skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Milan 136: takto to bude naj , ako hovorím , robil to Rolbar kedysi dávno , ja som to robil podobne a nevadilo to že to svieti na kraji , ono záleží aj aký použiješ svetelný zdroj
-> suri: A je to cca uprostřed. Nelíbilo se mi to ani na jedné straně 

-> cPetan: to mi připomíná, jak jsem jel minulý týden večer za nějakým SUV od baworáku. Tuším X5ka. Měla ledkové světla, ale při brždění i blinkru to tak vypalovalo oči, že tě to úplně oslnilo.
-> cPetan 22.11.19 23:56:28: Předface klasika a LED
-> Bukaj 23.11.19 03:21:51: jo uz to nejde ani sledovat a ani se o to nesnazim....
-> cPetan: V době, kdy se co půl roku dělá nějakej facelift se nemůžeš divit ničemu...

Jsem tak stál v koloně a přede mnou byly dvě O3 a všiml jsem si, že kažná má jiná zadní světla - obě LED, ale jedné svítil jeden proužek a druhé svítily proužky dva. A pak jsem potkal ještě další a ta měla jeden tlustý pruh. Kolik je tedy vlastně druhů světel? 

-> Milan 136: Bez desek 4000 pár, s deskama 5000. Popřípadě nemám problém samotné držáky 1500. Tak v těch těhlicích se nemá co posrat kromě silentbloku.
-> saskyn2 15.11.19 15:15:19: Co za to případně? Až dojedu ty původní, že bych upgradoval
Ty těhlice je fajn cena. Mám je rezavý jako prase. Ale to celou nápravu a u těch těhlic mě to sere asi nejmíň.

Ty těhlice je fajn cena. Mám je rezavý jako prase. Ale to celou nápravu a u těch těhlic mě to sere asi nejmíň.
-> saskyn2: držiaky sú ako klasika brzdy 260x12?
-> suri: Ano předface RS.
-> Milan 136: Jo klasika zinek. Ono u tebe vlastně stačí držáky, brzdiče budeš mít stejný. Pak samozřejmě kotouče.
-> Milan 136: Jo klasika zinek. Ono u tebe vlastně stačí držáky, brzdiče budeš mít stejný. Pak samozřejmě kotouče.
-> saskyn2 15.11.19 14:04:46: ty brzdiče jsou klasika v zinku?
-> saskyn2: 282 je RS? ja tu mám práve tie nové BOSCHky a stoja za hovno , kým to jazdilo ešte boli OK , ako to týždeň postojí tak sú zrezlé
-> suri: Hele na ty zadní nápravy je to bída, mam ty těhlice, vrchní ramena po 500 kus, ty podélný taky něco takového, jednu stranu těch řídících tyčí, tlumiče, jinak už asi nic. Ještě sadu zadních 282 brzdičů s držáky a deskami.
-> saskyn2: niekedy môžeme niečo , záleží čo ešte máš no ...
-> suri: Ty zadní těhlce mám nový, mám jich jak nasráno, kdybys chtěl tak 800Kč pár ti nechám, akorát blbý to k tobě dostat.
-> saskyn2: tu sa to spustilo aby sa dalo horné rameno odrezať , najprv na dve časti a potom od excentra ... keby som nezlomil silenblok silonový dole do otoče tak už je to hotovo ...
musím poriešiť okrem toho ešte prevodovku a seriem na to
musím poriešiť okrem toho ešte prevodovku a seriem na to
-> suri: No tady nešlo povolit ani vrchní rameno, ani vyndat šroub z těhlice, je to tágo s 600k na hrbu, navíc se dával i stabilizátor, podle mě menší práce to sundat úplně než se s tím srát na autě. Já se nivelačku už ani nepokouším povolovat a rovnou to vyndávám na kloubku, tyhle novější plastový jdou pěkně a rovnou je promažu.
-> saskyn2: staré sa dali objednať Lemforder ale už aj tie sú nahradené týmito , dáš držiaky a vybavené ...
my sme to von nedávali stačilo spustiť ale robota nahovno ... ja som dal aj spodné nové , nešli povoliť ani skrutky držiak xenonu ... za 50eur Lemforder rameno nie je čo riešiť , dal som ich nastriekať polyuretanom a som zvedavy ... treba mi este vymenit zhnitu olejovu vanu , nejake odhrdzenie na jar a poriešiť teraz opravu skurvenej DSG
my sme to von nedávali stačilo spustiť ale robota nahovno ... ja som dal aj spodné nové , nešli povoliť ani skrutky držiak xenonu ... za 50eur Lemforder rameno nie je čo riešiť , dal som ich nastriekať polyuretanom a som zvedavy ... treba mi este vymenit zhnitu olejovu vanu , nejake odhrdzenie na jar a poriešiť teraz opravu skurvenej DSG
-> Milan 136: Nj, máš pravdu, tad na to koukám, origo už ty starý objednat nejdou, ani jsem to nevěděl.
-> saskyn2 14.11.19 21:33:47: Ono to je v etce vynáhradovaný ne? Ty původní už asi nejdou objednat.
-> suri 14.11.19 21:05:22: Jinak koukám taky dáváš novější typ vrchních ramen z O3. Ty držáky na kabely ABS se k tomu dají dokoupit, stojí asi 20Kč a ty ramena vypadají o dost bytelnější.
-> suri: dělal jsem asi 14 dní zpátky a zase dlouho nechci. Ramena nový akorát spodni jsem listoval protože to by zákazník nezaplatil. Už takhle to měl za 31t i s předkem

