-> saskyn2 15.11.19 15:15:19: Co za to případně? Až dojedu ty původní, že bych upgradoval
Ty těhlice je fajn cena. Mám je rezavý jako prase. Ale to celou nápravu a u těch těhlic mě to sere asi nejmíň.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
17:49:08
15.11.2019
15.11.2019
Milan 136
16:08:06
15.11.2019
15.11.2019
suri
-> saskyn2: držiaky sú ako klasika brzdy 260x12?
15:10:51
15.11.2019
15.11.2019
saskyn2
-> suri: Ano předface RS.
-> Milan 136: Jo klasika zinek. Ono u tebe vlastně stačí držáky, brzdiče budeš mít stejný. Pak samozřejmě kotouče.
-> Milan 136: Jo klasika zinek. Ono u tebe vlastně stačí držáky, brzdiče budeš mít stejný. Pak samozřejmě kotouče.
14:35:15
15.11.2019
15.11.2019
Milan 136
-> saskyn2 15.11.19 14:04:46: ty brzdiče jsou klasika v zinku?
14:32:33
15.11.2019
15.11.2019
suri
-> saskyn2: 282 je RS? ja tu mám práve tie nové BOSCHky a stoja za hovno , kým to jazdilo ešte boli OK , ako to týždeň postojí tak sú zrezlé
14:04:46
15.11.2019
15.11.2019
saskyn2
-> suri: Hele na ty zadní nápravy je to bída, mam ty těhlice, vrchní ramena po 500 kus, ty podélný taky něco takového, jednu stranu těch řídících tyčí, tlumiče, jinak už asi nic. Ještě sadu zadních 282 brzdičů s držáky a deskami.
12:57:52
15.11.2019
15.11.2019
suri
-> saskyn2: niekedy môžeme niečo , záleží čo ešte máš no ...
09:28:44
15.11.2019
15.11.2019
saskyn2
-> suri: Ty zadní těhlce mám nový, mám jich jak nasráno, kdybys chtěl tak 800Kč pár ti nechám, akorát blbý to k tobě dostat.
07:12:25
15.11.2019
15.11.2019
suri
-> saskyn2: tu sa to spustilo aby sa dalo horné rameno odrezať , najprv na dve časti a potom od excentra ... keby som nezlomil silenblok silonový dole do otoče tak už je to hotovo ...
musím poriešiť okrem toho ešte prevodovku a seriem na to
musím poriešiť okrem toho ešte prevodovku a seriem na to
22:00:55
14.11.2019
14.11.2019
saskyn2
-> suri: No tady nešlo povolit ani vrchní rameno, ani vyndat šroub z těhlice, je to tágo s 600k na hrbu, navíc se dával i stabilizátor, podle mě menší práce to sundat úplně než se s tím srát na autě. Já se nivelačku už ani nepokouším povolovat a rovnou to vyndávám na kloubku, tyhle novější plastový jdou pěkně a rovnou je promažu.
21:50:34
14.11.2019
14.11.2019
suri
-> saskyn2: staré sa dali objednať Lemforder ale už aj tie sú nahradené týmito , dáš držiaky a vybavené ...
my sme to von nedávali stačilo spustiť ale robota nahovno ... ja som dal aj spodné nové , nešli povoliť ani skrutky držiak xenonu ... za 50eur Lemforder rameno nie je čo riešiť , dal som ich nastriekať polyuretanom a som zvedavy ... treba mi este vymenit zhnitu olejovu vanu , nejake odhrdzenie na jar a poriešiť teraz opravu skurvenej DSG
my sme to von nedávali stačilo spustiť ale robota nahovno ... ja som dal aj spodné nové , nešli povoliť ani skrutky držiak xenonu ... za 50eur Lemforder rameno nie je čo riešiť , dal som ich nastriekať polyuretanom a som zvedavy ... treba mi este vymenit zhnitu olejovu vanu , nejake odhrdzenie na jar a poriešiť teraz opravu skurvenej DSG
21:39:46
14.11.2019
14.11.2019
saskyn2
-> Milan 136: Nj, máš pravdu, tad na to koukám, origo už ty starý objednat nejdou, ani jsem to nevěděl.
