: pokud jezdíš jenom město, nebo máš těžkou nohu, tak je to celkem jedno, ale při takové rozumně plynulé jízdě už je rozdíl znát.



-> Syny: bavíme se o PD, tady kromě toho Milanovo už žádný motor s DPF nejezdí 1



Ale samozřejmě, pokud musíš regenerovat DPF, nebo si chceš kvůli hluku rozsekat palivo do více dávek, tak se bez konstantního tlaku v railu neobejdeš, ale za mě je to obojí pro běžné použití v reálném provozu zbytečnost.



Správně na motoru žádné DPF být nemá a diesel musí být už z principu hlučný, aby fungoval s maximální účinností :)
11:51:30
13.01.2021
palinator
-> Syny:

Tak o DPF se tady vůbec nebavíme žejo. 3



-> Alenka 13.01.21 11:03:40:

Ona to byla spíš taková hypotetická otázka, kdyby kámoš obnovil podnikání a koupil (opět po předchozím nezdaru) Caddynu, tak ať vim jak může krabička letět. 3
11:40:14
13.01.2021
Syny
-> Alenka: Ale tak to drzeni vyssiho tlaku v railu ma i svoje vyhody, ne? Kdykoliv mas k dispozici natlakovanou naftu. Coz je mimo jine i vyhoda pri regeneraci DPF.
11:38:36
13.01.2021
Jarda/felda
-> Alenka 13.01.21 11:34:43: to s mýma 6.5-7 dělám něco špatně 3 3 3 ale na 5 se občas dostanu
11:34:43
13.01.2021
Alenka
-> Jarda/felda: hlavně PD má ve srovnání s CR velmi vysokou mechanickou účinnost.

PD odebírá energii z motoru jen když reálně vstřikuje a zbytek času jede naprázdno, zatímco CR palivo stlačuje pořád a neustále drží v railu nesmyslný tlak, i když není potřeba.



Přes léto budeš s dobře udělanou 1.9 PD jezdit za 4.5 ani nevíš jak, ale u CR se musíš vyloženě snažit, aby ses vůbec podíval pod 5.



-> Milan 136: a to je skandální opomenutí 1
upraveno 1x, naposled 13.01.2021 11:36:29
11:30:21
13.01.2021
Milan 136
-> Alenka: To mi připomíná, že jsem ještě nebyl schopen stavit se u Tebe s tím mým BMM1
11:27:09
13.01.2021
Jarda/felda
-> Alenka 13.01.21 10:16:21: taky si myslim že PD nebyl špatný systém, sice nějaký mouchy po letech má ale to maji všechny
11:03:40
13.01.2021
Alenka
-> palinator: záleží, kolik máš peněz :)

Sériový okolo 140k, s většími turbem a sériovými vstřiky okolo 170k a s většími vstřiky "sky is the limit", ale tyhle 77kW mají odlehčený klikový mechanismus, takže pokud na tom chceš stát jak na rejči, nehnal bych se moc přes 200k.



Když chceš ladit velký koně, nejlepší základ je 1.9 96kW nebo 2.0 16V 103kW :)
10:50:07
13.01.2021
palinator
-> Alenka:

Kolik kW snese takový BXE? 3
10:23:34
13.01.2021
saskyn2
-> Jarda - zrušená registrace 13.01.21 07:33:05: Skf pumpa s tou modrou vrtulkou je nic moc, máš dát graff. Jardo, já nic neobhajuju, to je prostý fakt. Taky dělám samý takovýhle novější, na vsi je to třeba jinak, ale třeba ve felicii jsem neseděl ani nepamatuju, však taky tady v okolí ji nikdo nemá, poslední měl na rozježdění mladas vzadu v ulici, nasál od nějakýho dědka co mu vzali papíry, měla 30.000 najeto za 1500 Kč a přepis, za rok ji tak zhuntoval že šla rovnou na eko a pořídil místo toho odjetou A4.

Jestli se ti s O2 jezdí líp tak si to vyřid s Kingem-ten to má naopak a mě do toho vůbec netahejte3 jen ti k vašemu sporu řeknu, že ty nápravy(krom tuhý vzadu u slabých motorů) jsou to samé3
upraveno 1x, naposled 13.01.2021 10:25:55
10:16:21
13.01.2021
Alenka
-> suri: za mě jsou PDčka nejlepší TDI pro normální ježdění.

