![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Jarda - zrušená registrace 03.10.19 18:01:05: 2kč nemáš pomalu ani na benzín kolenovrtskou jízdou ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> charon 03.10.19 14:15:46: vsak to paramo je origo pro feldu
a ze octa a felda je nesrovnatelne, to je snad kazdemu jasne, jedno je vyztuzeny a zakulaceny favo a druhy 4 golf. A feldou nejezdim, protoze mi ji naboril svagr, chladicovku uz mam hotovou, mel jsem na ni povinko 1280,- od axy a to mi, tak navysili, ze nejlevnejsi jsem sehnal 1680,- CSOB :(
-> vhml 03.10.19 15:18:50: no z toho mam strach, myslim, ze vazi min, nez fabka, ale zase vic, nez felda
Tak feldu mas do 2kc se spinavyma rukama obcas, ale zalezi na stavu, autoskoly si feldu hrozne chvalily, ze na tom jen meni olej - ty doby si pamatuju a nevim, proc by to dnes melo byt jinak.
Az ted jsem si vsiml, ze jsi psal o 1.4 ve fabii, tak to teda ne, tak o 0,5l vic nez felda 1.3 mpi bere, pritelkyne s ni najezdila 150tis.km za 1,15kc na km.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml 03.10.19 15:18:50: no z toho mam strach, myslim, ze vazi min, nez fabka, ale zase vic, nez felda
Tak feldu mas do 2kc se spinavyma rukama obcas, ale zalezi na stavu, autoskoly si feldu hrozne chvalily, ze na tom jen meni olej - ty doby si pamatuju a nevim, proc by to dnes melo byt jinak.
Az ted jsem si vsiml, ze jsi psal o 1.4 ve fabii, tak to teda ne, tak o 0,5l vic nez felda 1.3 mpi bere, pritelkyne s ni najezdila 150tis.km za 1,15kc na km.
-> Jirik_Tuňák1983: Protože ten dehtovej Sob. 4 auta doma fakt jsou moc. A tohle bylo prodejný nejlíp, navíc to ve finále od nás vzala bráchovo přítelkyně, takže zůstane v rodině.
-> dragon_cb_cz 03.10.19 15:21:14: A proč jsi to zase prodaljs? ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> vhml: Je... já teď prodal SX4 a konečný účet bude cca 4,80 Kč/km a přijde mi to jako OK výsledek. A to jsem na tom nic neopravoval, neměnil gumy, jen údržba.
-> Jarda - zrušená registrace 03.10.19 12:45:17: přesný ceny se mi dohledávat nechce, ale rozhodně se v žádným z tebou uvedených případů nejedná o násobky. Vždy tak max 50% ( a povětšinou kolem 25% ) pokud budeš srovnávat stejnou úroveň dílů. Což při spotřebě dílů za pár tisíc ročně je rozdíl v rámci stokorun.
Samozřejmě když si koupíš jebku, kterou je potřeba prvně zrenovovat, tak to nějaká vstupní investice je.
Jinak pořád platí, že 3,5 za kilometr s čistejma rukama je skvělá cena![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak tvá bájná 1.0 OHV je ultra píčovina. Nevím teda co váží Arosa, ale ve Fabii žere 1.4 OHV stejně jako dvoulitr, protože 1.4 je na to auto prostě slaboučká.
Samozřejmě když si koupíš jebku, kterou je potřeba prvně zrenovovat, tak to nějaká vstupní investice je.
Jinak pořád platí, že 3,5 za kilometr s čistejma rukama je skvělá cena
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak tvá bájná 1.0 OHV je ultra píčovina. Nevím teda co váží Arosa, ale ve Fabii žere 1.4 OHV stejně jako dvoulitr, protože 1.4 je na to auto prostě slaboučká.
-> Jarda: Ale musis srovnavat srovnatelne. Origo prevodovej olej do octy vs. origo prevodovej olej do Fe. jestli ho jeste prodavaji. kdyz to porovnas s rozlejvanym prevodakem od znameho, tak je to jasne. Vymenu oleje v haldexu nemuzes s Fe porovnavat, protoze to tam jaksi neni. Takze je jasne, ze o to to bude u octy drazsi. Spotrebu teoreticky taky porovnavat nemusez, kdyz octa vazi 1,5 x to co fela, je to ctyrkolka a mas trojnasobnej vykon. Proste chces mit vetsi a silnejsi auto, tak je holt jasne, ze to bude stat neci navic ...
