Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18607 příspěvků (zobrazeno 9251 až 9300) od 04.01.2015 do 07.10.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
14:31:21
10.10.2019
Luky
-> bouchy: VW Up má do 50 °C modrou (a předpokládám že i červenou) kontrolku. Dá se ale nastavit ukazatel teploty vody na displeji. Je zajímavý vidět, jak se to v zimě rychle ochlazuje když někde z kopce brzdíš motorem. Je schopný to spadnout klidně na 60 nebo tak 9 3
14:02:53
10.10.2019
bouchy
Téma teploměr... na FII ho nemám, no zatim OK. Ale další auto bylo s teploměrem, i kdyby to nemělo mít kola a volant1 (btw, stejně k ničemu, protože je nafixlovanej a od 50°C vystřelí nahoru, 90ky se drží do 120°C...). Takže používám aspoň teploměr oleje. Jo, vim, ta hodnota je jiná, ale rozhodně o to víc zajímavá. Zapnutá klima = +5°C, značná setrvačnost (tzn. švihání 110 a víc v pohodě, ale couračky a rozjížděčky=hned to jde nahoru). No a pak je tu borec, co tvrdí, že jeho ručička je nenafixlovaná (pochybuju, ale OK), ten pro jistotu v zimě ani netopí (ani neklimuje, ale to je jedno), protože po dojetí na křižovatku mu teplota začne padat pod 70. Takže ani ten měřák často není k ničemu... a hlavně že mu to jezdí za štyry (MB B, motor TD rencek). Vůbec divná kombinace.
13:23:53
10.10.2019
dragon_cb_cz
-> King: Já tomu na jednu stranu rozumím, lidi chtěj prostě jezdit, ne řešit technický detaily a bejt zmatený z "nějakejch hlášek". Ale že se má ohlídat teplota motoru, to se dřív naučila snad i ta nezabedněnější řidičská opice. Odstranění některých ukazatelů fakt nechápu.... mámy Mini to samý - palubka svítí jak diskotéka, milion pikačovin, ale teploměr to nemá.
13:02:35
10.10.2019
King
-> dragon_cb_cz 09.10.19 23:26:24: Je přesně tak - příklad bmw - dpf uz zabetonovanej tak, že 150k turbocrochtak sotva predjede kamion a palubka, která jinak hlásí každou kokotinu je naprosto v klidu. Motor se dokázal ohřát při běžný jízdě tak na 70, ale BFU tím netřeba znepokojovat, na palubce chybí teploměr, jak to bylo v těch letech módní. Přišel jsem na to spíš náhodou, protože otáčkoměr báwa má na konci stupnice otáčkoměru takovou pohyblivou úseč s červeným políčkem, která indikaci max. otáček mění podle teploty motoru. A mně bylo divný, že když tomu dám čočku na dálnici, tak se hranice "červenýho " dotane na 4600rmp, ale při klidný jízdě, byť ve vedru, to zase trošku klesne. Naštěstí se dá jednoduše čudlem na palubce naklikat servisní režim, kde zobrazuje mj. i teplotu motoru a bylo jasno. Vtipný na tom je, že auto má dva termostaty, který nevydržej věčně, a stačí aby jeden z nich nebyl úplně ve formě, motor jezdí podchlazenej a BFU s tím může klidně jezdit jako by se nechumelilo.
11:19:34
10.10.2019
dragon_cb_cz
-> saskyn2: Jo jo, jak někdo včera v jiné debatě poznamenal - nejdražší je si se servisem vybudovat důvěru a dobré vztahy. Pak už je to OK 3
11:04:09
10.10.2019
saskyn2
-> suri: Jo práce je víc, než se dá zvládat a taky samozřejmě upřednostnuji líp placený kšefty, ale prostě stálého zákazníka nepošlu do háje s ničím, byt to je sebehorší oprc.
10:07:26
10.10.2019
dragon_cb_cz
-> suri: Okolo mě jedno takovýhlo auto proběhlo - málem jsem ho koupil, o pár minut prováhal - docela jsem si za to tenkrát nadával. Krásnej brejlovec s fungl novým automatem (poslední nová AW55 co šla v Evropě sehnat). Jen dvoulitr, takže proběhly docela radikální upgrady, aby to nějak jelo. Jenže tam začala potíž - po delším zahřátí to začalo ztrácet výkon a nikdo nevěděl co s tím.



