-> Syny: Nasrat do rukou a nepustit k vodě... Každý kolo jde vyvážit tak, abys měl závaží jen na jednom místě. I když je to někdy boj, když je tam toho víc.
Proto nejezdím do několika pneuservisů, kde na to serou (nebo to neuměj) - nebudu zjistovat a hádat se s nima. Ideální je si půjčit masinu a udělat to sám, ale poslední dobou to mám z ruky a není moc čas. :-/
Edit - cena byla kdysi dávno asi 35,- korun za vyvážení. Dneska to bude minimálně 50 + cena závaží (počítali jsme korunu za gram, dneska to bude 2-3kč...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
Před časem jsem tady řešil vyvažování kol. Vždy jsem kola po jedné nebo spíše dvou sezonach nechal převažovat. Pokaždý to proběhlo stylem, že v pneuservisu nechali stará závaží a jen něco odloupli, něco přidali atd. Pár dní zpátky jsem koukal na letňáky v garáži a na jednom kole byly závaží na 3 místech (asi 10, 35 a 15 g), na druhém kole 55 g, naproti 40 g atd. Tak jsem to všecko sloupal a odvezl na vyvážení bez starých závaží. Hned první co jsem slyšel, jak jsem tam kola dal, tak prej: "A tam jako nejsou žádný závaží, jo?"
Tak jsem mu řekl, že ne, že jsem chtěl dát kola na renovaci, ale nestihl jsem to, tak že jsou sundaný. Druhej den jsem si kola vyzvedl a všude závaží jen na dvou místech a maximální (a to ještě jen na jednom kole) je 30 g, jinak tak 10-15 g. Takže asi tak k tomu, že to stačí jen doplnit nebo odloupnout... Jsem zvědavej jestli to bude znát.
BTW: Kolik kde dáváte za vyvažování? Tady jsem maníka asi nasral, že tam musel nalepit všecky závaží nový, tak mi zkásnul o 450 (samo bez papíru), což se mi zdá docela dost :) Ale možná to je inflace :)
A dobrý taky bylo, že po tej mej eskapádě s náklaďákem, co mi počechral LP část auta, mi v servisu vyvažovali právě tyhle letňáky (jen přední kola) s tím, že stará závaží prý sundali a udělali nová. Prý pro jistotu. No a když jsem na to koukal, tak ani jedno kolo nemělo jen nová závaží. Ty přední měli obě jak stará, tak nová závaží. Jedno dokonce právě na těch třech místech. Všichni všude jen kecaj...

BTW: Kolik kde dáváte za vyvažování? Tady jsem maníka asi nasral, že tam musel nalepit všecky závaží nový, tak mi zkásnul o 450 (samo bez papíru), což se mi zdá docela dost :) Ale možná to je inflace :)
A dobrý taky bylo, že po tej mej eskapádě s náklaďákem, co mi počechral LP část auta, mi v servisu vyvažovali právě tyhle letňáky (jen přední kola) s tím, že stará závaží prý sundali a udělali nová. Prý pro jistotu. No a když jsem na to koukal, tak ani jedno kolo nemělo jen nová závaží. Ty přední měli obě jak stará, tak nová závaží. Jedno dokonce právě na těch třech místech. Všichni všude jen kecaj...
-> Jarda/felda 06.03.24 11:39:58: Samozřejmě že jsem to nikdy nenechal úplně uvařit, max 110 a topil jsem. Ale jinak si drží standardních 90, dobu nic, pak zapípá, začne blikat olej a pokud bych nechal topení na studenou, tak se za chvíli začne teplota zvedat. Co jsem ještě neudělal, zkusit sundat chladič a vystříkat bordel mezi voštinami.
-> Bobesh 06.03.24 11:14:40: a přehřeje se to i fyzicky nebo jen na budíku ?
to samý by byl ten olej, osobně bych to odhadnul na kostru motoru 


-> palinator 06.03.24 10:33:16: Pro mě, jakožto autobusáka a uživatele MAZDA MPV II je Fobie i Golf malej hajzl,co ho odveze do a z práce, popřípadě děti do školy nebo malý nákup
-> Sita 06.03.24 10:40:10: Ale proč to občasné přehřívání, ta blikající červená olejnička přijde jako předzvěst

