skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> Milan 136: Jj, já právě 505.01 bez C3 nikde nenašel a s C3 u starších motorů zase strašej že to blbě maže vačku... Tak snad ten olej co jsem tam dal je cajk, taky tam píšou že je to přímo pro PD
-> Cumper 22.01.24 12:59:55: To snad ani neexistuje?Já leju do BMM i přes DPF Millers EE Performance C3 5W40 mid saps. Sami ho do PD s DPF doporučují.
Ahoj, mám dotaz ohledně oleje do TDI-PD (konkrétně 85kw AJM bez DPF), patří tam norma VW 505.01 ale na druhou stranu všude čtu že nejsou vhodné oleje C3, pokud to nemá DPF, jenže olej specifikace 505.01 bez C3 jsem žádný nenašel, tak bábo raď, co nejlepšího tam dát?
...
Momentálně jsem použil tenhle www.motora.cz/oleje/.../t urbo-di-5w-40-c3-4l-214536 866.htm ale je to C3

Momentálně jsem použil tenhle www.motora.cz/oleje/.../t urbo-di-5w-40-c3-4l-214536 866.htm ale je to C3
-> Milan 136 10.01.24 20:56:30: No prý na to nejsou díly, ale nevím, já to pak dál neřešil.
-> saskyn2 10.01.24 20:42:34: To umí podle mě také. Jinak nevím, jak je to časté mimo mou bublinu, ale vstřik mrtvej elektricky jsem řešil asi 2x?
-> Milan 136 10.01.24 19:07:48: Kámoš co dělá v delphiservisu mi právě repas těch cay moc nedoporučoval, protože se repasuje jen machanika. Nebo spíš takhle zákazníkovi tekl jeden vstřik-ven na víko ventilů. Prý je tam nějaká gumička co se dá vyměnit. Ale po složení prý polovička těch vstřiků klepe, tak rovnou zákazníka připravit na to co se může eventuálně dít dál-repas. Jenže repas zase vyřeší jen tu mechanickou stránku, ale elektronika která na nich padá se nechá púvodní, takže se může klidně stát že třeba za 2 měsíce odejde.
-> vhml 10.01.24 18:21:44: Špatně dotažené, nechaný karbon v sedle. Běžné to není.
-> saskyn2 10.01.24 18:52:06: Nebylo to tak zlé.
Bylo to v Diesel servisu u Rady.
Tam ty tři nerozpadlé otestovali (měly malou dávku) a za celkem rozumné peníze je zrepasovali včetně dodání nových ima kódů.
Běží to krásně, jen je plný výfuk té nespálené nafty a hulí to jako kráva. Začalo mi blikat zbavení. Umřel snímač teploty 4. Asi mu to nechutnalo
-> saskyn2 10.01.24 18:52:06: Nebylo to tak zlé.
Bylo to v Diesel servisu u Rady.
Tam ty tři nerozpadlé otestovali (měly malou dávku) a za celkem rozumné peníze je zrepasovali včetně dodání nových ima kódů.
Běží to krásně, jen je plný výfuk té nespálené nafty a hulí to jako kráva. Začalo mi blikat zbavení. Umřel snímač teploty 4. Asi mu to nechutnalo

-> Milan 136 18.12.23 10:07:42: jak se to stane?
Potreboval bych poradit. Vicemene celou dobu co auto mam mi blbne destak. Obcas se stava, ze kdyz zapnu cyklovac (destak), tak sterace setrou a pak uz se nehnou at se deje co se deje. Trvale stirani bezi normalne, jde jen o destak. Kdyz prepnu packu intenzity, tak opet 1x setre a konec. Kdyz zastavim, vypnu motor, vyndam klicky a jdu treba nakoupit, tak pak uz to zas bezi normalne jak ma. Tak to je chvili (par startu) a pak zase ten samej problem. Vzdy to je od startu do vypnuti motoru, nikdy se to nepodela nebo nezacne fungovat behem jizdy. Diagnostika nic nepise, destak je vymenenej a bezezmeny. Vubec netusim kde muze byt problem. Nema nekdo nejaky napad?
-> palinator 19.12.23 12:41:07: no tak holt udělají ještě vyšší zanění, aby z části mohli zadotovat ty co na to nemají. Protože čím víc peněz přerozděluješ, tím víc můžeš odklonit
Takový ten systém všichni si rozdáme peníze a budeme všichni bohatí


