Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18365 příspěvků (zobrazeno 8651 až 8700) od 04.01.2015 do 25.06.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
08:42:20
08.11.2019
darklord
-> Jirik_Tuňák1983: 47 ale zvyk zo stodvacy....
08:34:25
08.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 08.11.19 08:09:59: To je fakt k něčemu dobré? Jsem měl za to, že auto jezdí a o teplotu se postará v našem pomalu už teplém pásu pan termostat.
08:09:59
08.11.2019
Syny
Jinak tady pro pobaveni jedna zimni uprava - zrejme nebyl cas ani zkratit ty stahovacky 3
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Syny vložen 08.11.2019 08:09:59
07:19:33
08.11.2019
Syny
-> dragon_cb_cz 07.11.19 16:37:58: Jo jo, vcera jsem si udelal vylet do Prahy a zpatky, kdy otackomer na dalnici nesel pod 3000 rpm, tak uvidime, jakym smerem se regenerace posunou...
00:10:31
08.11.2019
Nwkt
-> Cumper: vagem přes adaptace v komfortce
00:01:25
08.11.2019
Cumper
Ahoj, u O1 rok 2002 se mi automaticky po rozjetí cca nad 15 km/h zamknou dveře a odemknou se buďto ručně tlačítkem, nebo po vytažení klíčku ze spínací skříňky. Nevíte jak se dá tohle automatický zamykání deaktivovat?
20:57:09
07.11.2019
StepaNoFUN
Jak u služebáku (2,0 EcoBlue 130Hp), tak u OCT (1,9TDI AGR) se snažím nejezdit pod 2tis. Služebák občas i těch 1800 snese, ale to po tom nesmím chtít výkon (furt je to 3tunový auto), Octávce se cokoli pod 2tis krutě nelíbí a zvukovým projevem to dává znát.

Octávka po čipu jede od 2000 do 4500 pořád stejně. Ford ve 2tis začíná a ve 3,5 umře. Vejš to nemá cenu točit. Ale zase ten 6tikvalt je (3-6) snad po 500 otáčkách, takže se to nechá a ve 130 na 6tku to točí cca 2200.

Ad regenerace - taky se mi pravidelně spouští asi 3km od baráku, případně když chci někde zastavit. :-D Ale naštěstí se dokončí i pokud auto stojí. Stačí si toho všimnout a nechcípnout to...
18:31:12
07.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 07.11.19 17:25:52: Tak u mého 110 kW vozejčku je to jinak. Do 1500 je to vlažný (něco mezi bídou a hrůzou), pak kolem 2000 - 2200 se to nadechne a táhne to až do 4000, možná i něco přes bez známek vadnutí. Takže úzké pásmo se mi tam nezdá naopak vůbec. Spíše je to bližší benzínovému projevu. Rozdíl může být kromě výkonu a kroutivce i v tom, že je to 16V, sání, klapky atd.

Co se týká kultivovanosti, tak kromě traktorovějšího zvuku než má TDi, mi to nepřijde nijak hrubé, ale rozhodně mi to přijde živější, než stejně výkonné TDi právě v tom S3. Ale je fakt, že zvuk TDi je výrazně jemnější a příjemnější. Ostatně, to i oproti HDi.

Ale možná jsem obecně zhejčkanej, jsem prostě zvyklej na zátah od volnoběhu, kdy to jde točit k 6000 a celou tu dobu to táhne jak variátor a žere 12,5. 7
upraveno 2x, naposled 07.11.2019 19:13:27
17:38:01
07.11.2019
dragon_cb_cz
-> palinator: Prej tuhle severskou zvířenu nedělá 4
17:32:56
07.11.2019
palinator
-> dragon_cb_cz:

