-> Alenka 08.02.20 19:54:59:
Nejde pak u nafty s přehřátým vzduchem i o zbytečně zvýšený EGT a obecně větší tepelný namáhání, třeba i oleje?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Milan 136: ak mám vo Webaste chybu 01410 Topení prehriate + zablokované tak je zrejme KO čerpadlo, cez akčné členy ho zapne ale nepočujem ho , čo ty na to?
-> Milan 136 09.02.20 09:51:28: To je jako když obchodujete s raketami na černém trhu. Vzduch / vzduch atd... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 09.02.20 09:51:28: jj, nevis cislo dilu? nasel jsem todle, ale ten je nejakej jinej
bazar.automedik.cz/AMD536 1265437/.../transporter-t6
bazar.automedik.cz/AMD536 1265437/.../transporter-t6
-> Alenka: to preci neni on? nevidim tam ani vodu a je nejak moc dlouhej
auto.bazos.cz/inzerat/... /Intercooler-T5.php
ono asi prot z toho auta na dalnici neni problem dostat 240km/h - kdyz se to poradne chladi naporem, ale kdyz to tak neprofukuje, tak uz to neni takove, chtel jsem delat mrizku do podbehu, ale Tva varianta bude lepsi![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
auto.bazos.cz/inzerat/... /Intercooler-T5.php
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
ono asi prot z toho auta na dalnici neni problem dostat 240km/h - kdyz se to poradne chladi naporem, ale kdyz to tak neprofukuje, tak uz to neni takove, chtel jsem delat mrizku do podbehu, ale Tva varianta bude lepsi
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Alenka 08.02.20 18:54:11: moc nedokazu posoudit, co je jako clovek :), s temadle vykonnejma turbo autama mam zkusenost jen s mou ovci, s zadnym jinym turbobenzinem jsem nikdy nejezdil
Ja si rikal, proc jsi ten IC presunul z podnarazaku pod kapotu, cumim, ze se to tam veslo... vodu mas napojenou kudy?
Ja si rikal, proc jsi ten IC presunul z podnarazaku pod kapotu, cumim, ze se to tam veslo... vodu mas napojenou kudy?
-> Alenka 08.02.20 19:54:59: No jasný, to je logický. Ale dobrej počin ta 1.8T
-> Milan 136: jojo, O1 to ma marny uz v serii, natoz kdyz tomu trosku pritopis.
Na moje PD to nema smysl.
Uz jsem s palivem na maximu a funguje to dobre i s klasickym IC, vodni by neprinesl vubec nic navic.
Obecne si myslim, ze tyhle vodni IC maji vetsi smysl na benzinech nez na naftovych motorech.
Nafta bude s prehratym vzduchem porad nejak fungovat, akorat si trochu vic zakouri, zatimco benzin je limitovany odolnosti paliva proti detonacnimu horeni a jakmile se teplota nasavaneho vzduchu dostane pres nejakou rozumnou hodnotu a motor zaklepe, jednotka do toho hodi vidle a koncis.
Vhodne zvoleny vodni IC tuhle hranici posune o hodne dal, takze i kdyz seriove turbo jede za hranici ucinnosti a funguje uz spis jen jako fen, tak vodni IC s vysokou ucinnosti toho dokaze jeste dost zachranit.
Na moje PD to nema smysl.
Uz jsem s palivem na maximu a funguje to dobre i s klasickym IC, vodni by neprinesl vubec nic navic.
Obecne si myslim, ze tyhle vodni IC maji vetsi smysl na benzinech nez na naftovych motorech.
Nafta bude s prehratym vzduchem porad nejak fungovat, akorat si trochu vic zakouri, zatimco benzin je limitovany odolnosti paliva proti detonacnimu horeni a jakmile se teplota nasavaneho vzduchu dostane pres nejakou rozumnou hodnotu a motor zaklepe, jednotka do toho hodi vidle a koncis.
