-> Milan 136: musím objednať tú mašinku na brúsenie ventilov , luxusná vec ...
ktovie čo ten povlak na 4 valci a výfukovom ventile , musel som to osekať nahrubo
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
12:13:51
11.11.2019
11.11.2019
suri
10:27:50
11.11.2019
11.11.2019
Milan 136
-> suri 09.11.19 22:05:22: Něco drobnýho jako vyčistit karbon a za brousit ventily ano. Ale výměny vidítek, rovnání atd ne.
10:26:51
11.11.2019
11.11.2019
Milan 136
-> m8rinek 08.11.19 19:15:56: Vyčistit ty původní ultrazvukem jste nezkoušeli?
09:50:24
11.11.2019
11.11.2019
dragon_cb_cz
-> Syny 07.11.19 14:22:36: Jen takové malé pozorování z víkendu - zatímco v pražském provozu kdy ráno přijdu k autu a po cestě do práce se zastávkou u školky ho pořádně nestihnu zahřát vzrostě za těch 20km zaplnění DPF většinou o 4% - plus mínus to v tom pražském provozu vychází 2% (menší rozlišení jednotka nemá) za 10-15km.
Při sobotní cestě na chalupu a zpátky (většina silnice první třídy s průjezdama obcí, ale bez semaforů atd - žádné cukačky) trvalo 105km, než stouplo zaplnění o 6% - tzn 2% za 35km - skoro trojnásobná vzdálenost. Takže pokud jsi dříve to město víc prokládal víkendovejma jízdama, tak tady možná máš důvod
-> Jirik_Tuňák1983 08.11.19 08:34:25: Pro představu - dneska v Praze ráno asi -3°C a přes 80°C jsem vodu dostal až těsně před kanclem po víc jak 20km jízdy v delším stoupání. Po 15km s krátkou zastávkou u školky tam bylo pořád 60°C - převaha rovinek a klesání.
Při sobotní cestě na chalupu a zpátky (většina silnice první třídy s průjezdama obcí, ale bez semaforů atd - žádné cukačky) trvalo 105km, než stouplo zaplnění o 6% - tzn 2% za 35km - skoro trojnásobná vzdálenost. Takže pokud jsi dříve to město víc prokládal víkendovejma jízdama, tak tady možná máš důvod
-> Jirik_Tuňák1983 08.11.19 08:34:25: Pro představu - dneska v Praze ráno asi -3°C a přes 80°C jsem vodu dostal až těsně před kanclem po víc jak 20km jízdy v delším stoupání. Po 15km s krátkou zastávkou u školky tam bylo pořád 60°C - převaha rovinek a klesání.
09:32:10
11.11.2019
11.11.2019
palinator
-> Alenka 08.11.19 20:04:56:
Ten spodek je takovej nemastnej neslanej naschvál a nebo je tam nějaká velká turbína?
-> Alenka 08.11.19 19:49:52:
Co konkrétně způsobuje smrad BMN? Obecně nízkej předvstřik nebo nějakej zbytečnej vstřik v průběhu vstřikování?
Ten spodek je takovej nemastnej neslanej naschvál a nebo je tam nějaká velká turbína?
-> Alenka 08.11.19 19:49:52:
Co konkrétně způsobuje smrad BMN? Obecně nízkej předvstřik nebo nějakej zbytečnej vstřik v průběhu vstřikování?
07:58:45
11.11.2019
11.11.2019
suri
-> Jarda: čo tam chceš rýchlo mazať ? 15W40 je úplne v pohode , bez zbytočného špekulovania , nemal som problém ani pri -24st do rána a Felda bola jedno z mála áut čo to ráno naštartovali ... a baterku mám 6,5 ročnú už ... -> Milan 136: je to plynom
21:09:08
10.11.2019
10.11.2019
Milan 136
-> dragon_cb_cz 10.11.19 21:08:19: To každopádně. Žádný saze...
