Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18255 příspěvků (zobrazeno 9851 až 9900) od 04.01.2015 do 28.04.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
13:23:59
29.04.2019
suri
-> palinator: nezlepší , ale poslednú 1,2TSI čo som dal na ultrazvuk tak išla krásne , fajný motor , aj zachovalé nezhnité auto to bolo
12:44:56
29.04.2019
palinator
-> suri:
Známej co dělá na zkušebně pro VIF tak taky říká, že to dělaj vstřiky. Ale myslel jsem, že by na nich byla vidět nějaká větší korekce. Chybu to žádnou související nevypisovalo, jen sporadickou zkrat na plus snímač teploty nasávanýho vzduchu, ale to je tam nejspíš z doby kdy se dělala spojka. Teď jsem tam dal pořádnou dávku VIFu tak uvidíme jestli se to zlepší.
11:49:42
29.04.2019
suri
-> Jumbo: njn , FAB II detto ... -> palinator: zoberieš vstreky na ultrazvuk a test , vyčistíš sanie , zmeráš tlaky a uvidíš , teda ak tam nie sú iné chyby aj okolo turba alebo prestavovania vačiek ... ak tomu dáš sodu , prípadne nejaké aditívum a lepší sa to tak budú vstreky
11:23:17
29.04.2019
palinator
Zkusím ještě jednou:
1,4 TSI CHPA - při vysoké zátěži, nejčastěji v rozsahu 2500-3500 otáček občas vynechává. Vynechává 4. válec podle VAGu. Někdy jeden výpadek, jindy několik najednou. Většinou když se autu dá pořádná čočka, tak se situace zlepší. Svíčky originály (myslím že NGK) měněny dle pokynů od škodovky asi před 10 tkm. Cívky šly dolů blbě, jedna echt špatně, ale nepamatuju si, na kterým to bylo válci. Stav se zhoršuje. Napadá mě zkusit prohodit cívky na 3. a 4. válci, jestli se problém nepřesune tam.
11:05:43
29.04.2019
Jumbo
-> suri: To doufám, už je ve Škodovce, aby tam dali nový, ale moje oprava vydržela až do dnešního rána, i když jsme ty dveře museli používat...
11:00:29
29.04.2019
suri
-> Jumbo: to je normálne , novší zväzok už väčšinou vydrží
10:59:24
29.04.2019
Jumbo
Kdyby vám někdy najednou přestalo jet na celé jedné straně auta zamykání dveří, stahování oken a nastavování zrcátka, můžou za to přelomené kabely v průchodce do předních dveří...

