skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> bouchy 24.09.19 11:36:21: Minulý týden jsem měnil na B6, majitel má auto 4 roky a ještě ji nikdy neměnil. A že ti nedá vědět je píčovina, konkrétně na O3 to hlásí hooodně dopředu, zkus místo papouškování internetových teoretiků někdy psát svoje reálné zkušenosti a ne co ti někdo nakuká.
-> bouchy: nepoznám nikoho kto čítal návod a skúšal to , funguje to aj mrtvym klúčom ... baterky sú také no , niekomu tri mesiace , inému rok , viac asi moc ani nie ... záleží aj čo tam je z výroby či 2025/2032
-> saskyn2: Nesmysly píšeš ty, nejdřív si o tom něco přečti. Zkušenosti, ne příručky. Baterka v Kessy vydrží tak 1-2 roky, bodejť by ne, když se klíček skenuje každou chvilku, jen při nástupu a startu 3x. A vědět dát nemusí, přijdeš k autu a je vymalováno.
-> bouchy: Píšeš nesmysly, ta baterka v klíčku vydrží klidně 5 let a hlavně tě to upozorní dost dopředu.
-> suri: Myslíš ten manévr zatlačit tu krabičku ("klíček") do start tlačítka? Tak ten raději zkoušet nebudu, ostatně jiní, co to zažili, někdy neuspěli a z auta byla rázem cihla.
-> bouchy: ide aj s vybitým normálne naštartovať , doporučujem čítať návod k autu a nešíriť dezinformácie -> StepaNoFUN: nechcem sa hádať ale mám pocit že išli stále , podľa teploty to bolo od faceliftu
-> Nwkt 23.09.19 22:12:56: O3fl. A nebo jsem prostě ťuknul do kliky a odešel s klidným srdcem, že to je zamčený.
Eště připomínám, že se Kessy klíček rád asi po roce vybije, takže se pak není čím do auta dostat (jedině klíčkem a vydloubnout krytku na klice - s tim stejně nejde nastartovat...)
edit - takže majitelé nosí při sobě náhradní knoflíkovku - při sobě, ne v kastlíku auta...
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![37](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/37.gif)
hm to musim zkusit u nasi Suzuki, mel jsem za to, ze auto s klicem uvnitr zamknout nejde, at je kdekoli :-)
-> Nwkt 23.09.19 22:12:56: Kolegyně u Fabie 3. Té se už zamklo auto s klíči v kufru a nebo v kabelce na sedadle spolujezdce možná 3x jenom co vím.
Jednou si klíče zapomněla v kufru, zabouchla ho a bylo to hotový.
Potom v kabelce na sedadle spolujezdce, chtěla obejít auto a vzít si ji i s notebookem a než vůz obešla, auto se zamklo.
Poslední případ je s klíči v zapalování.
Buď je tam nějaká závada a nebo je to nespolehlivé, ale dělalo to vždy zcela náhodně a klidně i u úkonů, při kterých se to normálně nebo jindy nezamklo.
Je to na hovno o to více, protože jde o služební vozidlo a náhradní klíč je dle interních regulí na centrále v Modleticích. Říkám tomu klíč, nevím, jak jinak to nazvat.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jednou si klíče zapomněla v kufru, zabouchla ho a bylo to hotový.
Potom v kabelce na sedadle spolujezdce, chtěla obejít auto a vzít si ji i s notebookem a než vůz obešla, auto se zamklo.
Poslední případ je s klíči v zapalování.
Buď je tam nějaká závada a nebo je to nespolehlivé, ale dělalo to vždy zcela náhodně a klidně i u úkonů, při kterých se to normálně nebo jindy nezamklo.
Je to na hovno o to více, protože jde o služební vozidlo a náhradní klíč je dle interních regulí na centrále v Modleticích. Říkám tomu klíč, nevím, jak jinak to nazvat.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: Ne, sám se otevře. Ale bavíme se tu o VW koncernu
-> Milan 136 23.09.19 22:07:18: Ani když otevřeš tlačítkem jenom kufr? Tchyně si takhle zamkla C-maxe, jel jsem 100km s druhýma klíčema.
