Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18340 příspěvků (zobrazeno 8601 až 8650) od 04.01.2015 do 17.06.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
19:30:12
08.11.2019
saskyn2
-> m8rinek: A nepodfukovali ti jenom? Je divný že by po 50tkm byly ko. To co si vyndal byly 073M nebo 073T? Protože na svolávačku byly 073T.
19:24:11
08.11.2019
m8rinek
-> Shader: smrdí, jakože fakt smrdí? Když zastavim v MCD v Drajvtru tak pani málem vypadla z okýnka.



Byly vstřiky opravdu měněny? Já mám jakejsi dopsanej zápis v servisce, ale bůh ví jestli to tam nedopsal nějakej vykuk (taky mam údajně měněno před 50tkm). Dva vstřikovače měly podle diagnostiky hodnoty na volnoběh mimo, takže asi ,,uchcávali,,. Volnoběh zakopával, daly se nové vstřiky, trochu jsem to prohnal a auto nesmrdí. Respektive smrdí míň než ostatní nafty co máme doma...
19:21:07
08.11.2019
Shader
-> m8rinek: Mě BMN smrdí a to byly vstřiky měněny na svolávací akci. Nyní najeto cca 50 tis. od svolávačky.
19:15:56
08.11.2019
m8rinek
Jinak, kdyby někoho zajímal konec kauzy smrdící o2 RS BMN.... tak po zakoupení NOVÝCH vstřikovačů je problém vyřešen. Jen teda stojí jak půl auta :/.
18:49:49
08.11.2019
saskyn2
Celá akce vyšla v materiálu asi 3000 Kč
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od saskyn2 vložen 08.11.2019 18:49:49
18:48:53
08.11.2019
saskyn2
ta nová tam svítí3
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od saskyn2 vložen 08.11.2019 18:48:53
18:47:22
08.11.2019
saskyn2
No a když už jsem měl kola dole tak Markéta si stěžovala že vepředu v nápravě občas něco cvakne. Vzhledem k tomu že i na technický pyskoval na silentbloky, tak jsem to neřešil, s tím že po těch 320tkm to má už nárok a budou ko, tak je vyměním. Kámoš mi vnutil celou novou nápravu s tím že stála jak ty silentbloky, tak jsem to rovnou přehodil celý. Ve finále tam cvakal šutr co byl spadlý na nápravě. Takže celá práce úplně zbytečná kvůli posranýmu kamenu. To auto mě nepřestává svojí spolehlivostí překvapovat, kromě jedný tyčky stabilizátoru šlo všechno v pohodě povolit, nikde žádná vůle, ani ty silentbloky nakonec nebyly utrhaný, když už to bylo venku tak nový tyčky stabilizátou a spodní čepy. Tak ted zase může náprava najet dalších 300tis.3
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od saskyn2 vložen 08.11.2019 18:47:22
18:44:18
08.11.2019
saskyn2
Po omytí3
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od saskyn2 vložen 08.11.2019 18:44:18
18:43:48
08.11.2019
saskyn2
Dneska odpadla nějaká práce, tak jsem šel oktávku přezouvat na zimu.
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od saskyn2 vložen 08.11.2019 18:43:48
18:02:38
08.11.2019
StepaNoFUN
-> Alenka: Kolega má Kodiaka, výroba někde konec 2018 (přebíral to v lednu). Zjistím výkon a typ motoru a zeptám se ho...
17:52:49
08.11.2019
Alenka
-> King: mobilní jednotka měření emisí si může ten svůj buzerační bazmeg nacpat kam slunce nesvítí, protože nenaměří nic ani kdyby chtěli.



Saze si požere DPF, NOxy SCR, CO, HC atd. se u dieselu neměří.

Kdybych chtěl, můžu ten motor rozhasit tak, že sotva poběží a DPF zabetonuje už na volnoběh, ale stejně nenaměří nic.



