-> Milan 136: to sem si myslel kdyzvto prijelo po tom necelym roce, jenze tam nema co pnout, sroubky sem dotahoval rukou postupne na dosednuti do krize a nerval sem to do bezvedomi, stejne tak i podruhe. Olej na to nechcije, aby rozleptal okrouzek..dosedaci plocha je naprosto bez poskozeni, vodici cepy bez koroze a necistot, furt mi z toho vychazi zmetkovitost vyrobku (pouzity nedobry material).. proste nevim za pul hodky ma prijet tak sem zvedav co tam najdu, uz me fakt nic nenapada..
suri - za kolik bych moh mit original kus ?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
17:13:54
13.12.2019
13.12.2019
dragon_cb_cz
-> Alenka 13.12.19 15:10:49: Nebude té nafty v oleji při regeneraci "na místě" víc? Čekal bych, že když musí EGT zvyšovat prakticky bez zátěže, že to bude trvat déle, nebo tam té nafty naplive o něco víc.
15:31:11
13.12.2019
13.12.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Alenka 13.12.19 15:10:49: Máš nastavené upozornění na telefonu?
15:10:49
13.12.2019
13.12.2019
Alenka
-> Syny: u VAG jsou dva druhy servisní regenerace - regenerace při stání a regenerace při jízdě.
Regenerace při stání funguje přesně jak píše dragon. Auto si spustí sahary, zvýší otáčky, začne plivat naftu za horní úvrať expanzního zdvihu a dělá to tak dlouho, dokud se DPF nevypálí.
Regenerace při jízdě probíhá stejně jako běžná regenerace, akorát že si ji spustíš kdykoli když zrovna potřebuješ.
Z hlediska ředění oleje je úplně jedno o jaký druh regenerace se jedná, princip a průběh je pokaždý stejný.
Výhodou servisní regenerace je jen to, že si ji spustíš kdykoli potřebuješ a probíhá v kontrolovaných podmínkách, takže můžeš v reálném čase sledovat teplotu spalin, teplotu v DPF, rychlost vypalování sazí, průběh diferenčního tlaku atd.
-> dragon_cb_cz: emisní systémy naftových motorů jsou moje oblíbené téma, takže jakmile se někde objeví "DPF" není třeba na Alenku čekat příliš dlouho
Regenerace při stání funguje přesně jak píše dragon. Auto si spustí sahary, zvýší otáčky, začne plivat naftu za horní úvrať expanzního zdvihu a dělá to tak dlouho, dokud se DPF nevypálí.
Regenerace při jízdě probíhá stejně jako běžná regenerace, akorát že si ji spustíš kdykoli když zrovna potřebuješ.
Z hlediska ředění oleje je úplně jedno o jaký druh regenerace se jedná, princip a průběh je pokaždý stejný.
Výhodou servisní regenerace je jen to, že si ji spustíš kdykoli potřebuješ a probíhá v kontrolovaných podmínkách, takže můžeš v reálném čase sledovat teplotu spalin, teplotu v DPF, rychlost vypalování sazí, průběh diferenčního tlaku atd.
-> dragon_cb_cz: emisní systémy naftových motorů jsou moje oblíbené téma, takže jakmile se někde objeví "DPF" není třeba na Alenku čekat příliš dlouho
14:54:56
13.12.2019
13.12.2019
dragon_cb_cz
-> Syny: Snad mě nebude muset Alenka zase opravovat, ale pokud jí dobře chápu já, nemá u auta které v pořádku běžně regeneruje žádný přínos.
14:51:17
13.12.2019
13.12.2019
Syny
-> dragon_cb_cz: Takze idealni delat pred vymenou oleje :) Ja mam tedy za to, ze jde spustit i pri jizde. Tak nejak jsem si domyslel, ze prubeh bude podobny, jen vypnuti regenerace bude treba po pevne danem case od spusteni.