Ano, mají nějaké konstrukční chyby, ty se ale dají poměrně jednoduše odstranit a kombinace výkon/spotřeba/servisní náročnost je při´dobrém naladění SW a správné údržbě nepřekonatelná jak rotačkou, tak jakýmkoli CR.



A to vůbec nemluvím o tom, že nemusíš řešit DPF, elektrické EGRy, výměníky, pumpy a podobné srandičky na novějších motorech.

Jediná objektivní slabina je vyšší hlučnost, ale kdo chce ticho, ať si pořídí benzín :)
09:44:23
13.01.2021
Bukaj
-> Jarda - zrušená registrace 12.01.21 18:43:16: V mém případě už nebylo cesty zpět, takže jsem se mu pak jenom omluvil...7
07:41:57
13.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Borderer: z novejch aut bych se nebal o1 nebo o2 ve slusnym stavu... Nase 4 koly mely jen 2 velke zavady, u naftov odeslo turbo po 40tis.km od koupe, rizeni beru jako mensi, to vyslo zanovni na 2,5k, pak predni loziska a brzdy - bezny servis :). Na moji jsem nemusel jeste chmatnout svareckou, koupil jsem ji s nefunkcnim zadkem, uhlici 500,- spojka mi byla jasna uz pri koupi, daval jsem ji tak 30tis.km, vydrzela jeste 70 a to jsem ji parkrat lehce potrapil, ale minulej majitel ji asi trapil vic... O2 s tim jsem jen hodne najezdil, spis bych ji nechtel kvuli vzhledu, celkove se mi to moc nelibi... A pak oproti o1 vic rezne, kdyz budeme srovnavat auta, co maji za sebou stejne.
upraveno 1x, naposled 13.01.2021 07:49:42
07:33:05
13.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 12.01.21 20:37:37: ja u 1.8t ve 200 taky pumpa jak nova, jestli nebude horsi ta nova skf, co jsem dal... Jo 200tis. a 19 let, jediny, co se mi na tech rozvodech nelibilo bylo to male lozisko napinaku, ale domaznout a 100tis.by taky jeste dalo :)

Jinak je krasny, jak to Jirko obhajujes, jezdi toho hodne, tak se toho i hodne sere :)

Ja vcera neco pres 600km (pul okresky, pul dalnice) nejakou o2 a ikdyz se mi ten intros vubec nelibi, tak ty plasty jsou neporovnatelne kvalitnejsi, nez o3 a i po d1 se s tim jede mnohem lip.
upraveno 1x, naposled 13.01.2021 07:36:14
07:15:33
13.01.2021
vhml
-> Jarda - zrušená registrace 12.01.21 18:54:30: -> dragon_cb_cz 12.01.21 09:21:07: Jo, je to prasklý dole. Cestou domů jsem si myslel, že to vlevo, protože mi to přišlo měkčí, doma jsem zjistil, že to je pravá strana. Takže na jízdní vlastnosti poznám hovno. V mise to taky drží hezky zdá se. Asi teda zvolím opravu ponecháním.
07:09:19
13.01.2021
suri
-> Karel.: pumpy sú časté , tlmiče dnes už ani nie , tesnenie pod hlavou prasknuté určite ? aby si po neúspešnej oprave nemenil sanie alebo prepálený egr ...
20:40:35
12.01.2021
Milan 136
-> Karel. 12.01.21 20:27:07: Buď rád, že máš práci.
20:37:37
12.01.2021
saskyn2
-> Karel.: Tak ono logicky když jich jezdí nejvíc tak se jich i nejvíc servisuje4

Jinak já dělal dneska rozvody na touranovi, originál 210t najeto a pumpa jak nová, kladky, řemen vše vizuálně naprosto v pořádku, klidně bych to tam ještě 100t nechal3 3
upraveno 1x, naposled 12.01.2021 20:38:01
20:27:07
12.01.2021
Karel.
-> suri: dnes opět Octavia III tekla vodní pumpa, respektive už se kousla a pálila řemen, za 5 minut 121 , vytekle přední tlumiče 110tis km, první majitel.



