
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> dragon_cb_cz 10.10.19 13:23:53: Táta má P207 z roku 2007 a má tam i teploměr oleje.
Řešil nějaký technický kokotiny (vadná spojka), ale diskotéku ne. Moc to nechápu, malý auto má dva budíky a velký nebo modernější auto má s bídou kontrolku.

-> Jarda: tady je zámek o 4cm v kufru. Ne že bych to nanatáhnul aby to šlo zavírat. Ale za cenu litr na vrakáči to nemá cenu řešit... Bez laku by to bylo po vytahání hnusný a lakovat je cenovej nesmysl. Do teď byly na červeným autě černý, tak teď budou stříbrný... Jen musím ještě najít nějakou záslepku, protože byly se stěračem....
-> StepaNoFUN 10.10.19 20:18:24: ja nacouval nivou takto taky, ale nemenil jsem, kladivo to poresilo

A druhej špek ve stejnej den. Volá mi starosta obce, kde pracuju....
Čau Štěpáne. Mám průšvih.
To vím. Jinak bys mi nevolal, kdybys něco nepotřeboval.
No pamatuješ si, jak jsi mi asi před 2 rokama měnil 5tý dveře na octávce? (má starou jedničkovku v liftbacku)
No to si pamatuju.
A pamatuješ si, jak jsem je zničil?
Jo. To si pamatuju. Zacouval jsi do garáže s otevřeným kufrem. Ty woe nekecej, že jsi to udělal znova... (pak následoval asi 3min. smích)
Jo udělal.
Takže postup znáš. Dojeď si na vrakáč, kup si jiný a zejtra je vyměníme...
Dveře máme (čuráci na vrakáči samozřejmě kabeláž přestřihali, takže protohat původní) a zejtra bude zase laborace...
Čau Štěpáne. Mám průšvih.
To vím. Jinak bys mi nevolal, kdybys něco nepotřeboval.
No pamatuješ si, jak jsi mi asi před 2 rokama měnil 5tý dveře na octávce? (má starou jedničkovku v liftbacku)
No to si pamatuju.
A pamatuješ si, jak jsem je zničil?
Jo. To si pamatuju. Zacouval jsi do garáže s otevřeným kufrem. Ty woe nekecej, že jsi to udělal znova... (pak následoval asi 3min. smích)
Jo udělal.
Takže postup znáš. Dojeď si na vrakáč, kup si jiný a zejtra je vyměníme...
Dveře máme (čuráci na vrakáči samozřejmě kabeláž přestřihali, takže protohat původní) a zejtra bude zase laborace...
-> saskyn2: Jo... ten popis poruchy je přesný. Když nad tím přemýšlím, tak před tou "fatální" poruchou byl problém i s délkou regenerace, kdy to trvalo opravdu dlouho.
-> StepaNoFUN:
byl sem kupovat feldu za 2000kč. pěkná telecom, koukneme na olej před startem - nic. dolejeme litr - na měrce furt nic ... odešel sem :-D to nemohlo na 500ml jezdit aniž by to nebylo škráblý :-D .. škoda no mohla bejt pěkná filcka.