Tak to dej Alenkovi a pojede to od 1500 do 4500 jak z praku. 3
17:32:14
07.11.2019
Milan 136
Mně houká turbo už 5 let pořád stejně za studena...
17:25:52
07.11.2019
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 07.11.19 17:01:43: Jak bych to řekl... když si kamarád koupil Alfu 159 s tímhle motorem a stěžoval si na "very narrow powerband", tak jsem mu to nechtěl věřit. Když jsem koupil Soba, pochopil jsem 3 Do nějakých 1500 rpm mrtvo, pak klasické mohutné nadechnutí následované celkem záhy (odhadem tak 2500?) skoro stejně impozantním zdechnutím 3 Proti Akordeónu, který nastupoval už někde těsně nad volnoběhem (na 1300 otáček jsem s tím jezdil zcela běžně) a bylo možné a smysluplné ho točit klidně nad 4000 to je značný krok zpátky (stejně jako v kultivovanosti).
17:16:10
07.11.2019
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Jo, to umí i ta nejnovější 1,4 TDI. Končí u 3000. Ale dole paráda. Dokud nepotřebuješ předjíždět a není to trochu natěsno.
17:12:03
07.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 07.11.19 17:06:47: Osobně mi to nevadí a raději mám u těch malorážek nástřel vocpoda. Nemám nějak chuť a ani potřebu to točit až za roh, protože tam konkrétně 1.2 TSi, se kterou jezdím nejvíce, je úplně mrtvý. Ale takhle zdechnout motor v pevně daných otáčkách, to jsem ještě neviděl. 3

Takže ano, přijde mi ten nástup lineární od nízkých otáček až do těch ušmudlaných 4000.
17:06:47
07.11.2019
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Mluvit o nějakém plynulém a lineárním náběhu moderního turbodieselu nebo turbobenzinu mě přijde dost mimo. 3 Malorážka turbobenzin je furt malorážkou, než se to nafouká (1,4 TSI), turbodiesel si zase pětkrát rozmyslí, jestli si může dovolit nalejt naftu, aby si neprdinknul do filtru (1,6 TDI). Jakýkoliv lepší chování v nízkejch otáčkách použitím malého turba je zle vykompenzováno zoufalstvím ve vysokých otáčkách. U starejch keplů, kde na plnícím tlaku tak zoufale nezáleželo a emisní normy dovolovaly určitou kouřivost, ty projevy docela "tam ještě v atmosféře", byly daleko lepší.
17:01:43
07.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 07.11.19 16:39:35: Jak máš plynulý nástup turba od nuly - tj. stání? Myslím rozjezd od prvního kvaltu?

Zabírá ti úplně plynule a linerárně, jako dnešní moderny + turbobenzíny a nebo je tam nějaký moment, kdy se "nafouká", pak to zatáhne a na další kvalty to už jede naplno bez prodlevy? Jsem trochu zvyklý na nástup benzínového motoru, který má sic o hrnek a něco ccm více, popř. přeplňovaných malorážek, ale tam mi přijde odezva úplně jiná, takže neumím ani porovnat a ani posoudit. Dle servisáka se to chová normálně. Jel jsem ale nedávno s S3 TDi 110 kW a tam se to chová podle mého ještě hloupěji, takovej nijakej vlažnej nástup a pak se tak nějak začne něco dít. To je u naftostrojů jako běžné, ja?



Každopádně jestli někdy výhledově něco dalšího, tak už jedině benzíny, jezdí se mi s nimi obecně lépe, i jako služebními, kdy jim dávám přednost před 1.6 TDi apod.
upraveno 1x, naposled 07.11.2019 17:08:52
16:46:49
07.11.2019
palinator
-> bouchy 07.11.19 13:08:42:

