VW Golf I,II,III,IV a další VW

prohledat
3528 příspěvků (zobrazeno 701 až 750) od 24.01.2014 do 29.11.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
17:29:52
16.02.2024
Syny
Jaky mate zkusenosti s 1,5 TSI a DSG. Uz bych snad ze zoufalosti prezil i tuhle kombinaci. Je to suchy DSG (rekneme r.v. 2019+) furt takova bida a risk?
09:44:08
23.01.2024
Milan 136
-> Borderer 23.01.24 06:56:49: Je to tuším DLC povlak.
06:56:49
23.01.2024
Borderer
-> Milan 136: Není to místo barvy nitridace?
06:40:27
23.01.2024
MVM
-> Cumper 23.01.24 00:03:18: Vyměním olej a jezdim.. Měním rok/10tis.km
00:03:18
23.01.2024
Cumper
-> MVM 22.01.24 22:02:58: Díky za tip, to vypadá dobře, je to 505.01 a bez C3 . Koupím na příští výměnu. Tvoje vačka vydržela původní když jsi dával tenhle olej ? 1



Jinak díky všem za zajímavé postřehy o hydroštelech, doufám že to právě nebudu muset řešit, proto řeším ten ideální olej 1
23:19:34
22.01.2024
Jarda/felda
-> Milan 136 22.01.24 23:07:35: ty mám ted 1 tak uvidíme, ty minutý vydrželi asi 80 tisíc 8
23:07:35
22.01.2024
Milan 136
-> Jarda/felda 22.01.24 22:44:29: Aha. Tyhle byly barevné (černé) komplet.
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Milan 136 vložen 22.01.2024 23:07:35
22:44:29
22.01.2024
Jarda/felda
-> Milan 136 22.01.24 22:31:33: když říkám šedý tak mělo šedý vršek 4 ale boky byli leštěný bez barvy

takhle nějak vypadalo www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/034109309ad-zdvihatk o-ventilu-sdi-tdi-hydroste l-engineteam-14554.html

ale kupoval jsem to ještě na CC autodíly 8
22:31:33
22.01.2024
Milan 136
-> Jarda/felda 22.01.24 22:25:08: Já měl takový. Lepší fotku nemám. Hrubý byl možná trochu ten černý povlak. Ale to se podle mě zaleští.
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Milan 136 vložen 22.01.2024 22:31:33
22:25:08
22.01.2024
Jarda/felda
-> Milan 136 22.01.24 22:03:14: předminulou výměnu mi poslali šedou Inu tak měla hrubší povrch i když podle čísel byla určená pro PD 8
22:03:14
22.01.2024
Milan 136
-> ajok 22.01.24 21:26:40: Černá INA vypadá úplně stejně, jako originál. Které jsou taky INA
22:02:58
22.01.2024
MVM
-> Cumper: Q8 Formula Excel 5W40. Několik let jsem to jezdil sam ve svy

fabii RS (PD)
21:52:05
22.01.2024
Jarda/felda
21:26:40
22.01.2024
ajok
-> Jarda/felda 22.01.24 21:14:08: a to bys daval origo hydra? protoze kdyz vezmes do ruky origo hydrostel a treba inu, tak ta ina vzhledem k opracovani te vacce da urcite vic zabrat4
21:14:08
22.01.2024
Jarda/felda
-> Cumper 22.01.24 20:25:34: normálně bych dal 505.01 a víc neřešil, s rozvodama preventivně měnit i hydroštely a ona ta vačka něco vydrží 4
20:52:23
22.01.2024
ajok
-> Cumper 22.01.24 12:59:55: davam tendle motoil.cz/castrol-edge-5w -40-turbo-diesel-titanium- fst-5l

ale naopak to existuje C3 bez 505.01 a ja blbec na doporuceni mechanika ho nekolikrat dal :/

raglu.cz/castrol-magnatec -c3-5w-40-4l?utm_source...

edit: s tim titanium 505.01 je to urcite tissi, spis mysleji nedavat jen C3 a nam ho tam sam mechanik po oprave turba nalil :(

edit2: myslim ze s prisadou LM s MoS2 nic nezkazis, co se u obyc. mogulu extreme 10W40 objevilo SN (mozna zaroven, kdy to prevzali polaci), tak se mi v olejich u favomotoru zacalo objevovat vic bordelu, tak to ted liju vsude...
upraveno 2x, naposled 22.01.2024 21:08:14
20:49:37
22.01.2024
Milan 136
-> Cumper 22.01.24 20:25:34: To bys tam musel dát úplně něco jiného bez 505.01. Nějakej 10W40