-> Shader 10.10.19 19:41:34: Jak jsem ti psal už tady, teplotní čidla jsou tam tři. -> saskyn2 09.10.19 21:31:34:
Sice je to fábie, ale když už je tady ta diskuse, napíšu to sem... Dneska přijela kolegyně z cca 60km cesty a zkonstatovala - "Hele Štěpáne, ono to moje auto asi něco chce. Když jsem sem jela, tak na mě několikrát svítila kontrolka."
Jaká?
Taková jako lampa.
Hmmm. Oranžová, nebo červená?
Červená.
Výborně. a co že to bylo za kontrlolku?
Už to hledám. Tohle jsou ale nějaký vtipy...
A co tam píšou?
Džin připraven.
Super. To je kontrolka mazání. Červená... Jak často a jak dlouho svítila? No asi 5 vteřin a asi 4x za tu cestu.
Já Tě zabiju. Kdys naposled koukala na olej?
No někdy v únoru mi ho měnili. To se musí kontrolovat?
Do fábie 1,9TDi jsem dolil přes 2,5l oleje. Snímač hladiny a kvality to bohužel nemá, aby to řvalo dřív.
Jaká?
Taková jako lampa.
Hmmm. Oranžová, nebo červená?
Červená.
Výborně. a co že to bylo za kontrlolku?
Už to hledám. Tohle jsou ale nějaký vtipy...
A co tam píšou?
Džin připraven.
Super. To je kontrolka mazání. Červená... Jak často a jak dlouho svítila? No asi 5 vteřin a asi 4x za tu cestu.
Já Tě zabiju. Kdys naposled koukala na olej?
No někdy v únoru mi ho měnili. To se musí kontrolovat?
Do fábie 1,9TDi jsem dolil přes 2,5l oleje. Snímač hladiny a kvality to bohužel nemá, aby to řvalo dřív.
Toto jsem objevil na netu: C. SNÍMAČ TEPLOTY SPALIN
Pomáhá spouštět regenerace a sledovat jejich úspěšný start, průběh a konec. Regenerace je spuštěna pouze, když teplota spalin dosáhne definované teploty několik set stupňů. Pokud tento snímač teploty ukazuje špatné hodnoty, regenerace není třeba vůbec spuštěna nebo je předčasně ukončena nebo běží zbytečně dlouho. V důsledku toho se DPF předčasně zaplní, případně dochází k velkému ředění oleje naftou právě v důsledku dlouhých nebo předčasně ukončených regenerací.
O který snímač se jedná? Kde ho najdu?
Pomáhá spouštět regenerace a sledovat jejich úspěšný start, průběh a konec. Regenerace je spuštěna pouze, když teplota spalin dosáhne definované teploty několik set stupňů. Pokud tento snímač teploty ukazuje špatné hodnoty, regenerace není třeba vůbec spuštěna nebo je předčasně ukončena nebo běží zbytečně dlouho. V důsledku toho se DPF předčasně zaplní, případně dochází k velkému ředění oleje naftou právě v důsledku dlouhých nebo předčasně ukončených regenerací.
O který snímač se jedná? Kde ho najdu?
-> Milan 136 10.10.19 19:17:20: ak je to vrtulka z mnichova tak ta problem s DPF ma.... kamarat ma od nich nejake auticko/netusim motorizaciu ani ma to nezaujima/ ale pri pokeci o motorkach presiel k DPF...vraj velky problem...ci len u neho a ako netusim... zahriakol som ho akoby spomenul satana a debata sla zase k 2T verkom...
-> King 10.10.19 18:59:46: To neumí rozsvítit kontrolku, aby to upozornilo řidiče, že regenerace neproběhla běžně na pozadí a že je třeba tomu pomoct a nechá to utemovat filtr? To je teda ten nejlepší model auta (nevím, k čemu je dobrý to psát) docela vychytanej co?
-> Milan 136: Já vím že tohle je téma věnovanýmu nejlepšímu modelu auta na světě, ale my, co máme smůlu, že jsme se nechali nachytat ke koupi pozlátka z Mnichova, jaksi ani nemáme možnost dodržovat návod výrobce :-) Jak jsem psal, žádná kontrolka se ani u dost zanešenýho filtru nerozsvítí, že už tisíce km žádná úspěšná neproběhla kvůli nízký teplotě teplotě motoru se taky jeden nedozví atd.
-> dragon_cb_cz 09.10.19 23:00:56: Co má řešit? Nevypínat motor, když svítí kontrolka filtru. Tedy používat vozidlo v souladu s návodem k obsluze 