-> Sita 06.03.24 10:40:10: Ale proč to občasné přehřívání, ta blikající červená olejnička přijde jako předzvěst
-> Sita:
Jsou, ve všech generacích. Stejně jako mezi Superbem a Passatem, ale nemůžeš srovnávat 2 různý platformy. S Fábií se srovnává Polo a Ibiza.
Jsou, ve všech generacích. Stejně jako mezi Superbem a Passatem, ale nemůžeš srovnávat 2 různý platformy. S Fábií se srovnává Polo a Ibiza.
-> palinator: Ve fabiich jsem se moc nehrabal, ale rozdily mezi G4 a O1 taky nejaky jsou....
Podle me to bude cidlo tlaku oleje, privod k nemu, pripadne je jeste nejaky cidlo dole na vane.
Podle me to bude cidlo tlaku oleje, privod k nemu, pripadne je jeste nejaky cidlo dole na vane.
-> Bobesh:
Fabie a Golf rozhodně není a nemůže být nikdy to samý. Je to úplně jiná platforma. Golf je Octavie.
Sahara běží? Co změřit tlak oleje? Olej po výměně vydrží čistý?
Fabie a Golf rozhodně není a nemůže být nikdy to samý. Je to úplně jiná platforma. Golf je Octavie.
Sahara běží? Co změřit tlak oleje? Olej po výměně vydrží čistý?
Místo Fabia I. HTP máme doma teď Golf IV 1,4 16v. V podstatě to samý, jen teď mám možnost srovnání a musím říci že Golf si vždycky nechal pro sebe to lepší.
Kromě klasických výměn, závad a zanedbané údržby řeším zajímavý problém.
Vůz po ohřátí a určité době jízdy třikrát pískne a rozbliká červený olej. Po určité době varování zmizí nebo se za určitou dobu začne zvedat teplota. Pokud použiji klasický škoda fígl a přitopím, srazím teplotu zpět a je klid, popřípadě zmizí i varování.
Olej měněný, stav max, motor nekouří, spaliny čisté. Kdyby opravdu nemazal, dávno by zakukal. Chladivo neutíká, soustava čistá, do expanze nefouká, olejová zátka suchá, vůz "topí jako prase", tudíž se mi nechce věřit podfouklému těsnění nebo vadné pumpě. Termostat nový.
A paradoxně, přichází to náhodně, někdy jo, někdy ne, třeba začne řvát ve městě a při letu 120km/h je úplně v klidu. Chová se naprosto standardně, neklepe, nekouří, chytá na první dobrou, válce nevypadávají, běží rovnoměrně.
Někdo radu, než půjdu vrátit výuční list?
Kromě klasických výměn, závad a zanedbané údržby řeším zajímavý problém.
Vůz po ohřátí a určité době jízdy třikrát pískne a rozbliká červený olej. Po určité době varování zmizí nebo se za určitou dobu začne zvedat teplota. Pokud použiji klasický škoda fígl a přitopím, srazím teplotu zpět a je klid, popřípadě zmizí i varování.
Olej měněný, stav max, motor nekouří, spaliny čisté. Kdyby opravdu nemazal, dávno by zakukal. Chladivo neutíká, soustava čistá, do expanze nefouká, olejová zátka suchá, vůz "topí jako prase", tudíž se mi nechce věřit podfouklému těsnění nebo vadné pumpě. Termostat nový.
A paradoxně, přichází to náhodně, někdy jo, někdy ne, třeba začne řvát ve městě a při letu 120km/h je úplně v klidu. Chová se naprosto standardně, neklepe, nekouří, chytá na první dobrou, válce nevypadávají, běží rovnoměrně.
Někdo radu, než půjdu vrátit výuční list?
-> Bery: No dneska DVD moc smysl nemá, vše online, max na nějakým USB
co je tovární sound systém?
řeším jestli vůbec to dvd mít v rádiu. už toho máme hromadu nastahovanyho, do toho ty netflixy...apod...
řeším jestli vůbec to dvd mít v rádiu. už toho máme hromadu nastahovanyho, do toho ty netflixy...apod...
zatím nic...ale v t4 bylo...je...2 DIN radio s dvd- nejaky pioneer, na zadní obrazovku už nedošlo. teď bych to chtěl dotáhnout včetně ty zadní obrazovky.
-> Bery: Akorát bacha, většinou to neumí tovární sound systém, pokud máš vyšší audio
-> Bery: Ty zadní obrazovky nebo origo DVD už máš? Jestli ne, tak je to fuk co koupíš
Řešil někdo do T5 multivan jiné rádio a třeba propojení se stropní TV pro zadní sedačky?
Potřebuju nějaký rádio 2 din s androidem, nebo bez, asi cd mechanikou, bez dvd, nebo s?? zatím hledám...
Potřebuju nějaký rádio 2 din s androidem, nebo bez, asi cd mechanikou, bez dvd, nebo s?? zatím hledám...
jako mimo výměny oleje se na žádný ladění takových motorů, převodovek a jednotek nechystám.
na 3.0 V6 nedosáhnu a ani o něm nesním.
Někde jsem psal jak si užívám t4 a už si vozím prdel v novým s dsg a je ten posun znát. na komfortu veliký skok, na spolehlivosti pracujeme..
na 3.0 V6 nedosáhnu a ani o něm nesním.
Někde jsem psal jak si užívám t4 a už si vozím prdel v novým s dsg a je ten posun znát. na komfortu veliký skok, na spolehlivosti pracujeme..
-> Bery:
Tole je uplně nejlepší na nízký otáčky... a taky na vysoký
Bez cukání, bez dunění. 
Tole je uplně nejlepší na nízký otáčky... a taky na vysoký


-> Bery 22.02.24 14:35:09: Ano, většinou co jsem jel, tak čím víc objem, tím to zvládalo nižší otáčky bez cukání a dunění.
3,0 mercedes je schopen jet na 900 otáček, ale tam to budou mít asi zmáknutý víc než u vw...čas ukáže
-> minno 21.02.24 15:54:04: No co co co.
Já jel necelých 70 do slušného kopce na sedmičku. Motor duněl jako prase, tak jsem odřadil pádlem dolů. Nejezdím s automatem zas tak často, takže jsem to zapomněl kontrolovat, co to tam skládá za hovadiny. Navíc jsem konverzoval s kolegou. 2.0 TSI.