Takže po dlouhé době jsem byl nucen dělat polní opravu na autě, kdy jsem v hospodě, kde jsme byli na oběd, vyžebral šroubovák, dva kusy drátu a izolačku, abych mohl zavřít okna, protože jet s půlkou oken stažených domů 450 km by nebylo úplně ideální...
10:51:03
29.04.2019
palinator
-> Bukaj:
Nevim co je předepsáno do tohoto starého verglu, ale k novějšímu Quantum Briggsu (furt SV rozvod) byla viskozita vztahovaná k teplotě okolí v poměrně širokém rozsahu. Předepsána byla jen minimální API norma. A můj soukromej názor na originální oleje Briggs, kde je dojemnej nápis "Specially formulated for air cooled engines", je takovej, že výkonnostně na tom budou hůř než běžné motorové oleje. V podstatě tyhle vzduchem chlazený motory pokud nejsou zacpaný žebra, tak (alespoň v malejch sekačkách) jezděj věčně podchlazený (teplotu oleje odhaduju tak 65°C), takže mazat a držet film tam bude fakt uplně všechno.
I když druhýmu dědovi se zadřít Briggse povedlo. Při senoseči rotačkou. Jenže ten motor výměnu oleje a údržbu/čištění taky nikdy neviděl.
E: osobně leju do sekaček taky co mi přijde pod ruku, typicky Mogul Extreme 15W40, jinak bych si tipnul, že ta tvoje ludra by ten origo SAE30 žrala ještě daleko víc.
upraveno 2x, naposled 29.04.2019 10:52:34
10:39:56
29.04.2019
Bukaj
-> palinator 29.04.19 10:30:52: Já si říkám, jestli těm motorům, do kterých je předepsáno SAE30, neškodím tím, že do nich leju zbytky oleje z výměn (typicky do škodovky naleju 3,7 litru a zbytek z kanďáku šup do sekačky) - Shell HX3, ale zatím jedinej stroj, kterej si "stěžuje" je tahle ludra a dělala to už kdž jsem ji nasockl...
10:30:52
29.04.2019
palinator
-> Bukaj 29.04.19 10:11:54:
Konstrukčně stejný jako větší Sprint. Ten motor už taky znám docela důkladně. Membrána a cuctlačítko měněný, aktuálně mimo provoz protože se z motoru začaly sypat šrouby a obsluze to bylo jedno, tak se celý příslušenství kolem motoru rozpadlo. Vzhledem k tomu že to má americký závity, tak trochu problém. Ale motor je stejně v p*či (stejné dvoutaktní kouřové efekty a supernízký kompresní tlak), protože děda do toho od nova lil akorát vyjeťák ze škodovky, protože novej M7ADSIII stál 70 Kč/l. 3
upraveno 1x, naposled 29.04.2019 10:31:25
10:26:38
29.04.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 29.04.19 10:21:04: na to jezdil myslivec s nivou :( filtr jsem musel odsekat, byl celej zrezlej a prirezlej k bloku, nikdy filtr nemenil a lil olej z tesca
10:22:41
29.04.2019
Syny
-> Bukaj: Prave 3
10:21:04
29.04.2019
Bukaj
-> Syny: Filtru je to jedno, když toho má plný gatě, tak se otevře bypass ventil a hotovo 3
10:20:14
29.04.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Borderer 29.04.19 09:17:41: tak u 1.6 je vymena nenarocna, tam to je hned, ja ted dal mogul super 10w40 a nic moc, divim se, ze s tim nema problem mazat, mel jsem dat mogul extreme, tendle olej to bude zrat hrozne, jinak tahne mi dobre, jezdi lip, jak pd nafta 74kW
Octa 1.8t ma o litr vic, nez sup, skoro 5l mi neprijde tak malo, ikdyz na 140kW ze davam 5w40 rekl jeden automechanik-upravce, ze jsem prase, ze min.5w50
10:18:29
29.04.2019
Syny
-> Bukaj 29.04.19 10:01:52: A ten filtr asi taky nebude mit radost... Ale todle uz jsem fakt vzdal - kazdej sveho stesti strujce.
10:11:54
29.04.2019
Bukaj
-> palinator: Je to tahle "klasika" - tyto motory vydržely neuvěřitelné věci a většinou přežily životnost stroje, který poháněly...
...kdyžtak mám ještě jeden náhradní motor z jiné nasocklé sekačky, která už se rozpadla3
Jedinou "slabinou" těchto motorů je membrána v karburátoru - u tohoto typu je karburátor součástí nádrže (nebo opačně3) a to řešení plastového odlitku karburátoru je sice levné, jednoduché, ale ne moc spolehlivé. Ale tady se na spotřebu ani jízdní vlastnosti nehraje... 3
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Bukaj vložen 29.04.2019 10:11:54
10:03:05
29.04.2019
palinator
-> Bukaj:
Není to v tý sekačce motor Sprint?
10:01:52
29.04.2019
Bukaj
-> Syny 29.04.19 08:09:46: Tak ta teorie Tvého otce a bratra by fungovala, ale musel bys nechat motor, ať nejdřív dopapá to, co má a až potom mu dopřát přídavky...3
-> Jarda - zrušená registrace 29.04.19 01:22:26: Tak nedolévej a rovnou ho po těch 10 tisících vyměň, ne? U svých provozních aut se snažím dodržovat interval 8000 km (někdy to přetáhnu až k deseti) a nedolévám nic a motory jsou uvnitř čisté.
Ale mám jednu nasocklou asi 25-30 let starou sekačku, kde se měnit olej moc nevyplácí - na začátku sezony, když u všech strojů měním olej, tak tahle sekačka ho půlku vyžene výfukem během prvních několika motohodin (krásná mlha s vůní dvoutaktu, ač je to 4T Briggs), pak se stabilizuje a zakouří jen někdy po startu...3
09:25:51
29.04.2019
palinator
-> Borderer:
Tak předpokládám, že ten bordel neprojde přes filtr. Problém spíš je, že auto který žere olej, enormně vytváří karbon a ten znehodnocuje náplň o to rychlejc.
09:22:47
29.04.2019
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu 28.04.19 19:34:14:
To je jako na Tier 3 jen holej motor bez emisního příslušenství? 9

