skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> suri 14.11.19 21:05:22: Jinak koukám taky dáváš novější typ vrchních ramen z O3. Ty držáky na kabely ABS se k tomu dají dokoupit, stojí asi 20Kč a ty ramena vypadají o dost bytelnější.
-> suri: dělal jsem asi 14 dní zpátky a zase dlouho nechci. Ramena nový akorát spodni jsem listoval protože to by zákazník nezaplatil. Už takhle to měl za 31t i s předkem![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
ešte že som objednal ramená lebo som všetko rezal , prelisovať nie je čo
Ráno jsem zkusil tu automatiku - nastartoval jsem, dal AUTO. Venkovní teplota ± stejná jako včera ráno, v autě nastavená teplota jako včera. Řekl bych, že do kabiny začal proudit teplý vzduch o něco později a i motor se ohřál o něco později než když kvrdlám sám. Zítra to zkusím zase "po svém" pro srovnání
-> Milan 136 12.11.19 22:03:46: Fučelo to jako blázen, ventilátor naplno a vzadu jako led. Pravda bylo asi kolem 8°C, takže to mohl být jen studený vzduch, ale předek jak nohy, tak palubka tak, že na výdechu nešla udržet ruka. Jeli jsme ve 4 na školení a nechápali jsme ani jeden.
-> Syny 11.11.19 20:41:23: Při zrychlování to samozřejmě neskáče po 1km/h, ale tak nějak jak píšeš. Ale když jedeš ustálenou rychlostí, tak tam klidně místo 70 skočí 71, 69 atd.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.11.19 20:48:55: Já nijak nehejtuju, ale to je technicky nemožné. Tam nikde není žádná klapka, která by to rozdělila. To je fakt divný. Nebylo to spíš tak, ze to na nohy nefoukalo vůbec?
-> Jirik_Tuňák1983 12.11.19 20:53:28: Kdybych to nezažil a nebylo tomu tak, tak to nepíšu.
-> Nwkt: tam jsem si ničeho nevšiml. Tak asi bude jedna
-> MATTESS: Jedna v motoru a druhá vzadu pod bočnicí kufru
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.11.19 20:48:55: Milan píše, že vzadu naplno klima být nemůže, že ji to auto nemá. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak k tomu ostatnímu. Lidí, kterým něco vadí, je v řadách kupců menšina.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak k tomu ostatnímu. Lidí, kterým něco vadí, je v řadách kupců menšina.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Nwkt 12.11.19 20:14:11: do práce jetu tak 20 minut. Viděl jsem jednu baterii. Ty dvě by byly u sebe, předpokládám
-> Milan 136 12.11.19 20:30:25: Ne vzadu naplno klima, v předu naopak naplno topení že to byl úplně žár. Kdybych neseděl vzadu a 10km nemrznul, tak tomu veverim. Pak jsem si za to na Benzine sednul a řešil to. Když jsem to po různém přepnutí směru a druhu topení a XY chcipnuti/nastartování vzdal, tak se to samo vyřešilo až po kávě na Benzine.
-> Nwkt 12.11.19 20:15:39: Ale jo, kolečka jsou asi lepší, jenže při té spoustě funkcí co to má se to tam prostě už moc nevejde aniž by to vypadalo jako klávesnice od vesmírný lodi. A jak říkám, na tu klimu hrabu minimálně, ještě si tak občas přepnu mezi AUTO a silnějším AUTO, takže mě dotykovka nijak neuráží. Konce konců i prastará rns510 je dotyková, je celkem boj tam vyklepat adresu, oproti tomu je klima procházka růžovým sadem![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.11.19 20:16:25: Pokud to foukalo vzadu na nohy studený, tak to muselo foukat studený na nohy i vepředu. Rapid nemá ani dvouzónovku, natož třízónovku....