Vhodne zvoleny vodni IC tuhle hranici posune o hodne dal, takze i kdyz seriove turbo jede za hranici ucinnosti a funguje uz spis jen jako fen, tak vodni IC s vysokou ucinnosti toho dokaze jeste dost zachranit.
-> Alenka 08.02.20 19:44:27: Hlavně origo O1 má ten malej cooler dost zabitej. Tímhle vodním dost zkrátíš i dráhu plnícího vzduchu atd. Vše jen lepší. Na PD ho ještě nemáš? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136: presne tak, ale na 1.8t jsem to jeste nevidel :)
Vsak jen diky tomu to muze nejak rozumne fungovat na LPG.
S normalnim IC bych se vubec nechytal.
Vsak jen diky tomu to muze nejak rozumne fungovat na LPG.
S normalnim IC bych se vubec nechytal.
-> Alenka 08.02.20 19:40:12: Jojo, to vím, že vodní IC mají vyšší účinnost než vzduch/vzduch.
Proto to taky mají EA 288 a EA 211 vodní IC![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Proto to taky mají EA 288 a EA 211 vodní IC
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Milan 136: Jen tohle a chladi to vic nez dostatecne.
Pri mereni na brzde mas s dobrym IC vzduch-vzduch rozdil teploty nasavaneho vzduchu na zacatku a na konci mereni cca 20°C, vodni IC to udrzi v mezich 1°C.
Pri mereni na brzde mas s dobrym IC vzduch-vzduch rozdil teploty nasavaneho vzduchu na zacatku a na konci mereni cca 20°C, vodni IC to udrzi v mezich 1°C.
-> Alenka 08.02.20 18:54:11: Přišlo mi to, že to je z T podle vzhledu. To tam máš jen tenhle IC?
-> Milan 136: konecne si toho nekdo vsiml. Vodni chladic stlaceneho vzduchu z T6 2.0tdi. Super vec :D
-> palinator: vidis, a lidi rikaj, ze pictuning neni Eko :)
-> Jarda: kdyz s tim jezdis jako clovek, tak to vydrzi a kokot popravi i seriovku.
LPG mi to realne zralo kolem 10l, kdyz jsem jezdil tak nejak normalne.
-> palinator: vidis, a lidi rikaj, ze pictuning neni Eko :)
-> Jarda: kdyz s tim jezdis jako clovek, tak to vydrzi a kokot popravi i seriovku.
LPG mi to realne zralo kolem 10l, kdyz jsem jezdil tak nejak normalne.
-> Jarda: Oponoval bych... Ale radši mlčím...
-> Jarda - zrušená registrace 08.02.20 18:25:26: to bolo aj u nas...ale uz je tomu utrum...
-> StepaNoFUN 08.02.20 18:05:16: vsude, ale na jinejch autech, nez s kterym prijedes![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator 08.02.20 16:10:58: kecy ze to dneska nekde fakt merej...
-> Alenka 05.02.20 21:58:21: Co to tam máš nad motorem za intercooler?
-> palinator 07.02.20 20:14:08: Přesně tak. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 07.02.20 20:00:02: Hlavně, že ty máš dopředu nalinkovaný, co se ti bude kdy líbit. Pokud ano, tak máš docela šedivý vyhlídky na budoucno.
Doufám, že si to přečte Vítek, ten se taky pleská od zdi ke zdi jako já. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Prodej O2 a kup si Octavii Kombi z roku 1963. Zabiješ dvě mouchy jednou ranou, budeš mít duši i prostor.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Prodej O2 a kup si Octavii Kombi z roku 1963. Zabiješ dvě mouchy jednou ranou, budeš mít duši i prostor.
-> Tuner#2:
Někdo mění ženský, někdo auta. Je to podobný.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Někdo mění ženský, někdo auta. Je to podobný.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 07.02.20 19:44:56: Mám na to úplně jiný pohled na věc a co nechápu je to Tvé neustálé měnění toho co se Tě líbí. Ale netřeba se kvůli tomu dohadovat, jen jsem napsal svůj názor, který se nebude shodovat s Tvým. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 07.02.20 19:38:35: Já taky, proto jsem přihrál zpět. Předvádět jsi se začal mimochodem ty, já to nemám zapotřebí. Nějaká duše automobilního důchodu je mi také u prdky.