Octavia III 1.6tdi najeto 140tis km, praskly těsnění pod hlavou



Mi netvrdte,že je to nahoda, za poslední 3 měsíce mi snad jezdí jen tyhle "spolehlivy" auta
18:57:34
12.01.2021
suri
inak dnes OII 400tkm obidve pružiny prasknuté , ešte pôvodné , ja som mal pri 370tis km pôvodné všetky , dal som nové dozadu pri GO nápravy a teraz dám nové origo dopredu , už mám 398tis
18:54:30
12.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> vhml 12.01.21 07:54:48: a az o kastli se to neopira? U te fabie to vyskakovalo prave mimo misku a sedelo to v kastli a pri zataceni hrozne krupalo, jestli to nic nedela, tak neresit. U octy 1.8t 4x4 mam vzadu na pravo taky asi pulku zavitu pryc a obcas to trochu nejakej zvuk udela, na stk rikal, ze to je OK, ze se v tom radeji nemam vrtat :) ale premyslim, ze tam dovarim kus ohnute kulatiny, at to sedi, jak ma...
18:49:21
12.01.2021
suri
-> Jarda: ja pochybujem že to niekedy niekto napínal , dáš medzi rysky a odchod , tie remene sú voľné také furt , stačí šrobovákom zatlačiť na kladku a zhodíš ho pekne dole , ale nevidel som to ešte skočené pri normálnom čase výmeny
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od suri vložen 12.01.2021 18:49:21
18:47:59
12.01.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda - zrušená registrace 12.01.21 18:43:16: Zálěží, čím člověk jezdí. Třeba nechápu, kterej nekompetentní vymrdanec schválil Berlingo/Partnera. Tam je to fakt o hubu. Když jsem s tim jezdil, tak jsem si koupil takový ty tuzerský zrcátka, aby se to zlepšilo, ale stejně to není dokonalý.



Takhle to vůbec nemělo vyjít z výroby s těmahle zrcátkama.
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 12.01.2021 18:47:59
upraveno 1x, naposled 12.01.2021 18:48:30
18:46:37
12.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> suri 12.01.21 14:16:57: a napinat po 45 u aee? Janda radi napnout po 30 a po 60 vymenit. Ja napinal po 45 a uz to bylo na max, vic to neslo....
18:43:26
12.01.2021
suri
-> saskyn2: vačku vymeníš , aj hydrá , hlavu ti opravia , nič strašné taká GO malá
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od suri vložen 12.01.2021 18:43:26
18:43:16
12.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 12.01.21 09:06:57: me se to stalo jednou v Brne, podekoval jsem mu, ze zatroubil...
18:43:07
12.01.2021
suri
-> saskyn2: vačku vymeníš , aj hydrá , hlavu ti opravia , nič strašné taká GO malá
17:06:07
12.01.2021
Jarda/felda
-> saskyn2 12.01.21 13:29:55: třeba materiál řemenu inovovali 4
16:20:53
12.01.2021
saskyn2
-> růža: 1.9 PD nebyl ve své době špatnej motor, ale dneska to jsou už všechno půlmilionáři, bál bych se stavu vačky a vymačkanýho uložení vstřiků, preventivně vyměnit šály a šrouby na klice, jinak v tý caddy snad ani BLS nemá filtr. Nebo si pak připlatit za cr.
16:14:02
12.01.2021
růža
-> saskyn2 12.01.21 15:13:33: Jo takhle, jako že mají pod čepicí. Tak to naprosto souhlasím. Však kdybych měl dost peněz, kupují zánovní auto hned.

Jinak u tý Caddyny mě mrzí takřka nulový výběr benzínu. Buď mrtvá 1.4 nebo 2.0 cng.

Takže nezbyde, než 1.9TDI PD. Akorát si nejsem jistý, jestli to zrovna nebyl ten problémový motor. Tuším BXE?? Nechci kecat. Teď si to nevybavuji.
15:37:52
12.01.2021
dragon_cb_cz
-> palinator: No ale viz -> saskyn2 12.01.21 15:13:33: , ono pokud je ta stará kára opravdu dobře funkční a má velkou perspektivu, že i zůstane, tak většinou taky není úplně levná. Většina starších aut je levná právě protože to jsou olítaný jebky.