-> Nwkt 23.09.19 22:12:41: Právě proto to píšu. Taky jsem to zkoušel, když to začalo...
-> vhml 23.09.19 22:10:30: Na něčem od VW? Nevěřím. Antény vevnitř poznají, že je klíč uvnitř a anténa v klice pozná, že ho nemáš u sebe. Leda že bys u sebe měl druhej klíč ještě.
-> StepaNoFUN 23.09.19 22:00:57: To je chytrý - to mám vlastně ve 130LPG taky - tu vůbec nezamykám...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: Na jakým autě?
-> Milan 136 23.09.19 22:07:18: no už se mi to povedlo 2x tak asi jo :-)
-> vhml 23.09.19 21:49:20: Jako že zámkneš auto s klíčem uvnitř? To nejde ne?
-> Jarda: Už jsem viděl shořelý torpédo. A dokonce na O2 po FL, kde je řízení podle teploty... Porucha trysky a ten líh v kapalině do ostřikovačů hoří...
-> Bukaj: Zamkne dotknutím se kliky... Neboli Keyless...
Ale odemknutí je znouvu dotknutím se kliky. Takže kdokoli přijde a šáhne na kliku (pokud je klíč v autě) to auto zase odemkne.
Ale odemknutí je znouvu dotknutím se kliky. Takže kdokoli přijde a šáhne na kliku (pokud je klíč v autě) to auto zase odemkne.
-> StepaNoFUN 23.09.19 21:46:37: to by bylo rozumne... ale na O1 jeste s komfortem 2,5te generace
ikdyz jsem vlastne rad, prijdu ke sluzebni o2 a okna pootevrene nebo sjete uplne :/
-> suri 23.09.19 20:03:25: jj a neodchazely ani po letech?
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> suri 23.09.19 20:03:25: jj a neodchazely ani po letech?
-> vhml: A čím zamykáš, když klíče máš v autě? Nebo máš dvoje klíče? Nějak tomu nerozumím...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> StepaNoFUN 22.09.19 23:42:53: nebo třeba já obvykle strčím klíče do tašky od notebooku. Pak auto zamknu a jdu třeba do krámu. Jenže klíče jsou pořád v autě v tej tašce , takže stačí přijít a zas odemknout ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri: A pak je ovládala komfortka dle treploty. Myslím, že pod 5°C.
-> Jarda: staré OII to mali nafurt cez X relé takže okrem štartu išli nonstop
Tak premyslim, jestli dat trysky ostrikovace primo na klicek nebo na zadni sklo, maji odber nejakejch 200-250mA jedna, ale v lete mi prijde zbytecny je vyhrivat.
-> TTomas: 0W20 je údajne do benzínov plnená aj s fabriky , čo neviem či je na 100% pravda lebo vytiahneš mierku nového auta a je tam žltý olej (0W20 je zelený) , môžeš to samozrejme nahradiť 5W30 ak máš GPF , ak nemáš tak kľudne na krátky interval aj 5W40 502.00 , 0W40 502.00 a iné oleje ...
-> Nwkt 22.09.19 23:37:56: Hele jsou toho plný internety
ale kolik reálně znáš lidí kterým auto s kessy ukradli. Já teda ani jednoho...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt: To je fajn věc. :-D Cca 1x do měsíce mi volaj ze Sherlogu, že nám někdo krade superba. Většinou kolega zapomene klíče v kapse, převlíkn se a auto někam přeparkuje či půjčí...
-> saskyn2: Akorát jedna vyjímka je kessy
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 22.09.19 16:01:10: Ale to je úplně jedno kolik stojí full led, to o tom že z té OII byly ty světla dole za minutu, stejně tak se kradli 5 dveře na feliciích...zatím co na ty full led u OII aby to pomalu dával na zvedák. Hele s autama dělám a můžu ti říct že se krade fakt mnohem mín než třeba před 10 lety, je to dané i složitostí zabezpečení nových aut, proto se spíš kradou i starší auta než nový- zatím co s felicíí odjel do 5 minut každej dement kterej si strčil do motoru svojí jednotku s čipem, tak dneska na to musíš mít vybavení ke kterému se každá smažka jen tak nedostane, samozřejmě nikde netvrdím že nový auto nikdo nemůže ukrást, aby to zase někdo blbě nepochopil.