Jsou to miligramy na zdvih.
16:39:35
07.11.2019
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 07.11.19 16:21:28: Já si u toho svého taky říkal, že by asi nějakou kontrolu a případný lehký repas (dokud nedojde k destrukci původního středu) sneslo, ale zase se k tomu autu snažím přistoupit trochu spotřebně... Nějaké úvodní servisy teď požraly skoro 20 tisíc, tak bych byl rád, kdyby si nejdřív další péči trochu zasloužilo.
16:37:58
07.11.2019
dragon_cb_cz
-> Syny 07.11.19 14:22:36: A nějaký delší výlet v plánu nemáš? Že bys otestoval jak rychle se plní při jízdě mimo město. Případně pokud ještě nemáš, tak si pořiď nějaké ELM327 (slušný čínský klon by měl stačit) a sleduj co to dělá přes nějakou appku v mobilu. Pro VAG jsem jich pár zahlédl, ale otestováno pochopitelně nemám.
16:21:28
07.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 07.11.19 16:06:22: Kvůli regeneracím trpí prý tyto motory na těsnění svodů (myslím ty naše), po nějaké době je prý vhodné vyměnit, ale to se projevuje spíše syčením pod více plynu, než-li houkáním.

U mého třeba především za studena je slyšet ono syčení, když dám víc plynu. S prudkým ubráním to pak udělá někdy pou. Po důkladném prohřátí se ten zvuk zmírní. Při normálním šlapání na plyn to slyšet není. Blbé je, že pro výměnu těsnění se toho musí sundat více než by se mi líbilo a málokdy jde demontovat bez vyklonění nebo demontáže chladiče klimy. Až někdy bude čas, tak nechám udělat alespoň malou kontrolu / repas turba. Prozatím mi pan chlápek řekl, že je to v pohodě.
upraveno 1x, naposled 07.11.2019 16:21:54
16:06:22
07.11.2019
dragon_cb_cz
-> Jarda: to bude turbo, ne? Sob mi taky houka, ale jen za studena...
15:56:41
07.11.2019
Jarda - zrušená registrace
Sluzebni octa, motor BKD, zacala vydavat takove zvuky, ze vzdycky koukam, kde jede sanitka, volnobeh ma taky trochu nepravidelnej :/
14:33:00
07.11.2019
Jirik_Tuňák1983
Co mají pořád lidi s tím stáním na plynu s nohou v motoru při regeneracích? 71 To má skutečně nějaký smysl?
14:22:36
07.11.2019
Syny
-> dragon_cb_cz: Bod c1. bych rekl ze v tom roli castecne hrat bude. Bod c2 si naopak nemyslim, ze by byl jiny nez driv. A bod c3 taky ne, pozoruju to prubezne prave tak cca rok, jak se to postupne s kazdou regeneraci zkracuje vic a vic - i pres leto.
14:20:13
07.11.2019
dragon_cb_cz
-> Syny: jinak souhlas, chce to zjistit co je ten spoustec... dopadnes jako ja (uterni cesta do prace):
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od dragon_cb_cz vložen 07.11.2019 14:20:13
14:18:04
07.11.2019
dragon_cb_cz
-> Syny: Ta rychlost te zmeny je takova, ze to podle me zmenou psrametru toho vypoctu (zmenseni domnele kapacity filtru) nebude. Napada me:



1) fakt jsi nejezdil pred tim relativne vic tech delsich tras? Sice zakladni trasa stejna, ale vikendova delsi cesta pripadla na 2 kratke a ne 10 jako ted?



2) nejezdis ty trasy v horsi dobu? Silnejsi provoz, vetsi cukacky?



