Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18306 příspěvků (zobrazeno 8551 až 8600) od 04.01.2015 do 17.05.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
19:58:05
09.11.2019
bouchy
-> Milan 136: To je možné, příbuzný majitele to tak dělal u své OI 1,8 20V (ta s turbem? asi jo) - mimochodem motor jezdil na M6AD. Na vlastní voči!9 9 40
19:38:18
09.11.2019
Milan 136
-> bouchy: Třeba do toho leje olej při tankování...

Jinak FSI má 85kW a na první pohled se dá odlišit i se sundanou hlavou. Má výfuk dopředu a nemá rozvodový řemen...
19:25:36
09.11.2019
bouchy
-> Milan 136: Vím o jedný, co má těžkej život (klidně knedlík za studena, no stavební auto), je shnilá (už i navenek), ale o problémech nevím, musel bych se zeptat - asi bych se to už dozvěděl. Když by byla po GO, tak už minimálně po 3x - má to teď tak 350tkm, 2 majitel. 3 Doteď jsem to bral ještě jako "bezproblémovou motorizaci" 1
19:01:32
09.11.2019
Milan 136
-> bouchy 09.11.19 18:38:01: MPI. Žere olej, jako všechny...
18:38:01
09.11.2019
bouchy
-> suri: To se tak serou? FSI, pravda?
16:39:00
09.11.2019
suri
Nebyť týchto generálok 1,6 75kw tak nemám čo robiť , další rozobratý kus , 134tkm a GO , Krásne časy ako pri 120tke kedysi
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od suri vložen 09.11.2019 16:39:00
23:01:49
08.11.2019
MATTESS
-> Alenka: když to tu tak čtu, asi tě budu na jaře kontaktovat1
22:29:18
08.11.2019
StepaNoFUN
-> Alenka: Tak je to blbě... Kolegův kodiak je "social edition" (110kw - btw - tam něco neumíš?). Takže jedině Šárka, kde je těch 140Kw. Tam by možnost byla (domluvím kdžtak s generálním) a měl bys testování při normálním stylu jízdy. Nebo se kolega zkusí zeptat kamaráda, kterej tuhle verzi má...
20:16:57
08.11.2019
StepaNoFUN
-> Alenka: Kdy se pustíš do fojdů? :-D
20:11:04
08.11.2019
Milan 136
-> Alenka 08.11.19 20:04:56: Čau. Asi jsi to tu v množství příspěvků přehlédnul. Tohle Ti stačí v případě úpravy toho mýho veterána? 1 -> Milan 136 07.11.19 08:19:37:
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Milan 136 vložen 08.11.2019 20:11:04
20:04:56
08.11.2019
Alenka
-> StepaNoFUN: zatím se mi na tuhle rozsáhlou úpravu pořádně dostal do pracek jen jeden a ten hlásí až na zvýšenou spotřebu chcanek samé dobré věci.



Proběh mezi regeneracemi DPF cca o 50% delší, spotřeba -0.7l podle toho jak s tím lítá a reakce na plyn z nízkých otáček nebe a dudy.

Konečně se prý s tím dá normálně jezdit:)



Na přání majitele je to nacpaný na max viz graf, standardní bezpečné maximum je +- stejný výkon ale o cca 40Nm míň.
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Alenka vložen 08.11.2019 20:04:56
19:52:53
08.11.2019
StepaNoFUN
-> Alenka: Paliva bude mít. Píše se k tomu kniha jízd. Chcanky nevím. Tam moc spotřebu nikdo nesleduje. Bereme to po 1000l a málo kdo nuluje počítadlo na čerpadle, ještě míň lidí to píše.

Každopádně ty Kodiaky máme 2. A Šárčin určitě bude v plný palbě (manželka generálního). Ale zase aby to zkoušela baba není moc košer...
upraveno 1x, naposled 08.11.2019 19:54:20
19:49:52
08.11.2019
Alenka
-> saskyn2: tohle lze řešit SW zásahem.

Motor je pak sice o něco málo hlučnější, ale smrdí o 90% míň.