-> Nwkt 12.11.19 19:43:58: OMG na co ještě dnes není senzor? Z mých zkušeností je to ale tak jak píšu a ne na začátku to nehulim nechám tam klidně 23 ale je to naprd. Buď to funi zbytečně dlouho a nebo ještě před tím než je úplně od mlžení či odmrazeni. Jo a tuhle se nám v Rapidu úplně něco posralo a vzadu jim mrzli nohy od klimy a v předu to jelo naplno. Pomohlo až zastavení na Benzine, nechat to chvíli zamčené a pak se to nějak vzpamatovalo. Samotné chcipnuti to neřešilo. Prostě regulace je potřeba protože to auto je jednou studené, podruhé moc teplé...
Za mě to ovládání klimatizace na prd, kolečka/tlačítka jsou nenahraditelný a tady to ovládat na displeji nebo dotykově gestama nebude komfortní ani moc bezpečný
-> Nwkt 12.11.19 19:48:18: Neřeš, že do problematiky vidíš. Ber to z pohledu "možnýho" zákazníka, kterej o tm ví hovno, a po prostudování si to nakonec stejně nekoupí, protože mu přijde líto dát XY do novýho auta...
-> MATTESS: Webasto doporučuje minimálně stejnou dobu jízdy jako předtím běželo Webasto, takže pokud běželo 10 minut aspoň 10 minut jet. Jinak máš dvě baterky nebo jenom jednu?
-> Nwkt: jj, teď je nastevený na výhřev.
Ještě k Webastu - když se spustí samostatně před odjezdem (třeba na 10 minut), zatěžuje nějak baterii?
Ještě k Webastu - když se spustí samostatně před odjezdem (třeba na 10 minut), zatěžuje nějak baterii?
-> Nwkt 12.11.19 19:48:18: To je tak, když se snaží dělat chytrýho někdo, kdo nemá o pozadí problematiky ani páru. Mě už to nepřekvapuje, když vidím denně ty hovna v diskuzích na fb
...
...
-> David29 12.11.19 09:29:15: Ty jseš mudrc tvl, bych tu něco napsal, ale zbytečná škoda opotřebovávat klávesnici ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MATTESS 12.11.19 12:18:03: Pokud ho máš povolený jako příhřev, tak se pod cca 4°C pustí samo a ohřejvá vodu
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.11.19 12:27:34: Pokud máš senzor zamlžení tak ano
Ad. vzhľad Octavia IV. Osobne sa mi to páči, vyzerá to slušne, určite to nie je prepadák. Vzhľad adekvátny dobe. Že sa autá kopírujú je fakt, ale to sa kopírovali od samotného vzniku automobilizmu. Kto sa zaujíma aj o históriu, vie. V každom období vyzerali autá +/- zhruba podobne.
Nadizajnovať nové auto určite nie je nič jednoduché vzhľadom na požiadavky kúpnej sily. Teda ak to má byť reálne použiteľný výtvor a nie niečo z inej dimenzie. A vždy sa očakáva, aby to bolo aspoň rovnako dobré ako predošlá generácia, zároveň o niečo lepšie, zároveň ale trochu iné...
Zároveň netreba zabúdať, že faceliftom to zas pokazia (rovnako ako O2, O3...), takže teraz neostáva nič iné, len sa to musí páčiť :)
Ono je to defacto aj tak jedno, nech je to aké je, kupovať sa to bude naďalej rovnako dobre...
Nadizajnovať nové auto určite nie je nič jednoduché vzhľadom na požiadavky kúpnej sily. Teda ak to má byť reálne použiteľný výtvor a nie niečo z inej dimenzie. A vždy sa očakáva, aby to bolo aspoň rovnako dobré ako predošlá generácia, zároveň o niečo lepšie, zároveň ale trochu iné...
Zároveň netreba zabúdať, že faceliftom to zas pokazia (rovnako ako O2, O3...), takže teraz neostáva nič iné, len sa to musí páčiť :)
Ono je to defacto aj tak jedno, nech je to aké je, kupovať sa to bude naďalej rovnako dobre...