A propos - kam najezdis za rok octou 40 000 km? A proc teda nejezdis v prihodnem pocasi feldou, kdyz je to octou tak drahe?
A propos - kam najezdis za rok octou 40 000 km? A proc teda nejezdis v prihodnem pocasi feldou, kdyz je to octou tak drahe?
-> Jarda: No ona měnila blatník + lakování a X dalších věcí, navíc pražský ceny za práci jsou přeci jen trochu jinde. Myslím že to měla za 15 nebo 20 komplet i s STK... Jinak ty vzdechy taky moc nechápu, Barumka 15" na O1 (rychle hledáno) 973 Kč, na Feldu 13" 792 Kč, to mi zásadní rozdíl nepřijde, olej stojí +- stejně, origo tě nikdo dávat nenutil, resp. srovnávej srovnatelné. A že to žere trochu víc - no je to prostě větší a těžší auto s dvojnásobným výkonem, co bys chtěl...
A nevěř tomu, že bys pořízením dalšího auta ušetřil... To dává smysl možná u mýho Soba když s ním jezdím po Praze za 11 litrů benzínu a i tam je to hraniční...
A nevěř tomu, že bys pořízením dalšího auta ušetřil... To dává smysl možná u mýho Soba když s ním jezdím po Praze za 11 litrů benzínu a i tam je to hraniční...
-> charon 03.10.19 13:11:14: tisic litr prevodovej origo (takze to je 14x vic :), vymena v haldexu svepomoci s origo filtrem 1500,- motorovej teda jen dvojnasobek a oil filtr stoji o 6kc vic, to je jedine :)
Kdyz budu brat palivo, plynova moje octa jezdi 1,4kc naftova 1,9kc, rapid prasojizdou 1,2kc ( necha se i pod kacku) a felda 1.3 mpi pianko 1kc, ono neni duvod ji brat u krku. Jako kdyz toho clovek moc nenajezdi, tak octa jo, ale 40tis.km za rok - to oproti felde sakra leze do penez, navic couracky okolo 20-40 km caste, na to je proste potreba maly auticko s malym motorem a 4 kolu v zime budu stejne vetsinou potrebovat jen kdyz pojedu k mamce nebo za kamosem a tam zas ani nekdy stacit nebude. Bral bych tu arosu 1.0 mpi ohv hlavne.
Kdyz budu brat palivo, plynova moje octa jezdi 1,4kc naftova 1,9kc, rapid prasojizdou 1,2kc ( necha se i pod kacku) a felda 1.3 mpi pianko 1kc, ono neni duvod ji brat u krku. Jako kdyz toho clovek moc nenajezdi, tak octa jo, ale 40tis.km za rok - to oproti felde sakra leze do penez, navic couracky okolo 20-40 km caste, na to je proste potreba maly auticko s malym motorem a 4 kolu v zime budu stejne vetsinou potrebovat jen kdyz pojedu k mamce nebo za kamosem a tam zas ani nekdy stacit nebude. Bral bych tu arosu 1.0 mpi ohv hlavne.
-> Jarda: Naplne 4 nasobek? Proboha jaky? Motorovej olej do Fava jem lil Total 10W40 za 450 kanystr, do octy leju Total 5W40 za 480 kanystr. Oba pětilitrové. Kotouce a desticky si uz nepamatuju, protoze jsem kupoval ATE Power Disc, ale treba bubny nove staly v podstate stejne jako na favo, pakny byly o neco drazsi nez na favo, ale o nejake 200 kc. Co jsem kupoval vyfuk tak od katu dozadu na octu byla cena cca na 1,5 - 2 dvojnasobku stredoveho a zadniho tlumice na Favo. Takze podle mych investic je udrzba octy radove o 50% drazsi nez udrzba Fava/Feldy, ale podle me to delaji spis rozvody a veci, ktere u Fa/Fe nejsou
A pneu? Na favo jsem kupoval zimní nokiany kolem 1000 kc a na octu totez kolem 1200 za kus. Je pravda, ze na tdi ubyvaji predni gumy celkem rychkle, ale ten predek je taky tezkej jako krava ... Zas mam na octe o cca 1,5 litru mensi spotrebu jak na favu, takze to ve vysledku vyjde šul nul.