-> dragon_cb_cz 19.12.23 11:48:27: Ale to já vůbec neříkám že by stát nevěděl kde a neuměl si poradit jak odřít občana. Já jen říkám že stát bude muset a že to samozřejmě bude občana bolet.
-> dragon_cb_cz:
Jo, jen chci říct, že té spotřební dani z PHM se dá při troše snahy vyhnout. Při plošné dani z elektřiny ne. Teda dá, ale na to musí bejt člověk zase trochu bohatej.
Jenže moc řešení to nemá a stejně nezbyde nic jinýho, než potrestat ty, který se pokusili zajistit na budoucnost. Třeba zrovna tou soběstačností v energiích.
Jo, jen chci říct, že té spotřební dani z PHM se dá při troše snahy vyhnout. Při plošné dani z elektřiny ne. Teda dá, ale na to musí bejt člověk zase trochu bohatej.

Jenže moc řešení to nemá a stejně nezbyde nic jinýho, než potrestat ty, který se pokusili zajistit na budoucnost. Třeba zrovna tou soběstačností v energiích.
-> palinator 19.12.23 12:25:06: Jasně, ale pokud zmizí jeden druh daňový zátěže, se to propíše částečně i do ekonomiky domácností... Nebude to tak přímočarý jako nahradit jednu spotřební daň za jinou, ale že by stát nenašel způsob, to je snad jediná věc, ze který fakt obavu nemám ani v nejmenším. Jak se říká, existují jen dvě jistoty - daně a smrt.
-> dragon_cb_cz:
Zdanění elektřiny je dost velkej sociální problém a elektřinu domácnosti od trakční nedokážeš oddělit, narozdíl třeba od zelený nafty.
To by se muselo podařit snížit její výrobní cenu, v čemž nám sice OZE pomůžou, ale náklady bude zvedat potřeba záloh (asi plyn, uhlí asi umře úplně) v podstatě na celý podíl běžné spotřeby z OZE v mixu.
Zdanění elektřiny je dost velkej sociální problém a elektřinu domácnosti od trakční nedokážeš oddělit, narozdíl třeba od zelený nafty.
To by se muselo podařit snížit její výrobní cenu, v čemž nám sice OZE pomůžou, ale náklady bude zvedat potřeba záloh (asi plyn, uhlí asi umře úplně) v podstatě na celý podíl běžné spotřeby z OZE v mixu.
-> saskyn2 19.12.23 11:21:33: Jo, velkej příjem to je, ale nevěřím, že by se stát nedokázal zhojit jinde až mu tenhle zdroj příjmů začne vysychat... třeba zdaněním elektřiny výrazně více než dnes.
-> dragon_cb_cz 19.12.23 11:00:35: Hele nevím, nechce se mi to hledat ale někde jsem četl že spotřební dan a dph z pohonných hmot je jeden z nejvyšších danových příjmů našeho státu.
-> palinator: Jo to máš asi pravdu, ale než to do téhle fáze dojde, tak mi už tady dávno nebudeme. Jinak mě třeba víc aktuálně sere to zrušení podpory elektromobilů v D. Hodnej německej danovej poplatník mi platil přidruženou výrobu, člověk koupil papírově zlikvidovaný pěkný auto v D za pár šupů a rozprodal to po dílech za pětinásobek. Pravda že to ted už dělalo hodně lidí a už to nebylo takový jako na začátku.
-> palinator: Jo to máš asi pravdu, ale než to do téhle fáze dojde, tak mi už tady dávno nebudeme. Jinak mě třeba víc aktuálně sere to zrušení podpory elektromobilů v D. Hodnej německej danovej poplatník mi platil přidruženou výrobu, člověk koupil papírově zlikvidovaný pěkný auto v D za pár šupů a rozprodal to po dílech za pětinásobek. Pravda že to ted už dělalo hodně lidí a už to nebylo takový jako na začátku.
-> saskyn2:
Osobně si myslim, že úplnej zákaz výroby spalováků nebude nebo minimálně půjdou dovézt, protože právě neexistuje racionální řešení pro lidi, který jezděj extrémně málo, ale není dostupná veřejná doprava nebo sdílení aut (a tlačit lidi do sdílenejch aut - tedy omezit vlastnictví svého je podle mě dost zásadní zásah do lidských práv). V řádu desítek let si myslím, že se ale vyřeší i tyhle malý nájezdy, protože prostě ty baterky budou tak levný a budou mít tak vysokou životnost, že to prostě přestane být problémem. Už dneska se pohybuje cena baterie u nově představených aut kolem 90 USD/kWh, což při životnosti 20 let při hovno ježdění, už fakt není problém.
Osobně si myslim, že úplnej zákaz výroby spalováků nebude nebo minimálně půjdou dovézt, protože právě neexistuje racionální řešení pro lidi, který jezděj extrémně málo, ale není dostupná veřejná doprava nebo sdílení aut (a tlačit lidi do sdílenejch aut - tedy omezit vlastnictví svého je podle mě dost zásadní zásah do lidských práv). V řádu desítek let si myslím, že se ale vyřeší i tyhle malý nájezdy, protože prostě ty baterky budou tak levný a budou mít tak vysokou životnost, že to prostě přestane být problémem. Už dneska se pohybuje cena baterie u nově představených aut kolem 90 USD/kWh, což při životnosti 20 let při hovno ježdění, už fakt není problém.
-> saskyn2 19.12.23 10:56:40: To vidíš moc optimisticky, kdyby motoristi měli takovouhle páku, tak to vypadá jinak
Těch míst na kterých tě stát obírá je tolik, že si cestičku najde... o to nemám strach 
Jinak to jeté elektro - tam právě až nějaká delší zkušenost ukáže, jak moc to pro lidi bude průchozí. Jasně, stará baterka znamená menší dojezd, ale pro spoustu lidí to nemusí být omezující. Pokud bude jinak rozumně funkční, tak s tím lidi odjezdí 99% toho co potřebujou. Spousta lidi nejede dál jak 20km od baráku jak je rok dlouhej.