-> Nwkt 16.02.24 21:40:45: no fuj
-> Nwkt 16.02.24 21:40:45: Potvrzuji ze služebáku.
Máme O3, O4 a S.

sport u mulťáka řadí lidsky. po dálnici ale i D v pohodě.
-> saskyn2 16.02.24 20:51:03: no jasný, ale softy na to podtáčení převodovky budou jak na suché tak mokré DSG
-> Jarda/felda 16.02.24 21:16:56: Lehce jo, ale stejně ti to nacpe 6 do kopce při 50km/h
-> Syny: No jo, já četl jen ten první příspěvek
-> saskyn2: Však píše, že se suchým nemá zkušenost.
-> Nwkt 16.02.24 18:19:12: režim "sport" to neřeší ?
-> Pavel P@nkáč: V Multáku přeci není suchý dsg ne? Tam je DQ381 jak v novějších naftách.
Ja mel suchou dvojspojku v kundaji a kdyz to par dni nejelo a prselo a bylo vlhko, mlhy... Tak mi pak prislo, ze tak prvni km to radilo nejak debilne, obcas to cuklo a tak... Ale jestli tam muze byt nejaka mikrokoroze? Netusim, ale zajimalo by me to...
-> Pavel P@nkáč: Motor vim, spis mi jde o to suchy DSG. V cem je pripadne horsi ci poruchovejsi nez mokry.
-> Syny: ta suchá převodovka nevím, nemám zatím zkušenost ale motor dobrej, svižnej, žere jak TDi, ale taky složitej jak naftovej, filtry ve výfuku, vysokotlaké vstřikování, už se o tom tu psalo...
-> Nwkt: jsou na to tunnzing softy, měl jsem v Multivanu
-> Nwkt: Jako jo podtaci, ale neni to tak strasny. Ale jezdil jsem jen s mokrym a tak nejak se vsude traduje, ze ten suchej je fuj :)
-> Syny: Nechceš DSG, prostě to podtáčí
Jaky mate zkusenosti s 1,5 TSI a DSG. Uz bych snad ze zoufalosti prezil i tuhle kombinaci. Je to suchy DSG (rekneme r.v. 2019+) furt takova bida a risk?
-> Borderer 23.01.24 06:56:49: Je to tuším DLC povlak.
-> Milan 136: Není to místo barvy nitridace?
-> Cumper 23.01.24 00:03:18: Vyměním olej a jezdim.. Měním rok/10tis.km
-> MVM 22.01.24 22:02:58: Díky za tip, to vypadá dobře, je to 505.01 a bez C3 . Koupím na příští výměnu. Tvoje vačka vydržela původní když jsi dával tenhle olej ?
Jinak díky všem za zajímavé postřehy o hydroštelech, doufám že to právě nebudu muset řešit, proto řeším ten ideální olej

Jinak díky všem za zajímavé postřehy o hydroštelech, doufám že to právě nebudu muset řešit, proto řeším ten ideální olej

-> Jarda/felda 22.01.24 22:44:29: Aha. Tyhle byly barevné (černé) komplet.
-> Milan 136 22.01.24 22:31:33: když říkám šedý tak mělo šedý vršek
ale boky byli leštěný bez barvy
takhle nějak vypadalo www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/034109309ad-zdvihatk o-ventilu-sdi-tdi-hydroste l-engineteam-14554.html
ale kupoval jsem to ještě na CC autodíly

takhle nějak vypadalo www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/034109309ad-zdvihatk o-ventilu-sdi-tdi-hydroste l-engineteam-14554.html
ale kupoval jsem to ještě na CC autodíly

-> Jarda/felda 22.01.24 22:25:08: Já měl takový. Lepší fotku nemám. Hrubý byl možná trochu ten černý povlak. Ale to se podle mě zaleští.
-> Milan 136 22.01.24 22:03:14: předminulou výměnu mi poslali šedou Inu tak měla hrubší povrch i když podle čísel byla určená pro PD 

-> ajok 22.01.24 21:26:40: Černá INA vypadá úplně stejně, jako originál. Které jsou taky INA
-> Cumper: Q8 Formula Excel 5W40. Několik let jsem to jezdil sam ve svy
fabii RS (PD)
fabii RS (PD)
-> ajok 22.01.24 21:26:40: černou Inu 

-> Jarda/felda 22.01.24 21:14:08: a to bys daval origo hydra? protoze kdyz vezmes do ruky origo hydrostel a treba inu, tak ta ina vzhledem k opracovani te vacce da urcite vic zabrat

-> Cumper 22.01.24 20:25:34: normálně bych dal 505.01 a víc neřešil, s rozvodama preventivně měnit i hydroštely a ona ta vačka něco vydrží 