Pochopitelně, existujou způsoby jak i tady lze "vyhrát" - pokud mi např. moc nezáleží na výbavě a podaří se mi vylovit auto s na svůj věk podprůměrným nájezdem a nadprůměrným stavem, tak to z pohledu ekonomiky provozu určitě může být zajímavé. Jako třeba ta F1 1.4 TDI s nájezdem asi 117 tisíc, co jsem takhle dohodil v rodině mezi tetičkama - a včetně "rozhýbávacího servisu" byla cena 70t a od té doby s ní teta a bratránec jezdí a krom pár drobností (typu klasického zatékání přes zadní dveře) co nerozbili, to funguje (a po pyčtuninku od Alenky to funguje velmi dobře). To věřím, že je auto, kde je potenciál aby se v součtu pořizovací ceny a servisních nákladů dostali pod 1 Kč/km, přestože to vozí normálně do servisu a doma na tom nic nekutí.



Jenže takový auta se objevujou velmi málo a ve veřejnej inzerci ještě méně.
upraveno 1x, naposled 12.01.2021 15:39:39
15:13:33
12.01.2021
saskyn2
-> růža: To není moje myšlenka, ale fakt, že někteří lidé si prostě myslí jak jsou všichni ostatní úplný debilové a vyhazují prachy za nový auto a jak oni vymrdaj s celým světem tím, že si koupí auto za 5000 a maji představu jak ušetřili. A nemůžou pochopit že ne každý takhle funguje, a že tržní hodnota většinou odpovídá kvalitám stroje.

Jinak pokud chceš caddynu tak do toho klidně jdi, za 150 to nebude úplná vrána, akorát benzín se v ní bude shánět dost blbě.
14:57:28
12.01.2021
růža
-> dragon_cb_cz 12.01.21 14:34:49: Já to psal trochu všeobecně, kvůli Saskynovi. Jako reakce na jeho myšlenku, že si lidi kupují starý křápy, do kterých pořád vrážejí peníze. Tak mě právě zajímalo, jestli se za zmiňovanou částku dá pořídit něco, co tuhle myšlenku vyvrátí (aneb, když nemám na nový, musím vrážet do starého).

Jinak osobně, vzhledem k nájezdům a prostředí, ve kterém jezdím, bych si uměl představit maloobjemovou atmosféru. A tam předpokládám, že pořizovací cena, náklady a spolehlivost jsou vcelku přijatelné. Ale, nesměl bych koketovat s myšlenkou vlastního podnikání, která mě hází přesně na opačnou stranu. Tedy malou dodávku (ideálně Caddy) za málo peněz. Tudíž očekávám auto s půl milionem na hrbu a týdny strávené v servisu.
14:51:01
12.01.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

A o tom to je, jestli vyměnit starou funkční káru za zánovní Dacii, tak ten pokrok teda uplně nevidim. 3
14:34:49
12.01.2021
dragon_cb_cz
-> růža 12.01.21 13:08:25: Trochu ti v tom dotazu chybí kategorie auta po které koukáš. Pokud to má být vyšší střední, tak za 150t to skutečně nejspíš bude do mrtva doježděná mrcha (i když i tam se dá najít slušné auto) a bude to chtít svojí údržbu. Pokud to má být něco menšího a nejsi extrémně náročný na výbavu, tak myslím na výběr docela bude...
14:16:57
12.01.2021
suri
-> saskyn2: 90000km určite



našiel som len toto AEE tam nie je ale bude to 90
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od suri vložen 12.01.2021 14:16:57
14:04:52
12.01.2021
růža
-> saskyn2 12.01.21 13:51:04: Ale hovno 3

Ikdyž... Pokud sem napíšu, že se mi s B5 jezdí líp jak s Fabií 3, tak vlastně jo 3
14:04:09
12.01.2021
palinator
-> saskyn2:

No a kolik dneska stojí pěkná konby OIII s 2,0 TDI, u který člověk nebude očekávat že byla svařená ze 3 aut?
14:02:03
12.01.2021
Borderer
-> suri: Já mám právě DP, kde je to psáno, jak sem psal níže. Kontrola dokonce po 30 000km.