21:08:23
10.11.2019
10.11.2019
Jarda - zrušená registrace
-> suri 10.11.19 20:55:47: jj, diky, do te fely bych spis daval 10W40, hlavne na zimu, at se rychleji promaze, moje 1,3 mpi ma spotrebu oleje asi 0,5l na 15000km, v rapidu jsem ted mel 15W40, ale trochu ten olej zvedne spotrebu paliva, rapid si vezme litr 10W40 na 3tis.km anebo te 15W40 na 5tis.km, jsem zvedav, jestli vymenou gufirek bude spotreba zas u 0 nebo jestli jsem zapekl i krouzky ale pri najezdu do 10tis.km za rok to nema smysl moc resit
-> Milan 136 10.11.19 21:02:47: jo taky mam vsechny LPG motory cistounke, ale jakto, vzdyt karbon je od prepalovani oleje a pri provozu na LPG je vyssi teplota ve spalovaku, taktze by melo hrozit jeste vetsi prepalovani
-> Milan 136 10.11.19 21:02:47: jo taky mam vsechny LPG motory cistounke, ale jakto, vzdyt karbon je od prepalovani oleje a pri provozu na LPG je vyssi teplota ve spalovaku, taktze by melo hrozit jeste vetsi prepalovani
21:08:19
10.11.2019
10.11.2019
dragon_cb_cz
-> Milan 136 10.11.19 21:02:47: CNG i LPG je z pohledu hrubýho "znečištění" oleje výrazně lepší než benzín nebo nafta.
21:04:24
10.11.2019
10.11.2019
StepaNoFUN
-> Cumper: 74kw v O1 na tom byla o kousek líp. Prej tam byly jiný kroužky.
21:02:47
10.11.2019
10.11.2019
Milan 136
Já měl na pickupu jezděným na Magnatec motor vevnitř jako novej. Měnil jsem ho vždy po roce po cca 15 tkm.
Možná na tý čistotě měl podíl provoz na CNG.
Z továrních CNG aut teče olej čistej...
Možná na tý čistotě měl podíl provoz na CNG.
Z továrních CNG aut teče olej čistej...
20:55:47
10.11.2019
10.11.2019
suri
-> Jarda: ja lejem sebe MOBIL všade 0W40 do mojej Octavie ,15w40 do Felicie , 5W50 do 1,8TSI
20:19:30
10.11.2019
10.11.2019
Jarda - zrušená registrace
-> suri 10.11.19 20:16:34: :/ a co do toho doporucujes? ten shel helix ultra je vpoho? ale ten pro naftovou uplne specifikace nema, myslim, ze neni PD, uvazoval jsem o mogul extreme 5W40 pd
20:16:34
10.11.2019
10.11.2019
suri
-> Jarda: všetko kde to liali je plné karbonu
20:10:46
10.11.2019
10.11.2019
Jarda - zrušená registrace
-> suri 10.11.19 11:32:29: magnatec je spatnej? ja ho davam do naftovej, zacal jsem edge deasel titanium, ale odeslo turbo, doted nevim proc a radeji jsem zmenil na tento, ktery mi doporucilo par lidi, do 1,8t davam shel helix ultra - to je lepsi? do vsech favomotoru mogul extreme 10W40
11:32:29
10.11.2019
10.11.2019
suri
-> Cumper: staré OI sú na tom zrejme podobne ale poviem pravdu moc veľkú vzorku nemám , také autá tu už nejazdia , resp. jazdia ale nerobím ich ...
no tá prvá mala čiernu nádobku - olej vo vode od 50tis km - KO tesnenie pod hlavou aj vryp v hlave , spotreba oleja detto od 50tis km , teraz pri 120tkm to bralo olej tak že za cestu do prahy 600km zmizol liter , za cestu nazad liter , po okreskách to bralo výrazne menej/
táto druhá brala liter od 600-1000km podľa trás a je dosť horšie na tom , pritom rovnaké KM ...