14:46:22
13.12.2019
13.12.2019
dragon_cb_cz
-> Syny: Ve chvíli kdy probíhá normální regenerace v pořádku je servisní regenerace akorát trápení motoru - probíhá tak, že auto zvedne otáčky (docela vysoko - nad 3000 myslím) a plive tam naftu jak zběsilý, aby zvedlo EGT dostatečně vysoko - a tohle celé několik minut. Mimo jiné se při tom docela dost naředí olej naftou.
-> Alenka: Já věděl, že je na tebe spolehnutí
-> Alenka: Já věděl, že je na tebe spolehnutí
14:39:58
13.12.2019
13.12.2019
Syny
-> Alenka: Jak probiha ta servisni regenerace a vcem se lisi od te vyvolane "bezne" ? Uvazoval jsem, ze ji taky preventivne spustim.
14:25:12
13.12.2019
13.12.2019
Alenka
-> m8rinek: možná máš lepší to DPF rovnou vykuchat nebo koupit nové než se pokoušet o čištění. Zádné "vyčištěné" DPF, které jsem měl možnost vidět na vlastní oči, nikdy nefungovalo jak má a vždy to nakonec skončilo jednou z těch dvou možností.
Jestli se rozsvěcí kontrolka, DPF je zanesené nad úroveň při které se automaticky spouští regenerace.
Pokud to začalo dělat až po výměně vstřikovačů, začal bych se zajímat o původ těch vstřikovačů, případně co tam kdo mohl rozhasit při jejich výměně.
V tuhle chvílii by bylo nejlepší vyvolat servisní regeneraci, nechat to vypálit na nulu a následně udělat pořádnou diagnostiku.
-> dragon_cb_cz: to co jsem psal platí pro CR od EDC17 a výš. Tohle je ještě staré PD, resp. PPD a tyhle staré vrány mají jen jednu hodnotu, a to měřenou. Pokud to tedy regeneruje každých 100 kilometrů, tak je DPF skutečně buď přicpané sazemi/popelem, rozpadlé, vadný snímač diferenčního tlaku, nebo je tam nějaký problém, který brání řádné regeneraci.
Jestli se rozsvěcí kontrolka, DPF je zanesené nad úroveň při které se automaticky spouští regenerace.
Pokud to začalo dělat až po výměně vstřikovačů, začal bych se zajímat o původ těch vstřikovačů, případně co tam kdo mohl rozhasit při jejich výměně.
V tuhle chvílii by bylo nejlepší vyvolat servisní regeneraci, nechat to vypálit na nulu a následně udělat pořádnou diagnostiku.
-> dragon_cb_cz: to co jsem psal platí pro CR od EDC17 a výš. Tohle je ještě staré PD, resp. PPD a tyhle staré vrány mají jen jednu hodnotu, a to měřenou. Pokud to tedy regeneruje každých 100 kilometrů, tak je DPF skutečně buď přicpané sazemi/popelem, rozpadlé, vadný snímač diferenčního tlaku, nebo je tam nějaký problém, který brání řádné regeneraci.
14:15:50
13.12.2019
13.12.2019
dragon_cb_cz
Vůbec není tomu třeba nakládat, v zásadě to stačí akorát ohřát a normálně s tím jet a zregeneruje se. Mám takhle zalogovanou třeba regeneraci při ustálených 80km/h v Praze na výpadovce v minimální zátěži.
-> m8rinek: Pro koncern konkrétně to tu vysvětloval Alenka, ale myslím, že u JTD je to stejně - reálná zaplněnost filtru nemá s intervalem regenerace v zásadě nic společného. Zaplněnost se "spočítá" v zásadě z toho, kolik nafty a při jaké zátěži proteklo motorem - z toho se "spočítá" tvorba sazí a nazdar. Takže i kdyby DPF bylo přicpané jak říkáš, nebude se regenerovat o nic dřív.
Pokud by bylo opravdu hodně přicpané, tak čidlo diferenčního tlaku dá jednotce vědět, že je něco hodně špatně a rozsvítí ti MIL. V takové situaci ale naopak jednotka regeneraci nedovolí - alespoň u toho JTD.