Nakonec s tím ten kluk co to koupil strávil víc jak rok, než to začalo fungovat jak má - úplně finální problém byla načatá kabeláž ke vstřikům. Ale měnila se i zapalovací kazeta (ač fungl nová, tak nebyla 100%), váha, klapka a já nevím co ještě... zahučel v tom za asi hodně solidní peníze. A dohromady se s tím nějak potýkalo snad 6 lidí - nikdo z nich se tím primárně neživí a spíš je to baví. Běžný servisáci od toho postupně všichni dali ruce pryč.
10:01:40
10.10.2019
suri
-> dragon_cb_cz: ani ja , a tieto autá sa predávajú ďalej a ďalej donekonečna a nakoniec skončia niekde nabúrané v strome čo je ich najlepší koniec...



ako vravím nečudujem sa , je tu toľko roboty že sa nie je čoho skôr chytiť a na nejaké blbosti moc času nie je
09:54:36
10.10.2019
dragon_cb_cz
-> Nwkt: OK, asi se pohybuju v lepší společnosti 3



-> suri: Jo, tohle je pravda, přesvědčit někoho aby se začal šťourat v nějakém velmi mlhavém problému je skoro nemožný. Ale těm lidem se v zásadě nedivím...
09:42:13
10.10.2019
Luky
07:53:28
10.10.2019
suri
-> saskyn2: asi tak , akékoľvek špeky tu má každý na háku a rieši si veci na ktorých je biznis , to sú väčšinou tí slušní garážníci najlepší na svete
00:21:56
10.10.2019
saskyn2
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 09.10.19 23:50:16: Nový šály a šrouby? Jak vypadaly starý? Já minule rozebíral nějaký bls a byla to klika, 5 min po 12, jedna už byla protočená.
00:19:42
10.10.2019
saskyn2
23:50:16
09.10.2019
Apple STS Chvojkovice-Brod
Prevence musí být
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Apple STS Chvojkovice-Brod vložen 09.10.2019 23:50:16
23:36:56
09.10.2019
Nwkt
-> dragon_cb_cz: Ne, polovina lidí co ke mě přijde, tak jim svítí palubka jak stromeček, mají mrtvej EGR, nebo klapky v sání. Ale hlavně chtějí nastavit US blinkry 3
23:26:24
09.10.2019
dragon_cb_cz
-> Nwkt: OK... netuším jak je to u koncernu udělané. Ale můj dosavadní dojem je, že většina uživatelů, který by i problémům předcházet chtěli, je výrobcema nechaná na holičkách, protože o tom jak to funguje se oficiálně nic nedozví a auto jim taky nic neřekne.
23:17:00
09.10.2019
Nwkt
-> dragon_cb_cz: Podle mě paní neřešila, že jí svítila dlouho kontrolka DPF (která svítí akorát, když je někde chyba) a dala to do servisu až když to padlo do nouzáku a nejelo to
23:00:56
09.10.2019
dragon_cb_cz
-> Milan 136 09.10.19 21:05:55: Já vím, ale zároveň nevěřím, že by se tam u něj nedal najít servis, kterému to s důvěrou svěřit jde.