Chápal bych argument potenciální ztráty záruky při servisní prohlídce, ale umím jednotku nahrát tak, aby o tom vůbec nevěděla a nikam dál se to nepřepsalo, CVN se dá taky opravit tak, aby se tvářilo stejné jako v sérii a když se SW v motoru udělá chytře, tak ani převodovka si nebude do paměti závad stěžovat, že to ní motor posílá příliš moc Nm.
17:43:26
08.11.2019
King
-> Alenka: 1 ....ale lip zni “by mi curak prasknul do tulipanu “ :-) No ale ted, kdy se prosty obcan klepe, aby ho na ulici nevyhmatla policejni jednotka Utvaru pro odhalovani environmentalnich zlocinu, oddil mobilniho mereni emisi, si kazdej takovyhle zasah do emisniho systemu vozidla urcite dvakrat rozmysli! :-)
17:28:00
08.11.2019
Alenka
Teda pánové, pardon my french, ale to by mi asi prasknul čurák, kdyby se mi DPF regenerovalo co 250 km 3



Asi jsem už dlouho nejel sériovkou a příliš si zvykl na ty moje tuningy, ale dost mě vytáčí už regenerace každých 500km na 1.4tdi co jsem koupil ženě na postrky kolem komína, míň už bych asi dnes psychicky nedával.



Mimochodem, nevíte o někom s Kardiaqem 2.0tdi 140kW (DFHA), r.v. 2018+ (homologace už dle WLTP), kterého rozčiluje mdlá reakce motoru na plyn dostatečně na to, aby byl ochoten otestovat mojí prototypovou úpravu? :)
upraveno 1x, naposled 08.11.2019 17:29:10
16:06:40
08.11.2019
MATTESS
-> Syny 08.11.19 08:09:59: + -> Jirik_Tuňák1983: těmto krytům v maskách moc nevěřím. Ještě na Fabii, když jsem zakryl masku, tak efekt 0. Až když jsem zakryl celý chladič, tak to bylo poznat.
13:00:48
08.11.2019
dragon_cb_cz
-> darklord: Jo takhle, už chápu. Myslel jsem komplet modul, nějaký lepší z těch co je jich plný ali.
12:55:19
08.11.2019
darklord
-> dragon_cb_cz: tak elm327 je len IO, a velka vacsina kablov s tymto IO je stale na usb pokial viem. BT radic vies pridat k takmer hocakemu inemu IO spravujucemu auto diagnostiku.
10:01:51
08.11.2019
Syny
-> dragon_cb_cz: To si myslim taky, ale vlastne nevim jestli to tak je. Kdyz bezi aktivni regenerace, tak nevim jestli konci az na zaklade nejake uz vyhovujici diferneci tlaku nebo po nejakem definovanem case atd. Nevim co ji ukoncuje a na zaklade ceho. Nicmene me ted slo hlavne o to, jestli i po tom, co auto prozenu a bude nekolik desitek km dochazet k pasivni regeneraci, se ta aktivni spusti znovu po tech ani ne 500km nebo dyl ci nedejboze driv...
upraveno 1x, naposled 08.11.2019 10:02:25
09:58:38
08.11.2019
dragon_cb_cz
-> darklord: A jaké jiné? Teda wifi by asi taky fungovalo... nevím co má Syny za telefon.
09:55:58
08.11.2019
darklord
-> dragon_cb_cz: to elm327 ovsem musi byt na bluetooth 3
09:54:27
08.11.2019
dragon_cb_cz
-> Syny 08.11.19 09:43:07: Já teda celou dobu žiju v domění, že je celkem jedno, jestli regenerace proběhne "vyhnáním pavouků" nebo aktivně, ale filtr by měla vyprázdnit pokaždé stejně.



Jak říkám, pořiď slušné ELM327 a appku do mobilu a budeš mít trochu jasněji. Pro VAG možná bude i něco, co umí těch hodnot sledovat trochu víc... jen bacha na provoz 4
09:43:07
08.11.2019
Syny
-> dragon_cb_cz 08.11.19 09:37:40: 3k na 6. Moc jsem se tu tim nechtel chlubit, pac to uplne nebyla predpisova rychlost, ale jestli ani tohle nevyhnalo pavouky z vejfuku, tak uz asi nic 36 Nicmene kdyz uz tu o tom pisu, tak jsem byl docela prekvapenej, ze mi nikdo moc nebrzdil a vsichni hezky zaplouvali doprava. Az na par profiku, docela poklidna jizda - zpatky v zavesu za nejakou Audi s podobnym tempem...
upraveno 2x, naposled 08.11.2019 09:47:10
09:37:40
08.11.2019
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 07.11.19 18:31:12: Tak mě to pod 1500 taky jede, ale jak říkáš, něco mezi bídou a hrůzou... tzn ten spodek bude podobný jako u tebe, ale umře to dřív.