predísť ťažko , za studena chodiť opratrne , nevytáčať , olej meniť normálne rok a 15tis km a používať niečo čo má prísady na púšťanie karbonu , takže nie Magnatec a iné oleje ale čokoľvek normálne ...
ten prvý motor servisujem od 15tis km , dával sa tam Mobil 1 , aj originál olej , vždy po 15tis km a nepomohlo to , ale ktovie čo zažil predtým kedže to auto bolo fest búrané
no tá prvá mala čiernu nádobku - olej vo vode od 50tis km - KO tesnenie pod hlavou aj vryp v hlave , spotreba oleja detto od 50tis km , teraz pri 120tkm to bralo olej tak že za cestu do prahy 600km zmizol liter , za cestu nazad liter , po okreskách to bralo výrazne menej/
táto druhá brala liter od 600-1000km podľa trás a je dosť horšie na tom , pritom rovnaké KM ...
predísť ťažko , za studena chodiť opratrne , nevytáčať , olej meniť normálne rok a 15tis km a používať niečo čo má prísady na púšťanie karbonu , takže nie Magnatec a iné oleje ale čokoľvek normálne ...
ten prvý motor servisujem od 15tis km , dával sa tam Mobil 1 , aj originál olej , vždy po 15tis km a nepomohlo to , ale ktovie čo zažil predtým kedže to auto bolo fest búrané
23:25:40
09.11.2019
09.11.2019
Cumper
-> suri: Ty jo, to jsou ty motory "v háji" takhle brzo? Znám akorát dvě 1.6 75kw a obě začali nějak víc brát olej až nad 200 tis. km... Dá se tomu něčím předejít? Třeba častěji měnit olej?
1.6 74kw v Octavii 1 před face je na tom stejně nebo líp?
1.6 74kw v Octavii 1 před face je na tom stejně nebo líp?
23:14:30
09.11.2019
09.11.2019
Alenka
-> Milan 136: jojo, tohle mi staci. Potrebuju znat jen cislo jednotky a verzi SW. Mam teda vyhledove neco pripravit? :)
-> StepaNoFUN: diky :)
110kW umim samozrejme taky, ale ta ma mensi turbo a problem s odezvou neni takovy jako u silnejsi varianty. Ta byla dost marna uz pred WLTP+RDE, ale s novou homologaci se to jeste vyrazne zhorsilo.
-> MATTESS: budu jen rad. Zazraky na pockani, nemozne do druheho dne :D
-> StepaNoFUN: diky :)
110kW umim samozrejme taky, ale ta ma mensi turbo a problem s odezvou neni takovy jako u silnejsi varianty. Ta byla dost marna uz pred WLTP+RDE, ale s novou homologaci se to jeste vyrazne zhorsilo.
-> MATTESS: budu jen rad. Zazraky na pockani, nemozne do druheho dne :D
22:05:22
09.11.2019
09.11.2019
suri
-> Milan 136: MPI -> Milan 136: vy robíte aj hlavy alebo dávate firme?-> Tuner#2: no konkrétne na tomto kuse už bola skoro KO sviečka a na štvrtom valci na výfukovom ventile bol 3mm hrubý povlak ktorý nešiel nijak dole , ani kefou , ani brúskou , len osekať nahrubo a očistiť ... ono to začas funguje aj s dolievaním , len potom to skape buď na to že odpáli sviečku , prípadne spadne elektroda do valce , prípadne to zahorí komplet medzi krúžkami a prepáli piest ... stačí pozrieť rusov , tí to menia aj s piestami rovno a koľkokrát sú medzi krúžkami štrbavé ...