ešte že som objednal ramená lebo som všetko rezal , prelisovať nie je čo
Ráno jsem zkusil tu automatiku - nastartoval jsem, dal AUTO. Venkovní teplota ± stejná jako včera ráno, v autě nastavená teplota jako včera. Řekl bych, že do kabiny začal proudit teplý vzduch o něco později a i motor se ohřál o něco později než když kvrdlám sám. Zítra to zkusím zase "po svém" pro srovnání
-> Milan 136 12.11.19 22:03:46: Fučelo to jako blázen, ventilátor naplno a vzadu jako led. Pravda bylo asi kolem 8°C, takže to mohl být jen studený vzduch, ale předek jak nohy, tak palubka tak, že na výdechu nešla udržet ruka. Jeli jsme ve 4 na školení a nechápali jsme ani jeden.
-> Syny 11.11.19 20:41:23: Při zrychlování to samozřejmě neskáče po 1km/h, ale tak nějak jak píšeš. Ale když jedeš ustálenou rychlostí, tak tam klidně místo 70 skočí 71, 69 atd.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.11.19 20:48:55: Já nijak nehejtuju, ale to je technicky nemožné. Tam nikde není žádná klapka, která by to rozdělila. To je fakt divný. Nebylo to spíš tak, ze to na nohy nefoukalo vůbec?
-> Jirik_Tuňák1983 12.11.19 20:53:28: Kdybych to nezažil a nebylo tomu tak, tak to nepíšu.
-> Nwkt: tam jsem si ničeho nevšiml. Tak asi bude jedna
-> MATTESS: Jedna v motoru a druhá vzadu pod bočnicí kufru
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.11.19 20:48:55: Milan píše, že vzadu naplno klima být nemůže, že ji to auto nemá. 
Jinak k tomu ostatnímu. Lidí, kterým něco vadí, je v řadách kupců menšina.

Jinak k tomu ostatnímu. Lidí, kterým něco vadí, je v řadách kupců menšina.

-> Nwkt 12.11.19 20:14:11: do práce jetu tak 20 minut. Viděl jsem jednu baterii. Ty dvě by byly u sebe, předpokládám
-> Milan 136 12.11.19 20:30:25: Ne vzadu naplno klima, v předu naopak naplno topení že to byl úplně žár. Kdybych neseděl vzadu a 10km nemrznul, tak tomu veverim. Pak jsem si za to na Benzine sednul a řešil to. Když jsem to po různém přepnutí směru a druhu topení a XY chcipnuti/nastartování vzdal, tak se to samo vyřešilo až po kávě na Benzine.
-> Nwkt 12.11.19 20:15:39: Ale jo, kolečka jsou asi lepší, jenže při té spoustě funkcí co to má se to tam prostě už moc nevejde aniž by to vypadalo jako klávesnice od vesmírný lodi. A jak říkám, na tu klimu hrabu minimálně, ještě si tak občas přepnu mezi AUTO a silnějším AUTO, takže mě dotykovka nijak neuráží. Konce konců i prastará rns510 je dotyková, je celkem boj tam vyklepat adresu, oproti tomu je klima procházka růžovým sadem