-> Apple STS Chvojkovice-Brod: A na šály si koukal?
-> saskyn2: dával sem jen komplet šrouby, BXE
-> dragon_cb_cz:
Tohle mi dělalo každý auto kromě Š120. Čím novější, tím víc to dělá. U řemenový 1,4 TSI v OIII je obzvlášť srandovní pozorovat, jak se ten motor od 50°C rychle ohřívá, že vidíš ručičku na tom poměrně rozsáhlým ciferníčku vyloženě utíkat vzhůru podle toho, jak přidáváš plyn... a během 2 km z kopce a zaplým topení ta teplota zase ochotně padá dolů.
Tohle mi dělalo každý auto kromě Š120. Čím novější, tím víc to dělá. U řemenový 1,4 TSI v OIII je obzvlášť srandovní pozorovat, jak se ten motor od 50°C rychle ohřívá, že vidíš ručičku na tom poměrně rozsáhlým ciferníčku vyloženě utíkat vzhůru podle toho, jak přidáváš plyn... a během 2 km z kopce a zaplým topení ta teplota zase ochotně padá dolů.

-> bouchy: 2010. Více méně současník F2, i facelift proběhl ve stejném roce.
-> Luky: Modrou nemám, zkatovaný kosty. FL (což je trochu vágní pojem, podstatný bylo asi zavedení jiný ŘJ s dalšíma jednotkama spíš než DRL v mlhovkách atd.), ta už ji má - nevim, kdy vypíná, jestli 50-60.. a na inftm. si taky můžu teplotu nastavit, ale opět 90 i kdyby trakaře padaly.
-> dragon_cb_cz: RV toho SX4?
-> dragon_cb_cz: RV toho SX4?
-> dragon_cb_cz: tohle je od nova, ale je to malej motůrek, moc chladiva v oběhu taky asi nebude. Zase během pár set metrů pod plynem se plně ohřeje
-> bouchy: Třeba SX4 má ručičku fakt realistikou, pohyby přesně odpovídaly tomu, co lezlo z jednotky.
-> Luky: To mi kdysi dělala oktávka. Když se to konečně ohřálo blízko 90°C, tak přišlo závěřečné klesání na D1/magistrále od Chodova dolů k jižní spojce a z magistrály jsem zase sjížděl se 70°C
Ale bylo to termostatem, po výměně už OK.
-> Luky: To mi kdysi dělala oktávka. Když se to konečně ohřálo blízko 90°C, tak přišlo závěřečné klesání na D1/magistrále od Chodova dolů k jižní spojce a z magistrály jsem zase sjížděl se 70°C

-> bouchy: VW Up má do 50 °C modrou (a předpokládám že i červenou) kontrolku. Dá se ale nastavit ukazatel teploty vody na displeji. Je zajímavý vidět, jak se to v zimě rychle ochlazuje když někde z kopce brzdíš motorem. Je schopný to spadnout klidně na 60 nebo tak



Téma teploměr... na FII ho nemám, no zatim OK. Ale další auto bylo s teploměrem, i kdyby to nemělo mít kola a volant
(btw, stejně k ničemu, protože je nafixlovanej a od 50°C vystřelí nahoru, 90ky se drží do 120°C...). Takže používám aspoň teploměr oleje. Jo, vim, ta hodnota je jiná, ale rozhodně o to víc zajímavá. Zapnutá klima = +5°C, značná setrvačnost (tzn. švihání 110 a víc v pohodě, ale couračky a rozjížděčky=hned to jde nahoru). No a pak je tu borec, co tvrdí, že jeho ručička je nenafixlovaná (pochybuju, ale OK), ten pro jistotu v zimě ani netopí (ani neklimuje, ale to je jedno), protože po dojetí na křižovatku mu teplota začne padat pod 70. Takže ani ten měřák často není k ničemu... a hlavně že mu to jezdí za štyry (MB B, motor TD rencek). Vůbec divná kombinace.