-> Milan 136 09.10.19 21:03:46: No jo, ale co má paní řešit? Když auto vlastně neindikuje, co dělá, jen pak když už je to v prdeli zavelí zajet do servisu?
22:25:44
09.10.2019
Jarda/felda
-> vhml 09.10.19 21:24:44: v první řadě je třeba sepsat zakázkový list kde bude uvedená odhadovaná cena opravy 1 která bude dost přemrštěná 3 pak se účtuje hodinovka + díly do daný ceny i kdyby před autem tancovali woodoo tance 3
21:41:48
09.10.2019
saskyn2
-> vhml 09.10.19 21:24:44: Hele já to dělám tak, že u závad kde si nejsem jistý začnu tím levnějším, zákazníka obeznámím s tím, že zadarmo nedělám, takže to zaplatí a bud to vyjde nebo ne. Když nechce tak at jede jinam, nikdo mu to zadara beztak dělat nebude. Typicky třeba čidlo kdy prostě nejsem jasnovidec a může být ko čidlo, nebo kabeláž. Podle toho co je levnější a pravděpodobnější tak začnu tím. Zrovna ted jsem dělal čidlo na vačce na BMN, kdybych nedělal současně rozvody, tak natáhnu na zkoušku nový kabely-je to jednodušší. Jelikož chtěl zároven udělat rozvody tak bylo jednodušší dát jiný čidlo. Naštěstí to vyšlo i když jsem typoval spíš na kabeláž, ale tak nebudu pak znovu shazovat rozvody. Chce k tomu používat mozek. Kdyby to nebylo čidlem tak holt zákazník zaplatí znovu kabeláž, ale ví to dopředu a má na výběr, může jet někam jinam. Ono totiž stejně z těhle bádání nejsou žádný extra prachy a 90% servisů ho s tím pošle do prdele aniž by to vůbec řešili, mnohem víc peněz je z výměny olejů, brzd, rozvodů a ne z takovýhle špeků, takže zákazník je vesměs rád že našel někoho kdo má vůbec chut ho řešit.
upraveno 1x, naposled 09.10.2019 21:51:42
21:37:32
09.10.2019
Shader
-> saskyn2: Zkusím mrknout na ty kabely. Ukončí to i nucenou. Popílek netuším, vlastně ani nevím o co jde. Ale vzhledem k jeho zkušenostem předpokládám, že ano.
21:33:34
09.10.2019
saskyn2
-> MB_CML 09.10.19 21:28:00: Hele to si nemyslím, kolikrát jezdí auta s nefunkční saharou a regenerace normálně jede. Možná nucená na CR na místě nepůjde, ale klasickou si myslím to pustí.
21:31:34
09.10.2019
saskyn2
-> Shader: V turbu je první, druhý vedle lambdy před dpf a třetí na trubce před vlnovcem. Ta jednotka si signály z jednotlivých čidel porovnává. Regeneraci ukončí když nestoupá teplota, neodpovídá teplota, při plném zatížení, při neklesajícím diferenčním tlaku a dalších specifických závadách. Ukončí ti to i nucenou nebo jen klasickou? Popílek jste po výměně nastavili?
21:30:49
09.10.2019
Shader
-> MB_CML: Jenomže ta regenerace se spustí, ale záhy se ukončí pro nedosažení teploty a auto jde do nouzáku.
21:29:46
09.10.2019
Shader
-> vhml: To by mě v autorizáku taky zajímalo. Mechanik z PL si nevzal nic, pouze tedy za vyčištění DPF. Následné téměř dva měsíce laborování nezaúčtoval, jelikož neprovedl opravu.
21:28:00
09.10.2019
MB_CML
-> Shader: Jo má, protože pokud je nefunkční sahara, tak se nespustí regenerace. Na vině může být teplotní čidlo nebo už jsme párkrát řešili uhnilý kabel k vetrákům. Čili je důležité zjistit, jestli by sahara "měla" být funkční nebo opravdu je. 3
21:25:50
09.10.2019
saskyn2
-> Jarda - zrušená registrace 09.10.19 21:13:26: Mám-li být upřímný tak ventily na ladě bych z hlavy taky neuměl a fávo jenom proto že jsem na to vyrostl, ale mladý kluci tohle neznaji, na tom není nic divného a nemyslím, že by to hnele museli být matláci, prostě jsou autoservis, ne renovace veteránů...4
21:24:44
09.10.2019
vhml
Hele jak to potom vlastně funguje u takových záhad s placením? Přijedu do servisu s jednoduchým zadáním, že mi to padá do nouzáku.

Vymění mi DPF, zaplatím 30, ale bad luck, tím to nebylo, přijďte zas, příště zkusíme něco jinýho, třeba za 20 a uvidíme ( my uvidíme, vy zaplatíte ) ?
upraveno 1x, naposled 09.10.2019 21:25:14
21:24:30
09.10.2019
Shader
-> palinator: 3



-> Milan 136: Na diagnostice by měl množství paliva vidět ne?



-> saskyn2: Jsem to asi špatně napsal. Ten filtr je po repasi. Stejný problém byl na dvou filtrech i dvou jednotkách. S tou teplotou bych teď kecal. Kde je vlastně to čidlo teploty?
21:19:45
09.10.2019
saskyn2
-> Milan 136 09.10.19 19:58:41: Hele já už tohle vzdal, když si někdo přinese viku, tak mu to klidně namontuju, s poznámkou že to je sračka a za 3 měsíce to bude dělat znova. Když po mě chce něco takového koupit, tak ho pošlu do prdele s tím, že nehodlám pak řešit reklamace, ale přinesený klidně, hlavní je že mi zaplatí práci. Navíc pak většinou zanedlouho přijede znovu s origo dílem3 -> Shader: A kolik stál? A na kolik teda ta teplota vystoupá?Tyhle BMN/BMR jsou peklo, žije si to vlastním životem, zpřelámaný kabeláže, takový ty špeky jako že ucpanej palivovej filtr ti hodí nouzák s tlakem na turbu a podobně řeším pořád. Pak jsou pecka takový ty mechanici co hodí teplotní čidlo přes trubku od výfuku aniž by to zašroubovali(nekecám fakt jsem to taky jednou viděl) a borcovi se kvůli tomu ucpe dpf za 20t3
21:13:26
09.10.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435 09.10.19 20:04:56: retez jsem deal tak min.5x a nikdy s tim nebyl problem, no teda na kterym aute myslis, ze se mi to povedlo nejhur? ano, tam co jsem se nejvic snazil, na mtx po 50 tis.km jsou jak na rapidu po 350tis.km, ale MTX origo CZ a rapid k&b (na krabicce montovano v prvovyrobe), neni se ceho bat, jen si tam dat pravitko, aby se to nekrizilo...