Ta vačka u PD 8V je prostě slabý místo8
20:25:34
22.01.2024
Cumper
-> Milan 136: Jj, já právě 505.01 bez C3 nikde nenašel a s C3 u starších motorů zase strašej že to blbě maže vačku... Tak snad ten olej co jsem tam dal je cajk, taky tam píšou že je to přímo pro PD
16:10:07
22.01.2024
Milan 136
-> Cumper 22.01.24 12:59:55: To snad ani neexistuje?Já leju do BMM i přes DPF Millers EE Performance C3 5W40 mid saps. Sami ho do PD s DPF doporučují.
12:59:55
22.01.2024
Cumper
Ahoj, mám dotaz ohledně oleje do TDI-PD (konkrétně 85kw AJM bez DPF), patří tam norma VW 505.01 ale na druhou stranu všude čtu že nejsou vhodné oleje C3, pokud to nemá DPF, jenže olej specifikace 505.01 bez C3 jsem žádný nenašel, tak bábo raď, co nejlepšího tam dát? 19 ...

Momentálně jsem použil tenhle www.motora.cz/oleje/.../t urbo-di-5w-40-c3-4l-214536 866.htm ale je to C3
upraveno 1x, naposled 22.01.2024 13:00:23
21:08:47
10.01.2024
saskyn2
-> Milan 136 10.01.24 20:56:30: No prý na to nejsou díly, ale nevím, já to pak dál neřešil.
20:56:30
10.01.2024
Milan 136
-> saskyn2 10.01.24 20:42:34: To umí podle mě také. Jinak nevím, jak je to časté mimo mou bublinu, ale vstřik mrtvej elektricky jsem řešil asi 2x?
20:42:34
10.01.2024
saskyn2
-> Milan 136 10.01.24 19:07:48: Kámoš co dělá v delphiservisu mi právě repas těch cay moc nedoporučoval, protože se repasuje jen machanika. Nebo spíš takhle zákazníkovi tekl jeden vstřik-ven na víko ventilů. Prý je tam nějaká gumička co se dá vyměnit. Ale po složení prý polovička těch vstřiků klepe, tak rovnou zákazníka připravit na to co se může eventuálně dít dál-repas. Jenže repas zase vyřeší jen tu mechanickou stránku, ale elektronika která na nich padá se nechá púvodní, takže se může klidně stát že třeba za 2 měsíce odejde.
19:07:48
10.01.2024
Milan 136
-> vhml 10.01.24 18:21:44: Špatně dotažené, nechaný karbon v sedle. Běžné to není.



-> saskyn2 10.01.24 18:52:06: Nebylo to tak zlé.

Bylo to v Diesel servisu u Rady.

Tam ty tři nerozpadlé otestovali (měly malou dávku) a za celkem rozumné peníze je zrepasovali včetně dodání nových ima kódů.

Běží to krásně, jen je plný výfuk té nespálené nafty a hulí to jako kráva. Začalo mi blikat zbavení. Umřel snímač teploty 4. Asi mu to nechutnalo3
18:52:06
10.01.2024
saskyn2
-> Milan 136 10.01.24 18:14:28: Hel leží ti tam 80 litrů3 3
18:21:44
10.01.2024
vhml
18:14:28
10.01.2024
Milan 136
20:57:46
05.01.2024
Milan 136
To už je lepší
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Milan 136 vložen 05.01.2024 20:57:46
20:05:03
04.01.2024
Syny
Potreboval bych poradit. Vicemene celou dobu co auto mam mi blbne destak. Obcas se stava, ze kdyz zapnu cyklovac (destak), tak sterace setrou a pak uz se nehnou at se deje co se deje. Trvale stirani bezi normalne, jde jen o destak. Kdyz prepnu packu intenzity, tak opet 1x setre a konec. Kdyz zastavim, vypnu motor, vyndam klicky a jdu treba nakoupit, tak pak uz to zas bezi normalne jak ma. Tak to je chvili (par startu) a pak zase ten samej problem. Vzdy to je od startu do vypnuti motoru, nikdy se to nepodela nebo nezacne fungovat behem jizdy. Diagnostika nic nepise, destak je vymenenej a bezezmeny. Vubec netusim kde muze byt problem. Nema nekdo nejaky napad?
12:51:15
19.12.2023
saskyn2
-> palinator 19.12.23 12:41:07: no tak holt udělají ještě vyšší zanění, aby z části mohli zadotovat ty co na to nemají. Protože čím víc peněz přerozděluješ, tím víc můžeš odklonit3 Takový ten systém všichni si rozdáme peníze a budeme všichni bohatí3
12:48:55
19.12.2023
saskyn2
-> dragon_cb_cz 19.12.23 11:48:27: Ale to já vůbec neříkám že by stát nevěděl kde a neuměl si poradit jak odřít občana. Já jen říkám že stát bude muset a že to samozřejmě bude občana bolet.
12:41:07
19.12.2023
palinator
-> dragon_cb_cz:

Jo, jen chci říct, že té spotřební dani z PHM se dá při troše snahy vyhnout. Při plošné dani z elektřiny ne. Teda dá, ale na to musí bejt člověk zase trochu bohatej. 3

Jenže moc řešení to nemá a stejně nezbyde nic jinýho, než potrestat ty, který se pokusili zajistit na budoucnost. Třeba zrovna tou soběstačností v energiích.
12:34:01
19.12.2023
dragon_cb_cz
-> palinator 19.12.23 12:25:06: Jasně, ale pokud zmizí jeden druh daňový zátěže, se to propíše částečně i do ekonomiky domácností... Nebude to tak přímočarý jako nahradit jednu spotřební daň za jinou, ale že by stát nenašel způsob, to je snad jediná věc, ze který fakt obavu nemám ani v nejmenším. Jak se říká, existují jen dvě jistoty - daně a smrt.
12:25:06
19.12.2023
palinator
-> dragon_cb_cz:

Zdanění elektřiny je dost velkej sociální problém a elektřinu domácnosti od trakční nedokážeš oddělit, narozdíl třeba od zelený nafty.



To by se muselo podařit snížit její výrobní cenu, v čemž nám sice OZE pomůžou, ale náklady bude zvedat potřeba záloh (asi plyn, uhlí asi umře úplně) v podstatě na celý podíl běžné spotřeby z OZE v mixu.
upraveno 3x, naposled 19.12.2023 12:26:56
11:48:27
19.12.2023
dragon_cb_cz
-> saskyn2 19.12.23 11:21:33: Jo, velkej příjem to je, ale nevěřím, že by se stát nedokázal zhojit jinde až mu tenhle zdroj příjmů začne vysychat... třeba zdaněním elektřiny výrazně více než dnes.
11:21:33
19.12.2023
saskyn2
-> dragon_cb_cz 19.12.23 11:00:35: Hele nevím, nechce se mi to hledat ale někde jsem četl že spotřební dan a dph z pohonných hmot je jeden z nejvyšších danových příjmů našeho státu.

-> palinator: Jo to máš asi pravdu, ale než to do téhle fáze dojde, tak mi už tady dávno nebudeme. Jinak mě třeba víc aktuálně sere to zrušení podpory elektromobilů v D. Hodnej německej danovej poplatník mi platil přidruženou výrobu, člověk koupil papírově zlikvidovaný pěkný auto v D za pár šupů a rozprodal to po dílech za pětinásobek. Pravda že to ted už dělalo hodně lidí a už to nebylo takový jako na začátku.
11:01:35
19.12.2023
palinator
-> saskyn2:

Osobně si myslim, že úplnej zákaz výroby spalováků nebude nebo minimálně půjdou dovézt, protože právě neexistuje racionální řešení pro lidi, který jezděj extrémně málo, ale není dostupná veřejná doprava nebo sdílení aut (a tlačit lidi do sdílenejch aut - tedy omezit vlastnictví svého je podle mě dost zásadní zásah do lidských práv). V řádu desítek let si myslím, že se ale vyřeší i tyhle malý nájezdy, protože prostě ty baterky budou tak levný a budou mít tak vysokou životnost, že to prostě přestane být problémem. Už dneska se pohybuje cena baterie u nově představených aut kolem 90 USD/kWh, což při životnosti 20 let při hovno ježdění, už fakt není problém.
11:00:35
19.12.2023
dragon_cb_cz
-> saskyn2 19.12.23 10:56:40: To vidíš moc optimisticky, kdyby motoristi měli takovouhle páku, tak to vypadá jinak 3 Těch míst na kterých tě stát obírá je tolik, že si cestičku najde... o to nemám strach 8