21:36:44
14.11.2019
14.11.2019
Milan 136
-> saskyn2 14.11.19 21:33:47: Ono to je v etce vynáhradovaný ne? Ty původní už asi nejdou objednat.
21:33:47
14.11.2019
14.11.2019
saskyn2
-> suri 14.11.19 21:05:22: Jinak koukám taky dáváš novější typ vrchních ramen z O3. Ty držáky na kabely ABS se k tomu dají dokoupit, stojí asi 20Kč a ty ramena vypadají o dost bytelnější.
21:32:16
14.11.2019
14.11.2019
saskyn2
-> suri: dělal jsem asi 14 dní zpátky a zase dlouho nechci. Ramena nový akorát spodni jsem listoval protože to by zákazník nezaplatil. Už takhle to měl za 31t i s předkem
21:04:35
14.11.2019
14.11.2019
suri
ešte že som objednal ramená lebo som všetko rezal , prelisovať nie je čo
06:45:40
13.11.2019
13.11.2019
MATTESS
Ráno jsem zkusil tu automatiku - nastartoval jsem, dal AUTO. Venkovní teplota ± stejná jako včera ráno, v autě nastavená teplota jako včera. Řekl bych, že do kabiny začal proudit teplý vzduch o něco později a i motor se ohřál o něco později než když kvrdlám sám. Zítra to zkusím zase "po svém" pro srovnání
22:29:06
12.11.2019
12.11.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136 12.11.19 22:03:46: Fučelo to jako blázen, ventilátor naplno a vzadu jako led. Pravda bylo asi kolem 8°C, takže to mohl být jen studený vzduch, ale předek jak nohy, tak palubka tak, že na výdechu nešla udržet ruka. Jeli jsme ve 4 na školení a nechápali jsme ani jeden.
22:18:34
12.11.2019
12.11.2019
Milan 136
-> Syny 11.11.19 20:41:23: Při zrychlování to samozřejmě neskáče po 1km/h, ale tak nějak jak píšeš. Ale když jedeš ustálenou rychlostí, tak tam klidně místo 70 skočí 71, 69 atd.
22:03:46
12.11.2019
12.11.2019
Milan 136
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.11.19 20:48:55: Já nijak nehejtuju, ale to je technicky nemožné. Tam nikde není žádná klapka, která by to rozdělila. To je fakt divný. Nebylo to spíš tak, ze to na nohy nefoukalo vůbec?
21:33:11
12.11.2019
12.11.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 12.11.19 20:53:28: Kdybych to nezažil a nebylo tomu tak, tak to nepíšu.
21:03:39
12.11.2019
12.11.2019
MATTESS
-> Nwkt: tam jsem si ničeho nevšiml. Tak asi bude jedna
21:01:56
12.11.2019
12.11.2019
Nwkt
-> MATTESS: Jedna v motoru a druhá vzadu pod bočnicí kufru
20:53:28
12.11.2019
12.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.11.19 20:48:55: Milan píše, že vzadu naplno klima být nemůže, že ji to auto nemá.
Jinak k tomu ostatnímu. Lidí, kterým něco vadí, je v řadách kupců menšina.
Jinak k tomu ostatnímu. Lidí, kterým něco vadí, je v řadách kupců menšina.
20:51:21
12.11.2019
12.11.2019
MATTESS
-> Nwkt 12.11.19 20:14:11: do práce jetu tak 20 minut. Viděl jsem jednu baterii. Ty dvě by byly u sebe, předpokládám
20:48:55
12.11.2019
12.11.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136 12.11.19 20:30:25: Ne vzadu naplno klima, v předu naopak naplno topení že to byl úplně žár. Kdybych neseděl vzadu a 10km nemrznul, tak tomu veverim. Pak jsem si za to na Benzine sednul a řešil to. Když jsem to po různém přepnutí směru a druhu topení a XY chcipnuti/nastartování vzdal, tak se to samo vyřešilo až po kávě na Benzine.