Jinak to jeté elektro - tam právě až nějaká delší zkušenost ukáže, jak moc to pro lidi bude průchozí. Jasně, stará baterka znamená menší dojezd, ale pro spoustu lidí to nemusí být omezující. Pokud bude jinak rozumně funkční, tak s tím lidi odjezdí 99% toho co potřebujou. Spousta lidi nejede dál jak 20km od baráku jak je rok dlouhej.
-> dragon_cb_cz 19.12.23 10:42:53: Jenže jetej elektromobil-když se tu teda bavíme o elektromobilu starém jak průměr našeho vozového parku bude vyžadovat nemalou investici za nové batrie. To se ti vyplatí když jezdíš hodně, ale já se obávám že pro někoho kdo najezdí minimum třeba do 10-15t(a že takových je) za rok tam ten ekonomickej smysl naženeš jedině když výrazně zdaníš palivo. Že by do budoucna zlevnovala elektrika dost pochybuju.
Což jsme mimochodem u dalšího problému. Dneska to funguje tak že motorista platí, politik mu sebere prachy, z nich zaplatí soukromou školu pro svoje děti a ze zbytku zaplatí třeba mhd.
Ve chvíli, kdy se na to motorista vysere(třeba protože to nedává ekonomický smysl) a raději přesedne do toho mhd, tak jaksi vyschl zdroj a není z čeho zaplatit mhd ani soukromou školu pro politikovo děti
Tohle bude muset stát do budoucna řešit, bud vyšším zdaněním nás všech, nebo nějakým plošným zdaněním všech soukromých postrků, jinak to dopadne blbě, viz ted v D kdy jim jaksi došly peníze na dotace pro elektromobily.
Což jsme mimochodem u dalšího problému. Dneska to funguje tak že motorista platí, politik mu sebere prachy, z nich zaplatí soukromou školu pro svoje děti a ze zbytku zaplatí třeba mhd.
Ve chvíli, kdy se na to motorista vysere(třeba protože to nedává ekonomický smysl) a raději přesedne do toho mhd, tak jaksi vyschl zdroj a není z čeho zaplatit mhd ani soukromou školu pro politikovo děti