-> Milan 136: Zajímavé. Zatím jsem se jen s 0w20 nesetkal. Asi nějaký nový předpisy. Dřív šla prakticky všude dat 5w30. Tu 0w20 by to chtělo měnit idealne tak po 5tis km ne?
šiel by som do 1,0TSI ak ísť do nového auta , v Oct ide fajne
-> Milan 136: Byl to jen příklad - nevím jak se co dá demontovat, ale prostě nevěřím, že už na těch autech neexistuje nic, co by nedokázal český nenechavec oholit a zároveň to nešlo dobře zpeněžit. A když to neooholí na místě, tak to prostě šlohnou celý a oholí v klidu později... Dobře si pamatuju, jak sestřenici ve firmě mizely služebáky - dokud nezměnili servis. Asi nějaký "šikovný" mechanik kopíroval klíče, no...
Tohle se prostě stane jen s autem, který je masovka. Nemá to nic společnýho s tím, jestli je dobrý nebo špatný. Jen s poptávkou po dílech na něj.
Tohle se prostě stane jen s autem, který je masovka. Nemá to nic společnýho s tím, jestli je dobrý nebo špatný. Jen s poptávkou po dílech na něj.
-> dragon_cb_cz 22.09.19 16:01:10: Už vidím, jak zloděj demontuje spodní kryt motoru, přední podběhy a následně nárazník, aby ukradnul LED světlomet. To už nejde jen tak vyndat.
-> bouchy 22.09.19 16:27:33: na 1.5 už nějakou dobu běží sw na odstranění cukání při zahřívací fázi.
-> TTomas 22.09.19 16:55:48: Není to tak. U většiny aut skočí do tabulky údržby na vyměnu jak 504 00, tak 508 00, ale třeba posledně na Kodiaqu 2.0 TSI byla pouze 508 00....
-> bouchy 22.09.19 16:27:33: na 1.5 už nějakou dobu běží sw na odstranění cukání při zahřívací fázi.
-> TTomas 22.09.19 16:55:48: Není to tak. U většiny aut skočí do tabulky údržby na vyměnu jak 504 00, tak 508 00, ale třeba posledně na Kodiaqu 2.0 TSI byla pouze 508 00....
Snad u všech VW50800/50900 (0w20) můžeš přejít i s LL na klasiku VW50400/50700(5w30/5w40) nebo na pevné intervaly na VW50200 (5w40/0w40)
-> Joki: Ereso, žejo
1,4 docela OK, určitej turbolagísek tam je. Hodně koukat, jestli to má nebo nemá GPF (1,4 ne, 1,5 (prý většinou) ano, 1,8 ne, RS ryze podle data výroby - co přestala existovat RS245 (a předchozí "normální" RS) a teď je 245k + GPF). 1,5ka prý jede o cosi hůř a dealeři jsou nejistí ohledně životnosti a poruch GPF (vlastně 1. generace v benzínech), jenže už není cesty zpět. Jinak dnes běžně oil 0W20 LL; snad se to dá stále obejít přechodem na pevný interval. Lidi si stěžujou u 1,5 DSG i man. na skákání při rozjezdech..
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> suri 21.09.19 12:11:05: Já taky nemám pocit, že by to byla vyloženě minulost. Ale co já vím, já do aut nedělám - soudím jen podle svého okolí.
-> saskyn2 21.09.19 15:08:03: Jasně že to svoje výhody má, o tom žádná, ale občas i nějaký nevýhody. Že v tvém okolí mají lidi momentálně štěstí je fajn, okolo mě to je přeci jen trochu jinak. A nevím jestli třeba ty full LED světla jsou úplně za babku? Ale neměl jsem potřebu to zjišťovat pochopitelně, třeba jsou za 3 tisíce... což neznamená, že se nenajde někdo, komu by stálo za to je krást.