A pneu? Na favo jsem kupoval zimní nokiany kolem 1000 kc a na octu totez kolem 1200 za kus. Je pravda, ze na tdi ubyvaji predni gumy celkem rychkle, ale ten predek je taky tezkej jako krava ... Zas mam na octe o cca 1,5 litru mensi spotrebu jak na favu, takze to ve vysledku vyjde šul nul.
-> vhml 03.10.19 11:56:32: vse tak 4 nasobek brzdovy desky, kotouce, cepy (ty teda tak dvojnasobek) naplne - to mi teda moc pomohl suri, gumy tak dvojnasobek a ubyvaji snad jeste rychleji, ale ty jsi psal, ze firemni auto za 3,5kc km je dobry, s octou se opravdu tem 3kc na km blizim (je to teda vc uprav, tak asi dobre), nebyt v plynu tak jsem pres tech 3,5kc. Rozvody, ty na felde nejsou, stejne tak tadle dvouhmota atd.
Je fakt, ze se snazim davat to lepsi, ikdyz na feldu zrovna taky viku necpu.
Nejvic ze vseho, co se aut tyka me nejvic zklamal motor 1.6 aee to je fakt, ten motor je ciste zlo. :)
Vzdy jsem chtel vyzkouset 1.6 a 1.8t a vw 1.6 8v me zklamal a naopak s tou audi 1.8t 20v jsem celkem spokojen.
Je fakt, ze se snazim davat to lepsi, ikdyz na feldu zrovna taky viku necpu.
Nejvic ze vseho, co se aut tyka me nejvic zklamal motor 1.6 aee to je fakt, ten motor je ciste zlo. :)
Vzdy jsem chtel vyzkouset 1.6 a 1.8t a vw 1.6 8v me zklamal a naopak s tou audi 1.8t 20v jsem celkem spokojen.
-> Jarda - zrušená registrace 03.10.19 11:49:54: co konkrétně na oktu stojí víc než na feldu?
Teda mimo věcí co ve feldě nejsou
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 03.10.19 11:07:07: 20k do octy je hned a ani toho clovek moc neudela
feldu za to zrepasujes bez laku svepomoci...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda: Aha... tuším, že u segry to taky lehce dělá, ale už jsem s tím dlouho nejel, ani nevím jestli to auto žije (ale asi jo, před STK do něj nasypala snad 20k).
-> dragon_cb_cz 03.10.19 10:20:00: naftova 6q ma a taky trochu masiruje nohu, ta ma spojku delanou asi 50tis.km a je to stale stejne, moje 1.8t to ted zacina delat
:/ a ten 6q je asi jedine, co mi tam upravdu chybi
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: A to je která, ta tvojí ženy naftová?
-> dragon_cb_cz 03.10.19 10:12:19: kdyz uz bych to delal, tak bych chtel dat 6q
-> Jarda: Nevím, já to lehce vnímal celou dobu, co jsem to auto měl... Ale tak na VW ten setrvák stojí celkem prd, ne? Tak se to vymění a je klid...
-> dragon_cb_cz 03.10.19 09:50:28: pri razeni - pri vyslapnuti to vibruje do nohy, jak nemam to tak hrozne, jen jak se to bude rychle zhorsovat, nafty to delaly hodne, s benzinovou jsem jwzdil jen s 1.6 aee a 1.6 tour 75kW a nedelaly to vubec
-> Jarda: Co myslíš "masírování"? Když položíš nohu na pedál, tak to lehce vibruje, ale to mi dělalo asi tak celých 100 tisíc, co jsem O1 měl. U Hondy si to ani nevybavuju... tam se pak začala projevovat hlavně výrazným zatřesením/zachrastěním motoru při vypnutí.
Masirovani nohy spojkovym pedalem dela odchzejici dvouhmota? Uz to zacinam pocitovat :/, nektery firemni octy jebaly do nohy hrozne.
A myslite, ze nepravidelnej chod motoru do cca max. minuty od nastartovani muze delat olej na koncovkach svicek, ale to by delalo asi porad?, no to tesneni pod vikem musim vymenit.