-> suri 12.11.19 12:31:28: rozumieme
,ano rok
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Syny 12.11.19 13:06:47: Tak v podstatě máš pravdu, jen bych to poupravil že pokud je venku kosa, tak klimatronik topí na maximum co to jde a když se teplota v interieru začne přibližovat nastavené tak začne plynule ubírat až se dostane na vhodnou teplotu tak ji udržuje. Počítá to ze spousty čidel(teplota vstupního vzduchu, teplota v jednotlivých ofukách, svit slunce, teplota venku, teplota chladící kapaliny atd). Taky nevidím důvod do toho elektronice sahat, naopak ona má víc informací než já a umí si to nastavit lépe než jakýkoliv uživatel. Vyjjímka jsou samozřejmě blázni co chtějí ten motor co nejrychleji zahřát a jedou raději bez topení, ale z toho jsem už tak nějak vyrostl, auto má sloužit mě a ne já jemu.
-> Syny: To je taková urban legend, avšak já ji nevyvracím (osobně jsem to kdysi testoval na jednom starším manuálu, že prý auto s A/C on začne dříve topit... tamto teda ne, možná to mělo souvislost i s nesepnutím). Dnešní (autom., novější) klimy už se připojujou vcelku náhodně a samy, dokonce do takovýho extrému, že (jak někdo tvrdil) je marný si myslet, že s vypnutou kontrolkou A/C se bude šetřit palivo
(jakože si auto stejně klimu připne, bude-li třeba, nehledě na indikaci). Takže někdo tvrdí, že se kompresor točí furt. Další věc, proměnlivý účinek, co se dál děje v trubkách (proti zamrznutí) atd. Ve škodovkách je ten eko-displej, kterej ukazuje zvýšení spotřeby při připojení komfortních spotřebičů (zásuvka, mlhovky, výhřevy,..), taky je tam položka "klimatizace" - jen větrák nežere skoro nic, jakmile zapnu A/C, bargraf poskočí. Akorát je to blbě pojmenovaný, bez klimy by se to mělo jmenovat "ventilátor". Když větrák vypnu, položka zmizí.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 12.11.19 14:27:54: Tak ono to principialne takhle funguje i bez zaple klimy... Mam za to, ze kompresor pod asi 4°C stejne ani nesepne.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.11.19 12:27:34: I u auta, které mi parkuje jen venku nepotřebuji odmlžovat. To potřebuji tak 1x - 2x ročně za nějakých speciálních podmínek, jinak se mi okna kupodivu nemlžej. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Syny: Climatronik je takové koncernové specifikum. Osobně klimu moc nepoužívám, po většinu roku si vystačím s ventilací na 21 nebo 22 a AUTO, což funguje úplně v pohodě. Protože obé auta topí hodně rychle, nepotřebuji kombinovat s autoklimou, která právě zvyšuje otáčky ventilátoru a připojuje další fíčury, které jmenovali ostatní.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Syny: Climatronik je takové koncernové specifikum. Osobně klimu moc nepoužívám, po většinu roku si vystačím s ventilací na 21 nebo 22 a AUTO, což funguje úplně v pohodě. Protože obé auta topí hodně rychle, nepotřebuji kombinovat s autoklimou, která právě zvyšuje otáčky ventilátoru a připojuje další fíčury, které jmenovali ostatní.
Zatím jsem zvyklej z manuálu (bez klimy
), takže si trochu kroutím a musím docela říct, že i víc, jak předtím. Předtím to bylo jasný: teplo na plný koule, po pár chvílích větrák na dvojku, nastavený na sklo. Až se to ohřeje, větrák na jedna, ofuk do interiéru, pak na nohy a stáhnout teplotu. Asi tak tři operace. U klimatroniku? To samý plus regulace teploty stupeň dolů, stupeň nahoru (má čidlo, takže klidně začne foukat studenej, když je už teplo). U dalšího auta bude AUTO (a tím i trvale A/C) zapnutý furt, slibuju.