Jinak já s dostupností dílů taky problém nemám, teď mi na 9-3NG měnili obě zadní stahovačky a trysku ostřiku xenonu a vyšlo mě to dohromady na 1100 Kč. Jestli něco, tak jsem omezený dostupností specialistů na značku - resp. v Praze to problém není, dokonce je na výběr, ale třeba kdybych bydlel v ČB, tak bych si asi provoz Soba rozmyslel - specialista je nejbližší v Praze a nebo možná něco v Rakousku.
-> saskyn2 21.09.19 15:08:03: Jasně že to svoje výhody má, o tom žádná, ale občas i nějaký nevýhody. Že v tvém okolí mají lidi momentálně štěstí je fajn, okolo mě to je přeci jen trochu jinak. A nevím jestli třeba ty full LED světla jsou úplně za babku? Ale neměl jsem potřebu to zjišťovat pochopitelně, třeba jsou za 3 tisíce... což neznamená, že se nenajde někdo, komu by stálo za to je krást.
Jinak já s dostupností dílů taky problém nemám, teď mi na 9-3NG měnili obě zadní stahovačky a trysku ostřiku xenonu a vyšlo mě to dohromady na 1100 Kč. Jestli něco, tak jsem omezený dostupností specialistů na značku - resp. v Praze to problém není, dokonce je na výběr, ale třeba kdybych bydlel v ČB, tak bych si asi provoz Soba rozmyslel - specialista je nejbližší v Praze a nebo možná něco v Rakousku.
-> Joki: podľa mňa okrem prvých 2013-14 boli všetky 1,4 v cajku , tam sem tam bola spotreba oleja / neazažil som/ alebo ložiská prevodovky
Octavia 3 a benzínovy motor. Jaký je ten nej resp. kterému se vyhnout? Je v cajku 1.4 TSI z konce výroby? Po facelift ze 7/2018. Kód nevím :( Nebo raději už tu 1.5 TSI?
-> dragon_cb_cz 21.09.19 11:59:20: Na OIII se dá sehnat všechno za babku protože Boleslav není daleko
To že to ukradli zrovna tvému kamarádovi mě mrzí, ale to neznamená že je to běžné, z okolí jsem se s tím setkal naposled někdy před 5 lety a to že se auty dost zabývám. Jediná vyjjímka jsou navigace to je pravda. Prostě ač to očividně neradi slyšíte, tak provoz běžného auta s dostatkem ND je ekonomicky výhodný.
Výši šrotovného mám od borce z ekolikvidace odkud jsem bral nějaká auta, nemám chut ani čas ti to hledat, ale 4000e to určitě nebylo(nevím jak ted) protože jsem bral auto který mělo v té době cenu 150t, tak to by musel být ten němec asi úplně blbej.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Výši šrotovného mám od borce z ekolikvidace odkud jsem bral nějaká auta, nemám chut ani čas ti to hledat, ale 4000e to určitě nebylo(nevím jak ted) protože jsem bral auto který mělo v té době cenu 150t, tak to by musel být ten němec asi úplně blbej.
-> dragon_cb_cz: 10k€ maj na Slovensku, zastropování, jinak je to % ceny z auta.
este ze ja nemam tuctovku co stoji na kazdom parkovisku ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: tie autá sa kradnú stále , dokonca aj OI a to nie sú krčmové reči ... akurát včera doviezli SII FL ktorý nestihli zobrať , vykuchaný filterbox , vyradené Pčko , nahodené "svoje" budíky a zrejme ich niekto vyrušil ... auto plné korenia , od policajtov zasraté argentorátom a aj tak to nikto nevyšetrí a majiteľ je rád že ho má a nestihli ukradnúť ...
-> saskyn2 21.09.19 09:59:46: A O3 koupíš za dvacku taky? Protože pak nechápu, proč jí kolegovi očesali snad ani ne rok zpátky
Stejně tak se ty auta kradou víc i jako celek - když někomu ukradnou Soba, tak pokud to není C900 (která na ceně už pár let stoupá a hezký kusy pod 200k moc nejsou - a zároveň jde otevřít snad i klackem od nanuku), tak je z toho haló, protože patří do kategorie aut co se nekradou vůbec.