Pokud jezdíte jen okolo komína, tak těch 300km fakt nemusí být až tak divných, mně to v pražském provozu vychází na cca 2% zaplnění za 10km, s tím že po regeneraci nezačínám na nule, ale asi 14%? Tzn za 300 km už bych v tom cukacím provozu byl nad 70%, což je hodnota nad kterou se jednotka začne pokoušet o regeneraci.
-> m8rinek: Pro koncern konkrétně to tu vysvětloval Alenka, ale myslím, že u JTD je to stejně - reálná zaplněnost filtru nemá s intervalem regenerace v zásadě nic společného. Zaplněnost se "spočítá" v zásadě z toho, kolik nafty a při jaké zátěži proteklo motorem - z toho se "spočítá" tvorba sazí a nazdar. Takže i kdyby DPF bylo přicpané jak říkáš, nebude se regenerovat o nic dřív.
Pokud by bylo opravdu hodně přicpané, tak čidlo diferenčního tlaku dá jednotce vědět, že je něco hodně špatně a rozsvítí ti MIL. V takové situaci ale naopak jednotka regeneraci nedovolí - alespoň u toho JTD.
Pokud jezdíte jen okolo komína, tak těch 300km fakt nemusí být až tak divných, mně to v pražském provozu vychází na cca 2% zaplnění za 10km, s tím že po regeneraci nezačínám na nule, ale asi 14%? Tzn za 300 km už bych v tom cukacím provozu byl nad 70%, což je hodnota nad kterou se jednotka začne pokoušet o regeneraci.
14:06:19
13.12.2019
13.12.2019
Syny
-> m8rinek: Vem to auto a jed tomu nalozit nekam 100km, treba se to vycisti :)
14:02:39
13.12.2019
13.12.2019
m8rinek
-> Syny: to dává smysl...
14:00:06
13.12.2019
13.12.2019
Syny
-> m8rinek: Bez upozorneni to regeneruje, to je pravda. Na hovno to je, to je taky pravda Nicmene kdyz regeneraci prerusis, tak to myslim nijak nehaluje, ale zkusi to regenerovat znovu pri nejblizsi prilezitosti a spleneni spoustecich podminek. Pokud vsak je DPF uz pricpany a sposteci podminky stale nejsou spleneny, tak to zacne halovat kontrolkou. Alespon v tomhle ziju ja, ale mozna se pletu. Urcite se tu ozvou jini, kteri to vi presne.
13:56:52
13.12.2019
13.12.2019
m8rinek
-> Syny: mělo by to regenerovat bez upozornění (což je trochu na hovno) a když regeneraci přerušíš tak se rozsvítí kontrolka (jak jsem nakoupil tak prodávám). Nicméně i tak mi to přijde často...
13:54:19
13.12.2019
13.12.2019
Syny
-> m8rinek: Urcite se ti vyjadri povolanejsi, ale dle me, kdyz se rozne kontrolka DPF, tak to neni nedokoncena regenerace, ale zkratka upozorneni na zaneseny filtr, ktery si tim rika o protazeni nekde po dalnici nebo zkratka nekam dal s trochu vetsi zatezi. Jinak tva uvaha spravna bude, DPF bude pricpany.
13:47:26
13.12.2019
13.12.2019
m8rinek
BMN prokletý....
tak tu po výměně vstřikovačů mám takovou novinku a to je relativně častá regenerace (250-300km). Auto používáme blbě, jezdí ho žena okolo komína a sem tam se s tim jede delší trasa 25-50km. Nájezdově tak 50/50. Tím, že to regeneruje vcelku často tak se stane, že se rozžhne kontrolka nedokončené regenerace.