Jinak, kdo potřebuje okamžitý odmlžení okna/oken, na to je tam tlačítko (teda bylo), čili nemusí se chmatat po větráku, teplotě, směru a ohřevu skla.
Zatím jen jednou se mi auto podařilo přinutit odmlžit automaticky...to čidlo bych asi potřebobal citlivější, protože když už je "mlíko" na okrajích skla + půlka bočních, je nejvyšší čas začít topit.
Taky prej existujou lidi, který vůbec (mimo zimu) nepoužívaj ventilátor... takový auto bych asi taky chtěl, já když za počasí pod 15°C náhodou vypnu větrák, do 30s mám mlíko na okně... a s rv. auta je to jen horší a horší.
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Jinak, kdo potřebuje okamžitý odmlžení okna/oken, na to je tam tlačítko (teda bylo), čili nemusí se chmatat po větráku, teplotě, směru a ohřevu skla.
Zatím jen jednou se mi auto podařilo přinutit odmlžit automaticky...to čidlo bych asi potřebobal citlivější, protože když už je "mlíko" na okrajích skla + půlka bočních, je nejvyšší čas začít topit.
Taky prej existujou lidi, který vůbec (mimo zimu) nepoužívaj ventilátor... takový auto bych asi taky chtěl, já když za počasí pod 15°C náhodou vypnu větrák, do 30s mám mlíko na okně... a s rv. auta je to jen horší a horší.
-> Tuner#2: Ano cetl a moc nechapu co potrebujes regulovat, kdyz to climatronik dela sam. Pokud je venku kosa, tak pri nastaveni 22°C na climatroniku auto zezacatku topi (napriklad - nevim presne) na 30°C (kdyz uz ma z ceho tech 30°C udelat) a pak to stahne a pritapi jen tak lehce, aby tech 22°C udrzel. Coz je ekvivalent toho, kdyz manual zezacatku vohulis naplno a pak, kdyz to zacne tavit boty to stahnes rucne.
Pokud sednes do auta s climatronikem, a protoze te je zima tak tam ze zvyku z manualu nastavis 26°C, tak jediny co se stane je to, ze to prave bude topit s na plnej vykon a s plnym vetrakem moc dlouho (coz sam uvadis, ze dle tve zkusenosti - je to bud moc dlouho nebo kratce) a budes to muset rucne zase stahovat nacez tam auto zase posle pro zmenu studenej vzduch.
Jako kazdymu vyhovuje neco jinyho, ja taky nejsem zastance nejakyho debilniho nastavovani pres LCD, ale zrovna climatronik je fain vec, jen to chce ho umet pouzivat a uvedomit si jak to funguje a co ta nastavena teplota znamena. Za celou dobu co to auto mam jsem s tim fakt problem nemel vubec a v aute rozhodne nemrznu ani nesaunuju.
Pokud sednes do auta s climatronikem, a protoze te je zima tak tam ze zvyku z manualu nastavis 26°C, tak jediny co se stane je to, ze to prave bude topit s na plnej vykon a s plnym vetrakem moc dlouho (coz sam uvadis, ze dle tve zkusenosti - je to bud moc dlouho nebo kratce) a budes to muset rucne zase stahovat nacez tam auto zase posle pro zmenu studenej vzduch.
Jako kazdymu vyhovuje neco jinyho, ja taky nejsem zastance nejakyho debilniho nastavovani pres LCD, ale zrovna climatronik je fain vec, jen to chce ho umet pouzivat a uvedomit si jak to funguje a co ta nastavena teplota znamena. Za celou dobu co to auto mam jsem s tim fakt problem nemel vubec a v aute rozhodne nemrznu ani nesaunuju.
