skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> minno 22.11.24 13:15:08: Tohle je stav po 8 letech provozu a cca 210 tkm. Nikdy nijak neošetřováno. Prvních 6 let a cca 170 tkm to jezdilo v DE někde kousek od Alp...
-> minno 22.11.24 13:15:08: jsem rád, že čtyřkolka má jiný pomocný rám a tudíž to tam nebude pasovat - tedy alespoň v to doufám, jinak bych asi byl také nucen testovat 

-> vhml 22.11.24 08:24:33: To súhlasím, ale otázka je, čo všetko tam dať :)
-> Syny 22.11.24 08:50:20: Tak to je super.
-> Bukaj 22.11.24 09:17:41: Nečuraboce. Teda ak nerátam súčasný hukot zimných pneu
Len rád vylepšujem a testujem.
-> Jura_Favorit 22.11.24 11:25:46: Tak zas čo nie je protichodné
Sto ľudí, sto názorov...
-> Syny 22.11.24 08:50:20: Tak to je super.
-> Bukaj 22.11.24 09:17:41: Nečuraboce. Teda ak nerátam súčasný hukot zimných pneu

-> Jura_Favorit 22.11.24 11:25:46: Tak zas čo nie je protichodné

-> minno 21.11.24 22:55:01: zajímavé. Stejně jako protichůdné zkušenosti na zahraničních fórech

-> minno 21.11.24 18:42:48: Copak, čuraboce?

-> minno 22.11.24 06:29:02: Na zadni naprave jsem delal jen loziska a pruziny. Jinak bylo vse puvodni a nevypadalo to, ze by tam melo neco odejit.
-> minno 21.11.24 22:55:01: vycházel bych z předpokladu, že z nudy a dlouhý chvíle ty kryty nevyvíjeli
-> MATTESS: Tak či tak je to fajn.
-> minno: já mám 220t a na podvozku se nic nedělalo. Možná částečně je to dílem 150t po Německu
Častokrát ide o to, na čo je človek zvyknutý a čo považuje za normálny stav.
-> Syny: Len tak zo zvedavosti, tých 260 tkm dala tá zadná náprava v pôvodnom stave? To by bolo celkom potešujúce :-)
-> Syny: Len tak zo zvedavosti, tých 260 tkm dala tá zadná náprava v pôvodnom stave? To by bolo celkom potešujúce :-)
-> MATTESS 21.11.24 23:16:02: Přesně to jsem teď chtěl napsat. U Golfa jsem měl na tachometru 260 tkm a zvuky od zadní nápravy bylo asi to poslední, co by tam chtělo řešit 

To by mě zajímalo, jak moc by to bylo poznat. Nevšiml jsem si nějakého hluku od zadku
-> Milan 136 21.11.24 19:30:17: Suri tvrdí, že to nie je poznať.
-> vhml 21.11.24 20:14:24: Asi tak. A u O3 sa vysrali na detaily a rovno škrtli celú nápravu
Krytovanie podvozku som ešte neriešil. Úprimne netuším, ktoré dodatočné zakrytovanie by mohlo mať praktický prínos.
-> Jura_Favorit 21.11.24 21:50:08: Ak to chápem správne, tak by to malo tlmiť rozkmit nápravy (rezonancia / zvuk), ktorý sa prenáša do karosérie. Čiže s tým bazmekom by to malo byť tichšie a príjemnejšie od nápravy, zvlášť na rozbitej ceste.
-> vhml 21.11.24 20:14:24: Asi tak. A u O3 sa vysrali na detaily a rovno škrtli celú nápravu

Krytovanie podvozku som ešte neriešil. Úprimne netuším, ktoré dodatočné zakrytovanie by mohlo mať praktický prínos.
-> Jura_Favorit 21.11.24 21:50:08: Ak to chápem správne, tak by to malo tlmiť rozkmit nápravy (rezonancia / zvuk), ktorý sa prenáša do karosérie. Čiže s tým bazmekom by to malo byť tichšie a príjemnejšie od nápravy, zvlášť na rozbitej ceste.
Jak ta věc -> minno 21.11.24 18:42:48: funguje?
-> minno 21.11.24 18:42:48: urcite bych to tam dal. To je proste typicka vec, kteou vymysleli, vyrobili a pak ji nekdo z auta skrtnul kvuli cene.
Zakrytovani celyho podvozku resils?
Zakrytovani celyho podvozku resils?
Nejsou ti němečtí odboroví předáci poněkud magoři, co se VW týká? 