-> StepaNoFUN 07.11.19 20:57:09: To já s ní krom dálnice snad nejezdil přes 2000 9



-> Jirik_Tuňák1983 08.11.19 08:34:25: -> darklord 08.11.19 08:42:20: U TDI to význam podle mě má - i s funkčním termostatem se za chladnýho počasí dokáže vzduchem docela výrazně ochladit, stačí delší než velmi krátké klesání.



-> Syny 08.11.19 07:19:33: Možná mě Alenka vyvede z omylu, ale nemám pocit, že by na případnou pasivní regeneraci měly otáčky zásadní vliv - jde prostě o zatížení a s tím související EGT. Ale pokud to bylo přes 3k na šestku celou cestu, tak by s tím neměl být problém 1



Jinak by zajímavá byla taky dlouhá cesta v nějakém rozumném zatížení - kdy by měla být tvorba sazí na 1 km jízdy co nejmenší - tam by se ten interval měl co nejvíc natáhnout.
09:26:49
08.11.2019
palinator
-> StepaNoFUN 07.11.19 20:57:09:

To se nedá jet pod 2000 ani téměř bez zátěže? Já šudlám na pětku 65 km/h v obcích docela běžně. To je cca 1300 otáček a nezdá se, že by se to agregátům nelíbilo. Sodu tomu začínám dávat od 1500-1600 otáček, řadim max při 2200. 3 Z jedničky při 2500 3 Za vesnicí někdy z pětky na tři, plnej a do červenýho, aby se předchozí ekojízda vykompenzovala vyfoukáním mřížek výfuku. 3
upraveno 1x, naposled 08.11.2019 09:27:10
08:52:45
08.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 08.11.19 08:43:14: Já bych to ucpal všechno, k nárazníku i brzdám. A násosy od ventilace starými hadry, protože lidi si v kabině vzduch zafuní a taky jim bude teplo rychleji. 3
08:43:14
08.11.2019
Syny
-> Jirik_Tuňák1983 08.11.19 08:34:25: Hele ja tomu taky moc nerozumim. Uz se o tom debatovalo nekdy pred davnou dobou i tady a udajne to pry pomaha. Ja osobne si taky myslim, ze teplotu vody si resi termostat a todle je dobry tak akorat na uvareni nekde v kolone. Ale pravdou je, ze to minimalne cloni prisunu studenyho vzduchu do motoroveho prostoru a ten se rychleji ohreje - ze te neochlazuje studeny vzduch motor zvenku. Takze rychleji dosahnes provozni teploty, coz se v zime na kratsich trasach hodi. To bych ale asi videl jako jedinej prinos. Kazdopadne ustipnout ty pasky tedy mohl 3
upraveno 2x, naposled 08.11.2019 08:44:59
08:42:20
08.11.2019
darklord
-> Jirik_Tuňák1983: 47 ale zvyk zo stodvacy....
08:34:25
08.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 08.11.19 08:09:59: To je fakt k něčemu dobré? Jsem měl za to, že auto jezdí a o teplotu se postará v našem pomalu už teplém pásu pan termostat.
08:09:59
08.11.2019
Syny
Jinak tady pro pobaveni jedna zimni uprava - zrejme nebyl cas ani zkratit ty stahovacky 3
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Syny vložen 08.11.2019 08:09:59
07:19:33
08.11.2019
Syny
-> dragon_cb_cz 07.11.19 16:37:58: Jo jo, vcera jsem si udelal vylet do Prahy a zpatky, kdy otackomer na dalnici nesel pod 3000 rpm, tak uvidime, jakym smerem se regenerace posunou...
00:10:31
08.11.2019
Nwkt
-> Cumper: vagem přes adaptace v komfortce
00:01:25
08.11.2019
Cumper
Ahoj, u O1 rok 2002 se mi automaticky po rozjetí cca nad 15 km/h zamknou dveře a odemknou se buďto ručně tlačítkem, nebo po vytažení klíčku ze spínací skříňky. Nevíte jak se dá tohle automatický zamykání deaktivovat?
20:57:09
07.11.2019
StepaNoFUN
Jak u služebáku (2,0 EcoBlue 130Hp), tak u OCT (1,9TDI AGR) se snažím nejezdit pod 2tis. Služebák občas i těch 1800 snese, ale to po tom nesmím chtít výkon (furt je to 3tunový auto), Octávce se cokoli pod 2tis krutě nelíbí a zvukovým projevem to dává znát.