Doma se schválně zkusím podívat, jaký to je rok.
14:01:40
12.01.2021
růža
-> suri: To netvrdím, pro mě jsou to starý jebky. Jen se snažím najít kompromis mezi co nejnovějším, spolehlivém autě a "prázdnou" peněženkou. Zkrátka jsem za šest let v pracovním poměru nenašetřil půl milionu, abych si mohl koupit zánovní Octavii 4
13:53:15
12.01.2021
saskyn2
-> suri 12.01.21 13:43:21: Hele nevim, já už feldu v hlavě nemám, a hledat to nechci, vycházel jsem z toho co psal Borderer
13:52:13
12.01.2021
suri
-> saskyn2: ako mne je luxus OII , ale je to starý voz a má to už svoje muchy no ... však OII 2013 sú staré
13:51:04
12.01.2021
saskyn2
-> suri 12.01.21 13:46:07: Já bych řekl že se snaží přizpůsobit místnímu prostředí3 tady dost lidí neví že je rok 2021 a jsou novým autem schopný nazývat i veterána jako je jedničková oktávka3
13:46:07
12.01.2021
suri
-> růža: podľa mňa robíš niečo zle ak ti OII a SII príde ako nové auto , najmladšej OII je osem rokov , SII 6 rokov ... reálne väčšinou raz toľko ... treba sa pozrieť okolo seba , už tu jazdia iné povozy a hovoriť o týchto autách po piatich majiteloch a 400tkm ako o nových je silná káva ...však na OII už sem tam nejde niečo objednať , interiérove veci pomaly nebudú
13:43:56
12.01.2021
růža
-> saskyn2:

3 Jen se snažím pořád najít nějakou rovnováhu. To co si teď napsal o Feldách mi přijde naprosto v pořádku. Teď ještě přesvědčit druhou stranu, že i nová auta můžou bejt fajn a máme vyhráno. Jenom bychom nesměli bejt na virtu 3

Jinak teda s tím supem 2 souhlasím, ten se mi taky líbí. Octavii 2 naopak považuji v dnešní době už za zdroj problémů. Ale to je možná ten sup taky, nevím.

Osobně budu potřebovat Caddy maxi, ale trochu se, po zkušenostech s Fabii RS, bojím PD motorů.
13:43:21
12.01.2021
suri
-> saskyn2: AEE má normálne 90 aj vo Felicii podľa mňa , nemal 60 AEF?



tak isto rotačky začali na 60tis km , potom 90 , 120 , 150... menil sa remeň aj kladky , dnes by ti to teoreticky malo vydržať všetko tie km ale keď vidím tie kladky GMB , Romania a podobne tak tomu moc neverím ... Mne sa páči na týchto nových CR keď je z originálu remeň DAYCO ISORAN , ten vyzerá super...



aj to si vezmi ako každý jeden za studena kvíli , niektoré aj teplé šuchocú ... dáš najnovšiu kladku Litens , správny remeň podľa TPI , namažeš a robí to aj tak ... a staré vergle idú potichu na hocičom -> Borderer: pumpa nebola predpísaná nikdy ale je to ďalšia kladka rozvodu takže sa holt mení , takisto sa nemusela meniť ani kladka/y pri každej výmene a tiež to nikto nedodržiava a mení celé

mňa skôr udivujú garáže ktoré vymenia rozvod aj pumpu a nechajú tam zadretú volnobežku , starú vonkajšiu kladku aj plochý remeň ... u mňa je výmena rozvodu vždy sada remeňa s kladkami , plochý remeň , kladka plochého remeňa , vodná pumpa a podľa km aj voľnobežka , a vždy G12-13 . Potom vznikajú dohady ak niečo ja nacením v originále takto a potom tam niekto vymení len sadu a pumpu v náhrade ..
13:38:10
12.01.2021
Borderer
-> saskyn2: Dle DP je právě první rozvody 10 let nebo 120 tisíc kilometrů. Každý další 10 let nebo 60 tisíc kilometrů. Což mi přijde trochu scifi. Řemen s kladkou klidně vyměním, ale když koukám na orig pumpu, co má 60 tisíc km, budí ve mne víc důvěry, než nová druhoška a mam tendenci ji tam vrátit.

Jinak vím o jedněch rozvodech, co najeli 170 tisíc kilometrů, pak začala téct vodní pumpa. 3
13:29:55
12.01.2021
saskyn2
-> Borderer 12.01.21 13:27:28: tchán má na AEE původní3 asi 110 nebo 120 najeto, rok 19973

EDIT: Mysllím celý rozvody, ne jen pumpu

EDIT2: vysvětlí mi někdo proč stejnej motor v O1 má interval 90t a ve felicii 60t?
upraveno 2x, naposled 12.01.2021 13:32:24
Extreme Tyres