-> minno 21.11.24 18:42:48: Myslím že suri s tím jednu dobu něco vymýšlel.
Neskúšali ste niekto na zadnú viacprvkovú nápravu Golfa (prípadne iné koncerny s rovnakou nápravou) domontovať harmonický tlmič pomocného rámu nápravy?
audi.7zap.com/en/.../505- 505002
www.drive2.com/l/53301575 0428852482
Ževraj to bolo navrhnuté už pre Audi A3, Golf5... potom to pre Golfy vypustili.
Malo by to tlmiť hluk od zadnej nápravy.
audi.7zap.com/en/.../505- 505002
www.drive2.com/l/53301575 0428852482
Ževraj to bolo navrhnuté už pre Audi A3, Golf5... potom to pre Golfy vypustili.
Malo by to tlmiť hluk od zadnej nápravy.
-> vhml:
Nemám tušení...
Nemám tušení...
-> palinator 21.11.24 07:14:17: nema to pak od vyroby nejakou jinou smes desticek?
Jak se řešily brzdy, tak takhle vypadají zadky na autě, který jima skoro nebrzdí
-> Bukaj: Naopak, měď je naprosto dokonalá. A stará Volva mají třeba měděné trubičky z výroby. :)
-> Milan 136: A proto není měď povolená na brzdové potrubí... 

-> Jirik_Tuňák1983 17.11.24 09:30:15: Vtipny je, ze tohle pise nekdo, kdo si opecovava Volvo se kterym najede par set kilometru rocne. Ke zbytku jsem mel neco rozepsano, ale ono by to bylo stejne zbytecny a nemam vlastne vubec naladu ani chut na ty tvoje kecy nejak vic reagovat...
-> Syny 17.11.24 08:59:07: Je zajímavé, jak si dokážeš při svém vzdělání a věku vyložit něco po svém a kolikrát blbě, přičemž třeba instalatér by tu poznámku pochopil správně. Poznámkou bylo řečeno s nadsázkou víceméně to, že to kolem těch aut tak prožíváte, až máme obavy o vaše zdraví. NADSÁZKA.
-> Jirik_Tuňák1983 17.11.24 08:09:07: Jako ze mi u rok staryho auta ma byt jedno, jestli tam neni nejaka zasadni svolavacka, ktera muze ovlivnit jeho zivotnost?
-> SO545 17.11.24 07:56:30: To si u těch dvou nejsem úplně jistý. 

-> Syny 16.11.24 18:13:58: ved je to len auto....nejde o tvoje zdravie...

-> SO545 16.11.24 16:37:16: Mam se bat?
-> minno 15.11.24 17:49:11: je to svetlo biela vrstva asi 5cm na spodku.
-> Jirik_Tuňák1983 15.11.24 21:03:43: to nikto netusi....ked dojde auto do servisu a otvoris zakazku tak vtedy zistis co fabrika...dojebabrala...
Najprv to bol len G8 ....a teraz pribudli aj auta od Spanielov.
-> Jirik_Tuňák1983 15.11.24 21:03:43: to nikto netusi....ked dojde auto do servisu a otvoris zakazku tak vtedy zistis co fabrika...dojebabrala...
Najprv to bol len G8 ....a teraz pribudli aj auta od Spanielov.
-> Bukaj 16.11.24 10:19:43: šupinky bude nejspíš chrom z pístků, připravil bych se na "repas" brzdičů při další příležitosti 