-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.11.19 20:16:25: Pokud to foukalo vzadu na nohy studený, tak to muselo foukat studený na nohy i vepředu. Rapid nemá ani dvouzónovku, natož třízónovku....
-> Nwkt 12.11.19 19:43:58: OMG na co ještě dnes není senzor? Z mých zkušeností je to ale tak jak píšu a ne na začátku to nehulim nechám tam klidně 23 ale je to naprd. Buď to funi zbytečně dlouho a nebo ještě před tím než je úplně od mlžení či odmrazeni. Jo a tuhle se nám v Rapidu úplně něco posralo a vzadu jim mrzli nohy od klimy a v předu to jelo naplno. Pomohlo až zastavení na Benzine, nechat to chvíli zamčené a pak se to nějak vzpamatovalo. Samotné chcipnuti to neřešilo. Prostě regulace je potřeba protože to auto je jednou studené, podruhé moc teplé...
Za mě to ovládání klimatizace na prd, kolečka/tlačítka jsou nenahraditelný a tady to ovládat na displeji nebo dotykově gestama nebude komfortní ani moc bezpečný
-> Nwkt 12.11.19 19:48:18: Neřeš, že do problematiky vidíš. Ber to z pohledu "možnýho" zákazníka, kterej o tm ví hovno, a po prostudování si to nakonec stejně nekoupí, protože mu přijde líto dát XY do novýho auta...
-> MATTESS: Webasto doporučuje minimálně stejnou dobu jízdy jako předtím běželo Webasto, takže pokud běželo 10 minut aspoň 10 minut jet. Jinak máš dvě baterky nebo jenom jednu?
-> Nwkt: jj, teď je nastevený na výhřev.
Ještě k Webastu - když se spustí samostatně před odjezdem (třeba na 10 minut), zatěžuje nějak baterii?
Ještě k Webastu - když se spustí samostatně před odjezdem (třeba na 10 minut), zatěžuje nějak baterii?
-> Nwkt 12.11.19 19:48:18: To je tak, když se snaží dělat chytrýho někdo, kdo nemá o pozadí problematiky ani páru. Mě už to nepřekvapuje, když vidím denně ty hovna v diskuzích na fb
...
...
-> David29 12.11.19 09:29:15: Ty jseš mudrc tvl, bych tu něco napsal, ale zbytečná škoda opotřebovávat klávesnici 

-> MATTESS 12.11.19 12:18:03: Pokud ho máš povolený jako příhřev, tak se pod cca 4°C pustí samo a ohřejvá vodu
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.11.19 12:27:34: Pokud máš senzor zamlžení tak ano
Ad. vzhľad Octavia IV. Osobne sa mi to páči, vyzerá to slušne, určite to nie je prepadák. Vzhľad adekvátny dobe. Že sa autá kopírujú je fakt, ale to sa kopírovali od samotného vzniku automobilizmu. Kto sa zaujíma aj o históriu, vie. V každom období vyzerali autá +/- zhruba podobne.
Nadizajnovať nové auto určite nie je nič jednoduché vzhľadom na požiadavky kúpnej sily. Teda ak to má byť reálne použiteľný výtvor a nie niečo z inej dimenzie. A vždy sa očakáva, aby to bolo aspoň rovnako dobré ako predošlá generácia, zároveň o niečo lepšie, zároveň ale trochu iné...
Zároveň netreba zabúdať, že faceliftom to zas pokazia (rovnako ako O2, O3...), takže teraz neostáva nič iné, len sa to musí páčiť :)
Ono je to defacto aj tak jedno, nech je to aké je, kupovať sa to bude naďalej rovnako dobre...
Nadizajnovať nové auto určite nie je nič jednoduché vzhľadom na požiadavky kúpnej sily. Teda ak to má byť reálne použiteľný výtvor a nie niečo z inej dimenzie. A vždy sa očakáva, aby to bolo aspoň rovnako dobré ako predošlá generácia, zároveň o niečo lepšie, zároveň ale trochu iné...
Zároveň netreba zabúdať, že faceliftom to zas pokazia (rovnako ako O2, O3...), takže teraz neostáva nič iné, len sa to musí páčiť :)
Ono je to defacto aj tak jedno, nech je to aké je, kupovať sa to bude naďalej rovnako dobre...