3) meni se pocasi, motor je delsi dobu studeny - za tech 15 km se sotva prohreje. To taky produkci sazi nahrava. Nebo jsi to zacal pozorovat uz v lete?
14:06:12
07.11.2019
Syny
-> dragon_cb_cz: Takze teoreticky (pokud to jde), kdyby se ta vypocitana hodnota prepsala, tak regeneraci nebude spoustet nejaka nesmyslna hodnota dle vypoctu ktera muze a nemusi byt realna, ale jina velicina - treba rozdil tlaku nebo kilometrovy prubeh. Ale nevim na zaklade ceho se regenerace u me spousti, jestli ji spusti prave rozdil tlaku, nebo ta hodnota virtualniho zaplneni ci neco jineho. Obcas mam pocit, ze se spousti na zaklade nejake skryte GPS, protoze temer pravidelne regenerace zacina, kdyz vjizdim k nam do ulice 3
upraveno 1x, naposled 07.11.2019 14:06:53
14:01:21
07.11.2019
Syny
-> dragon_cb_cz 07.11.19 13:59:58: Cca 15 tkm. Trasy jsem vicemene nezmenil, jen je ted jezdim vic.
13:59:58
07.11.2019
dragon_cb_cz
-> Syny: Tohle není o krátkých nebo dlouhých trasách - sám říkáš, že jsi je nezměnil. Debatu jsi pochopil správně. Za jaký nájezd km pozoruješ to zkrácení ze 700 na 500km mezi regeneracemi?
upraveno 1x, naposled 07.11.2019 14:00:41
13:47:27
07.11.2019
Syny
-> bouchy: Repas na tyhle vstriky se udajne nedela (ac jsem ted nasel nejakou firmu co je udajne repasuje v Nemecku). Na stolici ty vstriky byly, ani jeden neprosel - u vsech byla namerena nizsi davka nafty hlavne v prechodu do strednich otacek a na volnobehu. Nicmene mi bylo ale v zapeti receno, ze u auta s najezdem pres 200 tkm to ani neni mozny aby prosly. Ze ty tolerance jsou neskutecne prisny a problem to maj splnit i vstriky s 50tkm. Ani jeden z nich ale nebyl vylozene mrtvej nebo nejak vic vybocujici vuci ostatnim. Takze asi tak...
upraveno 1x, naposled 07.11.2019 13:48:34
13:44:17
07.11.2019
bouchy
-> Syny: Co zkusit repas? Tlakovou zkoušku v nějaký normální dílně za pár kaček a je. No a rozhodnout se.
13:39:54
07.11.2019
Syny
-> suri 07.11.19 12:57:46: Od zacatku co auto mam leju VIF. Tankuju jen na Benzine a ted, jelikoz uz mam jednu cerpacku celkem pri ruce, budu jezdit na EuroOil, kde maj naftu bez biosracky. Nicmene tebou zminene aditivum jem nezkousel. Obavam se ale, ze pokud je vstrik uz nacatej mechanicky (cvaka), tak ho nespasi uz nic 8



-> bouchy 07.11.19 13:08:42: Zastavi se to dost mozna na rozsvicene kontrolce DFP a ucpanem filtru 8 Ja nemam problem jet nekdy delsi trasu nebo tomu dat vic za usi, jen nevim, jestli to necemu pomuze. Vsecky regenerace probehly neprerusene a vzdy jsem jel, zadna neprobihala na volnobehu. Vicemene jsem od zacatku co auto mam nezmenil ani trasy co jezdim, ani jizdni styl, jen ted jezdim kazdy den - driv jsem jezdil do prace sockou.



Jestli jsem tu debatu pochopil dobre, tak si RJ vypocitava nejake virtualni zaplneni DPF a dle toho sama regeneraci spousti? Takze samozrejme cim vice tam pripocitava, tak tim casteji spousti?
upraveno 4x, naposled 07.11.2019 13:44:33
13:08:42
07.11.2019
bouchy
-> saskyn2 06.11.19 10:07:26: Z toho si nic nedělej, není nad šperk typu "já by jsem" a to ještě psace5 Některým lidem se prostě správný tvař nedaří chytit. Na virtu ok, ale ten trapás, když to je pak někde v textu3

-> Syny: Tak regenerace tak asi má být. Holt nejsou delší trasy. Zajímalo by mě, kde se to cca zastaví. Jak psáno dál, aditivem se nic nezkazí, a to ani v případě Shadera. Chce tomu naložit pod kotel. Ale kde je pak ta ekologie, když pak člověk vidí "hulány dýmu" při regeneraci? Zvýšená spotřeba paliva a já nevim co.

edit - dost čumím, že solidně proháněný auto má u DPF tak 300°C...to opravdu nemůže stačit na "pasivní" regeneraci. Stále chybí možnost poznat regen (vetrák atd za jízdy asi neuslyším), nebo spustit tlačítkem. A proto se to děje.