20:38:58
12.11.2019
12.11.2019
saskyn2
-> Nwkt 12.11.19 20:15:39: Ale jo, kolečka jsou asi lepší, jenže při té spoustě funkcí co to má se to tam prostě už moc nevejde aniž by to vypadalo jako klávesnice od vesmírný lodi. A jak říkám, na tu klimu hrabu minimálně, ještě si tak občas přepnu mezi AUTO a silnějším AUTO, takže mě dotykovka nijak neuráží. Konce konců i prastará rns510 je dotyková, je celkem boj tam vyklepat adresu, oproti tomu je klima procházka růžovým sadem
20:30:25
12.11.2019
12.11.2019
Milan 136
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.11.19 20:16:25: Pokud to foukalo vzadu na nohy studený, tak to muselo foukat studený na nohy i vepředu. Rapid nemá ani dvouzónovku, natož třízónovku....
20:16:25
12.11.2019
12.11.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nwkt 12.11.19 19:43:58: OMG na co ještě dnes není senzor? Z mých zkušeností je to ale tak jak píšu a ne na začátku to nehulim nechám tam klidně 23 ale je to naprd. Buď to funi zbytečně dlouho a nebo ještě před tím než je úplně od mlžení či odmrazeni. Jo a tuhle se nám v Rapidu úplně něco posralo a vzadu jim mrzli nohy od klimy a v předu to jelo naplno. Pomohlo až zastavení na Benzine, nechat to chvíli zamčené a pak se to nějak vzpamatovalo. Samotné chcipnuti to neřešilo. Prostě regulace je potřeba protože to auto je jednou studené, podruhé moc teplé...
20:15:39
12.11.2019
12.11.2019
Nwkt
Za mě to ovládání klimatizace na prd, kolečka/tlačítka jsou nenahraditelný a tady to ovládat na displeji nebo dotykově gestama nebude komfortní ani moc bezpečný
20:15:23
12.11.2019
12.11.2019
StepaNoFUN
-> Nwkt 12.11.19 19:48:18: Neřeš, že do problematiky vidíš. Ber to z pohledu "možnýho" zákazníka, kterej o tm ví hovno, a po prostudování si to nakonec stejně nekoupí, protože mu přijde líto dát XY do novýho auta...
20:14:11
12.11.2019
12.11.2019
Nwkt
-> MATTESS: Webasto doporučuje minimálně stejnou dobu jízdy jako předtím běželo Webasto, takže pokud běželo 10 minut aspoň 10 minut jet. Jinak máš dvě baterky nebo jenom jednu?
20:05:05
12.11.2019
12.11.2019
MATTESS
-> Nwkt: jj, teď je nastevený na výhřev.
Ještě k Webastu - když se spustí samostatně před odjezdem (třeba na 10 minut), zatěžuje nějak baterii?
Ještě k Webastu - když se spustí samostatně před odjezdem (třeba na 10 minut), zatěžuje nějak baterii?
19:53:00
12.11.2019
12.11.2019
Milan 136
-> Nwkt 12.11.19 19:48:18: To je tak, když se snaží dělat chytrýho někdo, kdo nemá o pozadí problematiky ani páru. Mě už to nepřekvapuje, když vidím denně ty hovna v diskuzích na fb
...
...
19:48:18
12.11.2019
12.11.2019
Nwkt
-> David29 12.11.19 09:29:15: Ty jseš mudrc tvl, bych tu něco napsal, ale zbytečná škoda opotřebovávat klávesnici
19:44:59
12.11.2019
12.11.2019
Nwkt
-> MATTESS 12.11.19 12:18:03: Pokud ho máš povolený jako příhřev, tak se pod cca 4°C pustí samo a ohřejvá vodu
19:43:58
12.11.2019
12.11.2019
Nwkt
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.11.19 12:27:34: Pokud máš senzor zamlžení tak ano
19:34:36
12.11.2019
12.11.2019
minno
Ad. vzhľad Octavia IV. Osobne sa mi to páči, vyzerá to slušne, určite to nie je prepadák. Vzhľad adekvátny dobe. Že sa autá kopírujú je fakt, ale to sa kopírovali od samotného vzniku automobilizmu. Kto sa zaujíma aj o históriu, vie. V každom období vyzerali autá +/- zhruba podobne.