Octávka po čipu jede od 2000 do 4500 pořád stejně. Ford ve 2tis začíná a ve 3,5 umře. Vejš to nemá cenu točit. Ale zase ten 6tikvalt je (3-6) snad po 500 otáčkách, takže se to nechá a ve 130 na 6tku to točí cca 2200.

Ad regenerace - taky se mi pravidelně spouští asi 3km od baráku, případně když chci někde zastavit. :-D Ale naštěstí se dokončí i pokud auto stojí. Stačí si toho všimnout a nechcípnout to...
18:31:12
07.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 07.11.19 17:25:52: Tak u mého 110 kW vozejčku je to jinak. Do 1500 je to vlažný (něco mezi bídou a hrůzou), pak kolem 2000 - 2200 se to nadechne a táhne to až do 4000, možná i něco přes bez známek vadnutí. Takže úzké pásmo se mi tam nezdá naopak vůbec. Spíše je to bližší benzínovému projevu. Rozdíl může být kromě výkonu a kroutivce i v tom, že je to 16V, sání, klapky atd.

Co se týká kultivovanosti, tak kromě traktorovějšího zvuku než má TDi, mi to nepřijde nijak hrubé, ale rozhodně mi to přijde živější, než stejně výkonné TDi právě v tom S3. Ale je fakt, že zvuk TDi je výrazně jemnější a příjemnější. Ostatně, to i oproti HDi.

Ale možná jsem obecně zhejčkanej, jsem prostě zvyklej na zátah od volnoběhu, kdy to jde točit k 6000 a celou tu dobu to táhne jak variátor a žere 12,5. 7
upraveno 2x, naposled 07.11.2019 19:13:27
17:38:01
07.11.2019
dragon_cb_cz
-> palinator: Prej tuhle severskou zvířenu nedělá 4
17:32:56
07.11.2019
palinator
-> dragon_cb_cz:

Tak to dej Alenkovi a pojede to od 1500 do 4500 jak z praku. 3
17:32:14
07.11.2019
Milan 136
Mně houká turbo už 5 let pořád stejně za studena...
17:25:52
07.11.2019
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 07.11.19 17:01:43: Jak bych to řekl... když si kamarád koupil Alfu 159 s tímhle motorem a stěžoval si na "very narrow powerband", tak jsem mu to nechtěl věřit. Když jsem koupil Soba, pochopil jsem 3 Do nějakých 1500 rpm mrtvo, pak klasické mohutné nadechnutí následované celkem záhy (odhadem tak 2500?) skoro stejně impozantním zdechnutím 3 Proti Akordeónu, který nastupoval už někde těsně nad volnoběhem (na 1300 otáček jsem s tím jezdil zcela běžně) a bylo možné a smysluplné ho točit klidně nad 4000 to je značný krok zpátky (stejně jako v kultivovanosti).
17:16:10
07.11.2019
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Jo, to umí i ta nejnovější 1,4 TDI. Končí u 3000. Ale dole paráda. Dokud nepotřebuješ předjíždět a není to trochu natěsno.
17:12:03
07.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 07.11.19 17:06:47: Osobně mi to nevadí a raději mám u těch malorážek nástřel vocpoda. Nemám nějak chuť a ani potřebu to točit až za roh, protože tam konkrétně 1.2 TSi, se kterou jezdím nejvíce, je úplně mrtvý. Ale takhle zdechnout motor v pevně daných otáčkách, to jsem ještě neviděl. 3

Takže ano, přijde mi ten nástup lineární od nízkých otáček až do těch ušmudlaných 4000.
17:06:47
07.11.2019
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Mluvit o nějakém plynulém a lineárním náběhu moderního turbodieselu nebo turbobenzinu mě přijde dost mimo. 3 Malorážka turbobenzin je furt malorážkou, než se to nafouká (1,4 TSI), turbodiesel si zase pětkrát rozmyslí, jestli si může dovolit nalejt naftu, aby si neprdinknul do filtru (1,6 TDI). Jakýkoliv lepší chování v nízkejch otáčkách použitím malého turba je zle vykompenzováno zoufalstvím ve vysokých otáčkách. U starejch keplů, kde na plnícím tlaku tak zoufale nezáleželo a emisní normy dovolovaly určitou kouřivost, ty projevy docela "tam ještě v atmosféře", byly daleko lepší.
17:01:43
07.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 07.11.19 16:39:35: Jak máš plynulý nástup turba od nuly - tj. stání? Myslím rozjezd od prvního kvaltu?