Jinak Tve zkusenosti jsou klasika, nedivim se, mam stejne a nejsou to zdaleka ti nejlevnejsi garaznici, mraky kecu, jaci jsou odbornici a pak podelaji uplne vsechno a nezdrahaji si rict o pekne penize... kdyz se me mechanik pta, jak ma delat ventily u fava a jak u lady, tak bych rekl, ze to o necem svedci a to ma autoservis s hodinovkou 750,-kc a zamestnava asi 10 lidi, kamos, co ma ten servis to vi alespon na skodovkach, myslivcovi delal nivu a volal mi asi 20x :).

A ze bych se domluvil, ze mi nekdo neco udela behem dne, to nehrozi, reknou nechte mi to tu a nekdy se k tomu dostanu, je to tyden, dva, tri a nic se nedeje, takze si auto musim vzit a udelat sam. Proc mi nedavno soused nacpal 500 za bvymenu prasatka na octe a byl strasne stastnej, ale byla to hruza, zarezla trubka, mel jsem strach, ze to ukroutim, nakonec se teda povedlo...
21:05:55
09.10.2019
Milan 136
-> dragon_cb_cz 09.10.19 21:02:57: Ono to nebude krajem. Tady je "mechaniků", kterým bych nesvěřil ani doplnění ostřikovačů...
21:03:46
09.10.2019
Milan 136
-> palinator 09.10.19 20:59:49: Jen někdy. Teď posledně jsem měl na dílně Yetiho a byly tam tak 2 cm nad horní rysku...

Ale paní neřeší svítící kontrolu filtru a prostě to vypne. A řeší to až v nouzáku
21:02:57
09.10.2019
dragon_cb_cz
-> Tomaso435: Njn asi jiný kraj, já co jsem dával auta k mechanikovi v ČB, tak to bylo vesměs jen na pravidelný servisky při kterých se vyměnily drobnosti co se mezi tím rozbily (nic do čeho by před tím šahal). To samé teď v Praze na Saabu. Přestěhuj se 4
21:00:03
09.10.2019
Milan 136
20:59:49
09.10.2019
palinator
-> Shader:

Ano, i do oleje. 3
20:50:01
09.10.2019
Shader
Do DPF se dostává nafta přes všechny válce?
20:36:24
09.10.2019
Shader
-> dragon_cb_cz: Tohle mě taky napadlo, jestli pak to čidlo nefixluje.



-> King: Ano, vše se monitorovalo za jízdy. Regenerace započala, teplota se navyšovala, následně teplota klesla a regenerace se ukončila.



-> Jarda/felda: Vačky byly kontrolovány- ok.



-> Alenka: Myslím, že nemohl. Jelikož ten samý mechanik prováděl před lety výměnu hlavy a auto bylo funkční. Log. teď není možný.



-> saskyn2: Problém byl i na origo čistém filtru, momentálně nevím co je tam za filtr.



-> MB_CML: Sahara by měla být funkční, má to snad nějakou souvislost?



-> Milan 136: EGR je ok.