Selským rozumem jsem vydedukoval, že by mohlo být DPF částešně ucpané a to pak má za následek častou regeneraci, takže bych ho nechal vyprat... Je moje myšlenka správná?
tak tu po výměně vstřikovačů mám takovou novinku a to je relativně častá regenerace (250-300km). Auto používáme blbě, jezdí ho žena okolo komína a sem tam se s tim jede delší trasa 25-50km. Nájezdově tak 50/50. Tím, že to regeneruje vcelku často tak se stane, že se rozžhne kontrolka nedokončené regenerace.
Selským rozumem jsem vydedukoval, že by mohlo být DPF částešně ucpané a to pak má za následek častou regeneraci, takže bych ho nechal vyprat... Je moje myšlenka správná?
13:45:43
13.12.2019
13.12.2019
Jumbo
-> suri: v CZ je to cca stejně...
11:27:51
13.12.2019
13.12.2019
saskyn2
-> Jumbo 13.12.19 11:21:11: Pokud je to DSG tak začni termostatem na DSG
11:21:11
13.12.2019
13.12.2019
Jumbo
-> Milan 136: Jo, DSG 4x4...
-> Syny: -> saskyn2: V lednu pojede na olej, tak nechám prověřit ten termostat...
-> Syny: -> saskyn2: V lednu pojede na olej, tak nechám prověřit ten termostat...
11:14:10
13.12.2019
13.12.2019
Milan 136
-> Jumbo 13.12.19 10:02:43: DSG?
-> 11mAjA11 13.12.19 10:23:13: Není to chybou montáže? Není tam nějaký pnutí?
-> 11mAjA11 13.12.19 10:23:13: Není to chybou montáže? Není tam nějaký pnutí?
10:36:45
13.12.2019
13.12.2019
Syny
-> Jumbo: Todle mi delal na predchozim aute spatny termostat.
10:23:44
13.12.2019
13.12.2019
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 13.12.19 10:19:43: Na JTD je dostupná celá sada včetně mechanismu, proto se ptám.
10:23:13
13.12.2019
13.12.2019
11mAjA11
Pánové, když už se naťuknul Yeti..motor 1.8TSi ,118kw, 4x4.
Najeto to má 130tkm, praskla příruba termostatové komory, vyměněna za Pierburg (komplet dil s pumpou), ta nevydržela ani rok a praskla taky (na jiném místě), vyměněna opět za Pierburg a ta praskla asi do měsíce zase..co tam mám namontovat ? Neřešili ste něco takového někdo ?
Najeto to má 130tkm, praskla příruba termostatové komory, vyměněna za Pierburg (komplet dil s pumpou), ta nevydržela ani rok a praskla taky (na jiném místě), vyměněna opět za Pierburg a ta praskla asi do měsíce zase..co tam mám namontovat ? Neřešili ste něco takového někdo ?
10:22:30
13.12.2019
13.12.2019
Shader
-> Jumbo: Mám 2.0TDi/125kW a pokud není motor řádně zahřáty, teplota kolísá.
10:19:43
13.12.2019
13.12.2019
saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983 11.12.19 13:14:34: Ne tady na to stojí oprava v materiálu asi 3 Kč
-> Jumbo 13.12.19 10:02:43: Ko termostat
-> Shader 13.12.19 10:04:23: Ano u PD jedině celé sací. Šrouby bohužel nemám, ale to koupíš normálně v Hornbachu, já myslím že ani nejsou potřeba všechny. Asi ten uprostřed vevnitř tam myslím nedáš kvůli velký hlavě a nějaký spodní krajní jsou jinak dlouhý kvůli držákům. A počítej že tam je jiné těsnění, tak to koupit nové.
-> Jumbo 13.12.19 10:02:43: Ko termostat
-> Shader 13.12.19 10:04:23: Ano u PD jedině celé sací. Šrouby bohužel nemám, ale to koupíš normálně v Hornbachu, já myslím že ani nejsou potřeba všechny. Asi ten uprostřed vevnitř tam myslím nedáš kvůli velký hlavě a nějaký spodní krajní jsou jinak dlouhý kvůli držákům. A počítej že tam je jiné těsnění, tak to koupit nové.