To se mi stalo s nějakou ne úplně značkovou brzdovkou, od doby co sem to proplachnul a nalil Bosch tak. Už není zakalená ani ze spojky, ale je pravda že ji měním každý rok , max druhý a to auto teď už nic nenajde..
-> Bukaj: Neviem, čím to je, ale aj ja som bol zvyknutý, že zo škodovky mi vždy tiekla brzdovka, ktorá sa už na žltú nepodobala ani omylom a u iných áut býva pekná.
-> Bukaj: Jo to jsem přesně myslel, ta trubka zarezne v tý matce. Že by to nešlo povolit z hadičky se mi ještě nestalo.
-> saskyn2 11.11.24 18:26:34: Tak operace brzdiče na Caddy včera proběhla úspěšně.
Začal jsem pravou stranou, kde byl zatuhlý ten mechanismus ručky, koncovku trubky z brzdiče se mi sice povolit podařilo, ale trubička v ní byla kouslá a protáčela se i s koncovkou (i když trubka byla jak nová, žádné stopy po korozi nebo jen porušení plastového nástřiku povrchu trubky).
Nakonec jsem si poradil tak, že jsem z brzdiče odmontoval mechanismus ručky a držák lanovodu/hadice/kabelu, trubku jsem lehce ohnul a vyšrouboval komplet brzdič z koncovky (otáčením brzdiče kolem osy trubky)
Opačným způsobem jsem namontoval nový brzdič.
Levá strana (kde byl brzdič funkční) šla úplně v pohodě povolit a nebylo tak třeba laborování s rozebíráním brzdičů (starého i nového), jako na druhé straně.
V mezičase jsem sundal a vymyl nádobku na brzdovku (byla zevnitř tak špinavá, že zvenčí nebylo vidět, kde je hladina) - na to, že brzdovka tam byla minimálně 5 let (a cca 200 tisíc km), tak z brzdičů vůbec netekla žádná hrůza, jak jsem zvyklý ze škodovek. Jen z předních brzdičů při následném proplachování a odvzdušňování tekla brzdovka, ve které plavaly malinké kovové šupinky - odkud, to netuším...
Začal jsem pravou stranou, kde byl zatuhlý ten mechanismus ručky, koncovku trubky z brzdiče se mi sice povolit podařilo, ale trubička v ní byla kouslá a protáčela se i s koncovkou (i když trubka byla jak nová, žádné stopy po korozi nebo jen porušení plastového nástřiku povrchu trubky).
Nakonec jsem si poradil tak, že jsem z brzdiče odmontoval mechanismus ručky a držák lanovodu/hadice/kabelu, trubku jsem lehce ohnul a vyšrouboval komplet brzdič z koncovky (otáčením brzdiče kolem osy trubky)

Opačným způsobem jsem namontoval nový brzdič.
Levá strana (kde byl brzdič funkční) šla úplně v pohodě povolit a nebylo tak třeba laborování s rozebíráním brzdičů (starého i nového), jako na druhé straně.
V mezičase jsem sundal a vymyl nádobku na brzdovku (byla zevnitř tak špinavá, že zvenčí nebylo vidět, kde je hladina) - na to, že brzdovka tam byla minimálně 5 let (a cca 200 tisíc km), tak z brzdičů vůbec netekla žádná hrůza, jak jsem zvyklý ze škodovek. Jen z předních brzdičů při následném proplachování a odvzdušňování tekla brzdovka, ve které plavaly malinké kovové šupinky - odkud, to netuším...
-> SO545 15.11.24 16:59:31: A kolika kusů se to může týkat? To poněkud podcenili kontrolní mechanismy.
-> SO545: A ten fabrický vosk napríklad v dverách aj vidno, či je to taká tenká vrstva, že to oko človeka ani nezbadá?
-> minno 14.11.24 21:08:40: mame teraz zvolavacku ne Cupru a G8...kde prave dvere zabudli vyvoskovat tak sa to riesi dodatocne....
-> SO545: Hm, zaujímavé. Ale v dverách som vosk teda nespozoroval.
-> minno 13.11.24 20:23:24: kazda dutina je vyvoskovana aj dvere.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 13.11.24 21:08:44:
Taky zvedám za nápravy... Jen ne za šrouby, ale přímo za ramena. Mám v heveru zapíchlý špalík, takže se neomačkává nic. Pokud na autě dělám něco většího nebo to zvedám vysoko, dávám si pod auto pro sichr ještě podpěry nebo kola.
Taky zvedám za nápravy... Jen ne za šrouby, ale přímo za ramena. Mám v heveru zapíchlý špalík, takže se neomačkává nic. Pokud na autě dělám něco většího nebo to zvedám vysoko, dávám si pod auto pro sichr ještě podpěry nebo kola.
-> Jirik_Tuňák1983 13.11.24 22:05:39: Nejen pro obyc zvedaky. Bylo to tam osoustany uz ze servisu, kde to zvedaj za ta sama mista. Dokoupil jsem si na hever tuhle gumu, tak snad to bude lepsi nez to nejak podkladat, ale i tak to proste furt jde pres ten plastizol... Ke klasickymu heveru (pri nouzi na ceste) mam zbytky od lina
Alespon neco nez nic.