Potřebuji jedno auto, které mne bude bavit kočírovat, místo dvou nebo tří a půjde s ním jet někam i normálně se vším co k tomu patří z moderních vymožeností. To mi 40 let starej oldtimer neposkytne. Navíc tyhle specifické vozy mají té tvojí duše a odvolání se na odkaz předchůdců až dost.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 07.02.20 19:17:44: Třeba proto, že ten "50 let starý vehikl" má narozdíl o té dnešní naleštené bídy duši... Ale čekal jsem přesně reakci co jsi předvedl, včetně protiúderu ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 07.02.20 19:05:31: Ano, osmikvalt ZF. Už ho oproti původnímu 5q má SRT, Hellcat a výš. Manuál je dostupný také. Pokud bych měl mít jedno auto, nebudu se zabývat 50 let starým vehiklem. Z jakého titulu soudíš, co je a není rozumné? Z mého pohledu je třeba kravina to, oč se pokoušíš ty na staré škodovce a taky ti to nekomentuji.
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 07.02.20 17:23:33: osmikvalt v Americe? Takže nějaká nová mr*ka a já čekal, že jsi konečně dostal rozum. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz 07.02.20 15:31:30: Ale ta základní motorizace má 305 koní, variabilní časování VVT a VVL, je to DOHC a umí i E85. Krom toho je to atmoška a umí to s tím osmikvaltem i za málo. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 07.02.20 15:19:46: Pitomý, když se člověk zakouká do auta, kde je 3.6 V6 sociální motorizace, co?
Kolega to málem koupil.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 07.02.20 15:19:46: a ak to bude charger R/T zo 68...tak tomu stenatu musi prasknut hlava...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator: -> dragon_cb_cz: Já na to prcám.
Poslední tři týdny jsem se úplně zamýloval do Dodge Challenger a Charger.
Já si nemůžu nikdy nic koupit, páč za měsíc budu zahleděn zase do jiného vozu. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 07.02.20 10:45:20:
Já to eko právě řeším tím, že provozuju auto, který už už bylo na cestě na vrakáč... a byla by to myslím relativně škoda. A krom toho litru oleje a benzínu zatím nedostalo novýho vůbec nic. 100% tatrgelový recyklát ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> dragon_cb_cz:
A co když honíš spotřebu z principu a ne z ekonomickejch důvodů? Jde přece jen i o environment ne?
E: já jel třeba včera 2x přes celý PCE a domů dost ne-eko pilu, protože jsem měl hroznej hlad, občas i 140-150, na konci svítil průměr 5,1. Sem z toho měl skoro špatný spaní.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A co když honíš spotřebu z principu a ne z ekonomickejch důvodů? Jde přece jen i o environment ne?
E: já jel třeba včera 2x přes celý PCE a domů dost ne-eko pilu, protože jsem měl hroznej hlad, občas i 140-150, na konci svítil průměr 5,1. Sem z toho měl skoro špatný spaní.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> charon 07.02.20 09:46:11: Je to tak - u třech aut se kterými mám něco odjeto tvoří palivo momentálně 27%, 23% a 15% nákladů - ale to poslední mám teprve od konce srpna. U posledních dvou aut co jsem prodal (kde už jsem ty náklady sledoval poctivě) tak tvořilo palivo 48% resp. 44% nákladů. Tzn i kdybych spotřebu snížil o třetinu, tak celkové náklady neklesnou ani o šestinu. Právě proto jsem teď zvědavej, kam se mi podaří kilometrový náklady stlačit u toho střepu s minimální pořizovací hodnotou (ale nechutnou spotřebou).