10:04:23
13.12.2019
13.12.2019
Shader
-> saskyn2: Ty klapky jsou součástí sání ne, tedy nevyměnitelné. Nebo se pletu? Apropo, neměl bys sadu šroubů pro hliníkové sání?
10:02:43
13.12.2019
13.12.2019
Jumbo
Zeptam se tady. Yeti 2,0 TDi CR 103 kW, jakmile prijde zima, tak pri normalnim jezdeni lita rucicka teploty vody nahoru a dolu. Dneska rano jsem jel s vozikem od Tisnova smer Zdar nad Sazavou, tam do kopce a v mlze, teplota normalne nastoupala a drzela si 90 stupnu. Domu jsem jel z kopce a uz bez mlhy, takze svizneji, teplota vody se drzela max 75-80 a pri poslendim sjezdu z dlouheho kopce brzdeneho motorem klesla az na 60 Stupnu, olej hlasil 68. Na rovince zase povylezla na 80 a olej nasledne taky...
Je to normalni chovani? Nikdy jsem to u zadneho auta nepozoroval...
Je to normalni chovani? Nikdy jsem to u zadneho auta nepozoroval...
13:14:34
11.12.2019
11.12.2019
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 11.12.19 12:52:08: Taky se na toto prodávají sady na výměnu těch výřivek?
19:54:21
10.12.2019
10.12.2019
saskyn2
-> Alenka: JJ ty první 2005 a 2006 to měly. 2005 mají dokonce i podtlakový egr a 4 pin klapku. Jo souhlas, ono když to někdo dá místo sacího co má 0,5cm vůli tak to nějaký klapky už nevytrhnou. Ty si říkal že ty siemensy neděláš, nebo už se něco změnilo?
19:09:20
10.12.2019
10.12.2019
Milan 136
-> Alenka 10.12.19 18:47:10: Moje PD je ve vůni. Snad Už se s Tebou musím konečně domluvit na tý úpravě. Napíšu SZ
18:47:10
10.12.2019
10.12.2019
Alenka
-> saskyn2: nikdy jsem BKP z výroby bez klapek neviděl, ale hádat se nebudu.
Ono u těch PD je to dnes už stejně asi jedno. Většina z nich je v takovém stavu a osazená repasovanými díly takové "kvality", že nějaké vířivé klapky to už fakt nevytrhnou :))
Ono u těch PD je to dnes už stejně asi jedno. Většina z nich je v takovém stavu a osazená repasovanými díly takové "kvality", že nějaké vířivé klapky to už fakt nevytrhnou :))
17:05:57
10.12.2019
10.12.2019
saskyn2
-> Alenka 10.12.19 15:55:58: To se teda pleteš, BKP 16V PD v Passatu modelového roku 2006 vířivé klapky nemá, jsou až od modelu 2007. Jako osobně bych si to ze svého auta nevyndaval, stačí koupit hliníkový sání, dá se sehnat použitý pěkný za 4000, ale jak říkám pár lidí to chtělo vyndat a zrušit a nikdy s tím nebyl žádný problém.
15:55:58
10.12.2019
10.12.2019
Alenka
Všechny 16V PD motory a 1. generace CR (2l) v Passatu 3C mají klapky.
PD bez klapek hůř jede odspoda a má cca o 0.2l horší spotřebu, ale nějak to funguje i bez nich, to je pravda.
2. generace CR klapky už nemá, ale taky víc hulí do DPF a castěji regeneruje.
3. generace u některých typů funkci vířivých klapek nahrazuje o něco méně nespolehlivým variabilním časováním ventilů.
PD bez klapek hůř jede odspoda a má cca o 0.2l horší spotřebu, ale nějak to funguje i bez nich, to je pravda.
2. generace CR klapky už nemá, ale taky víc hulí do DPF a castěji regeneruje.