Právě co jsem pozoroval, tak vůbec nezáleží na tom, jestli je to ne/přímej vstřik, jestli je to zařízení s pružinovejma vstřikovačema, jestli je to PD nebo CR. Zrovna u PD je divný, že smrdí, když jsou tam vstřikovací tlaky jako kráva.
Na druhou stranu věřím, že když je motor vč. celý vstřikovací soustavy fakt dobrej, tak nemusí smrdět ani když je hodně zastaralej a to bez jakýkoliv následný úpravy spalin.
Domnívám se, že "závadová" smrdutost moderních dieselů je kombinací špatného vstřikování a mrtvýho oxidačního katu.

E: i když někdo někde psal, že mu TDI smrdělo kvůli ohnutý ojnici. 9 Takže jestli do toho ještě vstupuje komprese nebo jinej úhel vstřiku vůči spalovacímu prostoru v pístu, fakt nevim a vařim z vody.
upraveno 3x, naposled 29.04.2019 09:24:27
09:17:41
29.04.2019
Borderer
-> Jarda: Když já spíš narážím na tu logiku, že když to ten olej chlastá, tak je zbytečný ho měnit. Ono to ten olej sice chlastá, ale bordel tam zůstane, takže se motor vydírá a spotřeba oleje se dále zvyšuje. 6