tu to robím zase aj s prvou výmenou rozvodu ale v tom nevidím problém , s kolegom som mal hlavu dole za 20 min v kľudnej robote , rozvod môže ostať kde je nevidím problém to potom doladiť a zložiť ... nič strašné
inak môžem povedať že guferá netreba samostatne riešiť vôbec, aj táto aj predošlá mala ventily , stopky aj sedlá čistučké , nahorený karbon a zabité krúžky boli dole
tu to robím zase aj s prvou výmenou rozvodu ale v tom nevidím problém , s kolegom som mal hlavu dole za 20 min v kľudnej robote , rozvod môže ostať kde je nevidím problém to potom doladiť a zložiť ... nič strašné
inak môžem povedať že guferá netreba samostatne riešiť vôbec, aj táto aj predošlá mala ventily , stopky aj sedlá čistučké , nahorený karbon a zabité krúžky boli dole
21:02:28
09.11.2019
09.11.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri 09.11.19 16:39:00: a má to smysl? Mě snad vadí jen ten kat, který můžu popravit, ale když ono to auto ani nekouří... Tuhle jel za mnou MATTESS, auto pořád 4-6.000 rpm a nic. Ale oleje to za tuhle vyjížďku sežralo dost. Moc se mě do toho nechce, když to má udělané nové rozvody a zase do toho hrabat. Kromě spotřeby oleje, žádné negativní příznaky.
19:58:05
09.11.2019
09.11.2019
bouchy
-> Milan 136: To je možné, příbuzný majitele to tak dělal u své OI 1,8 20V (ta s turbem? asi jo) - mimochodem motor jezdil na M6AD. Na vlastní voči!
19:38:18
09.11.2019
09.11.2019
Milan 136
-> bouchy: Třeba do toho leje olej při tankování...
Jinak FSI má 85kW a na první pohled se dá odlišit i se sundanou hlavou. Má výfuk dopředu a nemá rozvodový řemen...
Jinak FSI má 85kW a na první pohled se dá odlišit i se sundanou hlavou. Má výfuk dopředu a nemá rozvodový řemen...
19:25:36
09.11.2019
09.11.2019
bouchy
-> Milan 136: Vím o jedný, co má těžkej život (klidně knedlík za studena, no stavební auto), je shnilá (už i navenek), ale o problémech nevím, musel bych se zeptat - asi bych se to už dozvěděl. Když by byla po GO, tak už minimálně po 3x - má to teď tak 350tkm, 2 majitel. Doteď jsem to bral ještě jako "bezproblémovou motorizaci"
19:01:32
09.11.2019
09.11.2019
Milan 136
-> bouchy 09.11.19 18:38:01: MPI. Žere olej, jako všechny...
18:38:01
09.11.2019
09.11.2019
bouchy
-> suri: To se tak serou? FSI, pravda?
16:39:00
09.11.2019
09.11.2019
suri
Nebyť týchto generálok 1,6 75kw tak nemám čo robiť , další rozobratý kus , 134tkm a GO , Krásne časy ako pri 120tke kedysi
23:01:49
08.11.2019
08.11.2019
MATTESS
-> Alenka: když to tu tak čtu, asi tě budu na jaře kontaktovat
22:29:18
08.11.2019
08.11.2019
StepaNoFUN
-> Alenka: Tak je to blbě... Kolegův kodiak je "social edition" (110kw - btw - tam něco neumíš?). Takže jedině Šárka, kde je těch 140Kw. Tam by možnost byla (domluvím kdžtak s generálním) a měl bys testování při normálním stylu jízdy. Nebo se kolega zkusí zeptat kamaráda, kterej tuhle verzi má...
20:16:57
08.11.2019
08.11.2019
StepaNoFUN
-> Alenka: Kdy se pustíš do fojdů? :-D
20:11:04
08.11.2019
08.11.2019
Milan 136
-> Alenka 08.11.19 20:04:56: Čau. Asi jsi to tu v množství příspěvků přehlédnul. Tohle Ti stačí v případě úpravy toho mýho veterána? -> Milan 136 07.11.19 08:19:37:
20:04:56
08.11.2019
08.11.2019
Alenka
-> StepaNoFUN: zatím se mi na tuhle rozsáhlou úpravu pořádně dostal do pracek jen jeden a ten hlásí až na zvýšenou spotřebu chcanek samé dobré věci.