Jinak to jeté elektro - tam právě až nějaká delší zkušenost ukáže, jak moc to pro lidi bude průchozí. Jasně, stará baterka znamená menší dojezd, ale pro spoustu lidí to nemusí být omezující. Pokud bude jinak rozumně funkční, tak s tím lidi odjezdí 99% toho co potřebujou. Spousta lidi nejede dál jak 20km od baráku jak je rok dlouhej.
10:56:40
19.12.2023
saskyn2
-> dragon_cb_cz 19.12.23 10:42:53: Jenže jetej elektromobil-když se tu teda bavíme o elektromobilu starém jak průměr našeho vozového parku bude vyžadovat nemalou investici za nové batrie. To se ti vyplatí když jezdíš hodně, ale já se obávám že pro někoho kdo najezdí minimum třeba do 10-15t(a že takových je) za rok tam ten ekonomickej smysl naženeš jedině když výrazně zdaníš palivo. Že by do budoucna zlevnovala elektrika dost pochybuju.

Což jsme mimochodem u dalšího problému. Dneska to funguje tak že motorista platí, politik mu sebere prachy, z nich zaplatí soukromou školu pro svoje děti a ze zbytku zaplatí třeba mhd.

Ve chvíli, kdy se na to motorista vysere(třeba protože to nedává ekonomický smysl) a raději přesedne do toho mhd, tak jaksi vyschl zdroj a není z čeho zaplatit mhd ani soukromou školu pro politikovo děti3 Tohle bude muset stát do budoucna řešit, bud vyšším zdaněním nás všech, nebo nějakým plošným zdaněním všech soukromých postrků, jinak to dopadne blbě, viz ted v D kdy jim jaksi došly peníze na dotace pro elektromobily.
10:48:16
19.12.2023
palinator
-> saskyn2:

Ale k těm baterkám nepotřebuješ vůbec nic. Dokážeš je udělat s golasadou z Lídlu, v podstatě k tomu nepotřebuješ ani žádný zásadní znalosti, který by ti bránily se v tom hrabat (což když nemáš diagnostiku, tak těžko budeš vyčítat jednotku). Záleží ale na odvaze. Když to dojebeš, budeš od toho utíkat a rovnou volat hasiče. Protože to není jako dělat doma na vypnutým rozvaděči.



E: třeba se teď dělají opravy a repase baterií do koloběžek a elektrokol. Někdo to udělá dobře, dá na to záruku a s pravděpodobností hraničící s jistotou to bude spolehlivě fungovat po celou dobu životnosti. Jenže ty lidi se setkávaj s baterkama, který dělal někdo na prase a je mraky případů, kdy to prostě po zásahu dřív nebo pozdějc zahořelo. Osobně i při eltech. vzdělání nemám koule na to, se do skládání těhlech větších packů poušet, specielně pro použití ve vozidlech. Tam to totiž není jen o elektrice, která je "v pohodě", ale zároveň o tom, aby to mechanicky vydrželo, nehřálo se to, k čemuž jsou potřeba i nějaký dílenský zkušenosti a nedovedu si představit se tohle učit svépomocí, bez nějakého know-how zkušeného fachmana nebo předpisů od výrobce.
upraveno 2x, naposled 19.12.2023 10:53:37
10:43:39
19.12.2023
saskyn2
-> palinator 19.12.23 10:11:17: Tak stejně tě dneska ztrestá když něco posereš na brzdách, nebo třeba rozvodech. Ale jo, chápu jak to myslíš, nicméně si myslím že s postupem doby postoupí nejen technologie výroby, ale i oprav- to je jak s tou felicií, když se zacala vyrábět, tak si těžko někdo dokázal představit, že bude mít doma nějaký diagnostický kabel, už jen protože tenkrát stál jak ta felda...a dneska ho koupíš za 10e na aliexpresu...
10:42:53
19.12.2023
dragon_cb_cz
-> saskyn2: No spíš dokud to bude dávat ekonomickej smysl, v určitou chvíli pak i jetý elektro bude levnější jak udržovat starou vránu. Teda pokud na klempíře nepřijde bída a hodně nezlevní, což úplně nečekám...