-> Tuner#2: Tak to můžeš u té automatiky taky, jen to ve většině případů není potřeba... já s tím taky občas hejbnu, ale je to tak více méně jen mezi 22° a 23°, víc s tím hýbat netřeba.
-> vhml 12.11.19 12:53:42: Na kvalitě tý automatiky pochopitelně záleží, třeba u Suzuki klimatizace OK, ale topení po prvotním prohřátí stáhlo výkon až moc a prostě tam byla zima... tam jsem manuálně zasahovat musel. U Sobů bez problémů, Akordeon to samý...
-> vhml 12.11.19 12:53:42: Na kvalitě tý automatiky pochopitelně záleží, třeba u Suzuki klimatizace OK, ale topení po prvotním prohřátí stáhlo výkon až moc a prostě tam byla zima... tam jsem manuálně zasahovat musel. U Sobů bez problémů, Akordeon to samý...
-> Syny 12.11.19 12:34:19: Četl jsi vůbec tohle?
"Moje zkušenost je ta, že to fučí buď moc dlouho a nebo moc krátce, navíc i v zimně jezdím v tričku, max. v mikině (pokud nepočítám trasy do 3km) a teplotu si reguluju podle situace jak jsem třeba vymrzlej a nebo jak je vymrzlé auto."
Zkušenost je od Renaultu počínaje v bývalé práci, přes Rapidy a Octavie u nás jak píšu s AUTO climou.
-> palinator 12.11.19 12:29:54: Přesně tak. Ono je to i doma, někdy je studených 21°C a někdy je teplých 21°C. Je to podle toho v jakém stavu je tělo a taky podle toho zda je těch 21 jen tím, že tam šlo slunce, ale topení netopí a nebo 21°C vytopených...
Proto auto bez regulace nikdy... Zlatej manuál, kde si vše nastavím jak v danou situaci chci...
"Moje zkušenost je ta, že to fučí buď moc dlouho a nebo moc krátce, navíc i v zimně jezdím v tričku, max. v mikině (pokud nepočítám trasy do 3km) a teplotu si reguluju podle situace jak jsem třeba vymrzlej a nebo jak je vymrzlé auto."
Zkušenost je od Renaultu počínaje v bývalé práci, přes Rapidy a Octavie u nás jak píšu s AUTO climou.
-> palinator 12.11.19 12:29:54: Přesně tak. Ono je to i doma, někdy je studených 21°C a někdy je teplých 21°C. Je to podle toho v jakém stavu je tělo a taky podle toho zda je těch 21 jen tím, že tam šlo slunce, ale topení netopí a nebo 21°C vytopených...
Proto auto bez regulace nikdy... Zlatej manuál, kde si vše nastavím jak v danou situaci chci...
Sharan se svým prehistorickým climatronicem funguje nahovno v tom, že dokud nemá aspoň nějakejch 60 na vodě tak ani moc topit nezkouší. Pak se najednou skokově zvedne teplota vzduchu z výdechu. Naštěstí zadní topení tuhle fičůru nemá, takže stačí ohulit zadek a topí to hezky i hlavně kvůli tomu, že to před sebou má bufík a má tak z čeho brát.
-> dragon_cb_cz: Presne tak. Ale v praxi uz mi to po par desitkach/stovkach metru topi alespon vlazne prave diky tomu el. prihrevu.
-> Syny: A hlavně to nezačne foukat jak zběsilý dokud to teplo není a počká si, až nějaký je...