Nadizajnovať nové auto určite nie je nič jednoduché vzhľadom na požiadavky kúpnej sily. Teda ak to má byť reálne použiteľný výtvor a nie niečo z inej dimenzie. A vždy sa očakáva, aby to bolo aspoň rovnako dobré ako predošlá generácia, zároveň o niečo lepšie, zároveň ale trochu iné...
Zároveň netreba zabúdať, že faceliftom to zas pokazia (rovnako ako O2, O3...), takže teraz neostáva nič iné, len sa to musí páčiť :)
Ono je to defacto aj tak jedno, nech je to aké je, kupovať sa to bude naďalej rovnako dobre...
Nadizajnovať nové auto určite nie je nič jednoduché vzhľadom na požiadavky kúpnej sily. Teda ak to má byť reálne použiteľný výtvor a nie niečo z inej dimenzie. A vždy sa očakáva, aby to bolo aspoň rovnako dobré ako predošlá generácia, zároveň o niečo lepšie, zároveň ale trochu iné...
Zároveň netreba zabúdať, že faceliftom to zas pokazia (rovnako ako O2, O3...), takže teraz neostáva nič iné, len sa to musí páčiť :)
Ono je to defacto aj tak jedno, nech je to aké je, kupovať sa to bude naďalej rovnako dobre...
16:01:53
12.11.2019
12.11.2019
castrol
-> suri 12.11.19 12:31:28: rozumieme ,ano rok
15:53:45
12.11.2019
12.11.2019
saskyn2
-> Syny 12.11.19 13:06:47: Tak v podstatě máš pravdu, jen bych to poupravil že pokud je venku kosa, tak klimatronik topí na maximum co to jde a když se teplota v interieru začne přibližovat nastavené tak začne plynule ubírat až se dostane na vhodnou teplotu tak ji udržuje. Počítá to ze spousty čidel(teplota vstupního vzduchu, teplota v jednotlivých ofukách, svit slunce, teplota venku, teplota chladící kapaliny atd). Taky nevidím důvod do toho elektronice sahat, naopak ona má víc informací než já a umí si to nastavit lépe než jakýkoliv uživatel. Vyjjímka jsou samozřejmě blázni co chtějí ten motor co nejrychleji zahřát a jedou raději bez topení, ale z toho jsem už tak nějak vyrostl, auto má sloužit mě a ne já jemu.
15:15:23
12.11.2019
12.11.2019
bouchy
-> Syny: To je taková urban legend, avšak já ji nevyvracím (osobně jsem to kdysi testoval na jednom starším manuálu, že prý auto s A/C on začne dříve topit... tamto teda ne, možná to mělo souvislost i s nesepnutím). Dnešní (autom., novější) klimy už se připojujou vcelku náhodně a samy, dokonce do takovýho extrému, že (jak někdo tvrdil) je marný si myslet, že s vypnutou kontrolkou A/C se bude šetřit palivo (jakože si auto stejně klimu připne, bude-li třeba, nehledě na indikaci). Takže někdo tvrdí, že se kompresor točí furt. Další věc, proměnlivý účinek, co se dál děje v trubkách (proti zamrznutí) atd. Ve škodovkách je ten eko-displej, kterej ukazuje zvýšení spotřeby při připojení komfortních spotřebičů (zásuvka, mlhovky, výhřevy,..), taky je tam položka "klimatizace" - jen větrák nežere skoro nic, jakmile zapnu A/C, bargraf poskočí. Akorát je to blbě pojmenovaný, bez klimy by se to mělo jmenovat "ventilátor". Když větrák vypnu, položka zmizí.
14:46:49
12.11.2019
12.11.2019
Syny
-> Jirik_Tuňák1983 12.11.19 14:27:54: Tak ono to principialne takhle funguje i bez zaple klimy... Mam za to, ze kompresor pod asi 4°C stejne ani nesepne.
14:27:54
12.11.2019
12.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.11.19 12:27:34: I u auta, které mi parkuje jen venku nepotřebuji odmlžovat. To potřebuji tak 1x - 2x ročně za nějakých speciálních podmínek, jinak se mi okna kupodivu nemlžej.