-> StepaNoFUN: dík, ještě by bylo fajn, kdyby měl vysledovanou spotřebu paliva a AdBlue v sériovém stavu :)
19:48:49
08.11.2019
Shader
-> m8rinek: Jak popisuje -> saskyn2: není to pořád, ale občas je to takový štiplavý, dráždivý smrad! Nikdy jsem to nekontroloval, ale auto bylo dva dny ve Škodovce tak předpokládám, že vše proběhlo tak jak mělo.
19:40:46
08.11.2019
saskyn2
-> m8rinek: Njn, ty BMN/BMR s tím smradem jsou problém. Je to takovej štiplavej puch že z toho bolí hlava a pálí oči. Jednou jsem to řešil a to jsem nastartoval vzadu na zahradě a vepředu to smrdělo že mladá zavírala okna. Ale pak tam borec přestal lít aditiva a trochu se to zlepšilo, ale stejně to byl hroznej puch.
19:34:31
08.11.2019
m8rinek
-> saskyn2: nn, sedla zafrezovany, dany nove šrouby... Bez úspěchu
19:30:12
08.11.2019
saskyn2
-> m8rinek: A nepodfukovali ti jenom? Je divný že by po 50tkm byly ko. To co si vyndal byly 073M nebo 073T? Protože na svolávačku byly 073T.
19:24:11
08.11.2019
m8rinek
-> Shader: smrdí, jakože fakt smrdí? Když zastavim v MCD v Drajvtru tak pani málem vypadla z okýnka.



Byly vstřiky opravdu měněny? Já mám jakejsi dopsanej zápis v servisce, ale bůh ví jestli to tam nedopsal nějakej vykuk (taky mam údajně měněno před 50tkm). Dva vstřikovače měly podle diagnostiky hodnoty na volnoběh mimo, takže asi ,,uchcávali,,. Volnoběh zakopával, daly se nové vstřiky, trochu jsem to prohnal a auto nesmrdí. Respektive smrdí míň než ostatní nafty co máme doma...
19:21:07
08.11.2019
Shader
-> m8rinek: Mě BMN smrdí a to byly vstřiky měněny na svolávací akci. Nyní najeto cca 50 tis. od svolávačky.
19:15:56
08.11.2019
m8rinek
Jinak, kdyby někoho zajímal konec kauzy smrdící o2 RS BMN.... tak po zakoupení NOVÝCH vstřikovačů je problém vyřešen. Jen teda stojí jak půl auta :/.
18:49:49
08.11.2019
saskyn2
Celá akce vyšla v materiálu asi 3000 Kč
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od saskyn2 vložen 08.11.2019 18:49:49
18:48:53
08.11.2019
saskyn2
ta nová tam svítí3
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od saskyn2 vložen 08.11.2019 18:48:53
18:47:22
08.11.2019
saskyn2
No a když už jsem měl kola dole tak Markéta si stěžovala že vepředu v nápravě občas něco cvakne. Vzhledem k tomu že i na technický pyskoval na silentbloky, tak jsem to neřešil, s tím že po těch 320tkm to má už nárok a budou ko, tak je vyměním. Kámoš mi vnutil celou novou nápravu s tím že stála jak ty silentbloky, tak jsem to rovnou přehodil celý. Ve finále tam cvakal šutr co byl spadlý na nápravě. Takže celá práce úplně zbytečná kvůli posranýmu kamenu. To auto mě nepřestává svojí spolehlivostí překvapovat, kromě jedný tyčky stabilizátoru šlo všechno v pohodě povolit, nikde žádná vůle, ani ty silentbloky nakonec nebyly utrhaný, když už to bylo venku tak nový tyčky stabilizátou a spodní čepy. Tak ted zase může náprava najet dalších 300tis.3
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od saskyn2 vložen 08.11.2019 18:47:22
18:44:18
08.11.2019
saskyn2
Po omytí3
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od saskyn2 vložen 08.11.2019 18:44:18
18:43:48
08.11.2019
saskyn2
Dneska odpadla nějaká práce, tak jsem šel oktávku přezouvat na zimu.
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od saskyn2 vložen 08.11.2019 18:43:48
18:02:38
08.11.2019
StepaNoFUN
-> Alenka: Kolega má Kodiaka, výroba někde konec 2018 (přebíral to v lednu). Zjistím výkon a typ motoru a zeptám se ho...
17:52:49
08.11.2019
Alenka
-> King: mobilní jednotka měření emisí si může ten svůj buzerační bazmeg nacpat kam slunce nesvítí, protože nenaměří nic ani kdyby chtěli.