Jinak dotaci 10k E dostane kdo? Našel jsem něco o 4k při koupi čistě EV, 3k při koupi hybridu - nepřeháníš náhodou trošku?![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jo a v hospodě už jsem nebyl nejmíň rok![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak dotaci 10k E dostane kdo? Našel jsem něco o 4k při koupi čistě EV, 3k při koupi hybridu - nepřeháníš náhodou trošku?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jo a v hospodě už jsem nebyl nejmíň rok
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Chvala bohu ze je na trhu tolik ruznych modelu a znacek..Z meho pohledu je spolehlivost a prakticnost velice dulezita pri vyberu auta, ale zaroven se mi to auto musi i libit, nebudu jezdit v necem co je super spolehlive a prakticke a budu se lekat pokazde, kdyz se na to podivam..Volva a Saaby se zazite uniformite vymykaji, z bezne dostupnych aut pro normalni smrtelniky, asi vic nez jine. Me se ty auta libi a az umre prakticka a spolehliva Alhambra, tak vim ze chceme XC70, velky motor a musi byt bila 2007-2016..
a je me jedno ze servis bude za bambilion ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Já když kupoval Octu, tak jsem měl u prodejce na výběr mezi černým konbykem TDI 81 kW, zejména karoserie byla v hodně slušným stavu a kvůli některejm věcem, který se mi nelíbily (byl to trochu bastl), to bylo o dost levnější. Když jsem viděl modrou, neváhal jsem. Ty xylofony a Maxidot z toho dělaj o dost jinačí auto a co na tom, že to bylo jen 66kW TDI a má zprohejbaný prahy. A bylo mi uplně u prdele, že na chlup stejnou (akorát bořenou na předek, takže nemá ostřiky světel) tj. vč. výbavy a motorizace, má soused o ulici vedle. Na půl cesty mezi náma je pak ještě k vidění jeden konbyk TDI 81 kW, opět výbavy Collection, avšak je lahvově zelenej.
A to se to tady prej ani neprodávalo. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
E: a priority při výběru byly úplně odlišný. Jako málo majetnej jsem chtěl koupit v zásadě předražený starý auto, u kterýho je předpoklad, že bude s rozumnou spolehlivostí a provozníma nákladama jezdit ještě dlouhou řadu let, než se rozpadne nebo mu legislativa setne vaz. Co se týče designu, tak myslím, že v roce 96 a následný facelift to ještě podtrhnul, udělali návrháři dobrou práci, když vytvořili auto, jehož vzhled sice nemířil mezi špičku ani jako novej, o to méně ale stárnul. Což mnoho aut, ze kterých se staly kýče, takové štěstí nemělo.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
E: a priority při výběru byly úplně odlišný. Jako málo majetnej jsem chtěl koupit v zásadě předražený starý auto, u kterýho je předpoklad, že bude s rozumnou spolehlivostí a provozníma nákladama jezdit ještě dlouhou řadu let, než se rozpadne nebo mu legislativa setne vaz. Co se týče designu, tak myslím, že v roce 96 a následný facelift to ještě podtrhnul, udělali návrháři dobrou práci, když vytvořili auto, jehož vzhled sice nemířil mezi špičku ani jako novej, o to méně ale stárnul. Což mnoho aut, ze kterých se staly kýče, takové štěstí nemělo.
-> dragon_cb_cz 21.09.19 09:40:07: Ale to jsou hospodský kecy, poslední co se tak nějak hromadně kradlo byly xenony na OII, ale ani to už dávno nefrčí. Skopčácí dostávají dotace 10.000e na nákup ekologického postrku, takže běžně koupíš např. za 20tkč celou OII na díly a pak už jen mlsáš![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 21.09.19 00:25:37: Jo jo, na oktávii je levných dílů všude kopice. Hlavně těch co jdou dobře zdemontovat ze zaparkovanýho auta přes noc - těch je inzerce plná tuplem. Což je dozajista praktický - když mi očešou auto, tak to můžu levně pořešit z dílů, co obrali z auta jinýmu chudákovi. A s trochou štěstí si můžu za levno koupit zpátky i ty svoje - a to je teprve výhra ![81](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/81.gif)
![81](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/81.gif)