-> Syny: Climatronik je takové koncernové specifikum. Osobně klimu moc nepoužívám, po většinu roku si vystačím s ventilací na 21 nebo 22 a AUTO, což funguje úplně v pohodě. Protože obé auta topí hodně rychle, nepotřebuji kombinovat s autoklimou, která právě zvyšuje otáčky ventilátoru a připojuje další fíčury, které jmenovali ostatní.
-> Syny: Climatronik je takové koncernové specifikum. Osobně klimu moc nepoužívám, po většinu roku si vystačím s ventilací na 21 nebo 22 a AUTO, což funguje úplně v pohodě. Protože obé auta topí hodně rychle, nepotřebuji kombinovat s autoklimou, která právě zvyšuje otáčky ventilátoru a připojuje další fíčury, které jmenovali ostatní.
13:15:00
12.11.2019
12.11.2019
bouchy
Zatím jsem zvyklej z manuálu (bez klimy ), takže si trochu kroutím a musím docela říct, že i víc, jak předtím. Předtím to bylo jasný: teplo na plný koule, po pár chvílích větrák na dvojku, nastavený na sklo. Až se to ohřeje, větrák na jedna, ofuk do interiéru, pak na nohy a stáhnout teplotu. Asi tak tři operace. U klimatroniku? To samý plus regulace teploty stupeň dolů, stupeň nahoru (má čidlo, takže klidně začne foukat studenej, když je už teplo). U dalšího auta bude AUTO (a tím i trvale A/C) zapnutý furt, slibuju.
Jinak, kdo potřebuje okamžitý odmlžení okna/oken, na to je tam tlačítko (teda bylo), čili nemusí se chmatat po větráku, teplotě, směru a ohřevu skla.
Zatím jen jednou se mi auto podařilo přinutit odmlžit automaticky...to čidlo bych asi potřebobal citlivější, protože když už je "mlíko" na okrajích skla + půlka bočních, je nejvyšší čas začít topit.
Taky prej existujou lidi, který vůbec (mimo zimu) nepoužívaj ventilátor... takový auto bych asi taky chtěl, já když za počasí pod 15°C náhodou vypnu větrák, do 30s mám mlíko na okně... a s rv. auta je to jen horší a horší.
Jinak, kdo potřebuje okamžitý odmlžení okna/oken, na to je tam tlačítko (teda bylo), čili nemusí se chmatat po větráku, teplotě, směru a ohřevu skla.
Zatím jen jednou se mi auto podařilo přinutit odmlžit automaticky...to čidlo bych asi potřebobal citlivější, protože když už je "mlíko" na okrajích skla + půlka bočních, je nejvyšší čas začít topit.
Taky prej existujou lidi, který vůbec (mimo zimu) nepoužívaj ventilátor... takový auto bych asi taky chtěl, já když za počasí pod 15°C náhodou vypnu větrák, do 30s mám mlíko na okně... a s rv. auta je to jen horší a horší.
13:06:47
12.11.2019
12.11.2019
Syny
-> Tuner#2: Ano cetl a moc nechapu co potrebujes regulovat, kdyz to climatronik dela sam. Pokud je venku kosa, tak pri nastaveni 22°C na climatroniku auto zezacatku topi (napriklad - nevim presne) na 30°C (kdyz uz ma z ceho tech 30°C udelat) a pak to stahne a pritapi jen tak lehce, aby tech 22°C udrzel. Coz je ekvivalent toho, kdyz manual zezacatku vohulis naplno a pak, kdyz to zacne tavit boty to stahnes rucne.
Pokud sednes do auta s climatronikem, a protoze te je zima tak tam ze zvyku z manualu nastavis 26°C, tak jediny co se stane je to, ze to prave bude topit s na plnej vykon a s plnym vetrakem moc dlouho (coz sam uvadis, ze dle tve zkusenosti - je to bud moc dlouho nebo kratce) a budes to muset rucne zase stahovat nacez tam auto zase posle pro zmenu studenej vzduch.