Proběh mezi regeneracemi DPF cca o 50% delší, spotřeba -0.7l podle toho jak s tím lítá a reakce na plyn z nízkých otáček nebe a dudy.
Konečně se prý s tím dá normálně jezdit:)
Na přání majitele je to nacpaný na max viz graf, standardní bezpečné maximum je +- stejný výkon ale o cca 40Nm míň.
Proběh mezi regeneracemi DPF cca o 50% delší, spotřeba -0.7l podle toho jak s tím lítá a reakce na plyn z nízkých otáček nebe a dudy.
Konečně se prý s tím dá normálně jezdit:)
Na přání majitele je to nacpaný na max viz graf, standardní bezpečné maximum je +- stejný výkon ale o cca 40Nm míň.
19:52:53
08.11.2019
08.11.2019
StepaNoFUN
-> Alenka: Paliva bude mít. Píše se k tomu kniha jízd. Chcanky nevím. Tam moc spotřebu nikdo nesleduje. Bereme to po 1000l a málo kdo nuluje počítadlo na čerpadle, ještě míň lidí to píše.
Každopádně ty Kodiaky máme 2. A Šárčin určitě bude v plný palbě (manželka generálního). Ale zase aby to zkoušela baba není moc košer...
Každopádně ty Kodiaky máme 2. A Šárčin určitě bude v plný palbě (manželka generálního). Ale zase aby to zkoušela baba není moc košer...
19:49:52
08.11.2019
08.11.2019
Alenka
-> saskyn2: tohle lze řešit SW zásahem.
Motor je pak sice o něco málo hlučnější, ale smrdí o 90% míň.
-> StepaNoFUN: dík, ještě by bylo fajn, kdyby měl vysledovanou spotřebu paliva a AdBlue v sériovém stavu :)
Motor je pak sice o něco málo hlučnější, ale smrdí o 90% míň.
-> StepaNoFUN: dík, ještě by bylo fajn, kdyby měl vysledovanou spotřebu paliva a AdBlue v sériovém stavu :)
19:48:49
08.11.2019
08.11.2019
Shader
-> m8rinek: Jak popisuje -> saskyn2: není to pořád, ale občas je to takový štiplavý, dráždivý smrad! Nikdy jsem to nekontroloval, ale auto bylo dva dny ve Škodovce tak předpokládám, že vše proběhlo tak jak mělo.
19:40:46
08.11.2019
08.11.2019
saskyn2
-> m8rinek: Njn, ty BMN/BMR s tím smradem jsou problém. Je to takovej štiplavej puch že z toho bolí hlava a pálí oči. Jednou jsem to řešil a to jsem nastartoval vzadu na zahradě a vepředu to smrdělo že mladá zavírala okna. Ale pak tam borec přestal lít aditiva a trochu se to zlepšilo, ale stejně to byl hroznej puch.
19:34:31
08.11.2019
08.11.2019
m8rinek
-> saskyn2: nn, sedla zafrezovany, dany nove šrouby... Bez úspěchu
19:30:12
08.11.2019
08.11.2019
saskyn2
-> m8rinek: A nepodfukovali ti jenom? Je divný že by po 50tkm byly ko. To co si vyndal byly 073M nebo 073T? Protože na svolávačku byly 073T.
19:24:11
08.11.2019
08.11.2019
m8rinek
-> Shader: smrdí, jakože fakt smrdí? Když zastavim v MCD v Drajvtru tak pani málem vypadla z okýnka.
Byly vstřiky opravdu měněny? Já mám jakejsi dopsanej zápis v servisce, ale bůh ví jestli to tam nedopsal nějakej vykuk (taky mam údajně měněno před 50tkm). Dva vstřikovače měly podle diagnostiky hodnoty na volnoběh mimo, takže asi ,,uchcávali,,. Volnoběh zakopával, daly se nové vstřiky, trochu jsem to prohnal a auto nesmrdí. Respektive smrdí míň než ostatní nafty co máme doma...