Saze si požere DPF, NOxy SCR, CO, HC atd. se u dieselu neměří.

Kdybych chtěl, můžu ten motor rozhasit tak, že sotva poběží a DPF zabetonuje už na volnoběh, ale stejně nenaměří nic.



Chápal bych argument potenciální ztráty záruky při servisní prohlídce, ale umím jednotku nahrát tak, aby o tom vůbec nevěděla a nikam dál se to nepřepsalo, CVN se dá taky opravit tak, aby se tvářilo stejné jako v sérii a když se SW v motoru udělá chytře, tak ani převodovka si nebude do paměti závad stěžovat, že to ní motor posílá příliš moc Nm.
17:43:26
08.11.2019
King
-> Alenka: 1 ....ale lip zni “by mi curak prasknul do tulipanu “ :-) No ale ted, kdy se prosty obcan klepe, aby ho na ulici nevyhmatla policejni jednotka Utvaru pro odhalovani environmentalnich zlocinu, oddil mobilniho mereni emisi, si kazdej takovyhle zasah do emisniho systemu vozidla urcite dvakrat rozmysli! :-)
17:28:00
08.11.2019
Alenka
Teda pánové, pardon my french, ale to by mi asi prasknul čurák, kdyby se mi DPF regenerovalo co 250 km 3



Asi jsem už dlouho nejel sériovkou a příliš si zvykl na ty moje tuningy, ale dost mě vytáčí už regenerace každých 500km na 1.4tdi co jsem koupil ženě na postrky kolem komína, míň už bych asi dnes psychicky nedával.



Mimochodem, nevíte o někom s Kardiaqem 2.0tdi 140kW (DFHA), r.v. 2018+ (homologace už dle WLTP), kterého rozčiluje mdlá reakce motoru na plyn dostatečně na to, aby byl ochoten otestovat mojí prototypovou úpravu? :)
upraveno 1x, naposled 08.11.2019 17:29:10
16:06:40
08.11.2019
MATTESS
-> Syny 08.11.19 08:09:59: + -> Jirik_Tuňák1983: těmto krytům v maskách moc nevěřím. Ještě na Fabii, když jsem zakryl masku, tak efekt 0. Až když jsem zakryl celý chladič, tak to bylo poznat.
13:00:48
08.11.2019
dragon_cb_cz
-> darklord: Jo takhle, už chápu. Myslel jsem komplet modul, nějaký lepší z těch co je jich plný ali.
12:55:19
08.11.2019
darklord
-> dragon_cb_cz: tak elm327 je len IO, a velka vacsina kablov s tymto IO je stale na usb pokial viem. BT radic vies pridat k takmer hocakemu inemu IO spravujucemu auto diagnostiku.
10:01:51
08.11.2019
Syny
-> dragon_cb_cz: To si myslim taky, ale vlastne nevim jestli to tak je. Kdyz bezi aktivni regenerace, tak nevim jestli konci az na zaklade nejake uz vyhovujici diferneci tlaku nebo po nejakem definovanem case atd. Nevim co ji ukoncuje a na zaklade ceho. Nicmene me ted slo hlavne o to, jestli i po tom, co auto prozenu a bude nekolik desitek km dochazet k pasivni regeneraci, se ta aktivni spusti znovu po tech ani ne 500km nebo dyl ci nedejboze driv...
upraveno 1x, naposled 08.11.2019 10:02:25
09:58:38
08.11.2019
dragon_cb_cz
-> darklord: A jaké jiné? Teda wifi by asi taky fungovalo... nevím co má Syny za telefon.
09:55:58
08.11.2019
darklord
-> dragon_cb_cz: to elm327 ovsem musi byt na bluetooth 3
09:54:27
08.11.2019
dragon_cb_cz
-> Syny 08.11.19 09:43:07: Já teda celou dobu žiju v domění, že je celkem jedno, jestli regenerace proběhne "vyhnáním pavouků" nebo aktivně, ale filtr by měla vyprázdnit pokaždé stejně.