-> saskyn2:
Ale k těm baterkám nepotřebuješ vůbec nic. Dokážeš je udělat s golasadou z Lídlu, v podstatě k tomu nepotřebuješ ani žádný zásadní znalosti, který by ti bránily se v tom hrabat (což když nemáš diagnostiku, tak těžko budeš vyčítat jednotku). Záleží ale na odvaze. Když to dojebeš, budeš od toho utíkat a rovnou volat hasiče. Protože to není jako dělat doma na vypnutým rozvaděči.
E: třeba se teď dělají opravy a repase baterií do koloběžek a elektrokol. Někdo to udělá dobře, dá na to záruku a s pravděpodobností hraničící s jistotou to bude spolehlivě fungovat po celou dobu životnosti. Jenže ty lidi se setkávaj s baterkama, který dělal někdo na prase a je mraky případů, kdy to prostě po zásahu dřív nebo pozdějc zahořelo. Osobně i při eltech. vzdělání nemám koule na to, se do skládání těhlech větších packů poušet, specielně pro použití ve vozidlech. Tam to totiž není jen o elektrice, která je "v pohodě", ale zároveň o tom, aby to mechanicky vydrželo, nehřálo se to, k čemuž jsou potřeba i nějaký dílenský zkušenosti a nedovedu si představit se tohle učit svépomocí, bez nějakého know-how zkušeného fachmana nebo předpisů od výrobce.
Ale k těm baterkám nepotřebuješ vůbec nic. Dokážeš je udělat s golasadou z Lídlu, v podstatě k tomu nepotřebuješ ani žádný zásadní znalosti, který by ti bránily se v tom hrabat (což když nemáš diagnostiku, tak těžko budeš vyčítat jednotku). Záleží ale na odvaze. Když to dojebeš, budeš od toho utíkat a rovnou volat hasiče. Protože to není jako dělat doma na vypnutým rozvaděči.
E: třeba se teď dělají opravy a repase baterií do koloběžek a elektrokol. Někdo to udělá dobře, dá na to záruku a s pravděpodobností hraničící s jistotou to bude spolehlivě fungovat po celou dobu životnosti. Jenže ty lidi se setkávaj s baterkama, který dělal někdo na prase a je mraky případů, kdy to prostě po zásahu dřív nebo pozdějc zahořelo. Osobně i při eltech. vzdělání nemám koule na to, se do skládání těhlech větších packů poušet, specielně pro použití ve vozidlech. Tam to totiž není jen o elektrice, která je "v pohodě", ale zároveň o tom, aby to mechanicky vydrželo, nehřálo se to, k čemuž jsou potřeba i nějaký dílenský zkušenosti a nedovedu si představit se tohle učit svépomocí, bez nějakého know-how zkušeného fachmana nebo předpisů od výrobce.
-> palinator 19.12.23 10:11:17: Tak stejně tě dneska ztrestá když něco posereš na brzdách, nebo třeba rozvodech. Ale jo, chápu jak to myslíš, nicméně si myslím že s postupem doby postoupí nejen technologie výroby, ale i oprav- to je jak s tou felicií, když se zacala vyrábět, tak si těžko někdo dokázal představit, že bude mít doma nějaký diagnostický kabel, už jen protože tenkrát stál jak ta felda...a dneska ho koupíš za 10e na aliexpresu...
-> saskyn2: No spíš dokud to bude dávat ekonomickej smysl, v určitou chvíli pak i jetý elektro bude levnější jak udržovat starou vránu. Teda pokud na klempíře nepřijde bída a hodně nezlevní, což úplně nečekám...
Hlavně ty EV za těch 10-15-20 let taky budou už úplně jiná písnička - ne nutně jen technicky, ale taky už bude trochu stabilizovanej trh ojetin, lidi budou mít nějakou představu od pořizovací a následně odprodejní ceně, o ceně provozu, jak se mění s nájezdem auta atd... Všechny tyhle věci dneska jsou ještě dost otazník a lidi se logicky bojí na to vsadit hodně peněz - i ti, kterým by to třeba smysl mohlo dávat.
Hlavně ty EV za těch 10-15-20 let taky budou už úplně jiná písnička - ne nutně jen technicky, ale taky už bude trochu stabilizovanej trh ojetin, lidi budou mít nějakou představu od pořizovací a následně odprodejní ceně, o ceně provozu, jak se mění s nájezdem auta atd... Všechny tyhle věci dneska jsou ještě dost otazník a lidi se logicky bojí na to vsadit hodně peněz - i ti, kterým by to třeba smysl mohlo dávat.
-> dragon_cb_cz: Já si taky myslím, že mě se to už moc netýká, lidi který nemají pro elekromobil využití a že jich je fakt hodně budou ty spalováky držet dokud jim to někdo nezakáže.
-> saskyn2 19.12.23 10:02:11: Něco mi říká, že jsi asi o fous starší než já? Takže než ty spalováky začnou výrazně ustupovat ze slávy, tak budeš pomalu v důchodu... ještě pár let se výrábět budou a pak budou mít ještě 10-15-20 let životnosti... ono to nebude tak žhavý.
-> saskyn2:
Problém je v tom, že ta baterka tě dost šeredně ztrestá, když něco posereš jako mechanik, případně ztrestá někoho, komu to zprasenou opravou chytne pod prdelí a ztrestá to případně i x aut nebo nedejbože lidí okolo.
Já jsem dělal posranou 56V 7,5 Ah Li-Ionku, vlastní výroby, články pytlíkové, které mají v sobě integrovanou nevratnou pojistku, jeden článek stojí asi litr. Poctivě jsem si olepoval každý sousední článek, protože vim že jsem střevo a že si prostě pájkou škrtnu vedle.
Podívej jakou mrdu udělá, když zkratuješ blbou nabitou 12V autobaterku. A představ si, co udělaj silový kabely před BMS na baterce, která má 30-100x víc energie.
Posraný éčko má běžně rozjezd na 300-350 A. Takovej proud teče pár vteřin startérem. Co dělaj přechoďáky všichni víme. Jenže tady do toho přechoďáku pere podle auta 400-800 V.
Problém je v tom, že ta baterka tě dost šeredně ztrestá, když něco posereš jako mechanik, případně ztrestá někoho, komu to zprasenou opravou chytne pod prdelí a ztrestá to případně i x aut nebo nedejbože lidí okolo.
Já jsem dělal posranou 56V 7,5 Ah Li-Ionku, vlastní výroby, články pytlíkové, které mají v sobě integrovanou nevratnou pojistku, jeden článek stojí asi litr. Poctivě jsem si olepoval každý sousední článek, protože vim že jsem střevo a že si prostě pájkou škrtnu vedle.
Podívej jakou mrdu udělá, když zkratuješ blbou nabitou 12V autobaterku. A představ si, co udělaj silový kabely před BMS na baterce, která má 30-100x víc energie.
Posraný éčko má běžně rozjezd na 300-350 A. Takovej proud teče pár vteřin startérem. Co dělaj přechoďáky všichni víme. Jenže tady do toho přechoďáku pere podle auta 400-800 V.
-> palinator 19.12.23 07:28:56: Že by baterky museli dělat specializovaný dílny dost pochybuju, to se říkalo o feliciích taky, že ten krám je plnej elektroniky a řídí to copjůtr a bez speciálních schopností a vybavení si na tom ani neškrtneš
Ano hledání závad na motoru ubyde to máš pravdu, ale hledání jinde zase přibyde protože, čím jsou ty ostatní systémy složitější, tím se logicky má víc co „posrat“
Naopak co si zapomněl a co nyní tvoří výraznou část mé práce je výměna olejů a rozvodů, to opravdu ubyde a asi jediný co by mě mělo výrazněji trápit. Nicméně tohle alespon pro nás v mém věku bohatě vykompenzuje, že lidi ty spalováky budou držet zuby nehty(pokud to stát nějak nezařízne) a zatím co dneska nikdo normální třeba do jedničkový oktávky 50t za opravu nepustí, protože si raději koupí nový, tak ve chvíli kdy nový nebude, tak majiteli nic jinýho než zaplatit opravu nezbude, prostě se tu budou udržovat vraky jak dneska na Kubě. Jestli bude třeba politická vůle do toho říznout a zakázat spalováky celoplošně bude spíš záležet na tom kolik jich bude jezdit, pokud málo, tak to dopadne jak s ekodaní a normálně to zakážou, ale pokud jich bude dostatečný množství tak si to žádný politik nelajsne, protože by skončil rychleji jak ty spalováky.