-> Tuner#2: Ale tohle s climatronikem prave delat netreba. Tam nastavis teplotu, kterou v aute chces a ne ktera pujde z vydechu. Takze kdyz nastavis 22, tak auto topi zezacatku vic s vyssima tockama vetraku, aby se na nastavenou teplotu dostalo co nejrechleji a pak to postupne stahuje. Samozrejme chvili trva, nez vubec ma co foukat teplyho i presto, ze to ma elektronickej prihrev. Ale pokud je motor uplne ledovej, tak tam muzes kroutit cim chces a proste teplo neni z ceho brat. Jakmile ale je, tak automatika uz si to poresi sama a musim rict, ze v tomhle ohledu opravdu neni potreba na to skoro vubec sahat. Maximalne pouzivam tlacitko na rychly ofuk okna, kdy se te jednim tlacitkem nastavi maximalni vetrak, nastaveni klapek na okno a pripadne i klima pro odmlzeni.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.11.19 12:27:34: Od toho je případně vyhřívaný čelní sklo (pokud bych neměl garáž, tak už bych bez něj auto určitě nechtěl), ale i tohle co si pamatuju ta automatika většinou zvládá - ale teď parkuju pořád v garáži, tak si to možná blbě pamatuju. Každopádně na nějaké nastavení dočasných věcí před vyjetím tohoto typu mi tak nějak dotykový tlačítka nevadí, není to něco na co bych hrabal za jízdy.
-> castrol: neviem či si rozumieme , dorábky niečoho a nastavovanie climatronicu asi nie je to isté , aspoň u mňa ... a nové auto nemáš , už má rok nie ?
-> Tuner#2:
Já si zase všimnul, jak funguje fyzika - když dochází takhle na podzim nebo v zimě k soumraku, tak je mi při stejný teplotě o dost větší zima, než když svítí slunko. A to snad Climatronic v OI už nějaký čidlo osvitu má. Každopádně člověk přitopí.
Já si zase všimnul, jak funguje fyzika - když dochází takhle na podzim nebo v zimě k soumraku, tak je mi při stejný teplotě o dost větší zima, než když svítí slunko. A to snad Climatronic v OI už nějaký čidlo osvitu má. Každopádně člověk přitopí.
-> Jirik_Tuňák1983 12.11.19 10:09:28: To jako že v zimě přijdeš ráno do auta a i s nastavenýma 21°C to zafunguje tak, že to začne jet na plno ventilátor, aby jsi odmrazil/odlmžil a pak se to samo stáhne? Moje zkušenost je ta, že to fučí buď moc dlouho a nebo moc krátce, navíc i v zimně jezdím v tričku, max. v mikině (pokud nepočítám trasy do 3km) a teplotu si reguluju podle situace jak jsem třeba vymrzlej a nebo jak je vymrzlé auto. To, že bych na to nesáhnul si nedovedu přestavit a to platí i pro AUTO. Kdykoliv tam vlezu, tak reguluju.
-> Syny: teď climatronic nepoužívám. Zapínám Webasto. Ikdyž to by se asi taky pustilo automaticky (?)
-> suri 12.11.19 10:37:50: vidis a to si mi vravel ze sa mozem v aute hrabat , naco ked je nove ??
-> MATTESS 12.11.19 12:04:30: To te nedela automatika? Ja kdyz u climatroniku nastavim treba 21°C, tak v zime zezacatku topi vic aby kabinu zahral (jak teplota, tak otacky vetraku) a casem to stahne prave sam.
-> saskyn2 12.11.19 10:58:26: ale přeskočení na jiné album tam už není
Já teda na topení hrabu často. Když vyjedu, mám větší intenzitu a teplotu, postupně obojí snižuju
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Já ji ted viděl v práci na chodbě. No a i na živo je moc pěkná![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> saskyn2: Protože já třeba skáču v práci do služebáků od nějaký starý Kie po současnou produkci (co je zrovna volný) a když člověk nemá zmáknutý konkrétní auto a nejezdí v něm často, tak je prostě cokoliv dotykovýho strašně omezující. Polohu a tvar kolečka nebo čudlíku si člověk zapamatuje líp, než hledání v menu....Nehledě na to, že když s tím jezdíš jenom ty a máš to nastavený jak vyhovuje tobě, bez potřeby měnit je trochu jiná situace.
-> Syny: najdi si AQS senzor