Je ale potřeba říct, že tenhle efekt vždycky slábne s tím, jak roste nájezd, speciálně ten na delší trasy. Takže v Jardovo případě ten hon za spotřebou chápu víc než u jiných. Když spotřebu řeší někdo, kdo najede 5 tisíc za rok, tak se vždycky směju![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Je ale potřeba říct, že tenhle efekt vždycky slábne s tím, jak roste nájezd, speciálně ten na delší trasy. Takže v Jardovo případě ten hon za spotřebou chápu víc než u jiných. Když spotřebu řeší někdo, kdo najede 5 tisíc za rok, tak se vždycky směju
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: Tak to víš, jarda je cestovatel, pro něj je dlouhá štreka 1000 km +.
Moje zkušenost je taková, že je ve finále vlastně úplně jedno co si kdo koupí, protože když máš smůlu a vysypeš se do servisu, tak se ve finále na stejnejch penězích jako v nějaký postarší popelnici s dvojnásobnou spotřebou.
Moje zkušenost je taková, že je ve finále vlastně úplně jedno co si kdo koupí, protože když máš smůlu a vysypeš se do servisu, tak se ve finále na stejnejch penězích jako v nějaký postarší popelnici s dvojnásobnou spotřebou.
-> Jarda - zrušená registrace 07.02.20 07:10:08: 100km je popojizdka jo?
Nejde o vzdalenost, ale charakter provozu... pokud je to hrc prc kolem komina, neustaly rozjezdy, tak to chce maly auto. Pokud je ten provoz plynulej, nemusis porad brzdit a rozjizdet se, tak je to sumak i na kratsi vzdalenosti, i tech 20km co jezdim do prace ja a i kratsi...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Cumper 06.02.20 22:56:33: prave, na popojizdky okolo 100km, coz jezdim prevazne to chce malej moturek, na tu dalku to pak opravdu vychazi skoro na stejno. Ucinnost diky turbu je vyssi, ale zaroven je i vyssi hmotnost :/.
-> Jarda/felda: možná i míň
Mě na delší cesty felda 1.3 žere snad víc jak oktávka 2.0 mpi a 1.8T, protože to musim furt točit jak magor, aby to aspoň něco dělalo
, jezdim s ní cca za 8 litrů. Jiný je to po městě, to 2.0 a 1.8 žerou jak tanky a felda ukáže svoji přednost.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda/felda: Nebo účinností. A ta rozhodně není neměnná.
-> SO545 06.02.20 14:46:35: ono ale ty auta budou žrát podobně pokud budeš využívat těch 50kw, výkon získáš jenom množstvím paliva
-> Milan 136 06.02.20 18:47:02: 1.5 hej
-> SO545 06.02.20 14:55:11: Octavia 1.4 TSI taky ne....
-> dragon_cb_cz 06.02.20 15:20:35: automat a prehustene premavka...jasna vec. ja mam stastie ze zijem na okraji civilizacneho sialenstva...u nas vsade dojdem peso a do prace dojdem autom za 20min max .
-> SO545 06.02.20 15:12:51: Já bych taky rád, proto jsem se vydal opačnou cestou. Jede to hůř jak felda a žere jako dvě
Ale ten automat je v Praze boží, stačily 4 měsíce abstinence na to, abych si to opět dokázal náležitě vychutnat ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> dragon_cb_cz 06.02.20 15:02:15: ja nie cituje co napisal Jarda : Me staci 193 hp, vic bych uz riskovat na tom nechtel, ale kdyby byla spotreba alespon jak u feldy, tak by to byla parada...
ja mu fandim... on to tiez netvrdi...len by rad... to asi kazdy o tom bez debat![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
ja mu fandim... on to tiez netvrdi...len by rad... to asi kazdy o tom bez debat
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> SO545 06.02.20 14:55:11: No ty jsi říkal 200hp se spotřebou Filcky. A oproti té 1.8T z O1 to bude rozdíl ještě propastnější.
-> dragon_cb_cz 06.02.20 14:51:47: porovnaj to TSi s 1.8 turbo z O1
ta rezim na 2valce nema....chvalabohu
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)