Ano hledání závad na motoru ubyde to máš pravdu, ale hledání jinde zase přibyde protože, čím jsou ty ostatní systémy složitější, tím se logicky má víc co „posrat“
Naopak co si zapomněl a co nyní tvoří výraznou část mé práce je výměna olejů a rozvodů, to opravdu ubyde a asi jediný co by mě mělo výrazněji trápit. Nicméně tohle alespon pro nás v mém věku bohatě vykompenzuje, že lidi ty spalováky budou držet zuby nehty(pokud to stát nějak nezařízne) a zatím co dneska nikdo normální třeba do jedničkový oktávky 50t za opravu nepustí, protože si raději koupí nový, tak ve chvíli kdy nový nebude, tak majiteli nic jinýho než zaplatit opravu nezbude, prostě se tu budou udržovat vraky jak dneska na Kubě. Jestli bude třeba politická vůle do toho říznout a zakázat spalováky celoplošně bude spíš záležet na tom kolik jich bude jezdit, pokud málo, tak to dopadne jak s ekodaní a normálně to zakážou, ale pokud jich bude dostatečný množství tak si to žádný politik nelajsne, protože by skončil rychleji jak ty spalováky.
-> Jirik_Tuňák1983:
Nene, horší jsou ještě 1,3 a 1,4
Nene, horší jsou ještě 1,3 a 1,4

