-> dragon_cb_cz: zpusob vypoctu zaneseni je pomerne primitivni.
RJ ma nekolik tabulek pro ruzne pracovni rezimy, kde na jedne ose jsou otacky, na druhe davka aktualne vstrikovaneho mnozstvi paliva a obsahem tabulky je hmotnost sazi, ktere se pri dane kombinaci otacky x davka za nejaky casovy usek ulozi v DPF.
Nektere sofistikovanejsi jednotky maji jeste korekci teto hodnoty podle aktualni (obvykle taky vypoctene) lambdy v danych pracovnich bodech, ale to se u VAG TDI zacalo vyskytovat az u generace EA288 s RJ Bosch EDC17C64, u starsich EA189 s EDC17C(P)14, 20, 44, 46 atd. az s updatem po Dieselgate.
Delphi a Siemens to jedou pasivne bez korekci snad dodnes
Cidlo diferencniho tlaku je vicemene backup pro pripady, ze stav motoru neodpovida predpokladanemu stavu a huli do filtru vic nez by mel.
Regenerace se vzdy spusti podle hodnoty, ktera jako prvni dosahne hranice pro spusteni nucene regenerace a pokud motor realne nahuli potrebne mnozstvi driv nez si ho jednotka vypocita, tak se jede podle zmerene hodnoty.
Fun fact: v pripade, ze se regenerace spusti na zaklade max. kilometroveho probehu, tak si jednotka bez ohledu na aktualni vypoctene nebo zmerene zaneseni DPF vzdy dosadi maximalni moznou hodnotu zaplneni nutnou pro spusteni aktivni regenerace a zregeneruje tuhle virtualni hodnotu bez ohledu na to, ze vypoctene zaneseni bylo treba jen polovicni a merene klidne desetinove.
EDIT: bavime se samozrejme o VAG TDI, jak to maji vyresene krumply jinych znacek netusim, ale o moc jine to nebude.