Jak říkám, pořiď slušné ELM327 a appku do mobilu a budeš mít trochu jasněji. Pro VAG možná bude i něco, co umí těch hodnot sledovat trochu víc... jen bacha na provoz 4
09:43:07
08.11.2019
Syny
-> dragon_cb_cz 08.11.19 09:37:40: 3k na 6. Moc jsem se tu tim nechtel chlubit, pac to uplne nebyla predpisova rychlost, ale jestli ani tohle nevyhnalo pavouky z vejfuku, tak uz asi nic 36 Nicmene kdyz uz tu o tom pisu, tak jsem byl docela prekvapenej, ze mi nikdo moc nebrzdil a vsichni hezky zaplouvali doprava. Az na par profiku, docela poklidna jizda - zpatky v zavesu za nejakou Audi s podobnym tempem...
upraveno 2x, naposled 08.11.2019 09:47:10
09:37:40
08.11.2019
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 07.11.19 18:31:12: Tak mě to pod 1500 taky jede, ale jak říkáš, něco mezi bídou a hrůzou... tzn ten spodek bude podobný jako u tebe, ale umře to dřív.



-> StepaNoFUN 07.11.19 20:57:09: To já s ní krom dálnice snad nejezdil přes 2000 9



-> Jirik_Tuňák1983 08.11.19 08:34:25: -> darklord 08.11.19 08:42:20: U TDI to význam podle mě má - i s funkčním termostatem se za chladnýho počasí dokáže vzduchem docela výrazně ochladit, stačí delší než velmi krátké klesání.



-> Syny 08.11.19 07:19:33: Možná mě Alenka vyvede z omylu, ale nemám pocit, že by na případnou pasivní regeneraci měly otáčky zásadní vliv - jde prostě o zatížení a s tím související EGT. Ale pokud to bylo přes 3k na šestku celou cestu, tak by s tím neměl být problém 1



Jinak by zajímavá byla taky dlouhá cesta v nějakém rozumném zatížení - kdy by měla být tvorba sazí na 1 km jízdy co nejmenší - tam by se ten interval měl co nejvíc natáhnout.
09:26:49
08.11.2019
palinator
-> StepaNoFUN 07.11.19 20:57:09:

To se nedá jet pod 2000 ani téměř bez zátěže? Já šudlám na pětku 65 km/h v obcích docela běžně. To je cca 1300 otáček a nezdá se, že by se to agregátům nelíbilo. Sodu tomu začínám dávat od 1500-1600 otáček, řadim max při 2200. 3 Z jedničky při 2500 3 Za vesnicí někdy z pětky na tři, plnej a do červenýho, aby se předchozí ekojízda vykompenzovala vyfoukáním mřížek výfuku. 3
upraveno 1x, naposled 08.11.2019 09:27:10
08:52:45
08.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 08.11.19 08:43:14: Já bych to ucpal všechno, k nárazníku i brzdám. A násosy od ventilace starými hadry, protože lidi si v kabině vzduch zafuní a taky jim bude teplo rychleji. 3
08:43:14
08.11.2019
Syny
-> Jirik_Tuňák1983 08.11.19 08:34:25: Hele ja tomu taky moc nerozumim. Uz se o tom debatovalo nekdy pred davnou dobou i tady a udajne to pry pomaha. Ja osobne si taky myslim, ze teplotu vody si resi termostat a todle je dobry tak akorat na uvareni nekde v kolone. Ale pravdou je, ze to minimalne cloni prisunu studenyho vzduchu do motoroveho prostoru a ten se rychleji ohreje - ze te neochlazuje studeny vzduch motor zvenku. Takze rychleji dosahnes provozni teploty, coz se v zime na kratsich trasach hodi. To bych ale asi videl jako jedinej prinos. Kazdopadne ustipnout ty pasky tedy mohl 3
upraveno 2x, naposled 08.11.2019 08:44:59
08:42:20
08.11.2019
darklord
-> Jirik_Tuňák1983: 47 ale zvyk zo stodvacy....
08:34:25
08.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 08.11.19 08:09:59: To je fakt k něčemu dobré? Jsem měl za to, že auto jezdí a o teplotu se postará v našem pomalu už teplém pásu pan termostat.
08:09:59
08.11.2019
Syny
Jinak tady pro pobaveni jedna zimni uprava - zrejme nebyl cas ani zkratit ty stahovacky 3
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Syny vložen 08.11.2019 08:09:59
07:19:33
08.11.2019
Syny
-> dragon_cb_cz 07.11.19 16:37:58: Jo jo, vcera jsem si udelal vylet do Prahy a zpatky, kdy otackomer na dalnici nesel pod 3000 rpm, tak uvidime, jakym smerem se regenerace posunou...
00:10:31
08.11.2019
Nwkt
-> Cumper: vagem přes adaptace v komfortce
00:01:25
08.11.2019
Cumper
Ahoj, u O1 rok 2002 se mi automaticky po rozjetí cca nad 15 km/h zamknou dveře a odemknou se buďto ručně tlačítkem, nebo po vytažení klíčku ze spínací skříňky. Nevíte jak se dá tohle automatický zamykání deaktivovat?
20:57:09
07.11.2019
StepaNoFUN
Jak u služebáku (2,0 EcoBlue 130Hp), tak u OCT (1,9TDI AGR) se snažím nejezdit pod 2tis. Služebák občas i těch 1800 snese, ale to po tom nesmím chtít výkon (furt je to 3tunový auto), Octávce se cokoli pod 2tis krutě nelíbí a zvukovým projevem to dává znát.

Octávka po čipu jede od 2000 do 4500 pořád stejně. Ford ve 2tis začíná a ve 3,5 umře. Vejš to nemá cenu točit. Ale zase ten 6tikvalt je (3-6) snad po 500 otáčkách, takže se to nechá a ve 130 na 6tku to točí cca 2200.

Ad regenerace - taky se mi pravidelně spouští asi 3km od baráku, případně když chci někde zastavit. :-D Ale naštěstí se dokončí i pokud auto stojí. Stačí si toho všimnout a nechcípnout to...
18:31:12
07.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 07.11.19 17:25:52: Tak u mého 110 kW vozejčku je to jinak. Do 1500 je to vlažný (něco mezi bídou a hrůzou), pak kolem 2000 - 2200 se to nadechne a táhne to až do 4000, možná i něco přes bez známek vadnutí. Takže úzké pásmo se mi tam nezdá naopak vůbec. Spíše je to bližší benzínovému projevu. Rozdíl může být kromě výkonu a kroutivce i v tom, že je to 16V, sání, klapky atd.

Co se týká kultivovanosti, tak kromě traktorovějšího zvuku než má TDi, mi to nepřijde nijak hrubé, ale rozhodně mi to přijde živější, než stejně výkonné TDi právě v tom S3. Ale je fakt, že zvuk TDi je výrazně jemnější a příjemnější. Ostatně, to i oproti HDi.

Ale možná jsem obecně zhejčkanej, jsem prostě zvyklej na zátah od volnoběhu, kdy to jde točit k 6000 a celou tu dobu to táhne jak variátor a žere 12,5. 7
upraveno 2x, naposled 07.11.2019 19:13:27
17:38:01
07.11.2019
dragon_cb_cz
-> palinator: Prej tuhle severskou zvířenu nedělá 4
Extreme Tyres