Hlavně ty EV za těch 10-15-20 let taky budou už úplně jiná písnička - ne nutně jen technicky, ale taky už bude trochu stabilizovanej trh ojetin, lidi budou mít nějakou představu od pořizovací a následně odprodejní ceně, o ceně provozu, jak se mění s nájezdem auta atd... Všechny tyhle věci dneska jsou ještě dost otazník a lidi se logicky bojí na to vsadit hodně peněz - i ti, kterým by to třeba smysl mohlo dávat.
10:38:08
19.12.2023
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Já si taky myslím, že mě se to už moc netýká, lidi který nemají pro elekromobil využití a že jich je fakt hodně budou ty spalováky držet dokud jim to někdo nezakáže.
10:20:46
19.12.2023
dragon_cb_cz
-> saskyn2 19.12.23 10:02:11: Něco mi říká, že jsi asi o fous starší než já? Takže než ty spalováky začnou výrazně ustupovat ze slávy, tak budeš pomalu v důchodu... ještě pár let se výrábět budou a pak budou mít ještě 10-15-20 let životnosti... ono to nebude tak žhavý.
10:11:17
19.12.2023
palinator
-> saskyn2:

Problém je v tom, že ta baterka tě dost šeredně ztrestá, když něco posereš jako mechanik, případně ztrestá někoho, komu to zprasenou opravou chytne pod prdelí a ztrestá to případně i x aut nebo nedejbože lidí okolo.

Já jsem dělal posranou 56V 7,5 Ah Li-Ionku, vlastní výroby, články pytlíkové, které mají v sobě integrovanou nevratnou pojistku, jeden článek stojí asi litr. Poctivě jsem si olepoval každý sousední článek, protože vim že jsem střevo a že si prostě pájkou škrtnu vedle.

Podívej jakou mrdu udělá, když zkratuješ blbou nabitou 12V autobaterku. A představ si, co udělaj silový kabely před BMS na baterce, která má 30-100x víc energie.

Posraný éčko má běžně rozjezd na 300-350 A. Takovej proud teče pár vteřin startérem. Co dělaj přechoďáky všichni víme. Jenže tady do toho přechoďáku pere podle auta 400-800 V.
upraveno 1x, naposled 19.12.2023 10:13:23
10:02:11
19.12.2023
saskyn2
-> palinator 19.12.23 07:28:56: Že by baterky museli dělat specializovaný dílny dost pochybuju, to se říkalo o feliciích taky, že ten krám je plnej elektroniky a řídí to copjůtr a bez speciálních schopností a vybavení si na tom ani neškrtneš3

Ano hledání závad na motoru ubyde to máš pravdu, ale hledání jinde zase přibyde protože, čím jsou ty ostatní systémy složitější, tím se logicky má víc co „posrat“

Naopak co si zapomněl a co nyní tvoří výraznou část mé práce je výměna olejů a rozvodů, to opravdu ubyde a asi jediný co by mě mělo výrazněji trápit. Nicméně tohle alespon pro nás v mém věku bohatě vykompenzuje, že lidi ty spalováky budou držet zuby nehty(pokud to stát nějak nezařízne) a zatím co dneska nikdo normální třeba do jedničkový oktávky 50t za opravu nepustí, protože si raději koupí nový, tak ve chvíli kdy nový nebude, tak majiteli nic jinýho než zaplatit opravu nezbude, prostě se tu budou udržovat vraky jak dneska na Kubě. Jestli bude třeba politická vůle do toho říznout a zakázat spalováky celoplošně bude spíš záležet na tom kolik jich bude jezdit, pokud málo, tak to dopadne jak s ekodaní a normálně to zakážou, ale pokud jich bude dostatečný množství tak si to žádný politik nelajsne, protože by skončil rychleji jak ty spalováky.
07:29:41
19.12.2023
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Nene, horší jsou ještě 1,3 a 1,4 3
07:28:56
19.12.2023
palinator
-> saskyn2:

Ale tak ruku na srdce.. Když nemáš štěstí, tak jsou s motorem vosery. Benzíny třeba škubou, rozsvěcí kuře, nemůže se přijít na to, čím to je. I na jednoduchých motorech typu Felda.

Diesely zase mají achilovku ve vstřikování. Toledo hulilo a nikdo nevěděl proč. Vstřiky nový FB Sprint.

U elektriky z takovej oserů zbývá jen elektroinstalace a SW chyby. Na druhou stranu těch čidel a akčních členů tam není tolik. Baterky budou muset dělat specializovaný dílny.

Na podvozku jsou většinou všechny věci řešitelný, protože jdou sehnat díly.

Takže práce jistě bude, ale dost významně podle mě odpadne pátrání po závadě.
Extreme Tyres