edit: To, že to některý motor vydrží a některý ne, je věc jiná. Pokud vím, že ten motor je na olej náchylnej, je ho tam málo (AEE) a přestože vím, že dodržování předepsanýho servisního intervalu vede postupně ke spotřebě oleje, tak se podle toho chovám a interval zkrátím, ne? :) Přijde mi trochu mimo dělat něco, co ten motor ničí a pak nadávat, že je ten motor zničenej. Já už mám najeto 292 tisíc km a přestože je cejtit, že motor už nemá tah jako dřív, tak nedolejvám. Jen měním co 8 tisíc kilometrů a klidně 2-3x do roka, při ceně oleje i s filtrem 6 stovek a náročnost práce půl hodiny není co řešit.
upraveno 1x, naposled 29.04.2019 09:28:03
08:44:37
29.04.2019
Jarda - zrušená registrace
-> suri 29.04.19 08:16:26: ja ve vsech autech, kde byla predepsana vymena 10tis.km menil po 15 a nikdy jsem nic nedolival, akorat u lady jsem zacal poslouchat lada foristy a dal jsem radeji horsi olej a menil po 10tis.km, protoze jsem ten motor neznal, dopadlo to tak, ze tam musim davat olej za 300 litr, aby to vubec mazalo... cekal jsem, ze po vymene cerpadla a salek se to zlepsi a ono nic :/ no mam tip na jeden hridel rozvodovyho kola, tak to budu muset zas kuchnout.
-> Borderer 29.04.19 07:58:26: tady ma jeden ckovek asi 2 roky jednickovou octu 2.0, koupil ji za 120tis.kc celkem zachovalou, no moc toho nenajede, ale olej nevymenil ani po koupi, predtim mel 120 a nikdy nemenil olej ani filtr a pod vikem ventilu to byl monoblok :) Jednou chtel, abych se mu podival na serizeni ventilu, tak jsem to odmitl :). Me se to naopak cisti, tak jestli to neprehanim, tendle olej je kvalitni, kdybych daval cino, co minulej majitel, tak by to chtelo menit asi po 5 tis.km :) ja ho vlastne vymenil po 3 tis.km od jeho vymeny
upraveno 2x, naposled 29.04.2019 09:13:09
08:16:26
29.04.2019
suri
-> Jarda: kým som nemal 1,8 tak som o oleji nevedel :D moje autá za 15tis km nevezmú nič . Čo ti síce tiež vyvrátia niektorí že každý motor niečo berie , ale sem tam to doplní benzín alebo nafta a hold niektoré motory berú nemerateľné množstvá ...
08:09:46
29.04.2019
Syny
-> Jarda: Ja te nevycitam vubec nic 3 Spis se stale divim, ze te bavi takovyhle veci porad resit. Si mi trochu pripomel teorii meho otce a brachy, ze kdyz auto olej zere a ty ho dolejvas, tak neni nutny ho tak casto menit, protoze tam lejes furt novej 3 Tam uz jsme ztratil silu i chut jim neco vysvetlovat, at si kazdej resi co chce dle sveho uvazeni :)
upraveno 1x, naposled 29.04.2019 08:10:34
07:58:26
29.04.2019
Borderer
-> vhml: Hlavně to ten olej bude chlastat čím dál víc. 3 Takže další prodlužování intervalů a je to takovej začarovanej kruh....vlastně asi taková řízená destrukce motoru z doby, kdy ještě neuměli spočítat všecko tak na krev, že se to po 150 tisících rozpadne samo? 1
07:57:41
29.04.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Syny 29.04.19 07:05:11: abych tim travil preci min casu, kdyz mi to porad vycitas :)
07:33:42
29.04.2019
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Jarda: tak jen dolejvej, domluv si s tamnim servisem ,ať ti schovávaj jetý olejový filtry, ať ho občas vyměníš a nemusíš mrhat penězma za nový, a nou stres ne?
Nějak postrádám logiku ve tvém příspěvku
07:27:13
29.04.2019
vhml
-> Jarda - zrušená registrace 29.04.19 01:22:26: tak ho měň jako 90% lidí po 30tisících a pak přijď brečet jak máš zacpaný sítko ve vaně a přidřenej motor 3
07:05:11
29.04.2019
Syny
-> Jarda: Tak nejak premyslim, cos nam tim chtel vlastne rict...
01:22:26
29.04.2019
Jarda - zrušená registrace
po 10tis.km jsem musel u 1.8T dolit litr oleje - jak mi tu nekdo radil menit olej po 10tis. km to bych se na to mohl pekne vy.... po 2 mesicich fakt oil menit nebudu, v zime si to vzalo ani ne polovinu... tydle VW srajdy me fakt stvou, proto jsem prestal jezdit feldou 1.6, ze jsem do toho musel lit pomalu 2l na 10tis.km, beztak pak doleju jeste jednou a pak me to bude lito vypustit a budu zas cekat na dolni rysku do 17-18tis.km1
19:50:15
28.04.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
-> amksmb: Jo, dobře.

Jasný, proto se přešlo na přímej vstřik (+vyšší výkon...). Ale ten Tier2 a 3 jak jsem psal níž, tak jsou oba přímý vstřiky a dvojka smrdí a trojka ne...
19:48:02
28.04.2019
amksmb
TDi SDi jsou primovstriky.
Ty budou mit vzdycky lepsi emise, nez komurkove/neprimo vstrikove motory.
19:34:40
28.04.2019
Nwkt
-> saskyn2: Kecám, bílý RSo tu měl, ale tam byl nějakej polák a dávalo se origo
19:34:14
28.04.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
-> palinator 27.04.19 12:57:48: Čoveče u průmyslovejch motorů je sice jiný emisní značení (Tier/Stage místo EURO),
ale když si nastartuju novej Tier2, tak to smrdí jak kráva až slzej oči, ale když nadráždim Tier3, tak je to prakticky beze smradu a to tam katalyzátor neni. Nevim čim přesně to je... Jen chci říct, že pochybuju o vlivu katu na smrad...

Spíš bych řekl, že to bude o poměru nafty a vzduchu, ale bez záruky.