-> Syny 13.11.24 20:59:46: Měli jsme jen tři auta, kde to měli promyšlené.
1) Saxo - na heveru byla originál vložená U-tvrzená guma
2) Cromaňonec - za prahy byly plastové kostky (obdélníky) zespodu otevřené, do kterých se vsadil hever, nic se nekurvilo ani neodřelo
3) Volvo - má zesílená místa za prahy, kde je takový dvojdržák s trubkou uprostřed, do které se zahákne hever. Asi nejspolehlivějí a nejstabilnější řešení. Dobře mají řešená místa pro dílenský zvedák v rozích podlahy před a za nápravami.
Na Bravu je místo, kam se nasadí hever s výkrojem tvaru U a ten si kromě toho dosedne plochou za hranou prahu. Takže nemůže sjet, ale současně se nezvedá za rantl prahu ani za práh obecně. Od toho účka se to ale může trochu ošúchat.
Pažut - tam se hever nasazuje na takové vysunuté místo z prahu, takže se sice nepoškodí žádná část prahu, ale lak a plastizol v té spodní hraně něco utrpí. Mají ale dobře řešené body pro dílenský zvedák.
V těchto dvou případech mám vždy připravený nějaký vosk či jinou sračku ve spreji a po úkonu to prostě zastříknu a hotovo. Vidět tam není, takže je mi to jedno. Funguje to dlouhodobě.
Jak víceméně píšeš, u koncernu to pro obyč zvedáky a domácí přezouvače pořád nějak podceňují.
1) Saxo - na heveru byla originál vložená U-tvrzená guma
2) Cromaňonec - za prahy byly plastové kostky (obdélníky) zespodu otevřené, do kterých se vsadil hever, nic se nekurvilo ani neodřelo
3) Volvo - má zesílená místa za prahy, kde je takový dvojdržák s trubkou uprostřed, do které se zahákne hever. Asi nejspolehlivějí a nejstabilnější řešení. Dobře mají řešená místa pro dílenský zvedák v rozích podlahy před a za nápravami.
Na Bravu je místo, kam se nasadí hever s výkrojem tvaru U a ten si kromě toho dosedne plochou za hranou prahu. Takže nemůže sjet, ale současně se nezvedá za rantl prahu ani za práh obecně. Od toho účka se to ale může trochu ošúchat.
Pažut - tam se hever nasazuje na takové vysunuté místo z prahu, takže se sice nepoškodí žádná část prahu, ale lak a plastizol v té spodní hraně něco utrpí. Mají ale dobře řešené body pro dílenský zvedák.
V těchto dvou případech mám vždy připravený nějaký vosk či jinou sračku ve spreji a po úkonu to prostě zastříknu a hotovo. Vidět tam není, takže je mi to jedno. Funguje to dlouhodobě.
Jak víceméně píšeš, u koncernu to pro obyč zvedáky a domácí přezouvače pořád nějak podceňují.
-> Syny 13.11.24 20:59:46: Používam takú silnú gumenú homemade podložku. Obvykle dvíham autá tiež za nápravy, ale Golfa som dvíhal teraz len 2. krát a ešte som nevymyslel, kde pod nápravy to budem podkladať
Hlavne vzadu u toho viacprvku, zatiaľ sa mi tam žiadne miesto nezapáčilo
Inak tých zdvíhacích bodov a plastizolu by som sa tak nebál, stačí zamazať mazelínou a je to.
Ono ak by tam aj bola nejaká plastová ochrana z výroby, pod tou váhou a tým tlakom by sa to zrejme aj tak ošupávalo.
Na druhú stranu, keď si vo fabrike nelámu hlavu z uzavretím prahu, do ktorého potom vchádza blato a voda + plno iných vecí, toto asi nikoho netrápi
Ako sa vraví, hlavne sa z toho neposrať...


Inak tých zdvíhacích bodov a plastizolu by som sa tak nebál, stačí zamazať mazelínou a je to.
Ono ak by tam aj bola nejaká plastová ochrana z výroby, pod tou váhou a tým tlakom by sa to zrejme aj tak ošupávalo.
Na druhú stranu, keď si vo fabrike nelámu hlavu z uzavretím prahu, do ktorého potom vchádza blato a voda + plno iných vecí, toto asi nikoho netrápi

Ako sa vraví, hlavne sa z toho neposrať...
-> Syny: Presne z toho duvodu zvedam auta za napravy. Vesmes maj napravnice dole nejaky velky srouby a hever dam dycky pod hlavu nekteryho z nich, ze proste ten sroub je v misce heveru a nic okolo se nejebe... Zvedat to za prahy mi prijde nesmyslny presne kvuli vykurveni ty ochrany...