-> Alenka 06.11.19 22:32:58: To jsou miligramy? Za sekundu? Čili 1,5*3600 je v mg hmotnost paliva spotřebovanýho na tuhle akci? 5,4 gramu za hodinu nic moc (jakože dost málo.)
upraveno 2x, naposled 07.11.2019 13:43:32
12:57:46
07.11.2019
suri
-> Syny: Nejakú aditiváciu si skúšal ? G001790M3 chvália celkom , teraz som jednu Oct mal kde to pomohlo pri ranných štartoch výrazne
11:50:24
07.11.2019
Syny
-> dragon_cb_cz: No projevy posledni dobou jsou stejne nebo mozna i lehce lepsi nez driv. Ale zkracovani intervalu mezi regeneracema pozoruju az ted. Tak nevim jestli to spolu muze nejak souvist.
11:48:37
07.11.2019
dragon_cb_cz
-> Syny: No spíš že špatný vstřik může způsobovat zvýšenou tvorbu sazí a tím rychleji zanášet DPF...
11:44:30
07.11.2019
Syny
-> dragon_cb_cz: Jj, vstriky uz jsou na hrane. Minimalne jeden pri plnej zatezi cvaka - paradox ale, ze jen nekdy. A pak ty studene starty s obcas neklidnym volnobehem, kterej se ale behem ujeti 300m srovna. Resit bych to vyhledove chtel, ale po pravde nevim jak. Zahucet do toho za 4x8000 za nove vstriky se mi uplne nechce, kdyz neni ani jistota, ze to problem vyresi a kupovat jety od nekoho neznamyho je loterie. Navic ted vubec nebyl, neni a nebude cas to moc resit. Projevy to zatim nema az tak strasny, ze by to byl vylozene velkej problem. Precijen se to projevi jen lehce po startu a to jeste ne vzdy a pri tom plnem zatizeni a to taky ne vzdy. Kazdopadne ale v palivove soustave by bordel byt nemel - tedy ne vetsi nez je umerne najezdu 223tkm. To jsem nechaval testovat, takze cerpadlo by KO byt nemelo. Nicmene posledni dni zjistuju, ze je mi to auto tezce maly, takze buh vi jak to nebude pristi rok...
upraveno 1x, naposled 07.11.2019 11:47:55
11:06:23
07.11.2019
dragon_cb_cz
-> Syny 07.11.19 06:52:25: Obávám se, že 130km/h (pokud to není do prudšího kopce) na těch cca 500°C EGT stačit nebude... Ranních 100-110km/h na Jižní spojce bylo lehce přes 300°C. Ale je to teda teplota před prvním katem, který jí předpokládám může za určitých okolností ještě zvedat oxidací?



Neříkal jsi, že vstřiky už maj nejlepší léta za sebou? Nebo to bylo jiný auto? To by k produkci sazí mohlo přispívat.
08:19:37
07.11.2019
Milan 136
-> Alenka: Já se k Tobě taky chystám s tim mým BMM asi rok3