Podotýkám, že se jedná o mechanika s letitými zkušenostmi v oblasti TDi motorů, pouze TDi. Jinak ty výměny žhavičů a seřizování rozvodu atd. dělal, protože už se neměl čeho chytit.
20:23:35
09.10.2019
Milan 136
-> Tomaso435 09.10.19 20:04:56: Na jakým autě si netroufáš doma? Jako na fávu?
20:04:56
09.10.2019
Tomaso435
-> Milan 136 09.10.19 19:58:41: no, je tu autorizák - takovej kde je jeden sud oleje a ten se leje do všeho co přijede na výměnu. bracha tam byl na praxi, a to mě utvrdilo že bych si to tam nikdy nedal. pak je to hafo servisů malejch až po velký co dávaj i náhradní auta a jedou i havárky od pojištovny... všechno je to šílená prasárna. Z pravidla auto co tam jednou dáš, tam dáváš pak už furt protože na tom furt je co dělat... Díky tomu maj pořád co dělat, když dělaj ze sraček a ještě to odfláknout. co si udělám doma tak vím že drží a vydrží. Když sem ještě neuměl nic, tata měl služebního favorita v servisu. Ze servisu rovnou na stk kde ho vyhodily. zpět do servisu, něco se tam předělalo, stk to udělalo, a použitý díly co si vyžádal zpět, se tam v pruběhu dvou let vrátily zpět na místo tech nových vyměnenených protože se to začalo sypat . výsledek ? 9000 (tehdá šílená darda) vyhozenejch a zmařená stk. atd atd .. pak servisáci co si vybíraj co budou dělat a co ne, protože tohle je složitý tohle je prcačka atd... prostě si nevybereš. bud nový auto na který 150 000km snad nebudeš muset nijak dramaticky sahat a nebo jebku jako je felda a vše doma sám. Potřebuju udělat už jen rozvody a na ty si doma moc netroufám, obzvláště když vím jak poctivě jsem si dotáhnul řemenici když byl motor venku 40
20:00:13
09.10.2019
Milan 136
-> Shader: Co EGR?

Ty čidla teploty na dpf jsou určitě nový a ukazují dobře?
19:58:41
09.10.2019
Milan 136
-> Tomaso435 09.10.19 19:37:52: Nesmíš shánět mechanika, co to udělá za tři koruny. Já osobně bych nikomu do auta viku a jiný sračky nikdy nedal, ani kdyby si je donesl sám.
19:51:39
09.10.2019
Milan 136
-> Alenka 09.10.19 19:50:00: Taky mě to napadlo. Nebo celou hlavu?
19:50:00
09.10.2019
Alenka
-> Shader: nemohl tam někdo najebat vačky z motoru bez DPF (BKD, AZV)?



Jinak, lambda, rozvody ani žhavičky nemají s regenerací vůbec nic společného, i motor s úplně rozhašenými rozvody KO lambdou a bez jediné funkční žhavičky je možné zregenerovat, takže nevím co tam řešili.



Je možné udělat log?
19:37:52
09.10.2019
Tomaso435
-> Jarda - zrušená registrace 09.10.19 12:07:55: a ještě si k tomu zařizování shánění kdo to udělá z dílů který koupíš ty protože ty seženeš originál, mechoš sežene viku a tobě ji dá za cenu originálu plus 20% ještě k tomu, připočti svojí práci, protože zatím když sem měl auto u opraváře, tak asi krom jedněch rozvodů to vždycky zkurvil a já to dělal znova. Tím sem se zařek že vše sám... No ještě mě čeká na "šrotovým motoru" zkouška kompletního rozebrání , složení, a pokusnej start na špalku.. a pak se pustím už do všeho.

ted sme měli mastera na repasy starteru. 4800 bez daně... a když sem kouknul že novej starter je za 3300 tak mě to jen utvrdilo že hodinovou taxu pana opraváře já fakt sponzorovt nikdy nebudu... všichni sou největší vychcanci. kámošoj prej go nápravy. naučtoval asi 3600 za práci.. kámoš totál antitalent. vše puvodní jen celý prostříkaný olejem aby to nevrzalo :-D .. čuráci.
upraveno 1x, naposled 09.10.2019 19:39:16
19:18:20
09.10.2019
MB_CML
-> Shader: běží větráky sahary?
18:44:30
09.10.2019
saskyn2
Ten nový filtr je origo nebo nějaký polák?
18:14:48
09.10.2019
Jarda/felda
-> Shader 09.10.19 15:22:52: nemůže být ojetá vačka ? u 1.9 PD častý problém 8
17:28:27
09.10.2019
King
-> Shader: Ono by mělo jít dosáhnout tý správně vysoký teploty ve fitru i při pořádně svižný jízdě (o bez regenerace), tak jestli někdo zkusil za jízdy monitorovat tu teplotu...
16:26:51
09.10.2019
dragon_cb_cz
-> Shader: Jen vařím z vody, ale elektrika k těm čidlům? Není někde shnilá? Když jsem si četl horror stories k tomu jak je to u Saaba abych měl z čeho mít špatné spaní, tak jsem na tohle taky narazil myslím.
Extreme Tyres