EDIT: Může tam mít vliv i to, jestli má motor přímej nebo nepřímej vstřik? Co jsou vlastně ty starý 1,9 TDi?
upraveno 1x, naposled 28.04.2019 19:35:38
19:24:54
28.04.2019
Nwkt
-> saskyn2: 125 tu něměl, ale ty ostatní smrděli na 20m volnýho prostoru a potom už nic
12:57:48
27.04.2019
palinator
Zkoušel někdo na smrdutým dieselu (tim nemyslim že z toho padaj brikety, ale že to smrdí jak Avie) bez DPF měnit oxidační kat? Na Toledu se vstřiky dělaly, ale smrdí to uplně stejně jako se starejma. Po zahřátí víceméně OK.
11:29:19
27.04.2019
saskyn2
-> Nwkt: Fakt? Jako že ta 125kw pak nesmrdí?
10:05:46
27.04.2019
Nwkt
-> saskyn2: Když to po vyčištění přestane smrdět ....
09:34:35
27.04.2019
saskyn2
-> m8rinek: Podfukující vyřešíš zabroušením a novými šrouby. Cenu ted přesně nevím.
07:27:56
27.04.2019
m8rinek
-> saskyn2: Co vstrik výměnou stojí? Da se podfukujici vstrik nějak řešit?
00:36:23
27.04.2019
saskyn2
A nepravidelnost na volnoběh nejčastěji znamená podfukování vstřiku. Nejjednodušeji to jde poznat na naftovém filtru který je pak plný sazí z nafty.
00:33:41
27.04.2019
saskyn2
Ty 125kw PD někdy smrděj příšerně. Jednou jsem tady měl auto který vzadu na zahradě nastartovaný bylo cítit až vepředu v průjezdu. Je to příšernej štiplavej smrad, pálí z toho oči a bolí hlava. Některý to dělají víc, některý mín, ale některý nesmrdí vůbec. 103kw jsem takhle smrdět nikdy neviděl. Ale nikdy jsem nepřišel čím to je, to auto který smrdělo úplně masakr i žralo vodu, tj prasklá palice nejspíš, ale jestli to souvisí s tím smradem nevím. Jinak vstřiky nemám, kdyžtak je umí výměnným způsobem Juraj Vranák z Mělníka, nedávno jsem jeden bral pro zákazníka.
23:17:03
26.04.2019
Nwkt
-> m8rinek: Jj, teď tu soused měl asi 4x na číštění různý O2. Chuťovka to vyndat byla na 4kole 3
23:15:21
26.04.2019
m8rinek
-> Pavel P@nkáč: Za studena to zakouri. Olej nebere. V zimě se projevovala při volnobehu jistá nepravidelnost. Jen smrdí. A to tak, ze si toho všimne i paní z mcd na drive thru a ta musí být z hranolem kua odolná.


-> Nwkt: Aha takže zkusit nechat vyčistit dpf?

-> Milan 136: Aha to by odpovídalo.
23:09:37
26.04.2019
Nwkt
-> m8rinek 26.04.19 22:56:12: Nedá
-> m8rinek 26.04.19 22:59:01: Nefunkční DPF smrdí na 20 metrů 3
23:09:26
26.04.2019
Milan 136
-> m8rinek 26.04.19 22:59:01: Když svití kontrolka, tak už je pozdě a neproběhla pasivní regenerace a nutí tě to jet podle návodu k obsluze.
Regenerace běžně probíhají bez kontrolky. Poznáš to podle zvýšeného volnoběhu a hlavně na chodu motoru.
V bloku naměřených hodnot se dá vyčíst zanesení popelem.
Jinak regenerovat to nuceně nemá význam, nic se tím neopraví.. Jedinej rozdíl je ten, že jí vyvolá diagnostika a ne sama jednotka.
23:00:47
26.04.2019
Pavel P@nkáč
-> m8rinek: a kouří to na volnoběh ? nebo někdy? podle teploy?
22:59:26
26.04.2019
Shader
-> Milan 136: Aha, čili pokud potřebuji uvolnit řemen a nechci aby mi napínací kladka překážela, požiji ten triangl.
22:59:01
26.04.2019
m8rinek
-> Milan 136: U ty o2 to beru dle toho co řekne kontrolka.

Lze nějak jednoduše zjistit zda je dpf ucpane? Je možné, aby ucpane dpf mohlo za ten příšerný smrad?
22:56:12
26.04.2019
m8rinek
-> Nwkt: Nicméně to nedá vědět. Žádná kontrolka nic.
Extreme Tyres