Teď je tam origo tohle. To jsi po mě tehdy myslím chtěl, číslo ŘJ a verzi SW.
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Milan 136 vložen 07.11.2019 08:19:37
08:00:53
07.11.2019
MATTESS
Na Golfu mi probíhají regenerace taky v intervalu 250 - 300km. Jak jsem zjišťoval, u novější generace je interval zkrácen
07:22:42
07.11.2019
Syny
-> Jumbo 07.11.19 07:15:17: OIII uz ale bude mit pravdepodobne SW po Dieselgate, kde castejsi regenerace jsou tak nejak normalni stav. U meho neekologicky pajcovaneho TDI to driv regenerovalo po delsi dobe. Stav zaplneni DPF nevim, ale je fakt, ze kdyz jsme se na to s Nwktm koukali asi pred rokem (?), tak se to blizilo uz te pomyslne hranici. Nicmene Saskyn mi tenkrat rikal, ze zna auta co tu hodnotu maj i trojnasobnou a jezdej bez problemu dal...
upraveno 1x, naposled 07.11.2019 07:55:56
07:15:17
07.11.2019
Jumbo
-> Syny: Mě služební OIII regeneruje cca každých 250 km, ale je to tím, že jezdím do práce 10 km. Filtr jsem si nechával změřit a je asi na 30%, podle mě to bude tím, jak psal Alenka, tedy krátké trasy za nižší teploty, kdy auto dává vyšší dávku nafty na nižší rychlosti a proto si "vypočte", že má vyšší zaplnění filtru, než je reálně...
06:52:25
07.11.2019
Syny
Kdyz uz tady resite tohle, tak se optam. Za posledni rok, kdy auto pouzivam opravdu denne (minimalne 15km do prace a 15km zpatky (ale spis vic), kdy vetsi polovina je mimo mesto a po rychlostce), ale jsou tam i jizdy po meste, pozoruju zkracujici se interval mezi regeneracema DPF. Driv to bylo klidne 700km, pak postupne kolem 600km, pak 550km, pak uz 500km a ted mi to posledne regenerovalo po 480km. Posledni regenerace me zastihla pri parkovani pred barakem - kdyz jsem se vsiml, ze se DPF vypaluje, tak jsem jeste jel udelat klasickou okruzni jizdu, ale pri rozjezdu auto zacalo hulit jako prelozena Avie 9 Modrosedej dym, kterej se z vejfuku vyvalil jeste pri naslednych asi dvou rozjezdech na tesne po sobe nasledujicich krizovatkach. Pak uz to bezelo jako nic a asi po 10-15ti km bylo vypaleno. A ted otazka - mam ocekavat nejakej problem v blizke budoucnosti? Nebo to je proste tim, ze 15km (i presto, ze tak 2/3 cesty jedu cca 130km/h) je malo a DPFko nestiha pasivne regenerovat, tak se postupne zkracuje doba mezi regeneracema (i pres to, ze aktivni regeneraci to vyvolava a nechavam ji vzdy dobehnout za jizdy)?
upraveno 2x, naposled 07.11.2019 06:53:49
23:09:27
06.11.2019
dragon_cb_cz
-> Alenka 06.11.19 22:59:13: OK, díky... takže pokud mi ve čtenejch hodnotách naskakuje zaplnění DPF více méně jako hodinky stylem "2% každých 10km", je to předpokládám spíš tahle "vypočtená" hodnota? Ale zatím jsem to moc času sledovat nestihl.



A vzhledem k výše uvedenému, předpokládám správně, že i kdybych nějakým způsobem zvládl dosáhnout režimu pasivní regenerace, tak tohle číslo stejně bude pořád růst, bez ohledu na to, že reálný stav sazí může klesat?



K tomu "fun fact" - jakým způsobem jednotka měří průběh regenerace? Opět nějaká mapa jak dlouho v jakých hodnotách musí být EGT? Nebo to kontroluje přes ten diferenční tlak? Jednotka mi indikuje průběh regenerace v procentech, tak jak to mám chápat.



Jinak je to EDC16, ale to asi víš.
22:59:13
06.11.2019
Alenka
-> dragon_cb_cz: zpusob vypoctu zaneseni je pomerne primitivni.



RJ ma nekolik tabulek pro ruzne pracovni rezimy, kde na jedne ose jsou otacky, na druhe davka aktualne vstrikovaneho mnozstvi paliva a obsahem tabulky je hmotnost sazi, ktere se pri dane kombinaci otacky x davka za nejaky casovy usek ulozi v DPF.