Jako kazdymu vyhovuje neco jinyho, ja taky nejsem zastance nejakyho debilniho nastavovani pres LCD, ale zrovna climatronik je fain vec, jen to chce ho umet pouzivat a uvedomit si jak to funguje a co ta nastavena teplota znamena. Za celou dobu co to auto mam jsem s tim fakt problem nemel vubec a v aute rozhodne nemrznu ani nesaunuju.
Pokud sednes do auta s climatronikem, a protoze te je zima tak tam ze zvyku z manualu nastavis 26°C, tak jediny co se stane je to, ze to prave bude topit s na plnej vykon a s plnym vetrakem moc dlouho (coz sam uvadis, ze dle tve zkusenosti - je to bud moc dlouho nebo kratce) a budes to muset rucne zase stahovat nacez tam auto zase posle pro zmenu studenej vzduch.
Jako kazdymu vyhovuje neco jinyho, ja taky nejsem zastance nejakyho debilniho nastavovani pres LCD, ale zrovna climatronik je fain vec, jen to chce ho umet pouzivat a uvedomit si jak to funguje a co ta nastavena teplota znamena. Za celou dobu co to auto mam jsem s tim fakt problem nemel vubec a v aute rozhodne nemrznu ani nesaunuju.
12:58:05
12.11.2019
12.11.2019
dragon_cb_cz
-> Tuner#2: Tak to můžeš u té automatiky taky, jen to ve většině případů není potřeba... já s tím taky občas hejbnu, ale je to tak více méně jen mezi 22° a 23°, víc s tím hýbat netřeba.
-> vhml 12.11.19 12:53:42: Na kvalitě tý automatiky pochopitelně záleží, třeba u Suzuki klimatizace OK, ale topení po prvotním prohřátí stáhlo výkon až moc a prostě tam byla zima... tam jsem manuálně zasahovat musel. U Sobů bez problémů, Akordeon to samý...
-> vhml 12.11.19 12:53:42: Na kvalitě tý automatiky pochopitelně záleží, třeba u Suzuki klimatizace OK, ale topení po prvotním prohřátí stáhlo výkon až moc a prostě tam byla zima... tam jsem manuálně zasahovat musel. U Sobů bez problémů, Akordeon to samý...
12:54:22
12.11.2019
12.11.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny 12.11.19 12:34:19: Četl jsi vůbec tohle?
"Moje zkušenost je ta, že to fučí buď moc dlouho a nebo moc krátce, navíc i v zimně jezdím v tričku, max. v mikině (pokud nepočítám trasy do 3km) a teplotu si reguluju podle situace jak jsem třeba vymrzlej a nebo jak je vymrzlé auto."
Zkušenost je od Renaultu počínaje v bývalé práci, přes Rapidy a Octavie u nás jak píšu s AUTO climou.
-> palinator 12.11.19 12:29:54: Přesně tak. Ono je to i doma, někdy je studených 21°C a někdy je teplých 21°C. Je to podle toho v jakém stavu je tělo a taky podle toho zda je těch 21 jen tím, že tam šlo slunce, ale topení netopí a nebo 21°C vytopených...
Proto auto bez regulace nikdy... Zlatej manuál, kde si vše nastavím jak v danou situaci chci...
"Moje zkušenost je ta, že to fučí buď moc dlouho a nebo moc krátce, navíc i v zimně jezdím v tričku, max. v mikině (pokud nepočítám trasy do 3km) a teplotu si reguluju podle situace jak jsem třeba vymrzlej a nebo jak je vymrzlé auto."
Zkušenost je od Renaultu počínaje v bývalé práci, přes Rapidy a Octavie u nás jak píšu s AUTO climou.
-> palinator 12.11.19 12:29:54: Přesně tak. Ono je to i doma, někdy je studených 21°C a někdy je teplých 21°C. Je to podle toho v jakém stavu je tělo a taky podle toho zda je těch 21 jen tím, že tam šlo slunce, ale topení netopí a nebo 21°C vytopených...
Proto auto bez regulace nikdy... Zlatej manuál, kde si vše nastavím jak v danou situaci chci...