-> saskyn2:
Ale tak ruku na srdce.. Když nemáš štěstí, tak jsou s motorem vosery. Benzíny třeba škubou, rozsvěcí kuře, nemůže se přijít na to, čím to je. I na jednoduchých motorech typu Felda.
Diesely zase mají achilovku ve vstřikování. Toledo hulilo a nikdo nevěděl proč. Vstřiky nový FB Sprint.
U elektriky z takovej oserů zbývá jen elektroinstalace a SW chyby. Na druhou stranu těch čidel a akčních členů tam není tolik. Baterky budou muset dělat specializovaný dílny.
Na podvozku jsou většinou všechny věci řešitelný, protože jdou sehnat díly.
Takže práce jistě bude, ale dost významně podle mě odpadne pátrání po závadě.
Ale tak ruku na srdce.. Když nemáš štěstí, tak jsou s motorem vosery. Benzíny třeba škubou, rozsvěcí kuře, nemůže se přijít na to, čím to je. I na jednoduchých motorech typu Felda.
Diesely zase mají achilovku ve vstřikování. Toledo hulilo a nikdo nevěděl proč. Vstřiky nový FB Sprint.
U elektriky z takovej oserů zbývá jen elektroinstalace a SW chyby. Na druhou stranu těch čidel a akčních členů tam není tolik. Baterky budou muset dělat specializovaný dílny.
Na podvozku jsou většinou všechny věci řešitelný, protože jdou sehnat díly.
Takže práce jistě bude, ale dost významně podle mě odpadne pátrání po závadě.
-> Milan 136 18.12.23 10:07:42: A co těch 1.6 je v inzerátech. Ostatně těch naftových 1.5 a 1.6 je i od ostatních značek v inzerátech nejvíce a taky to jsou nejhorší motory.
-> palinator: Pravda 120 je nátrubkem taky proslavená
Jasný já to nemyslel jako hejt, jen poslední dobou často slýchám co prý budu dělat až budou samý elektromobily, vždycky nevím jestli se tomu zasmát, nebo spíš zaplakat jak jsou lidi naivní.