-> King: Já tomu na jednu stranu rozumím, lidi chtěj prostě jezdit, ne řešit technický detaily a bejt zmatený z "nějakejch hlášek". Ale že se má ohlídat teplota motoru, to se dřív naučila snad i ta nezabedněnější řidičská opice. Odstranění některých ukazatelů fakt nechápu.... mámy Mini to samý - palubka svítí jak diskotéka, milion pikačovin, ale teploměr to nemá.
-> dragon_cb_cz 09.10.19 23:26:24: Je přesně tak - příklad bmw - dpf uz zabetonovanej tak, že 150k turbocrochtak sotva predjede kamion a palubka, která jinak hlásí každou kokotinu je naprosto v klidu. Motor se dokázal ohřát při běžný jízdě tak na 70, ale BFU tím netřeba znepokojovat, na palubce chybí teploměr, jak to bylo v těch letech módní. Přišel jsem na to spíš náhodou, protože otáčkoměr báwa má na konci stupnice otáčkoměru takovou pohyblivou úseč s červeným políčkem, která indikaci max. otáček mění podle teploty motoru. A mně bylo divný, že když tomu dám čočku na dálnici, tak se hranice "červenýho " dotane na 4600rmp, ale při klidný jízdě, byť ve vedru, to zase trošku klesne. Naštěstí se dá jednoduše čudlem na palubce naklikat servisní režim, kde zobrazuje mj. i teplotu motoru a bylo jasno. Vtipný na tom je, že auto má dva termostaty, který nevydržej věčně, a stačí aby jeden z nich nebyl úplně ve formě, motor jezdí podchlazenej a BFU s tím může klidně jezdit jako by se nechumelilo.
-> saskyn2: Jo jo, jak někdo včera v jiné debatě poznamenal - nejdražší je si se servisem vybudovat důvěru a dobré vztahy. Pak už je to OK 

-> suri: Jo práce je víc, než se dá zvládat a taky samozřejmě upřednostnuji líp placený kšefty, ale prostě stálého zákazníka nepošlu do háje s ničím, byt to je sebehorší oprc.
-> suri: Okolo mě jedno takovýhlo auto proběhlo - málem jsem ho koupil, o pár minut prováhal - docela jsem si za to tenkrát nadával. Krásnej brejlovec s fungl novým automatem (poslední nová AW55 co šla v Evropě sehnat). Jen dvoulitr, takže proběhly docela radikální upgrady, aby to nějak jelo. Jenže tam začala potíž - po delším zahřátí to začalo ztrácet výkon a nikdo nevěděl co s tím.
Nakonec s tím ten kluk co to koupil strávil víc jak rok, než to začalo fungovat jak má - úplně finální problém byla načatá kabeláž ke vstřikům. Ale měnila se i zapalovací kazeta (ač fungl nová, tak nebyla 100%), váha, klapka a já nevím co ještě... zahučel v tom za asi hodně solidní peníze. A dohromady se s tím nějak potýkalo snad 6 lidí - nikdo z nich se tím primárně neživí a spíš je to baví. Běžný servisáci od toho postupně všichni dali ruce pryč.
Nakonec s tím ten kluk co to koupil strávil víc jak rok, než to začalo fungovat jak má - úplně finální problém byla načatá kabeláž ke vstřikům. Ale měnila se i zapalovací kazeta (ač fungl nová, tak nebyla 100%), váha, klapka a já nevím co ještě... zahučel v tom za asi hodně solidní peníze. A dohromady se s tím nějak potýkalo snad 6 lidí - nikdo z nich se tím primárně neživí a spíš je to baví. Běžný servisáci od toho postupně všichni dali ruce pryč.
-> dragon_cb_cz: ani ja , a tieto autá sa predávajú ďalej a ďalej donekonečna a nakoniec skončia niekde nabúrané v strome čo je ich najlepší koniec...
ako vravím nečudujem sa , je tu toľko roboty že sa nie je čoho skôr chytiť a na nejaké blbosti moc času nie je
ako vravím nečudujem sa , je tu toľko roboty že sa nie je čoho skôr chytiť a na nejaké blbosti moc času nie je
-> Nwkt: OK, asi se pohybuju v lepší společnosti 
-> suri: Jo, tohle je pravda, přesvědčit někoho aby se začal šťourat v nějakém velmi mlhavém problému je skoro nemožný. Ale těm lidem se v zásadě nedivím...