Byly vstřiky opravdu měněny? Já mám jakejsi dopsanej zápis v servisce, ale bůh ví jestli to tam nedopsal nějakej vykuk (taky mam údajně měněno před 50tkm). Dva vstřikovače měly podle diagnostiky hodnoty na volnoběh mimo, takže asi ,,uchcávali,,. Volnoběh zakopával, daly se nové vstřiky, trochu jsem to prohnal a auto nesmrdí. Respektive smrdí míň než ostatní nafty co máme doma...
19:21:07
08.11.2019
08.11.2019
Shader
-> m8rinek: Mě BMN smrdí a to byly vstřiky měněny na svolávací akci. Nyní najeto cca 50 tis. od svolávačky.
19:15:56
08.11.2019
08.11.2019
m8rinek
Jinak, kdyby někoho zajímal konec kauzy smrdící o2 RS BMN.... tak po zakoupení NOVÝCH vstřikovačů je problém vyřešen. Jen teda stojí jak půl auta :/.
18:47:22
08.11.2019
08.11.2019
saskyn2
No a když už jsem měl kola dole tak Markéta si stěžovala že vepředu v nápravě občas něco cvakne. Vzhledem k tomu že i na technický pyskoval na silentbloky, tak jsem to neřešil, s tím že po těch 320tkm to má už nárok a budou ko, tak je vyměním. Kámoš mi vnutil celou novou nápravu s tím že stála jak ty silentbloky, tak jsem to rovnou přehodil celý. Ve finále tam cvakal šutr co byl spadlý na nápravě. Takže celá práce úplně zbytečná kvůli posranýmu kamenu. To auto mě nepřestává svojí spolehlivostí překvapovat, kromě jedný tyčky stabilizátoru šlo všechno v pohodě povolit, nikde žádná vůle, ani ty silentbloky nakonec nebyly utrhaný, když už to bylo venku tak nový tyčky stabilizátou a spodní čepy. Tak ted zase může náprava najet dalších 300tis.
18:43:48
08.11.2019
08.11.2019
saskyn2
Dneska odpadla nějaká práce, tak jsem šel oktávku přezouvat na zimu.
18:02:38
08.11.2019
08.11.2019
StepaNoFUN
-> Alenka: Kolega má Kodiaka, výroba někde konec 2018 (přebíral to v lednu). Zjistím výkon a typ motoru a zeptám se ho...
17:52:49
08.11.2019
08.11.2019
Alenka
-> King: mobilní jednotka měření emisí si může ten svůj buzerační bazmeg nacpat kam slunce nesvítí, protože nenaměří nic ani kdyby chtěli.
Saze si požere DPF, NOxy SCR, CO, HC atd. se u dieselu neměří.
Kdybych chtěl, můžu ten motor rozhasit tak, že sotva poběží a DPF zabetonuje už na volnoběh, ale stejně nenaměří nic.
Chápal bych argument potenciální ztráty záruky při servisní prohlídce, ale umím jednotku nahrát tak, aby o tom vůbec nevěděla a nikam dál se to nepřepsalo, CVN se dá taky opravit tak, aby se tvářilo stejné jako v sérii a když se SW v motoru udělá chytře, tak ani převodovka si nebude do paměti závad stěžovat, že to ní motor posílá příliš moc Nm.
Saze si požere DPF, NOxy SCR, CO, HC atd. se u dieselu neměří.
Kdybych chtěl, můžu ten motor rozhasit tak, že sotva poběží a DPF zabetonuje už na volnoběh, ale stejně nenaměří nic.
Chápal bych argument potenciální ztráty záruky při servisní prohlídce, ale umím jednotku nahrát tak, aby o tom vůbec nevěděla a nikam dál se to nepřepsalo, CVN se dá taky opravit tak, aby se tvářilo stejné jako v sérii a když se SW v motoru udělá chytře, tak ani převodovka si nebude do paměti závad stěžovat, že to ní motor posílá příliš moc Nm.