A myslite, ze nepravidelnej chod motoru do cca max. minuty od nastartovani muze delat olej na koncovkach svicek, ale to by delalo asi porad?, no to tesneni pod vikem musim vymenit.
nemáte někdo za dobrou cenu předek na modrou O1 ? nárazník svěla kapota maska kámoš se potkal s prasátkem ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: Také by mě to zajímalo, sice už jsem si po půl roce konečně zvyknul to vypínat, ale...
-> Nwkt:
Je to pro známýho známýho. Můžu se zeptat.
-> Milan 136:
Jaké jsou teda další možnosti pro OIII MR2019?
Je to pro známýho známýho. Můžu se zeptat.
-> Milan 136:
Jaké jsou teda další možnosti pro OIII MR2019?
-> Nwkt 01.10.19 19:58:38: Vím, chápu. Takových zařízení je spousta na trhu.
-> Milan 136: Jako jo, ale tady zůstane funkce zachovaná, akorát si pamatuje stav a pokud byl vypnutej tak se po startu sám zase vypne
-> Nwkt 01.10.19 19:43:16: přepsat volty je rychlejší ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator: Chceš modul na paměťovou funkci start stopu? Mám tu dva prototypy. Ale musím je dodělat ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Apple STS Chvojkovice-Brod:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: tak nesmíš vytrhnout ten hlavní silnej co vede ke starteru![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda:
Tim ale nevypneš jenom start stop ne?
Tim ale nevypneš jenom start stop ne?
-> palinator 01.10.19 10:27:06: odpojením jednoho káblíku
ted nevim jestli na baterce nebo altíku, auto tim ztratí informaci o stavu baterie a vypne start stop ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Nejsem si jistej, zde to někde již proběhlo:
Start-stop jde nějak odkódovat z nový OIII přes starej HEX-CAN s aktuálním VAGem?
Start-stop jde nějak odkódovat z nový OIII přes starej HEX-CAN s aktuálním VAGem?
-> Jarda: Spáruj to podle návodu na 2gen immo. Auto bude 2gen, budíky 3gen
-> saskyn2 28.09.19 13:24:16: to jsem udelal, ten to jako vzalo... ale daval jsem ho v loginu, mam ho dat prvne sem?
a co taky vubec nechapu, ze jsem si uplne bez problemu nastavil kilometry, jaky jsem chtel, ve VISu pisi ze jdou nastavit jen do 100tis.km a jen jednou a ja si nastavim kolik chci a kolikrat chci
jeste jak poznam jake generace mam immo? kdysi mi Nwkt rikal, ze imo mam 3.gen a 2,5te gen komfort, auto bylo registrovano 30.4.2001 a podle toho nachazim, ze by imo melo byt 2.generace, tam by stacilo smazat adaptacni hodnoty, ty mam 0 a nic s nima delat nejde, na kanalu 21 mi nejde zadat pocet klicu, zadam tam 2, potvrdim a kdyz to znovu otevru, tak je tam 0 klicu, jednou jsem se nejak dostak az k prizpusobeni klicu, misto blikani kontrolka immo svitila, ale nepotvrdila jednim bliknutim, ze klic vzala a pak uz to zas blikalo
Mozna celej imobil nechat zrusit a byl by pokoj... a o jednu potencialni zavadu taky min.
a co taky vubec nechapu, ze jsem si uplne bez problemu nastavil kilometry, jaky jsem chtel, ve VISu pisi ze jdou nastavit jen do 100tis.km a jen jednou a ja si nastavim kolik chci a kolikrat chci
jeste jak poznam jake generace mam immo? kdysi mi Nwkt rikal, ze imo mam 3.gen a 2,5te gen komfort, auto bylo registrovano 30.4.2001 a podle toho nachazim, ze by imo melo byt 2.generace, tam by stacilo smazat adaptacni hodnoty, ty mam 0 a nic s nima delat nejde, na kanalu 21 mi nejde zadat pocet klicu, zadam tam 2, potvrdim a kdyz to znovu otevru, tak je tam 0 klicu, jednou jsem se nejak dostak az k prizpusobeni klicu, misto blikani kontrolka immo svitila, ale nepotvrdila jednim bliknutim, ze klic vzala a pak uz to zas blikalo
Mozna celej imobil nechat zrusit a byl by pokoj... a o jednu potencialni zavadu taky min.
-> Jarda: Protože do těch novejch budíků musíš dát v prvním kroku pin těch novejch budíků, ne svuj.