-> saskyn2:
Zatim mělo k požáru nejblíž Toledo a stodvacítka, když z toho poněkolikráte tekla nafta a benzín.
A navíc to neshoří mě, žejo.
Zatim mělo k požáru nejblíž Toledo a stodvacítka, když z toho poněkolikráte tekla nafta a benzín.

A navíc to neshoří mě, žejo.

-> MVM 18.12.23 12:45:35: tak Mercedes a Renault je tím proslavenej
jinak já tohle dělal jednou, což vzhledem k tomu že mi projde ročně těch aut rukama kolem 500 naprosto zanedbatelný množství a spíš bych si vsadil na to že Palinatorovi to ečko shoří, než na tohle u běžného spalovaku


-> MVM:
Já to řikám pořád že se s e-autama tolika lidem uleví...
Já to řikám pořád že se s e-autama tolika lidem uleví...

-> Milan 136: Proto je tahle práce (mechaničina) nedoceněná. Kolik jsem jen videl a slyšel od kluků mechaniků takovych vyjebavek. Ja jsem tri dny jednou doslova trhal ven vstřiky z CDI Mercedes. Nikdy nikdy už se do toho nechci pouštět. Já už se bojim měnit i žhavici svíčky. Relativně mladý auta a sype se to pod rukama.. hnus kam se to dostalo tahle doba..
-> saskyn2:
CRLB je co za systém?
CRLB je co za systém?
-> Milan 136: Já něco podobnýho zažil na CRLB. Jak to netěsní, tak se vstřik upeče zaživa. Ty těsnění(podložky) co nemůžeš najít shořely, to není že by je tam někdo nedal. Možná bych i našel někde fotky, vypadalo to stejně.
Tohle do poslední chvíle jezdilo. 1.6 TDI CAYC
V životě jsem nezažil, že by nešly vyndat. Strašný.
V životě jsem nezažil, že by nešly vyndat. Strašný.
-> saskyn2: Napadá mne, že by to mohlo souviset třeba se zimním provozem (sůl) a mytím vozu krátce před zaparkováním - zatímco vnější stranu opláchne proud vody (smyje se sůl), tak vnitřní se jen navlhčí a sůl zůstane. Pak to přes noc může vesele hnít a když se to párkrát zopakuje, tak je výsledek, jako na Tvých fotkách. Nebo třeba i automatická myčka, která myje i kola a po mytí suší proudem vzduchu - taky to zvenčí omyje a osuší líp, než zevnitř.
Ale jen v případě liťáků - předpokládám, že u plecháčů s poklicema se při mytí v myčce voda na kotouče moc nedostane...
Ale jen v případě liťáků - předpokládám, že u plecháčů s poklicema se při mytí v myčce voda na kotouče moc nedostane...
-> saskyn2 12.11.23 17:29:34: Kolega teď koupil G7 a sundal z toho něco podobného.
Ale třeba Kodiaq, Superb atd zvenku jakž takž a zevnitř kolikrát jako u Tebe na foto. Nebo 5mm "lesklej" proužek
Ale třeba Kodiaq, Superb atd zvenku jakž takž a zevnitř kolikrát jako u Tebe na foto. Nebo 5mm "lesklej" proužek
-> Milan 136: Jako že zvenku jsou jak nový? Jako shnilý kotouče takhle jsem viděl, ale to bylo prostě třeba z půly shnilý i z venku a ne aby to z jedný strany bylo jak nový a z druhý jak z potopy.
-> saskyn2 12.11.23 16:32:50: Takových tedy máme plnou lodnu

-> Jirik_Tuňák1983: Podle mě je to taky blbýma kotoučema. Brzdič je ok, samozřejmě ty vnitřky vždycky hnijou trochu víc než z venku, to je u každého auta, ale tady to je extrém, ještě navíc když ten vnějšek je naprosto zdravý- kdyby třeba zvenku byly ty kotouče z poloviny zrezlý tak takový vnitřek budu klidně očekávat. Deska nevím, to by mělo pak být i zvenku...