Zabírá ti úplně plynule a linerárně, jako dnešní moderny + turbobenzíny a nebo je tam nějaký moment, kdy se "nafouká", pak to zatáhne a na další kvalty to už jede naplno bez prodlevy? Jsem trochu zvyklý na nástup benzínového motoru, který má sic o hrnek a něco ccm více, popř. přeplňovaných malorážek, ale tam mi přijde odezva úplně jiná, takže neumím ani porovnat a ani posoudit. Dle servisáka se to chová normálně. Jel jsem ale nedávno s S3 TDi 110 kW a tam se to chová podle mého ještě hloupěji, takovej nijakej vlažnej nástup a pak se tak nějak začne něco dít. To je u naftostrojů jako běžné, ja?



Každopádně jestli někdy výhledově něco dalšího, tak už jedině benzíny, jezdí se mi s nimi obecně lépe, i jako služebními, kdy jim dávám přednost před 1.6 TDi apod.
upraveno 1x, naposled 07.11.2019 17:08:52
16:46:49
07.11.2019
palinator
-> bouchy 07.11.19 13:08:42:

Jsou to miligramy na zdvih.
16:39:35
07.11.2019
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 07.11.19 16:21:28: Já si u toho svého taky říkal, že by asi nějakou kontrolu a případný lehký repas (dokud nedojde k destrukci původního středu) sneslo, ale zase se k tomu autu snažím přistoupit trochu spotřebně... Nějaké úvodní servisy teď požraly skoro 20 tisíc, tak bych byl rád, kdyby si nejdřív další péči trochu zasloužilo.
16:37:58
07.11.2019
dragon_cb_cz
-> Syny 07.11.19 14:22:36: A nějaký delší výlet v plánu nemáš? Že bys otestoval jak rychle se plní při jízdě mimo město. Případně pokud ještě nemáš, tak si pořiď nějaké ELM327 (slušný čínský klon by měl stačit) a sleduj co to dělá přes nějakou appku v mobilu. Pro VAG jsem jich pár zahlédl, ale otestováno pochopitelně nemám.
16:21:28
07.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 07.11.19 16:06:22: Kvůli regeneracím trpí prý tyto motory na těsnění svodů (myslím ty naše), po nějaké době je prý vhodné vyměnit, ale to se projevuje spíše syčením pod více plynu, než-li houkáním.

U mého třeba především za studena je slyšet ono syčení, když dám víc plynu. S prudkým ubráním to pak udělá někdy pou. Po důkladném prohřátí se ten zvuk zmírní. Při normálním šlapání na plyn to slyšet není. Blbé je, že pro výměnu těsnění se toho musí sundat více než by se mi líbilo a málokdy jde demontovat bez vyklonění nebo demontáže chladiče klimy. Až někdy bude čas, tak nechám udělat alespoň malou kontrolu / repas turba. Prozatím mi pan chlápek řekl, že je to v pohodě.
upraveno 1x, naposled 07.11.2019 16:21:54
16:06:22
07.11.2019
dragon_cb_cz
-> Jarda: to bude turbo, ne? Sob mi taky houka, ale jen za studena...
15:56:41
07.11.2019
Jarda - zrušená registrace
Sluzebni octa, motor BKD, zacala vydavat takove zvuky, ze vzdycky koukam, kde jede sanitka, volnobeh ma taky trochu nepravidelnej :/
14:33:00
07.11.2019
Jirik_Tuňák1983
Co mají pořád lidi s tím stáním na plynu s nohou v motoru při regeneracích? 71 To má skutečně nějaký smysl?
14:22:36
07.11.2019
Syny
-> dragon_cb_cz: Bod c1. bych rekl ze v tom roli castecne hrat bude. Bod c2 si naopak nemyslim, ze by byl jiny nez driv. A bod c3 taky ne, pozoruju to prubezne prave tak cca rok, jak se to postupne s kazdou regeneraci zkracuje vic a vic - i pres leto.
Extreme Tyres
    vyhledávání
pá 28. - ne 30.06. Pohofest | pá 09. - ne 11.08. 10. CS ŠKODA zraz | další akce...