3. generace u některých typů funkci vířivých klapek nahrazuje o něco méně nespolehlivým variabilním časováním ventilů.
11:54:16
10.12.2019
10.12.2019
saskyn2
-> Milan 136: Moje BKP taky ne a klapky má...
11:17:43
10.12.2019
10.12.2019
Milan 136
-> saskyn2 10.12.19 10:01:43: BKD taky nemá DPF
10:01:43
10.12.2019
10.12.2019
saskyn2
-> palinator: Znám lidi co je vyhodili a nikdo o žádné citelné změně spotřeby nic neříkal. Konec konců novější CR je už taky nemají. Netvrdím že tam není nějaký vliv, ale u PD dost zanedbatelný, konec konců BKD je taky nemá. Ale dle vkusu každého soudruha.
09:48:29
10.12.2019
10.12.2019
palinator
-> saskyn2:
Mám pocit, že pro Alenku vířivý klapky k hovnu úplně nejsou. Pokud vím, tak tu psal o spotřebě a délce intervalu pro regeneraci DPF.
Mám pocit, že pro Alenku vířivý klapky k hovnu úplně nejsou. Pokud vím, tak tu psal o spotřebě a délce intervalu pro regeneraci DPF.
09:40:21
10.12.2019
10.12.2019
saskyn2
-> Shader 10.12.19 08:19:03: Jak píše palinator, ale je to v podstatě k hovnu, dáš sací z BKD a nepoznáš rozdíl.
08:59:21
10.12.2019
10.12.2019
palinator
-> Shader:
Optimalizovaný plnění válců v závislosti na otáčkách.
Optimalizovaný plnění válců v závislosti na otáčkách.
08:19:03
10.12.2019
10.12.2019
Shader
-> saskyn2: K čemu tam ty klapky jsou vlastně? Brácha ma plast a hřídelka už má slušnou vůli, nemluvě o tom, že už z ní chči*e!
05:34:37
10.12.2019
10.12.2019
bouchy
-> saskyn2 06.12.19 17:50:30: Dost často. Před rokem LP, letos asi po roce PP. Novej asi 2,5k plus práce s odstrojením dveří. Tak nevim, jestli to nevymlátit vše naráz a neudělat u toho "audio".
01:26:45
10.12.2019
10.12.2019
dragon_cb_cz
-> saskyn2 10.12.19 01:15:10: Myslel jsem seveřana o pár km vedle a s italskou naftovou technikou: saabtuning.cz/dilys25.htm
Ceny jsou teda bez DPH, u 16V i TTiD jsem to dal správně, u 8V to s DPH vychází 4.7k. Ale jsou to fakt maloobchodní ceny, pro pravidelné odběratele má Kučera nižší.
Ceny jsou teda bez DPH, u 16V i TTiD jsem to dal správně, u 8V to s DPH vychází 4.7k. Ale jsou to fakt maloobchodní ceny, pro pravidelné odběratele má Kučera nižší.
01:15:10
10.12.2019
10.12.2019
saskyn2
-> dragon_cb_cz: tak to nevim kde bereš ceny, protože např na D5 stojí samotný klapky 8500, sací jsem teda nedohledal.
01:01:18
10.12.2019
10.12.2019
dragon_cb_cz
-> saskyn2 10.12.19 00:36:36: Kdepak, to je sání komplet s klapkama... na 8V bez klapek je za čtyřku.
00:36:36
10.12.2019
10.12.2019
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Jenže to není sací s klapkama, to není úplně porovnatelné, ale jo, cenová politika je taková že věci který se serou pořádně natáhneme, bohužel.
00:26:33
10.12.2019
10.12.2019
dragon_cb_cz
-> saskyn2 10.12.19 00:07:26: No já jen že na toho předraženýho seveřana stojí to komplet sání osmičku a kdybych se rozhodl být jóóó buržoust a měl twin-turbo, tak teda 13,5.... v maloobchodních cenách.
Jen trochu rejpanec
Jen trochu rejpanec