-> suri: Jo, tohle je pravda, přesvědčit někoho aby se začal šťourat v nějakém velmi mlhavém problému je skoro nemožný. Ale těm lidem se v zásadě nedivím...
-> saskyn2: asi tak , akékoľvek špeky tu má každý na háku a rieši si veci na ktorých je biznis , to sú väčšinou tí slušní garážníci najlepší na svete
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 09.10.19 23:50:16: Nový šály a šrouby? Jak vypadaly starý? Já minule rozebíral nějaký bls a byla to klika, 5 min po 12, jedna už byla protočená.
-> dragon_cb_cz: Ne, polovina lidí co ke mě přijde, tak jim svítí palubka jak stromeček, mají mrtvej EGR, nebo klapky v sání. Ale hlavně chtějí nastavit US blinkry 

-> Nwkt: OK... netuším jak je to u koncernu udělané. Ale můj dosavadní dojem je, že většina uživatelů, který by i problémům předcházet chtěli, je výrobcema nechaná na holičkách, protože o tom jak to funguje se oficiálně nic nedozví a auto jim taky nic neřekne.
-> dragon_cb_cz: Podle mě paní neřešila, že jí svítila dlouho kontrolka DPF (která svítí akorát, když je někde chyba) a dala to do servisu až když to padlo do nouzáku a nejelo to
-> Milan 136 09.10.19 21:05:55: Já vím, ale zároveň nevěřím, že by se tam u něj nedal najít servis, kterému to s důvěrou svěřit jde.
-> Milan 136 09.10.19 21:03:46: No jo, ale co má paní řešit? Když auto vlastně neindikuje, co dělá, jen pak když už je to v prdeli zavelí zajet do servisu?
-> Milan 136 09.10.19 21:03:46: No jo, ale co má paní řešit? Když auto vlastně neindikuje, co dělá, jen pak když už je to v prdeli zavelí zajet do servisu?
-> vhml 09.10.19 21:24:44: v první řadě je třeba sepsat zakázkový list kde bude uvedená odhadovaná cena opravy
která bude dost přemrštěná
pak se účtuje hodinovka + díly do daný ceny i kdyby před autem tancovali woodoo tance 



-> vhml 09.10.19 21:24:44: Hele já to dělám tak, že u závad kde si nejsem jistý začnu tím levnějším, zákazníka obeznámím s tím, že zadarmo nedělám, takže to zaplatí a bud to vyjde nebo ne. Když nechce tak at jede jinam, nikdo mu to zadara beztak dělat nebude. Typicky třeba čidlo kdy prostě nejsem jasnovidec a může být ko čidlo, nebo kabeláž. Podle toho co je levnější a pravděpodobnější tak začnu tím. Zrovna ted jsem dělal čidlo na vačce na BMN, kdybych nedělal současně rozvody, tak natáhnu na zkoušku nový kabely-je to jednodušší. Jelikož chtěl zároven udělat rozvody tak bylo jednodušší dát jiný čidlo. Naštěstí to vyšlo i když jsem typoval spíš na kabeláž, ale tak nebudu pak znovu shazovat rozvody. Chce k tomu používat mozek. Kdyby to nebylo čidlem tak holt zákazník zaplatí znovu kabeláž, ale ví to dopředu a má na výběr, může jet někam jinam. Ono totiž stejně z těhle bádání nejsou žádný extra prachy a 90% servisů ho s tím pošle do prdele aniž by to vůbec řešili, mnohem víc peněz je z výměny olejů, brzd, rozvodů a ne z takovýhle špeků, takže zákazník je vesměs rád že našel někoho kdo má vůbec chut ho řešit.
-> saskyn2: Zkusím mrknout na ty kabely. Ukončí to i nucenou. Popílek netuším, vlastně ani nevím o co jde. Ale vzhledem k jeho zkušenostem předpokládám, že ano.
-> MB_CML 09.10.19 21:28:00: Hele to si nemyslím, kolikrát jezdí auta s nefunkční saharou a regenerace normálně jede. Možná nucená na CR na místě nepůjde, ale klasickou si myslím to pustí.
-> Shader: V turbu je první, druhý vedle lambdy před dpf a třetí na trubce před vlnovcem. Ta jednotka si signály z jednotlivých čidel porovnává. Regeneraci ukončí když nestoupá teplota, neodpovídá teplota, při plném zatížení, při neklesajícím diferenčním tlaku a dalších specifických závadách. Ukončí ti to i nucenou nebo jen klasickou? Popílek jste po výměně nastavili?
-> MB_CML: Jenomže ta regenerace se spustí, ale záhy se ukončí pro nedosažení teploty a auto jde do nouzáku.
-> vhml: To by mě v autorizáku taky zajímalo. Mechanik z PL si nevzal nic, pouze tedy za vyčištění DPF. Následné téměř dva měsíce laborování nezaúčtoval, jelikož neprovedl opravu.
-> Shader: Jo má, protože pokud je nefunkční sahara, tak se nespustí regenerace. Na vině může být teplotní čidlo nebo už jsme párkrát řešili uhnilý kabel k vetrákům. Čili je důležité zjistit, jestli by sahara "měla" být funkční nebo opravdu je. 