Nektere sofistikovanejsi jednotky maji jeste korekci teto hodnoty podle aktualni (obvykle taky vypoctene) lambdy v danych pracovnich bodech, ale to se u VAG TDI zacalo vyskytovat az u generace EA288 s RJ Bosch EDC17C64, u starsich EA189 s EDC17C(P)14, 20, 44, 46 atd. az s updatem po Dieselgate.



Delphi a Siemens to jedou pasivne bez korekci snad dodnes 3



Cidlo diferencniho tlaku je vicemene backup pro pripady, ze stav motoru neodpovida predpokladanemu stavu a huli do filtru vic nez by mel.



Regenerace se vzdy spusti podle hodnoty, ktera jako prvni dosahne hranice pro spusteni nucene regenerace a pokud motor realne nahuli potrebne mnozstvi driv nez si ho jednotka vypocita, tak se jede podle zmerene hodnoty.



Fun fact: v pripade, ze se regenerace spusti na zaklade max. kilometroveho probehu, tak si jednotka bez ohledu na aktualni vypoctene nebo zmerene zaneseni DPF vzdy dosadi maximalni moznou hodnotu zaplneni nutnou pro spusteni aktivni regenerace a zregeneruje tuhle virtualni hodnotu bez ohledu na to, ze vypoctene zaneseni bylo treba jen polovicni a merene klidne desetinove.



EDIT: bavime se samozrejme o VAG TDI, jak to maji vyresene krumply jinych znacek netusim, ale o moc jine to nebude.
upraveno 1x, naposled 06.11.2019 23:04:52
22:40:39
06.11.2019
dragon_cb_cz
-> Alenka 06.11.19 22:32:58: OK a jaký je způsob výpočtu té "vypočtené" hodnoty zanesení sazemi? Já jsem myslel, že se to primárně bere z toho čidla diferenčního tlaku, ale chápu to správně, že to je ta "změřená" hodnota, která slouží až jako backup? Někde jsem se dočetl, že primární zdroj je hodnota nějak změřená ze zátěže motoru, ale úplně si to nedovedu představit...
22:32:58
06.11.2019
Alenka
-> dragon_cb_cz: presne tak, pro predstavu viz prilohu - takhle to vypada u motoru 1.4tdi BWB.



Triggery jsou jak jsem psal, u zdraveho motoru jsou to v poradi od nejbeznejsiho - vypoctene zaneseni sazemi, max. kilometrovy probeh, zmerene zaneseni sazemi, max. mnozstvi spotrebovaneho paliva.



Regenerace probiha i pasivne vzdy kdyz teplota v DPF z nejakeho duvodu presahne cca 500 st., coz je plus minus teplota, pri ktere zacne dochazet k oxidaci sazi.



Nektere SW verze zvlast u 1.6tdi CAYx posilaji i pri beznem provozu bez spustene aktivni regenerace cca 1.2 - 1.5mg paliva do filtru neustale ve snaze zvysit teplotu vyfukovych plynu a tim podporit pasivni regeneraci DPF, a tedy prodlouzit vzdalenost mezi vynucenou aktivni regeneraci.
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Alenka vložen 06.11.2019 22:32:58
upraveno 1x, naposled 06.11.2019 22:36:08
22:30:34
06.11.2019
saskyn2
-> Shader 06.11.19 21:56:14: Ty procenta znamenají zaplnění filtru nespalitelným popelem. Ale jak říkám nemusí to vůbec odpovídat realitě.
22:29:48
06.11.2019
dragon_cb_cz
-> StepaNoFUN: Mě by právě zajímaly ty detaily... je mi jasný, že přímo toho mýho švédsko-italskýho bastarda asi vědět nebude, ale předpokládám, že nějaký principy budou celkem obecný. Taky už si z toho umím nějaký čísla vyčíst, tak by mě zajímalo, jak je interpretovat a jak se k tomu chovat.
Extreme Tyres
    vyhledávání
pá 28. - ne 30.06. Pohofest | pá 09. - ne 11.08. 10. CS ŠKODA zraz | další akce...