-> Jarda - zrušená registrace 28.09.19 12:06:42: Tomuhle já nerozumím. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
kanal 50 jako bych mel blokovanej :( nevezme to ten pin puvodni, co mam, kdyz jsem si nechal delat klic
a zustava tam hodnota 32000, po mnoho pokusech to vypsalo error
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 28.09.19 12:03:20: to vis nedam si pokoj a nedam :), zatim to jeste nastartuju (se starejma budikama)... nevis o nejake poradne na mobil?
-> Jarda - zrušená registrace 28.09.19 09:01:03: Ty máš diagnostiku v ruce častěji než já mobilní telefon. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
s cim se mam spojit? pisi jednotka imo a pak 17, coz je pristrojovka
immo je 25
dekuji
![24](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/24.gif)
dekuji
-> King: Aha, Suzuki má naštěstí butónek jen jeden ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: Nj, jenže u Fordů je sice uzamykací "butonek " (spíš jenom ploška s dotykovým senzorem) na vršku kliky, ale "odemykací ploška " je jako na potvoru v místech, kam šáhneš, když lomcuješ za kliku :-) Jako trpět OCD, tak asi najdu způsob, kterak to zamčení otestovat, ale ještě se mi nestalo, aby po mirror foldu zůstalo odemčeno - resp. kdokoliv z rodiny to bez klíčku otestoval, tak musel počkat až na mě.
-> Jirik_Tuňák1983:
Hned jsem si vzpomněl na matku :-) Odcházela do práce asi hodinu před tím, než jsem vstával do školy. Odchodová sekvence: zabouchnout dveře, zamknout "na dva západy ", zalomcovat koulí na dveřích (což při vůli dveří ve futrech vzbudilo i mrtvýho), sjet vejtahem do přízemí, vyjet zpátky do 3. patra, znova zalomcovat koulí, sjet do přízemí, pokračovat s pochybnostma jestli je zamčeno do práce
Jednou, když už se vracela lomcovat, a to nekecám, podruhý, jsem na ni na Adama vystartoval z postele, jesli si ze mně nedělá prdel ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983:
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 24.09.19 20:56:40: Já jsem taky obcházeč, kontrolovač a lomcovač - ale u mě to je OCD jak vyšitý, já na kriminálky nekoukám ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: ja som pozeral ceny tých dvojok a niektoré sú lacnejšie ako jednotky ... takže za pár eur to ozaj predávať nebudem a nech to stojí v garáži radšej ...
-> Milan 136 24.09.19 19:16:29:
-> suri 24.09.19 19:25:59: Hele trojky jezděj taky, ale fakt mín, hodně lidí si připlácí 5 let záruku, takže to vozí do autorizáku. A hodně dělám spíš Passaty B6,7, ted tu mám minulou generaci caddy na dodělání HF, zítra má přijet B8 na klimakompresor a B6 na stk a emise. Tak ono dvojka už za chvíli veterán bude no co si budeme nalhávat![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri 24.09.19 19:25:59: Hele trojky jezděj taky, ale fakt mín, hodně lidí si připlácí 5 let záruku, takže to vozí do autorizáku. A hodně dělám spíš Passaty B6,7, ted tu mám minulou generaci caddy na dodělání HF, zítra má přijet B8 na klimakompresor a B6 na stk a emise. Tak ono dvojka už za chvíli veterán bude no co si budeme nalhávat
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 24.09.19 20:46:49: Ono je to stejně divná móda, naše babi takhle pořád lomcovala všema klikama v baráku, když odjížděli na chatu. Od bytu, sklepa, dvora, vchodové. Klidně se z každého mezipatra vrátila si zakvedlat klikou od bytu, i třeba z auta se vrátila. Pak se ještě po cestě ptala: "dědy, zamknul jsi?"
Ani si nemyslíme, že to bylo nějakou obsedantně kompulzivní poruchou, jako spíše pravidelným večerním přísunem kriminálek a detektivek, které mimochodem děda sledoval na dvou televizích současně. Na jedné běželi britští Profesionálové, na druhé třeba nějaká česká a ještě u toho děda stíhal číst Rodokapsy. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 24.09.19 20:33:28: A není pro to třeba zaběhnutý jiný výraz, než ten co zní jako sušenky pro obtloustlé jezevčíky? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)