-> Jarda - zrušená registrace 09.10.19 21:13:26: Mám-li být upřímný tak ventily na ladě bych z hlavy taky neuměl a fávo jenom proto že jsem na to vyrostl, ale mladý kluci tohle neznaji, na tom není nic divného a nemyslím, že by to hnele museli být matláci, prostě jsou autoservis, ne renovace veteránů...

Hele jak to potom vlastně funguje u takových záhad s placením? Přijedu do servisu s jednoduchým zadáním, že mi to padá do nouzáku.
Vymění mi DPF, zaplatím 30, ale bad luck, tím to nebylo, přijďte zas, příště zkusíme něco jinýho, třeba za 20 a uvidíme ( my uvidíme, vy zaplatíte ) ?
Vymění mi DPF, zaplatím 30, ale bad luck, tím to nebylo, přijďte zas, příště zkusíme něco jinýho, třeba za 20 a uvidíme ( my uvidíme, vy zaplatíte ) ?
-> palinator:
-> Milan 136: Na diagnostice by měl množství paliva vidět ne?
-> saskyn2: Jsem to asi špatně napsal. Ten filtr je po repasi. Stejný problém byl na dvou filtrech i dvou jednotkách. S tou teplotou bych teď kecal. Kde je vlastně to čidlo teploty?

-> Milan 136: Na diagnostice by měl množství paliva vidět ne?
-> saskyn2: Jsem to asi špatně napsal. Ten filtr je po repasi. Stejný problém byl na dvou filtrech i dvou jednotkách. S tou teplotou bych teď kecal. Kde je vlastně to čidlo teploty?
-> Milan 136 09.10.19 19:58:41: Hele já už tohle vzdal, když si někdo přinese viku, tak mu to klidně namontuju, s poznámkou že to je sračka a za 3 měsíce to bude dělat znova. Když po mě chce něco takového koupit, tak ho pošlu do prdele s tím, že nehodlám pak řešit reklamace, ale přinesený klidně, hlavní je že mi zaplatí práci. Navíc pak většinou zanedlouho přijede znovu s origo dílem
-> Shader: A kolik stál? A na kolik teda ta teplota vystoupá?Tyhle BMN/BMR jsou peklo, žije si to vlastním životem, zpřelámaný kabeláže, takový ty špeky jako že ucpanej palivovej filtr ti hodí nouzák s tlakem na turbu a podobně řeším pořád. Pak jsou pecka takový ty mechanici co hodí teplotní čidlo přes trubku od výfuku aniž by to zašroubovali(nekecám fakt jsem to taky jednou viděl) a borcovi se kvůli tomu ucpe dpf za 20t

